Hommia työttömille

46

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monte.

mie ossaan vain karjalan murretta

• valitettavasti nyt n

Toivottavasti lääkevarkaudet eivät lisäänny.

zisel ei valitettavasti pääse hoitoalalle, koska hänet on käsittääkseni tuomittu huumeidenkäytöstä. Muita työttömiä en tiedä palstalla kirjoittelevan, kun montekin on Etelä-Amerikassa.

• Jaa että kun sinä et tiedä muita, niin ei niitä vissiin kirjoittelekaan?

• Ja montekin

sai kuulemma työpaikan eläintarhasta.

• valitettavasti näin

Sekin pelko on, että elintarvikkeiden sijasta puhdistusaineet menevät vauvojen kurkusta alas...

• valitettavasti näin
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jaa että kun sinä et tiedä muita, niin ei niitä vissiin kirjoittelekaan?

En ymmärrä koko aloitustasi, koska olet yleisesti ottaen ylisuojelevainen ziseliä kohtaan.

• menevätne
        valitettavasti näin kirjoitti:

Sekin pelko on, että elintarvikkeiden sijasta puhdistusaineet menevät vauvojen kurkusta alas...

myös siisselillä kurkusta alas..

• valitettavasti näin

En ymmärrä koko aloitustasi, koska olet yleisesti ottaen ylisuojelevainen ziseliä kohtaan.

Vai koetko, että tämä ei koskekaan ziseliä, joka on kuulemma hyväksytty kouluun? Uskotko, että hän on menossa kouluun?

• valitettavasti näin kirjoitti:

No miksi sitten vastasit? Ei tämä mikään Zisel-aloitus ollut eikä aikuinen nainen suojelua tarvitse. Ei ainakaan minulta.

• sivusta..

Vai koetko, että tämä ei koskekaan ziseliä, joka on kuulemma hyväksytty kouluun? Uskotko, että hän on menossa kouluun?

Ootko jotenkin sekaisin? Miten aloitus liittyi ziseliin?

• valitettavasti näin
        Ratikkakuski kirjoitti:

No miksi sitten vastasit? Ei tämä mikään Zisel-aloitus ollut eikä aikuinen nainen suojelua tarvitse. Ei ainakaan minulta.

Minä informoin sinua, että huumausainerikoksesta kiinni jääneitä ei oteta hoitoalalle. Korjatkoon, jos ei ole jäänyt siitä kiinni, mutta näin hän on antanut täällä ymmärtää.

Mistä tiedät, että zisel on menossa kouluun? Mistä tiedät, minkä näköinen mä olen?

• valitettavasti näin
        sivusta.. kirjoitti:

Ootko jotenkin sekaisin? Miten aloitus liittyi ziseliin?

Siten, että tietääkseni täällä eimuita sossun pummeja kirjoittele.

• valitettavasti näin
        dazu kirjoitti:

Mistä tiedät, että zisel on menossa kouluun? Mistä tiedät, minkä näköinen mä olen?

Enhän minä tiedäkään enkä uskokaan. Tiedätkö sinä?

Enhän minä tiedäkään enkä uskokaan. Tiedätkö sinä?

Miksi sitten olet niin palstalla sanonut?

• valitettavasti näin
        dazu kirjoitti:

Miksi sitten olet niin palstalla sanonut?

En minä ole niin sanonut, vaan zisel.

Minä informoin sinua, että huumausainerikoksesta kiinni jääneitä ei oteta hoitoalalle. Korjatkoon, jos ei ole jäänyt siitä kiinni, mutta näin hän on antanut täällä ymmärtää.

Kyllä minä tuon tiesin, mutta miten se liittyi aiheeseen?

En minä ole niin sanonut, vaan zisel.

No, miten sinusta IIIIIIIIIIIIIIIIIIKAAAAAAAAAAAAK on tullut? Voiko sinut rahoittaa sylissä?

• dazu kirjoitti:

No, miten sinusta IIIIIIIIIIIIIIIIIIKAAAAAAAAAAAAK on tullut? Voiko sinut rahoittaa sylissä?

Vaihteeksi olen kanssasi samaa mieltä. ;-)

• valitettavasti näin
        dazu kirjoitti:

Luulen, että sossu-zisel tarvitsee enemmän sitä rahoittamista kuin minä. :B

• valitettavasti näin
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kyllä minä tuon tiesin, mutta miten se liittyi aiheeseen?

Miksi väistelet koko ajan?

Miksi väistelet koko ajan?

No sinähän tässä puhut minun aloittamassani ketjussa aivan asian vierestä.

• valitettavasti näin
        Ratikkakuski kirjoitti:

No sinähän tässä puhut minun aloittamassani ketjussa aivan asian vierestä.

Korjaus: minä olen ainoa asiaa puhunut.

Kysy dazulta, onko hän työtön ja alkaisiko hän hoitajaksi.

Korjaus: minä olen ainoa asiaa puhunut.

Kysy dazulta, onko hän työtön ja alkaisiko hän hoitajaksi.

Tiedän henkilöitä joilla on takanaan rankka huumausaineiden käyttö ja he työskentelevät akuutilla katkaisuhoidossa jakaen lääkkeitä.
        Ovat siis menneet päihdelinjalle, kun ovat raitistuneet.

• valitettavasti näin
        ruby.nyyti kirjoitti:

Tiedän henkilöitä joilla on takanaan rankka huumausaineiden käyttö ja he työskentelevät akuutilla katkaisuhoidossa jakaen lääkkeitä.
        Ovat siis menneet päihdelinjalle, kun ovat raitistuneet.

Et varmaan pysty nimeämään kouluja ja työpaikkoja.

Et varmaan pysty nimeämään kouluja ja työpaikkoja.

Googlaa katkot ja päihdekuntoutuslaitokset ja ala kysellä onko henkilöä joka voisi auttaa sinua, ja varsinkin sellaista jolla on oma henk.koht. kokemus.
        Niin se selviää.

• puskalisko

no niin, tässä lyhyesti se minkä kirjoitin pitkästi. Terveydenhoitoala ei ole mitään puhelinmyyntiä tai lentolehtisten jakelua.

• Kiinnostaa saavatko samaa palkkaa kuin suomalaiset?

• Tiedänhän minä, että filunkifirmat maksavat alipalkkaa, mutta onko yksikään sairaanhoitopiiri jäänyt kiinni työehtosopimuksen alittavien palkkojen maksamisesta?

• ei en puutu euroopan sisäisiin työttömyksii.

• puskalisko

tuota, eihän tällä alalla mitään työttömyyttä suinkaan ole. Eivätkä monetkaan työttömät ole päteviä hoitajaksi, kun koulutus on jokin muu.

Kyllähän sinä nämä tiesit, eli mikä oikeastaan on tarkoituksesi?

• No viime viikolla väittämäni kohtaamisongelma, johon ei selvästikään uskottu puolen tusinan miinuksen voimin. Suomessa on kuulemma vain työttömyyttä eikä työvoimapulaa laisinkaan.

• Ratikkakuski kirjoitti:

No viime viikolla väittämäni kohtaamisongelma, johon ei selvästikään uskottu puolen tusinan miinuksen voimin. Suomessa on kuulemma vain työttömyyttä eikä työvoimapulaa laisinkaan.

Paljon ihmisiä vaatis aivan muuta hoitokeinoa kuin työtä vaikka ne työttömiksi tilastoidaankin.

• Ratikkakuski.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Paljon ihmisiä vaatis aivan muuta hoitokeinoa kuin työtä vaikka ne työttömiksi tilastoidaankin.

Onhan niitä psykopaatteja palstallakin, mutta maksaisi liika MINUN
        verorahoja päästää eläkkeelle, elämään pankkeihin maksamillaan
        eläkemaksujen tuotoilla, kuin kyykyttää leipäjonossa persaukiset
        luuserit.

He-hee! ;-)

• puskalisko
        Ratikkakuski kirjoitti:

No viime viikolla väittämäni kohtaamisongelma, johon ei selvästikään uskottu puolen tusinan miinuksen voimin. Suomessa on kuulemma vain työttömyyttä eikä työvoimapulaa laisinkaan.

hoitajia on liian vähän ja lääkäripulaa uhkaa. Ei kai siinä mitään epäselvää tai tumputtamista ole.

Moni työtön vain ei ole hoitaja eikä sen puoleen lääkärikään. Kyse on nyt myös koulutuspoliittisesta eikä vain työvoimapoliittisesta päätöksestä.

Jos joku terve työtön nyt haluaa, niin kahdessa tai kolmessa vuodessa saa siitä ammatin. Aika raskaan ammatin, kieltämättä. Opiskeluaika pitäisi pystyä myös rahoittamaan. Kinnititkö huomiota tuohon terve-sanaan?

Itse saisin lähärin paperit kahdessa vuodessa, ja eläkkeen varmaan sitten kolmessa vuodessa. Tules-vaivat estävät vanhusten nostelun ja kolmivuorotyöstä sairastuisin aivan varmasti.

Riläks on siinä ihan oikeassa, että kaikki työttömät eivät ole pelkästään työttömiä; osalla on rajoitteita, joiden takia mikä tahansa tyrkyllä oleva duuni ei sovellu.

Mitä mieltä sitten olet, pitäisikö enemmän kannustaa tai suorastaan pakottaa työttömiä kouluttautumaan sosiaali- ja terveysalalle?

Yksi haaste on se, että osa ihmisistä ei vuorovaikutustaidoiltaan tai psyykeltään alalle kerta kaikkiaan sovi. Se on ruma fakta. Näitä soveltumattomia säätäjiä on alalla jo nyt. Jos alalle halutaan vielä enemmän kannustaa, myös karsinnan on oltava kovempaa. Ala ON vaativa, asiakkaalle EI VOI puhua miten tahansa, tiettyjen välineiden ON OLTAVAstreliilejä, terveydenhuollon lainsäädännön ON mentävä_ jakeluun ja lääkelaskut ON OSATTAVA.

"Ajattele keskivertoihmisen älykkyyttä ja sitä, miten alhainen se on. Seuraavaksi ajattele, että puolet ihmisistä on vielä tyhmempiä."

Loppupiristykseksi kerron, että minä itse asiassa, olen tuota, kröhöm, opettanut lähäriopiskelijoille matematiikkaa. Sain kotiin ison nivaskan kokeissa näperrettyjä lääkelaskuja. Piti osata laskea, paljonko morfiinia potilaalle annetaan.

Annetaan palstan arvuutella, millaista määrää yksi kokelas ehdottikaan:

a) puoli litraa
        b) vain litra
        c) parisen litraa
        d) viisi litraa

- Tällaisia seikkoja tähän liittyy. Ketä tahansa ei voi töihin ottaa vaikka pula olisi mikä. Sen sijaan vapaaehtoistyöhön kannustan, me kaikki voidaan ja osataan vaihtaa vaippoja.

Et ole tainnut sairastaa kovin paljon, kun suhtaudut asiaan noin... mutkattomasti?

• puskalisko
        relaxed_eyes kirjoitti:

tästä on myös ollut puhetta julkisuudessa. Huomattava määrä ihmisiä roikkuu työttöminä ja kuntoutustuilla ja lyhyillä sairaslomilla ja kuntouttavissa töissä, vaikka heidän pitäisi terveydentilansa puolesta olla oikeutettuja eläkkeeseen.

Eli vaikka nuorten työkyvyttömien määrä on huima, se on oikeasti vielä huimempi kun sairaat otetaan pois työttömien listalta. Sairasta ei tohtisi kuitenkaan pummiksi nimittää.

• laardimies
        puskalisko kirjoitti:

hoitajia on liian vähän ja lääkäripulaa uhkaa. Ei kai siinä mitään epäselvää tai tumputtamista ole.

Moni työtön vain ei ole hoitaja eikä sen puoleen lääkärikään. Kyse on nyt myös koulutuspoliittisesta eikä vain työvoimapoliittisesta päätöksestä.

Jos joku terve työtön nyt haluaa, niin kahdessa tai kolmessa vuodessa saa siitä ammatin. Aika raskaan ammatin, kieltämättä. Opiskeluaika pitäisi pystyä myös rahoittamaan. Kinnititkö huomiota tuohon terve-sanaan?

Itse saisin lähärin paperit kahdessa vuodessa, ja eläkkeen varmaan sitten kolmessa vuodessa. Tules-vaivat estävät vanhusten nostelun ja kolmivuorotyöstä sairastuisin aivan varmasti.

Riläks on siinä ihan oikeassa, että kaikki työttömät eivät ole pelkästään työttömiä; osalla on rajoitteita, joiden takia mikä tahansa tyrkyllä oleva duuni ei sovellu.

Mitä mieltä sitten olet, pitäisikö enemmän kannustaa tai suorastaan pakottaa työttömiä kouluttautumaan sosiaali- ja terveysalalle?

Yksi haaste on se, että osa ihmisistä ei vuorovaikutustaidoiltaan tai psyykeltään alalle kerta kaikkiaan sovi. Se on ruma fakta. Näitä soveltumattomia säätäjiä on alalla jo nyt. Jos alalle halutaan vielä enemmän kannustaa, myös karsinnan on oltava kovempaa. Ala ON vaativa, asiakkaalle EI VOI puhua miten tahansa, tiettyjen välineiden ON OLTAVAstreliilejä, terveydenhuollon lainsäädännön ON mentävä_ jakeluun ja lääkelaskut ON OSATTAVA.

"Ajattele keskivertoihmisen älykkyyttä ja sitä, miten alhainen se on. Seuraavaksi ajattele, että puolet ihmisistä on vielä tyhmempiä."

Loppupiristykseksi kerron, että minä itse asiassa, olen tuota, kröhöm, opettanut lähäriopiskelijoille matematiikkaa. Sain kotiin ison nivaskan kokeissa näperrettyjä lääkelaskuja. Piti osata laskea, paljonko morfiinia potilaalle annetaan.

a) puoli litraa
        b) vain litra
        c) parisen litraa
        d) viisi litraa

- Tällaisia seikkoja tähän liittyy. Ketä tahansa ei voi töihin ottaa vaikka pula olisi mikä. Sen sijaan vapaaehtoistyöhön kannustan, me kaikki voidaan ja osataan vaihtaa vaippoja.

Et ole tainnut sairastaa kovin paljon, kun suhtaudut asiaan noin... mutkattomasti?

Miljonäärikilpailussa oli blondipissis ja kehui olevansa valmis .lääkäri. Tipahti tyhjin käsin kolmannella kysymyksellä:
        Minka aineen kemiallinen merkki on Au?

Pseudolääkäriäämä putosi kisasta, kuin hohtimet kaivoon.

akateemiset aivopierut111!!!!111 eivät tiedä liskon kloaakkiakaan luonnotieteistä..

• puskalisko
        laardimies kirjoitti:

Miljonäärikilpailussa oli blondipissis ja kehui olevansa valmis .lääkäri. Tipahti tyhjin käsin kolmannella kysymyksellä:
        Minka aineen kemiallinen merkki on Au?

Pseudolääkäriäämä putosi kisasta, kuin hohtimet kaivoon.

akateemiset aivopierut111!!!!111 eivät tiedä liskon kloaakkiakaan luonnotieteistä..

au-lyhenne tarkoittaa avioliiton ulkopuolista ja Au taas kultaa. Sellaista.

Mutta se riittää, että on perehtynyt omaan alaansa. Akateemisen ei tarvitse tietää kloaakeista mitään, jos ei ole kloaakkialalla.

Minä en ole.

• puskalisko kirjoitti:

a) puoli litraa
        b) vain litra
        c) parisen litraa
        d) viisi litraa

Komppaan.

• puskalisko
        Ratikkakuski kirjoitti:

Komppaan.

etkö haluaisi koettaa onneasi ja arvata, kuinka paljon eräskin opiskelija oli valmis antamaan potilaalle morfiinia? Kukaan muukaanko ei?

Seikka toisi mukavalla tavalla esiin sen, että tältä alalta on pakko myös karsia.

• puskalisko kirjoitti:

a) puoli litraa
        b) vain litra
        c) parisen litraa
        d) viisi litraa

No niinhän minä jo kerroin. Asiassa on kohtaamisongelma. Viimeksi vain väkytit vastaan. Kainuulaisesta paperimiehestä ei ole helsinkiläismummojen hoitajaksi. Että ei kun veroja maksamaan. Vai keksitkö paremman tavan tasoitttaa tätä epäkohtaa?

• puskalisko
        Ratikkakuski kirjoitti:

No niinhän minä jo kerroin. Asiassa on kohtaamisongelma. Viimeksi vain väkytit vastaan. Kainuulaisesta paperimiehestä ei ole helsinkiläismummojen hoitajaksi. Että ei kun veroja maksamaan. Vai keksitkö paremman tavan tasoitttaa tätä epäkohtaa?

jaa, no tällä lailla eriteltynä tai aseteltuna tässä ei ole mitään epäselvää. En muista mistä väitin vastaan.

• Hitto jos mulle tulis sairaalassa pienintäkään epäilystä siitä, että mua jokkut palstan dazuttimet siellä hoitaa niin vaatisin välittömästi kielitaidottoman ulkomaalaisen hoitajan ja lääkärin.

• Ratikkakuski.

Minä en koskaan ole stallarina makoillut, meikäpojan kyvyillä
      hommia riittää vaikka 24/7 ja tänä vuonna 366vrk
      Tulee yksi päivä ylitöitäkin.

He-hee! :-)

http://koti.japo.fi/~ekallio/comp.htm

• eikö tuo hoitoala kuitenki oo niinku kutsumusammatti..?

itse olen molemmissa siivouskouluissa pakotettu opiskelemaan muutaman kurssin hoivaa&huolenpitoa, ensimmäisessä koulussa jouduin myös käymään parin päivän työhöntutustumiset sekä lasten- että vanhustenhoidon parissa,
      kyllähän mää lasten kanssa ihan kohtuullisesti osasin toimia, mut vanhusten tai oikeastaan kenen tahansa aikuisten parissa jo se ensimmäinen päivä oli liikaa.
      olen muutenkin äärettömän huono sosiaalisissa tilanteissa, miten minä muka pystyisin syöttämään yhtään ketään aikuista ihmistä, saatikka vaihtamaan vaippoja (mihin onneksi en joutunut)

jälkimmäisessä koulussa opintoihin olisi myös kuulunut tää hoiva&huolenpito ja useamman viikon työharjoittelu alalla sekä näyttötutkinto, mut onnekseni sain, omiin vajavaisuuksiini sosiaalisessa kanssakäymisissä vedoten, vaihtaa sen viherpalveluihin.

mur

• .......

Katsotaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6393
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3692
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      215
      2273
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1723
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe