Hiustutkimus -kokemuksia?

pj

Olen muutaman päivän päästä menossa hiustutkimukseen hilseilyn ja nopeasti rasvoittuvien hiusten takia, joten olisi kiva kuulla, jos jollakin olisi kokemusta hiustutkimuksesta. Oliko siitä apua vaivaasi? 2h se kuulemma kestää, joten eiköhän tuossa ajassa saa kuitenkin aika hyvin selkoa vaivoihin. :)

18

3569

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgewnö

      Mihin menet? Hiusakatemia ainakin on ihan huijausta. Suosittelisin ihan ihotautilääkäriä, on vähän eri ammattitaito kuin kampaajalla :)

      • pj

        Millä lailla koet Hiusakatemian huonoksi vaihtoehdoksi?


      • rahastusta.

        Samaa mieltä, eikä siinä mitään kuolleita hiuksia tutkita, vaan päänahan ihoa.


    • pj

      Menen Lohjalle erääseen kampaamoon, jonne tulee torstaina hiustutkija. En tiedä, mistä kyseinen tutkija tulee. :)

    • ajocb

      "löytävät" jokaiselta asiakkaalta talipunkin jonka häätöön pitää ostaa kalliit aineet ja käydä monta kertaa niissä kalliissa hoidoissa.
      Tosiasiassa talipunkki kuuluu ihmisen normaaliin ihon flooraan ja on täysin harmiton.
      Eli rahastusta.

    • ¨¨brownie¨¨

      Kävin tässä muutama päivä sitten hiustutkimuksessa hilseilyn ja rasvoittuneisuuden takia ja tutkija huomasi, että päänahkani on tulehtunut ja minulla olisi kolmea erilaista hilsettä. talipunkki. Sanoi myös, että ovat alkavan hiustenlähdön merkit. Kuulemma olen maitotuotteille yliherkkä ja en saa tarpeeksi rasvoja. Käytän siis margariinia leivälle ja paistamiseen, mutta tutkija suositteli vain voita.

      Hoito-ohjeina kuusi kapillaarihoitoa, jotka maksaisivat monta sataa talipunkkihoitoa eli rahaa menisi aivan liikaa ja minulla ei olisi siihen varaa. Tutkija sanoi, että hiukseni kannattaa nyt laittaa kuntoon. Kovasti tyrkyttivät tuotteita, jotka olisi välttämättömiä ja ostinkin muutamia Hiusakatemian tuotteita ja ajattelinkin nyt hieman muuttaa ruokavaliota maidottomaksi ainakin vähäksi aikaa.

      Mutta se mua mietityttää, että miten sitten saisin kutinan, hilseilyn, (punoituksen?) pois mahdollisemman vähällä rahan tuhlaamisella? Onko jollakin kokemuksia aineista, jotka auttaisivat?

    • näin se menee

      "Mutta se mua mietityttää, että miten sitten saisin kutinan, hilseilyn, (punoituksen?) pois mahdollisemman vähällä rahan tuhlaamisella? Onko jollakin kokemuksia aineista, jotka auttaisivat? "


      Vaihda herkän hiuspohjan shampooseen, pidennä pakolla (vaikka bad-hair-day -pipolla) hiusten pesuväli 2 päivään, laita öljyhoitoja päänahkaan esim. kerran viikossa (maksavat jotain 5e purkki, riittää päänahkahoidossa 3-5 kertaa), suojaa hiukset pyyheliinalla saunassa, älä föönaa-kiharra-tupeeraa, LOPETA VÄRJÄYS jos olet värjännyt ja siirry vaikka raitoihin -> väriaine ei ärsytä päänahkaa.

      Shampoo ostetaan aina päänahan kunnon mukaan, hoitoaine pituuksien mukaan. Eli sinulle herkän päänahan shampoo ja jos on väriä niin värjättyjen hiusten hoitoaine tai jos on kuivat ja hauraat pituudet, niin sitten kuiville ja hauraille hiuksille hoitis.

      Shampoo kannattaa ostaa kampaamosta, tarkkaile alennusmyyntejä ym. 10e shampoopullosta on pieni hinta, jos se saa päänahan kuntoon. Ensimmäisellä kerralla et välttämättä löydä sitä shampoota, joka lopettaisi kutinan ja ärsytyksen pois, kysele näytepakkauksia tai osta matkapakkauskokoisia, jos tulevat halvemmaksi kuin täysi pullo. Kokeilemalla löytyy varmasti.

    • säästäkää rahanne!

      jokaisella on joskus päänahassa hilseilyä, hiusten rasvoittumiseen ei voi vaikuttaa itse, se tapahtuu solutasolla. Riippuvainen myös hormonitoiminnasta. Rauhoittuu ajan kanssa jos on rauhoittuakseen, perintötekijöille et voi mitään. Näin sanoin ihotautilääkäri ja säästin rahani enkä laittanut niitä hiusakatemian puppuhoitoihin.

      Akneihoon löytyy ihotautilääkäriltä myös konstit. Rasvaista hiuspohjaa pitää pestä, jotta lika ja rasva lähtee eikä jää haisemaan ja tukkimaan ihohuokosia hiuspohjaan. Itse pesen joka päivä tukan...

      Hiusalalla on jos jonkinlaista markkinamiestä, joille olet otollinen tulonlähde. Hiustenlähtö on aina kriisi ihmiselle ja siihen nuo markkinamiehet iskevät ja tarjoavat mitä mielikuvituksellisempia erittäin kalliita hoitoja kuten talipunkkihoidot ym. Käyttäisivät ihmiset nuokin rahat vaikka ravitsevaan ruokaan tai ulkomaanmatkaan.

    • Veli-Erkki

      totta on tuo kriisi, hiustenlähtö tekee ihmisen epätoivoiseksi ja sitä turvautuu enempää ajattelematta ensimmäiseen oljenkorteen. Maksoi mitä maksoi ja jotkut ovat maksaneet tuhansia euroja jostain hapanhoidoista ja arcon tuotteista, joita pitäisi käyttää loppuelämän että hiukset pysyis päässä. Täysin mieletöntä touhua!

      Mutta niin kuin sanonta menee, tyhmä ansaitsee tulla huijatuksi.

    • tutkittua tietoa!

      Suora lainus Terveysportista:
      Jotkut hiustenhoitoalalla toimivat yritykset ja henkilöt ovat tehneet talipunkeista mörköjä, jotka täytyy poistaa keinolla tai toisella. Talipunkkien häätämiseksi on suositeltu syyhypunkkien hoitoon tarkoitettua permetriinisampoota, vaikka käsittelyn tehosta ei ole mitään näyttöä. Talipunkkien häätöön on suositeltu myös muita hoitoja ja ruokavalioita, mutta niidenkään hyödyllisyydestä ei ole näyttöä.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00691&p_teos=dlk&p_osio=&p_selaus=7742

    • ex-grease

      Jos sulla on rasvaista hilsettä, osta apteekista ketokonazol-sampoota ja vaihda käyttämäsi muut sampoot vähemmän hoitaviin. Jos sulla on kuivaa hilsettä, osta kuivan hilseen sampoota ja vaihda muut tuotteet enemmän hoitaviin. jos päänahka on ihan auki ja tulehtunut, hae lekurista lääkkeet. Todella yksinkertaista.

    • 3+12

      Onkohan kukaan tutkituista hyötynyt noista hiustutkimuksista pitkällä tähtäimellä? Onko hyödyttänyt muutakin kuin kampaajan lompakkoa? :)

    • rahat meni
    • 19 + 9

      Suurin osa kirjoittajista on pettynyt hiushoitoihin, joille ei näy loppua. Lähes riippuvuussuhteeksi voisi sanoa joidenkin ihmisten tarvetta ripustautua joihinkin hiushoitoihin. Niin kuin joku edellinen kirjoittaja mainitsi, hiustenlähtö on iso muutos elämässä ja siinä rytäkässä ei rahoja pihdata... tämä tietää myös hiustutkijat.

      Tiesitkö, että kuka tahansa voi tituleerata itseään hiustutkijaksi. Koko hiustutkimus nojaa vain ja ainoastaan yhteen talipunkki "tutkimukseen", jota ei ole hyväksytty eikä julkaistu yhdessäkään arvostetussa lääketieteelliseen julkaisussa. Sen pitäisi kertoa jotain ko. tutkimuksen tasosta.

    • hilseen-yli

      mulla oli hiivasien viihyi päänahkassa ja aiheutti niin pahan hilseen hiuspohjan että se rupes märkimään ja hilseilemään. atoopikko toki olen. onnekis apteekin lääkeshampoo ketokonazol auttaa.

    • hiukset lattialla

      Kävin eräässä kampaamossa microkameratutkimuksessa, jonka seurauksena ostin kassillisen Microderm-tuotteita joilla hoidin päänahkaani. Kävin sitten uusintatutkimuksessa, jossa kampaaja totesi minulla olevan päänahassa osittainen atopia, jolle ei voi tehdä mitään! Mietoja herkän päänahan shampoita jatkossa kannattaa käyttää. Jouduin käymään pankkiautomaatilla hakemassa käteistä rahaa kun "maksulaite oli epäkunnossa" kampaamossa (?).

      Minulla on ollut vuosia hilseilevä, kuiva herkkä päänahka ja jonkin verran hiusten lähtöä. Tämä kaikki edelleen jatkuu. Hiukseni ovat tosin melko paksut mutta ärsyttävää siivota jatkuvasti hiuksia lattioilta ja lattiakaivosta.

      Olen sittemmin kokeillut päänahkaan mm. omenaviinietikka-vesihuuhtelua ja teepuuöljytippoja shampoon sekaan, merisuola-vesihierontaa päänahkaan jne. En tiedä onko noista paljon ollut apua jos ei mitään haittaakaan...

    • hoito

      hiuspohja pitää aina putsata hedelmähappo kuorinnalla ennen muita hoitoja, niitä aineita on monissa eri sarjoissa, mutta on perusneuvo , sen jälkeen oikeaa shampoota tms mutta se hiuspohja pitää saada hengittämäään, atooppisen ihon kanssa oppii elämään oikeilla rasvoilla, sama pätee hiusten alla olevaan ihoon jota usein laiminlyödään.

    • Anonyymi

      Apteekkiin mars mars.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      3004
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1013
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      911
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      894
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe