Miksi lihon vhh dieetin aikana?

Pettynyt paastoaja

Siis jotain todella outoa. Kaikki kehuu kuinka karppaamalla laihtuu ja ei edes tarvi tehdä mitään.(harrastaa liikuntaa)
Mulla taas ei tunnu missään paitsi vyötäröllä. En enään saa farkun ylänappiakaan kiinni. Aloitin dieetin kolme viikkoa sitten ja lähtöpaino oli 86kg ja nyt 89kg
Olen jättänyt kokonaan perunan pois, pastan pois, leivät pois (syön vain karppaus leipää), jättänyt ilta napostelut pois ja sen tilalla syön salaattia tai pureskelen vaikka porkkanan jos pikkunälkä iskee. Liikun joka päivä luonnossa. Niin ja jopa voita välttelen ja liharuokien kanssa paistamani vihannekset paistan öljyssä. Maitoa juon paljon ja sekin on rasvatonta. Kyllä oli suuri pettymys puntarissa käynti ja jos tuo on meno on se ja sama vaikka alkaisin syömään taas normaalisti runsas hiilareisia tuotteita. Mitä teen väärin vai onko koko homma pelkkää satua?

52

6352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näläkälä

      Et mainitse nälkää lainkaan. Jos nälkä ei riivaa koko ajan niin et ole onnistunut VHH:lla. Joka ikinen palstan VHH:lainen pelkää nälkää kuin maailmanloppua, se kun on jatkuvasti ihan siinä nurkan takana.

      • Pettynyt paastoaja

        En nyt ymmärrä mitä tarkoitat. Nälkä on samanlainen kun ennenkin mutta ruokavalion olen muuttanut terveellisempään ja vhh.n


    • joku vaan

      Painonlasku perustuu pelkästään energiavajeeseen. Jos syöt isompia annoksia tai niiden energiatiheys on korkeampi niin lihoo.

      VHH:n laihdutusidea perustuu hiilihydraatin vähentämiselle eikä rasvan lisäämiselle.

      • Anonyymi

        Eläbvaan sen energiavajees kanssa niin lihot. Keho varastoi sen rasvaksi kun olet säästöliekillä.Ravintoa on saatava tarpeeksi ja hyvälaatuista. Huom. Kun syömisessä ei ole kyse vain kaloreista.puutoksetkin voivat aiheuttaa nälkää.


    • TKkv1

      Vika on siinä, ettet saa tarpeeksi rasvaa - voi pöytään ja kaikki kevyttuotteet pois ! Karppaja ei välttele oikeata rasvaa ! Käy karppaaja.info siivulla ja lue sieltä oikeat ohjeet !

      • pahakarppi1

        Ala juomaan sulatettua voita niin kyllä se paino kääntyy laskuun. Suosittelen myös tehosekoittimessa vatkattua pekonia ja kermaa.

        Per S Heikkilä


      • pahakarppi1 kirjoitti:

        Ala juomaan sulatettua voita niin kyllä se paino kääntyy laskuun. Suosittelen myös tehosekoittimessa vatkattua pekonia ja kermaa.

        Per S Heikkilä

        Kyllä pahakarpinkin pitäisi anta asiallisia ohjeita. Mutta voi olla, että sellainen ilmiasu kuin asiallisuu puutuu kokonaa.


      • ___________________.
        miekkonen42 kirjoitti:

        Kyllä pahakarpinkin pitäisi anta asiallisia ohjeita. Mutta voi olla, että sellainen ilmiasu kuin asiallisuu puutuu kokonaa.

        "juomaan sulatettua voita niin kyllä se paino kääntyy laskuun. Suosittelen myös tehosekoittimessa vatkattua pekonia ja kermaa."

        ai nyt on tuollainen ohjeistus menossa, joko on puskan ohje hylätty: kyllä rotanmyrkylläkin laihtuu.

        molemmat ohjeet ovat kuitenkin törkeän pahoinpitelyn kriteerit täyttäviä.

        mutta eihän opetuslapsi voi/saa olla opettajaansa viisaampi, mikä on kyllä tullut todistettua tänäänkin ja moneen kertaan.

        onko sinulla vielä joitain muita hengenvaarallisia ohjeita takataskussa


      • Anonyymi
        pahakarppi1 kirjoitti:

        Ala juomaan sulatettua voita niin kyllä se paino kääntyy laskuun. Suosittelen myös tehosekoittimessa vatkattua pekonia ja kermaa.

        Per S Heikkilä

        A Heikkilä on tainnut ainakin todeta ettei syöminen ole pelkästään tuota.


    • Liana

      Jos olet VHH:lla, niin syöt rasvaa enemmän! Se voi olla voita ja öljyjä. Joka tapauksessa ruuan määrään on hyvä kiinnittää huomiota, kyllä VHH:llakin voi lihoa, jos syö yksinkertaisesti liikaa. Jotain omituista tuossa kertomuksessasi on! Laitapa vähän viestiä millainen on esimerkkipäiväsi tai kaksikin päivää.

    • äskhjgäeg

      se karppausleipä pois, ja etenkin ne porkkanat!!!! Käy ostamassa apteekista ketostickkejä, jollon voit itse seurata ketoosin tilaa... jos kroppasi ei ole ketoosissa, niin käy läpi oma ruokavaliosi uudestaan. Jostain saat ihan selvästi jonkin sortin hiilareita, jotka vesittävät koko homman

    • Itsellä -5kg/1kk

      Maitotuotteet täysrasvaisin, syö rauhallisesti ja hitaasti ja lopeta ajoissa ettet syö liikaa.Älä vedä överiksi rasvan käyttöä: sitä ei tarvitse lisätä eikä tarkoitus ole läträtä.Paljon kasviksia,vihanneksia, ei hedelmiä kohtuuttomasti (jos lainkaan, koska hedelmäsokeri).

      Rasvaton maito on turhaa.Täysmaitoa pöytään ja kahvi kermalla!

      Paljon proteiinia ja oikeaa ruokaa.

    • Skärin kummityttö

      Tyyppi lihoo ja täällä kannustetaan TANKKAAMAAN LISÄÄ RASVAA???!! Käyttäkää nyt hyvänen aika sitä JÄRKEÄ.

      • Näin on

        Niin se vaan menee. Ottaisit sinäkin selvää!

        Minua kyllä ihmetyttää, että joku on viitsinyt olla noin pitkään ruokavaliolla, josta ei ole ollut mitään hyötyä? Eikö aiemmin ole tullut mieleen, että teke ehkä jotain väärin? Ethän syö statiineja?

        Ja miksi nimimerkki on PAASTOAJA? VHH ei ole paastoa nähnytkään eikä tämä kirjoittaja, jos ei ole paino tipahtanut? Taisi taas olla pelkkä provo.


      • Anonyymi

        Betäaitköntumppuun. Just sinun järvellä ne ongelmat alkaa. Näkemiin.


    • Janttersson

      Ihmiset on yksilöitä, eikä vhh sovi kaikille. Huvittavaa, kuinka tässäkin ketjussa taas kerran ihmetellään niin kovasti, kuinka vhh ei sopinutkaan ketjun aloittajalle. Provohan tuon täytyy olla, tai se tekee jotain väärin... :) Kehottaapa joku älypää jopa jättämään porkkanat pois ruokavaliosta, noinhan se monipuolinen vhh kai toimii.

      • Liana

        No, annetaanpa aloittajan itse kertoa mitä hän on syönyt... Ne esimerkkipäivät!


      • Pettynyt paastoaja
        Liana kirjoitti:

        No, annetaanpa aloittajan itse kertoa mitä hän on syönyt... Ne esimerkkipäivät!

        Olkoon sitten kuinka provoa teille muille tahansa mutta mulle ei ja tämä on arkipäivää. Niin Liana kysyit asiallisesti niistä esimerkkipäivistä.
        Aloitan näin että olen tällä hetkellä lomautettu raskaasta ruumiillisesta työstä ja kerroin tuolla aiemmin aloittaneeni vhh.n. kaverin neuvosta joka ei harrasta liikuntaa nimeksikään ja on laihtunut näin 10kg pienellä aikaa. Toisaalta en uskonut häntä mutta lupasin kokeilla koska työt lopetettuani muutamaksi kk.i alkoi paino nousemaan heti ja vyötärölle.

        Mun päivä alkaa usealla kupilla kahvia jonka kanssa syön tuota joidenkin inhoamaa karppausleipää jonka päälle laitan oivariinia, juustoa, suolakurkkua ja joskus hieman mätitahnaa koska leipä on täysin mautonta. Toisinaan teen aamulla munakkaan. Käyn lenkillä yleensä mettässä koska metsästystä harrastavana ja jänisjahti aikaan saa mukavasti hien päälle vaikkapa parikin km seuraamalla jäniksen jälkeä saa sitä sitten tai ei mutta raitista ilmaa ja kunnon umpihanki kävelyä ei voita mikään.
        Joskus tosin kevyempää kävelyä esim tiellä mutta liikun kumminkin. Sitten teen ruoan.

        Yleensä jotain liharuokaa joka sekin sattuu olemaan riistaa suurimmaksi osaksi. Riista on vähä rasvaista joten maustan toisinaan voilla mutta useinmiten nykyään öljyssä paistaen suolaa ja pippuria tietenkin maun mukaan. Myös uunissa teen tietenkin paisteja. Kyytipoikana tarjoan paistettuja vihanneksia perunan sijaan esim porkkana, lanttu, punajuuri, sipuli yms ja näille kastike. Sieniä tuli syksyllä paljon joten paistettuja sieniä ja kerma, pippuri yms kastiketta teen usein. Näiden kanssa perus jäävuori fetasalaatti. Leipää en syö yleensä ruoan kanssa. Parina päivänä tässä olen syönyt lohta sinihomejuustolla kuorrutettuna ja tilli kermaviili kastikkeella. Kaiken pullan yms keksit ja karkit olen jättänyt pois ja iltapalana syön jos nälkä yllättää ja usein yllättääkin leipää paripalaa edellä mainittuine päällisineen mutta yleisemmin syön iltapalanakin päivällä jäänyttä fetasalaattia.

        Iltasin saatan vielä kävellä pienen lenkin myös.
        Olen katsonut tuote selosteesta kaikki mahd vhh tuotteet ja näitä välttänyt viimeiseen saakka mutta kun ei. 90kg tänään rikki.
        Kun ei toimi niin ei. Kaverikaan ei usko puheitani mutta puntari ja farkut puhuu karua kieltään. Olen kyllä henkoht todella surullinen tulokseen mutta kolme vk takana ja vielä ainakin saman kolme vk kokeilen. Jos mitään paranemista ei tapahdu tai tilanne pahenee niin sitten jo pakko harkita jotain kaali pussikeitto linjaa. Ei tästä muuten mitään tule.


      • pahakarppi202
        Pettynyt paastoaja kirjoitti:

        Olkoon sitten kuinka provoa teille muille tahansa mutta mulle ei ja tämä on arkipäivää. Niin Liana kysyit asiallisesti niistä esimerkkipäivistä.
        Aloitan näin että olen tällä hetkellä lomautettu raskaasta ruumiillisesta työstä ja kerroin tuolla aiemmin aloittaneeni vhh.n. kaverin neuvosta joka ei harrasta liikuntaa nimeksikään ja on laihtunut näin 10kg pienellä aikaa. Toisaalta en uskonut häntä mutta lupasin kokeilla koska työt lopetettuani muutamaksi kk.i alkoi paino nousemaan heti ja vyötärölle.

        Mun päivä alkaa usealla kupilla kahvia jonka kanssa syön tuota joidenkin inhoamaa karppausleipää jonka päälle laitan oivariinia, juustoa, suolakurkkua ja joskus hieman mätitahnaa koska leipä on täysin mautonta. Toisinaan teen aamulla munakkaan. Käyn lenkillä yleensä mettässä koska metsästystä harrastavana ja jänisjahti aikaan saa mukavasti hien päälle vaikkapa parikin km seuraamalla jäniksen jälkeä saa sitä sitten tai ei mutta raitista ilmaa ja kunnon umpihanki kävelyä ei voita mikään.
        Joskus tosin kevyempää kävelyä esim tiellä mutta liikun kumminkin. Sitten teen ruoan.

        Yleensä jotain liharuokaa joka sekin sattuu olemaan riistaa suurimmaksi osaksi. Riista on vähä rasvaista joten maustan toisinaan voilla mutta useinmiten nykyään öljyssä paistaen suolaa ja pippuria tietenkin maun mukaan. Myös uunissa teen tietenkin paisteja. Kyytipoikana tarjoan paistettuja vihanneksia perunan sijaan esim porkkana, lanttu, punajuuri, sipuli yms ja näille kastike. Sieniä tuli syksyllä paljon joten paistettuja sieniä ja kerma, pippuri yms kastiketta teen usein. Näiden kanssa perus jäävuori fetasalaatti. Leipää en syö yleensä ruoan kanssa. Parina päivänä tässä olen syönyt lohta sinihomejuustolla kuorrutettuna ja tilli kermaviili kastikkeella. Kaiken pullan yms keksit ja karkit olen jättänyt pois ja iltapalana syön jos nälkä yllättää ja usein yllättääkin leipää paripalaa edellä mainittuine päällisineen mutta yleisemmin syön iltapalanakin päivällä jäänyttä fetasalaattia.

        Iltasin saatan vielä kävellä pienen lenkin myös.
        Olen katsonut tuote selosteesta kaikki mahd vhh tuotteet ja näitä välttänyt viimeiseen saakka mutta kun ei. 90kg tänään rikki.
        Kun ei toimi niin ei. Kaverikaan ei usko puheitani mutta puntari ja farkut puhuu karua kieltään. Olen kyllä henkoht todella surullinen tulokseen mutta kolme vk takana ja vielä ainakin saman kolme vk kokeilen. Jos mitään paranemista ei tapahdu tai tilanne pahenee niin sitten jo pakko harkita jotain kaali pussikeitto linjaa. Ei tästä muuten mitään tule.

        Kuulostaa ainakin siltä että syöt paljon paremmin kuin suurin osa tälle palstalle kirjoittavista. Jos on riistaa käytössä niin en näe mitään syytä alkaa syömään sen sijaan rasvassa uivaa pekonia. Prosessoidet lihatuotteet kun ei ole terveydelle pidemmän päälle niin hyviä kuin juurikin riista. Jos et voi lisätä liikuntaa niin pitää sinun kevetää ruokavaliota, muuten paino ei laske. Vihannesten paistaminen tekee niin turhan tuhtia syötävää. Kannattaa välillä hauduttaa niitä uunissa tai valmistaa muulla tahansa. Yleensä ne on vielä paremman makuisia tuolloin kuin rasvassa pasitettuna. Riittää että saat kaloritaseen negatiiviseksi, liikut paljon, niin paino kyllä lähtee tippumaan


      • Anonyymi
        Pettynyt paastoaja kirjoitti:

        Olkoon sitten kuinka provoa teille muille tahansa mutta mulle ei ja tämä on arkipäivää. Niin Liana kysyit asiallisesti niistä esimerkkipäivistä.
        Aloitan näin että olen tällä hetkellä lomautettu raskaasta ruumiillisesta työstä ja kerroin tuolla aiemmin aloittaneeni vhh.n. kaverin neuvosta joka ei harrasta liikuntaa nimeksikään ja on laihtunut näin 10kg pienellä aikaa. Toisaalta en uskonut häntä mutta lupasin kokeilla koska työt lopetettuani muutamaksi kk.i alkoi paino nousemaan heti ja vyötärölle.

        Mun päivä alkaa usealla kupilla kahvia jonka kanssa syön tuota joidenkin inhoamaa karppausleipää jonka päälle laitan oivariinia, juustoa, suolakurkkua ja joskus hieman mätitahnaa koska leipä on täysin mautonta. Toisinaan teen aamulla munakkaan. Käyn lenkillä yleensä mettässä koska metsästystä harrastavana ja jänisjahti aikaan saa mukavasti hien päälle vaikkapa parikin km seuraamalla jäniksen jälkeä saa sitä sitten tai ei mutta raitista ilmaa ja kunnon umpihanki kävelyä ei voita mikään.
        Joskus tosin kevyempää kävelyä esim tiellä mutta liikun kumminkin. Sitten teen ruoan.

        Yleensä jotain liharuokaa joka sekin sattuu olemaan riistaa suurimmaksi osaksi. Riista on vähä rasvaista joten maustan toisinaan voilla mutta useinmiten nykyään öljyssä paistaen suolaa ja pippuria tietenkin maun mukaan. Myös uunissa teen tietenkin paisteja. Kyytipoikana tarjoan paistettuja vihanneksia perunan sijaan esim porkkana, lanttu, punajuuri, sipuli yms ja näille kastike. Sieniä tuli syksyllä paljon joten paistettuja sieniä ja kerma, pippuri yms kastiketta teen usein. Näiden kanssa perus jäävuori fetasalaatti. Leipää en syö yleensä ruoan kanssa. Parina päivänä tässä olen syönyt lohta sinihomejuustolla kuorrutettuna ja tilli kermaviili kastikkeella. Kaiken pullan yms keksit ja karkit olen jättänyt pois ja iltapalana syön jos nälkä yllättää ja usein yllättääkin leipää paripalaa edellä mainittuine päällisineen mutta yleisemmin syön iltapalanakin päivällä jäänyttä fetasalaattia.

        Iltasin saatan vielä kävellä pienen lenkin myös.
        Olen katsonut tuote selosteesta kaikki mahd vhh tuotteet ja näitä välttänyt viimeiseen saakka mutta kun ei. 90kg tänään rikki.
        Kun ei toimi niin ei. Kaverikaan ei usko puheitani mutta puntari ja farkut puhuu karua kieltään. Olen kyllä henkoht todella surullinen tulokseen mutta kolme vk takana ja vielä ainakin saman kolme vk kokeilen. Jos mitään paranemista ei tapahdu tai tilanne pahenee niin sitten jo pakko harkita jotain kaali pussikeitto linjaa. Ei tästä muuten mitään tule.

        Syötkö liian vähän? Olen vhh ja syön 4krt päivässä? Laihtunut 4kk 10kg


    • ___________________.

      itse kyllä aloitin pekoni, kananmuna ja kaali yhdistelmällä. ei yhtään leipää eikä muitakaan hiilihydraatteja. parin päivän päästä eufoorinen olo. kun homma lähti alkuun paino lähti putoamaan, pikkuhiljaa olen lisännyt muitakin vihanneksia kuin lehtisalaattia.

      hyvänä aloituksena pidän kaalin paistamista pekonin rasvassa, piristykseksi chiliä jos pitää sen mausta.


      kaikenlaisia kastikkeita pitää varoa, niistä monet sisältävät hiilareita.


      oikeita ohjeita löydät kirjoittamalla googleen: veijo puustinen

      siellä on parhaat ohjeet karppaukseen, väittäkööt sivuston trollit aivan mitä tahansa.

      tietenkään kuka ei halua todella laihtua voi ostella pussikeittoja, juosta itsensä näännyksiin, kuihduttaa lihaksensa ja sen jälkeen jojoilla painonsa kanssa.

      kuitenkin puustisen ohjeilla minä pudotin 60grpäivässä puolentoista vuoden aikana. nyt vauhti on hiukan laantunut mutta alaspäin mennään, syy lienevät halvat citrukset joita tulee turhankin paljon syötyä.

      • Liana

        Minäkin yrittäisin jättää tuon leivän kokonaan pois! Ainakin näkisit onko siinä ongelmaa, myöhemmin voi hiilareita vähän lisätä, jos näyttää siltä. Mutta nyt ei näytä. Aamiaisella lisää rasvaa! Vaikkapa juuri munakas, vähän lihaa tai juustoa siinä, tomaattia tai muuta hiilihydraattia vähän, vain vähän.

        (Itselleni ei vilja sovi ollenkaan, ei missään muodossa, vaikka minulla ei ole keliakiaa. Syön välillä, harvoin, vähän ruista ja kauraa, jotta säilyy joku siedettävyys. Vilja turvottaa enkä tajua nälkää, tekee koko ajan mieli syödä.)

        Lisää rasvaa eli hyviä öljyjä ja voita, kermaa voi myös käyttää kuten olet tehnytkin. Vaihda oivariini ihan voihin, käytä vaikka oliiviöljyä sitten ruuanlaittoon, jos epäilyttää käyttää voita. Hyviä rasvahappoja tarvitaan, joten öljyä suoraan salaatin tai ruuan päälle. Hamppuöljy, pellavansiemenöljy, kookosöljy, kylmäpuristettuina tottakai.

        Eihän sinulla ole mitään lääkitystä? Onko aiemmin ollut mitään terveysongelmia? Käytätkö alkoholia?

        Alkuun ehkä pitää sinun tapauksessasi nipistää hiilarit tosi vähiin, mutta käytä silti vihreitä ja värikkäitä vihanneksia äläkä pyri ketoosiin liian pitkään.

        Riista on tosi hyvää, mutta rasvatonta, joten siihen voi lisätä rasvoja. Kana on hyvää, possukin. Vältä pitkälle jalostettuja lihatuotteita. Mutta silti täytyy sanoa, että metukka on hyvä alkuun pääsyssä! Valitse sellainen, missä on mahdollisimman vähän lisäaineita. Leivän sijaan syö rasvaista kovaa juustoa ja metukkaa ja lisäksi kasviksia, dippaa niitä smetanaan tai kermaviiliin, jos ei ole juustoa ja lihaa. Kermaviili on lähes rasvatonta, joten tarkkaile sitä, että saat joka aterialla myös rasvaa. Ei sitä tarvitse paljon lisätä, mutta juuri se pitää nälän loitolla ja annoskoot pienenevät ja se on tarkoitus.

        Ei jokainen ihminen ole samanlainen, se on varma! Jonkun elimistö saattaa toimia poikkeuksellisesti. Mutta yleensä se on niin, että pitää kuluttaa myös niitä kaloreita. Osa rasvasta tulee ulos, sen huomaa ihan siitä, että kakka kelluu. Jos ei laihdu, on kiinnitettävä huomiota mm. kilpirauhaseen. Mielestäni hyvää oliiviöljyä ei voi käyttää liikaa.

        Zone-ruokavalion mukaan pitäisi joka aterialla syödä sekä hiilihydraatteja, proteiinia että rasvaa tietyssä suhteessa. Zonessa käytetään rasvaa melko vähän verrattuna moniin muihin VHH-ruokavalioihin. Ehkä kannattaisi tutustua Barry Searsin kirjaan? Itse en käytä ihan niin paljon hiilihydraattia kuin siinä. Olen ottanut kuitekin opiksi enkä syö koskaan pelkkää esim. proteiinia.

        Mutta vähitellen kukin löytää sen oman tapansa ja painonsa.

        Toivottavasti sinulla VHH tehoaa! Ei sen VHH:n tähden, vaan sinun!


      • Janttersson
        Liana kirjoitti:

        Minäkin yrittäisin jättää tuon leivän kokonaan pois! Ainakin näkisit onko siinä ongelmaa, myöhemmin voi hiilareita vähän lisätä, jos näyttää siltä. Mutta nyt ei näytä. Aamiaisella lisää rasvaa! Vaikkapa juuri munakas, vähän lihaa tai juustoa siinä, tomaattia tai muuta hiilihydraattia vähän, vain vähän.

        (Itselleni ei vilja sovi ollenkaan, ei missään muodossa, vaikka minulla ei ole keliakiaa. Syön välillä, harvoin, vähän ruista ja kauraa, jotta säilyy joku siedettävyys. Vilja turvottaa enkä tajua nälkää, tekee koko ajan mieli syödä.)

        Lisää rasvaa eli hyviä öljyjä ja voita, kermaa voi myös käyttää kuten olet tehnytkin. Vaihda oivariini ihan voihin, käytä vaikka oliiviöljyä sitten ruuanlaittoon, jos epäilyttää käyttää voita. Hyviä rasvahappoja tarvitaan, joten öljyä suoraan salaatin tai ruuan päälle. Hamppuöljy, pellavansiemenöljy, kookosöljy, kylmäpuristettuina tottakai.

        Eihän sinulla ole mitään lääkitystä? Onko aiemmin ollut mitään terveysongelmia? Käytätkö alkoholia?

        Alkuun ehkä pitää sinun tapauksessasi nipistää hiilarit tosi vähiin, mutta käytä silti vihreitä ja värikkäitä vihanneksia äläkä pyri ketoosiin liian pitkään.

        Riista on tosi hyvää, mutta rasvatonta, joten siihen voi lisätä rasvoja. Kana on hyvää, possukin. Vältä pitkälle jalostettuja lihatuotteita. Mutta silti täytyy sanoa, että metukka on hyvä alkuun pääsyssä! Valitse sellainen, missä on mahdollisimman vähän lisäaineita. Leivän sijaan syö rasvaista kovaa juustoa ja metukkaa ja lisäksi kasviksia, dippaa niitä smetanaan tai kermaviiliin, jos ei ole juustoa ja lihaa. Kermaviili on lähes rasvatonta, joten tarkkaile sitä, että saat joka aterialla myös rasvaa. Ei sitä tarvitse paljon lisätä, mutta juuri se pitää nälän loitolla ja annoskoot pienenevät ja se on tarkoitus.

        Ei jokainen ihminen ole samanlainen, se on varma! Jonkun elimistö saattaa toimia poikkeuksellisesti. Mutta yleensä se on niin, että pitää kuluttaa myös niitä kaloreita. Osa rasvasta tulee ulos, sen huomaa ihan siitä, että kakka kelluu. Jos ei laihdu, on kiinnitettävä huomiota mm. kilpirauhaseen. Mielestäni hyvää oliiviöljyä ei voi käyttää liikaa.

        Zone-ruokavalion mukaan pitäisi joka aterialla syödä sekä hiilihydraatteja, proteiinia että rasvaa tietyssä suhteessa. Zonessa käytetään rasvaa melko vähän verrattuna moniin muihin VHH-ruokavalioihin. Ehkä kannattaisi tutustua Barry Searsin kirjaan? Itse en käytä ihan niin paljon hiilihydraattia kuin siinä. Olen ottanut kuitekin opiksi enkä syö koskaan pelkkää esim. proteiinia.

        Mutta vähitellen kukin löytää sen oman tapansa ja painonsa.

        Toivottavasti sinulla VHH tehoaa! Ei sen VHH:n tähden, vaan sinun!

        Miksi tuputat ihmisille jotain tiettyä ruokavaliota väkisin? Ethän itsekään syö viljatuotteita, koska ne ei sinulle sovi, onko silti kukaan tälläkään palstalla niitä sinulle tyrkyttämässä!? Hiljaista on... En sitten ole millään muotoa vhh:ta, tai muitakaan ruokavalioita vastaan, väkinäinen tuputtaminen ja tyrkyttäminen kyllä saa verenpaineeni nousemaan. Kiinnitin huomioni tuohon "kelluvaan kakkaan", oletkos Liana koskaan käynyt suolihuuhtelussa? Voi muuten tulla monelle aika yllätyksenä, kuinka paljon jöötiä jää suolistoon, ellei kuitujen määrä ole tarpeeksi suuri ja siitä sitten koituu terveysongelmia. Öljyinen, tai löysä tuotos on usein merkki siitä, ettei kuitujen saanti ole kohdallaan. Öljyjen ja rasvan tolkuton lisääminen ruokavalioon ei ainakaan yhtään paranna tilannetta...


      • Liana
        Janttersson kirjoitti:

        Miksi tuputat ihmisille jotain tiettyä ruokavaliota väkisin? Ethän itsekään syö viljatuotteita, koska ne ei sinulle sovi, onko silti kukaan tälläkään palstalla niitä sinulle tyrkyttämässä!? Hiljaista on... En sitten ole millään muotoa vhh:ta, tai muitakaan ruokavalioita vastaan, väkinäinen tuputtaminen ja tyrkyttäminen kyllä saa verenpaineeni nousemaan. Kiinnitin huomioni tuohon "kelluvaan kakkaan", oletkos Liana koskaan käynyt suolihuuhtelussa? Voi muuten tulla monelle aika yllätyksenä, kuinka paljon jöötiä jää suolistoon, ellei kuitujen määrä ole tarpeeksi suuri ja siitä sitten koituu terveysongelmia. Öljyinen, tai löysä tuotos on usein merkki siitä, ettei kuitujen saanti ole kohdallaan. Öljyjen ja rasvan tolkuton lisääminen ruokavalioon ei ainakaan yhtään paranna tilannetta...

        Hyvä Janttersson! Menisit nyt peilin ääreen ja myöntäisit itsellesi, että olet itse väärällä palstalla!

        Tämä ON vhh-palsta ja täällä kysytään VHH-ruokavaliosta. Vastaaminen ja tuputtaminen on kaksi eri asiaa. Jos kysytään, niin vastataan. VARSINKIN, jos oikein minulle osoitetaan, kun hän kysyi ensin VHH:sta ja minä kysyin tarkemmin. No niin, luepa uudelleen viestit ja kirjoita minulle: olit oikeassa, anteeksi!

        En syö viljoja, ne eivät minulle soiv ja siksi olen VHH-ruokavaliolla. Oeltko kuullut, että VHH-palstalla sekä keskustellaan että noudatetaan VHH-ruokavaliota? VHH-ruokavalioon ei kuulu viljat. Sokeri ja viljat on juuri ne asiat, mitä jätetään pois. Miten voisitkaan olla VHH-ruokavaliota vastaan, kun et tiedä siitä ensimmäistäkään asiaa?

        En ole olltu suolihuuhtelussa, mutta olen kokeillut erilaisia kuituja paljonkin. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita myös. Lähinnä yhtenä jatkumona, en ole mennyt äärilaidasta toiseen. Kelluva kakka on yksi huomio, se ei ole tavoite, mutta kertoo jotain nautitun rasvan määrästä ja myös siitä onko jotain häikkää rasvan pilkkomisessa!

        Kirjioittelen säännöllisesti myös suolistotautisten palstalla, jossa nämä suolistoasiat tunnetaan himppasen verran paremmin kuin täällä. Sieltä olenkin saanut tietoa, jota ei löydy muualta. Suoleen jää tosiaankin paljon tavaraa, varsinkin, jos syö paljon höttöhiilareita tai jos proteiinin käsittely on vajavaista esim. mahahappojen vajauksesta johtuen. Tähän annetaan usein liikahappoisuuslääkkeitä, jolloin mennään ojasta allikkoon.

        Parhaita kuituja ovat liukenevat kuidut. Kun massan määrä vähenee, niin myös kuitujen määrä voi olla hieman pienempi. Itse käytän nykyään runsaasti kasviksia kuitujen lähteenä. Pellavansiemenrouhe on ihan hyvä kuitulähde ajoittain.

        Mutta jos on suolistossa enemmänkin häikkää, en suosittele ehkä VHH:ta, vaan scd-ruokavaliota! Näetkö, en ole lainkaan vhh-tuputtaja!? Zone-ruokavaliokin on siinä rajalla, sitä suosittelin kysyjälle, huomasitko?? Mielestäni myös paleo on ihan ok. Ja luomuruokavalio. Ja kaiken lisäksi ihminen saa olla lautasmallisellakin, jos on terve eikä valittamista ole!

        Tuotos riippuu aivan siitä mitä on syönyt. Öljyn väliaikainen runsas syönti ei yleensä ole terveyshaitta, sitä voi rauhassa kokeilla. Mieluummin sillä kuin voilla? Sen sijaan ummetus kyllä on öljyistä kakkaa ilmeisempi kuitujen puutteen merkki. Ummetuskin voi johtua itse asiassa myös ripulista. Ja paras merkki on peräpukamat.

        Ja yllärinä voi tulla myös se, että lihavan ihmisen yhtäkkinen rasvaton dieetti saattaa aiheuttaa sappikivikohtauksen. Kysykää Painareista! Yhtäkkiä rasvainen ruoka voi aiheuttaa kohtauksia myös, mutta VHH-ruokavaliolla useat ihmiset ovat päässeet kohtauksista kokonaan. Tasaisesti ja kaikenlaisia rasvoja.


      • Janttersson
        Liana kirjoitti:

        Hyvä Janttersson! Menisit nyt peilin ääreen ja myöntäisit itsellesi, että olet itse väärällä palstalla!

        Tämä ON vhh-palsta ja täällä kysytään VHH-ruokavaliosta. Vastaaminen ja tuputtaminen on kaksi eri asiaa. Jos kysytään, niin vastataan. VARSINKIN, jos oikein minulle osoitetaan, kun hän kysyi ensin VHH:sta ja minä kysyin tarkemmin. No niin, luepa uudelleen viestit ja kirjoita minulle: olit oikeassa, anteeksi!

        En syö viljoja, ne eivät minulle soiv ja siksi olen VHH-ruokavaliolla. Oeltko kuullut, että VHH-palstalla sekä keskustellaan että noudatetaan VHH-ruokavaliota? VHH-ruokavalioon ei kuulu viljat. Sokeri ja viljat on juuri ne asiat, mitä jätetään pois. Miten voisitkaan olla VHH-ruokavaliota vastaan, kun et tiedä siitä ensimmäistäkään asiaa?

        En ole olltu suolihuuhtelussa, mutta olen kokeillut erilaisia kuituja paljonkin. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita myös. Lähinnä yhtenä jatkumona, en ole mennyt äärilaidasta toiseen. Kelluva kakka on yksi huomio, se ei ole tavoite, mutta kertoo jotain nautitun rasvan määrästä ja myös siitä onko jotain häikkää rasvan pilkkomisessa!

        Kirjioittelen säännöllisesti myös suolistotautisten palstalla, jossa nämä suolistoasiat tunnetaan himppasen verran paremmin kuin täällä. Sieltä olenkin saanut tietoa, jota ei löydy muualta. Suoleen jää tosiaankin paljon tavaraa, varsinkin, jos syö paljon höttöhiilareita tai jos proteiinin käsittely on vajavaista esim. mahahappojen vajauksesta johtuen. Tähän annetaan usein liikahappoisuuslääkkeitä, jolloin mennään ojasta allikkoon.

        Parhaita kuituja ovat liukenevat kuidut. Kun massan määrä vähenee, niin myös kuitujen määrä voi olla hieman pienempi. Itse käytän nykyään runsaasti kasviksia kuitujen lähteenä. Pellavansiemenrouhe on ihan hyvä kuitulähde ajoittain.

        Mutta jos on suolistossa enemmänkin häikkää, en suosittele ehkä VHH:ta, vaan scd-ruokavaliota! Näetkö, en ole lainkaan vhh-tuputtaja!? Zone-ruokavaliokin on siinä rajalla, sitä suosittelin kysyjälle, huomasitko?? Mielestäni myös paleo on ihan ok. Ja luomuruokavalio. Ja kaiken lisäksi ihminen saa olla lautasmallisellakin, jos on terve eikä valittamista ole!

        Tuotos riippuu aivan siitä mitä on syönyt. Öljyn väliaikainen runsas syönti ei yleensä ole terveyshaitta, sitä voi rauhassa kokeilla. Mieluummin sillä kuin voilla? Sen sijaan ummetus kyllä on öljyistä kakkaa ilmeisempi kuitujen puutteen merkki. Ummetuskin voi johtua itse asiassa myös ripulista. Ja paras merkki on peräpukamat.

        Ja yllärinä voi tulla myös se, että lihavan ihmisen yhtäkkinen rasvaton dieetti saattaa aiheuttaa sappikivikohtauksen. Kysykää Painareista! Yhtäkkiä rasvainen ruoka voi aiheuttaa kohtauksia myös, mutta VHH-ruokavaliolla useat ihmiset ovat päässeet kohtauksista kokonaan. Tasaisesti ja kaikenlaisia rasvoja.

        Olen väärällä palstalla, koska otan kantaa yhteen vhh:n noudattamistapaan? Tietääkseni vhh:ta voi noudattaa usealla eri tavalla, runsas rasvankäyttö energianlähteenä on vain 1 tapa olla vhh:lla. Moni tuttuni on myös vhh:lla. He eivät ole jättäneet pois täysjyväviljatuotteita, miksi edes pitäisi, jos määrät pysyy pieninä ja "vhh-tasolla". Sen sijaan vaalea leipä, kaikki sokeriherkut, limut, roskaruuat on jääneet pois, se lienee kuitenkin tärkein ja olennaisin muutos, joka myös näkyy ulospäin.


      • Liana
        Janttersson kirjoitti:

        Olen väärällä palstalla, koska otan kantaa yhteen vhh:n noudattamistapaan? Tietääkseni vhh:ta voi noudattaa usealla eri tavalla, runsas rasvankäyttö energianlähteenä on vain 1 tapa olla vhh:lla. Moni tuttuni on myös vhh:lla. He eivät ole jättäneet pois täysjyväviljatuotteita, miksi edes pitäisi, jos määrät pysyy pieninä ja "vhh-tasolla". Sen sijaan vaalea leipä, kaikki sokeriherkut, limut, roskaruuat on jääneet pois, se lienee kuitenkin tärkein ja olennaisin muutos, joka myös näkyy ulospäin.

        Itsehän sinä väitit, että tuputan! Olet väärällä palstalla, jos et osaa lukea, että kirjoitin, että kysyjä voi noudattaa Zone-ruokavaliota tai sitten pyrkiä ketoosiin, joka on toinen ääripää!? Vai eikö Zone ole tuttu? Miten sinä oikein luet näitä? Ne ovat kaksi aivan eri tapaa.

        Sorry, alkaa suututtaa kaikki tällä palstalla, yhtä tahkoomista ja vaivaamista, huonoa käytöstä ja pahinta on, että se tarttuu! Ei kiva palsta. Nytkin joku ihan idiootti kirjoittaa minun nimimerkilläni, koska ei pidä siitä, mitä kirjoitan ja yrittää väännellä sanomisiani. Vaihdan siis minäkin tästä lähtien joka kerta nimimerkkiäni.

        En ymmärrä tällaista käytöstä. Minulle on opetettu ihan toisenlaista kunnioitusta toisia kohtaan.


      • Janttersson
        Liana kirjoitti:

        Itsehän sinä väitit, että tuputan! Olet väärällä palstalla, jos et osaa lukea, että kirjoitin, että kysyjä voi noudattaa Zone-ruokavaliota tai sitten pyrkiä ketoosiin, joka on toinen ääripää!? Vai eikö Zone ole tuttu? Miten sinä oikein luet näitä? Ne ovat kaksi aivan eri tapaa.

        Sorry, alkaa suututtaa kaikki tällä palstalla, yhtä tahkoomista ja vaivaamista, huonoa käytöstä ja pahinta on, että se tarttuu! Ei kiva palsta. Nytkin joku ihan idiootti kirjoittaa minun nimimerkilläni, koska ei pidä siitä, mitä kirjoitan ja yrittää väännellä sanomisiani. Vaihdan siis minäkin tästä lähtien joka kerta nimimerkkiäni.

        En ymmärrä tällaista käytöstä. Minulle on opetettu ihan toisenlaista kunnioitusta toisia kohtaan.

        Kommenttisi ovat perin ristiriitaisia, ensin tiuskimista huutomerkkien kera, sitten pahoittelua ja sitten samaa rataa taas. Provosoidut vieläpä todella helposti, kun olet valmis öykkäröintiin, koska joku kirjoittaa ei rekatulla nimimerkilläsi... :)
        Lopuksi puhut vieläpä toisten kunnioituksesta, toimi sitten niin, jos "ei kivoilla" palstoilla kerran viihdyt. Myös vhh:n pitää kestää arvostelua, muutenhan keskustelu on vain samanmielisten nyökyttelyä ja sille touhulle on omat sivustonsa. Aloittajan ruokavalio kuulosti olevan ihan ok. 3vkoa. on lyhyt aika tehdä ihmeitä. Maltti on valttia laihdutuksen kanssa.


      • Liana
        Janttersson kirjoitti:

        Kommenttisi ovat perin ristiriitaisia, ensin tiuskimista huutomerkkien kera, sitten pahoittelua ja sitten samaa rataa taas. Provosoidut vieläpä todella helposti, kun olet valmis öykkäröintiin, koska joku kirjoittaa ei rekatulla nimimerkilläsi... :)
        Lopuksi puhut vieläpä toisten kunnioituksesta, toimi sitten niin, jos "ei kivoilla" palstoilla kerran viihdyt. Myös vhh:n pitää kestää arvostelua, muutenhan keskustelu on vain samanmielisten nyökyttelyä ja sille touhulle on omat sivustonsa. Aloittajan ruokavalio kuulosti olevan ihan ok. 3vkoa. on lyhyt aika tehdä ihmeitä. Maltti on valttia laihdutuksen kanssa.

        Mikä oikein oli pointtisi?

        Mitä jos antaisimme aloittajan jatkaa asiasta?


    • Specialist

      Jätä karppausleipä pois kokonaan ja vaihda rasvaton maito täysmaitoon. Nämä sinulla vialla.

    • ei täyteaineille

      Joo, kevythössötykset ja normaalia ruokaa syömään. Mäkin rupesin käyttämään
      voita ja kermaa ja rasvaista maitoa. Lisäksi kananmunia ja rasvaista lihaa.
      Näillä mäkin rupesin laihtumaan, puhukoot Puskan porukat ihan mitä tykkäävät.

    • Olen.

      Kohta viisikymmentä vuotta vanha ja olen timmissä kunnossa oleva mies,pelkkää tiukkaa lihasta koko kroppa. Syön terveellisesti,lihaa,kalaa,maito ja viljatuotteita,vihanneksia ja hedelmiä unohtamatta. Ainoa mitä vältän on makarooni(pasta)sokeri ja valkoisetjauhot,enkä tietenkään roskaruokia syö ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Näillä elämäntavoilla olen pysynyt vuosikausia hyvässä kunnossa ja kroppa lihaksikkaana. Ihmettelenkin tätä karppaus ihannointia, kun vanhat opit ovat parempia kuin pussillinen uusia. Samalla tavoin elävät ystävätkin, ovat pysyneet normaali painoisina. Aloittajalle,syö sinäkin terveellisesti ja harrasta liikuntaa säännöllisesti,näin saat sinäkin itsesi kuntoon.

    • 110kg->83kg

      Oivoi. Täällä on nyt menty metsään.
      Tehokkain tapa saada rasvat pois lihaksia säästäen on aloittaa karppaaminen n.2-3vkn syvällä ketoosilla ( ja kyllä, ketoosi ja karppaaminen ovat kaksi eri asiaa)
      Tämä lyhyt ketoosikuuri saa elimistösi rasvakoneen käyntiin ja sitä kautta pakoitetaan keho hyödyntämään pääsääntöisesti rasvaa energiana. Siihen päälle kun karppaat niin ei edes paino nouse ketoosin jälkeen kuten ketoosissa tapana onkin (menetetty neste / hiilarit sitoutuu lihaksistoon)
      Näillä ohjeilla pystyt karppaamaan tehokkaasti.
      Pieni protip, pitäkää huoli vitamiineista yms. Leaderilla on todella hyvä multivitamiini/mineraali vitamiinilisä markkinoilla, taitaa maksaa jopa 8e 3kk satsi

      • Snowmannn

        Mitä kummaa, eikös vhh nyt olekaan kaikin puolin ravitseva ruokavalio, kun pilleripurkkiin (synteettiset monivitamiinilisät) pitää turvautua? Piti olla kaikkien aikojen monipuolisin ruokavalio.. Aika läpinäkyvä mainospuhe muuten.


      • 110kg->83kg
        Snowmannn kirjoitti:

        Mitä kummaa, eikös vhh nyt olekaan kaikin puolin ravitseva ruokavalio, kun pilleripurkkiin (synteettiset monivitamiinilisät) pitää turvautua? Piti olla kaikkien aikojen monipuolisin ruokavalio.. Aika läpinäkyvä mainospuhe muuten.

        Ketoosissa ei todellakaan saa tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita. Alle 20g hh/vrk ei paljoa mahdu kasviksia yms terveellistä.
        Karppaus onkin sitten taas täysin eri asia kuin ketoosi mistä puhuin.


    • Ketokalukarppi

      Syön rasvaa 80% loput proteiinia. Mitähän pitäisi muuttaa kun kalu seisoo vähän väliä. Jos täällä olisi vapaita karppi-sisaria niin ottaisin mielelläni (yhdynnän) yhteyttä.

    • 82--59

      Kyllä ilman rasvaakin laihtuu, jos on on vhh dietillä. Itse en laita mitään rasvaista suuhuni, olen laihtunut vuodessa 23 kiloa.
      Jokainen meistä on yksilö, ei kaikki ahda voita, kermaa jne.. ja toimii silti.
      Ne joille rasva maistuu niin syököön, mua se oksettaa.
      Ketoosi tuttu tila, enkä pidä sitä vaarallisena noin hetkellisenä.
      Ja toki monipuoliseen ruokavalioon usein kuuluu vitamiinit, muillakin kuin karppaajilla:)

      Aloittajalle kun katselin ruokavalioosi, niin voisitko tuon suolan käyttöä vähän vähentää. Ja juo riittävästi!!

    • Pettynyt paastoaja

      Kun ei toimi niin ei. Olen ilmeisesti sitä ihmisryhmää jolle karppaus ei sovi. Nyt kaksi kk takana ja olen pyrkinyt noudattamaan kaikkia ohjeita pilkun tarkkaan mutta alun lihominen ja huipussa käynti 90.5kg on nyt jämähtänyt lopullisesti painoon 88-89kg eli toisaalta sama vaikka olisin syönyt perunaa, pastaa ja leipää normaalisti kuten aina ennen sillä tuo 90.5kg on elämäni henkoht paino ennätys. Vatsa vaan turpoaa ja kaikki vaatteet alkaa käymään pieniksi. No onneksi lomautus loppuu ja työt metsurin ammatissani jatkuvat kohta että tuo päivittäinen raskas liikunta varmaan saa luonnollisestikin painon putoamaan söi sitten mitä tahansa.

      • Balleriina Lutuunen

        Se on jokaisella sama. Vaikka palstalla jopa vannotaan laihtumisen piikkiin, valehtelevat.
        En vaan ymmärrä, miksi Heikkiläkin valehtelee. Raha haisee, sanotaan...
        Näkyyhän tulokset Hei me karpataan- ohjelmassa. Mieshän lihoo siinä.
        VHH laihduttaa aika moniakin, mutta se tarkottaa sitä, ettei tilalle oteta rasvaa runsaasti.
        Palstalla on ehkä 3-5 kannattajaa sivuhahmot. Jos karppaus olisi tehokas ja laihduttaisi, luulisi kannatajia olevan enemmän, mutta EI!


    • ainakin lompsa laiht

      Uskosi ei ole riittävän vahva.

      Voit vahvistaa uskoasi ostamalla Heikkilän kirjoja. Osta ensin kiko sarja ja jos ei se riitä niin sitten ostat kirjat toiseen joa kolmanteen kertaan jne.

      • Anonyymi

        Kyllä koko sarjalla saunan lämmittää. Kerran.


    • 2dl

      maitoa sisältää 10g hiilihydraatteja. 2 lasillista maitoa täyttää koko hiilihydraattimäärän jos kaetokarppaa, mutta ei niitä maitotuotteita ja varsinkaan rasvattomia kannattaisi kovin paljoa vedellä. Itse olen huomannut ainakin juuston jumittavan. Itse käytän maitotuotteina ainoastaan niitä rasvaisimpia eli kermaa ja smetanaa.

    • Anonyymi

      Syy on kovan kaljankittaamisen. Moni unohtaa että se on pelkkää hiilaria. Jotkut pitää kaljaa vetenä. Syy voi olla myös mansikkskakun.

    • Anonyymi

      "Maitoa juon paljon ja sekin on rasvatonta"

      Maitosokeria ja hiilaria... Juotko kaljaakin?

    • Anonyymi

      Jos ketosliuskat jatkuvasti värjäytyvät voimakkaasti niin paino laskee taatusti!

      • Anonyymi

        Perustuen mihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuen mihin?

        Perustuen rasvaa polttavaan ketoosiin! Pettämätön menetelmä jos tajuaa missä kaikessa on hiilareita ja pitäytyy niistä pois TÄYDELLISESTI!
        Itselläni ja vaimollani ketoosi alkoi kolmantena päivänä aloituksesta.
        Ihmisten perusteellinen tietämättömyys ravintoaineista säälittää!
        Lasketaan hiilarigrammoja jne. kun laskemisen asemesta pitäisi pysyä täydellisellä 0-linjalla.
        Kalaa, kanaa, kananmunia eikä muruakaan muuta niin läskit lähtee.
        0-linja tarkoittaa, ettei varmuuden vuoksi edes mitään vihreää juureksista ja hedelmistä puhumattakaan.
        Ei leivityksiä, ei sinappia, ei ketsuppia.
        Ei taatusti sovellu pysyväksi ratkaisuksi mutta kuuriluontoisena tehoaa taatusti. Oma, eukkoni ja yhden tuttavani kokemus.
        Suojaravinteet purkeista. Suoliston toiminnan jatkuvuuden varmistaminen hyytelöityvällä granulaatilla. Sitäkin saa apteekista.
        Ennen aloitusta on suunniteltava kuurin jälkeinen elämä.

        Maininta alkoholista. Jo yksi kolmoskalja heikensi ketoseni hyvin vähiin. Apteekkipirtu kraanaveden kanssa ei heikentänyt muuta kuin ukkoa. Pienestä määrästä täysin vetämätön olo. Sama kokemus oli myös veden kanssa kossua nauttineella tuttavallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuen rasvaa polttavaan ketoosiin! Pettämätön menetelmä jos tajuaa missä kaikessa on hiilareita ja pitäytyy niistä pois TÄYDELLISESTI!
        Itselläni ja vaimollani ketoosi alkoi kolmantena päivänä aloituksesta.
        Ihmisten perusteellinen tietämättömyys ravintoaineista säälittää!
        Lasketaan hiilarigrammoja jne. kun laskemisen asemesta pitäisi pysyä täydellisellä 0-linjalla.
        Kalaa, kanaa, kananmunia eikä muruakaan muuta niin läskit lähtee.
        0-linja tarkoittaa, ettei varmuuden vuoksi edes mitään vihreää juureksista ja hedelmistä puhumattakaan.
        Ei leivityksiä, ei sinappia, ei ketsuppia.
        Ei taatusti sovellu pysyväksi ratkaisuksi mutta kuuriluontoisena tehoaa taatusti. Oma, eukkoni ja yhden tuttavani kokemus.
        Suojaravinteet purkeista. Suoliston toiminnan jatkuvuuden varmistaminen hyytelöityvällä granulaatilla. Sitäkin saa apteekista.
        Ennen aloitusta on suunniteltava kuurin jälkeinen elämä.

        Maininta alkoholista. Jo yksi kolmoskalja heikensi ketoseni hyvin vähiin. Apteekkipirtu kraanaveden kanssa ei heikentänyt muuta kuin ukkoa. Pienestä määrästä täysin vetämätön olo. Sama kokemus oli myös veden kanssa kossua nauttineella tuttavallani.

        Aivan yhtä paljon laihtuu,vaikka syö hiilihydraatteja.Itse syön hiilihydraatteja laihdutuksen aikana 360g joka päivä ja laihdun 4 kiloa kuukaudessa.

        Syöty kalorimäärä ratkaisee sen kuinka paljon laihtuu OIKEAA LÄSKIÄ Laihdutan itse kaloreilla 2400
        Hiilihydraattia EI missään nimessä saa jättää pois,MUUTEN keho kuivuu.JOS hiilihydraatit jättää pois laihtuminen ON pääasiassa nestettä joka tulee jonkin ajan kuluttua takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuen rasvaa polttavaan ketoosiin! Pettämätön menetelmä jos tajuaa missä kaikessa on hiilareita ja pitäytyy niistä pois TÄYDELLISESTI!
        Itselläni ja vaimollani ketoosi alkoi kolmantena päivänä aloituksesta.
        Ihmisten perusteellinen tietämättömyys ravintoaineista säälittää!
        Lasketaan hiilarigrammoja jne. kun laskemisen asemesta pitäisi pysyä täydellisellä 0-linjalla.
        Kalaa, kanaa, kananmunia eikä muruakaan muuta niin läskit lähtee.
        0-linja tarkoittaa, ettei varmuuden vuoksi edes mitään vihreää juureksista ja hedelmistä puhumattakaan.
        Ei leivityksiä, ei sinappia, ei ketsuppia.
        Ei taatusti sovellu pysyväksi ratkaisuksi mutta kuuriluontoisena tehoaa taatusti. Oma, eukkoni ja yhden tuttavani kokemus.
        Suojaravinteet purkeista. Suoliston toiminnan jatkuvuuden varmistaminen hyytelöityvällä granulaatilla. Sitäkin saa apteekista.
        Ennen aloitusta on suunniteltava kuurin jälkeinen elämä.

        Maininta alkoholista. Jo yksi kolmoskalja heikensi ketoseni hyvin vähiin. Apteekkipirtu kraanaveden kanssa ei heikentänyt muuta kuin ukkoa. Pienestä määrästä täysin vetämätön olo. Sama kokemus oli myös veden kanssa kossua nauttineella tuttavallani.

        Miten se liuska siihen laihtumiseen vaikuttaa? Eihän sitä edes syödä. Laihduttava vaikutus perustuu pelkästään siihen, että ketoosi vie ihmiseltä ruokahalun.

        Tutkimuksissa, joissa päivittäin syöty energiamäärä on sama, vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole laihduttanut yhtään enempää kuin mikään muukaan ruokavalio.


    • Anonyymi

      Vaikka aloitus on vanha ja ehkä provo niin kuitenkin aloituksessa selviää jo se syy, miksei ole laihtunut. Ei ole siis tietoa mitä se vhh-ruokavalio oikein pitää sisällään.

      1 dl rasvatonta maitoa sisältää hiilaria 5 g. Jos juo maitoa vaikka litran päivässä niin se on jo 50 g hiilaria. Siihen muut hiilarit päälle niin eipä sitten ihme jos ei laihdu.

      • Anonyymi

        Joo noin se menee, oma epäonnistuminen aikoinaan oli myös se, että pidin hedelmiä tervellisinä ja söin niitä päivittäin. Nyt käytän täysmaitoa vain kahvin kanssa ja muutoin ruuan kanssa juon vain vettä tai vishcyä.

        Aloitin nyt viime viikolla VHH:n uusiksi, kun katsoin paljon Youtubesta ohjeita. Jätin kaikki hedelmät nyt pois. Aamupalaksi teen salaattia, paisettu kananmuna, 2-3 pekonin viipaletta, vähän myös kinkkuviipaleita ja herkkusieniä paistoin mukaan, tämmöinen pitää nälän yllättävän pitkään pois, jopa 6-8 tuntia.

        Tässä oli myös hyvä pätkä, siinäkin selviää lihoamisen todellinen syy, joka on insuliini-hormoonin erittyminen vereen. Tuo tyyppi on itse esikuvana onnistumisesta, videossa kuva ennen kuin aloitti tämän vhh ruokavalion.

        https://www.youtube.com/watch?v=7gNmdlrysy8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo noin se menee, oma epäonnistuminen aikoinaan oli myös se, että pidin hedelmiä tervellisinä ja söin niitä päivittäin. Nyt käytän täysmaitoa vain kahvin kanssa ja muutoin ruuan kanssa juon vain vettä tai vishcyä.

        Aloitin nyt viime viikolla VHH:n uusiksi, kun katsoin paljon Youtubesta ohjeita. Jätin kaikki hedelmät nyt pois. Aamupalaksi teen salaattia, paisettu kananmuna, 2-3 pekonin viipaletta, vähän myös kinkkuviipaleita ja herkkusieniä paistoin mukaan, tämmöinen pitää nälän yllättävän pitkään pois, jopa 6-8 tuntia.

        Tässä oli myös hyvä pätkä, siinäkin selviää lihoamisen todellinen syy, joka on insuliini-hormoonin erittyminen vereen. Tuo tyyppi on itse esikuvana onnistumisesta, videossa kuva ennen kuin aloitti tämän vhh ruokavalion.

        https://www.youtube.com/watch?v=7gNmdlrysy8

        Unohtui että 6-7 v sitten laihutin 45kg juuri noin että juoksi rankkaa lenkkiä, jopa 13-18 km ja söin lasten annoskoon ruoka-annoksia. Kuten tuokin tyyppi selittää, että saattoi tulla jopa kylmä ja älytön nälkä oli heti lenkin jälkeen. Nyt viimeisen 2 vuoden aikana taas tullut takaisin 20 kg, vaikka käyn lenkillä ja yritän syödä kevyesti. Ei toimi, se ei vaan toimi jos syö liikaa hiilaria ja sokeria yms.

        Meinasin nuo räkkilenkit jättää kokonaan pois ja käyn pyöräilemässä rauhallisemmalla sykkeellä tämä VHH ruokavalio.


    • Anonyymi

      Lihoo kun syö liikaa. Syö liikaa helposti jos juo rasvakahvia ja imee kermaa, juustoa, voita ja pekonia.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe