Naisen kunnioitus/arvostus miestä kohtaan

Minulla on seuraavanlainen ongelma parisuhteessani. Ensin hieman taustatietoja:
Olen siis mies 29v, avovaimoni on 27v. Olemme seurustelleet 8kk, joista asuttu yhdessä 5kk. Meillä ei ole lapsia, naisellani ainoastaan koira.

Ongelma on aiheenmukainen. Eli naisen arvostus & kunnoitus miestä kohtaan. Musta tuntuu, ettei naiseni arvosta minua. Me tehdään naiseni kanssa kaikki yhdessä. Olen hyvännäköinen ja vientiä riittäisi sinkkumarkkinoilla. Olen hyvä kroppainen, harrastan kuntosalia. Eli ulkoisista tekijöistä se ei johdu. Haluan olla tämän naisen kanssa, koska hän on erittäin kaunis & seksikäs & samanlaiset arvot & pitää kotia siistinä & samanlainen huumorintaju ym.

Mutta kyllä pistää vituttaan. Nyt esim. ystävänpäivänä naiseni ollessa töissä iltavuorossa siivosin, pesin 2 koneellista pyykkiä, tein hyvää ruokaa, ostin kukkia, ostin kortin, tiskasin ym. Ja kun hain naisen töistä, niin häneltä ei tullut mitään. Hymähti vain "kiitos, hienoja kukkia". Ei minulle voinut mitään lahjaa antaa. Eihän tämä nyt ongelma yksinään ole. Mutta pienistä puroista kasvaa suuri joki. Itse tykkään paljon hellyydestä, rakkauden osoittamisesta, kunnioituksen osoittamisesta, ym. pidän yleensäki huolta siitä että naisellani on hyvä olla, välillä otan vaan ja halaan tai pussaan. Hoidan hänet sängyssä aina.

Toisin on naisellani. Tuntuu, että hän vain on suhteessa. Iltasin sanoo, että rakastan. Siinä se. Ei mitään muuta. Ei koskaan mitään hyviä sanoja, hän ei koskaan halua seksiä vaan mun pitää kinuta sitä, ja sitten hän antaa jos jaksaa. Kehuu kyllä seksiä mahtavaksi seksin jälkeen, mutta ei tee koskaan aloitetta tai näytä sitä, että hänkin haluaa seksiä. Entisessä suhteessani naiseni hoiteli usein minut sitten muutoin, kun hänellä ei tehnyt mieli. Tältä nykyiseltäni turha odottaan tuollaista. Tulee ihan akkamainen olo, mutta tulee vain. Ei edellisessä suhteessani tuntunut tältä. Tässä nykyisessä suhteessa en tunne että minua arvostetaan. Hän ei koskaan pussaa/halaa ilman, että teen aloitteen. Tällöinkin hän joskus työntää minut pois. Ei koskaan yllätä mitenkään. Ei ole koskaan ostanut minulle mitään, ei yllätä lempiruoalla, ei yllätä sillä, että hän haluaa seksiä ym. Hänestä ei kuulu koskaan mitään kun olemme erillämme. Jossain vaiheessa vaan tulee viesti "tule hakemaan". Ja minähän tulen.

Ottaa itsetunnon päälle, onneksi se on minulla hyvä. Mutta heikkenemään päin on. Hän ei vaan halua tuottaa minkäänlaista mielihyvää omasta aloitteestaan. Hän vain tallailee suhteessa. Itse panostan paljon suhteeseen, teen paljon kotitöitä, kuskaan naista sinne tänne, teen kaikki miehiset askareet, ym. Olisi joskus hienoa kuulla jotain hienoa myös itsestäni. Tykkään itse kehua kumppaniani paljon.

Olen aika vähän tapaillut kavereitani. Nyt olen päättänyt, että pidän myös omasta elämästäni huolta, teen asioita enemmän kavereideni kanssa. Luin jostain, että tällaisessa tapauksessa nainen ei pidä minua enää miehenä, vaan kilttinä nössönä. Olen miettinyt, että yritänkö miellyttää häntä liikaa. En olisi koskaan uskonut, että mun pitää murehtia tällaisia.

Nyt joku sanoo, että puhu naisesi kanssa tästä. Jos mä alkaisin tästä puhumaan, niin vasta kun se kunnioitus häviäisi, kun sitä alkaisin kerjäämään. Tämä rikkoo meidän suhteen tätä menoa. Hän kyllä huomaa, ettei minulla ole kaikki hyvin ja kysyy mikä on. Sanon vaan, että kaikki hyvin.

60

7018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

      Naisesi nyt vain näyttää olevan sellainen "tunnelaimea" ihminen, elämän suurta hekumaa tuskin hänen kanssaan tulet kokemaan.
      Tuollainen ihminen tyypillisesti kuljeskelee suhteesta toiseen ilman sen kummempia.
      Ja olet vielä passannut hänet piloille.

    • näin se menee

      Eikös toi oo ihan normaali parisuhde jollaiseen itse miehenä en ikinä halua lähteä eli mies hemmottelee ja palvoo naista viikosta toiseen ja nainen istuu ylpeänä nokka pystyssä valtaistuimellaan?

      • 5numet

        Hyvin sanottu,varsinkin juuri tämmöset naiset jotka ei arvosta kun omaa ihanaa napaasa.


      • 50 mies
        5numet kirjoitti:

        Hyvin sanottu,varsinkin juuri tämmöset naiset jotka ei arvosta kun omaa ihanaa napaasa.

        siis.. suurinpiirtein KAIKKI hyvännäköiset naiset menee pilaleen, ne saa niin paljon huomiotta kaikkialla, koulussa/töissä/yö elämässä... että menee ihan kommunikointi kyvyttömäksi koska miehet pitää showta yllä ja nainen tällöin ei joudu kehittämän sosiaaliset kommunikointi taidot mihien kansa, koska ei vaan tarvitse sellaista, kaunis naama avaa kaikki ovet.


    • 312123312

      Jotkut hellivät ja huomioivat kumppaniaansa niin paljon kuin jaksavat, toiset taas eivät.

      Olet nyt kohdannut sen joka ei huomioi niin paljoa.

      Toinen juttu mitä kuitenkin jäin miettimään. Sinuna miettisin pitkään hoiteletko hänet oikeasti sängyssä. Jos naisesi ei seksistä nauti, niin miksi hän tekisi mitään aloitetta siihen? Tottakai hän varmasti kehuu sinua ja teidän sänkypuuhia, eikai hän nyt sentään halua pahoittaa mieltäsi ja sanoa, että olet surkea. Seksi hänelle ei ehkä ole niin tärkeää, että haluaisi sitä yrittää muuttaa hänelle paremmaksi tai ehkä hän ei oikeasti edes kykene nauttimaan seksistä.

      Etsi omaan persoonaasi sopiva nainen, koska selvästi teidän kahden persoonallisuudet eivät nyt vain toimi keskenään. Jos et halua asiasta puhua, niin miten luulet asioiden muuttuvan?

      Ei ne muutu. Sinä alat rakentamaan sisälläsi suurta katkeruutta häntä kohtaan ja naisella taas ei mitään hajua että mistä olet ylipäätänsä katkera.

      Se ei tee sinusta yhtään vähemmän miestä että puhut asiasta. Mielestäni ei sinua mieheksi voi sanoa jos et uskalla suoraan sanoa missä ongelma on.

      Vain pikkupojat eivät uskalla puhua.

    • Älä murehdi suotta

      Puhuminen ja kerjääminen ovat kaksi eri asiaa. Ensimmäinen ongelmasi on siinä. Keskustelu asioista on eri asia kun asioiden vaatiminen tai kerjääminen. Keskustelu on omien tuntojen kertomista, toiselta kysymistä ja kuuntelemista, neuvottelua ja miettimistä, että onko asioille mitään tehtävissä. Aina ei ole. Joskus on. Joskus on vähän. Mutta jos ette puhu, niin ei ole semmoista kommunikointia, missä voisitte mitään saada aikaan ja jos tuo on asenteesi puhumiseen, voi olla aika vaikeaa saada mitään asiallista keskustelua aikaan... Keskustelua voi treenata, ehkä pari parisuhdeterapeuttituntia auttaisivat, yksinkin siis.

      Nainen ei välttämättä edes tajua, että sinä odotat koko ajan jotain. Hän luulee, että sinä teet omasta halustasi ja vilpittömästi. Saattaa olla, että hän ei ole kovin romanttinen ja ehkä hieman harmaampi tunne-elämältään sillä tavalla. Ja mistä hän voisikaan mitään tajuta, kun vakuutat hänelle kaiken olevan hyvin: ajatuksiako toisen pitäisi mielestäsi lukea?

      Seksissä naiset kyllä haluaa, jos he seksistä nauttii ja seksi on kiihottavaa. Jos siinä pätee sama, että sinä luulet lukevasi ajatuksia ja hoitelevasi häntä ilman mitään oikeaa tietoa tai kommunikointia, niin saattaa olla, että hän vaan ei oikeasti nautikaan niin paljon. Toinen juttu on, että jotkut muuten haluaa seksiä harvoin. Sitä voi yhdessä sopia kehitettäväksi, että leikitään välillä ihan piruuttaan vaan.

      Ajatus toisen "hoitamisesta" vaikkei itse halua, on kuvottava. Että run**aamaan tai munaa suuhun, vaikkei kiinnosta seksi? Mitenkän sinä tuon seksin oikein käsität, miten se toinen voi olla harrastamatta seksiä, jos hän tyydyttää sinua? Tuo koko ajatus on kuvottava, toinen käyttämistä, teki sen mies tai nainen. Jos seksi ei huvita, ei huvita seksuaaliset teot eikä ole kyllä mitään velvollisuutta suostua vastentahtoaan. Siinä ajatuksesi menee kyllä pieleen, ja exälle jostain mielistelyn halusta tai mistä ikinä tämä on käynyt, mutta ei se kyllä mikään oikeus ole. Ehkä siis sinun pitää miettiä hieman tuotakin asiaa.

      Tottakai pidät omastakin elämästäsi kiinni, ei elämä voi roikkua vaan toisessa! Ei sitä kukaan jaksa, eikä kyse ole nössöydestä. Vaan että parisuhteessa eletään eikä roikuta. Kevennä vähän sitä palvelemista. Kyllä se toinen arvostaa varmaan ja sinä mies olet, mutta odotat liikaa: odotat vastapalveluksia ja palvontaa siitä hyvästä. Et ole enää siis pyyteetön etkä vilpitön. Kevennä sen verran, että et enää "uhraudu". Sitten jultelkaa mitä teille toisen muistaminen merkkaa. Ehkä naisesi ei tosiaan ole vaan tajunnut. Kiitosta tottakai pitäisi muistaa antaa molemmin puolin pienistäkin asioista. Kotityöt kuuluvat tosin molemmille, miksi sinua siitä erikoisesti pitäisi kiittää..?
      Yrität kyllä miellyttää liikaa, koska siitä on tullut vain kiitosten odottamista ja et enää saa siitä itse toiselle hyvän tuottamisesta mitään.

      No, yrittäkää jutella. Mutta muista: et sinä mikään nössö tai epämiehekäs ole! Mistä moinen ihmeellinen ajatus? Eihän nyt se sen toisen kautta tule, lopultakaan, vaan sinä olet mies, joten olet mies. Ilman naista tai naisen kanssa. Sinä saat tehdä asioita mitä haluat, keskustella ja hoitaa parisuhdetta eikä siinä ole mitään nössöä. Älä tee siitä sellaista.
      Miehet puhuu ja pussaa, ja on miljoona-tsiljoona miehekästä miestä, joitten miehekkyyttä kotityöt ei todellakaan pysty vähentämään millään tavalla. Ei tod.!
      Joten ei sulla sen puoleen mitään hätää ole.
      Sille ei sitten mahda mitään, jos te olette niin erilaiset, ettette sovi yhteen, mutta alussa kun vakuutat muuta, niin mieti sitä. Ehkä kaikki on hyvin, sinulle vaan on joku vaiihe nyt jumittunut päälle.

      Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, ota rennommin ja puhu enemmän.

      • SEksistä

        "Seksissä naiset kyllä haluaa, jos he seksistä nauttii ja seksi on kiihottavaa."

        En usko, että asia on noin mustavalkoinen. Ihmisten halut on erilaiset, ja voi vaihdella myös esim. suhteen ulkopuolisen stressin takia. Monella naisella halut voivat hetkellisesti heikentyä, jos suhteen tunneilmasto ja henkisen yhteyden kokeminen köyhtyy.

        "Ajatus toisen "hoitamisesta" vaikkei itse halua, on kuvottava. Että run**aamaan tai munaa suuhun, vaikkei kiinnosta seksi? "

        Ei kaikki koe noin. Jos toisesta tykkää ja toiselle haluaa tuottaa hyvän olon miksi ei voisi sitä antaa? Tietenkään ketään ei saa painostaa tai antaa ymmärtää, että "pitäisi", mutta selvästi ap ei sellaista teekään.


      • Miten niin...
        SEksistä kirjoitti:

        "Seksissä naiset kyllä haluaa, jos he seksistä nauttii ja seksi on kiihottavaa."

        En usko, että asia on noin mustavalkoinen. Ihmisten halut on erilaiset, ja voi vaihdella myös esim. suhteen ulkopuolisen stressin takia. Monella naisella halut voivat hetkellisesti heikentyä, jos suhteen tunneilmasto ja henkisen yhteyden kokeminen köyhtyy.

        "Ajatus toisen "hoitamisesta" vaikkei itse halua, on kuvottava. Että run**aamaan tai munaa suuhun, vaikkei kiinnosta seksi? "

        Ei kaikki koe noin. Jos toisesta tykkää ja toiselle haluaa tuottaa hyvän olon miksi ei voisi sitä antaa? Tietenkään ketään ei saa painostaa tai antaa ymmärtää, että "pitäisi", mutta selvästi ap ei sellaista teekään.

        Ei se aina olekaan niin mustavalkoista, mutta yleensä asia on niin, että puhuminen auttaa enemmän kuin arvaileminen. Hetkellisesti heikentyy kaikkien halut, myös miesten, mutta jos toinen ei koskaan halua, niin kyse on muusta.

        Toiselle voi tuottaa hyvän olon muutenkin, kun seksillä ja jos seksiä ei halua, silloin ei halua seksiä. Kun seksiin suostuu kun ei halua, kyse ei ole pelkästä "hyvän olon antamisesta" vaan juurikin siitä, että ei halua seksiä, mutta suostuu vaan siihen. Ei halua käsiseksiä eikä halua suuseksiä eikä halua siis seksiä, mutta tekee seksiä silti. Tekee seksiä vastentahtoisesti, että toinen tulee, en ymmärrä miten siitä edes voi nauttia se toinen. Itse en nauttisi tippaakaan, että mies esim. nuolee minua vastentahtoaan.
        Hyvää oloa voi antaa muutenkin ja lähellä olla, mutta seksiin suostuminen vasten tahtoaan on yleensä pelkkä karhunpalvelus sekä itselleen että suhteelle.
        Jos toisestakin tykkää? Niinpä, jos toisesta tykkää, niin voi varmaan odottaa, että se toinenkin haluaa, eikä vaan hoitele, niinkun työnään että vaan sille toiselle tulee hyvä mieli. Seksi on asia, mitä pitää molempien haluta. Sen voi tehdä vaan toiselle, mutta niin että itse haluaa, ja silloin haluaa seksiä.

        Itse en voisi edes odottaa tuollaista. Jos toinen ei halua seksiä ja siitä tykkää, niin mä voin kyllä odottaa eikä mun aina tarvitse saada.
        Joskus toisen saa toki houkutella ja houkuteltua asiaan, mutta yksipuolinen odotus "ai, sä et haluu, no voisitsä sitten run-kata mua ihan ilman tunnetta mukana, et jos vaan annat sit mulle..." Joo, kuulostaa tosi tykkäämiseltä.

        Miten niin ap ei selkeästi sellaista tee: hänhän kinuaa ja odottaa vastapalveluksia. Lisäksi hän vertaa exäänsä, joka niin aina hoiteli, vaikkei halunnutkaan. Ei se niin varmaa siis ole.

        Kotitöistäkin hänen pitää saada erikoiskiitos, vaikka mainitsee itsekin, että toinen tekee niitä aina. Joten hän saattaa hyvinkin aina odottaa palveluksia ja kiitoksia, ja ylimääräisiäkin huomion osoituksia toisen haluista riippumatta.


    • "Hän ei koskaan pussaa/halaa ilman, että teen aloitteen. Tällöinkin hän joskus työntää minut pois. Ei koskaan yllätä mitenkään."

      Ihan kuin naispuolinen ex-mieheni. Kyllä se näin on, että suhteilla on eripituiset elinkaaret, toisilla lyhyet ja toiset kestävät koko elämän ja kipinä samoin.
      Vähän näyttää siltä, että naisesi ottaa sinut itsestäänselvyytenä ja kunnioitus puuttuu TAI sitten tunne on alkanut viilenemään TAI sitten on vain kylmän sorttinen.

      Harva osaa lukea toisen ajatuksia, joten nyt on juttelun paikka. Saattaahan olla, että hän ei yksinkertaisesti tajua sinun kaipaavan e.m. asioita tai ei halua/kykene toimimaan haluamallasi tavalla.

    • Just..

      Taitaa luulla olevansa prinsessa? Taidat olla opettanut hänet siihen? Nyt sitten uudet opit kehiin.

    • Still...

      Pelottavan tutulta kuulostaa naisesi. Kaunis ja seksikäs, mutta ei tunneilmaisultaan köyhä. Suorastaan vaarallinen yhdistelmä.

      Fakta on se, että teillä on ns. alkuuhuuma ehtynyt ja nyt on molempien luonteet tulleet todellisuudessa esille. Ennusteeni sille, että naisesi tuosta lämpenee on häviävän pieni.

      Olet periaatteessa valinnan edessä: ota tai jätä, mutta älä petä!

      Sitten pari kysymystä omasta mielenkiinnosta, joihin ei ole pakko vastata.
      -Onko naisellasi ollut useita kumppaneita ennen sinua?
      -Ovatko he pettäneet häntä?

      • 16+12

        Niin. luulen että kyseessä on se, että aletaan pikku hiljaa oikeasti tutustua siihen toiseen. Suhdehan on kuitenkin vielä aika nuori. Alkuhuuma tosiaan on ehtymässä. Taitaa olla kyseessä sen verran kriittisesti erilaiset ihmiset, etten minäkään oikein näe yhteistä tulevaisuutta. Mutta en toki mikään kaikkitietävä ole.


    • Kiltin syndrooma

      Parisuhteessa on kaksi ihmistä, joiden halut ja tarpeet pitäisi pitää balanssissa. Tottakai välillä on hetkiä, jolloin toinen antaa ja tukee enemmän, muitta pitkällä aikavälillä vuoron pitäisi myös vaihtua.

      MInusta tuntuu, että yrität liikaa miellyttää. Yrität liikaa saada jutun onnistumaan. Kuitenkin suhde onnistuu vain, jos otat itse vastuun myös omasta onnellisuudestasi. Pidät huolen, että myös sinulla on oma elämä ja omia kavereita yhteisten lisäksi. Ja ennen kaikkea sinun pitää kertoa myös omista tarpeistasi. Niin kauan kun et tuo tarpeitasi itse ilmi, puolisoltasi ei voi odottaa ajatustenlukua ja vastuu on sinulla. Fiksu empaattinen kyllä tajuaisi vastavuoroisuuden, mutta jostain syystä puolisosi on sille tällä hetkellä sokea.

      Joskus on hyvä kriisiyttää suhde (huom. ei tarkoita erolla uhkailua, vaan asioista puhumisesta). Kriisi muuttaa tasapainoa. Jos olet tyytymätön jatkamalla noin, tulette eroamaan jossain vaiheessa. Kriisin läpikäynti on mahdollisuus. Muista arvostaa itseäsi riittävästi!

    • w4dfg dfg d

      No sun naisystäväsi on vähän eri puusta kuin sinä, hän ei selvästi tarvitse niin paljoa läheisyyttä . Sopeudu tai etsi omanlaisesi.

      Ihmiset on erilaisia ja sinä taidat tarvita erityisen aktiivisesti tunteita näyttävän henkilön suhteen toiseksi osapuoleksi.

      • ertgear3

        Joo, tuli mieleen sama juttu... Että ei siinä naisessa välttämättä mitään "vikaa" ole, mutta on vaan erilainen kuin tämä tunteileva ja huomioiva aloittaja. Ehkä kannattaa miettiä jatkoa vakavasti - koska jos noin alkuvaiheessa on homma tuollaista soosia, niin maksaako vaivaa jäädä odottelemaan sitä, kun suhteeseen tulee todellakin "arki" mukaan. Itsellä se ei ainakaan tullut alle kahden vuoden nimittäin - ja kun tuli, onneksi olemme mieheni kanssa niin samaa puuta, että vaikka yhdessä olo on arkistunut, niin ei ole toisen eleitä tarvis "tulkata" siihen suuntaan, etteikö tämä välittäisi. En jaksasi sitä, että parisuhde on jatkuvaa "suorittamista" ja sen odottamista, että huomaako toinen, miten tässä yritän hänestä näyttää välittäväni.


