Dukanin dieetti YES

Kesäkuntoon minäkin

Aloitin Dukanin dieetin ystävättäreni tuloksista innostuneena. Hän on pudottanut 10 kg ja paino on pysynyt siinä jo pidempään. Tilasin netistä tri Dukanin kirjoittaman kirjan (englanninkielinen) ja sitä lukemalla pääsin alkuun. Tulokset ovat tähän mennessä olleet tosi hyviä. Paino putosi näiden ensimmäisten 3 vk:n aikana 5,8 kg. Vielä olisi tavoitteena pudottaa reilu 10 kg. Uskon onnistuvani kesään mennessä.

Dietti alkaa "hyökkäysvaiheella" jossa syödään vain proteiinipitoista ruokaa eli vähärasvaista lihaa, munia ja rasvattomia maitotuotteita. Kalaa saa syödä vapaasti - rasvaisiakin. Tämä vaihe kestää 2-10 pv. Itse olin 7 pv tällaisella ruokavaliolla. Sen jälkeen vuorotellen proteiinipäiviä ja proteiini kasvispäiviä. Rasva kaikissa muodoissaan rajoitetaan mahdollisimman vähäiseksi. Päivittäin syödään myös pieni määrä kauraleseitä ummetuksen välttämiseksi. Kasviksista on oma erillinen lista, joka sisältää noin 25 kasvista. Tätä vuorottelua jatketaan kunnes tavoitepaino on saavutettu. Sitten alkaa tasapainoiluvaihe, johon en ole vielä tarkemmin perehtynyt, koska tavoitteeseen on vielä matkaa. Sekin vaikutti pikavilkaisulta ihan yksinkertaiselta. Ylläpitovaihe kestää sitten loppuelämän. Siinäpä tavoitetta.

Olen voinut tosi hyvin. Paino on pudonnut koko ajan ja olo on enenginen. Ummetustakaan ei ole ollu kun olen juonut paljon ja syönyt kauraleseitä jogurtin kanssa. Ystävättärenikin on noudattanut Dukanin oppeja jo pian pari vuotta ja paino on pysynyt vakaana. Hän oli kuullut dieetistä asuessaan Ranskassa.

1

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesäkuntoon minäkin

Dukanin ohjeilla syömistä on nyt takana vähän reilu 5 viikkoa ja paino on pudonnut 7,8 kg. Makeanhimoa ja nälkää ei ole ollut ollenkaan ja olo on kaikin puolin energinen. Tämähän sujuu paremmin kuin ikinä kuvittelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1833
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1711
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1437
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1187
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1161
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1073
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      859
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      821
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50