Miksi minulla on koko ajan nälkä ja väsyttää?

< 1 vee karppi

Olen ollut melkein vuoden verran VHH:lla ja olen kokeillut monia eri rasva/hiilihydraattijakaumia Zonesta pellinkiläisyyteen asti.

Ja puolet ajasta olen ollut nälkäinen. Nälkä pysyy kyllä poissa 2-3 tuntia ( se on se nälätön puoli) aterian jälkeen mutta sitten se hiipii hitaasti mutta varmasti ja puolitoista-kaksi tuntia ennen seuraavaa ateriaa en pysty muuta ajattelemaan kuin tätä ateriaa. Eikä tilannetta auta se että olo on väsähtänyt ja nuutunut, ei oikein pysty keskkittymään mihinkään viedäkseen ajatukset edes hetkeksi pois ruoasta.

Syön kolme kertaa päivässä enkä mitään muuta. Illalla on nukkumaan mentävä tunnin sisälä viimeisestä ateriasta jotta voisi olla varma ettei nälkä ala kalvamaan ja estä nukahtamista.

Nukahtamisen helppous onkin sitten ainoa hyöty jonka VHH:sta olen saanut mutta muuten uni on levotonta ja heräilen välillä yöllä.

Paino ei ole pudonnut kuin muutaman kilon tämän VHH:n myötä enkä ymmärrä mikä on minut saanut jaksamaan kaikki nämä kuukaudet. Syynä lienee kuitenkin peräänantamattomuus ja ne mahtavat lupaukset joiden takia tämän dieetin aloitin sekä ne eri karppauspalstoilta saamani vastaukset kykymysiini: "teet jotain väärin". Elikkä toivoa annettiin mutta ei kerrottu mitä teen väärin.

Nyt voin sanoa että mitään vaihtoehtoa ei ole jätetty käyttämättä ja ongelmat jatkuvat edelleen. Tai jatkuisivat, jos en viime viikonlopulla olisi päättänyt että nyt riitti karppaus. Menin ABC-asemalle ja söin kunnon lautasellinen perunoita ja riisiä (á la carte-pöydässä oli molempia tarjolla) maarun piukkaan kanankoiven kera ja voi jettä, kyllä lähti nälkä. Muuta sinä päivänä ei tarvinnut syödäkään sen jälkeiset päivät olenkin mainiosti pärjännyt kahdella lämpimällä aterialla ja kahdella pienellä välipalalla.

Kehoitan kaikkia luopumaan VHH-hullutuksesta jo kahden viikon kuluttua aloittamisesta jos se ei istu. On aivan turha kysellä näiltä palstoilta mitään neuvoja, ne ovat vain sitä että "teet jotain väärin" sen sijaan että suoraan sanottaisiin että VHH ei sovi. Idiootiksikin joku minua jossain vaiheessa sanoi kun tivasin tarkennusta vastauksiin.

32

2666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___________________-

      nälkä on vhhlla tuttu vieras eikä siitä juuri eroon pääse muuten kuin syömällä välipaloja. sitä ei vaan saa julkisesti kertoa.

      • Liana

        Syöt väärin.


    • Balleriina Lutuunen

      Olet synnynäinen läski ruuanhimo geeneissä. Mikään ei auta ihan sama mitä mätä, pääasia että suu jauhaa tauotta.. mulla vähän sama....

    • jokainen tavallaan

      Ei kai karppauskaan kaikille sovi. Minusta on kuitenkin hyvä jos ne tyhjät hiilarit pitää minimissään eli ei syö sokeria, vehnäjauhoja ja muuta helposti sokeristuvaa. Ne ei tee kuitenkaan kellekään hyvää.

      Itse olen lähinnä nyt hyväkarppi (ei pastaa, perunaa, vehnajauhoja, sokeria, maissia, olutta) vuoden painonpudotuksen jälkeen vaikka painon pudotin ketokarppamalla ja terveys ja elämänilo palasi juuri ketokappausohjeilla ja muutaman viikon jälkeen - nimen omaan pirteys palasi heti ja verensokerit tasaantuivat, uni maistui, ja paljon muita uskomattoman hienoja muutoksia, joista en arvannut, että ne johtuu normiruuasta. Jokainen elää tavallaan eikä kukaan voi sanoa, mistä toisen keho voi hyvin ja mistä pahoin.

      Siispä sinkään et pysty sanomaan kellekään yhtään sen kummemmin että "kehoitan kaikkia luopumaan" koska joillekin vhh-ruokavalio on hyvinvoinnin perusta ja terveyden tae. Esimerkiksi minä tulen perunasta ja pastasta sairaaksi, joten esim. perunasta on kenenkään turha tulla minulle esittämään mitään koska minulla on omanlaisena metabolia, toisilla omansa.

      Kokeilemallahan jokainen tietää, millä voi hyvin.

      • ___________________.

        jos aloittaja olisi todella VHH elämäntavalla vuodessa tapahtuisi huomattavaa painonpudotusta.

        jos tuntuu että ABC-mössöt ovat ruokaasi mikäpä siinä.


        jos tarvitset ohjeita kirjoita googleen: veijo puustinen sieltä löytyy ohjeet joilla asiat korjautuvat.


        näyttää kuitenkin että olet samainen trolli joka vaihtuvilla nimimerkeillä kiertelee eri palstoja trollaamassa

        .


      • kj.mattilа
        ___________________. kirjoitti:

        jos aloittaja olisi todella VHH elämäntavalla vuodessa tapahtuisi huomattavaa painonpudotusta.

        jos tuntuu että ABC-mössöt ovat ruokaasi mikäpä siinä.


        jos tarvitset ohjeita kirjoita googleen: veijo puustinen sieltä löytyy ohjeet joilla asiat korjautuvat.


        näyttää kuitenkin että olet samainen trolli joka vaihtuvilla nimimerkeillä kiertelee eri palstoja trollaamassa

        .

        Karppaus ei sovi kaikille ja siitä voivat olla onnellisia sillä haitallistahan karppaus on niillekin joille se sopii. Saahan sen nälän tunteenkin karppauksella häivytettyä kunhan ensin ajaa elimistön aineenvaihduunan aivan sekaisin.

        Veijo Puustisen "Valikoidut vitsit"-palstalle voi tietysti mennä terveyssyistä, sillä nauruhan pidentää ikää.


      • kj.mattilа
        kj.mattilа kirjoitti:

        Karppaus ei sovi kaikille ja siitä voivat olla onnellisia sillä haitallistahan karppaus on niillekin joille se sopii. Saahan sen nälän tunteenkin karppauksella häivytettyä kunhan ensin ajaa elimistön aineenvaihduunan aivan sekaisin.

        Veijo Puustisen "Valikoidut vitsit"-palstalle voi tietysti mennä terveyssyistä, sillä nauruhan pidentää ikää.

        kopiomattilan olisi hyvä lukea veijon blogia. sinä et kuitenkaan ole pystynyt muuta kuin hiukan sotkemaan keskusteluja , erilaisia nimimerkkejä varastellen ja niillä trollaten. en ole mattila vaikka kirjoitan nimimerkiksi kj mattila. sen teen siksi että tiedän sen kyrsivän sanattomasti sinua, vai mitä ääliö?


      • pahakarppi1
        ___________________. kirjoitti:

        jos aloittaja olisi todella VHH elämäntavalla vuodessa tapahtuisi huomattavaa painonpudotusta.

        jos tuntuu että ABC-mössöt ovat ruokaasi mikäpä siinä.


        jos tarvitset ohjeita kirjoita googleen: veijo puustinen sieltä löytyy ohjeet joilla asiat korjautuvat.


        näyttää kuitenkin että olet samainen trolli joka vaihtuvilla nimimerkeillä kiertelee eri palstoja trollaamassa

        .

        "jos aloittaja olisi todella VHH elämäntavalla vuodessa tapahtuisi huomattavaa painonpudotusta."

        Näinhän kommunistitkin ajatteli Neuvostoliitossa että jos huomattavaa kehitystä ei pian tapahdu niin tarvitaan lisää kommunismia. Kultin tunnusmerkki on se että kaikki ikävä pystytään selittämään sillä että on lipsuttu kultin opeista. Tiede taas kehittyy eteenpäin koko ajan kun saadaan uutta tietoa.


    • no anna tulla nyt

      Anna nyt Liana neuvoja kun kerran niihin Mattilankin trolleihin vastaat? Vai oletko ihan oikeasti niin tyhmä että kuvittelet jonkun tosissaan kyselevän tältä palstalta jotain VHH:sta? Vai oletko sinä se aloittelija-VHH-trolli?

      • Liana

        Olen niin tyhmä. En ole mikään trolli kuitenkaan. Sääli, että sinua harmittaa.


    • hyvä palsta

      Minä olen saanut tältä palstalta hyvät neuvot ja laihtunut 12 kg....

      • oikein tosia

        Minäkin sain. Tulin palstalle kyselemään VHH:sta - onneksi. Tällä palstalla silmäni avautuivat ja huomasin miten pahoja vaurioita VHH ihmiselle aiheuttaa myös henkisellä puolella ja kaiken lisäksi selvisi sekin että hiilihydraatit eivät aiheuta diabetesta koska terve elimistö hoitaa veren sokerin tasapainon kohdalleen. Paitsi jos syö runsaasti rasvaa niin sitten insuliini heikkenee ja siitä se D2 sitten lähtee.

        Selvää on että aatokset VHH:sta katkesivat siihen. Aloinkin sitten laskkmaan kaloreita ja liikkumaan ja hyvin on mennyt, jopa hieman paremmin kuin alunperin toivoin.


      • kj.mattilа
        oikein tosia kirjoitti:

        Minäkin sain. Tulin palstalle kyselemään VHH:sta - onneksi. Tällä palstalla silmäni avautuivat ja huomasin miten pahoja vaurioita VHH ihmiselle aiheuttaa myös henkisellä puolella ja kaiken lisäksi selvisi sekin että hiilihydraatit eivät aiheuta diabetesta koska terve elimistö hoitaa veren sokerin tasapainon kohdalleen. Paitsi jos syö runsaasti rasvaa niin sitten insuliini heikkenee ja siitä se D2 sitten lähtee.

        Selvää on että aatokset VHH:sta katkesivat siihen. Aloinkin sitten laskkmaan kaloreita ja liikkumaan ja hyvin on mennyt, jopa hieman paremmin kuin alunperin toivoin.

        Mutta mutta.... osta ensin A Heikkilän kaikki kirjat ja tee päätöksesi vasta sitten.


    • ___________________-

      eiköä tätä viestiä voi millään poistaa

      karppauksesta ei saa kertoa tätä yleistä ongelmaa josta 90% karppaajista kärsii

      viesti heikentää karppaustohtoreiden tuloja

    • kj.mattilа

      kj.mattilа
      19.2.2012 09:58
      0
      Sulje
      Mutta mutta.... osta ensin A Heikkilän kaikki kirjat ja tee päätöksesi vasta sitten"


      onko kopiomattila tehnyt kääntymyksen kun mainostaa heikkilän kirjoja

    • - - - - -

      Niin, tätä VHH-ongelmaa ei tällä pasltalla myönnetä. Vaikka vatsa kurnisi kuinka.

      • Liana

        Ei kenelläkään ole VHH:lla nälkä. Keksikää edes parempi trolli!


      • Liana
        Liana kirjoitti:

        Ei kenelläkään ole VHH:lla nälkä. Keksikää edes parempi trolli!

        Tarkoitin että on selvää että VHH:lla on nälkä. Miksi kysyä neuvoa asiaan jolle ei mitään voi.


      • Liana
        Liana kirjoitti:

        Tarkoitin että on selvää että VHH:lla on nälkä. Miksi kysyä neuvoa asiaan jolle ei mitään voi.

        Tarkoitin, että nythän menin ihan sekaisin, olenko minä trolli vai alkuperäinen? Jakautunut persoonani muuttui multipersoonaksi...
        Miksi yleenäs syödä, kun voi vain ottaa energian auringosta?


      • ___________________-
        Liana kirjoitti:

        Tarkoitin, että nythän menin ihan sekaisin, olenko minä trolli vai alkuperäinen? Jakautunut persoonani muuttui multipersoonaksi...
        Miksi yleenäs syödä, kun voi vain ottaa energian auringosta?

        nikkivaras taas vauhdissa

        ainoastaan minä saan esiintyä lianana ja muina sketsihahmoina


      • Liana
        Liana kirjoitti:

        Tarkoitin, että nythän menin ihan sekaisin, olenko minä trolli vai alkuperäinen? Jakautunut persoonani muuttui multipersoonaksi...
        Miksi yleenäs syödä, kun voi vain ottaa energian auringosta?

        Kaloreita vaan laskemaan, se on mukavaa puuhaa!! Matematiikan taitokin vaan kasvaa!

        Kukkakaalissa on 134 kaloria ja perunassa 229 kaloria / 100g. Kannattaa siis valita peruna, niin saa enemmän halvemmalla! Voi syödä itsensä ähkyksi samalla määrällä ruokaa! Kuinka kätevää!

        Tai voi laskeskella, että kukkakaalia saa syödä lähes kaksinkertaisesti perunaan nähden ja saa saman energian!

        Peruna on peruna, mutta juureksia on monia muita, joita voi käyttää perunan tavoin. Kasviksia on vaikka mitä, joita voi käyttää perunan tilalla. Eihän perunaa ole pakko jättää, sen vain voi vaihtelun vuoksi korvata muilla ja samalla laihtuu! Onko pakko syödä kaksi perunaa? Syö yksi ja toisen tilalle kasviksia. Laihdut 10 kiloa vuodessa kuten teki isäni jo 25 vuotta sitten!


      • Liana
        ___________________- kirjoitti:

        nikkivaras taas vauhdissa

        ainoastaan minä saan esiintyä lianana ja muina sketsihahmoina

        Voi että Lianaa harmittaa, ennen sivupersoonillani oli eri nimet!


      • kj.mattilа
        Liana kirjoitti:

        Kaloreita vaan laskemaan, se on mukavaa puuhaa!! Matematiikan taitokin vaan kasvaa!

        Kukkakaalissa on 134 kaloria ja perunassa 229 kaloria / 100g. Kannattaa siis valita peruna, niin saa enemmän halvemmalla! Voi syödä itsensä ähkyksi samalla määrällä ruokaa! Kuinka kätevää!

        Tai voi laskeskella, että kukkakaalia saa syödä lähes kaksinkertaisesti perunaan nähden ja saa saman energian!

        Peruna on peruna, mutta juureksia on monia muita, joita voi käyttää perunan tavoin. Kasviksia on vaikka mitä, joita voi käyttää perunan tilalla. Eihän perunaa ole pakko jättää, sen vain voi vaihtelun vuoksi korvata muilla ja samalla laihtuu! Onko pakko syödä kaksi perunaa? Syö yksi ja toisen tilalle kasviksia. Laihdut 10 kiloa vuodessa kuten teki isäni jo 25 vuotta sitten!

        Kyllä, niinhän se VHH perustuu siihen samaan kuin kaikki kuurit. kaloriteoriaan-


      • lprtn
        kj.mattilа kirjoitti:

        Kyllä, niinhän se VHH perustuu siihen samaan kuin kaikki kuurit. kaloriteoriaan-

        VHH perustuu vähän johonkin muuhun, mutta kaloriteoria on tietystikin totta, paitsi että kaikki kalorit eivät ole samanlaisia johtuen siitä, että ne stimuloivat eri tavoin hormoneita ja muita kehossa erittyviä aineita. Kässääks?

        Kukaan ei kiistä sitä, että syömällä vähemmän laihtuu! Mutta asia ei ole niin yksioikoinen. Samalla kalorimäärällä voi laihtua, jos saa hormonitoimintansa kuriin!

        Ajatellaanpa ihan vaikka klassista kilpirauhasta! Kilpirauhashormonien puute vaikeuttaa laihtumista ja liika taas laihduttaa. Se ei ole ainoa hormoni kehossa, joka säätelee...


    • ___________________-

      kuka kerettiläinen täällä sanoo että vhhlla on nälkä lähes aina

      ei sitä saa kertoa

      • trfgh

        SINÄ.


    • < 1 vee karppi

      Kyllä nyt on hyvä olo kun jätti karppauksen. Ei edes tajunnut kuinka sairaaksi se teki.

    • Balleriina Lutuunen

      Totta kuin kirkonrotta...

      Jokainen joka sanoo laihtuvansa Atkinsilla vielä kahden viikon jälkeen, valehtelee!

      Syy miksi ihmiset valehtelee tällä plstalla, en yksinkertaisesti tiedä??

      • nn , 00 , i

        Atkinsilla ei laihdut, kokeintaan riutuu. Ja se ei johdu rasvasta vaan ravinteiden puutteesta. riutuminen ei silti tarkoita painon putoamista.


      • poks paksumpi
        nn , 00 , i kirjoitti:

        Atkinsilla ei laihdut, kokeintaan riutuu. Ja se ei johdu rasvasta vaan ravinteiden puutteesta. riutuminen ei silti tarkoita painon putoamista.

        Atkinssilla voi lompakko lihoa jos keksii sillä höynäyttää lihavia.


    • Anonyymi

      Vhh todella laihtuu muu on puppua syö enemmän rasvaa jos on nälkä

    • Anonyymi

      Kun täysin hiilarivapaalla ruokavaliolla ketoosiliuskat värjääntyvät voimakkaan ruskeiksi niin läskiä lähtee taatusti!
      Päivittäinen liuskaseuranta!
      Oma, eukkoni ja yhden kaverini kokemukset vahvistavat tämän!
      Muun väittäminen on p-skan jauhamista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe