Vapaa kasvatus vai tiukka kuri?

kunhan pohdin hmmmm

Kun olit 16-17-vuotias niin mihin aikaan sinun piti viikonloppuisin tulla kotiin? Mitä yleensä tykkäsit juoda tuon ikäisenä?

16

116

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Eikö kukaan nainen halua muistella menneitä?

    • realismus

      Olin orpo ja tulin kotiin koska huvitti. Join muistaakseni jotain makeaa, kuten nuoret pruukkaavat. Se oli juomasekoitusten kulta-aikaa, valkovenäläisiä ja sentapaisia.

      • .............

        Tykkäisköhän teininaiset minttuviinasta? Ainakin ne tulis nopeasti känniin.


    • kuritta

      Vapaasti sain mennä. Kotiintuloaikoja ei ollut, mutta yleensä tulin vikalla normi yödösällä siinä 1.30 aikaan. Joskus meni koko yö reissussa.

      Suosikkijuomat oli malibu, salmari ja koffi.

    • vanhempi nainen

      Vapaa. Aina oon saanut tehdä mitä on huvittanut.
      Join jotain viiniä ja tulin kotiin aamuyöstä, viimeistään neljän aikaan.
      Ikinä en ole yhden yön juttuja harrastanut..tosin en ole kunnolla seurustellutkaan.

    • webiilimorsio

      En minä vielä 16-17 vuotiaana käynyt kuin kavereilla kylässä naapurissa ja tulin kotiin varmaan klo 20-20:30 aikaan ;)
      Maito, vesi ja keltainen Jaffa tai Sprite oli varmaan juomalistalla.

      N43

    • En saanut käydä missään missä tarvitsisi kotiintuloaikoja. Frisco guarana oli suosikki juoma nuorena. Alkoholia käytin ensimmäisen kerran täyskäisenä.

      • täyskäisenä=>täysi-ikäisenä


      • nyym

        Aijai Guarana oli kyllä mainiota, vaikkei enää silloin myyty kun minä olin 16-17v. Alkoholitonta linjaa tuli pidettyä ja Half Lifeä pelattua. Kotiintuloajoissa sama. M25


    • :)))

      Ankara kuri ja en saanut käydä missään.

    • Mies1985

      Asuin maalla pienehkön kaupungin kupeessa. Kavereita ei tuolloin oikeastaan ollut kun pahimmat kiusaajat oli saatu pois kuvioista.
      -
      Joskus hommasin kyydin kaupunkiin ja kävelin siellä päämäärättömästi katuja kiertäen ja toimintaa katsellen. Muutamia vuosia myöhemmin (20-21v) tutustuin vapaaehtoistoimintaan ja aloin käydä siellä. Niinä iltoina kun sitä ei ollut, kävin kuitenkin usein yksin partioimassa katuja korvikkeeksi.
      -
      Baarissa käyminen ei tullut mieleenikään ennen kuin joskus ikävuoden 21 aikana jolloin sukulaisten usutuksesta kokeilin asiaa ensimmäisen kerran. Tuolloin tutustuin myös alkoholiin.

    • 23.00, vettä ja mehua.

    • Mmm, aika miellyttävää muistella joo... kotibileitä oli jonkin verran. No tietenkin sillon kuvioissa oli jo viinaa ja kaljaa, sekä tupakkaa ei siis että itse olisin polttanut mutta toiset poltti. Mutta siis kyllähän oikeesti homma lähti jo lapasesta ylä-asteella... bileiden ja muidenkin asioiden osalta siis.

    • ujo ja ruma mies

      16- ja 17-vuotiaana(ja siitä eteenpäin) vietin kaiken vapaa-aikani tietokoneella, joten tuollaisia juttuja ei joutunut miettimään.

    • ,....,

      Aika vapaa kasvatus oli..Ilmeisti minuun luotettiin, ja en kyllä ikinä mitään tyhmyyksiä tehnytkään. Ei mulla mielestäni tuossa iässä mitään kotiintuloaikoja ollut ja kavereilla tuli oltua yökylässä muistaakseni aika usein.

      Juomia on tullut juotua montaa laatua, mutta en muista mitä tuossa iässä join. Sen kyllä muistan, että Minttusuklaata (minttuviinaa?) en juonut kuten monet mut tekivät. Nuorena join oluttakin, mutta se ei mene mene nykyään alas kuin ehkä saunan jälkeen tai kuumana kesäpäivänä todella kylmänä.

    • ENFP-nainen

      Periaatteessa kotituloaikoja ei ollut, mutta äiti kysyi koska tulen ja pidin kunnia-asiana olla kotona silloin kun olin luvannut. Yleensä tulin puolen yön molemmin puolin.

      Kilpaurheilu piti huolen että rannoilla, kallioilla ja bileissä notkuminen oli erikoisjuttu. Perjantai-illan treenit loppui 20.30 ja lauantain normisetti oli 3,5 h 3h, ja eikä tullut kuulonkaan että treeneistä olisi voinut jäädä pois. Silloin harvoin kun biletin join mitä sattui järjestymään, useimmiten halvinta mahdollista vinkkua sprite blandattuna (yök).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      213
      4871
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1608
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      59
      1598
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      183
      1358
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      69
      1221
    6. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1106
    7. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1089
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      69
      1012
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      80
      995
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      114
      990
    Aihe