      • nnhmhjmh
        ertgear3 kirjoitti:

        Joo, tuli mieleen sama juttu... Että ei siinä naisessa välttämättä mitään "vikaa" ole, mutta on vaan erilainen kuin tämä tunteileva ja huomioiva aloittaja. Ehkä kannattaa miettiä jatkoa vakavasti - koska jos noin alkuvaiheessa on homma tuollaista soosia, niin maksaako vaivaa jäädä odottelemaan sitä, kun suhteeseen tulee todellakin "arki" mukaan. Itsellä se ei ainakaan tullut alle kahden vuoden nimittäin - ja kun tuli, onneksi olemme mieheni kanssa niin samaa puuta, että vaikka yhdessä olo on arkistunut, niin ei ole toisen eleitä tarvis "tulkata" siihen suuntaan, etteikö tämä välittäisi. En jaksasi sitä, että parisuhde on jatkuvaa "suorittamista" ja sen odottamista, että huomaako toinen, miten tässä yritän hänestä näyttää välittäväni.

        Minäkään en ole romanttinen luonne, eikä jatkuva hempeily tuntuisi itselle ominaiselta. Yleensäkin miehet taitavat olla herkempiä ja romanttisempia kuin naiset. Eikö pääasia ole, että välitätte toisistanne ja on ilmeisesti ihan riittävästi seksiäkin? Tai sitten joudut etsimään sellaisen pusipusi-hempeilijäluonteisen naisen, joka rakastaa vaaleanpunaista ja jolla on sänky täynnä nalleja. Ehkä sopisitte paremmin toisillenne.


    • faktara

      Ei naisessa mitään vikaa ole! Sinä olet hänen kanssa suhteessa, hänet valitsit ja halusit. Nainen ei muutu yhtäkkiä, jos olet kuvitellut jotakin muuta saat syyttää itseäsi. Perusluonne ei muutu kellään.
      Jos et ota vastuuta omasta valinnastasi, kukaan muukaan ei voi auttaa.

      • 7+16

        Joskus on perusluonne jollakin muuttunut. : )

        Vihjeeksi kaikille, kannattaa tutustua ennen avioon menoa, että luonteet sopivat yhteen. Mutta kun ne vastakkaiset ominaisuudet monesti vetävät puoleensa. Se on myrskyistä silloin, ja hyyvin kasvattavaa. Ehkä enemmän kuin että kaksi marjaa olisi yhdessä.


    • Tunnen yhden

      Toivottavasti miehet alkais tajuaan että pelkästään vaimon hyvä ulkonäkö, kaunis takapuoli ja seksikkyys ei välttämättä takaa onnellisuutta parisuhteessa.
      Monelle miehelle nuo asiat ovat riittävän hyvä syy mennä naimisiin. Toisille riittää jo isot tissitkin.

    • naispuolinen pettyny

      Suhteelle avoin löytää kumppanikseen päinvastaisen kumppanin ja siitä alkaa ongelmat tunnepuolella. Olen kokenut saman, mutta naisena. Ja hyvin samat ominaisuudet muutenkin kuin sinulla. Tosin, en ole koskaan suostunut passaamaan toista tuolla tavalla, jos toinen ei anna vastineeksi kuin tylyä käytöstä! Miksi pahoittaa oma mieli?
      Vaikuttaa siltä, että kumppanillasi on melko tunnekylmä suhtautuminen asioihin. Hän ei välttämättä edes osaa muuta. Monet asiat oppii kotona lapsuudessa ja niitä ei usein valitettavasti korjata enää aikuisiällä. Moni ei edes halua korjata ja väittää, ettei ongelmia ole. Yleensä nämä tunnekylmät ihmiset hakeutuvat suhteeseen juuri päinvastaisen kanssa, koska haluavat sitä tunnetta. Raskainta siinä on toisen osapuolen kannalta se, että hän ei saa toiselta vastineeksi mitään! Toinen osapuoli siis antaa kaikkensa, koska on siihen kykenevä. Toinen ei anna, koska ei siihen kykene. Suhde jää yksipuoliseksi ja tunnekylmäksi toiselle osapuolelle. Hän joutuu jatkuvasti pettymään toisen käytökseen. Jos on valmis siihen, niin hyvä. Jos ei, niin sitten pitää erota ja etsiä sellainen ihminen, joka kunnioittaa toista. Valitettava tosiasia!

      • 5+6

        Lähtökohta on se, että ihmiset ovat erilaisia. Kaikki "tunnekylmä" ei ole tunnekylmää, vaikka toinen sen voi niin kokea. Mä ihmettelin tuota asiaa joskus kauan aikaa sitten. Mutta jonkun ihmisen tarkoitus, tehtävä voi olla erilainen kuin jonkun toinen. Mutta niinhän sanotaan, että " lika barn leker best".

        Mitähän tuo tunnekylmä oikein tarkoittaa.

        Kysykääpä mitä mieltä, joku joka on eri kulttuurista kuin suomalaiset ajattelevat. Esim joku meditoiva valaistunut, joka ei kai tavoittele tunnekuumuutta omallekohdalleen.


    • lauri.tt

      Sanoit, että teillä on samanlaiset arvot. Kyllä ne melkoisen erilaiselta kuulostavat, kun naisesi tuolla tavoin käyttäytyy. Kuulostaa siltä, että olet hänelle itsestäänselvyys ja jonkinlainen kynnysmatto. Hän taitaa tietää, että olet häneen "koukussa" ja käyttää tilannetta hyvin hyödykseen. Ei nuo ulkonäkökysymykset paina pitkissä suhteissa kovinkaan pitkälle, ennemmiten tulee ongelmia. Pakko se on katsoa kumppania ulkonäköä pidemmällekin jos haluaa oikeasti suhteen, jossa molemmilla on hyvä olla. Mutta on niitä kauniita empaattisia naisiakin. Sitten on nämä narsismiin, välinpitämättömyyteen ja tunnekylmyyteen taipuvaiset kauniit naiset. Valitsisin itse tuon edellisen, jos ulkonäköä painotetaan. Kauniita empaattisia naisia on harvassa, mutta kun sellaisen löytää, saa olla onnenpekka. Tai sit pysyt kynnysmattona ja kärsit!

    • onnenakantamoinen

      Ap: nainen ei kunnioita sinua, koska ei kunnioita itseään.
      Tiedän, mistä puhun. Hän ajattelee, että sinussa on jotain vikaa, koska hyväksyt hänet sellaisenaan ja paapot häntä. Vain huonoitsetuntoinen ihminen ei osaa ottaa rakkautta tai hellyydenosoituksia vastaan. Se ei ole hänen vikansa, se on hänen ominaisuutensa.

      Mene ja puhu hänelle, hänen kanssaan. Tai lähde. Mutta älä valita.

      • 7+3

        eikö ap ollutkin nainen.


      • Näinkö on?

        Onnenkantamoinen on viisauden jäljillä. Kyse on puolisosi "minäkuvasta" ja sen suhteesta sinuun. Tärkein suhde on suhde itseensä. Vain olemalla sinut itsensä kanssa voi olla sinut toisen kanssa.

        Kun todetaan, että toista tulisi kohdella kuten haluaisit tulla itse kohdelluksi, ollaan terve itsetuntoisen ihmisen kanssa tekemisessä. Ap:n tilanteesta toisella on itsensä kanssa ongelma, eikä hän siksi osaa tai pysty kohtaamaan toisen tunteita ja tarpeita. Hän on sisäisesti niin epävarma, ettei ymmärrä mitä häneltä odotetaan tai mitä hän itse haluaisi. Hänen konseptinsa on sekaisin ja kaikki energia menee itsensä tukemiseen, eikä siitä riitä edes rippeitä toiselle. Hän ei tod.näk. edes itse hahmota ongelmaansa vaan syyttää tästä muita taikka tulkitsee olevansa tahtomattaan tilanteen uhri. Näin hän "selittää" itsensä irti parisuhteen ylläpidosta ap:n esittämin seurauksin.

        Mistä nämä tunnepuolen ongelmat sitten johtuvat johtuvat? Vaihtoehtoja on monia, mutta eiköhän lapsuudesta ja/tai kotoa opitusta ja koetusta ne yleensä kumpuavat.


    • Tsemppiä vain

      Et ole ainut.

      Minulla on jokaisessa suhteessa ollut sama ongelma. Tosin ne ovat loppuneet lyhyeen enkä ole kenenkään kanssa asunut yhdessä.
      Itsellä on miehenä aina tullut olo että olen tuo miellyttäjä. Pidän siitä että toiselal on hyvä olo ja omasta hyvästä olosta on hyvä jakaa toiselle. En ole vain tuntenut koskaan sitä annettavan takaisin. Aivan kuin minusta ei välitettäisi, aivan kuin minua ei olisi olemassa muuta kuin jonakin miehenä joka sattuu olemaan vain suhteessa.
      Ihastuneena nainen on vähän yrittänyt mutta se on johtunut tunnetilasta ja siitä onnen huumasta yms.

      Samoin olen kavereilta kuullut paljon juttuja "kylmistä naisista" eikä tämä liitty seksiin suoraan vaan nimenomaan hellyyden antamiseen ja niihin pieniin juttuihin joita naiset itse aina mainostavat.

      Valitettavasti toisin kuin usein luullaan niin me kaikki ihmiset emme ole normaaleja emmekä samanlaisia. Siinä ei paljon parisuhdeopit auta eikä edes välttämättä puhuminen jos toinen osaa vain ottaa eikä antaa.

      Eikä kyse todellakaan ole siitä seksin laadusta ja naisen tyytyväisyydestä.

      Itse olen hellä ja hellivä mies joka tahtoo rinnalleen samanlaisen naisen enkä enää näitä kylmiä harppuunoita olivatpa kuinka seksikkäitä ja himokkaita hyvänsä.
      Tosin pitäähän naisesta muutenkin kiinnostua, mutta onhan se ny jumalauta kumma jos toisesta ei välitetä, toista ei arvosteta eikä kunnioiteta.

      Älä vain ala syyttämään itteäs. Sun kannattaa puhua asiasta ja ennen kaikkea alkaa selvittämään mitkä ovat tuon naisen todelliset motiivit olla suhteessa.

      Naiset nyt tietysti syyttää sun miehisyyttäs yms. naisten skeidaa aivan kuin toista ei saisi huomioida "liikaa".
      Ihme roolia pitää alkaa vetämään ettei naisen tunteet sammuisi eli pitäisi olla mies mutta minkälainen nainen on sellainen joka ei tunne mitään eikä osaa osoittaa tunteitaa oikeasti?

      Aivan, ei hän ole nainen lainkaan.

      • 18+16

        Mikä teihin miehiin on mennyt. Ensin olette pelimiehiä ja saatte naisetkin mukaan samoihin peleihin ja sitten tuomitsette heidät samasta mitä itse teette. Eli siis tuomitsette itsennekin samalla.

        Parantakaa nämä pelimiehet ensin, ettei tule noita ns. tunnekylmiä naisia, joita nämä pelimiehet ovat ehkä heidän historiassaan pyörittäneet.

        Peilit esiin!
        Katsokaa sinne peiliin pitkään ja hartaasti.
        Ja olkaa rehellisiä erityisesti itsellenne.


      • Tsemppiä vain
        18+16 kirjoitti:

        Mikä teihin miehiin on mennyt. Ensin olette pelimiehiä ja saatte naisetkin mukaan samoihin peleihin ja sitten tuomitsette heidät samasta mitä itse teette. Eli siis tuomitsette itsennekin samalla.

        Parantakaa nämä pelimiehet ensin, ettei tule noita ns. tunnekylmiä naisia, joita nämä pelimiehet ovat ehkä heidän historiassaan pyörittäneet.

        Peilit esiin!
        Katsokaa sinne peiliin pitkään ja hartaasti.
        Ja olkaa rehellisiä erityisesti itsellenne.

        "Mikä teihin miehiin on mennyt. Ensin olette pelimiehiä ja saatte naisetkin mukaan samoihin peleihin ja sitten tuomitsette heidät samasta mitä itse teette. Eli siis tuomitsette itsennekin samalla."

        Osa miehistä on pelimiehiä.
        En ole koskaan pelannut naisella enkä ihmissuhteilla.

        "Parantakaa nämä pelimiehet ensin, ettei tule noita ns. tunnekylmiä naisia, joita nämä pelimiehet ovat ehkä heidän historiassaan pyörittäneet."

        Itse olet tyhmä nainen ollut jos olet pelimiehen valinnut.
        Ei se minun tehtäväni ole valita sulle kumppania tai "parantaa" muita miehiä.

        "Peilit esiin!
        Katsokaa sinne peiliin pitkään ja hartaasti.
        Ja olkaa rehellisiä erityisesti itsellenne. "

        Ei hyvät naiset se VIKA ON TÄYSIN TEISSÄ JOS PELIMIEHEN VALITSETTE.
        Ei meissä muissa miehissä.


    • söpöliininen30

      AP kuulostat ihan minulta ja akkas kuulostaa ihan mun ex mieheltä..
      Ottaa vaan muttei mitään anna!
      Mulla jäi pienet traumat kieltämättä siitä 3v suhteesta ja olisi pitänyt löhteä aikasemminkin, jos vain olisin tiennyt että tuo kaikki mitä teen toisen vuoksi ei vaan muuta ihmistä parempaan suuntaan! Ihminen ei voi muuttua vain siksi että sä haluat sitä tai odotat! Rakkautesi osoitukset ei muuta sitä ihmistä paremmaksi vaikka kuinka rakastat, jossain vaiheessa palaat loppuun!
      Itse olin ainoa meidän asunnossa joka siivosi, pyykkäs, laitto ruokaa ja paapos miestä.. Ikinä kiitosta ei tullut että heräsin joka iki aamu laittamaan 05 aikaan sille kahvia ja aamupalaa kun toisen duuni alko niin aikasin, että se voisi hyvin mielin mennä.
      Ikinä en saanut itse lahjoja, kukkia tai mitään kehuja..
      Viikonloput olinkin sitten yksin kotona kun hän ravasi Helsingin baarit läpi kännissä kaveriporukassa. Joka ikinen viikonloppu..
      Joskus pyysin että se jäisi kotiin ja tehtäisiin jotain yhdessä, mutta se haukku mut heti nalkuttajaksi ja että yritin estää sen menoja.

      Moni ystäväni ja perheeni ihmitteli miksi olen moisen sovinistin kanssa, koska olen upea nainen, nuori, kaunis, fitness kaunotar ja menestynyt.. Paljon maalimaa nähnyt ja todella hyvä sänkykumppani.
      Sitä kait eli sen sanonnan mukaan, kohtele muita kuten haluat heidän sua kohtelevan.. mutta sitä ei koskaan tapahtunut.
      Sitten se vain loppui! Tajusin oman arvoni, pakkasin kamani ja lähdin..
      Iso kivi putos harteilta, uusi elämä alko ja kaikki oli minusta kiinni!!!
      Hän itki perääni vuoden verran eromme jälkeen...
      Joskus me ainutlaatuiset ihmiset päädytään yhteen ihmisten kanssa jotka ei todellakaan sovi meille, eikä tuo mitä naisesi sulle tekee ole rakkautta.
      Rakkaus on just niitä kaikkia pieniä asioita mitä sinä hänelle suot...
      Se on taas sinusta kiinni kauanko haluat olla ja leikkiä että jonakin päivänä kaikki mukas järjestyy.
      Jos niitä asioita ei tule automaattisesti takaisin, niin se on hyvinpitkälle merkki siitä että ette kuulu yhteen! siellä on joku muu sulle, joka arvostaa sua ja kohtelee samoin sinua ja tekee sut onnelliseksi.
      Mutta taas Hän ei koskaan löydä vastaava!
      ELä tyydy siihen mitä sulla on jos voit saada sen kaiken mitä haluat!

    • Naisten valtakunta

      NAISTEN VALTAKUNTA IN PROGRESS

      Nainen voi pitää itseään kauniimpana ja viehättävämpänä
      kuin miehensä, ja tästä hyvästä hän vaatii kunnioitusta mieheltään, joka johtaa siihen, että miehestä tulee rahantuloväline ja nämä vääryydet syövät miehen itsetuntoa.
      Suhde ei ole terve, vaan materialistinen ja naisen tahdon mukainen, ei Jumalan.

      Jos mies jatkuvasti alistaa naistaan ja myös nauttii siitä,
      ei naisen tule kunnioittaa häntä, vaan suhde on syytä lopettaa.
      Kuitenkin terveessä suhteessa miehen tehtävä viime kädessä on, että suhteessa ei tapahdu alistamista puolen eikä toisin.
      Ja tämä on myös Jumalan tahto.

      Man must learn to DO God’s Will, and not woman’s will,
      which is often actually Satan’s will (twd.pdf)

      Women are more materialistic than men, and men just slave their lives away, to buy things for
      their women, and some work themselves to death, in the process.

      Women persuade men to do evil for them, for sex, which can mean cheating-on, or leaving their
      wives and families; killing; stealing; fighting; or working themselves to death, just to buy worldly,
      and therefore temporary treasures for them

      Man was told, by God, from the beginning (Genesis 3:16-17), that woman was NOT and could
      NEVER be his equal, and God has reminded man repeatedly, ever since

      • 14 + 13

        Tässä tuli tärkeää infoa niille noin kahdelle suomi24:n käyttäjälle, jotka uskovat Aatamiin historiallisena henkilönä. :) Tosin toivottavasti he ovat perehtyneet Raamattuun vähän paremmin kuin nimimerkki "Naisten valtakunta".

        Vakavasti puhuen, sun Valtis kannattaisi hakeutua hoitoon, jos mielestäsi naisen tahto on saatanan tahtoa. Samoin sen häiriintyneen ihmisen, joka on laatinut tuon englannnikielisen sepustuksen. Nuo ei ole tasapainoisen ihmisen ajatuksia.


    • Ei se oikea

      Ei taida muuttua parisuhteesi paremmaksi!
      Itse olin 2 vuotta samanlaisessa suhteessa. Pesin, siivosin, laitoin ruokaa ja nousin myös viideltä ylös laittamaan aamupalaa ja eväitä ja ei koskaan kiitosta.
      Halasin ja nuuskuttelin, tein aina aloitteen. Jos sohvalla istuttiin ja katsottiin telkkua, se olin minä joka menin viereen ja kyhnäsin. Ei lahjoja, ei muistamista, ei helliä sanoja ei kiitosta mistään.
      Ei selityksiä oudoista kotiintulo ajoista ja jos kysyin sain kiukkuisen vastauksen ja jos kyselin tai yritin keskustella sanoi "taas tota saatanan lässytystä".
      Kaksi vuotta ja tajusin, että toivotonta ja väärä ihminen minulle, narsisti ja mies joka ei tunne minkäänlaista empatiaa tai kunnioitusta saatika hellyyttä.
      Olen kaunis tumma nainen ja kiltti. Nyt kestää kauan ennenkuin uskaltaa taas luottaa ja uskoa toisten puheisiin. Toista ei voi muuttaa, joten ehkä minäkin löydän empaattisen miehen, joka halaa ja tykkää siitä, että olen hellä.
      Kun vain uskaltaisi...

    • Mies32___

      Kuullostaa tosi pahalta. Toivotan sulle parempia aikoja.
      Kyllä meitä hyviä miehiä kuule on, mutta me vaan ei
      haluta tossun alle, vaikka olisi kuinka kaunis nainen vastassa ;)

    • Tosi on

      Ei muuta kuin kenkää, ei se ajan kanssa paremmaksi muutu jonkin ajan päästä sua käskytetään ja kyykytetään kuin rakkikoiraa ihmisillä joilla on narsistisia oireita ne vaan nauttii tilanteesta ja mies ei ole naiselle muuta kuin kynnysmatto johon pyyhkiä jalkansa.

    • kipinänainen

      Luettuani tekstin ajattelin oitis että voi viude mikä mies, et kumpa itsekkin tuollaisen saisin. Sitten hetken mietittyä tajusin että aikoinaan seurustelin samantapaisen miehen kanssa ja siinä suhteessa oli vain yksi joka oikeasti "rakasti", se en ollut minä. Tuolta mieheltä olisin varmaan saanut vaikka kuun taivaalta jos olisin halunnut. Tosiasiassa en ikinä mitään mieheltä pyytänyt, en edes osannut odottaa että joku voisi olla niin kultainen. Alussa se tosiaan tuntui uskomattoman ihanalta kun sai koruja ja kukkia yms. En kuitenkaan kauaa pystynyt suhdetta jatkamaan, kun ei oikeastaan missään vaiheessa tullut sellaisia ihastumista/rakastumista osaltani, ajattelin suhteen alussa että ehkä se tunne sieltä vielä tulee, muttei se tullut. Hän oli minulle lähinnä kaveri, kaveri jonka kanssa voi harrastaa seksiä ;) Mutta siitä miehestä joku nainen saa tai on saanut todella ihanan puolison.

      • Tsemppiä vain

        Sinä et osannut rakastaa.

        Juuri tällaisia kipinänaisia koko Suomi on nykyään täynnä.

        Sitten tuolla ylempänä valitetaan pelimiehistä.

        Oisko niin että ne pelimiehet osaa sytyttää sen kipinän ja osaatte naiset rakastaa vain itseänne ja sitä kipinää.

        Ette miestä. Piste.


      • Dino Rex

        Ei, siitä miehestä saa joku samanlaisen kaveripojan kuin sinäkin. Tuollaiset miehet kulkevat pettymyksestä pettymykseen ihmetellen, kuinka kaikki naiset pihtaavat ja ovat kiittämättömiä. Se on vaan naisten täysin naisten luonnon vastaista tuntea aitoa vetoa passaavaan ja naisen aina itsensä edelle asettavaan epätoivoiseen kaveripoikaan.


    • DoctorT

      Narsistinen Nainen!

      Tutkikaapa kirjoituksia narsistisesta naisesta, niin jo aukeaa.

      • äijä?

        Kuka itkee naisestaansa tänne , sanon tommoisia "miehiä" puudeleiksi. Ole mies, isolla m:llä!!! Seksiterapeutin neuvo: Ei kukaan suklaa kakkua koko ajan halua syödä. Kun sitä syö liikaa on ähky ja mieli ei tee lisää syödä. Pidä syömisestä tauko niin maistuupa se hyvältä taas! Ei siis joka päivä puudeli vankumista.. Tappele kadulla vähän ja puhut autoista niin saat karistettua homomaiset manyyrit. Sit nussit ei rakastelua ;D Ni rispektit nousee!


    • jklji90

      Te ette sovi toisillenne. Suhteenne on tuomittu jo nyt, jos kerta kumpikaan ei voi muuttaa käytöstään.

    • MIES 78

      Onko se akka napsaissut sulta ne munat pois kokonaan? sinähän se nainen tunnut olevan teidän suhteessa, jätkä kokkaa, siivoaa, tekee ruokaa, kuskaa muijaa, ostaa lahjoja, hoitelee hommat sängyssä.

      Kaikki noi hommat on suurimmaksi osaksi muijas hommia, helppo ratkaisu tohon ongelmaan on että kasvatat selkärangan tai uudet munat ja alat olemaan MIES!

    • täydellisyyskö????

      Kylläpä aloittaja jaksaa kehuskella itseään. Ihan outo tyyppi. Ei näe mitään vikoja itsessään, vain naisessaan. Teeskenteletkö sinä sitten kaikki nuo asiat, et siis oikeasti halua tehdä mitään naisesi eteen vaan teet siksi että saat kehua itseäsi. Ja että puhumalla itsekunnioitus häviäsi. Puhumallahan ne parisuhteen asiat hoidetaan. Mies ei siis puhu, tekee vain vaskareitaan. En minäkään viihtyisi puhumattoman miehen kanssa. Puhumeinen parisuhteen tilasta ei ole kerjäämistä. Se on parisuhteen hoitoa.
      Sinun kai pitäsi sitten palata siihen entiseen suhteeseen. Varmaan naisesi vaistoaa, ettet ole täysillä mukana.

    • 3 + 3

      Puhu vaimollesi. Vaimosi ei välttämättä ole huomannut mitään ongelmaa. Sano, että et tiedä välittääkö hän sinusta, koska et näe sitä hänen käytöksestään sillä tavalla kuin miten sinä olet tottunut (vaikka hän sanookin joka ilta rakastavansa). Jos puhuminen ei auta, erotkaa ennen kuin tulee lapsia.

    • vierailij749929

      sun nainen ei voi lukea ajatuksia. Et yksinkertaisesti voi saada toimivaa parisuhdetta ilman että keskustelet sen kumppanin kanssa. Ei se ole mitään kerjäämistä.

      Jos kysyttäessäkin kirkkain silmin väität ettei mitään ongelmaa ole (niinkuin viimeisessä kappaleesa kirjoitit) niin olet itsekin syyllinen tuohon ongelmaanne.

      • Tsemppiä vain

        Suosittelen aloittajaa vetämään sitä naista turpaan.

        Antaa sen äijän kuvan ja nainen himoaa sen jälkeen seksiä sellaiselta ihanalta uroolta.

        Siinä on sitä kipinää.

        Näistä kommenteista näkee että vika EI KOSKAAN voi olla naisten mielestä naisessa parisuhteessa. Aina se on miehessä vaikkapa siten että nainen ei rakasta miestään kun mies ei ole tarpeeksi "miehinen" tai joku vitun kipinä puuuttuu.

        Sitten naiset valittaa samoista asioista kun mies ei heitä huomioi parisuhteessa ja vika on heidän mielestään?....miehessä tietysti!

        Hankkikaa elämä naiset täällä ja lopettakaa tuo itserakas paskan jauhanta.


    • maria553

      Itse suhteessani oli se ongelma että mieheni alkoi valittaa miksi en ikinä tee aloitetta
      että hän on se joka haluaa seksiä. Asia ei vaan ollut niin nimittäin hän halusi sitä
      niin useasti n 5 kertaa viikossa. En itse edes välitä seksistä loppujen lopuksi
      niin paljon kun siitä, että vietetään yhdessä aikaa.

    • neuvo.

      Teidän suhde ei toimi.Erotkaa.

    • samat täälä

      Aloitus teksti oli, kuin omasta elämästä. Olen miettinyt eroa, mutta en vain pysty siihen rakastan naistani liikaa vaikka välillä tuntuu, että hän ei rakastaisi minua..:(

    • samat täälä

      Aloitus teksti oli, kuin omasta elämästä. Olen miettinyt eroa, mutta en vain pysty siihen rakastan naistani liikaa vaikka välillä tuntuu, että hän ei rakastaisi minua..:(

    • nainen1984

      Pakko sanoa, että meillä oli sama.. Kaipasin kauniita sanoja, myös muuta kuin "mä rakastan sua". Mutta vihdoin tajusin, että väärin vaatia mieheltä sitä kun hän selkeästi kun enemmän tekoja kuin sanoja. Oli ne teot sitten kuinka pieniä ja tavallaan arkipäiväisiä. Mieheni ei keksi ylltäyksiä, ostaa välillä kukkia ym. mutta ei ole maailman paras yllättäämään. Mutta niin se vain, se pitää ymmärtää. Kaikki ei ole samanlaisia, eikkä heitä voi muuttaa. Sinun pitää oppia arvsotamaan naisessai pieniä juttuja, tai siis ymmärrettävä mitkä asiat hän tekee rakkaudesta sinua kohtaan.

    • Rakas koti rakkainee

      Tätä ketjua kannattaa lukea ja miettiä, jotenkin arvotetaan kaikkia asioita jonkun muualta haetun tai opitun kautta.
      Odotukset toiselle ovat liian suuria, esim. nämä merkkipäivien muistamiset, toinen ei ole koskaan tottunut että silloin mitään ostellaan, ei kaikissa perheissä ole edes varaa moiseen. Ei pitäisi aina heti odottaa vastalahjaa, voi olla että sen saa ihan odottamatta ilman merkkipäivää.

      Älkää lukeko mistään oppaista oman elämänne oppeja, vaan luokaa oma tapanne näyttää tunteenne. Ehkä seuraavana ystävän päivänä AP:n kumppani jo huomaa jollakin pienellä tavalla muistaa, hyvä kun nyt itse teit tuon kaiken eli näytit hänelle välittämisesi monin tavoin, siitä hän oppii.

      Samoin on noiden päivittäisten viestien kanssa, työpäivät saattavat toisella olla niin kiireiset, että siihen ei todellakaan jää aikaa viestitellä.
      Suurin onnihan on se että toinen palaa työstä kotiin luoksenne.
      Oma työnikin on ollut sellaista, että mennessä ruokakauppaan työn jälkeen en oikein ymmärrä mitä pitäisi ostaa eli se "levy" töistä vielä pyörii päässä, aikatauluista, miten ennättää saada jonkin työn aikanaan eteenpäin. Sovituista tapaamisista ja niiden valmisteluista, valitettavasti silloin vaan yksinkertaisesti ei aina muista hellyttelyjä.
      On ihanaa päästä vain kotiin luoksenne, sanoja ei oikein riitä eikä aina tekojakaan. Silti rakastan enemmän kuin mitään muuta teitä rakkaitani kaikkia ihan sydämeni pohjasta saakka.
      Kyllä sen tiedätte jo siitä, miten rakas koti on.

    • Miekkonen 27

      Itse varmaan lopettaisin nuo kaikki ylimääräiset huomionosoitukset, kohtelisin häntä samalla tavalla ja keskittyisin itse lätkän katsomiseen ja kaljan juomiseen.

      Olen itse sinkku, mutta huomannut samankaltaista kunniotuksen puutetta monissa potentiaalisissa tyttöystäväehdokkaissa.
      Osin varmaan siitä johtuen olenkin ollut pitkään itsekseni, kun en siedä sellaista, ja suhde kuivuu läjään jos nainen käyttäytyy kuin prinsessa ja pitää miestä ja miehen antamaa huomiota itsestään selvyytenä.

      Olen itse samaa ikäluokka kuin tekin, ja nämä huomiot koskevat nimenomaan näitä alle 30 v naisia. Vanhemmat naiset kyllä osaavat kohdella miestä tasaveroisena.

    • ????????????????

      Tuntuu oudolta ja kylmältä, kun ap koko ajan puhuu "naisestaan". Eikä kyse ole avovaimosta, tyttöystävästä, puolisosta, rakastetusta?

      Kun tapaatte kavereita tai sukulaisia, esitteletkö hänet silloin "tässä on naiseni"?

      • andromeda4

        Sulla on ns. vainoharhaisen ja kontrollifriikin akan syndrooma.


    • likapyykit

      Olen nainen ja itse erosin pitkästä parisuhteesta juuri siksi, että en saanut kunnioitusta ja arvostusta mieheltäni. Mies piti minua itsestäänselvyytenä. Yritin puhua asiasta, mutta mies vain totesi olevansa tällainen eikä edes yrittänyt muuttua.

      Sinun pitää ehdottomasti sanoa joku kerta esimerkiksi vitsillä, että "Hei, missäs mun ystävänpäivälahja on" tms. Jos nainen ei tajua vinkkiä, niin sano, että toivot, että nainen yllättää sut ihanasti synttäripäivänäsi tms. tulevana juhlapäivänä.

      Oman kokemukseni mukaan tosi komea tai tosi kaunis on aika usein tottunut rooliinsa, että muut pörräävät ympärillä, tekevät aloitteet, kehuvat jne. He siis saavat haluamansa asiat tekemättä mitään. Usein jo suloisena lapsena he ovat saaneet enemmän kuin muut ja heidän kiukutteluaan tms. on katsottu läpi sormien. En väitä, että se varsinaisesti on komeuden tai kauneuden syytä, vaan olosuhteet ovat muokanneet heistä laiskoja parisuhteen ylläpitäjiä.

      Mieti itse, että mitä parisuhteeltasi haluat. Intohimovaihe alkaa jäähtymään ja nyt astutte vaiheeseen, jossa pitäisi päättää, että haluatko rakastaa häntä ja sitoutua häneen. Voisi olla hyvä hetki muutenkin ottaa puheeksi naisesi kanssa, että mitä haluatte yhteiseltä tulevaisuudelta (naimisiinmeno, lapsia, haluatteko nähdä maailmaa, asua tällä paikkakunnalla, ostaa asunnon, rakennuttaa omakotitalon, mitä haluatte tehdä lomillanne sitten kun on enempi rahaa). Jos hänen tulevaisuuden näkemykset eroaa ihan älyttömästi omistasi, niin voi heittää kysymyksen ilmaan, että mitä hän toivoo SINUSTA? Tai miten hän suhtautuisi, jos eroaisitte?

      Mikään suhde ei toimi, jos vaikeista asioista ei puhuta. Älä haudo negatiivisuutta sisälläsi, vaan anna naisellesi mahdollisuus muuttua. Kerjäämistä sen ei tarvitse olla, vaan sitä, että kerrot olevasi tyytymätön nykyiseen tilanteeseen tietyiltä osin ja kaipaisit häneltä enempi huomiota. Jokainen haluaa kokea olonsa tärkeäksi.

    • tutulta kuullostaa

      Luulen ymmärtäväni sua aika hyvin, itselläni samansuuntaisia mietteitä avioliiton aikana. Jos ei miehenä tee mitään on sika, ja jos elää niin kuin sinä ja minä niin ei kyllä yhtään paremmin mene. En saanut arvostusta, ja kaikki mitä tein toisen puolesta ihan mielellään aluksi alkoi olla puolison mielestä normaalia. Häneltä vain puuttui kyky huomioida minut, teki pitkään omat ratkaisunsa ja eli niin kuin sinkku. Katkeroiduin ja lopuksi hänen tekemiset ja tekemättä jättämiset olivat minulle täysin yhdentekevää, ja se tarina sitten loppui.
      -Hyviä neuvoja ei ole antaa, kerroin siksi että tietäisit että et ole yksin ajatustesi kanssa. Pahoin pelkään että sun avovaimo ei tosta parempaan suuntaan muutu, iän myötä tahtoo vaan noi negatiiviset piirteet pahentua. -kyllä sun kerran pitää istua alas hänen kanssa ja kertoa rehellisesti sun mietteet ja toivomukset, te olette vielä sen verran nuoria että kannattaa yrittää. Jos ei muutoksia synny niin noi asiat tulee kyllä aina sua askarruttamaan...

    • Anonyymi

      Kai tuo ongelma on 14 vuodessa jotenkin ratkennut.

    • Anonyymi

      Ei taida välittää sinusta yhtä paljon kuin sinä hänestä. Pitää ehkä itsestään selvyytenä.

    • Anonyymi

      Tai sitten on vain ollut tosi itsekäs nainen kyseessä..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe