Siis kumpi maksaa ekoilla treffeillä??

erikoista käytöstä

Eli tästa samasta aiheesta on ollut täällä aiemminkin keskustelua mutta kysympä nyt vielä kuitenkin porukan mielipidettä uudelleen... Eli mulla oli viikonloppuna "treffit" miehen kanssa johon tutustuin täällä suomi24 treffipalstalla..Juteltiin miehen kanssa noin viikko jonka jälkeen hän ehdotti tapaamista ja siinä vaiheessa vielä sanoin että katsellaan.. parin päivän kuluttua hän pyysi minua uudestaan ulos ja suostuin.. treffeilllä mies ei kuitenkaan maksanut juomaani vaan sanoi tarjoilijalle erittäin painokkaasti että erikseen tietysti joka oli mun mielestä aikas outoa..

Elikkäs nyt haluaisinkin kuulla asiallisia vastauksia että menikö homma ihan oikein? :)

Kiitti jo etukäteen!

160

6996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakskymppinen

      Noo yleensä mies maksaa, ainenkin minä olen maksanut ja menettänyt monta euroa koska juttu on aina jäänyt kahviin, yhden kanssa jopa elokuvaan ja naposteltaviin, eli yritän sanoa että mies teki oikein, koska nettideittitreffit ei toimi

      • Ou nou

        Tätähän se on kun (aikuiset?) ihmiset eivät osaa puhua keskenään. Oletusten pohjalta mennään ja sitten ihmetellään kun toinen ei tykännytkään.

        Jokainen tulkitsee elämää ja tapahtumia oman taustansa mukaan. Yhdelle maksaminen, oven avaaminen ja muu on normaalia kohteliaisuutta. Toiselle se on merkki alistamisesta ja ylemmyyden osoittamista. Jos et tiedä toisen taustaa, kysy miten haluat tehtävän. Tai ehdota ja kerro miksi ajattelet näin.

        Mielenkiintoinen tuo johdatelma "mies teki oikein koska nettitreffit ei toimi". Jos sulle aina käy noin, mietipä mikä niissä tilanteissa on joka kerta samaa...


      • Kakskymppinen
        Ou nou kirjoitti:

        Tätähän se on kun (aikuiset?) ihmiset eivät osaa puhua keskenään. Oletusten pohjalta mennään ja sitten ihmetellään kun toinen ei tykännytkään.

        Jokainen tulkitsee elämää ja tapahtumia oman taustansa mukaan. Yhdelle maksaminen, oven avaaminen ja muu on normaalia kohteliaisuutta. Toiselle se on merkki alistamisesta ja ylemmyyden osoittamista. Jos et tiedä toisen taustaa, kysy miten haluat tehtävän. Tai ehdota ja kerro miksi ajattelet näin.

        Mielenkiintoinen tuo johdatelma "mies teki oikein koska nettitreffit ei toimi". Jos sulle aina käy noin, mietipä mikä niissä tilanteissa on joka kerta samaa...

        Joo niin, mutta kaikkihan tietää että netistä tavatut suhteet ei toimi, koska naisilla on niin paljon kysyntää, joten ihan sama miten siinä toimii


      • Ou nou
        Kakskymppinen kirjoitti:

        Joo niin, mutta kaikkihan tietää että netistä tavatut suhteet ei toimi, koska naisilla on niin paljon kysyntää, joten ihan sama miten siinä toimii

        Kaikkihan tietää mitä? Jos on ihan sama miten toimii, ei ihme että on yksin...

        Neljäs vuosi ihannesuhdetta menossa. Eikä loppua näy. Tapasimme Suomi24:n treffien kautta.

        Ennen ekoja treffejä kirjoiteltiin viikon verran aktiivisesti. Se antoi hyvän pohjan jutella erilaisista asioista. Varsinkin kun sen viikon aikana oli jo käyty läpi monenlaisia asioita elämästä ja omista ajatuksista puolin ja toisin.

        Treffeillä mentiin aluksi hakemaan kahvit ja syötävää. Kysyin, saanko maksaa. Hän sanoi, että maksa mieluummin itse. Se oli sitten silleen. Nykyisinkin maksamisesta sovitaan aika lailla tapauskohtaisesti.

        Että silleen.


      • qwertyasdasd
        Ou nou kirjoitti:

        Kaikkihan tietää mitä? Jos on ihan sama miten toimii, ei ihme että on yksin...

        Neljäs vuosi ihannesuhdetta menossa. Eikä loppua näy. Tapasimme Suomi24:n treffien kautta.

        Ennen ekoja treffejä kirjoiteltiin viikon verran aktiivisesti. Se antoi hyvän pohjan jutella erilaisista asioista. Varsinkin kun sen viikon aikana oli jo käyty läpi monenlaisia asioita elämästä ja omista ajatuksista puolin ja toisin.

        Treffeillä mentiin aluksi hakemaan kahvit ja syötävää. Kysyin, saanko maksaa. Hän sanoi, että maksa mieluummin itse. Se oli sitten silleen. Nykyisinkin maksamisesta sovitaan aika lailla tapauskohtaisesti.

        Että silleen.

        Aika osuva kirjoitusvirhe. :)
        " Kysyin, saanko maksaa. Hän sanoi, että maksa mieluummin itse."
        Kumpihan joutui maksumieheksi? (Tai sukupuolineutraalisti maksuhenkilöksi)


      • carambola87a
        Ou nou kirjoitti:

        Kaikkihan tietää mitä? Jos on ihan sama miten toimii, ei ihme että on yksin...

        Neljäs vuosi ihannesuhdetta menossa. Eikä loppua näy. Tapasimme Suomi24:n treffien kautta.

        Ennen ekoja treffejä kirjoiteltiin viikon verran aktiivisesti. Se antoi hyvän pohjan jutella erilaisista asioista. Varsinkin kun sen viikon aikana oli jo käyty läpi monenlaisia asioita elämästä ja omista ajatuksista puolin ja toisin.

        Treffeillä mentiin aluksi hakemaan kahvit ja syötävää. Kysyin, saanko maksaa. Hän sanoi, että maksa mieluummin itse. Se oli sitten silleen. Nykyisinkin maksamisesta sovitaan aika lailla tapauskohtaisesti.

        Että silleen.

        Jaa vai löysitte suomi24 treffien kautta. Terveisiä sinne suomi24:n mainososastolle vaan ;P


      • Naisethan rakastaa
        Ou nou kirjoitti:

        Tätähän se on kun (aikuiset?) ihmiset eivät osaa puhua keskenään. Oletusten pohjalta mennään ja sitten ihmetellään kun toinen ei tykännytkään.

        Jokainen tulkitsee elämää ja tapahtumia oman taustansa mukaan. Yhdelle maksaminen, oven avaaminen ja muu on normaalia kohteliaisuutta. Toiselle se on merkki alistamisesta ja ylemmyyden osoittamista. Jos et tiedä toisen taustaa, kysy miten haluat tehtävän. Tai ehdota ja kerro miksi ajattelet näin.

        Mielenkiintoinen tuo johdatelma "mies teki oikein koska nettitreffit ei toimi". Jos sulle aina käy noin, mietipä mikä niissä tilanteissa on joka kerta samaa...

        oletuksia. Niiden mielestähän koko dettailun ja vielä avioliitonkin pitäisi perustua oletuksiin, jossa mies muka automaattisesti tietää mitä nainen haluaa ja tuntee.


      • hulabaloota

        Ei täällä s...na toimi enää mikään kun ihmiset hakee jotain v..n mielikuvitusolentoa jonka ne omassa päässään on kehitelleet joksikin unelmakumppaniksi jostain unelmien poikamies sarjasta. Muijia riittä kuin heinää pellos mutta luu jää käteen kun liikaa valkkaa.


      • Ou nou
        qwertyasdasd kirjoitti:

        Aika osuva kirjoitusvirhe. :)
        " Kysyin, saanko maksaa. Hän sanoi, että maksa mieluummin itse."
        Kumpihan joutui maksumieheksi? (Tai sukupuolineutraalisti maksuhenkilöksi)

        Noniin, kittii huomaamisesta.

        Käytiin vuosipäivän kunniaksi samassa kahvilassa. Nyt minä maksoin.

        Muisteltiin ensitreffejä ja molemmat olivat samaa mieltä. Jos silloin ei olisi alettu heti jutellen sopimaan, ei luultavasti oltaisi päädytty niille toisillekaan treffeille. Nyt on sitten viides vuosi menossa.

        Ihan oikeesti: Jos kaksi aikuista ei pysty sopimaan kahvien maksamisesta, miten ihmeessä ne pystyisivät sopimaan elämän isommista asioista?


      • :-o
        carambola87a kirjoitti:

        Jaa vai löysitte suomi24 treffien kautta. Terveisiä sinne suomi24:n mainososastolle vaan ;P

        Ei sulla lapsi oo muuta hommaa kuin häiriköidä täällä palstoilla. Paas kone kii ja mee vähäks aikaa ulos välillä.


      • Ikäväkyllänäin
        Kakskymppinen kirjoitti:

        Joo niin, mutta kaikkihan tietää että netistä tavatut suhteet ei toimi, koska naisilla on niin paljon kysyntää, joten ihan sama miten siinä toimii

        NETISSÄ ALKANUT NETISSÄ LOPPUU...


    • Toivoton tapaus

      Sen ainakin opin että seuraavilla treffillä kysyn että haluaako nainen maksaa itse. Meinaan tuli aika negatiivisellä äänen sävyllä takaisin että "minä maksan itse" kun yritin ostaa seuralaiselle juomaa.

      • 14 + 4

        Alkoholijuoman ostossa on kyllä se, että jotkut yhdistää sen aika vahvasti seksin vonkaamiseen, jopa huoraamiseen, tai jotkut alkoholijuomat joissain asiayhteyksissä yhdistyy siihen. Varsinkin sellainen, jos ei kysy että saako tarjota. Drinkin lähettäminen kysymättä on lihatiskiravintoloissa vonkaamista ja sen juominen voi sen vonkaavan osapuolen kuvitelmissa ainakin tarkoittaa suostumista, vaikkei oikeasti tarkoittaisikaan.

        Eli kysyminen on varmasti hyvä strategia. :)


      • ggf
        14 + 4 kirjoitti:

        Alkoholijuoman ostossa on kyllä se, että jotkut yhdistää sen aika vahvasti seksin vonkaamiseen, jopa huoraamiseen, tai jotkut alkoholijuomat joissain asiayhteyksissä yhdistyy siihen. Varsinkin sellainen, jos ei kysy että saako tarjota. Drinkin lähettäminen kysymättä on lihatiskiravintoloissa vonkaamista ja sen juominen voi sen vonkaavan osapuolen kuvitelmissa ainakin tarkoittaa suostumista, vaikkei oikeasti tarkoittaisikaan.

        Eli kysyminen on varmasti hyvä strategia. :)

        No aika noloa naisena vastata kysymykseen haluatko maksaa itse, että "en".... Mutta kai niinkin röyhkeitä naisia on olemassa.


      • kielioppi/sisältö
        ggf kirjoitti:

        No aika noloa naisena vastata kysymykseen haluatko maksaa itse, että "en".... Mutta kai niinkin röyhkeitä naisia on olemassa.

        Siinä on eroa kysyykö "Saanko maksaa" vai "Haluatko maksaa"

        Mietipä niin varmaan huomaat.


    • 14 + 4

      Kyllä naisena haluan maksaa itse omani, jos olen ihan vieraan ihmisen kanssa liikkeellä, enkä odota mieheltä mitään. Toki on vähän huvittavaa, jos mies vaikuttaa olevan kamalan huolissaan, ettei joudu maksamaan jotain muutama euroa. Tai nainenkaan sen puolesta.

      Yleensä itse ilmoitan miehelle etukäteen, että kumpikin maksaa omansa ja myös itse maksan ensin omani. Musta on hyvä puhua maksaja selväksi jo treffejä sovittaessa silloin, jos on isommista summista kyse, esimerkiksi ateriasta. Eli siis lähinnä kumpikin ilmoittautuu maksajiksi niissä jutuissa jotka haluaa maksaa, toiselta ei voi edellyttää omien ruokien ynnä muun maksamista, jos tämä ei itse sitä ehdota.

      Kerran mies maksoi molempien edestä kysymättä tai ilmoittamatta mulle siitä mitään etukäteen, eikä halunnut nähdä uudelleen. Vaikka kyse oli muutamasta eurosta, se tuntui aika alentavalta, koska en ole etsimässä elättäjää itselleni ja koska olin itse ehdottanut tapaamispaikkaa. Jos toinen haluaa nähdä uudelleen ja vaatii saada maksaa jonkun pikkujutun, niin se ei niin kauheasti haittaa, mutta en kylläkään keltään odota sellaista.

      • Herrasmiehet <3

        Niin, ihmisiä on niin monenlaisia. Itse taas en osaa ajatella noin kaukaa haetusti, että "en hae elättäjää". En itse laske joka euroa, enkä koe että tarjoajalla on mitään suuria juonia tarjoamisensa takana. Yksinkertaisesti sitä pidetään ja on kautta aikojen pidetty osana hyviä käytöstapoja että on vieraanvarainen. Eli jos mies on ehdottanut treffejä, pidän siitä että hän maksaa ensi treffeillä ja esim. ehdottaa paikkaa. Minulle on erittäin tärkeää että mies omaa kohteliaat käytöstavat. Rahan käytön korostaminen suuntaan tai toiseen "ERIKSEEN"-karjaisu (kamalaa..) tai yletön rahalla ja palkoillaan leveily on kiusallista.

        Toki huolehdin myöhemmin että tilit tasaantuu, käyn esim. tilaamassa uuden viinipullon miehen ollessa vessassa tai kutsun hänet myöhemmin syömään kotiin tai ostan valmiiksi leffaliput asiaa korostamatta. Joku sanoi että asiasta pitää sopia ja puhua, minä taas en pitäisi siitä että sellainen asia otetaan edes puheeksi, jos molemmilla on peruskäytöstavat hallussa, kyllä sen luulisi menevän saumattomasti muutenkin. Mutta joo, jokainen tavallaan, mutta omalta kohdaltani jos mies ei tarjoudu maksamaan ekoja treffejä ovat ne viimeiset. Se vaan kertoo mielestäni jotain olennaista. Ennen kuin joku käy kertomaan kuinka ahne maksullinen nainen olen :), sanon vaan että eikös ole hyvä että vakka valitsee kantensa, enkä NIIN tarkan markan miehelle olekaan se oikea. Kaikista ei tarvitse tulla paria, ja minun puolestani muut hoitakoon maksunsa miten tykkäävät.


      • samaa mieltä
        Herrasmiehet <3 kirjoitti:

        Niin, ihmisiä on niin monenlaisia. Itse taas en osaa ajatella noin kaukaa haetusti, että "en hae elättäjää". En itse laske joka euroa, enkä koe että tarjoajalla on mitään suuria juonia tarjoamisensa takana. Yksinkertaisesti sitä pidetään ja on kautta aikojen pidetty osana hyviä käytöstapoja että on vieraanvarainen. Eli jos mies on ehdottanut treffejä, pidän siitä että hän maksaa ensi treffeillä ja esim. ehdottaa paikkaa. Minulle on erittäin tärkeää että mies omaa kohteliaat käytöstavat. Rahan käytön korostaminen suuntaan tai toiseen "ERIKSEEN"-karjaisu (kamalaa..) tai yletön rahalla ja palkoillaan leveily on kiusallista.

        Toki huolehdin myöhemmin että tilit tasaantuu, käyn esim. tilaamassa uuden viinipullon miehen ollessa vessassa tai kutsun hänet myöhemmin syömään kotiin tai ostan valmiiksi leffaliput asiaa korostamatta. Joku sanoi että asiasta pitää sopia ja puhua, minä taas en pitäisi siitä että sellainen asia otetaan edes puheeksi, jos molemmilla on peruskäytöstavat hallussa, kyllä sen luulisi menevän saumattomasti muutenkin. Mutta joo, jokainen tavallaan, mutta omalta kohdaltani jos mies ei tarjoudu maksamaan ekoja treffejä ovat ne viimeiset. Se vaan kertoo mielestäni jotain olennaista. Ennen kuin joku käy kertomaan kuinka ahne maksullinen nainen olen :), sanon vaan että eikös ole hyvä että vakka valitsee kantensa, enkä NIIN tarkan markan miehelle olekaan se oikea. Kaikista ei tarvitse tulla paria, ja minun puolestani muut hoitakoon maksunsa miten tykkäävät.

        Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Jos mies ei edes tarjoudu maksamaan ekoilla treffeillä, tarkoittaa se sitä, että nainen on täysin yhdentekevä miehelle tai istten äärimmäisen pihi. Tällainen mielikuva ainakin mulle naisena tulee.

        Miesten kannattaa antaa tilaisuus naiselle sanoa, että hän maksaa omansa tarjoutumalla maksamaan hänenkin osuutensa. Fiksu nainen tarttuu tilaisuuteen ja ilmaisee maksavansa itse, mikäli ei missään nimessä halua miehen maksavan. Jatkossa sitten sumplitaan niin, ettei toinen jatkuvasti joudu toimimaan maksajana, vaan että maksut jakautuu tasaveroisesti. Mutta, jos ekalla kerralla mies ei tarjoudu maksamaan, niin oletan, etten ole kovinkaan korkealla sijalla hänen mielenkiinto- tai arvostuslistallaan.


      • 3+12
        samaa mieltä kirjoitti:

        Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Jos mies ei edes tarjoudu maksamaan ekoilla treffeillä, tarkoittaa se sitä, että nainen on täysin yhdentekevä miehelle tai istten äärimmäisen pihi. Tällainen mielikuva ainakin mulle naisena tulee.

        Miesten kannattaa antaa tilaisuus naiselle sanoa, että hän maksaa omansa tarjoutumalla maksamaan hänenkin osuutensa. Fiksu nainen tarttuu tilaisuuteen ja ilmaisee maksavansa itse, mikäli ei missään nimessä halua miehen maksavan. Jatkossa sitten sumplitaan niin, ettei toinen jatkuvasti joudu toimimaan maksajana, vaan että maksut jakautuu tasaveroisesti. Mutta, jos ekalla kerralla mies ei tarjoudu maksamaan, niin oletan, etten ole kovinkaan korkealla sijalla hänen mielenkiinto- tai arvostuslistallaan.

        Mitäs jos et oleta yhtään mitään vaan lähdet sinne treffeille katsomaan ihan muita asioita kuin sitä, että kuka maksaa ja mitä? Voi olla paljon helpompia ne treffit ja löytyäkin jotain kun ei puutu epäolennaisiin asioihin. Minua on haluttu tavata monta kertaa uudelleen, vaikken olekaan maksellut aina naisten kahveja ja tai muita vastaavia. Olisikohan siihen syynä se, että nämä naiset ovat arvioineet hieman muuta kokonaisuutta kuin sitä olenko nyt sattunut ehdottamaan tarjoamista.

        Mielestäni on myös hassua tehdä johtopäätöstä, että tarjoaminen merkkaisi jotain erityisesti mielenkiinnosta juuri sinua kohtaan, koska se tosiaan on yleistä, että mies tarjoaa naiselle ensitreffeillä. Kun jokin asia on yleistä ja tehdään useimmissa tapauksissa, niin siitä ei silloin voitane tehdä päätelmiä, että juurikin se yksi kerta, jolloin jälleen kerran näin tapahtuu, olisi jotenkin erityinen? Toki voit kaikessa rauhassa huijata itseäsi kuvittelemalla, että niin olisi. Itse pyrin kyllä osoittamaan sen mielenkiintoni varsinaisesti jollain muulla selkeämmällä tavalla, jolloin on selvää, että olen juuri ko. naisesta kiinnostunut. Eiköhän se kiinnostus siellä ensitapaamisellakin selviä paremmin monista muista asioista kuin jostain lompakon kaivamisesta.


      • Herrasmiehet <3
        3+12 kirjoitti:

        Mitäs jos et oleta yhtään mitään vaan lähdet sinne treffeille katsomaan ihan muita asioita kuin sitä, että kuka maksaa ja mitä? Voi olla paljon helpompia ne treffit ja löytyäkin jotain kun ei puutu epäolennaisiin asioihin. Minua on haluttu tavata monta kertaa uudelleen, vaikken olekaan maksellut aina naisten kahveja ja tai muita vastaavia. Olisikohan siihen syynä se, että nämä naiset ovat arvioineet hieman muuta kokonaisuutta kuin sitä olenko nyt sattunut ehdottamaan tarjoamista.

        Mielestäni on myös hassua tehdä johtopäätöstä, että tarjoaminen merkkaisi jotain erityisesti mielenkiinnosta juuri sinua kohtaan, koska se tosiaan on yleistä, että mies tarjoaa naiselle ensitreffeillä. Kun jokin asia on yleistä ja tehdään useimmissa tapauksissa, niin siitä ei silloin voitane tehdä päätelmiä, että juurikin se yksi kerta, jolloin jälleen kerran näin tapahtuu, olisi jotenkin erityinen? Toki voit kaikessa rauhassa huijata itseäsi kuvittelemalla, että niin olisi. Itse pyrin kyllä osoittamaan sen mielenkiintoni varsinaisesti jollain muulla selkeämmällä tavalla, jolloin on selvää, että olen juuri ko. naisesta kiinnostunut. Eiköhän se kiinnostus siellä ensitapaamisellakin selviä paremmin monista muista asioista kuin jostain lompakon kaivamisesta.

        Itsekään en tee siitä päätelmiä että miten paljon mies minusta pitää tms. Mielestäni se vaan kuuluu peruskäytöstapoihin. Tästä tiedän useiden (sinun esim.) olevan eri mieltä. Eli siis jos kuulisin että joku mies on pyytänyt ketä tahansa naista treffeille ja maksattanut naisella, niin ajattelisin samalla tavalla. Jos ollaan kaverimielellä liikenteessä, niin tietysti molemmat maksaa omansa, ellei jompikumpi jostain syystä halua tarjota.

        Eli se itse asiassa ei ole epäolennaisuus, vaan kertoo paljon. Epäolennaisuus voi olla jokin seikka, jonka unohtaa esim. unohtaa toivottaa hyvää yötä tai kysyä toiselta miten joku aiemmin mainittu juttu meni (esim. jos toisella on ollut työhaastattelu). Nuokin ovat kohteliaisuusseikkoja, mutta siinä mielessä epäolennaisia, ettei niitä ole harkitusti päätetty jättää kysymättä tai sanomatta. Tavallaan sellaisia, että ainahan jotain unohtuu. Se että mies on asennoitunut "minähän en kenellekään tarjoa mitään" taas on mielestäni hyvin olennaista.


      • Ou nou
        Herrasmiehet <3 kirjoitti:

        Itsekään en tee siitä päätelmiä että miten paljon mies minusta pitää tms. Mielestäni se vaan kuuluu peruskäytöstapoihin. Tästä tiedän useiden (sinun esim.) olevan eri mieltä. Eli siis jos kuulisin että joku mies on pyytänyt ketä tahansa naista treffeille ja maksattanut naisella, niin ajattelisin samalla tavalla. Jos ollaan kaverimielellä liikenteessä, niin tietysti molemmat maksaa omansa, ellei jompikumpi jostain syystä halua tarjota.

        Eli se itse asiassa ei ole epäolennaisuus, vaan kertoo paljon. Epäolennaisuus voi olla jokin seikka, jonka unohtaa esim. unohtaa toivottaa hyvää yötä tai kysyä toiselta miten joku aiemmin mainittu juttu meni (esim. jos toisella on ollut työhaastattelu). Nuokin ovat kohteliaisuusseikkoja, mutta siinä mielessä epäolennaisia, ettei niitä ole harkitusti päätetty jättää kysymättä tai sanomatta. Tavallaan sellaisia, että ainahan jotain unohtuu. Se että mies on asennoitunut "minähän en kenellekään tarjoa mitään" taas on mielestäni hyvin olennaista.

        > ...Joku sanoi että asiasta pitää sopia ja puhua, minä taas en pitäisi siitä että sellainen asia otetaan edes puheeksi, jos molemmilla on peruskäytöstavat hallussa, kyllä sen luulisi menevän saumattomasti muutenkin...


        Kaikki eivät ole yhtä kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Ja mikään ei ole niin epäselvää kuin itsestäänselvä. Siksi ihmisten pitää puhua asioista. Pahimmat väärinkäsitykset syntyvät selvistä asioista ja siitä että oletetaan toisen ajattelevan kuten minä itse olisin ajatellut.

        Oletko muuten huomannut, että pidemmässä parisuhteessa käytöstavat jostain syystä rapautuvat. Katselkaapa vanhoja pariskuntia. Osa heistä on ihan ihania ja niiiin sopuisia. Osa taas tiuskii toisilleen, narisee jatkuvasti pikkujutuista ja mollaa puolisoaan puhuessaan toisille. Ketä tuntematonta tai vähän tuttua kohtaan kehtaisit itse käyttäytyä tällä tavalla?


    • sinä ja hän

      Parempi, että kumpikin maksaa omansa, niin ei tule eripuraa.

    • Harvoin treffeillä

      Minua ainakin loukkaisi tuollainen käytös.Jos mies on herrasmies,voi hän yhden juoman kustantaa.Tai sitten hän käy niin tiheään treffeillä,että kokee sen liian kalliikksi;) Sellasen miehen saat unohtaa:) En lähtisi uusille treffeille mokoman kanssa!

      • skldfjlskdfl

        Nyt eletään tasa-arvon aikaa --> alle 35 vuotiaiden sarjassa naiset maksavat omansa.


      • fgdfhggfh
        skldfjlskdfl kirjoitti:

        Nyt eletään tasa-arvon aikaa --> alle 35 vuotiaiden sarjassa naiset maksavat omansa.

        Ei kysymys ole tasa-arvosta vaan kumppanin etsinnästä ja siihen liittyvästä kohteliaisuudesta ja arvostuksen osoittamisesta.


      • lkdglkdgl
        fgdfhggfh kirjoitti:

        Ei kysymys ole tasa-arvosta vaan kumppanin etsinnästä ja siihen liittyvästä kohteliaisuudesta ja arvostuksen osoittamisesta.

        Eli naisen ei tarvitse osoittaa arvostusta miehelle maksamalla omansa? Niinköhän tuo pitäisi lukea...


    • Nainen 25v

      Minä maksan aina itse juomani ja ruokani. Ihan sama ollaanko ensimmäisillä vai viidensillä treffeillä. Jos mies erikseen sanoo haluavansa maksaa niin sitten voi hänkin maksaa, mutta muuten maksan kyllä omat syömiseni. Ei se ole miehen velvollisuus syöttää ja juottaa tyttöystäväänsä, saati sitten nettitreffiä ;) Naiset hei, vähän girl poweria ;)

      • gfhfhf

        Kyllä minäkin lähtökohtaisesti maksan omat juomani, ruokani tai lippuni, mutta antaa hyvän kuvan miehestä, jos hän osoittaa arvostavansa minua seurana niin paljon, että EKOILLA treffeillä haluaa tarjota.


    • nainen 26v

      Minä maksan treffeillä itse ruokani ja juomani. Jos tavataan useamman kerran, voidaan pieniä juttuja tarjota vuorotellen.

    • mies ilman naista

      Älä mee sen kaa koskaan enään treffeille. todellakin mies maksaa jos pyytää ja vonkaa treffeille. Miehenä sanoisin et toi miehes oli törkee, ei mitään tapoja ja suhdekkin olisi luultavasti sellainen et sinä elättäisit sitä.

      • Nainen....

        Minä olen myös samaa mieltä, että minun mielestäni se on hieman törkeää. Ymmärrän sen, että ensimmäisillä treffeillä tai leffaliput ym. myöhemmin voi kumpikin maksaa omansa, mutta kyllä minua naisena alkaisi ärsyttämään, jos mies ei tarjoaisi yhtään mitään 1-3 treffeillä. Se ei vaadi kuin edes sen 1,5 euron kahvikupillisen, että sekin on ystävällinen ele. Jos mies vielä tuo julki, että hänen suvullaan on paljon rahaa ja omaisuutta ja hän ei tarjoa mitään treffeillä, niin silloin se on torjuntareaktio, koska silloin mies on pihi. Ja jos mies on pihi rahoistaan, hän on myös pihi tunteistaan ja kukaan ei halua seurustella tunnevammaisen kanssa. Kavereita voi olla, mutta ei sen enempää.

        Aina jos joku tulee kylään, tarjoan kaikkea ja olen itse antelias ihminen. Pihiys ja kitsaus ärsyttää miehessä suunnattomasti.


    • normaalisti

      Minusta hyviin taphohin kuuluu, että se tarjoutuu maksamaan joka on kutsunut jollei ole muuta sopinut.

    • Nainen 25v

      Jos nainen kutsuu treffeille, pitäisikö silloin naisen tarjota? Vai maksaa pelkästään omansa, vai myös miehen?

      • normaalisti

        Jos tarkoitit kysymyksesi minulle, niin kyllä se ainakin kohteliaalta kuulostaisi jos nainen tarjoutuisi silloin maksamaan. Vähän sama asia kuin mikään ei estä naista pitämästä ovea aukia jos menee ekana ovesta. Se on tasa-arvoa, eli ei ole syytä pitää jostakin tavasta kiinni vain pelkästään sukupuolen vuoksi.


      • normaalisti
        normaalisti kirjoitti:

        Jos tarkoitit kysymyksesi minulle, niin kyllä se ainakin kohteliaalta kuulostaisi jos nainen tarjoutuisi silloin maksamaan. Vähän sama asia kuin mikään ei estä naista pitämästä ovea aukia jos menee ekana ovesta. Se on tasa-arvoa, eli ei ole syytä pitää jostakin tavasta kiinni vain pelkästään sukupuolen vuoksi.

        Jos ei selvinnyt, niin tarkoitin siis myös miehen.


      • tjgfjjud
        normaalisti kirjoitti:

        Jos tarkoitit kysymyksesi minulle, niin kyllä se ainakin kohteliaalta kuulostaisi jos nainen tarjoutuisi silloin maksamaan. Vähän sama asia kuin mikään ei estä naista pitämästä ovea aukia jos menee ekana ovesta. Se on tasa-arvoa, eli ei ole syytä pitää jostakin tavasta kiinni vain pelkästään sukupuolen vuoksi.

        Kohteliastahan se on, että nainen tarjoutuu maksamaan, jos kerran pyytää miestä ulos. Itsekin olen näin tehnyt, mutta kyllä sain miehestä niin surkean otuksen kuvan, kun suostui siihen. Ei tavattu enää toista kertaa. Ei muutenkaan miellyttänyt, mutta tuo löi vielä viimeisen niitin arkun kanteen miehekkyyden suhteen.


      • Tipunen
        tjgfjjud kirjoitti:

        Kohteliastahan se on, että nainen tarjoutuu maksamaan, jos kerran pyytää miestä ulos. Itsekin olen näin tehnyt, mutta kyllä sain miehestä niin surkean otuksen kuvan, kun suostui siihen. Ei tavattu enää toista kertaa. Ei muutenkaan miellyttänyt, mutta tuo löi vielä viimeisen niitin arkun kanteen miehekkyyden suhteen.

        Ja tämä sitten käännettynä toisin päin:

        "Kohteliastahan se on, että mies tarjoutuu maksamaan, jos kerran pyytää naista ulos. Itsekin olen näin tehnyt, mutta kyllä sain naisesta niin surkean otuksen kuvan, kun suostui siihen. Ei tavattu enää toista kertaa."

        Juuri tuolta surkealta otukselta minustakin tuntuu, kun mies katsoo että minua pitää elättää. :-) Olen asunut maassa jossa miehen velvollisuus on maksaa ihan kaikki naisen puolesta ja monesti ostoksilla miehen kanssa harhautin miestä niin että ehdin sillä välin juoksemaan yksin kassalle. :D

        Maassa maan tavalla, olisi varmaan pitänyt ajatella, mutta avuttoman hoidokin tunne oli musertava...


    • mies ilman naista

      En tiedä. Ei ole nainen koskaan kutsunut treffeille joten en osaa sanoa

    • ffffffffffffffffffff

      100 varmasti oot blondi!
      Mitä eroa on blondilla ja hyttysellä?
      Hyttynen lopettaa imemisen ja kuppaamisen,kun sitä läsäyttää!!!!!!!!!!!!!1

    • Mammona kiinnostaa

      Kyllä miehen kannattaa maksaa, koska jostain syystä moni nainen mittaa miehen kohteliaisuuden rahassa.

      • ..................

        Yleensä nainen haluaa itse maksaa osuutensa, jos ei kiinnosta tavata uudemman kerran. Päinvastaisessa tapauksessa sillä ei kai juuri ole väliä.


      • bzhgff

        Tai sitten testaa onko miehellä niin monta naista samaan aikaan kierroksessa, ettei riitä rahat tai mielenkiinto kohteliaaseen käytökseen.


      • Tilaa omasi
        .................. kirjoitti:

        Yleensä nainen haluaa itse maksaa osuutensa, jos ei kiinnosta tavata uudemman kerran. Päinvastaisessa tapauksessa sillä ei kai juuri ole väliä.

        Kyllä se on juuri päinvastoin. Jos naista ei kiinnosta, niin miehen pitää maksaa. Muutenhan koko tapaamisesta ei olisi mitään iloa naiselle.


    • Kyllä oletan, että mies tarjoutuu sen yhden kahvikupillisen maksamaan. Jos ei, niin ei siinä mitään, maksan tottakai omani. Olen maksanut miehenkin kahvin, jos olen itse ollut se joka on kahville pyytänyt tai paikan valinnut.

    • h<r<rh

      Olen iloinen jos mies maksaa molemmat esim. ravintolassa, kyllä se vain miellyttää vaikka en sen takia todellakaan missään treffeillä käy että saisin ilmaiset sapuskat :) Jos ei maksa, niin ei sitten, se on okei.

    • herrasmies

      Kyllä minä miehenä maksan ja niin kuuluu tehdä jos on herrasmies. Kuka lähtee treffeille?

    • naakkuri

      tää on ihan käsittämätöntä, millaisia kulttuurieroja on. Suomi on varmasti maailman ainoa maa, missä koetaan, että jos mies maksaa, se on pelkkää vonkaamista ja että naisen pitää itse maksaa jotta osoittaa olevansa itsenäinen eikä helppo..

      Eikä tää oo ainoa asia jossa me ollaan erilaisia kuin muu maailma

    • gsdgs

      Kyllä tuollainen sukupuoliajattelu on mielestäni vanhanaikaista, varsinkin kun naiset ovat aivan yhtälailla mukana työelämässä. Ellei ole selviä tuloeroja, niin kyllä se on treffeille kutsuja joka tarjoaa. Sama toimii ylipäänsä elämässä, bisneslounaan maksaa se joka sinut sille kutsuu.
      Ei tuo rahan käyttö ole mielestäni oikea tapa näyttää herrasmiesmäisyyttä, kyllä se tulee ihan muusta käytöksestä.

    • naakkuri

      no, kutsu mua vanhanaikaiseksi, mutta muutenkin mä protestoin tätä vastaan... Meillä ei osata enää järjestää kunnollisia deittejä.
      Miehillä oletuksena on, että kahvikupillisen jälkeen oot valmis seksiin. Vaivaa ei nähdä. Ja surullisinta on se, että tämä pätee myös osaan naisista. Ollaan helppoja, saatavilla, itsestään selviä. Ei kestetä ajatusta siitä, että jos ei anna, mies lähtee saman tien.

      • turha pihdata

        Itse en sekstaile pelon takia, että mies jättää, vaan siksi, että seksi on kivaa ja tuntuu hyvältä! Antaessaan saa! Mitä väliä kauan on tunnettu, jos molemmille asia on ok.


    • uksinainen

      Tää on aivan toivotonta!!! Miksi ihmeessä kantaa huolta kuka maksaa mitäkin - eikö tarkoitus ole löytää se sopiva kumppani??? Olen nainen ja olen melkein joka kerta tarjoutunut maksamaan treffeillä laskut, koska mies on tullut minun kotikaupunkiin... Enkä laske menetettyjä euroja.

    • Minä maksan

      Kyllä minä ainakin miehenä maksaisin. Riippumatta siintä olisinko itse pyytänyt daamia trefeille vai olisiko hän minua. Varsinkin jälkimmäisessä tapauksessa, kyseisen kaltainen oma aloitteisuus tulisi ehdottomasti palkita:)

      • Eve

        Hienoa, juuri näin. Onneksi vielä aitoja herrasmiehiä löytyy. Harmi, että Suomessa deittikulttuuri on vielä "lapsen kengissä". Miehestä ei anna hyvää kuva se, jos laittaa naisen maksamaan. Kyllä se nainen ne "puntit" tasaa sitten myöhemmin.


    • liitolainen

      Mulle on aivan saman tekevää tarjoaako mies vai ei. Voin yhtä hyvin maksaa itse kuin ottaa tarjotun vastaan. Olen myös tarjonnut itse miehelle ensi treffeilläkin.

      On kuitenkin niin, että naimisiin (eli pitkään ja vakavaan suhteeseen) päädyin sellaisen miehen kanssa, joka ensi treffeillä tarjosi koko illan. Hän halusi huolehtia minusta ja tehdä ehkä vähän vaikutuksenkin. Se tuntui mukavalta ja oli osa syy siihen, että tapasimme uudelleen.

    • rva ehkä

      Siis pyysi treffeille ja ei maksanut yhtä juomaa vai 10 ? Yleensä olisi hyvä jutella ennen kahvilaan menoa homma selväksi .

      Itse lemppasin miehen ovelta kun 4,90 kukkakimppua ei meinannut jaksaa tuoda.

      Kävi hakemassa ja treffit mun tarjoamana sitten jatkuivat. eli siis tasapuolisesti nuo kulut niin ei tuu paha mieli.

    • SähköSampsa

      Haha. Olen itse yleensä tarjoavassa päässä, mutta se ei tarkota sitä, että tarjoaisin treffit automaattisesti, vaikka olisin kutsun tehnyt. Jos naisella on jatko siitä kiinni, että tarjoaisin parin euron kahvit tai kymmenen euron drinksut niin olkoon, ei ole ansainnut seuraani. Elämä itsellä ei ole rahasta kiinni ja jos näin on vastapuolella niin on väärässä seurassa.

      • kokoveke

        Sosiaalista kyvyttömyyttä... mutta ehkä saat tuolla taktiikalla tasoistasi seuraa. Minua et ainakaan. Ellei mies ensimmäisillä treffeillä halua huomioida toista edes tuon vertaa, ei mies sitä varmasti tee jatkossakaan. Ennakoi vahvasti suhdetta, jossa mies haluaa olla saamapuolella, mutta ei ole valmis antamaan itsestään mitään. Ei aikaa, ei huomiota, ei hellyyttä, ei rakkautta. Ainoastaan käsi ojossa vaatimassa itselleen kaikkea.


      • nocoffee
        kokoveke kirjoitti:

        Sosiaalista kyvyttömyyttä... mutta ehkä saat tuolla taktiikalla tasoistasi seuraa. Minua et ainakaan. Ellei mies ensimmäisillä treffeillä halua huomioida toista edes tuon vertaa, ei mies sitä varmasti tee jatkossakaan. Ennakoi vahvasti suhdetta, jossa mies haluaa olla saamapuolella, mutta ei ole valmis antamaan itsestään mitään. Ei aikaa, ei huomiota, ei hellyyttä, ei rakkautta. Ainoastaan käsi ojossa vaatimassa itselleen kaikkea.

        jos daami ei miellytä ei ole mitään syytä tarjota kahvejakaan, yksinkertaista.


      • jaska jokunen
        kokoveke kirjoitti:

        Sosiaalista kyvyttömyyttä... mutta ehkä saat tuolla taktiikalla tasoistasi seuraa. Minua et ainakaan. Ellei mies ensimmäisillä treffeillä halua huomioida toista edes tuon vertaa, ei mies sitä varmasti tee jatkossakaan. Ennakoi vahvasti suhdetta, jossa mies haluaa olla saamapuolella, mutta ei ole valmis antamaan itsestään mitään. Ei aikaa, ei huomiota, ei hellyyttä, ei rakkautta. Ainoastaan käsi ojossa vaatimassa itselleen kaikkea.

        Miten tilanne eroaa siinä tapauksessa kun nainen on käsi ojossa vaatimassa että mies maksaa tarjoilut? Eikö se anna ihan samanlaisen signaalin siitä että nainen haluaa olla saamapuolella?


      • 13+15
        jaska jokunen kirjoitti:

        Miten tilanne eroaa siinä tapauksessa kun nainen on käsi ojossa vaatimassa että mies maksaa tarjoilut? Eikö se anna ihan samanlaisen signaalin siitä että nainen haluaa olla saamapuolella?

        Niin kyllä mä ainakin lähtisin siitä, että ensitreffeillä maksetaan omat kahveet tms. Jos nainen ei kiinnostu lähtemään uudestaan treffeille PELKÄSTÄÄN siksi, etten tarjonnut, niin eiköhän se pyöri ihan väärien asioiden perässä alun alkujaankin.

        Toisilla tai kolmansilla treffillä saattaisin hyvinkin tarjota. Tai joskus tulevaisuudessa randomisti silloin tällöin. En kuitenkaan halua naita, joka pyörii seurassani vain lahjonnan ansiosta.


      • Näin ..
        13+15 kirjoitti:

        Niin kyllä mä ainakin lähtisin siitä, että ensitreffeillä maksetaan omat kahveet tms. Jos nainen ei kiinnostu lähtemään uudestaan treffeille PELKÄSTÄÄN siksi, etten tarjonnut, niin eiköhän se pyöri ihan väärien asioiden perässä alun alkujaankin.

        Toisilla tai kolmansilla treffillä saattaisin hyvinkin tarjota. Tai joskus tulevaisuudessa randomisti silloin tällöin. En kuitenkaan halua naita, joka pyörii seurassani vain lahjonnan ansiosta.

        Mä taas naisena lähden siitä, että mies tarjoaa ekoilla treffeillä, mutta myöhemmin en odota sitä. Jos ei, niin pidän miestä huonokäytöksisenä tai sellaisena, jota en kovin paljoa kiinnosta.

        Siis elehän on ihan kohteliaisuuden osoittamista ja tietysti vastaan hänelle, että voin kyllä maksaa itsekin ihan hyvin. Jos mies vaatii, että saa maksaa, annan myöten. Mutta tarjoan seuraavan kierroksen omasta pussista.


    • Nainen maksaa

      Minä en edes lähde treffeille jos ei nainen maksa.Nykyään on tasa-arvon aika niin mainostettua että nyt on naisten vuoro maksaa.Hyvin ovat tarjonneet ei voi moittia-

    • PunaineParoni

      Kyllä se niin on, että nyt on naisten vuoro maksaa, koska miehet ovat vuosisatoja naisia jo kestinneet.

    • ikää25jasinkku

      Ei tästäkään tarttisi tehdä mitään suurta juttua. Minä olen aina valmis maksamaan omat juomani ja ruokani. Voin jopa joskus tarjota miehelle, jos sille päälle satun... Mutta kyllä tässä on kyse kommunikaatiosta. Jos mies haluaa maksaa, annan hänen niin tehdä. Jos taas hän ei halua, ei mun mielestä siinä ole MITÄÄN outoa... varsinkaan jos ollaan ihan vaan tapailun alkuvaiheessa. Puhukaa, olkaa kohteliaita ja suvaitkaa muiden valintoja. Ei kukaan ole velvollinen maksamaan toisen puolesta!

      • juupajoopa

        Minä oletan, että mies maksaa ensitreffeillä. Jos ei yhtä kahvikuppia/drinkkiä ole valmis maksamaan, antaa se minusta pihin ja nihilistin kuvan. Samoin, jos mies on ehdottanut syömistä, hän silloin maksaa. Jatkossa, jos uusille treffeille päädytään, ei ole mielestäni niin tarkkaa, kumpi maksaa milloinkin, vaikka vuoronperään, tai mikä luontevimmalta tuntuu.
        Itselleni vaan jokaeuron kyttääjät ovat todellinen turn off ja kannatan perinteisiä kohteliaisuussääntöjä varsinkin ensi treffeillä. Ja tosiaan, jos suhde etenee edes tapailuasteelle, ei ole enää mielestäni väliä, kumpi maksaa milloinkin, kunhan siitä ei pidetä mitään kirjaa.


      • Erik af Venusberg
        juupajoopa kirjoitti:

        Minä oletan, että mies maksaa ensitreffeillä. Jos ei yhtä kahvikuppia/drinkkiä ole valmis maksamaan, antaa se minusta pihin ja nihilistin kuvan. Samoin, jos mies on ehdottanut syömistä, hän silloin maksaa. Jatkossa, jos uusille treffeille päädytään, ei ole mielestäni niin tarkkaa, kumpi maksaa milloinkin, vaikka vuoronperään, tai mikä luontevimmalta tuntuu.
        Itselleni vaan jokaeuron kyttääjät ovat todellinen turn off ja kannatan perinteisiä kohteliaisuussääntöjä varsinkin ensi treffeillä. Ja tosiaan, jos suhde etenee edes tapailuasteelle, ei ole enää mielestäni väliä, kumpi maksaa milloinkin, kunhan siitä ei pidetä mitään kirjaa.

        Ymmärrätkö reppana, mitä tarkoittaa nihilisti?


    • -aikunen nainen-

      En koskaan lähde ekoille treffeille syömään, se on liian riski homma, jos toinen ei lainkaan tavatessa miellytä. Syömisessä menee kuitenkin vähintään tunnin verran ja se on sitten aika pakkopullaa jos pitää epämiellyttävän ihmisen seurassa yrittää nauttia ateriasta.

      No täytyy tunnustaa, että kerran ekat treffit venyi ja mies pyysi lounaalle ravintolaan, oli ihan keskipäivä ja oltiin autolla liikkeellä, sitten mentiinkin syömään. Mies maksoi ilman muuta laskun mutta tarjoilijan mentyä annoin miehelle puolet laskusta. Mies hiukan vastusteli mutta pidin pääni ja kyllä mies sitten otti rahan vastaan. Ja suhteemme jatkuikin siitä ihanan kesän ajan...

      Kahville siis, kupillinen maksaa noin pari euroa kahvilassa. Tarjoan mielelläni myös muutenkin ystävilleni, kuten treffikaverillekin, kahvin kahvilassa. En laske muutaman euron perään. Olen ekoilla treffeillä maksanut pari kertaa miehen kahvit (kerran toisella lompsa jäi autoon, oli tosi nolona menossa sitä hakemaan ja kerran treffikaverilla oli vain pankkikortti niin maksoin kahvit enkä nikotelllut yhtään). Aivan sama, menee sitä nyt muutama euro muuhunkin "turhuuteen" ja tämähän voi olla hyvä sijoitus tulevaan ;)

      Muutenkin jos olen ystäväni kanssa vaikkapa baarissa, ostamme suurin piirtein vuoron perään laskematta kovin tarkkaan drinksuja ja mitä kumpikin juo. Onko sen nyt NIIN tarkkaa??

    • hmmmmmm

      Se vähän riippuu treffeistä, että "kuuluuko" miehen maksaa vai ei. Mielestäni on enemmän kuin ok, että molemmat maksaa omansa, jos mennään jonnekin ravintolaan syömään tms. Mutta jos käydään vaikka kahvilla (kustantaa tyyliin 5e), niin kyllä se miehestä jotain kertoo, jos ei tarjoa... Ei se treffejä pilaa tai mitenkään vaikuta homman jatkumiseen, mut kyllä se vähän ajatuksia herättää että "Onko se niin pihi vai..." Ja yleisesti ottaen puhun nyt ensitreffeistä, en oleta et kukaan useampaa kertaa maksaa mun juomiset, syömiset tai muutakaan.

    • Bätre__

      Pappa och Mamma betala

    • mies maksaa

      anteeks nyt vain, mutta kyllä minä oletan, että mies kustantaa illallisen tai elokuvalipun, jos hän on pyytäny treffeille. Tietenkin olen valmis kutantamaan itsekin, mutta esim. omassa kaveripiirissäkin me tarjoillaan kahveja ja lounaita puolin ja toisin tyylillä se maksaa ken ehtii ensin ;) Eurot tasaantuu kuitenkin jossain vaiheessa.
      Huonoa käytöstä on se, jos mies on pyytänyt monta kertaa treffeille ja sit kun vihdoin ja viimein ehdin, niin joudun itse maksamaan.

      • Kohteliasta on että mies maksaa jos on treffeille pyytänytkin.
        Kyllä herrasmiehiä löytyy jotka ottavat heti homman haltuun.


    • ...........

      miehen ei tarvii maksaa, jos huomaan etten ole kiinnostunut, silloin maksan puolet,vaikka mies olis treffeille pyytänyt..

    • lähtökohtaisesti

      Se, joka pyytää, maksaa. Se on kohteliasta.

    • no jaa

      Noi nettideittitapaamiset on just tuollaisia, kun ei olla lainkaan ihastuttu vastapuoleen, niin pihiys ottaa aika äkkiä vallan. Ilmeisesti tyyppi käy jatkuvasti kahvilla deitti-ilmoitustensa kanssa, joten tulisi kalliiksi hänelle maksella jatkuvasti. Kyllähän tuosta jo voi päätellä asian. Näin naisena antaa aina huonon kuvan miehestä, siis kuva, että on vain yksi deitti muiden joukossa, jolle ei paljoa arvoa anneta. Siltikin itse olen sillä kannalla, että kummatkin maksaa omansa, mutta silti se antaa miehestä kuvan, jos ei edes anna naiselle tilaisuutta sanoa, etä hän kyllä maksaa omansa.

    • Hohohohohh

      Mua ainaki ärsytti ku mies vaati saada tarjota ruuat.

    • mies maksoi

      MIesystävä maksoi ekat treffit ja tokat ja kolmannet...minä kylllä mainitsin, että voin maksaa itsekin, mutta hän sanoi, että miehen kuuluu maksaa. Kyllä se naiseen vaikutuksen tekee :).

    • odotan miehen maksav

      Jotain voi päätellä, jos mies ei maksa ekoilla treffeillä, niin ajattelen, että ei ole kovin kiinnostunut. Joten se siitä.
      Kohtelias maksaja, joka ei sen kummemin mainosta varojaan antaa itsestään sen vaikutelman, että on kiinnostunut juuri minusta ja kenties, jos muuten synkkää niin annan sen tutustumismahdollisuuden.

      Tietysti jos on erehtynyt treffeille tyypin kanssa, joka ei halua tarjota. Niin nopeasti treffit päätökseen, mutta kohteliaasti tietenkin maksan omani ja hyvä niin ei jää kiitollisuus velkaa.

      En edes halua miestä, joka ei pysty itseään elättämään.

      • 16+14

        Miten tuo viimeinen lause liittyy siihen, että mies ei mahdollisesti tarjoa sinulle? Harvemmassa taitaa olla ne kerrat kun nainen spontaanisti haluaa tarjota miehelle, joten eiköhän se mies yleensä vähintään omat kahvinsa siellä treffeillä maksa ja siten ainakin itsensä elätä. Naisesta ei sitten tiedä. Yleensä halutaan kyllä ihan omavarainen nainenkin.


    • pppppprrrrrr

      Jos mies pyytää minua treffeille, niin kyllä minä oletan että hän myös tarjoaa. Minä voin tarjota sitten toisen kerran, jos sellainen tulee... epäkohtelias ja kitsas mies tuskin kellään on haussa? Eikä se liity mitenkään mihinkään elättäjän hakemiseen, vaan herrasmies on aina herrasmies.

    • no miksei

      Nykyisen kanssa kun aloin seurustelemaan, niin ensitreffeillä kävimme elokuvissa ja juomassa teet. Maksoin myöhemmin hänelle puolet näistä, koska itselläni ei ollut silloin varaa, ja hän ei myöskään elänyt palkalla. Ei tässä järjestelyssä ole mitään ihmeellistä. Mikä pinttynyt käsitys naisilla on että on kohteliasta mieheltä maksaa kaikki? Minusta on täysin itsestäänselvyys että itse maksaa syömisensä/juomisensa. Jos ei ole lainkaan varaa, treffit sovitaan johonkin muuhun paikkaan kuin kahvilaan, ravintolaan tai baariin.

    • Vaimotar

      Mies tietty maksaa, ja maksaa myös myöhemminkin, joka kerta :) Minä pidän itseni nättinä ja huushollin kondiksessa, vaikka käynkin töissä. Mutta mies siis maksaa :)

      • Kosken Korva

        Sitten se mies mielellään ostaa tavaraakin, jos sulta ei irtoa tai olet raskaana. Kun on tottunut että rahalla saa ja raha aina toimii niin se pätee kaikkeen.


    • Mies maksaa kahvit

      Mies maksaa ne kahvit jos nyt yhtään haluaa tehdä vaikutuksen naiseen eikä antaa superpihiä kuvaa itsestään. Siihen ei kertakaikkiaan voi koko talous kaatua.

    • odotuksialiikaako?

      Minäkin olen sen verran vanhankansan naisia, että oletan miehen maksavan treffeillä.

      Jos mies kokee suunnatonta vääryyttä siiteä, että avaa minulle oven, vetää tuoli, käyttäytyy suojelevasti ja maksaa minun muutaman euron / 1 -20 euroa kulut treffeillä niin mies ei ole minulle.

      Käyn töissä ja olen taloudellisesti riippumaton, minun siis ei tarvitse hakea elättäjää, mutta haen miestä joka Mies, ei pikkupoika.

      Jos sitten suhteeseen asti edetään, pidän huolta miehen toiveista ja pikkuhaluista. Kodin siistinä ja silitän vaatteet. Ja maksan oman osani menoista - vaikka odotankin miehen maksavan enemmän. -Minä satsaan kotiin, hän kaiken pyörittämiseen.

      Ja kyllä ajatusmaailman mene niinkin, että jos teen väärin - hänellä on oikeus ja oikeastaan jopa velvollisuus minua siitä ojentaa. ( ei mitään hakkaamisia/pahoinpitelyitä)

      Ja sen verran olen oppinut, että tähän ei ole miehistä jotka surevat parin euron menetystä ekoilla treffeillä ;)

      • Talous kunnossa.

        Kahvia tarjoan, ovea avaan ja kaikkia hyviä tapoja noudatan.

        Kaverin /Kavereiden kanssa ulkona, mielelläni maksan koko pöydän laskun.

        Mutta muutamilla ensitreffeillä haluaisin että kumpikin maksaa omansa. Myöhemmin ulkona käydessä maksan mielelläni.

        Ravintolassa en koskaan tarjoa mitään naiselle, jos häntä olen vakavasti vikittelemässä.

        Tuntemattomalle yhdenillan panolle tarjoan suruttomasti.

        Tarjoaminen ei saa olla mitenkään se tekijä jolla minut valitaan parisuhde ehdokkaaksi.

        Tässä ei ole kyseessä mikään piheys vaan suodatin jolla väärävaikutteiset kumppani ehdokkaat saa pois kuviosta.

        Minua ei naisen tarvitse elättää, mutta haen vastaavasti vahvantalouden omistajaa.

        Nykyisin jaloissa pyörii kaikenmailman onnenonkijoita, varsinkin yh-äidit tuntuvat piirittävän aika vahvasti.

        Tälleen treffeistä ajattelen.


      • Valitsija.
        Talous kunnossa. kirjoitti:

        Kahvia tarjoan, ovea avaan ja kaikkia hyviä tapoja noudatan.

        Kaverin /Kavereiden kanssa ulkona, mielelläni maksan koko pöydän laskun.

        Mutta muutamilla ensitreffeillä haluaisin että kumpikin maksaa omansa. Myöhemmin ulkona käydessä maksan mielelläni.

        Ravintolassa en koskaan tarjoa mitään naiselle, jos häntä olen vakavasti vikittelemässä.

        Tuntemattomalle yhdenillan panolle tarjoan suruttomasti.

        Tarjoaminen ei saa olla mitenkään se tekijä jolla minut valitaan parisuhde ehdokkaaksi.

        Tässä ei ole kyseessä mikään piheys vaan suodatin jolla väärävaikutteiset kumppani ehdokkaat saa pois kuviosta.

        Minua ei naisen tarvitse elättää, mutta haen vastaavasti vahvantalouden omistajaa.

        Nykyisin jaloissa pyörii kaikenmailman onnenonkijoita, varsinkin yh-äidit tuntuvat piirittävän aika vahvasti.

        Tälleen treffeistä ajattelen.

        Hyvä systeemi, pitää sidukka - pissikset poissa.

        Noi on ongelmallisia hetkiä parisuhteen luomisessa.


      • Jo käynyt.
        Valitsija. kirjoitti:

        Hyvä systeemi, pitää sidukka - pissikset poissa.

        Noi on ongelmallisia hetkiä parisuhteen luomisessa.

        Miten trefeillämaksaminen saa näin ison huomion?

        Ketä kiinnostaa muutama €€ ?


      • Olemmeko tapaamassa
        Talous kunnossa. kirjoitti:

        Kahvia tarjoan, ovea avaan ja kaikkia hyviä tapoja noudatan.

        Kaverin /Kavereiden kanssa ulkona, mielelläni maksan koko pöydän laskun.

        Mutta muutamilla ensitreffeillä haluaisin että kumpikin maksaa omansa. Myöhemmin ulkona käydessä maksan mielelläni.

        Ravintolassa en koskaan tarjoa mitään naiselle, jos häntä olen vakavasti vikittelemässä.

        Tuntemattomalle yhdenillan panolle tarjoan suruttomasti.

        Tarjoaminen ei saa olla mitenkään se tekijä jolla minut valitaan parisuhde ehdokkaaksi.

        Tässä ei ole kyseessä mikään piheys vaan suodatin jolla väärävaikutteiset kumppani ehdokkaat saa pois kuviosta.

        Minua ei naisen tarvitse elättää, mutta haen vastaavasti vahvantalouden omistajaa.

        Nykyisin jaloissa pyörii kaikenmailman onnenonkijoita, varsinkin yh-äidit tuntuvat piirittävän aika vahvasti.

        Tälleen treffeistä ajattelen.

        piakkoin? "Kaikenmaailman onnenonkijoita. Varsinkin yh-äidit kimpussa" Hiemanko loukkaavaa! Maksan itse kahvini, ruokani, mahdolliset matkakustannukset ym. En odota miehen edes maksavan vaikka olenkin yh-äiti, koska pärjään mainiosti omillani. Sarkastinen kysymys: tuonko sinulle puolet tarjottavista? Oikea henkilö, jos lukee tämän tietää kyllä mistä on kyse.


      • Talous kunnossa.
        Olemmeko tapaamassa kirjoitti:

        piakkoin? "Kaikenmaailman onnenonkijoita. Varsinkin yh-äidit kimpussa" Hiemanko loukkaavaa! Maksan itse kahvini, ruokani, mahdolliset matkakustannukset ym. En odota miehen edes maksavan vaikka olenkin yh-äiti, koska pärjään mainiosti omillani. Sarkastinen kysymys: tuonko sinulle puolet tarjottavista? Oikea henkilö, jos lukee tämän tietää kyllä mistä on kyse.

        Toivottavasti emme ole tapaamassa.

        Tämä on kyllä todellisuutta, useat yksinhuoltajat yrittävät kaikkensa korjatakseen taloudellista tilannettaan. Myöskin käyttämällä uuden kumppanin valintaa keinonaan.

        Myöskim tarkoitusperäisiä tyrkkyjä tuntuu pyörivän jaloissa, näihin en koskisi tikullakaan.

        Ystäväpiirissäni on myöskin yksinhuoltaja äitejä, näiden vaikuttimiltaan tunnettujen ihmisten kanssa voisinkin muodostaa parisuhteen / treffailla.

        Elämä on raadollista.

        Ne jotka kirjoittamiseni kokee jotenkin loukkaavaksi eivät ole minun treffi ehdokkaita.

        Toivottavasti löydän korkeastikoulutetun, hyvän perheen tyttären kumppanikseni jakamaan elämän sulokkuutta kanssani.


      • .................
        Talous kunnossa. kirjoitti:

        Toivottavasti emme ole tapaamassa.

        Tämä on kyllä todellisuutta, useat yksinhuoltajat yrittävät kaikkensa korjatakseen taloudellista tilannettaan. Myöskin käyttämällä uuden kumppanin valintaa keinonaan.

        Myöskim tarkoitusperäisiä tyrkkyjä tuntuu pyörivän jaloissa, näihin en koskisi tikullakaan.

        Ystäväpiirissäni on myöskin yksinhuoltaja äitejä, näiden vaikuttimiltaan tunnettujen ihmisten kanssa voisinkin muodostaa parisuhteen / treffailla.

        Elämä on raadollista.

        Ne jotka kirjoittamiseni kokee jotenkin loukkaavaksi eivät ole minun treffi ehdokkaita.

        Toivottavasti löydän korkeastikoulutetun, hyvän perheen tyttären kumppanikseni jakamaan elämän sulokkuutta kanssani.

        Ei minua ainakaan kukaan ole yrittänyt käyttää hyväksi, mutta ilmeisesti osaan valita seurani. Itse kyllä tarjoan ulkona entistä mieluummin ja melkein vaadin sitä, jos tiedän, että toisella riittää parempiakin rahareikiä.


      • Teljo Käenpää
        Talous kunnossa. kirjoitti:

        Toivottavasti emme ole tapaamassa.

        Tämä on kyllä todellisuutta, useat yksinhuoltajat yrittävät kaikkensa korjatakseen taloudellista tilannettaan. Myöskin käyttämällä uuden kumppanin valintaa keinonaan.

        Myöskim tarkoitusperäisiä tyrkkyjä tuntuu pyörivän jaloissa, näihin en koskisi tikullakaan.

        Ystäväpiirissäni on myöskin yksinhuoltaja äitejä, näiden vaikuttimiltaan tunnettujen ihmisten kanssa voisinkin muodostaa parisuhteen / treffailla.

        Elämä on raadollista.

        Ne jotka kirjoittamiseni kokee jotenkin loukkaavaksi eivät ole minun treffi ehdokkaita.

        Toivottavasti löydän korkeastikoulutetun, hyvän perheen tyttären kumppanikseni jakamaan elämän sulokkuutta kanssani.

        Korkeasti koulutetut naiset tuskin kaipaavat miestä, jonka teksti pursuaa yhdys sanavihreitä.


    • Tipunen

      Minusta ovat epäilyttäviä ne sellaiset naiset, joiden mielestä on sopivaa ottaa miehestä irti kaikki mahdollinen taloudellinen hyöty. :D (vrt. Tuksu) Eikä herrasmieheyden tulisi perustua mitenkään rahaan, voihan köyhäkin mies olla herrasmies, ja tutustumisen arvoinen...

      Kävin kerran treffeillä erään nuorukaisen kanssa. Ostimme juomat erikseen. Mitään ongelmaa ei ollut, kunnes mies sai oluensa juotua loppuun ja jatkoi mitään kysymättä minun juomallani. Tätä, hyvät ihmiset, sentään välttäkää! :D

      • ~cissi~

        No tuoltakin olisit välttynyt, kun olisit edellyttänyt, että mies maksaa, kuten sen kuuluu...kaikenlaisten hampparien kanssa sitä treffaillaankin...


      • Periaatteesta en.
        ~cissi~ kirjoitti:

        No tuoltakin olisit välttynyt, kun olisit edellyttänyt, että mies maksaa, kuten sen kuuluu...kaikenlaisten hampparien kanssa sitä treffaillaankin...

        Oisin vaan kysynyt:

        Miksi miehen pitää maksaa treffeillä ?

        Jos päädymme sänkyyn, onko nainen sitten ollut maksullinen kun sille on pitänyt maksaa ??

        Ihan aikuisten oikeesti, miksi miehen pitää maksaa??

        Se on hyvä tapa, ei ole kelvollinen vastaus.


      • Minäkään en.
        Periaatteesta en. kirjoitti:

        Oisin vaan kysynyt:

        Miksi miehen pitää maksaa treffeillä ?

        Jos päädymme sänkyyn, onko nainen sitten ollut maksullinen kun sille on pitänyt maksaa ??

        Ihan aikuisten oikeesti, miksi miehen pitää maksaa??

        Se on hyvä tapa, ei ole kelvollinen vastaus.

        Samaa kysyisin minäkin.

        Kaikenmailman naikkosille ei pidä maksaa, ovat vain siipeilemässä.
        Myöhemmin kun ihmisen ja sen kujeet tuntee, voi sitten tarjota, hölmö maksaa naisesta.


      • ~cissi~
        Periaatteesta en. kirjoitti:

        Oisin vaan kysynyt:

        Miksi miehen pitää maksaa treffeillä ?

        Jos päädymme sänkyyn, onko nainen sitten ollut maksullinen kun sille on pitänyt maksaa ??

        Ihan aikuisten oikeesti, miksi miehen pitää maksaa??

        Se on hyvä tapa, ei ole kelvollinen vastaus.

        Miehen pitää maksaa ilmaistakseen naiselle, ettei aio olla kaveri.

        Kaverukset maksaa omansa.


      • En tarjoa minäkään.
        ~cissi~ kirjoitti:

        Miehen pitää maksaa ilmaistakseen naiselle, ettei aio olla kaveri.

        Kaverukset maksaa omansa.

        JEP JEP.

        Kuten tuolla aikaisemmin kirjoitettiin, yhden yön hoidolle kannattaakin tarjota, ei ole eikä tule kaveria.

        Mutta ei parisuhteeseen toivottavasti johtavilla treffeillä pidä tarjota.
        Tietenkin asiasta voi keskustella treffeillä. Onhan tasa-arvo kysymys.


      • ....................
        Minäkään en. kirjoitti:

        Samaa kysyisin minäkin.

        Kaikenmailman naikkosille ei pidä maksaa, ovat vain siipeilemässä.
        Myöhemmin kun ihmisen ja sen kujeet tuntee, voi sitten tarjota, hölmö maksaa naisesta.

        Miksi ihmeessä te treffailette kaiken maailman naikkosia? Treffailkaa vain sellaisia, joille voi jotain tarjotakin. :)


      • ~cissi~
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        JEP JEP.

        Kuten tuolla aikaisemmin kirjoitettiin, yhden yön hoidolle kannattaakin tarjota, ei ole eikä tule kaveria.

        Mutta ei parisuhteeseen toivottavasti johtavilla treffeillä pidä tarjota.
        Tietenkin asiasta voi keskustella treffeillä. Onhan tasa-arvo kysymys.

        Asiasta on mautonta keskustella treffeillä.

        Jos mies ei tarjoa, hän osoittaa moukkamaisuutensa eikä toisia treffejä tule.


      • En tarjoa minäkään.
        ~cissi~ kirjoitti:

        Asiasta on mautonta keskustella treffeillä.

        Jos mies ei tarjoa, hän osoittaa moukkamaisuutensa eikä toisia treffejä tule.

        Voi kukkahattutäti, onko treffeillä sitten rajatut keskustelu aiheetkin?
        Eikö oikeat aiheet ole ne joista juttu luistaa. Ehkäpä ihän elämän raadollisimmat jutut voisi jättää toisille treffeille.

        Ja tarjoamisesta, kannatat että nainen tekee päätöksiä jollain merkityksettömällä jutulla niin kuin tarjoaminen ??

        Treffit tarjoamisilla = prostituutiota, nainen myy itseään naurettavasta hinnasta, kipeetä. Näitä sidukka prinsessoja on kuppilat puolillaan, en sellaista halua kumppanikseni.


      • ~cissi~
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Voi kukkahattutäti, onko treffeillä sitten rajatut keskustelu aiheetkin?
        Eikö oikeat aiheet ole ne joista juttu luistaa. Ehkäpä ihän elämän raadollisimmat jutut voisi jättää toisille treffeille.

        Ja tarjoamisesta, kannatat että nainen tekee päätöksiä jollain merkityksettömällä jutulla niin kuin tarjoaminen ??

        Treffit tarjoamisilla = prostituutiota, nainen myy itseään naurettavasta hinnasta, kipeetä. Näitä sidukka prinsessoja on kuppilat puolillaan, en sellaista halua kumppanikseni.

        No, otetaanpa uusiksi. Tarjoamisesta ei varsinaisesti keskustella keskenään, vaan asia tulee ajankohtaiseksi kassalla (kahvila) tai laskua pyydettäessä (ravintola).

        Kahvilassa mies toki aina tarjoutuu maksamaan sanomalla kassalle, että kaikki samaan. Tällöin naisella on mahdollisuus kieltäytyä tarjoamisesta sanomalla maksavansa kyllä omansa. Kommunikaatio osoitetaan kassahenkilölle.

        Jos naisesta jo tässä vaiheessa tuntuu, ettei halua tavata miestä uudelleen, hän ei anna miehen tarjota. Mikäli nainen antaa miehen tarjota, se on viesti siitä, että hän on hyväksynyt miehen toistaiseksi. Tarjoamisesta kiitetään kauniisti ja kosketetaan kättä tai katsotaan kauniisti silmiin ja hymyillään tms.

        Ravintolassa mies voi jo etukäteen suoraan ilmoittaa maksavansa kaiken, mutta se ei ole toivottavaa, ettei nainen ala säästellä kuluissa ja tilaa vihersalaattia. Molemmat siis tilaavat mitä ruokaa ja juomaa tekee mieli ja pitävät hauskaa. Mies on aikuinen ja on itse ehdottanut tapaamista ja ravintolaa tapaamispaikaksi (huom!) joten hän jälleen tarjoutuu maksamaan. Jos naisesta tuntuu, että uutta tapaamista ei tule, hän ilmoittaa laskua tilattaessa tarjoilijalle, että ruuat tulevat eri laskulle.

        Prostituutio on eri asia eikä sovellu lyömäaseeksi treffikumppanin lyömiseen. Uusiin ihmisiin tutustuttaessa suhtaudutaan avoimesti ja myönteisesti häneen ja tarjoaminen luo toki tietyn seksuaalisen jännitteen parin välille, mutta vain jos nainen sallii sen. Hän ei silti ole prostituoitu.


      • En tarjoa minäkään.
        ~cissi~ kirjoitti:

        No, otetaanpa uusiksi. Tarjoamisesta ei varsinaisesti keskustella keskenään, vaan asia tulee ajankohtaiseksi kassalla (kahvila) tai laskua pyydettäessä (ravintola).

        Kahvilassa mies toki aina tarjoutuu maksamaan sanomalla kassalle, että kaikki samaan. Tällöin naisella on mahdollisuus kieltäytyä tarjoamisesta sanomalla maksavansa kyllä omansa. Kommunikaatio osoitetaan kassahenkilölle.

        Jos naisesta jo tässä vaiheessa tuntuu, ettei halua tavata miestä uudelleen, hän ei anna miehen tarjota. Mikäli nainen antaa miehen tarjota, se on viesti siitä, että hän on hyväksynyt miehen toistaiseksi. Tarjoamisesta kiitetään kauniisti ja kosketetaan kättä tai katsotaan kauniisti silmiin ja hymyillään tms.

        Ravintolassa mies voi jo etukäteen suoraan ilmoittaa maksavansa kaiken, mutta se ei ole toivottavaa, ettei nainen ala säästellä kuluissa ja tilaa vihersalaattia. Molemmat siis tilaavat mitä ruokaa ja juomaa tekee mieli ja pitävät hauskaa. Mies on aikuinen ja on itse ehdottanut tapaamista ja ravintolaa tapaamispaikaksi (huom!) joten hän jälleen tarjoutuu maksamaan. Jos naisesta tuntuu, että uutta tapaamista ei tule, hän ilmoittaa laskua tilattaessa tarjoilijalle, että ruuat tulevat eri laskulle.

        Prostituutio on eri asia eikä sovellu lyömäaseeksi treffikumppanin lyömiseen. Uusiin ihmisiin tutustuttaessa suhtaudutaan avoimesti ja myönteisesti häneen ja tarjoaminen luo toki tietyn seksuaalisen jännitteen parin välille, mutta vain jos nainen sallii sen. Hän ei silti ole prostituoitu.

        Taitaa sitten jäädä saamatta ne sidukka prinsessat minulta, hyvä niin.

        En treffeillä tarjoa, sitten kun tuntee ihmisen, voin tarjota, ja tarjoankin useasti, silloin ei ole epäselviä vaikuttimia sotkemassa mukavaa ravintolailtaa.

        Jotkut tutuista ihan selkeästi myyvät itseään, hieno ravintolailta ja yhdenillan typy kainaloon, sillä sipuli. Tämä on ihan hyvä tilanne, koska kaikkien vaikuttimet ovat ihan selkeät. Ja ilta on kiva, ei tarvitse miettiä mitään syntyjä syvällisiä, ja ei montaa satastakaan maksa ruokineen. Sama raha menisi muutenkin syömään ja juomaan...

        Joten pidä tunkkisi kukkahattutäti.


      • ~cissi~
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Taitaa sitten jäädä saamatta ne sidukka prinsessat minulta, hyvä niin.

        En treffeillä tarjoa, sitten kun tuntee ihmisen, voin tarjota, ja tarjoankin useasti, silloin ei ole epäselviä vaikuttimia sotkemassa mukavaa ravintolailtaa.

        Jotkut tutuista ihan selkeästi myyvät itseään, hieno ravintolailta ja yhdenillan typy kainaloon, sillä sipuli. Tämä on ihan hyvä tilanne, koska kaikkien vaikuttimet ovat ihan selkeät. Ja ilta on kiva, ei tarvitse miettiä mitään syntyjä syvällisiä, ja ei montaa satastakaan maksa ruokineen. Sama raha menisi muutenkin syömään ja juomaan...

        Joten pidä tunkkisi kukkahattutäti.

        Sidukkaprinsessa kirjoitetaan yhteen. Minä en juo sitä sotkua, jota Suomessa siideriksi sanotaan.

        Naiselle tarjoaminen on hyvä tapa. Keskustelukumppanin nimittely on huono tapa, vaikka ei se minua loukkaa, koska se on oma häpeäsi. Oletko jostain katkera?

        Ellei sinulla ole varaa tarjota naiselle, voit viedä hänet vaikka eväsretkelle tai kutsua kotiisi.


      • En tarjoa minäkään.
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Taitaa sitten jäädä saamatta ne sidukka prinsessat minulta, hyvä niin.

        En treffeillä tarjoa, sitten kun tuntee ihmisen, voin tarjota, ja tarjoankin useasti, silloin ei ole epäselviä vaikuttimia sotkemassa mukavaa ravintolailtaa.

        Jotkut tutuista ihan selkeästi myyvät itseään, hieno ravintolailta ja yhdenillan typy kainaloon, sillä sipuli. Tämä on ihan hyvä tilanne, koska kaikkien vaikuttimet ovat ihan selkeät. Ja ilta on kiva, ei tarvitse miettiä mitään syntyjä syvällisiä, ja ei montaa satastakaan maksa ruokineen. Sama raha menisi muutenkin syömään ja juomaan...

        Joten pidä tunkkisi kukkahattutäti.

        PS.
        Tähän on yksi poikkeus, rehellinen treffipuolisko voi sanoa, olen niin köyhä, minulla ei ole varaa lähteä........
        Tähän minä mielelläni sitten taas tarjoan treffit, puhtain vaikuttimin.


      • Tipunen
        ~cissi~ kirjoitti:

        No tuoltakin olisit välttynyt, kun olisit edellyttänyt, että mies maksaa, kuten sen kuuluu...kaikenlaisten hampparien kanssa sitä treffaillaankin...

        (~cissi~: Jos olisin edellyttänyt että mies maksaa juomani, niin silloin varmaan vielä enemmän se olisi katsonut oikeudekseen juoda sen! :D)


      • ~cissi~
        Tipunen kirjoitti:

        (~cissi~: Jos olisin edellyttänyt että mies maksaa juomani, niin silloin varmaan vielä enemmän se olisi katsonut oikeudekseen juoda sen! :D)

        Juu, mutta olisit välttynyt siltä, että ostamiasi juomia vetää joku sieni jolle ei mikään riitä.

        Miehet on sellasia, että jos niille antaa väärän signaalin, ne kiitää saman tien niin pitkälle vikasuuntaan kuin pääsee.

        Se että maksat itse juomasi on väärä signaali, joka laukaisee joukon käytöshäiriöitä miehessä, jossa niitä piilee.


      • Tipunen
        ~cissi~ kirjoitti:

        Juu, mutta olisit välttynyt siltä, että ostamiasi juomia vetää joku sieni jolle ei mikään riitä.

        Miehet on sellasia, että jos niille antaa väärän signaalin, ne kiitää saman tien niin pitkälle vikasuuntaan kuin pääsee.

        Se että maksat itse juomasi on väärä signaali, joka laukaisee joukon käytöshäiriöitä miehessä, jossa niitä piilee.

        Minusta tässä tapauksessa ihan onnellista että piilevä käytöshäiriö tuli tällä tavalla heti ensimmäisen vartin aikana ilmi! Ei ne juomanloput minulle niin tärkeät olleet.


      • ~cissi~
        Tipunen kirjoitti:

        Minusta tässä tapauksessa ihan onnellista että piilevä käytöshäiriö tuli tällä tavalla heti ensimmäisen vartin aikana ilmi! Ei ne juomanloput minulle niin tärkeät olleet.

        Käytöshäiriöhän tuli ilmi jo siinä kohtaa, kun tyyppi ei maksanut juomaasi. Sen jälkeen voi olla odotettavissa mitä tahansa epänormaalia...


      • Niljakas kyy
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Taitaa sitten jäädä saamatta ne sidukka prinsessat minulta, hyvä niin.

        En treffeillä tarjoa, sitten kun tuntee ihmisen, voin tarjota, ja tarjoankin useasti, silloin ei ole epäselviä vaikuttimia sotkemassa mukavaa ravintolailtaa.

        Jotkut tutuista ihan selkeästi myyvät itseään, hieno ravintolailta ja yhdenillan typy kainaloon, sillä sipuli. Tämä on ihan hyvä tilanne, koska kaikkien vaikuttimet ovat ihan selkeät. Ja ilta on kiva, ei tarvitse miettiä mitään syntyjä syvällisiä, ja ei montaa satastakaan maksa ruokineen. Sama raha menisi muutenkin syömään ja juomaan...

        Joten pidä tunkkisi kukkahattutäti.

        Opettelisit typerä persu yhdyssanat. Eikös teidän pitäis olla Isämmaalisia? Kumma kun oma rakas äidinkieli ei siinä vaiheessa kiinnosta.

        Tunkisit ne sidukkaputelisi juuri sinne, minne perussuomalainen aurinkokaan ei paista.


      • Vitun persu
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Taitaa sitten jäädä saamatta ne sidukka prinsessat minulta, hyvä niin.

        En treffeillä tarjoa, sitten kun tuntee ihmisen, voin tarjota, ja tarjoankin useasti, silloin ei ole epäselviä vaikuttimia sotkemassa mukavaa ravintolailtaa.

        Jotkut tutuista ihan selkeästi myyvät itseään, hieno ravintolailta ja yhdenillan typy kainaloon, sillä sipuli. Tämä on ihan hyvä tilanne, koska kaikkien vaikuttimet ovat ihan selkeät. Ja ilta on kiva, ei tarvitse miettiä mitään syntyjä syvällisiä, ja ei montaa satastakaan maksa ruokineen. Sama raha menisi muutenkin syömään ja juomaan...

        Joten pidä tunkkisi kukkahattutäti.

        Tämän viestin kirjoittajan naikkosta käy sääliksi, koska tyyli kertoo, että asiat selvitetään nyrkeillä ja jos ei rakosta irtoa niin sitten otetaan.


      • milda
        En tarjoa minäkään. kirjoitti:

        Voi kukkahattutäti, onko treffeillä sitten rajatut keskustelu aiheetkin?
        Eikö oikeat aiheet ole ne joista juttu luistaa. Ehkäpä ihän elämän raadollisimmat jutut voisi jättää toisille treffeille.

        Ja tarjoamisesta, kannatat että nainen tekee päätöksiä jollain merkityksettömällä jutulla niin kuin tarjoaminen ??

        Treffit tarjoamisilla = prostituutiota, nainen myy itseään naurettavasta hinnasta, kipeetä. Näitä sidukka prinsessoja on kuppilat puolillaan, en sellaista halua kumppanikseni.

        Ehkä asia onkin niin että nainen on päättänyt harrastaa seksiä illan aikana
        ( baariympäristössä ollaan).. ja ensimmäinen hyvännäköinen nuori mies joka kohdalle osuu ja kiinnostusta osoittaa on sitten se onnekas.
        Eli nainen on siis seksivalmiudessa jo baariin mennessään.
        Kuten monesti on todettu, nainen tekee AINA kaikki seksiin liittyvät päätökset.
        Nainen valitsee itselleen sopivan miehen.
        Ei niin että nainen kuin nainen olisi vieteltävissä, tuo on nurinkurista ajattelua.
        Ainoastaan seksivalmiudessa olevat naiset ovat vieteltävissä, loput eivät.

        Parisuhteeseen haluav nainen saa monia yhteydenottoja, monilta eri miehiltä.
        Jotkut heistä haluavat tehdä vaikutuksen, antamalla seksikumppanille saman kuin antavat itselleen tai jopa parempaa kuin itselleen.
        Anteliaisuus näkyy monessa muodossa ja asiassa, rahankäyttö on vain yksi niistä. Nainen tulkitsee että mies joka haluaa tehdä vaikutuksen on mies joka on oikeasti kiinnostunut. Pääasia on se ettei mies tee mistään asiasta negatiivista numeroa vaan hoitaa hommat tyylikkäästi.


    • über-herrasmies

      Meillä kävi niin että vaimo haluaa että maksan hänen bensansakin. Jos hän maksaa joskus jotakin jaksaa hän muistuttaa siitä, eli kyse onkin vain lainasta.

      Kannattaa olla varovainen näin tasa-arvon aikana ettei tule hyväksikäytetyksi.

    • jpxxx

      Prostituoiduille ja seuralaispalveluiden naisille maksetaan seurasta. Ihmeellisiä elättejä ovat monet maamme naisista. Miehen pitää ja miehen pitää, tasa-arvo kelpaa naisille silloin kun se hyödyttää heitä, muuten pidetään kaiken maailman kivikautisista tavoista kiinni.

      Jos se, että en tarjoa naiselle tarkoittaa sitä että nainen ei sen vuoksi halua enää tavata, niin se sopii oikein hyvin. Kuka huoriin haluaa aikaansa haaskatakaan.

      • tietoutta

        "Kuka huoriin haluaa aikaansa haaskatakaan."

        Monikin!!! Siksi heitä onkin. Kysyntä luo tarjonnan!


    • devozione

      Ikinään en ole antannut deitin maksaa, kun on baariin menty, juomat on tilattu ja siinä kohtaa kun pari rupeaa kaivelemaan korttia, niin olen sanonnut, että nämä menee mun piikkiin. Ikinään tuosta ei ole tullut tuhinoita tai vasta väitteitä.

      Se että joku yhdistää sen jotenkin vonkaamiseen ei sitten uppoa minun ajatusmailmaan, se että haluaa antaa itsestään hyvän kuvan tai haluaa antaa deitille sen käsityksen, että olen ihan oikeasti kiinnostunnut tutustumaan on täysin eri asia kuin känniin juottaminen.

      Tietenkin voi vedota tasa-arvoon, mutta tuohan tarkoittaisi sitä että "vanha kunnon ritarillisuus" on katoamassa.

      • jdjjdjd djdjdj

        Suomessa on nykyään aika vaikea tietää, haluaako mies maksaa vai odottaako naisen maksavan omansa...

        itsekin aina kaivelen korttia ja siinä vaiheessa mies, joka haluaa maksaa, yleensä ilmaisee, ettei odota minun maksavan. :)


    • fsfss

      Yhteiskunnan painostuksen takia maksan. Eipä sillä väliä, it's only money. Aika monta euroa mennyt kankkulan kaivoon, tosin ei sen väliä. Nettitreffeiltä löytynyt vaan friikkejä.

      Kaverin synttäreiltä sitten lopulta löytyi jotain aitoa, joka ei katso vaan lompakon paksuutta. Maksoin tässäkin tapauksessa enivei...

    • Nainen maksaa...näin on aina ollut meidän suvun miehillä tapana ja hyvin ollaan toimeen tultu.

      • 1 snt kiitos takas

        ihme, että teidän suku on jatkunut luuserimiehistä huolimatta.


      • peraperäkammari
        1 snt kiitos takas kirjoitti:

        ihme, että teidän suku on jatkunut luuserimiehistä huolimatta.

        taitaa ne vaimotkin olla tuosta samasta suvusta, jollei peräti samasta perheestä


    • Nykyetikettiä

      Kutsuja maksaa. Jos mies pyytää treffeille, hänen kuuluisi maksaa. Jos nainen pyytää, nainen maksaa.

      Aina voi kysyä josko puolitettaisiin lasku, tai kumpikin maksaa omansa, mutta toisella on oikeus kieltäytyä siitä.

      • Tipunen

        Ja jos ei halua paljastaa varattomuuttaan, niin: "Voisitko pyytää minua treffeille?" :D


      • tämä selvää

        Tämä juurikin näin. Poikkeuksena jos kutsuttu alkaa tilailemaan selvästi kutsujan tilausta kalliimpia ruokia/juomia. Tällöin kutsuttu osallistuu kuluihin maksamalla yli menevän osuutensa.

        Tietenkin jos on yhdessä sovittu jotain muuta niin sitten sen mukaan.


    • 43-v n

      oletan että mies maksaa ekoilla treffeillä. jos jokin kahvikupponen tai limu tuntuu pahalta maksaa niin , niin pihiä miestä en elämääni haluakaan. Olen ollut pihin kanssa naimisissa. Sen vuoksi oikeestaan saatan laittaa miehen maksamaan aika pitkäänkin viulut, jotta selviää onko piyhteen taipuvainen. Se on mulle mainaan punaien vaate.

      Kun on seula läpäisty, alan maksaa itsekin ja pitkässä suhteessa olen hyvin oikeudenmukainen näissä asioissa, enkä mikään tuhlari tms.

      Mutta pihiys karkottaa mut heti.

      • jpxxx

        Huora sinä olet kun sinulle pitää kerran maksaa seurasta.


    • No onpa tääkin touhu vaikeaksi mennyt.

      Ei siihen tarvita mitään koodeja, kun niitä ei enää ole. Nykymaailmassa kun voi maksamisasiat mennä miten vaan, niin eiks mies nyt vaan voi kysyä ekoilla treffeillä, yksinkertaisesti että:

      "Onko sulle ok, jos tarjoan tämän?"

      Nainen voi sitten haluta maksaa itse, tai se on ok. Ei tarvi arvailla, että menikö väärin.

      • ..................

        Minusta ainakin on lähinnä noloa neuvotella kassalla asiasta. Jos toinen tarjoutuu maksamaan, niin antakaa maksaa ja jos ei, maksakaa itse oma osuutenne.


      • Pano Puu
        .................. kirjoitti:

        Minusta ainakin on lähinnä noloa neuvotella kassalla asiasta. Jos toinen tarjoutuu maksamaan, niin antakaa maksaa ja jos ei, maksakaa itse oma osuutenne.

        Ei se ole noloa jos vaan tarpeeksi jälkikäteen imee moloa.


    • miten vaan..

      Okein meni! Olen nainen ja kyllä haluan ihan itse maksaa omat ostokseni. Toki onhan se ihan mukavaa, että mieskin tarjoaa joskus. Olen nyt tapaillut samaa miestä pari viikkoa ja jos mennään kahville niin maksan kyllä oman kahvini. Oltiin kuitenkin ravintolassa syömässä ja ruuan jälkeen menin käymään vessassa ja kun palasin niin mies oli maksanut laskun ja tietysti olin mielissäni ja kiitin. Ei siitä tarvinnu mitään numeroa tehdä.

    • fdsfsd

      Tekee vaikutuksen, kun nainen kieltäytyy koittaessasi maksaa.

      Jos ottaa itsestäänselvyytenä miehen maksavan tulee aika prinsessa kuva.
      Kuitenkaan nettideitit on hakuammuntaa. Pitäisikö hakuammunnasta maksaa?

    • uiikklokkljf

      Mä maksan jos nainen on sellanen jota etsin. Ja maksan myös seuraavat treffit. Jos ei miellytä, niin en maksa. Silti saatan treffata vielä ja jos hän on muuttunut parempaan suuntaan ja miellyttää, sitten maksan.

    • kunnian mies

      Mies maksaa aina. Se on miehen tehtävä.

    • etiketin mukaan

      Asiakas maksaa.

      Vakavasti ottaen, kutsuja maksaa.

    • 0813

      Pitääkö kysyä ennen menoa "KUKA maksaa kahvit?", 90% ei tule treffille ja asia on selvää

    • fsdfdsfsfsd

      Molemmat maksaa omat kahvinsa. Huoh näitä nykyajan ihmisiä. Ei se mies mikään sun elätti ole eikä ystävyyttä osteta. Hyvä ihmiset!

    • m1es

      En todellakaan lähde siitä, että kustannan menot, kun kohtaan toisen, itsenäisen ihmisen, naisen tutustumistarkoituksessa.

      Saatan maksaa joskus, jos tuntuu siltä jossain tilanteessa, mutta en todellakaan lähde siitä, että aina automaattisesti maksaisin.

      Ei mielestäni kuulu nykyaikaan. Sorry.

    • mr.shephard

      Itse pyysin erästä naista keilaamaan. Ihan ajattelematta höyläsin rata- ja kenkämaksun kortillani. Palkinnoksi sain kiitoksen. Ilta jatkui ravintolassa, jossa hän sanoi tarjoilijalle, että maksamme omamme. Luulen kyllä, että keilauksen maksaminen teki vaikutuksen.

    • omallakohdalla

      Yleensä naiset kieltäytyy maksusta, jos kysyn haluavatko, että tarjoan sen yhden kahvin, kaljan jne.... fiksut naiset siis.

      Nämä jotka antavat tarjota ovat aina osoittautuneet pahimmiksi käärmeiksi loppupeleissä.... voidaanko siis yleistää... ainakin omalla kohdallani yleistän jatkossa ja lasken pisteet alas mielessäni. Kyllähän se kertoo jotain. Ystävyyttä kun ei lähdetä ostamaan.

    • lkfhjlfg

      Monet naiset ovat nykyään työssä, joten ei ole mitään perinteistä syytä, miksi mies maksaisi. Tietysti muutaman euron kahveja on vähän hölmöä olla maksamatta.

    • sin30

      HYVÄ SÄÄNTÖ: SE, JOKA PYYTÄÄ TREFFEILLE, TARJOAA EKAN JUOMAN. Kohteliasta ja simppeliä. Seuraavalla kerralla sitten vaikka toisinpäin. Sen kun hyväksyy ainakin omassa päässään, niin ei pitäis tulla suurempia konflikteja. Safkalaskut voi sitten jakaa, ei kukaan oleta maksamaan kokonaista ravintolalaskua, en minä ainakaan. Mutta joku 5-8e juoma ei kaada ketään konkurssiin. En kuitenkaan koskaan oleta mitään, eli oon ollut menestyksekkäästi treffeillä vaikka kumpikin on maksanut omat juomansa. Riippuu ihan tyypistä. Epäkohteliainta on olettaa jotain heti alkuvaiheessa.

      Ps. tämä oli siis kolmekymppisen naisen näkökulma asiaan

    • Et` tällaasii

      Siis Jyrki Katainen maksaa KAIKILLE ekoilla treffeillä. Eli Jykän piikkiin.
      Sano "J Y K Ä "kassalla.
      Jos piikki onkin katteeton niin periaatteen.mies lupasi maksaa kaikille tynnyrissä kasvaneille prisessa neitsykäisille puolikkaan mustan kahvin.

    • PP44

      Typeriä juttuja isoilla ihmisillä.
      Jos minä, aikuinen nainen, menen treffeille miehen kanssa, maksan taatusti omat juomani/ruokani. En suostuisi siihen, että mies maksaa.
      Näin ollen en jää mitenkään kiitollisuudenvelkaan miehelle....useimmat miehet käsittääkseni kuvittelevat saavansa jotain maksamisen vastapalvelukseksi.

    • Ei näin

      Mukavaa lukea kuinka kivoja ihmisiä on oikeasti nämä suomalaiset. Tiivistys on varmaan ihmisestä muuttuu tekopyhä kun pääsee jotain kommentoimaan.

    • ewghregsdadezgfv

      Ilman todella painavaa syytä, kuten opiskelu, työttömyys tai taloudellinen lasten yksinhuoltajuus, sitä luulisi aikuisilla ihmisillä olevan parempaakin mietittävää kuin puhtaasti periaatteelliset muutamat eurot. Pikemminkin luulisi, että mukavan ihmisen kohdatessa oltaisiin kilvan tarjoamassa toiselle. :D

    • tulinen tanssi..

      Käyn jonkin verran deiteillä vapaa kun olen, aina on mies maksanut kaiken.Ehkä se riippuu vähän miehestä ja kasvatuksesta, tosin he kaikki ovat olleet ulkomaalaisia kuten Eestiläinen ja nyt deittailen Turkkilaisen kanssa, hän maksaa aina oikein suuttuu jos yritän maksaa! Yllätin kyllä hänet pyysin elokuviin ja kävin lunastamassa liput etukäteen oli iloinen muttta halusi ostaaa kaikki syötävät..monesti miehelle voi kunniaasia maksaa naisensa kulut kui ulkona ollaan Virolaiset miehet maksavat aina kaiken jopa taksin minulle kotiin::antakaa palaa naiset :)

      • joojoo

        tekeeks sul mieli oikein mustaa kenialaista?


    • totuuden torvi

      Ei kai tässä mitään sääntöjä ole mutta sen tiedän kokemuksesta että nainen joka haluaa maksaa erikseen on huomattavasti viehättävämpi kuin sellainen joka innostuu miehen ehdotuksesta tarjota. Se on sitä paljon puhuttua itsenäisyyttä ja tasa-arvoa käytännössä.

    • 1+14

      Oltiin ekoilla treffeillä pari viikkoa sitten ja kun mentiin kahville otin oman lompakon jo hyvissä ajoin esiin...mies tuli perässä ja maksoi omansa...asiasta ei puhuttu sen kummemmin.
      Oltiin viime viikolla tyttöporukan kanssa baarissa, mies sattui laittamaan viestiä kun olin matkalla tapaamaan kavereita. Hän epäröi kehtaako lähteä mukaan mutta heitin takaisin vitsillä että voithan tulla tarjoamaan siiderin...mies tuli istumaan iltaa meidän kanssa ja tarjosi yhden.
      En minä oleta että mies tarjoaa...ja jos pohditaan esim yhdessä syömään menemistä, aion kyllä kysyä etukäteen , koska se vaikuttaa myös paikan valintaan. Itselläni ei ole isot tulot ja syön mielummin edullisesti!

    • 1+1

      Ilahdun jos mies tarjoutuu tarjoamaan, en oleta niin tapahtuvan. Saatan silti maksaa itse jos tunnen että käyttäisin miehen hyväntahtoisuutta jotenkin hyväksi antamalla hänen maksaa. Olen maksanut myös miesten kahveja ym ilman sen kummempaa numeroa. En ole suurituloinen, enkä halua joutua tilanteeseen jossa superkalliissa ravintolassa menee viikon ruokarahat. Yritän siis pitää huolta, etten joudu treffeille sellaiseen paikkaan. Kun käyn syömässä vanhemman herrasmiehen kanssa (ystävä) en loukkaa häntä enää yrittämällä maksaa. Kesti pitkän aikaa ymmärtää, että se oli hänestä noloa.

      • onnellinen84_

        Menen treffeille vain miesten kanssa jotka ovat oikeasti minusta kiinnostuneita.
        Viimeksi seitsemän vuotta sitten, nykyisin olemme avoliitossa.

        Kyllä niillä ekoilla treffeillä ja kaikilla muillakin suhteeseen johtaneilla treffeillä on mies maksanut. En sitä odota mutta niin siinä on vain käynyt.
        En tosiaan olisi voinut kuvitella suhdetta miehen kanssa joka on niin huolissaan euroistaan ettei voi minulle kustantaa samat ostokset kuin itselleen.
        Silloin en anna miehen kustantaa itselleni mitään jos en ole miehestä kiinnostunut ja tiedän ettei toisia treffejä tule.

        Mieheni oli tavatessamme 20-vuotias opiskelija, jolla oli rahat TODELLA tiukalla.
        Hän kutsui minut treffeille tunnelmalliseen kahvilaan ja tarjosi kahvit ja marjapiirakat, myöhemmin vielä drinkin.

        Hän tinki muista, omista menoistaan siksi että sai vietyä minut treffeille ja tehtyä siellä lähtemättömän vaikutuksen älyllään, huumorintajullaan ja lempeydellään.
        Se, että hän pisti minut etusijalle kosketti minua todella.
        (..joitakin viikkoja myöhemmin sain huomata että hän on minua kohtaan yhtä antelias myöskin makuuhuoneen puolella. Hän laittaa minun nautintoni etusijalle, joten minäkin laitan hänen-.)

        Nykyisin laitamme molemmat toisemme etusijalle, ja pidämme toinen toisistamme hyvää huolta.


    • Jussi 19wee

      Miks vitussa sekä mies että nainen ei vois maksaa omia kahvejaan treffeillä ? Mikä siinä on nii vaikeata ??

    • Tasan Arvo

      Ha! Skandinaviassa jokainen maksaa omansa, itsenäinen "vahva" suominainen ei sitä vielä tajua ja yrittää rahastaa vitullaan jo etukäteen, Ei, se on törkeätä ! Oikeasti fiksu nainen haluaa maksaa omansa ja näin ollen osoittaa ettei ole myytävissä eikä ostettavissa. Kuka torvi vielä kuvittelee että miehen on maksettava ? Miksi? Onko tussulla hinta?? Montako paukkua? Itsenäisyydellä on hintansa.... fiksusti.

    • mirotic

      No hyväksyn itse sen jos mies tarjoutuu maksamaan. Mutta yleensä itse tarjoudun maksamaan omani.
      Jos mies ehtii ensin sanoa että hänen piikkiin, niin sanon että voin itse maksaa omani, mutta jos mies sanoo siihen vielä kerran että hän maksaa niin sitten annan hänen maksaa.

      Mielestäni voisi aina maksaa erikseen omansa. Mutta ei ole koskaan tarkoitettu että jompikumpi maksaa molempien omat....
      Eli silloin vasta toinen maksaa kummankin jutskat, jos jompikumpi siihen tarjoutuu.

      Itsekin olen joskus tajroutunut maksamaan! :)

    • ei suuresti väliä

      Arvostan sitä, että mies tarjoutuu maksamaan kahvit, mutta haluan ehdottomasti itse maksaa omani. Silloin en jää mitään velkaa, jos treffit jää viimeiseksi. Koen jotenkin nöyryyttäväski sen, jos toinen maksaa minunkin juomani. Hyväksyn sen kyllä, jos toinen osapuoli vaikuttaa hyväntahtoiselta ja oikeasti haluaa maksaa eikä vain olla hallitseva osapuoli.

      En ole tullut ajatelleeksikaan, että itse maksaminen voisi olla toiselle merkki siitä, että treffit jää viimeisiksi...

      Ruoka on jo sen verran kalliimpi paukku, että pidän itsestään selvänä molempian maksavan omansa. Ei se toki haittaa, jos toinen sen tekee.

      Kerran kävi niin, että mies halusi väen väkisin tarjota minulle jotain, mitä en olisi jaksanut syödä. Kun kieltäydyin, hän katseli minua pitkään vihaisesti. Olinko tosiaan niin epäkohtelias kieltäydyttyäni vai oliko miehellä jokin hallintaongelma.

      Baarissa jos joku tulee tarjoamaan niin käytän kyllä hyväkseni minkä ehdin. Jos tosiaan niin tyhmiä ovat, että luulevat pillua saavansa vastapalvelukseksi, niin oma on häpeänsä. Ehkä vaarallista käytöstä, mutta liikaa en koskaan juo. Olen aika järkyttynyt siitä, että monet miehet luulee asian kuuluvan mennä niin, että nainen juotetaan känniin ja kannetaan kotiin. Sitten ihmetellään surullisena, kun ollaan oltu sinkkuja jo monta vuotta. Kannattaisikohan vaihtaa taktiikkaa.

      • sunprimehotels

        Ne miehet jotka siellä baareissa ja treffeillä tarjoavat ovat sellaisia miehiä joilla ei oikeen käy flaksi. Sellasilla on yleensä jotain muitakin ongelmia sen naisen saamisen lisäksi.

        Itselle miehenä on täysin itsestäänselvyys, että jokainen maksaa oman osuutensa. Parisuhteessa tietenkin voi aina silloin tällöin tarjoilla, silloinhan varata muutenkin on kutakuinkin yhteisiä. Jos nainen ei maksa, se on viimeinen kerta kun kyseisen naisen kanssa olen tekemisissä, että sellasta..


    • -prinsessa

      Kyllä se on miehen velvollisuus maksaa treffeillä, varsinkin jos tapaa ekaa kertaa. En suostu tapaamaan uudestaan miestä jos hän ei tarjoa. Oli sitten kyse miten komeasta ja kiinnostavasta tyypistä tahansa!

      Olin kerran treffeillä yhen tyypin kaa joka maksoi mun puolesta 20€ ruuan, biliksen ja juomat. Oli ehkä parhaimmat treffit ikinä!

    • 2013

      prinsessa saa syödä kotona mikro ruokaa. nykyaikana jokainen maksakoot omat ruokansa ja juomansa. ei enää olla miekka ja kilpi ajalla jolloin mies on maksanut kaiken ja nainen vain pitänyt kotia yllä. tämä on katsos sitä TASA ARVOA. voi juma mitä prinsessoja, kaikki pitäs valmiiks olla ja ostaa. eikö tuole huoramainen olo jos toinen maksaa sinun kaikki juomas mitä ryystät.

    • -prinsessa

      Onko se sitten tasa-arvoa että naiset saa samasta työstä vähemmän palkkaa kuin miehet? HÄ? Ja en kyl ihmettele että niin moni mies ruikuttaa miten kurjaa olla yksin. Sen siitä saa PIHI!

    • olen mies

      en todellakaan maksa naisen juomia koskaan. kerran yks nainen teki sikamaisesti ja jouduin maksumieheksi. olin eka jonossa ja nainen livahti edelleni kahvimukin kanssa ohi kassan. jouduin maksamaan kahvin, mutta toiste en tuota naista suostunut näkemään. eli ihan on naisen valinta. jos haluat pistää miehen maksamaan niin se kyllä onnistuu, mutta samaa miestä et toista kertaa nää jos se on yhtä jääräpää ku minä.. vasta kun suhde toimii niin voin ostaa moccamasterin ja koko vuoden kahvit kerralla omasta keittimestäni ja panostaa laadukkaaseen sänkyyn ja iso tv ja hyvään yhteiseen autoon ja poreammeen voin hommaa sit myös... mut en todellakaan sellaisen kanssa joka pummii ekalla deiteillä kahvit kahvilassa.

    • Anonyymi

      Itselläni on sellainen periaate, että treffeillä nainen maksaa kaiken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe