keskeytys

wannabeee

mitä tarkalleen pitää tehdä että kisa suorituksen voi keskeyttää??Esim jos hevonen ei suostu hyppäämään esteen yli menon yrityksen jälkeen, Pitääkö silloin itse keskeyttää vai hylätäänkö suoraan??

2

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _katherine_

Suoritus hylätään, jos
      - Ei ylitä lähtölinjaa ennen ekan esteen ylitystä
      - Ei ehdi ylittää lähtölinjaa (alkuvihellyksestä 30sek kuluttua alkaa ajanotto, tämän jälkeen on vielä 45sek aikaa ylittää lähtölinja, muuten hylätään)
      - Hevonen pomppii 45sek paikallaan radan aikana
      - Hevonen peruuttaa
      - Tulee 2 kieltoa tai volttia
      - Ratsastaja putoaa
      ...

Jos näin käy, tuomari viheltää pilliin ja suoritus on hylätty.

Jos sitten itse haluat keskeyttää suorituksen, esim. siksi että rata tuntuu liian vaikealta tai hevosessa tuntuu olevan jotain vikaa tms.
      Tällöin siirrä hevonen selkeästi käyntiin ja "tervehdi" tuomaria uudestaan kuten alussakin, eli nyökkää ja nosta hieman kättä. Poistu sitten radalta.

Jos suoritus hylätään tottelemattomuusvirheen takia (2 kieltoa, volttia yms.) niin harjoitus- ja seurakisoissa voit usein vielä ratsastaa radan loppuun (tästä mainitaan yleensä erikseen). Jos et kuitenkaan halua, voit ihan vain poistua radalta.

• wannabeee

kiitos.Kun menen seurakisoihin ensi sunnuntaina hoito hevosellani ja viime aikojen harjoitukset eivät ole onnistuneet ollenkaan hevonen kiukuttelee eikä suostu hyppäämään kieltäytyy vain, heitti minut selästä pariinkin kertaan. Joten valmistaudun siihen että kisat voivat mennä penkin alle:(, muttta ei aina voi onnistua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2215
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      175
      1360
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      826
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      751
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe