Hei!
On sellainen tilanne että olisi työhaastattelu ja olen jo käynyt työkkärissä viemässä sen hakemuksen matkakorvauksista. Jos nyt perun työhaastattelun, rupeavatko ne työkkärissä ihmettelemään, miksen tuonutkaan sitä haastattelijan allekirjoittamaa lappua? Mitkä syyt ovat päteviä syitä haastattelusta kieltäytymiseen? Riittääkö jos työ edellyttäisi muuttoa satojen kilometrien päähän? Vai rupeavatko ihmettelemään, miksi ylipäätään hain sinne töihin?
En hakenut paikkaa työkkärin kautta. Ilmoittavatko potentiaaliset työnantajat työkkäriin jos hakija peruukin haastattelun? Tekisi mieli välttää mahdollinen karenssi valehtelemalla yritykselle, että olen työllistynyt muualle, mutta pelottaa, että rupeavat kyselemään tarkempia tietoja tai ilmoittavat työkkäriin, että kieltäydyin työhaastattelusta. Onko mahdollista vedota vain siihen, ettei olekaan valmis muuttamaan niin kauaksi? Vai tarvitaanko siihenkin joku hyvä perustelu? Kyseessä aika iso firma ja uskon että hakijoita riittää jonoksi asti, joten varsin mahdollista etteivät jää yhden perään haikailemaan, mutta silti mietityttää.
Työhaastattelun peruminen ja matkakorvaukset
5
1493
Vastaukset
- ei pelleilyä
Karenssi tulee jos kieltäydyt. Jos haet kaukaa on oltava valmis muuttamaan. Ulkomaille asti jos sieltä haet ja tulet valituksi. Että huvikseen ei kannata hakemuksia laittaa. Mutta näillä kopiohinnoilla ei kai kenelläkään olisi varaakaan, ainakaan jos niitä liitteitä on useampi kymmenen ja ne joka hakemukseen kopioi.
- KGRY
Mutta saako kukaan tietää? Olen ymmärtänyt että yritykset harvemmin ilmoittelevat työkkäriin mistään syystä. Ja hakemuksen laitoin sähköisesti. Jatkossa ei taida kehdata hakea mitään korvauksia matkoista. Entä jos sanon firmalle, että työllistyin muualle ja työkkäriin etten saanut paikkaa ja unohdin pyytää allekirjoituksen siihen lappuun? Näin jälkikäteen ihmettelen kyllä itsekin miksi hain niin kauas. Taisin olla vaan aika epätoivoinen, kun töitä ei meinannut löytyä. Nyt kuitenkin tullut haastattelupyyntöjä lähempääkin.
- ei saa tietää
Sano työkkäriin että työnantajalle tuli este ja haastattelu peruttiin. Tuskin se yrittäjä työkkäriin alkaa ilmottelemaan vaikkei joku tulisikaan paikalle. Meinaan jos vaikka itse kokeilet soittaa työkkäriin niin ensinnäkin se puhelu voi mennä mihin päin suomea tahansa ja vastaaja ei tiedä koko asiasta. Ei ne sellaista ala selvittelemään. On näet tehty työkkäriin soittaminen niin vaikeaksi että täytyy olla tosi painava asia että joku sen vaivan näkee.
Itsekin yrityksen puolesta odotin että työkkärin väki soitti itse ja kysyi miten heidän ehdottamista hakijoista löytyi tekijää. No ei löytynyt kun kaikki kieltäytyivät. Mutta ei siitä niille tullut mitään seuraamuksia. Kysyin oikein erikseen että tuleeko niille, mutte ei kuulemma tule. Ei heitä voi pakottaa kun ei tiedä mikä heidän tilanne on jos on yh-äitejä ja blaa blaa. Minulla siinä meni aikaa soitellessa niitä läpi ja kukaan ei ollut kiinnostunut. - kiosked
Sun työssäkäyntialue on asuinpaikkakunta - 80 km. Siltä etäisyydeltä sun oletetaan olevan valmis vastaanottamaan työtä. Ei muuta.
Näin minä sen näen.
Paitsi, että jos on hyvä työ ja saa sen paikan, niin kannattaa muuttaa vähän kauemmaskin... - tyhmyydestä sakoteta
Omituista jos itse sait jalkasi oven rakoon ISOON FIRMAAN, etkä olekaan valmis menemään haastatteluun niin hulluhan olet! Voihan sieltä käsin hakea joskus jotain muuta työtä jos se ei olekaan se mitä halusit. En ymmärrä että joku nykyisessä tilanteessa jättää käyttämättä noin hyvän tilaisuuden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1994346
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611647
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331343Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581327Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10879Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696