Armoa hoetaan saarnoissa, mutta mistä Jumalan sitten oletetaan armahtavan.
Eli mikä se vaihtoehto on, ellei Jumala armahdakkaan.
Mistä Jumala armahtaa
25
118
Vastaukset
- juutas.
Samaa olen ihmetellyt ja kysellytkin. Järkeviä vastauksia ei ole oikein tullut.
Tulisikohan nyt?- ??
Mistä Jumala armahtaa ?
Joutumasta helvettiin, kuoleman jälkeen !
Varmuus pelastuksesta, Kirje roomalaisille 5
1 Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi, meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa.
2 Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen.
3 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä,
4 kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa.
5 Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.
6 Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä.
9 Kun hän nyt on vuodattamalla verensä tehnyt meidät vanhurskaiksi, hän vielä paljon varmemmin pelastaa meidät tulevalta vihalta.
12.Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
15 Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus
on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan
armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.
16 Tätä lahjaa ei voi edes verrata yhden ihmisen synnin seurauksiin, sillä yhden ihmisen teon seurauksena oli kadotustuomio,
mutta Jumalan armosta kaikkien rikkomusten seuraukseksi tulikin vapauttava tuomio
- näin
Tutustukaa raamattuun, niin ehkä sitten ymmärrätte mikä on kristinuskon perussanoma. Kiteytettynä ihminen on jo olemassaolonsa alussa langennut syntiin, eli asioihin, joiden Jumala oli kertonut tarkoittavan eroa hänestä. ja kelvoton ikuiseen elämään Jumalan yhteydessä. Siksipä Jumala päätti armahtaa ihmisen ikuisesta erosta Jumalasta ja sitä kutsutaan armoksi.
- millä perusteella
mistähän ?
ja.. - Nopeat vastaukset
" mistä Jumalan sitten oletetaan armahtavan"
Sinut synneistäsi.
"mikä se vaihtoehto on, ellei Jumala armahdakkaan"
Helvetti. - Mirka ...
Ihmisten itse keksimä jumala armahtaa ihmiset itse keksityltä ongelmalta. PUAAAHHHHHH ... HEH HEH HEH ....
- Miksi niin
Miksi noin väität?
- Mirka...
Miksi niin kirjoitti:
Miksi noin väität?
Pystytkö todistamaan ettei se mene noin?
- Tee näin
Mirka... kirjoitti:
Pystytkö todistamaan ettei se mene noin?
Sinä sen väitteen esität, joten esitä myös todisteet.
- TMIV
Armahdus koskee iankaikkista kadotustuomiota. Sen me kaikki olemme ansainneet, mutta Jeesus halusi kärsiä sen puolestamme. Nyt meidät Häneen uskovat liitetään Hänen mukanaan ylösnousemukseen. Olemme vapautettuja syntisiä - siis kadotuksesta ilman omaa ansiota armahdettuja.
Ne, jotka eivät ota tuota uskoa vastaan, ovat edelleen tuomittuja. Heillä ei ole annettavissa mitään omaisuutta eikä näytettävissä mitään sellaista tekoa, jolla he voisivat "ostaa" armahduksen Jumalalta.
Kaikki, mitä meillä täällä on, on meillä sen takia, että Jumala on tehnyt sen, ja halunnut antaa sen meidän käyttöömme.
TMIV- näin on
AAMEN.
- dikduk
Riittää ilmeisesti kun joku julistaa että haluaa kuolla muiden puolesta ja helppoahan se on sellaiselle joka uskoo olevansa "kuolleena" vain muutaman tunnin ja siirtyvänsä sen jälkeen jumalaksi taivaaseen tuomitseman niitä jotka eivät usko sijaiskärsimiseen.
Mikään ei siis ole muuttunut, on vain luotu taas uusi uskonnollinen oppi jota paahdetaan uusin uhkauksin ihmispolojen päähän.Lajina olemme selkeästi superhypermasokistinen . No se on tietenkin Helvetti, tulkinnat sitten siitäkin vaihtelevat yksinkertaisesti kuoleman, jossa olemassaolo lakkaa ja ikuisen ja tuskallisen kidutuksen välillä.
Kuolemaa kannattavat pääasiassa liberaalit, eli tässä he ovat ateistien linjoilla: sekä liberaalit, että ateistit katsovat ateistien yksinkertaisesti vain kuolevan :)
Raamttufundamentalistit kannattavat sitten enemmän ikuista piinaa ja kidutusta. Eräs oikean uskon mittari onkin kuinka julman rangaistuksen kykenee mielikuvituksessaan jumalattomille kuvittelmaan.
Mutta itseäni enemmän kiinnostaa kuitenkin se mitä niin pahaa ja anteeksiantamatonta esimerkiksi palstan "ainoa oikea uskova ™" ryhmittymä on tehnyt, että ilman Jumalan armoa olisivat ansainneet niin julman rangaistuksen kuin millä muita, jumalattomia, joihin lukevat osan uskovistakin alvariinsa pelottelevat.- Voin tarkistaa
"Eräs oikean uskon mittari onkin"
Itsepä olet näemmä mittarisi keksinyt, sillä en ole tuollaisen soveltamisesta koskaan kuullutkaan.
""ainoa oikea uskova ™" "
Anna linkki tuon tavaramerkkiin, niin tsekkaan asian. Loppuosa virkkeestäsi olisi sekavasti kirjoitettu, koeta kehittää sitä selvemmäksi.
- näin on
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=armahda
Tässä tämä jota joka sunnuta kirkossa huudetaan varmaakin seinille,kun joka sunnuntai huudetaan.Ei se sokea sen jälkeen enää huutannut kun oli näön saanut.
ohanneksen evankeliumi:
9:40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
- hurskastelija, kai
Ei armo ole vain sitä, että armahdetaan jostakin. Kovin vähäpätöistä se sellainen armo.
Kaikki on armoa. Jumala antaa aurinkonsa paistaa niin hyville kuin pahoillekin. Se että olen olemassa, on armoa. Ei ole mikään itsestäänselvyys että olen, vaan se on asia josta tunnen syvää kiitollisuutta.
Okei tähän heittää epäusko ihan oikeutetun kysymyksen, miksei kaikkia armahdeta yhtä paljon, vaan ihmisiä, jopa lapsia, kuolee nälkään tai kidutettuina samalla kuin täällä vain mässäilemme. Koetan ottaa tämän tehtävänä. Toivon että armahdettuna löydän iloni pienestä ja voin antaa muillekin kun ei kaikkea tarvitse itselle kahmia. Hei, tämä on hyvä kysymys.
Mistä Jumala armahtaa ja miten sen armon huomaa. Onko armo vain sana, vai onko sillä katetta todellisessa elämässä. Tässä joitain näkökulmia Jumalan armosta.
Aivan, kaikki on armoa. En tiedä, millaista elämä olisi, jos Jumala ei armahtaisi.
Armosta on sanottu, että se on lyhyesti ”ansioton rakkaus meidän osaksemme”. Jumala on Rakkaus ja rakastaa luotujaan. Kristuksessa tuo rakkaus tuli jokaisen ihmisen osaksi.
Jumalan armon moni huomaa vasta sitten, kun tuo armo on elämässä se viimeinen oljenkorsi, johon tarttua. Me ihmiset olemme sellaisia, että vasta viimeisessä hädässä turvaudumme Jumalaan.
Armo on sitä, että ihminen saa elämässään uuden mahdollisuuden ja uuden alun. Sitä on anteeksianto. Kyllä armon kokenut ihminen itse tietää, mistä Jumala armahtaa.
Armo on myös sitä, että voimme luottaa siihen, että kuoleman hetkellä Jumalan armo ja rakkaus kantavat. Ehkä vain armoon voi luottaa kuolemassa.
Useiden ihmisten kokemus on, että Jumalan armo ja rakkaus tulee ihmisen osaksi hyvin konkreettisesti. Jumalan rakkaus tulee lähelle usein toisten ihmisten välityksellä ja kautta.
On huomattava, että on uskonnollisia yhteisöjä ja varmaan kirkkojakin, joissa kyllä puhutaan armosta, mutta joissa tuota armoa ei kuitenkaan ole. Samoin kuin on meitä yksittäisiä ihmisiä, jotka puhuvat armosta, mutta joiden elämän viesti on kuitenkin armottomuus. Siis armosta puhutaan, mutta todellisuudessa sitä ei ole. Ihmisen kannattaa uskoa myös omaa kokemustaan.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta- evoluutti
Herääminen armon todellisuuteen tai sen kaipaukseen tapahtuu ihmisillä eri aikaan ja eri tavoilla, ja monella tosiaan vasta ankaran ahdistuksen tai kuolemanvaaran kohdalla.
Siksi ei minusta kannatakaan patistaa ihmisiä armon vastaanottamiseen, saati uhkailla, että helvettiin joudutte jollei kelpaa. Jotkut heräävät armoon, toiset ehkä eivät, mutta Jumala pitää huolen kaikista. Pitää vain kulkea vierellä ja rukoilla että itse osaisi olla armollinen.
Noissa yhteisöasioissa olisin kyllä Talvitintin linjoilla: Se, minkä yksi kokee armottomana, voi toinen kokea kaikkein armollisimpana. Siksi olisikin hyvä, että kirkossa olisi monenlaista tarjolla. Etsijöitähän me kaikki vain ollaan.
Valitettavan usein taitaa vain käydä niin, että yhdestä porukasta saamiensa kokemusten perusteella muodostaa käsityksensä koko kristinuskosta: Jos tykkää meiningistä, tuppaa sanomaan, että juuri tämä on sitä oikeaa uskoa (ja muut väärässä), ja jos kokee armotonta kohtelua, yleistää sen koko kirkkoa koskevaksi.
- talvitintti
Miten sinä Päivi, yleensä viisaana, kirjoitat tuollaista?
"On huomattava, että on uskonnollisia yhteisöjä ja varmaan kirkkojakin, joissa kyllä puhutaan armosta, mutta joissa tuota armoa ei kuitenkaan ole. Samoin kuin on meitä yksittäisiä ihmisiä, jotka puhuvat armosta, mutta joiden elämän viesti on kuitenkin armottomuus. Siis armosta puhutaan, mutta todellisuudessa sitä ei ole. Ihmisen kannattaa uskoa myös omaa kokemustaan."
Siis armoa on mielestäsi vain se, mikä on oman katsomuksesi mukaista? Astut Jumalan saappaisiin.
Noissa liikkeissä tai kirkoissa monet ovat kokeneet syvän armon; eivät ne muuten säilyisi elinvoimaisina. Samoin toisesta armottomalta tuntuva ihminen voi puhua sen pohjalta, minkä itse kokee armoksi. Ihmiset kun ovat erilaisia erilaisine tarpeineen.
Joku kokee armoksi esimerkiksi sen, että on saanut tiukasta uskontulkinnasta voiman luopua alkoholinkäytöstään, jne.
Itse en kuulu tuollaisiin liikkeisiin enkä voisi kuvitella kuuluvani, mutta tarkoitan vain, että ei meillä ihmisillä ole valtaa määritellä Jumalan armoa omien mieltymystemme mukaan. - essenes
Sairauksilta armahtaa jos ottaa armon vastaan eli alkaa syödä parantavaa ravintoa.
Jos on siis sairauksia, on väärällä tiellä. Heippa ja kiitos kysymästä!
Tarkennan vähän: armoa ei voi jakaa oman katsomuksen mukaan. Se on ansaitsematon rakkaus ja ehdoton. Siis Jumala armahtaa kaikkia. Aivan ehdoitta.
Ja tuomio on Jumalan, ihmisen tehtävänä ei ole tuomita toisia.
Tarkoitin lainauksella sitä, että monen ihmisen kokemus on se, että vaikka armosta puhutaan, sitä ei aina todellisuudessa ole. Siis ihmisen kokemukseen tarvitaan usein myös se, että myös toiset ihmiset rakastavat ja hyväksyvät.
Ja tässä rakkaudessa ja hyväksymisessä saamme jokainen kilvoitella.
Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämenlinnasta- no jaa no joo
Periaatteessa ihan hyvä vastaus Päivillä, muttei se nyt kyllä taida vastata tuohon aloituksen kysymykseen.
Eikö voisi vain ajatella, etä kaikki on ihan ok. Miksi pitää sitten puhua armosta. - talvitintti
Okei, tarkoitit siis ihmisten taholta tulevaa hyväksyntää etkä Jumalan armoa.
Mutta... Miksi sinä sitten suhtauduit armottomasti noihin ryhmiin ja ihmisiin syyttämällä niitä armottomuudesta? Miksi tehdä itse sitä mistä moittii muita?
Kun teillä kuitenkin on vain erilaiset uskontulkinnat, ja toisen mielestä armoa on se mikä on toisen mielestä armottomuutta. Eiks tuota tosiasiaa vois vain niinkuin myöntää ja yrittää lähteä siltä pohjalta? - hurskastelija, kai
no jaa no joo kirjoitti:
Periaatteessa ihan hyvä vastaus Päivillä, muttei se nyt kyllä taida vastata tuohon aloituksen kysymykseen.
Eikö voisi vain ajatella, etä kaikki on ihan ok. Miksi pitää sitten puhua armosta.Mitä tarkoitat sanomalla "kaikki on ihan ok"?
Sitäkö, että mitä tahansa saa tehdä, sillä sinut kuitenkin armahdetaan?
Vai sitä, että uskon voi ilmaista lauseella "kaikki on hyvin" (kuten sanoi jesuiitta Anthony de Mello), tai lauseella "tapahtui mitä tahansa, olen turvassa" (kuten sanoi filosofi Ludwig Wittgenstein, joka ei ollut uskova mutta ymmärsi uskon sisällön paremmin kuin moni uskovista)?
Tuo jälkimmäinen vaihtoehto ilmaisee sen, miten minä armon ymmärrän. Jos lauseella "kaikki on ihan ok" tarkoitat sitä, niin ehkä se on sinulle parempi ilmaisu kuin armosta puhuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3083158Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182041Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151840Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141585Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3991451Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t351351Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2191240- 171134
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631046Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin20980