kiekonheittäjän voima

kiekon heittäjääääääää

millaisia tuloksia nuo huippu kiekonheittäjät nostelevat penkistä? entä nuoremmat, esim 15-v???

7

1190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hii

oon 14 heitän kiekkoo ...penkist 90...en oo viel treenannu paljoo penkki voimaa..prässist nousee 370 kiloo...mut se on vaa apuliike kyykyille..

• M46

Huiput nostelevat penkistä 150-250 kiloa, mutta pelkällä penkillä ei kiekko lennä. Jalkojen ja keskivartalon voima on erittäin tärkeää. Kyykkyjä, tempausta ja rinnallevetoa on treenattava paljon enemmän kuin penkkiä.

Tärkeintä kiekonheitossa on hyvä tekniikka ja räjähtävä voima, eli voima on saatava irti mahdollisimman lyhyessä ajassa. Siksi on tehtävä paljon lyhyitä pikajuoksuvetoja, vauhdittomia hyppyjä, loikkia ym. sekä eripainoisten kuulien heittelyä esim. pään yli taakse.

• ex-yleisurheilija

pappa nosti 1980 (olympia kultaa 1956,60,64,68) penkiltä 250 kiloa, heitti melkein 69,5 metriä, oman enkkansa. Mutta ei päässyt kisoihin (mm. boikotti)

• Yleisurheilija

Yleisurheilulehdessä kiekkovalmentaja sano et kiekonheittäjä isolla K:lla nostaa kakkosella alkavan lukeman. Kyllä sitä varmaan voi hyvällä tekniikallakin korvata voiman puutetta. Tietääkö kukaan paljon Tompuri nostaa?

• ....

Tässä tyypillisiä huippuheittäjän arvoja:

kyykky 300, penkki 200 , rinnalleveto raakana 200, raakatempaus 150. Tasaloikka 330-360cm jne.

• Salilla

Samaan aikaan salille osuttu Tompurin kanssa. Oli siinä penkillä rautaa lähemmäs 300 kiloa.

• mieeehhh

mäh olen 15 ja heitän kiekkoo mut en ole koskaan kokeillu nostaa mitää paninoja voi olla et nousis jonku painoisii mut en sit tiedä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33