Kelan Riivaama

teri

Eli, homman nimi on tämä: olen ollut työharjoittelussa eräässä paikassa (jota on voi nyt mainita) harjoiitelun kesto olisi ollut n.2 kuukautta ja sen jälkeen olisi katsottu josko jatkaisin pitemmälle.

Sairastuin kuitenkin työharjoittelun aikana ja olen parhaillaan nyt ollut 2,5 viikkoa sairaana. (yhteensä 4 sairaslomalappua olen työharjoittelupaikan vastuuhenkilölle saanut viedä) tämä henkilö on ollut minua kohtaan aina ymmärtäväinen ja kehottanutkin olemaan sairaslomalla jos tarve on vaatinut... ja kyllä on.

NYT työvoimatoimisto on minun kimpussa noiden sairauspäivien takia ja ilmoittanut kelalle että minulle ei saa maksaa pvärahaa koska poissaoloni eivät ole hyväksyttäviä.

nyt pitäisi siis loppu harjoittelu olla ilman rahaa ja sen jälkeenkin tulee kuulemma pitkä karenssi päälle. Herää kysymys onko harjoittelupaikan vastuuhenkilö jättänyt tahallaan ilmoittamatta kelalle että olen sairaslomalla. ? koska olen kuullut että hän on aika veemäinen työnantaja muutenkin :/

33

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hae lääkärintodistus

Kiikuta lääkärin kirjoittama todistus kelaan ja työkkäriin, niin ne todistaa sinun sairastumisesi, koska sinun oma todistuksesi sairastumisesta ei todista mitään!.

• asiassasi 13

teitkö sen jo älä haikaile siinä

• singsangja

Mikäs tauti sua sit vaivasi? Riippuu vähän siitä, miten Kela tapansa mukaan sen määrittelee.

• olenko väärässä?

Ei kai kelalla saa olla semmosia tapoja,että kumoavat lääkärintodistuksen ?
        Jostaki kai niillekki pitää laki löytyä.

• jhgfdcfghj
        olenko väärässä? kirjoitti:

Tästä ei ole tietoa, mutta kumoaahan ne Lääkäreiden myöntämiä eläkkeitäkin.

• lölölö
        jhgfdcfghj kirjoitti:

Tästä ei ole tietoa, mutta kumoaahan ne Lääkäreiden myöntämiä eläkkeitäkin.

Ei kait lääkärit eläkkeitä myönnä???? Eikös ne ole eläkeyhtiöt ja Kansaneläkkeen osalta Kela, lääkärintodistusten perusteella kylläkin......

• olenko väärässä? kirjoitti:

Kelan laakari pystyy ja myos kumoaa laakarintodistuksia ,laki antaa siihen mahdollisuuden

• 11
        RamiKS kirjoitti:

Kelan laakari pystyy ja myos kumoaa laakarintodistuksia ,laki antaa siihen mahdollisuuden

nosto

• eswet

Jos lääkäri on saikku laput kirjoittanut niin kyllä ne on hyväksyttäviä. Menetät tosin päiviltä 9e ylläpitokorvauksen, muuten työmarkkinatuki pitää tulla normaalisti.
      Koko harjoittelu homma on tehty hankalaksi nykyään, hirveätä kyttäys meininkiä. Palkalliset eivät myöskään menetä palkkaansa sairastuessaan, harjoittelija menettää "palkkansa" eli sen 9e, eli sairastamisesta rangaistaan, robotti tai ihme ihminen pitäisi olla.

• ....................

Jos niitä ei kiinnosta muu, kun ilmainen työvoima, niin vaihda paikkaa! Kaikki pitäisi tehdä työharjoitteluna ja ilman palkkaa. Koulutus pitää kuitenkin olla! Pääsee sitten jonnekkin mäkkiin siivoamaan toisten paskoja 6e/h tai työkeskukselle 1e/h toteuttamaan porvarihallituksen paskaa agendaa.

Unohtamatta tietenkään edunvalvontaa ja työvalmentajaa, joita on kaikenlaisia. Osa on ihan täysin perseestä. Pitäisi muuttaa jonnekkin ryhmäkodille "harjoittelemaan asumista ja tekemään yhteistyötä"

• vai kuinka

Minkä porvarihallituksen akendaa ???Sielähän on kakki työväenpuolueet
        hallituksessa. Kokoomun,Sosdemit ja Kommunistit.

• vai kuinka kirjoitti:

Minkä porvarihallituksen akendaa ???Sielähän on kakki työväenpuolueet
        hallituksessa. Kokoomun,Sosdemit ja Kommunistit.

Tiedatko myos montako ihmista suomessa tekee tyota 9 euron paivapalkalla,tosin 9 euroa on lisa muille avustuksille.

• ammu ne

Orjuus on voimissaan suomessa jossa työttömiä käytetään surutta hyväksi ilmaisena työvoimana.

• askontyttö

Kela voi tehdä mitä vaan, kuten työkkärikin.
      Kela ilmoitti minulle, etten ole työkyvytön, eikä maksa sairauspäivärahaa, vaikka on lääkärintodistus sairaudesta.
      Nyt työkkäri käsittelee papereitani kuukausikaupalla ja vaatii selvityksiä.
      Ei sitä osaa kuvitella millaista rääkkiä joutuu vajaakuntoisena kokemaan, ennen kuin se osuu omalle kohdalle.

• ...................

Sun faijas onkin lääkäri! Sulla on paremmat mahikset, kun asut kotona! (Olettaisin ainakin näin!) Faijas on hyvä lääkäri!

• näin se on

On siellä sadisteja myös seassa, niin työkkärissä kuin kelallakin.
        Tottakai niihinki töihin pääsee semmosia ihmisiä, jotka ei ole
        luonteeltaan asiakaspalvelijoita.
        Ei ne kaikki sitä ymmärrä, että he on asiakaspalvelijoita ,tai ainakin
        niin pitäis olla.Vaikeuksia siitä tulee,jos ihmisellä on kuninkaan luonne
        ja asiakasta pitäis kuitenkin palvella.
        Tottakai on totta,että asiakkaitakin on monen laisia.Oikeudenmukaisesti
        vaikeatakin asiakasta kuitenkin olis kohdeltava.

• jhgfdsxdfgh

Näin on. Et saa Lääkärin myöntämää eläkettäkään, jos olet Kelan mielestä työkykyinen.

• askontyttö
        ................... kirjoitti:

Sun faijas onkin lääkäri! Sulla on paremmat mahikset, kun asut kotona! (Olettaisin ainakin näin!) Faijas on hyvä lääkäri!

Todella asun kotonani, olenhan aikuinen.
        Suvussa ei ole yhtään lääkäriä.

• Sairastyötön

Minä ainakin olen vienyt työkkäriin ja kelaan sairaslomalappuni. Asia on olut sillä selvä. Ei mitään ongelmia. Kela pitää alkuperäisen saikkulapun ja antaa kopion joka on hyvin kelvannut työkkäriin ja myös harjoitelupaikkaan. Kela on sen oikeaksi todistanut pyynnöstä. Niin toimippa nyt nopeasti.
      Kelaa tosin pitää ahdistella, et tulee sairaspäivähakemukset oikein tehtyä ja se käsittelyaika on mikä on, siihen ei voi vaikuttaa. Valitettavasti.
      Ylläpitokorvauksen menetät kyllä ja kaiketi tulee vielä 9päivän karenssi.
      Työtöntä ja työharjoittelijoita kohdellaan huonosti mut mikäs teet?

• HampparinIskä

Noo.. jos nyt ei älyä tai viitti aikuinen ihminen sen vertaa kävellä ja liikkua, että vie tai vaikka lähettää jonkun kaverin välityksellä lääkärin todistuksestaan ne kopiot ja alkuperäiset kappaleet sinne minne ne kuuluu, niin antaa olla. Itse olen seurannut tuon meidän jälkikasvun, jo 20 vuotiaan jätkän toilailuja hamppuporukoiden ja muhametin kuvien kumartelun kanssa. Ei siinä näköjään saa aikaseksi edes sen vertaa että veisi sen toimeentulohakemuksensa sinne sossuun perkele aikanaan. Aina myöhässä ja minä sit saan neuvotella virkamiesten kanssa kun ei toimi mikään asia sillä juipilla. Perkeleen viisaita vaan jauhetaan olevinaan intialaisista lääketieteistä ja yrteistä yms. höpinää. Ja sit kuitenkii ite vetäävät sätkää niin ettei sekaan meinaa mahtua niiden kämpässä. On se kyllä niin terveellistä tuo hamppu jota ne rakastaa yli kaiken ja oikein pitää olla hampun lehtien kuvia joka paikassa roikkumassa. .. Voi asunnon omistaja parkaa kun sit seuraavalle vuokralaiselle yrittää sitäkii suitsukkeen ja hassiksen hajua saada tuuletettua. Maalattavaksi menee koko kämppä kattoa myöten, tai kattoonkin uudet levyt vähintään. Onneksi tuo sossu kuitenkin maksaa sen niiden sähkönkulutuksen joka on tosi suuri siinä hamppuviljelmässä kun valoja palaa yötä päivää. Kokemuksesta tiedän, että viranhaltijoiden kanssa sossussa ja kelassa että myös työkkärissa ei voi neuvotella mitenkään järkevästi asioista. Kaikenkaikkiaan typerää porukkaa niissä laitoksissa. Pojankin osalta yritin jo 4-vuotta sitten selitellä niille mikä olisi parempi vaihtoehto heidän päätöksilleen ja laillisempi vielä, mutta ihan turhaan. Ei sinne uppoa järkipuhe ja hyvät neuvot millään. Se kun on tällasten juippien kanssa turha kelan ja sossun alkaa kinaamaan. Siitä ne vaan katkeroituu ja tahallaan heittäytyvät sit yhteiskunnan syöpäläisiksi. Olen heidän omasta suustaan saanut kuulla että sossu ja kela vaan luulee että se kyykyttää meitä, mutta hampusta saa niin paljon rahaa että käydään välillä porukalla Intiassa aina kesäisin virkistäytymässä. Ja sossu maksaa koko kesän ajalta sähköt ja asunnon yms. hyvää. Olis ollu meidän pojankin kanssa sossulle ja kelalle helpompaa vaan maksella niitä päivärahoja sen opiskelun aikana, vaikka sieltä nyt pikkasen puuttuikin koulupäiviä. Pojalla oli jo työkokemustakin 16 vuotiaasta lähtien. Alkoivat tahallaan kinaamaan, vaikka lakikin oli selkeästi pojan puolella, mutta minkäs teet virkamiehille kun ne ehtii päätöksensä tehä, niin ei sitä valittamalla saa muutettua, vaan he muuttaa sitä mukaa tulkintatapojaan sitä mukaa. Ja aikaa kuluu. Mutta sit kyllä sossun on kuitenkin pakko maksaa se minimi toimeentulotuki. Sitä ne ei virkamiehet näytä tajuavan koskaan. Ärsyttävät vaan tällaiset hampparit sossupummeiksi. Heistäkin suuri osa kuitenkin siirtyisi niistäkin lusperointihommista ihan oikeaan työhön kunhan virkamiesten suhtautuminen olisi inhimillisempää heitä kohtaan. Kyllä siinä verorahoja säästyis roppa kaupalla jos ensin hieman virkarattaissa annetaan anteeksi ja saadaan hamppu-hampit yhteistyökykyisiksi, kenestä nyt siihen yleensäkin on.
      Tässäpä tää nyt tuli sanottua tämäkin asia selvästi.

• Nimimerkki.

Katsopa peiliin. Mulla on samanikäinen poika ja opiskelee jo toista ammattia amk:ssa, vaikka on lievä dysfasia. Nuorempi poika on lukiossa ja luokkansa priimus. Ehkä meidän kirjoitusten sävystä jo näkee, miksi sinulla kävi noin ja minulla taas näin.

Meillä on ollut tämän esikoisen kanssa vaikeuksia yläasteella, mutta välittämällä ja kuuntelemalla niistä on selvitty. Emmekkä syytelleen opettajia tai ketään muita, kun koululta tuli viestiä että on ollut ongelmia, vaan kävimme neuvottelut ja käskimme miettiä tulevaisuutta, pitkät sellaiset.

Lapsen opetin hoitamaan asiat itse jo paljon ennen täysi-ikäisyyttä. Ujo oli ja kun ei dysfasia vuoksi oikein meinannut esim. saada lääkäriaikaa varattua, pistin vaan puhelimen käteen ja sanoin, että jos tulee ongelmia, anna sitten luuri minulle. Pikku hiljaa sitä luuria ei tarvinnut enää antaa. Minä olen ohjannut ja opettanut lapsiani, miten on sinun laitasi? Lakkasiko pentu kiinnostamasta, kun ei enää ollut suloinen vauva? Jätit omilleen ja sitten jossain vaiheessa aloit valittaa, ettei tee mitään?

• Tuu ny jo pois sielt

Teet tahallaan sutta tuotannossa, niin loppuu orjuuttamiset. Työt voi hoitaa Katainen jatkossa ilmaiseksi tietenkin. Sitten jatkaa Sauli.

• työtön itsekkin

Ei se Kela kuule sua riivaa, ne tekee työtään, eli pyytävät ilmeisesti sua hakemaan sairauspäivärahaa, joka maksetaan työmarkkinatuen "tilalla", kun sairaus kestää yli 9 päivää ( päivärahan omavastuu) ja se omavastuupäivien osuus maksetaan työmarkkinatukena. Et siis menetä senttiäkään. Valitettavasti lakipykälät säätelee näitä juttuja, mutta itse me olemme kansanedustajat valinneet.... Ja onhan sun sairauslomasi yhtäjaksoinen, ettei siellä on paivän-parin katkoja?? Kehoitan menemään sairauslomalappujen kanssa Kelan toimistoon, varmasti asia siellä selviää.

• sitähän se

Riivaama lienee oikea kuvaus otsikossa. :) Harva tietää sen 9 päivää jutun mistä mainittiin.

• tuttujuttu

valelääkärit on parempia kun kelan lääkärit niitä sentään näkee joskus.

• teri

Aloittaja täällä taas :) kävin aamulla työpaikalla sanomassa etten tule enään orjan töihin, paikan vastuuhenkilö oli ihmeissään, että mikset tule kun olet niin mukava reipas ja me tarvitsisimme apua.

Lähdin sitten pois sieltä ensin työkkäriin (sielä oli joku elämäänsä kyllästyny vanaha hamppu joka kaakatti että "mikä nykynuorisoa vaivaa" ja blablabla kumminkin lisäsi siihen vielä että ei hän hän TOKI tarkoita tällä ilmauksella minua)

en jääny sitä kuunteleen vain sain 3 kpl selvityspyyntöjä kouraan ja lähin KELALLE ! siellä päiviteltiin että kun kyseisestä harjoittelupaikasta on tullut monia soittoja jossa tämä yhdyshenkilö olisi kuulemma kertonut että: en noudata annettuja työaikoja, ja todistuksetkaan ei ole päteviä :O !!!!!

en tiä sit kaikki tuntuu vähän puhumaan mitä lystäävät, mutta joku tuppasi kysymään siitä sairaudestani, niin tyydyn vaan sanomaan että sairaalan vuodeosasto on tullut harvinaisen tutuksi. :)

• käy hakemassa

kävit mrs/ms tohtorn luona hakemassa sairastodistuksen

• ELV

Kelan leveäperseiset ämmät ovat valtion suojatyöntekijöitä parhaammasta päästä. Täytyyhän sitä nyt heidänkin jotekin päästä pätemään ja "tehdä tulosta"

• järki hoi,,

Mä oon vieny kelalle ja työkkäriin monta b-todistusta jossa on saikkua toistaiseksi.
        Yhtään ei ole hyväksytty,aina tulee lappu että on työkykyinen,ja käsky hakea eläkettä.
        Mutta eläkettä ei myönnetä.Ikinä en ole saanut kelalta senttiäkään.

Lääkärintodistuksia ON MONELTA LÄÄKÄRILTÄ.

• åpö

Aika hoikkia ovat meilläpäin ja kaljuuntuneet miespuolisetkin virkailijat oikein mukavia, asiantuntevia ja palvelualttiita. Ootko katsonut itseäs peiliin; taitaa eteepäinkin katsoa p....

• tyohonpaasy vaatimuksena on v..........nen luonne,huonosti pukeutunut ja lahella elakeikaa.

• åpöåtö
        RamiKS kirjoitti:

tyohonpaasy vaatimuksena on v..........nen luonne,huonosti pukeutunut ja lahella elakeikaa.

Ootko hakenut?? Ilmeisesti, kun sulla noin varma "tieto"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      401
      3318
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1546
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1332
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1321
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1315
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1265
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1175
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1072
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      975
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe