http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2012/02/raportti_lyttaa_suomen_investointikohteena_3260380.html
Kauheet kiertelyä ja kaartelua - investointien esteenä ovat lait - varsinkin työnantajaa sitovat lait. Orjuuden lakkauttaminen, työaikalait, palkalliset sairaslomat ja ympäristölait kaikki omalta osaltaan heikentävät Suomen kilpailukykyä. Siis miksi nykyään kaikki pitää ilmaista monimutkaisesti? Esim. eihän v-mäinen exä oikeasti ole ongelma vaan exän tappamisen kieltävä laki.
Mitä ihanuuksia sinä näet laittomassa (=vapaassa) Suomessa?
Mä aloitan: ihmiskokeet - (kotimaiset) lääkefirmat voisivat testata puolivalmiita lääkkeitä ensin Suomessa jolloin se antaisi huomattavan edun kilpailijoihin nähden.
Lait ovat syvältä
19
62
Vastaukset
tuleeks toi siun nikkis kublai khanista???
ttuplai kirjoitti:
Joo - mä humalapäissäni kirjoitin pari kirjainta väärin.
Mut hei - sä unohdit vastata.toi lääkkeiden testaaminen suomessa on kyl nerokas idea, koska suomessahan ihmishenkin on halpaa, halvempaa kuin esim hiihtoliiton pamppujen kunnia.
monte24 kirjoitti:
toi lääkkeiden testaaminen suomessa on kyl nerokas idea, koska suomessahan ihmishenkin on halpaa, halvempaa kuin esim hiihtoliiton pamppujen kunnia.
Kokeet voitais aluksi sallia vaan pitkäaikaistyöttömillä ja muilla luusereilla - esim. korvausten ehtona. Lappiin (ei hiihtokeskuksiin) mä ehdotan ongelmajätteiden sijoittamista - mä uskon et moni haluaa investoida jätteensä Suomeen.
ttuplai kirjoitti:
Kokeet voitais aluksi sallia vaan pitkäaikaistyöttömillä ja muilla luusereilla - esim. korvausten ehtona. Lappiin (ei hiihtokeskuksiin) mä ehdotan ongelmajätteiden sijoittamista - mä uskon et moni haluaa investoida jätteensä Suomeen.
Minustakin olisi kohtuullista, että lääkekokeiden maksulliseksi koekaniiniksi pääsisi jatkossa muutkin kuin lääketieteen opiskelijat.
- puskalisko
Ratikkakuski kirjoitti:
Minustakin olisi kohtuullista, että lääkekokeiden maksulliseksi koekaniiniksi pääsisi jatkossa muutkin kuin lääketieteen opiskelijat.
ennen vanhaan lääkiksessä sai kokeilla erilaisia mömmöjä ihan vaan sen takia, että tiesi miltä käyttö tuntuu. - Kyllä on muuten ihan eri etuudet lääkispuolen opiskelijoilla kuin jossain muualla. Tulee sponssina stetoskooppia ja hupparia ja kyniä ja karkkeja.
Nythän minulle voisi todeta tähän, että mee sitten sinne lääkikseen, niin teet sinäkin jotakin hyödyllistä. Noh, lääkefirmat nimenomaan haluavat luulotella, että kaikki niiden pillerit ja pallerot ovat äärettömän hyödyllisiä.
Johan minä sitä kysyinkin, että ovatko. - mm
ttuplai kirjoitti:
Lappiinhan valuu ongelmajätettä eteläsuomesta ja ulkomailta älyttömät määrät joka vuosi. Hiihtolomasesonki on taas alkamassa ja monet ajelevat tänne jopa saadakseen muutaman kalan, tai kävelemään rinkka selässä kairaan. Niiltä jää lappiin hyvät rahat.
mm kirjoitti:
Lappiinhan valuu ongelmajätettä eteläsuomesta ja ulkomailta älyttömät määrät joka vuosi. Hiihtolomasesonki on taas alkamassa ja monet ajelevat tänne jopa saadakseen muutaman kalan, tai kävelemään rinkka selässä kairaan. Niiltä jää lappiin hyvät rahat.
Joo mut mun vanhat monitorit makaa edelleen tuolla makkarin nurkassa - tuon ne seuraavalla hiihtoreissulla mukanani.
- puskalisko
kai se sitten olisi ihanuus, jos ihminen voisi myydä elimiään sen sijaan, että nyt se saa rahaa sossusta. Kun sossun rahathan kuitenkin on yhteiskunnan rahoja ja joka ei työtä tee, niin sen ei pidä syödäkään.
Kummallista siinä työttömyyskeskustelussa on muuten se, että työn tekeminen ja rahan tienaaminen rinnastetaan välillä aivan täydellisesti. Esimerkiksi joku yrittäjä voi sanoa tekevänsä pitkää päivää ja painavansa töitä hullun lailla. Ehkä totta, mutta jos työ käsittää käytännössä sen, että tuottaa yhteiskuntaan jotain turhaa romua josta ei oikeasti ole mitään hyötyä, niin jotenkin sen jalon työnteon idea vähän romuttuu.Joo - ja lastensa elimiä. Lasten tekeminen pitäs saada tuottavammaksi vanhemmille.
Tähän sopii vakiofraasini "Työ se on keskitysleirin vartijallakin". Vikaan mentiin jossakin siinä vaiheessa kun raha ja ansiot sekoitettiin keskenään.
Noh, Walhrosin ja Elorannan näkemykset edustavat tietysti työnantajan näkemystä. Sitten on vasemmiston, ammattiyhdistyliikkeen ja kansan enemmistön näkemys, joka on jotakuinkin vastakkainen.
Paras kompromissi vissiin jossain siellä välillä. Harva työntekijäkään haluaa hinnoitella työtään johonkin kehitysmaahan. Makoilevat stallarit asiasta tietysti paskat nakkaavat kun eivät ymmärrä, mistä heidän korvauksensa maksetaan.
Ps. Minne voin myydä munuaiseni tai vaihtaa sen IPad3:seen?- puskalisko
mussukka, munuaisen saa luovuttaa mutta sitä ei saa myydä. Valitan. Tietysti voit kokeilla pimeitä markkinoita, mutta halvalla joudut myymään jos haluat kilpailla intialaisten, filippiiniläisten, thaimaalaisten ja muiden kanssa samoilla markkinoilla.
Nilltähän lähtee parhaimmillaan muutamaan kymppiin yks munuainen. puskalisko kirjoitti:
mussukka, munuaisen saa luovuttaa mutta sitä ei saa myydä. Valitan. Tietysti voit kokeilla pimeitä markkinoita, mutta halvalla joudut myymään jos haluat kilpailla intialaisten, filippiiniläisten, thaimaalaisten ja muiden kanssa samoilla markkinoilla.
Nilltähän lähtee parhaimmillaan muutamaan kymppiin yks munuainen.Mutta kun muistan lukeneeni kiinalaisesta kaverista, joka sai myymällään munuaisella sen IPadin. Ei niitä muutamalla kympillä saa edes käytettynä. Ja kahtahan ei ymmärrykseni mukaan kannata myydä, vaikka olinkin koulussa huono biologiassa...
- puskalisko
Ratikkakuski kirjoitti:
Mutta kun muistan lukeneeni kiinalaisesta kaverista, joka sai myymällään munuaisella sen IPadin. Ei niitä muutamalla kympillä saa edes käytettynä. Ja kahtahan ei ymmärrykseni mukaan kannata myydä, vaikka olinkin koulussa huono biologiassa...
juu-u... oikeasti jos tulisi sellainen tilanne että haluaisi paljon rahaa ja yrittäisi munuaista myymällä sitä saada, niin ei onnistu. Tietysti niistä tehdään kauppoja, mutta täytyisi tosiaan tuntea joku rikas munuaista vailla oleva kusipää ja saada vielä lääkäreitäkin mukaan siihen.
Siis kauheet löpinää - kysymys oli kait aikas yksinkertainen.
Mut toi loppu oli selkee eli sä haluat lievennyksiä elinkauppaan liittyviin lakeihin. Kannatetaan - ja voitas myös tinkiä tosta omasta halusta "Myydään yks v-mäinen anoppi - osissa tai kokonaan".
- 4D tähti
Kyllä sellainen laki pitäisi olla olemassa, jossa sanotaan että kiinalaisten kuuluu tehdä meillä tavarat ja intialaisten muuten palvella meitä ja venäläisten pitää toimittaa meille energiaa ja suomalaisten pitää vaan kuluttaa ja lomailla. Eli ei olisi laiton Suomi hyvä.
Muutosvastarintainen - mut uskon et sun toiveet toteutuu kunhan otetaan lait pois. Ostetaan niillä investointirahoilla kiinalaisia tavaroita, intialaisten palveluita ja venäläistä energiaa.
- 4D tähti
ttuplai kirjoitti:
Muutosvastarintainen - mut uskon et sun toiveet toteutuu kunhan otetaan lait pois. Ostetaan niillä investointirahoilla kiinalaisia tavaroita, intialaisten palveluita ja venäläistä energiaa.
Sä olet ehkä vähän myöhässä tuon ideasi kanssa. Euroopan pankkiirit on ajat sitten keksineet että on esim. hyvä idea investoida Kreikan valtioon, jotta ne voi ostaa niillä kaikkea kivaa kaikkialta. Etenkin aseita.
4D tähti kirjoitti:
Sä olet ehkä vähän myöhässä tuon ideasi kanssa. Euroopan pankkiirit on ajat sitten keksineet että on esim. hyvä idea investoida Kreikan valtioon, jotta ne voi ostaa niillä kaikkea kivaa kaikkialta. Etenkin aseita.
Aseet ovat aina hyvä investointi - varsinkin jos niitä käytetään. Nyt pitää vaan saada Kreikka sotimaan Turkin kanssa. Sen jälkeen ei tarvii maksaa oliiveista maltaita ja ouzolla/rakilla saa halvat kännit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947016- 1723722
- 533249
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2322376- 482115
- 411968
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?231792- 601768
- 191743