Huumeita

-MiA-

Mun kaveri sano, et reggae tyypit käyttää paljo huumeita ja et sen takii ei reggaeta sais kuunnella. Onkohan tossa perää? En tiiä kehtaanko mä enää kuunnella reggae musaa.

28

4644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muse

      No on tossa jotain perää, sillä reggae tulee Jamaikalta, kannabis sativan luvatusta maasta.
      varsinkin ehkä tunnetuin reggae-artisti Bob Marley tunnettiin todella kovana marihuanan polttajana. Puhutaan, että monikaan ihminen koko maailmassa ei pysty polttamaan sitä määrää kannabista, mitä Bob poltti aikoinaan.
      Reggae-musiikki rinnastetaan rastafari-kulttuuriin, jossa huumeet ovat aika kovassa käytössä. Mutta ei reggae musiikkina liity niin selvästi rastafariin, kuin jotkut ajattelee.
      Toisin sanoen, sun ei kannata ainakaan minkään tuollaisen väitteen perusteella lopettaa reggaen kuuntelua.

      • MrTambourineMAn

        ekanakin sellainen asia että..Ei Jamaicalla marijuanan(tai minkään muunkaan) polttaminen ole yhtään sen laillisempaa kuin täällä meillä suomessa. eli laitonta. totta on myös se että kukaan aei ole tähänkään päivään asti pystynyt polttamaan 200kg kamaa päivässä! Kuten Marley.
        mutta kaikista näistä yhteen vedoista totean että kaverisi on täysin idiootti. Kuuntelen Reggaeta mutta ei mullakaan ole mitään tekemistä huumeiden kanssa. rokkarit ja räppärithän vetää ihan sikana kaikkee kamaa,ei ainoastaan rasta farit. ole ihmi6 ja kuuntele REGGAETA.


      • Raggaman
        MrTambourineMAn kirjoitti:

        ekanakin sellainen asia että..Ei Jamaicalla marijuanan(tai minkään muunkaan) polttaminen ole yhtään sen laillisempaa kuin täällä meillä suomessa. eli laitonta. totta on myös se että kukaan aei ole tähänkään päivään asti pystynyt polttamaan 200kg kamaa päivässä! Kuten Marley.
        mutta kaikista näistä yhteen vedoista totean että kaverisi on täysin idiootti. Kuuntelen Reggaeta mutta ei mullakaan ole mitään tekemistä huumeiden kanssa. rokkarit ja räppärithän vetää ihan sikana kaikkee kamaa,ei ainoastaan rasta farit. ole ihmi6 ja kuuntele REGGAETA.

        Meniköhän äijällä grammat ja kilot vähän sekasin?

        Ja toihan ihan urbaanilegendaa koko juttu muutenkin: 200 g per päivä, joopajoo.

        Mä oon kuullu monesti ton jutun, ainut vaan, et määrä vaihtelee kertojasta riippuen 50g -200g:aan.

        Ei kaikkea pidä ottaa tosissaan, mitä kuulee... ;)

        Kuka jaksaa vetää n. 200 sätkää päivässä kukkaa?

        VASTAUS: ei kukaan järkevä ihminen. Siin vaan sais paskat vibat ja nukahtais pää pyörällä. =)


      • porrpirr
        Raggaman kirjoitti:

        Meniköhän äijällä grammat ja kilot vähän sekasin?

        Ja toihan ihan urbaanilegendaa koko juttu muutenkin: 200 g per päivä, joopajoo.

        Mä oon kuullu monesti ton jutun, ainut vaan, et määrä vaihtelee kertojasta riippuen 50g -200g:aan.

        Ei kaikkea pidä ottaa tosissaan, mitä kuulee... ;)

        Kuka jaksaa vetää n. 200 sätkää päivässä kukkaa?

        VASTAUS: ei kukaan järkevä ihminen. Siin vaan sais paskat vibat ja nukahtais pää pyörällä. =)

        hupsista keikkaa...joo no ehkä "pientä"heittoa noissa mitta suhteissa mutta kyllä nyt edustavin kanta on ollu toi 200..en mä tiiä.ehkä joku on pystyny..kokeile ja katotaan liippaaks läheltä.


      • urrukka
        porrpirr kirjoitti:

        hupsista keikkaa...joo no ehkä "pientä"heittoa noissa mitta suhteissa mutta kyllä nyt edustavin kanta on ollu toi 200..en mä tiiä.ehkä joku on pystyny..kokeile ja katotaan liippaaks läheltä.

        kuis paljon on naula grammoina niin paljon väitti polttavansa päivässä


      • Raggaman
        urrukka kirjoitti:

        kuis paljon on naula grammoina niin paljon väitti polttavansa päivässä

        naula = 425,076 g

        Mut hei kaverit, oottekste nyt tosissanne?

        Eihän tommoses poltos oo mitään järkee... Ei kukaan vedä joka päivä tommosta määrää, ku muutama kymppi riittää isommallekin tötsyttäjälle päivässä. Sen mä ymmärrän jos joku yksittäinen päivä sitä sais kulumaan ihan helvetisti, mut et joka päivä saman verran, sanon että paskan vitut! =)

        Urbaanilegenda ja jätkät ottaa tosissaan.

        Mäkin voisin kertoo sen ikuisuusjutun siitä punkkarista ja mummosta, ku se punkkari söi sen mummon lipun ja mummo joutu maksaa tarkastusmaksun. Samoja juttuja nää on. On varmasti totta, et Bobi poltti helvetisti, mut ei kantsi ottaa tommosia tosissaan, kun polttelu vaihtelee niin mielialojen/päivien mukaan.


      • Y.B
        Raggaman kirjoitti:

        naula = 425,076 g

        Mut hei kaverit, oottekste nyt tosissanne?

        Eihän tommoses poltos oo mitään järkee... Ei kukaan vedä joka päivä tommosta määrää, ku muutama kymppi riittää isommallekin tötsyttäjälle päivässä. Sen mä ymmärrän jos joku yksittäinen päivä sitä sais kulumaan ihan helvetisti, mut et joka päivä saman verran, sanon että paskan vitut! =)

        Urbaanilegenda ja jätkät ottaa tosissaan.

        Mäkin voisin kertoo sen ikuisuusjutun siitä punkkarista ja mummosta, ku se punkkari söi sen mummon lipun ja mummo joutu maksaa tarkastusmaksun. Samoja juttuja nää on. On varmasti totta, et Bobi poltti helvetisti, mut ei kantsi ottaa tommosia tosissaan, kun polttelu vaihtelee niin mielialojen/päivien mukaan.

        Naula: 453,6 grammaa. Olen tosin lukenut että legendan mukaan Bob olisi polttanut tuon verran VIIKOSSA, ei päivässä. Mutta legendat legendoina...


      • Jokzu
        Y.B kirjoitti:

        Naula: 453,6 grammaa. Olen tosin lukenut että legendan mukaan Bob olisi polttanut tuon verran VIIKOSSA, ei päivässä. Mutta legendat legendoina...

        Itse taas olen lukenut että Bob Olisi itse jossain haastattelussa sanonut olevansa: "Ainut leijona joka pystyy polttamaan naulan päivässä" Tuskimpa kyseessä oli mitään muuta kuin mainostemppu, mutta legenda on legenda.


      • öhöm
        Jokzu kirjoitti:

        Itse taas olen lukenut että Bob Olisi itse jossain haastattelussa sanonut olevansa: "Ainut leijona joka pystyy polttamaan naulan päivässä" Tuskimpa kyseessä oli mitään muuta kuin mainostemppu, mutta legenda on legenda.

        kyllä uskon että pystyis naulan polttamaan päivässä hillitön base jossai snagas sit vaa päivän mittaan kokoajan blaadailee. sitä paitsi se polttelu jamaicalla on sillätavalla kyllä erilaista kun täällä pohjosessa. kun täällä imetään joku yks hatsi esim. bongista niin savut pidetään pitkään sisällä jne. kun jamiacalla se on vaa yrttii pesään ja imeskellään vaikka ihan ajankuluksi puolet henkeen puolet poskeen ja ulos.
        ja keskustelun aloittajalle sen verran että ei kannata kuunnella reggaeta mee mummis kanssa kuuntelee jotain klassista vitun idiootti.


      • like you would know!
        MrTambourineMAn kirjoitti:

        ekanakin sellainen asia että..Ei Jamaicalla marijuanan(tai minkään muunkaan) polttaminen ole yhtään sen laillisempaa kuin täällä meillä suomessa. eli laitonta. totta on myös se että kukaan aei ole tähänkään päivään asti pystynyt polttamaan 200kg kamaa päivässä! Kuten Marley.
        mutta kaikista näistä yhteen vedoista totean että kaverisi on täysin idiootti. Kuuntelen Reggaeta mutta ei mullakaan ole mitään tekemistä huumeiden kanssa. rokkarit ja räppärithän vetää ihan sikana kaikkee kamaa,ei ainoastaan rasta farit. ole ihmi6 ja kuuntele REGGAETA.

        Mä luulen et kun ei oo mitään tietoo huumeista tai huume piireistä,niin ei tosiaankaan kannata tulla jakelemaan neuvojaan toisille. ensinnäkin ne ihmiset jotka ns."kuuluu johku ryhmään",niinku räppärit tai rokkarit,rastafarit jne... ei oo oikeesti "niitä" jos niiden aatteet ei oo!!! niinku esim vaik räppärit. Jos kadulla on nuori isot bronxit jalassa,ja se kuuntelee räppii,niin onko se räppäri? tai voiko ihmisiä luokitella ulkonäön perusteella? tai voiko yleistää et joku tiety ryhmä käyttää vaikka huumeita..? eipä niin... aatteet tekee luokitelluiksi. ja kuten esimerkiks just räppäreillä,ollaan huumeita vastaan. joten älä tietämätön jakele turhii tietjas...! sori vaan.


      • HAHAHAHAH

        Hahahahaha mikä ihme nössö sä oikee oot muse siin ei oo mitää pahaa mikä ihme pelle sä oikee oot??


      • 08765444444444443222
        like you would know! kirjoitti:

        Mä luulen et kun ei oo mitään tietoo huumeista tai huume piireistä,niin ei tosiaankaan kannata tulla jakelemaan neuvojaan toisille. ensinnäkin ne ihmiset jotka ns."kuuluu johku ryhmään",niinku räppärit tai rokkarit,rastafarit jne... ei oo oikeesti "niitä" jos niiden aatteet ei oo!!! niinku esim vaik räppärit. Jos kadulla on nuori isot bronxit jalassa,ja se kuuntelee räppii,niin onko se räppäri? tai voiko ihmisiä luokitella ulkonäön perusteella? tai voiko yleistää et joku tiety ryhmä käyttää vaikka huumeita..? eipä niin... aatteet tekee luokitelluiksi. ja kuten esimerkiks just räppäreillä,ollaan huumeita vastaan. joten älä tietämätön jakele turhii tietjas...! sori vaan.

        kyllä, ihmisiä voi tuomita ulkonäon perusteella


    • H reG

      V***U sä oot tyhmä...

    • Marley

      XD HEHAHAH!! kyllä sä voit reggaeta kuunnella!! kaveriski taitaa olla pössyttelijä.. =D

    • smoking´ rastalion

      Eiväthän reggae-muusikot toki huumeita käytä.
      Luojan luomaa ganja-yrttiä pössyttelevät vain.
      Vaikka käyttäisivätkin, eikai se ole syy kuunnella tai olla kuuntelematta musiikkia?

      • *****

        Marihuana tosiaan on alunperin tarkoitettu parantavaksi yrtiksi -ei huumeeksi- Jamaikan rastafarien keskuudessa, heillehän se on uskonnollista. Eivätkä kaikki rastatkaan sitä käytä, puhumattakaan reggae-faneista! Monissa muissa piireissä on mukana paljon kovemmat aineet.


      • juusto234

        Sitä nyt ei oikeen voi sanoa huumeksi koska rastafarit käyttävät sitä yrttinä lähes joka päivä.


        Ja älä nyt suinkaan reggaen kuuntelemista lopeta kyllä se yhtä hyvältä kuulostaa vaikka pössyttelisit.


    • jason-blue

      tuolla perusteella et voisi kuunella, juuri muuta kuin iskelmää.
      i.e. Rap: kuuntele Tupacin Picture me rollin:n alku ja voit todeta, että jätkä on pilvessä, mutta mitä sitten, flowhan on kohdallaan tohon biittiin.
      Todella monet jenkkiräppärit polttaa pilvee ja osa vetää koksua ja kräkkiä kans.

      • G mietiskelijä

        Ei sitä iskelmääkään kehtaa kuunnella kun tanggo kuninkaalliset ajelevat jurrissa ympäri suomea!!!

        Muistuttaisin myös keskustelun avaajaa, että Kannabis on todettu mm. eu:n virallisissa tutkimuksissa tupakkaa ja alkoholia vähemmän ongelmia aiheuttavaksi huumausaineeksi. Alkuperäisille rastoille ganja ei olekkaan mikään huume vaan osa elämää. Lääke ja mietiskelyn apu. Yleisesti rasta- ja reggaekulttuuri on huumeita vastaan. Huumeilla tarkoitetaan synteettisiä aineita kuten vaikka amfetamiinin johdannaisia. Usein rastoille myös alkoholi on pahan symboli. Ja tottahan se on. Ei se Nykäsen Mattikaan pilvessä Merviä puukota vaan ihan nätisti ja laillisesti alkomahoolin vaikutuksessa.


    • hatsi

      no jo on jutut.. Siis reggae musiikki on tietty lähtöisin maista jossa esim.kannabis on laillista jne... mut tottkai musiikkia voi kuunnella ilman et käyttää huumeit!Suurin osa ehkä reggaetä kuuntelevista (oikeesti kuuntelevista) käyttää jotain sillon tällön,mut on se niin kuitenkin myös ett ei kaikki huumeita käyttävät kuuntele reggaeta!!...tajuu ero..

      • Mr.TambourineMan

        elikkä siis..." reggae on tietty lähtöisin maista jossa esim.kannabis on laillista jne"
        anteeksi mitä?! hatsi on tainnut vetää liikaa pilvee kun on aivosolutkin jo hiukan tainnut vähentyä tai sitten vain et tiedä että vaikka osa jamaican virkavallastakin vetää("salaa")pilveä,Ei tarkoita sitä,ettäkö pilvi olisi laillista. tai jos tarkoitit hollantia niin tiedoksi että reggae ei ole lähtöisin sieltä.
        ota asioista selvää ennen kuin otat kantaa.(tietty)


      • opettajaa
        Mr.TambourineMan kirjoitti:

        elikkä siis..." reggae on tietty lähtöisin maista jossa esim.kannabis on laillista jne"
        anteeksi mitä?! hatsi on tainnut vetää liikaa pilvee kun on aivosolutkin jo hiukan tainnut vähentyä tai sitten vain et tiedä että vaikka osa jamaican virkavallastakin vetää("salaa")pilveä,Ei tarkoita sitä,ettäkö pilvi olisi laillista. tai jos tarkoitit hollantia niin tiedoksi että reggae ei ole lähtöisin sieltä.
        ota asioista selvää ennen kuin otat kantaa.(tietty)

        VIRHEVIRHE!!Hatsin imuttammisella ja aivosolujen kuolemisella ei ole mitään tekemistä keskenään..Ennen kuin alat opettaa..niimpähjoo..Ja keskustelun avaajalle sen verta ,että jos pidät reggae musiikista musiikillisista,et pelkästään tyyliin liittyvistä syistä niin miksi lopettaa reggaen kuuntelu siksi ,että moni/tai osa(ei yleistetä=))reggaen kuuntelijoista ja reggae muusikoista polttaa yrttiä..ja vaikka jossain vaiheessa sen tyylinkin omaksuu ei se tarkoita alkua huuUUUuuuuUUuumekierteelle..Ne on kato ihmisten henk.koht. valintoja..


    • Iglu

      Onhan se ärsyttävää, kun musiikinlajit yhdistetään kaikkeen muuhun.

      Ostin Bob Marley paidan, heti tuli sanomista ettei kannata laittaa sitä kouluun. Kun siinä on kannabis-lehtiä.. Perkele.

      • .......iiiii........

        Laita vaan paita päälles. Ja jos joku alkaa jotain inisee, niin sanot suoraan, että pidät paitaa Bobin takia etkä minkään vitun lehtien takia!

        Ei tarvii olla aina niin säikky... että mitä nyt muutkin ajattelee jos mä teen näin ja näin...

        WHO GIVES A SHIT ABOUT THAT...


      • niii
        .......iiiii........ kirjoitti:

        Laita vaan paita päälles. Ja jos joku alkaa jotain inisee, niin sanot suoraan, että pidät paitaa Bobin takia etkä minkään vitun lehtien takia!

        Ei tarvii olla aina niin säikky... että mitä nyt muutkin ajattelee jos mä teen näin ja näin...

        WHO GIVES A SHIT ABOUT THAT...

        huhuh ensinäkää kannabis ei oo huume :D helvetin hyvä ja aliarvostettu yrtti


      • Cocodatraveller
        niii kirjoitti:

        huhuh ensinäkää kannabis ei oo huume :D helvetin hyvä ja aliarvostettu yrtti

        Tunkekaa se monikko pois! aina "huuuumeita huumeita"
        heti mielletää sekakäyttäjäks :P
        Ja rastaväki on rentoo porukkaa, oisin vähintää wtf jos näkisin kysyistä poppoota piripäissä/muissa


      • 6 luokkalainen

        On minullakin Paita jossa vatsa puolella komistelee Bob ja selkä puolella "kukka". Opettajamme on mulkku, hän alkoi väittää että annan huonoa esimerkkiä pienille , MITÄ HELVETTII olisi pitäny käydä akan kimppuun tun kee sen mieleen sitä sun tätä.


    • kylk

      Oletan että reggaen kuuntelija on rauhallinen ja vastustaa väkivaltaa! Mutta tuskin 2 luokkalainen erottaa ''kukkaa'' vaahteranlehdestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe