Naisella monta kumppania?

outo?

Olen 40 nainen ja suhteellisen äskettäin eronnut kaikin puolin tyydyttävästä suhteesta. Miksikö?
Koska tunsin että elämä ei ole tässä, halusin jatkaa matkaa...

Voiko mies hyväksyä naisen, joka ei sitoudu vain yhteen ihmiseen? Voiko sitoutua moneen ihmiseen yhtä aikaa? En ollenkaan tarkoita että haluan sänkyyn mahdollisimman monen miehen kanssa, vaan seurustelua / deittailua / rakastelua valikoitujen miesten ja ehkäpä myös naisten kanssa.

Minulla on kaksi ihanaa lasta, joiden kanssa pärjään, enkä lisää halua ja koen siksi myös että olen valmis tämänkaltaiseen ihmissuhdemalliin...

Onko tällainen mahdollista?

Ymmärrän, että tähän voi tulla aika paljon vastauksia, että minulla on 40 vuotis- tai identiteettikriisi meneillään, mutta yrittäkää nähdä sen taakse. Olemmeko valmiit luopumaan omistushalustamme ja mustasukkaisuudestamme ja nauttia toisistamme vapaasta tahdosta?

31

2530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avointa

      Sitähän se avoin suhde on. Mahdollista...

      Mieheltä se vaatii hyvää itsetuntoa. Kovin moni ei ole valmis olemaan yksi jostain määrästä. Mutta sellaisiakin löytyy. Kun osaa selkeästi sanoa mitä on vailla ja mitä aikoo vastapainoksi tarjota.

      Onnea elämän jatkoon ja kumppanien etsintään!

    • ei vaan onnistu

      onhan sellaisia luoneeltaankin olevia ihmisiä,ketkä eivät halua tai osaa sitoutua samaan ihmiseen ja haluaa muokata ja hallita omaa elämäänsä,kuten minä.tapailen erästä miestä ja hän on helkatin omistushaluinen ja mustasaukkainen,mutta olen sen toistanut moneen kertaan että olen mikä olen ,minusta ei ole kenenkään pikkumuusaksi.mutta olen kyllästynyt pelkkiin seksisuhteisiinkin,ei se anna aikuiselle ihmiselle sitä ajanviettoseuraa,kukapa sitä haluaa itekseen seiniä katsella,eikä jaksa enää riekkua kippoloissa tai ihmishulinassa.mä olen aina tapailujen merkeissä ollut ns suhteissa,en jaksa ketään koko aikaa omassa kotonani ,enkä viihdy koko aikaa toisten huusholleissakaan.pidän omasta ajastani,ystävistäni,ominpäin hengailuistani ja avoimet suhteet kieltämättä kärsii,mutta en voi pakottaa itseäni vakisuhteeseen ja leikkimään avokasta,mitä en ole enkä kai tulekaan.tapailen kun minulle käy,vaikka satutankin toista,en ole luvannut mitään ja jos toinen ei hahmota asiaa,ei vaan voi mitään.sitten mennään taas tyhjän päällä...

      • vericy

        itse haluaiain painua huis nevadaan,että saisin elämään jotain uutta muttta kun ei öle tarpeeksi rohkeutta,se siitä,,,


    • vericy

      olen itse 40 kymppinen ja kannatan sinun mielipidettasi,meil on vaan yksi elämä´.

    • tavistavis

      Minä en ainakaan jaksaisi järjestellä tapaamisia, missä eri "rakastat" ei kohtaisi toisiaan. Haun pitäisi olla rehellinen, kuten ... etsin uutta rakastajaa, ja vanhojakin on useita. Itse en voi sietää valehtelemista, mistä saan "päänsärkyä" enkä voi käsittää, miten jotkut naiset pääsääntöisesti valehtelevat elämästään. Voisitko elää rakastajiesi kanssa rehellisesti niin, että koko porukka viettäisi viikonloput luonasi sulassa sovussa. Kenellekään ei siis ... valehdeltaisi mitään. Ja lapsetkin saisi monta isää kerralla.

      • outo?

        Koska tämä on vielä vasta ajatuksen asteella, en voi tietenkään tietää miten tällainen järjestyisi käytännön tasolla, enkä tiedä tuleeko ikinä järjestymään, mutta sen tiedän, että tällainen järjestelmä perustuisi täysin avoimuuteen ja rehellisyyteen. Muuten se ei toimisi. Silloinhan se olisi pettämistä monen kanssa, eikä siitä todellakaan ole kysymys.

        Koska olen lapseni hankkinut ja niillä on miesmallinsa, en tarvitse heille lisäisiä, joten jos tällainen joskus toteutuisi, luulen että he tapaisivat miehiä minun ystävinä, niinkuin tähänkin asti lukuisia miespuolisia ystäviäni ja intiimimmät tapailut tapahtuisivat muualla. Sittenhän se olisi täysin kaikista osallisista kiinni, kuka haluaa tavata muita tai ei...

        Voi olla että tällainen järjestelmä olisi liian vaikea / rankka / hankala toteuttaa, mutta ajatuksena se viehättää minua...


      • höpö höpö

        Hei, niiden uusien miesten tarvii olla mitään uusia isiä, herää pahvi. Tällä naisella lapset ovat jo aika isoja, rivien välistä voi lukea...


      • hhhoooorrrooo
        outo? kirjoitti:

        Koska tämä on vielä vasta ajatuksen asteella, en voi tietenkään tietää miten tällainen järjestyisi käytännön tasolla, enkä tiedä tuleeko ikinä järjestymään, mutta sen tiedän, että tällainen järjestelmä perustuisi täysin avoimuuteen ja rehellisyyteen. Muuten se ei toimisi. Silloinhan se olisi pettämistä monen kanssa, eikä siitä todellakaan ole kysymys.

        Koska olen lapseni hankkinut ja niillä on miesmallinsa, en tarvitse heille lisäisiä, joten jos tällainen joskus toteutuisi, luulen että he tapaisivat miehiä minun ystävinä, niinkuin tähänkin asti lukuisia miespuolisia ystäviäni ja intiimimmät tapailut tapahtuisivat muualla. Sittenhän se olisi täysin kaikista osallisista kiinni, kuka haluaa tavata muita tai ei...

        Voi olla että tällainen järjestelmä olisi liian vaikea / rankka / hankala toteuttaa, mutta ajatuksena se viehättää minua...

        sinne vaan seksimyynti-ilmoituksen nettiin, sitähän sä kysyit


    • nainen45

      Tämä on mahdollista niillä joilla ei ole ollut oikeaa murros ikää ... Se halutaan kokea nyt nykyisin 40 v villi nuoruus mikä on jäänyt elämättä .. typerää ja sitten vedotaan johonkin avoimeen suhteeseen . Ihminen on aikuinen 40 vuotiaana viimestäään ja pitäs myös osata käytäytyä sen mukaan

      • kasva aikuiseksi

        No miten pitäs käyttäytyä? Mikä sinäkin olet toisia ojentamaan. Olen itse samanikäinen, ja on oltu naimisissa, koettu vapaata nuoruutta, asuttu ulkomailla, koettu ja nähty eli ennen kaikkea eletty. Miksi naisen pitäs sitoutua johonkin epätyydyttävään suhteeseen, jos yksin on hyvä olla - eiköhän se miesten ja lasten paapominen, ja kodinhoitaminen ala riittämään 40v. Oppikoot pennut ja miehet tavoilleen, ei me olla mikään muslimikulttuuri - naisillakin on täällä oikeuksia, kyllä ne miehetkin suhaa ihan mitä lystää, kas kun ne ei sitten ikinä - korostan ikinä kasva aikuisiksi.
        Tämä on vapaa maa, eikä täällä ketään kivitetä - olkaamme siitä naiset ylpeitä! Hieman kannattaa vilkaista tuonne rajan yli ja toiselle puolelle maapalloa, naisella ei juuri ole mitään arvoa sen jälkeen, kun on neitsyys mennyt, ja on ne 6-8 lasta 40-vuotiaana. Toinen ääripää on ihmiskauppa, jossa naisia myydään seksin orjiksi. Ja se johtuu just noista asenteista, että nainen ei itse saa päättää omasta elämästään. Sitten vielä muut naiset alkaa moralisoida toisia naisia, voi pyhä jeesus - siinä vasta kakaran mielipiteet, ei ollenkaan aikuisen ihmisen ajatuksia. Kasva aikuiseksi!


    • !!

      Jokainen menee tyylillään. Mitä se muille kuuluu. Siis jos vastapuoletkin on samaa mieltä.

    • PolyAm

      outo, käypäs lukemassa polyamoria.fi-saitilla olevaa foorumia. Et ole ollenkaan yksin noiden ajatustesi kanssa.

    • tsemppiä!!!!!!

      Rohkea valinta! Minusta nainen kasvaa naiseksi vasta 40v. Kun on ollut naimisissa, ja kasvattanut niitä lapsia, ja ollut kiinni kotitöissä, lapsessa ja miehessä, on kai aika ymmärrettävää, että ns. oma elämä on jäänyt elämättä monelta naiselta. Pystyn aika hyvin ymmärtämään tämän "kasvuvaiheen", joka on tarpeen. Usein nainen alaa heräämään omille tarpeilleen ja tunteilleen vasta 40v , kun on aina joutunut ohittamaan omat tarpeensa lasten ja miehen vaatimusten alla. Jossain vaiheessa voi saada tarpeekseen jollain tavalla "alistetusta" olostaan, tai orjallisesta elämästä. Nuo tarpeet ovat syntyneet vapauden kaipuusta ja siitä, että haluaa kokeilla rajojaan, tai haluaa tehdä sitä miltä itsestä tuntuu.
      Elät vain oman itsesi näköistä elämää - kaikilla on siihen oikeus, eikä kukaan sitä voi tuomita. Onnea matkaan!

    • yksin mut ei yksinäi

      erosin 41 vuotiaana avoliitosta joka oli todella pitkä mutta loppua kohti surkastui ja ei ollut muuta kuin arjen aherrus ja lasten kasvatus ja kodinhoito nyt vapaana iso ikävä exsää mutta joka päivä helpompi olla ja olen oppinut nauttimaan kaikesta pienestä joten en halua millään muotoa palata entiseen vaikka sellainen tilanne tulisi eteen olen oppinut nauttimaan elämästäni ja en tee samaa virhettä joten kaikki kivat miehet kertokaa haaveisanne ja itsestänne chatissa totuudenmukaan niin silloin myös saa vastauksia.

      • normaali nainen

        luulin kirjoitusta omakseni luettuani sen toki en ole vielä uskaltautunut chattiin tai edes treffipalstoille koska puolivuotta erosta on lyhyt aika ja joka päivä on helpompi olla jos tämä on sitä 40 VILLITYSTÄ NIIN OLKOON olen vasta nyt oppinut kuuntelemaan omia toiveita ennen ajattelin kaikkea muuta ja itseäni viimeisenä nyt peilistä katselee nainen joka on päivä päivältä tyytyväisempi itseensä ja itsenäistyy kokoajan. exsää on aikaajoin ikävä yhteiselo oli kivaa mutta unohdettiin arjen keskellä panostaa parisuhteeseen koti ja työ vei kaiken ajan ja siitä seurasi yksi erehdys tai ainakin minä luulin että se oli ainut en päässyt siitä tuskasta ja pettymyksen tunteesta yli vaikka kuinka yritin todella. nyt erossa mutta yhteyttä pidetään lasten takia ja myös ehkä vanhasta tottumuksesta elämä näyttää mihin se vie ja mitä tuo. oikein mahasta ottaa kun ajattelee.


    • Animaliaaaloia

      Oikeastaan syy siihen että ihmiset elävät erillään ja hakeutuvat yhteen harrastamaan seksiä johtuu lopun ajan ihmisten itsekkyydestä ja kyvyttömyydestä sitoutua pysyvään parisuhteeseen. Lopun ajan ihminen on niin itsekäs, että häntä ei kiinnosta parisuhde, jossa jaetaan yhteinen arki ja yhteiset vastuut. Lopun ajan ihmiseltä puuttuu pitkäjännitteisyys sekä kyky elää vastamäessä. Pysyvä parisuhde on elämää, johon kuuluu myötämäki taipaleet sekä vastamäki taipaleet. Lopun ajan ihmisiä harjoitetaan kaikella tavalla itsekkyyteen ja lyhytpinnaiseksi. Tällainen ihminen ei kykene kohtaamaan elämän arjenrealiteetteja, koska häneltä puuttuu kyky huomioida ja rakastaa ja heti kun ilmaantuu vastamäki taival, niin hän pakkaa laukkunsa ja lähtee. Synti on tuhonnut lopun ajan ihmistä siten, että hän tulee toimeen vain silloin kun hän saa toteuttaa itseään itsekkäästi ja jos näin ei tapahdu, hän kohtaa katastrofin ja poistaa elämästään sen aiheuttajan.

      Erillään asuvat eivät kohtaa toisiaan arjen keskellä ja siksi he ajattelevat ja luulevat seksielämänsä olevan parempaa kuin olisivat pysyvässä parisuhteessa. Lopun ajan ihmiset kammoavat avioliittoa ja pysyvää parisuhdetta ja monet sanovat sen olevan kuin vankilan, joka estää ihmiseltä itsensä toteuttamisen. Siksi he hyppäävät petistä petiin etsien sitä suurta täyttymystä. Lopun ajan ihmisistä tulee myös niin itsekkäitä, etteivät he kykene sitoutumaan pysyvään parisuhteeseen.

      Totuus on kuitenkin se, että Jumala on luonut miehen ja naisen ja antanut heille seksin lahjaksi pysyvään parisuhteeseen. Näin pysyvä parisuhde on ainoa paikka, jossa mies ja nainen voivat kokea todella nautinnollisen seksielämän, joka paranee paranemistaan vuosien myötä. Jumala loi seksin miehen ja naisen välille, jotka oikeasti todella rakastavat toisiaan jakaen yhdessä elämänsä. Todella tyydyttävä seksielämä voidaan siis kokea vain avioliitossa, eli pysyvässä parisuhteessa. Kaikki muunlaiset seksin harjoittamisen muodot ovat kuin haaleita korvikkeita todellisesta, synnillinen seksi on kuin suudelma verhon takaa, eli se on kaukana todellisuudesta. Jos mies ja nainen rakastavat ja kunnioittavat toisiaan siten kuin Jumalan sana opettaa, takaa se myös molempia tyydyttävän seksielämän.

      • Animaalioooo

        Parisuhde ilman seksiä

        Jos parisuhteessa ei ole seksielämää, niin se yleensä voi johtua seuraavanlaisista asioista kuten partnerilla on salasuhde, eikä oma parisuhde enää innosta; naisen haluttomuus voi johtua miehen laiminlyönneistä arjen keskellä (mies ei osallistu kotitöihin, eikä huomioi vaimoaan); kostonhalusta jos toinen osapuli on loukkaantunut ja katkera, niin hän kostaa sen seksittömällä elämällä; joissakin tapauksissa voi olla kyseessä impotenttiongelmia tai ikääntymisen mukana tuomat vaivat, jotka estävät seksielämän harjoittamista; arkiintuminen ja pettymys puolisoa kohtaan; jos esim. nainen ei saa seksuaalista täyttymystä seksistä, niin hän voi kokea sen ahdistavana ja syyllistää itseään sekä luopuu seksielämästä, koska hän ei saa siitä mitään tyydytystä. Toki on paljon muitakin asioita, jotka voivat vaikuttaa siihen että parisuhde on ilman seksiä.

        Terve seksielämä sekä irtosuhteet

        Jumala loi miehen ja naisen siten, että he sitoutuisivat rakastamaan toisiaan loppuiäkseen. Tämän sitoutumisen ja toisiaan kunnioittamisen ja rakastamisen kautta he kykenevät kokemaan myös nautinnollista ja tyydyttävää seksielämää. Silloin kun aviopari sitoutuu toisiaan rakastamaan niin myötä kuin vastamäessä avaa se heidän elämäänsä sellaisen voimavaran, jonka kantaa läpi kaikissa elämän tilanteissa. Tämä sitoutuminen ja aito rakkaus lataa täyteen naisen tunneakut, jonka kautta hänen seksielämänsä on tyydyttävää. Samoin sitoutuminen ja aito rakkaus lataa ja virittää aviomiehen kokemaan tyydyttävän seksielämän.

        Sitoutuminen toiseen ihmiseen pysyvän parisuhteen kautta (avioliitto), jossa kunnioitetaan ja rakastetaan puolisoa tuo parisuhteeseen puolisojen välille syvän luottamuksen sekä halun osoittaa toiselle rakkautta. Tämä on Jumalan tahto ja näin eläen parisuhde on onnellinen sekä nautinnollinen niin parisuhteen arjessa kuin parisuhteen seksielämässä. Sitoutumattomuus ja irtosuhteet ovat hetken huumaa, jotka eivät kykene tuomaan ihmiselle todellista iloa, nautintoa ja onnellisuutta elämään. Irtosuhteet ovat myös kuin suudelma verhon läpi, eli se on kuin kosketus vailla todellista kosketuspintaa. Sitoutuminen pysyvään parisuhteeseen, jossa kunnioitetaan ja rakastetaan omaa puolisoa luo sellaisen positiivisen luottamuksen ilmapiirin, joka kantaa kaikissa elämäntilanteissa sekä tuo onnellisuuden, nautinnon ja tyytyväisyyden ihmisen sydämeen.

        Irtosuhteiden kanssa elävä ihminen on hyvin usein onneton, joka koittaa etsimällä etsiä pysyvää onnea, iloa ja tyydytystä elämäänsä. Hän ei kuitenkaan koskaan löydä etsimäänsä alati paria vaihtamalla, vaan sen sijaan yhä uudet rikki menneet suhteet tekevät hänet koko ajan enemmän onnettomaksi, jossa jokainen rikki mennyt suhde lisää haavoja hänen sydämeensä. Jotkut koittavat valehdella itselleen, että erosimme ystävinä ja kaikki on hyvin. Mutta tosiasia on se, että kahden ihmisen välinen suhde, jossa on harjoitettu seksiä, eli avauduttu hyviin läheiseen suhteeseen jättää syvät haavat sydämeen, kun suhde loppuu eroon. Yhden illan jutuista ei taas jää mitään käteen, vaan se on myös kuin suudelma verhon läpi, joka on vailla todellista kosketuspintaa. Hyvä ja tyydyttävä seksielämä koetaan pysyvässä parisuhteessa, jossa molemmat kunnioittavat ja rakastavat toinen toisiaan.

        Lopun ajan ihmiskunnan kapina nousee avioliittoa (pysyvää parisuhdetta) vastaan ja ajaa ihmiset kaikenlaisiin irtosuhteisiin sekä luonnottomaan seksuaalisuuteen, eli ihminen harhautetaan tilaan, jossa hän rikkoo itseänsä sekä toisia synnin kautta.


      • Animaalioooo kirjoitti:

        Parisuhde ilman seksiä

        Jos parisuhteessa ei ole seksielämää, niin se yleensä voi johtua seuraavanlaisista asioista kuten partnerilla on salasuhde, eikä oma parisuhde enää innosta; naisen haluttomuus voi johtua miehen laiminlyönneistä arjen keskellä (mies ei osallistu kotitöihin, eikä huomioi vaimoaan); kostonhalusta jos toinen osapuli on loukkaantunut ja katkera, niin hän kostaa sen seksittömällä elämällä; joissakin tapauksissa voi olla kyseessä impotenttiongelmia tai ikääntymisen mukana tuomat vaivat, jotka estävät seksielämän harjoittamista; arkiintuminen ja pettymys puolisoa kohtaan; jos esim. nainen ei saa seksuaalista täyttymystä seksistä, niin hän voi kokea sen ahdistavana ja syyllistää itseään sekä luopuu seksielämästä, koska hän ei saa siitä mitään tyydytystä. Toki on paljon muitakin asioita, jotka voivat vaikuttaa siihen että parisuhde on ilman seksiä.

        Terve seksielämä sekä irtosuhteet

        Jumala loi miehen ja naisen siten, että he sitoutuisivat rakastamaan toisiaan loppuiäkseen. Tämän sitoutumisen ja toisiaan kunnioittamisen ja rakastamisen kautta he kykenevät kokemaan myös nautinnollista ja tyydyttävää seksielämää. Silloin kun aviopari sitoutuu toisiaan rakastamaan niin myötä kuin vastamäessä avaa se heidän elämäänsä sellaisen voimavaran, jonka kantaa läpi kaikissa elämän tilanteissa. Tämä sitoutuminen ja aito rakkaus lataa täyteen naisen tunneakut, jonka kautta hänen seksielämänsä on tyydyttävää. Samoin sitoutuminen ja aito rakkaus lataa ja virittää aviomiehen kokemaan tyydyttävän seksielämän.

        Sitoutuminen toiseen ihmiseen pysyvän parisuhteen kautta (avioliitto), jossa kunnioitetaan ja rakastetaan puolisoa tuo parisuhteeseen puolisojen välille syvän luottamuksen sekä halun osoittaa toiselle rakkautta. Tämä on Jumalan tahto ja näin eläen parisuhde on onnellinen sekä nautinnollinen niin parisuhteen arjessa kuin parisuhteen seksielämässä. Sitoutumattomuus ja irtosuhteet ovat hetken huumaa, jotka eivät kykene tuomaan ihmiselle todellista iloa, nautintoa ja onnellisuutta elämään. Irtosuhteet ovat myös kuin suudelma verhon läpi, eli se on kuin kosketus vailla todellista kosketuspintaa. Sitoutuminen pysyvään parisuhteeseen, jossa kunnioitetaan ja rakastetaan omaa puolisoa luo sellaisen positiivisen luottamuksen ilmapiirin, joka kantaa kaikissa elämäntilanteissa sekä tuo onnellisuuden, nautinnon ja tyytyväisyyden ihmisen sydämeen.

        Irtosuhteiden kanssa elävä ihminen on hyvin usein onneton, joka koittaa etsimällä etsiä pysyvää onnea, iloa ja tyydytystä elämäänsä. Hän ei kuitenkaan koskaan löydä etsimäänsä alati paria vaihtamalla, vaan sen sijaan yhä uudet rikki menneet suhteet tekevät hänet koko ajan enemmän onnettomaksi, jossa jokainen rikki mennyt suhde lisää haavoja hänen sydämeensä. Jotkut koittavat valehdella itselleen, että erosimme ystävinä ja kaikki on hyvin. Mutta tosiasia on se, että kahden ihmisen välinen suhde, jossa on harjoitettu seksiä, eli avauduttu hyviin läheiseen suhteeseen jättää syvät haavat sydämeen, kun suhde loppuu eroon. Yhden illan jutuista ei taas jää mitään käteen, vaan se on myös kuin suudelma verhon läpi, joka on vailla todellista kosketuspintaa. Hyvä ja tyydyttävä seksielämä koetaan pysyvässä parisuhteessa, jossa molemmat kunnioittavat ja rakastavat toinen toisiaan.

        Lopun ajan ihmiskunnan kapina nousee avioliittoa (pysyvää parisuhdetta) vastaan ja ajaa ihmiset kaikenlaisiin irtosuhteisiin sekä luonnottomaan seksuaalisuuteen, eli ihminen harhautetaan tilaan, jossa hän rikkoo itseänsä sekä toisia synnin kautta.

        kirjoituksesi on niin kuin olisin itse kirjoittanut .
        kaikki mitä tuossa kirjoitit on täysin totta olen
        juuri yhden ystävättären kassa keskustellut kyseisestä
        asiasta ja tultu samaan loppu tulokseen mitä tuossa kirjoitit.


    • Olet sosiopaatti tyypillisimmillään. Onnea elämään!

      • sun kannattaisi tutkia omia ajatuksiasi vähän tarkemmin jos pystyt siihen


    • Käppyrä

      Me ollaan oltu 40vuotta kimpassa ,poika on jo aikunen. Karkauspäivänä kumppani kysy et mennäänkö naimisiin. Mä siihen te .Kuka meidät oikein huolis. Tsemppiä.

    • kadunmiesx

      Jos kerran on syntynyt huoraksi, ,niin sitä on sitten huora. Housut alas ja eikun naimahan vaan.

    • annukkatyttönen

      En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kaikkien pitäisi elää samalla tavalla elämää. Jos tuntuu, että tietää millä tavalla olisi onnellinen, niin miksi ei sitä kohti pyrkisi, jos se ei vahingoita ketään. Jotkut haluavat viettää elämänsä sen yhden valitun kanssa, mutta kaikki ei jostain syystä pysty sellaiseen elämään ja pitäisikö pystyä. Itse koen rikkautena, että olen tutustunut/seurustellut monenlaisten miesten kanssa elämäni aikana.

    • minä vain

      Näis avoimis liitoissa ja suhteiss aon vaan se vika,että yleensä joku kärsii, ja saa siipeensä, ennemmin tai myöhemmin, joko se vakipuoliso, tai tilapäissuhde.kokee olevansa huonompi, mustasukkainen ja pettynyt, sellainen ihminen vain on.jos suhde perustuu molemminpuoliseen rakkauteen, ei voi tyynesti odotella jos vaimo/mies toisen kanssa.
      Olen itse 47 v, ja erosin 4 vuotta sitten, koska mies totes viiskymppisenä haluavansa olla villi ja vapaa ja halusi vaimon ohella tyttöystävän,ei sopinut minulle.Kyllä minullakin eron jälkeen meni hetken lujaa ja etsi kadotettua nuoruuttani ja vannoin etten enää yhteen mieheen tyydy, tosin se meni nopeasti ohi kun tajusi miten tyhjänpäiväistä se oli.Itsetuntoa toki kohensi kun totesi saavansa miehen jos haluaa, siis vapaan ukkomiehiin en katsonutkaan.
      Nykyään elelen kuin uusiovanhapiika, nautin vapaudesta ja yksinäisyydestä , ja aion edetä hitaasti, enkä väkisin etsi ketään.Kerroin tämän sikssi et ymmärrän kyllä eronneen nelikymppisen halut irroitella ja olla ns. vapaa heti eron jälkeen.

    • Emme olisi täällä

      Jos parisuhde olisi ollut muinoin käytössä kukaan meistä ei kirjottaisi täällä. Laumaeläimellä on edelleen laumaeläimen vaistot ja tavat taustalla kummittelemassa ja siksi parisuhde ei oikein toimi kun uskontojen ahdasmielinen ote on vähentynyt. Mustasukkaisuuskin liittyy parisuhteeseen tai muunlaisiin omistussuhteisiin. Siitä ei ole mitään iloa. Itse olen ollut naisen kanssa joka kävi sen verran kuumana, että sillä oli saman vuorokauden aikana 4 miestä ja voin sanoa, että se oli oikeaa kiimaista nautintoa. Parisuhde on itsesiassa omituinen tapa elää.

    • Outo?

      Kiitos kaikista viesteistä, totta on, että minun kannattaa miettiä tätä asiaa kunnolla, ennen kuin teen mitään, etten sitten satuta tai loukkaa muita tai itseäni. Se ei todellakaan ole tarkoitukseni.
      Tiedän myös etten ole yksin ajatusteni kanssa ja aionkin, kiitos vinkistä, mennä poly-sivuille tutkimaan lisää =)

      Toivon tähän maailmaan suvaitsevaisuutta ja rehellisyyttä ja kaikille paljon rakkautta.

    • mirre nyrmi

      Vaikea kysymys joka kuullostaa hyvältä ainakin teoriassa, mutta olisimmeko kypsiä siihen että joku toinenkin olisi puolisolle yhtä rakas kun juuri "minä" olen, minä luultavasti olisin ihan varmana loukkaantunut käytännössä mutta pitäisin hyvänä ajatuksena teoriassa, Kai sitä on jotenkin jakomielinen tässäkin asiassa.

    • yhtä outo?

      Onpas harvinaisen asiallinen keskusteluketju tällä palstalla!! Kiitos siitä, ihan oli ilo lukea.

      Aloittajalle sanoisin, että todella kannattaa lukea poly-sivustoilta muitten ajatuksia poly-suhteitten toimivuudesta ja käytännöistä. Jos osaat englantia, löytyy aiheesta paljonkin luettavaa ja ajattelemisen aihetta. Jokainen ihmissuhde toimii eri tavalla, oli se sitten mono tai poly. Oleellista on, että kaikista asioista puhutaan, ja luodaan yhdessä säännöt, joihin kaikki osapuolet sitoutuvat.

      Tärkeää on myös se, ettei ketään satuteta. Nimimerkki "minä vain" kirjoitti yllä:
      "Näis avoimis liitoissa ja suhteiss aon vaan se vika,että yleensä joku kärsii, ja saa siipeensä, ennemmin tai myöhemmin, joko se vakipuoliso, tai tilapäissuhde.kokee olevansa huonompi, mustasukkainen ja pettynyt, sellainen ihminen vain on."

      Hän on mielestäni oikeassa siinä, ettei näiltä tunteilta voi välttyä poly-suhteissa. Negatiivisten tunteiden herääminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kyseistä henkilöä olisi joku toinen tahallaan satuttanut. Tunteet heräävät jokaisen omien, henkilökohtaisten kokemusten ja elämänkatsomuksen pohjalta, ja tunteista on vastuussa vain tuntija itse. Kaikissa suhteissa näistä tunteista on hyvä ja tärkeä keskustella ja kunkin osapuolen yrittää ymmärtää niin itseään kuin toisiakin, ja poly-suhteessa tämä korostuu; itsetuntemus ja ihmissuhdetaidot.

      Aloittajalle onnea suhteiden etsintään ja iloa poly-ajatusmaailmaan tutustumiseen!

    • Riuttala Seppo

      No itse olen ollut avoliitossa 3 kertaa ja olen edellee hyvissä väleissä kaikkien 3 naisen kanssa.

    • Manteli--

      "Kyllä minullakin eron jälkeen meni hetken lujaa ja etsi kadotettua nuoruuttani ja vannoin etten enää yhteen mieheen tyydy, tosin se meni nopeasti ohi kun tajusi miten tyhjänpäiväistä se oli.Itsetuntoa toki kohensi kun totesi saavansa miehen jos haluaa, siis vapaan ukkomiehiin en katsonutkaan.
      Nykyään elelen kuin uusiovanhapiika, nautin vapaudesta ja yksinäisyydestä , ja aion edetä hitaasti, enkä väkisin etsi ketään.Kerroin tämän sikssi et ymmärrän kyllä eronneen nelikymppisen halut irroitella ja olla ns. vapaa heti eron jälkeen."

      Sama, mutta olen päälle parikymppinen.. Ehkä se ikä ei vaikuta niin paljon kuin persoonallisuus. Ja ittelleni kävi niin, että ukko sanoi, että muutaman vuoden yhessäolon jälkeen ei enää mun naama kiinnostanut ja kyllä se koville otti, mutta hyvissä väleissä ollaan edelleen. Meillä oli molemmilla kaunoja toisiamme kohtaan, vaikka ei niitä sillon yhessä ollessa oikeen puitu. Ehkä se puhumattomuus tai kyvyttömyys hoitaa asioita sitten johti tähän. Itse oisin halunnut tuolloin vielä yrittää, mutta äijälle riitti. Ei siinä kai sille sitten mitään voi. Mitä mä siinä yhtäkkiä jutella alkaisin ja sydäntäni purkamaan, kun ei sitä toista ole aikaisemminkaan kiinnostanut. No, halusin hyvät välit mieheen pitää, kun yhessä piti asua eron jälkeen kuukauden verran ja hänestä välitin vielä ja välitän edelleenkin. Hän on nyt muuttanut toisen tytön kanssa yhteen, mutta virallisesti he ovat vain kämppiksiä. En tiedä sitten mitä he epävirallisesti ovat. Yhteyttä ollaan pidetty ja yhteisiä illanviettoja järjestetty ja nytkin ollaan yhdessä suunniteltu isompaa yhteistä projektia. Kolmisteen siis. Ja voin kyllä suoraan sanoa, että vaikka mulla on kivaa heidän kanssaan, niin kyllä se siltä välillä tuntuu kuin olisi käärme, joka söisi omaa häntäänsä. Tai semmoiselta tuntuu, että ei tässä itselleen kyllä kovin hyvää tee. Mutta jos tähän vielä lisäisi sen, että me kaikki kolme paneskeltais keskenään toisiamme ristiin rastiin, niin suoraan voisin sanoa, että mun elämä olisi kohdannut aallonpohjansa. Se riittäköön, että paneskelevat keskenänsä.

      • Manteli--

        Ja tässä joku sanoi, että poly-amorisissa suhteissa kukin on vastuussa omista tunteistaan, niin oon kahtaa mieltä asiasta. Jos kerta on sovittu, että ollaan kaikki kaikkien kanssa, jeejee, niin silloinhan kukaan ei periaatteessa toimi väärin ketään kohtaan, vaikka muita paneskelisikin.. Näin niinkuin rationaalisesti ajateltuna.

        Samallalailla vain minä olen vastuussa niistä tunteista, joita koen eksääni ja hänen "kämppistä" kohtaan. Tiedostan vallan hyvin, etteivät he tee väärin minua kohtaan lainkaan. Erottuani eksästä, minulla ei mielestäni ole nokan koputtamista hänen tekemisiinsä. Tehkööt mitä lystää, ihan sama. Mutta kun ei vain ole. Haluisin pitää molemmista, en haluaisi tuntea katkeruutta, haluisin tuntea vain hyvää heitä kohtaan, koska tiedän että katkeruus ja viha tunteina ovat niin saatanan kuluttavia. Mutta kuinka voi olla vastuussa omista tunteistaan? Ei ihminen voi sille mitään, mitä hän tuntee, eivät ne vain toimi rationaalisen logiikan säännöin. Sillä suoraan sanottuna tyhmäähän se on, että tunnen näin ihmisestä, jonka kanssa en enää ole. Ei tunteita voi vain kytkeä pois päältä, vaikka tahtoisikin. Asia tietenkin on eri, jos niitä ei ole! :D Ah mikä helpotus se olisi.

        Pystyn elämään näiden tunteitteni kanssa ja joudun/pyrin työstämään niitä jatkuvasti, sillä näen heitä viikottain. Ja luulen, että ihmiset polyamorisissa suhteissa joutuvat myös kohtaamaan enemmän tai vähemmän näitä tunteita. Tämä on vain arvaus, ihmiset kuitenkin on erilaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe