sähköasentajien palkat?

sähkäri perseestä

olen sähköasentaja pirkanmaalta ja olen kuunnellut ja ihmetellyt rakennusalalla vellovaa vaihtelevuutta sähköasentajien palkoissa, vaikkakin kaikki urakat pitäisi laskea saman tessin mukaan minimissään, itselläni on noin 34000 euron vuositulot ilman suurempia ylityötunteja ja kertoman mukaan löytyy kavereita jotka nostavat 60-80 000 vuosituloja. miten tämäkin on mahdollista? tuntipalkakseni tulee noin 16.50e

Nyt haluaisinkin muiden sähköasentajien tuloja vertauksiksi omien tulojeni pohjalle.
Eli suomeksi; kusetetaanko minua vai onko sähköalan urakat hakattu aivan pohjille.

19

8602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpis-sähkäri

      Kyllä noita isotuloisia sähkäreitäkin löytyy. Tekevät kovasti hommia ja laskevat keikat tarkasti.

      Suurinta osaa sähkäreistä kusetetaan palkoissa, välillä myös minua kun olen vain rivimies. Vitutttaa tehdä saman arvoista työtä pienellä palkalla. 16,5 € kta on kyllä tosi passka.

    • etykk

      Meillä urakat on keskimäärin 20-25€/h riippuen ihan siitä miten kaikki onnistuu.

      Mutta toisaalta on sitä tullut sähköasentajia vastaan jotka tekevät 10-12€/h palkoilla.. Joten ei se 16,5€ huono palkka ole, mutta se riippuu ihan siitä mistäpäin sitä katsoo. Työntekijä voi aina vaihtaa yritystä jos siltä tuntuu..

      Kuinka moni muuten on tavannut ihmistä joka myöntää saavansa hyvää palkkaa? Mitä itse olen kiertänyt eri yrityksissä niin aina tuntuu siltä, että vanhemmat työntekijät purnaavat pientä palkkaansa.. Edellisen kerran kun vaihdoin työnantajaa palkkani nousi 50% eikä aiempikaan palkkani ollut mielestäni huono.

    • sökö123

      Itsellä kokemusta sähköasentaja n.7v ja palkka 13€/h. Ja palkka on sama onko kyyseessä tuntityö tai urakka.
      Eipä se yrityksen vaihto nyt ihan niin helppoa ole. Tuntuu että ei mihinkään muualle pääse töihin

      Että kyllä tuo 16.50€ kuulostaa omaan korvaani aikas hyvältä.

      • ghkygdkgd

        Tessin mukainen minimi on 2. palkkaluokassa jo 14,13€ hpo min 0,62€ eli vähintään pitäisi tulla jo 14,75€/h. Ja jos olet 7 vuotta ollut jo alalla niin kai sen palkkaluokankin pitäisi olla jo 3 jos osaat työsi.


    • liuynhimjkö

      Kyse on tessin hinnalla tekemisestä. Vaadi pomolta kunnon työmaasoppari ja laske keikat tessin urakkahinnoittelun mukaan. Johan rupeaa tilipussi lihomaan. Kysy liitosta urakkalaskenta kursseista, äläkä usko niitä "ei tästä mitään tienaa" juttuja. Paikalliset sopimukset voi työntää sinne minne aurinko ei paista. Urakka miehelle kuuluu kunnon korvaus rankasta duunista!

      Vaatii myös pokkaa pistää pomo selkä seinää vasten ja tapella rahoistaan, mutta muista että kiltit sähkärit on niitä halpismiehiä. Ja kiltteydellä niitä paskakeikkoja saa painaa persaukisena hautaan asti.

      Pomon hiostaminen on hyvä aloittaa esim. pikkujouluissa! :)

      Koko ala on täynnä kusettajia (monesti)työkavereista ja liitosta lähtien. Mutta ota yhteys liittoon ja kysele lisää...

      Ja sitten vielä. Koita välttää isoja urakka työmaita. Isossa ryhmässä vetelehtijöitä riittää ja ne syö muiden pussista

      • rgjtrgj

        Tessin urakkahinnoittelulla voi pyyhkiä persettään... Tessin tavaiteurakkahinta nimittäin on 16€/h


    • ihoihilijökln

      Mitä selität? Tavoitehinta on laiskoille. Takuupalkatkin on yli 16e itellä Kta 27,88. Heh heh

      • jdfgagjt

        Tuskin on tuo kta:si kun et näemmä osaa edes lukea :)


    • sökä123

      Työnantajani noudattaa teknologiateollisuuden työehto sopimusta! Ja parakepalkkaus on jo pitänyt tulla firmaani kolmisen vuotta. Mutta silti sanottu että se ei kenenkään palkkaa nosta.
      Yksi uudisrakennus tehtiin sähköliiton tessin mukaan, silloinkin alkuun oli 1 ryhmän urakkapalkka. sanoin asiasta ja se nousi peräti 2 ryhmään. urakka kuulemma meni siten että ei mitään ylimäärästä saatu, ei urakan pohjia yms.
      Firmani kokolailla paska!
      Ei tietoa kuka hakisi sähköasentajia, jossa olisi edes himpunverran parempi palkka
      Ja millä järjellä jollain KTA 27 ekee, HUH HEI?

    • VAIKUTA ITSE

      Hakeutukaa palkkoihinne tyytymättömät ja töitä tekevät asentajat urakka töihin. Vaatikaa se mikä kuuluukin ja tehkää sen eteen töitä. Laskekaa urakat. Opetelkaa noudattamaan ja hyödyntämään meille annettua työehtosopimusta! Siitä se lähtee. Omasta halusta ja kyvystä tehdä töitä. Osaavalle ja töitä tekevälle sähkäasentajalle löytyy yrityksestä kuin yrityksestä töitä. TES ULWIN HALUJA SUORITTAA JA TEHDÄ! Näillä antimilla urakoista saadaan ulos se mitä kuuluukin! 89000e tähän vuoteen.

    • Sähkari

      Ei kannata myydä itteensä liian halvalla! Osaavan asentajan pitää päästä vähintään 3.palkkaryhmään HPO kohdalleen. Talkoilla saa kyllä tehdä jokapaikassa jos ei pidä puoliaan. Eikä missään tapauksessa kannata suostua tekemään urakoita tuntipalkalla!

      • eerrrrrrrrrrrriitt.

        sähkäri.Palkka n.400euroa(työmarkkinatuki).


      • antti pelimies
        eerrrrrrrrrrrriitt. kirjoitti:

        sähkäri.Palkka n.400euroa(työmarkkinatuki).

        Hyvät taitavat ja ankerat ja joilla on vielä pelitaitoa sekä jaksavat tehdä töitä kahdeksan tuntia päivässä. Toiset tavaa valkoista kirjaa joka rajoittaa työntekoa ja luovuutta kun toiset tekee töitääää. Näin saat 70 000 Vuosiansiot.


      • kopsu72
        antti pelimies kirjoitti:

        Hyvät taitavat ja ankerat ja joilla on vielä pelitaitoa sekä jaksavat tehdä töitä kahdeksan tuntia päivässä. Toiset tavaa valkoista kirjaa joka rajoittaa työntekoa ja luovuutta kun toiset tekee töitääää. Näin saat 70 000 Vuosiansiot.

        Itseasiassa sitä kirjaa pitää nimenomaan tavata aivan pirusti, jos haluaa rahoille päästä. Ja sit pitää olla helppoja työmaita esim. kerrostaloja tai halleja. Saneerauspuolella vaatii jo enemmän pelisilmää tehdä ylimääräisiä euroja, joskin kyllä niitä aina tulee.


    • Janness

      28 työvuotta ja vähän yli 50000 vuodessa energiayhtiössä

    • sorivaankupuhuin

      tiedän kokemuksesta.teil on kovat liksat.ei huvita rakentaa.on maar sähkötyö kallista.kalleinta rakentamisessa.sorivaan.

      • anonyymi_hqn

        Anteeks mutta mitä


    • Anonyymi

      Ite teen pääasiassa urakkatöitä ja paras vuosiansio tähän mennessä n.51000 vuoteen.sekin laskemalla urakat,25vuotta ollu alan hommissa ja taito löytyy mutta on niin paljon hommasta kiinni tuo mitä siitä jää

      • Anonyymi

        Se aspa urakkalaskenta ohjelma on todella hyvä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe