JOYCE MEYER

Tunteeko joku Joyce Meyerin kirjallisuutta ja mitä hän opettaa?
Onko hän käynyt Suomessa?

Luin NM:n keskustelupalstaltahttp://forum.netmission.fi/showthread.php?5199-Joyce-Meyer-luopunut-JDS-opista häntä koskevasta keskustelusta tällaisen viestin (a=ä):
Meyer saarnaa,etta kesti kauan saada hanen paksuun paahansa ,etta han ei ole enaa syntinen.Ja han sanoo,etta uskonnollinen maailma sanoo sen olevan harhaoppia ja ne halua hirttaa siita.
Han ei voi muka olla vanhurskas ja syntinen samaan aikaan tai sitten Jeesus on kuollut turhaan. (Lainaus loppu.)

Oliskohan hekin, jotka tällä palstalla pitävät itseään synnittöminä, saaneet oppinsa Meyerin kaltaisilta opettajilta?

53

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys, Tapio!

Olisi mielenkiintoista saada palstalle jaikalin tai ei-nimmarin kirjoittama arviointi Joyce Meyeristä, menestysteologiasta ja synnittömyydestä.

Palstalla usein siteerattu Petri Paavola tiivistää käsitystään Joyce Meyeristä näin: >>Joyce Meyer on uskonsanan naissaarnaaja, joka opettaa valhe-evankeliumia.

• Palvotko taviksia?

Miksi sinulle on jonkun jaikalin tai ei-nimmarin mielipide tärkeä?
        Miksi et keskity omaan uskoosi tai uskonnottomuuteesi sen sijaan että annat tavallisten tavisten vaikuttaa omiin mielipiteisiisi ja asioihisi.

• greeeeen

Itse en ainakaan tunne tuota Meyeriä ollenkaan, mutta 'ei nimmarin' sanoman synnin VASTUSTAMISESTA ja siitä VOIMASTA, joka sen tekemiseen saadaan Kristuksen yhteydessä, allekirjoitan kyllä.
        _______

Näin ’ei nimmaria’/Tänäänkin on aikojen kuluessa tästä syntiasiasta todennut:

>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta. Uudestisyntynyt saa VOIMAN vastustaa syntiä.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.

• Palvotko taviksia? kirjoitti:

Miksi sinulle on jonkun jaikalin tai ei-nimmarin mielipide tärkeä?
        Miksi et keskity omaan uskoosi tai uskonnottomuuteesi sen sijaan että annat tavallisten tavisten vaikuttaa omiin mielipiteisiisi ja asioihisi.

Etpä paljon sanojasi harkinnut, puskaystäväni ;)!

Tämä on keskustelupalsta eikä hartaudenharjoituspaikka.
        Keskityn kyllä uskooni omassa arjessani omalla tavallani enkä ole sinulle tilivelvollinen uskooni keskittymisen muodoista tai ajoista.

Siis, olemme avoimella keskustelufoorumilla. Tässä avauksessa otettiin esille 'palstan synnittömät' ja se on suora viittaus jaikaliin ja ei-nimmariin, joita nimenomaisten näkemystensä perusteella ymmärrettävästi pidetään synnittöminä (lue: luulosynnittöminä).

Kaksi mainittua nimimerkkiä on ns. synnittömyydessään toisiinsa nähden opillisesti täysin äärilaidoilla. Siksi on kiinnostavaa, miten he suhtautuvat Joyce Meyerin opetukseen.

Toivon, että ottaisit hieman joustavamman kannan keskustelun avoimuuteen. Iloitkaamme siitä, että saamme toistaiseksi käydä vapaata keskustelua uskonelämän kannalta tärkeistä asioista.

Palvokaamme Herraa Jeesusta, ei ihmisiä!

SF

• Lusifer

Joyce Meyer on tämän maailman herran ja jumalan saatanan yksi väärän huoneenhaltijan sen yksi väärä todistaja .Antikristus on meistä lähtöisin eli alkuseurakunnan juutalaiskristittyjen evankeliumin hylänneille, joille saatana antoi sen suuren rikkauden ja vallan hallita ihmisiä eksymään totuuden Hengestä .Tästä syntyi tämä antikristus Rooman katolinen porttokirkko se verinen huora Isebel joka on juopunut kaikkien pyhien verestä.Antikristus on ollut olemassa aina eikä tarvitse odottaa ,koska se syntyy niinkuin monet kirkkokunnat ja sen eri lahkoista opettavat kuten esim. tämä Joyce Meyer ilmeisesti amerikkalainen helluntailainen.

• Köyhä poika

En tiedä oppeja, mutta rahaa hän ainakin osaa kerätä. On hienoja autoja ja lentokoneita ja kartanoita. Ei hän ainakaan ole mikään Franciscus Assisilainen. Ymmärtää fyrkkendaalin päälle.

• j.t. von bulke

Olen vuosien myötä katsonut useita Meyerin tv-taltiointeja. Samoin olen lukenut hänen kirjojaankin. Alkuun olin jonkin verran skeptinen hänen suhteensa. Meyerillä on hyvin rankka ja kauhistuttavakin lapsuus takanaan. Sen pohjalta hän puhuu ja saarnaa, sekä kansantajuisesti, että myös raamatullisesti. En ole missään vaiheessa käsittänyt hänen saarnaavan, ja opettavan mainittua JDS-oppia. Tunnen tämän opin, joka kulkee kenyonilaisuutena ja haginilaisuutena, varsin hyvin. Suomessa Joyce Meyer ei tietääkseni ole milloinkaan käynyt. Hän on kaiken jälkeen menestynyt varsin hyvin taloudellisestikin. Hän ei kuitenkaan missään vaiheessa tuo esille sitä niin sanottuna menestysteologiana.

Meyer ei ole dollariteologi, enempää kuin uskonsanaliikkeen edustajakaan. Meyer edustaa enemmänkin evankelikaalisuutta, joka ei kiellä armolahjojakaan.
      Meyeristä löytyy varmasti yllin kyllin saarnaajan ajattelusta ja taustoista kertovia tekstejä netissäkin.

• "löytyy varmasti yll

in kyllin saarnaajan ajattelusta....."

Löytyy todella, pistin hakuja kokeeksi.

Laaja haku antoi viimeiseltä kuudelta vuodelta (aikajana kannattaa laittaa pitemmäksi, mutta tuolla tuli 30 tulosta) selkeän kuvan millainen rahan ja luksuselämän tavoittelija Meyer on. Hän on yksi pahimpia Amerikan helluntailiikettä mädättäviä menestysteologeja, ja monia hänen yli 70 kirjasta tai muusta tuotteesta löytyy myös suomalaisista helluntailaisten kirjamyyntinurkkauksista. Ikävä kyllä.
        Meyerin motto: "...olen jokaisen tienaamani dollarin arvoinen."

Yleishaku tämän sivuston yläosasta antoi 189 tulosta, jotka olivat muualtakin kuin kristinusko-sivuston palstoilta ja muutama eivät koskeneet JM:ää. Pahalta tuntui kuitenkin selailla yli ja nähdä miten paljon suositeltiin tämän eksyttäjän "Mielen taistelukenttä"-kirjaa, johon myös suomalainen uskollaparantaja Pirkko Jalovaara on kirjoittanut esipuheen. Samanmieliset tunnistavat hyvin toisensa. Siinä PJ kirjoittaa miten paljon hän olisi kaivannut sellaista opetusta kuin kirjassa on, aloittaessaan rukoustyönsä. "Miten pidänkään Joyce Meyerin opetuksesta. Luepa kirja."

Muistan hyvin kuinka ainakin yksi oikein hyvin ja paljastavasti amerikkalaisia menestysteologisia eksyttäjiä ja megasaarnaajia käsitellyt pitkä ketju hävisi nopeasti. Siinä myös selvitettiin JM:n toimintaa. Siltä varalta pitänee tallentaa tämäkin ketju.

• Kiitos Joyce!
        "löytyy varmasti yll kirjoitti:

in kyllin saarnaajan ajattelusta....."

Löytyy todella, pistin hakuja kokeeksi.

Laaja haku antoi viimeiseltä kuudelta vuodelta (aikajana kannattaa laittaa pitemmäksi, mutta tuolla tuli 30 tulosta) selkeän kuvan millainen rahan ja luksuselämän tavoittelija Meyer on. Hän on yksi pahimpia Amerikan helluntailiikettä mädättäviä menestysteologeja, ja monia hänen yli 70 kirjasta tai muusta tuotteesta löytyy myös suomalaisista helluntailaisten kirjamyyntinurkkauksista. Ikävä kyllä.
        Meyerin motto: "...olen jokaisen tienaamani dollarin arvoinen."

Yleishaku tämän sivuston yläosasta antoi 189 tulosta, jotka olivat muualtakin kuin kristinusko-sivuston palstoilta ja muutama eivät koskeneet JM:ää. Pahalta tuntui kuitenkin selailla yli ja nähdä miten paljon suositeltiin tämän eksyttäjän "Mielen taistelukenttä"-kirjaa, johon myös suomalainen uskollaparantaja Pirkko Jalovaara on kirjoittanut esipuheen. Samanmieliset tunnistavat hyvin toisensa. Siinä PJ kirjoittaa miten paljon hän olisi kaivannut sellaista opetusta kuin kirjassa on, aloittaessaan rukoustyönsä. "Miten pidänkään Joyce Meyerin opetuksesta. Luepa kirja."

Muistan hyvin kuinka ainakin yksi oikein hyvin ja paljastavasti amerikkalaisia menestysteologisia eksyttäjiä ja megasaarnaajia käsitellyt pitkä ketju hävisi nopeasti. Siinä myös selvitettiin JM:n toimintaa. Siltä varalta pitänee tallentaa tämäkin ketju.

Olen katsellut ja kuunnellut tv7:n ohjelma-arkistosta Joycen puolentunnin mittaisia opetusvideoita. En ole huomannut hänen esityksissään mitään sellaisia kannanottoja, jotka olisivat ristiriidassa evankelisluterilaisen kirkon oppien kanssa. Vai onko niin, että tv7 on sensuroinut pois sopimattomat puheet.

Joycen puheilla ja opetuksilla on ollut minuun suuri vaikutus. Olen päässyt eroon keskiolut-riippuvuudestani. Jumala sen tietysti aikaansai, mutta Joyce oli välittäjänä. Kiitos Jumalalle ja Joycelle!

• Elämäntavasta saarna
        Kiitos Joyce! kirjoitti:

Olen katsellut ja kuunnellut tv7:n ohjelma-arkistosta Joycen puolentunnin mittaisia opetusvideoita. En ole huomannut hänen esityksissään mitään sellaisia kannanottoja, jotka olisivat ristiriidassa evankelisluterilaisen kirkon oppien kanssa. Vai onko niin, että tv7 on sensuroinut pois sopimattomat puheet.

Joycen puheilla ja opetuksilla on ollut minuun suuri vaikutus. Olen päässyt eroon keskiolut-riippuvuudestani. Jumala sen tietysti aikaansai, mutta Joyce oli välittäjänä. Kiitos Jumalalle ja Joycelle!

Olen sitä mieltä, että Joyce on uskottava kaikinpuolin ja hänen elämantapansa toimii monin eri tavoin mallina tavalliselle tallaajalle.

Joycella on takanaan niin vaikea ja raskas elämä ja hän on siitä selvinnyt jaloilleen! Häntä sopii katsoa puhujalavalla, mikä innostus, mikä kurinalaisuus ja mikä opetuksen taso! Ilman Jumalaa hän ei toimisi tehtävässä, jossa hän nyt on. Hengen hedelmät ovat selvästi kaikkien nähtävillä. Siihen ei tarvita edes sanoja.

Joyce mainitsi kerran itse puheessaan, että paras saarna on oma elämäntapamme. Minä tulin uskoon aikoinani ystäväni kautta, joka suorastaan säteili iloa, rauhaa ja onnellisuutta. Se sai minut uteliaaksi ja halusin saada selville, mikä on hänen onnensa salaisuus, joka näkyi hänen elämäntavassaan niin monin eri tavoin. Ystäväni ei koskaan saarnannut minulle, mutta hänen tekonsa ja koko olemuksensa vaikuttivat minuun enempi kuin yksikään siihen saakka kuulemani saarna. Ystäväni oli uskossa ja aivan säteili rakkautta ympäristöön. Se läikkyi aivan yli äyräitten niin, että minäkin sain osakseni rakkautta ilman mitään ehtoja tai vaatimuksia!

Joycella hengen hedelmät ovat nähtävillä ja vaikeasta taustastaan huolimatta myös hänen lapsensa ja miehensä ovat kaikki uskossa ja levittävät Jumalan sanaa.

Joyce kehottaa jokaista tutkimaan Raamattua päivittäin. Sieltä löytyvät vastaukset ja Pyhä Henki toimii oppaanamme kirkastaen sanaa. Meidän on kuitenkin parasta arvostelun sijaan kääntää katse omaan elämäntapaamme. Uskovat ihmiset ovat Jumalan edustajia maan päällä. Meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme ennen kaikkea ja säteillä ympäristöömme valoa ja iloa. Sellainen toimii hyvän saarnan tavoin. Siinä on uskovalla ihmisellä tärkeä tehtävä.

• jaikal.se
        Elämäntavasta saarna kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että Joyce on uskottava kaikinpuolin ja hänen elämantapansa toimii monin eri tavoin mallina tavalliselle tallaajalle.

Joycella on takanaan niin vaikea ja raskas elämä ja hän on siitä selvinnyt jaloilleen! Häntä sopii katsoa puhujalavalla, mikä innostus, mikä kurinalaisuus ja mikä opetuksen taso! Ilman Jumalaa hän ei toimisi tehtävässä, jossa hän nyt on. Hengen hedelmät ovat selvästi kaikkien nähtävillä. Siihen ei tarvita edes sanoja.

Joyce mainitsi kerran itse puheessaan, että paras saarna on oma elämäntapamme. Minä tulin uskoon aikoinani ystäväni kautta, joka suorastaan säteili iloa, rauhaa ja onnellisuutta. Se sai minut uteliaaksi ja halusin saada selville, mikä on hänen onnensa salaisuus, joka näkyi hänen elämäntavassaan niin monin eri tavoin. Ystäväni ei koskaan saarnannut minulle, mutta hänen tekonsa ja koko olemuksensa vaikuttivat minuun enempi kuin yksikään siihen saakka kuulemani saarna. Ystäväni oli uskossa ja aivan säteili rakkautta ympäristöön. Se läikkyi aivan yli äyräitten niin, että minäkin sain osakseni rakkautta ilman mitään ehtoja tai vaatimuksia!

Joycella hengen hedelmät ovat nähtävillä ja vaikeasta taustastaan huolimatta myös hänen lapsensa ja miehensä ovat kaikki uskossa ja levittävät Jumalan sanaa.

Joyce kehottaa jokaista tutkimaan Raamattua päivittäin. Sieltä löytyvät vastaukset ja Pyhä Henki toimii oppaanamme kirkastaen sanaa. Meidän on kuitenkin parasta arvostelun sijaan kääntää katse omaan elämäntapaamme. Uskovat ihmiset ovat Jumalan edustajia maan päällä. Meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme ennen kaikkea ja säteillä ympäristöömme valoa ja iloa. Sellainen toimii hyvän saarnan tavoin. Siinä on uskovalla ihmisellä tärkeä tehtävä.

Minuakin puhutteli uskovat ihmiset lähelläni. He eivät saarnanneet minulle niin paljon kuin olisin toivonut. Heidän saarnansa oli sanomattomat saarnat. Heistä hohti sellaista iloa ja rauhaa ja rakkautta jota minä kaipasin. Ymmärsin että heillä on se mitä minä kaipaan. Herra johdatti niin että minä sitten jättäydyin heidän kokouksessaan. Nyt minä sain niin paljon siunauksia Jumalalta että ehkä he vuorostaan näkivät minussa Hengen hedelmiä. Mene ja tiedä häntä mutta minä olin onnellinen ja aina Hengessä.

Sitten jonkun ajan kuluttua tuli aika jolloin Jumala pudotti minut sylistään ja pani minut kävelemään omilla jaloillani. Se oli tuskallista mutta välttämätöntä. Sitten jonkun ajan kuluttua Jumala paniminut töihin. Se oli vielä tuskallisempaa mutta hyvin siunausrikasta. Uskossa kasvun myötä tulee vastuuta. Vastuun möytä tulee sitten ahdistuta ja kaikenlaisia ongelmia. Mutta Herra on pitänyt pystyssä.

• VALHEET PALJASTETAAN

Tapio522 hakisitko heidän viestejään, jotka kertovat olevansa synnittömiä. Itse en sellaisia oppeja löydä etsimälläkään. Olen löytänyt semperin ja jonahin kirjoituksista puhetta ihmisten synnittömyydestä, mutta sen he ovat tehntee häväistääkseen muutamia palstan kirjoittajia.

Hae sinä Tapio522 tänne niitä itseään synnittömiksi sanovien kirjoituksia, jotta saisimme todistuksen sellaisia kirjoittajia täällä olevan!!!

• Odotetaan

Tosiaankin Tapio522 tuoppas tänne viestejä, jossa ihmiset kertovat olevansa synnittömiä. Odotetaan. Minä en löydä sellaasia, mutta jos niitä on, niin tuoppa tänne luettavaksi.

• Tapio522eikirj
        Odotetaan kirjoitti:

Tosiaankin Tapio522 tuoppas tänne viestejä, jossa ihmiset kertovat olevansa synnittömiä. Odotetaan. Minä en löydä sellaasia, mutta jos niitä on, niin tuoppa tänne luettavaksi.

Toivottavasti tämä linkki toimii:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat

• ????????????????????
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Miksi ihmeessä toit semperin ja jonahin valheketjun luettavaksi, kun sinua pyydettiin tuomaan henkilöiden, jotka sanovat itseään synnittömiksi kirjoituksia tänne????

• -mielipide-
        ???????????????????? kirjoitti:

Miksi ihmeessä toit semperin ja jonahin valheketjun luettavaksi, kun sinua pyydettiin tuomaan henkilöiden, jotka sanovat itseään synnittömiksi kirjoituksia tänne????

Alkaa tuo vaalea ruskea ja haalea sininen väri ketjuissa kyllästyttää niin paljon, että eipä viitsi niitä ketjuja lukea:), kun tietää, että sieltä ei ole mitään hyvää odotettavissa. Pelkästään valheita ja lähimmäisten alentamista ja se on niin Jumalan vastaista kuin olla ja voi.

• Luetko vai...

Missä ihmisen sanotaan ylistävän itseään synnittömäksi. Mitä minä luen, niin näen kirjottajien ylistävän Jeesusta synntiömäksi ja iloitseva osallisuudesta Jeesukseen.
        Näen heidän kiittävän Jeesusta egyptin orjuudesta pääsemisen takia. Eivät he itseään kiittele.

Miten sinä Tapio luet kirjoitksia, vai luetko niitä olenkaan. Oletko lähtenyt joukko hurmassa ja hysteriassa tuomitsemaan?

• Luetko vai...
        Luetko vai... kirjoitti:

Missä ihmisen sanotaan ylistävän itseään synnittömäksi. Mitä minä luen, niin näen kirjottajien ylistävän Jeesusta synntiömäksi ja iloitseva osallisuudesta Jeesukseen.
        Näen heidän kiittävän Jeesusta egyptin orjuudesta pääsemisen takia. Eivät he itseään kiittele.

Miten sinä Tapio luet kirjoitksia, vai luetko niitä olenkaan. Oletko lähtenyt joukko hurmassa ja hysteriassa tuomitsemaan?

Anteeksi kirjoitusvirhe. Yritin kirjoittaa ihmisten julistavan Jeesusta synnittömäksi. Ei siis itseään, vaan Jeesusta synnittömäksi.

• Tapio522eikirj
        Luetko vai... kirjoitti:

jaikali väittää 31.08.09:
        (http://keskustelu.suomi24.fi/node/8438407/flat)
        "Kristus ei voi asua syntisessä,..."
        Toisin sanoen hänen mielestään Kristus asuu vain synnittömissä ihmisissä.

Jos luet linkin tarkemmin, niin eiköhän jaikalin synnittömyysoppi tule hyvin esiin.
        Samoin kehoitan tutustumaan myös aikaisempaan ylempänä tässä ketjussa olevaan linkkiin.

• Kysymys ja tärkeä

jaikali väittää 31.08.09:
        (http://keskustelu.suomi24.fi/node/8438407/flat)
        "Kristus ei voi asua syntisessä,..."
        Toisin sanoen hänen mielestään Kristus asuu vain synnittömissä ihmisissä.

Jos luet linkin tarkemmin, niin eiköhän jaikalin synnittömyysoppi tule hyvin esiin.
        Samoin kehoitan tutustumaan myös aikaisempaan ylempänä tässä ketjussa olevaan linkkiin.

ASUUKO TAPIO 522 sinun oppisi mukaan Kristus syntisissä?

• Ex Krist
        Kysymys ja tärkeä kirjoitti:

ASUUKO TAPIO 522 sinun oppisi mukaan Kristus syntisissä?

Asuu nimenomaan syntisissä ei jumalattomissa.

Niin kirjoittaa Johannes. 1. Joh. 1. luku.

• Kysymys ja tärkeä
        Ex Krist kirjoitti:

Asuu nimenomaan syntisissä ei jumalattomissa.

Niin kirjoittaa Johannes. 1. Joh. 1. luku.

Missä kohden sanotaan Kristuksen asuvan syntisissä ihmisissä?

1. Johanneksen kirje 1
        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.

5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• OPPIKAA JO!!!!!!
        Kysymys ja tärkeä kirjoitti:

Missä kohden sanotaan Kristuksen asuvan syntisissä ihmisissä?

1. Johanneksen kirje 1
        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.

5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Synti PITÄÄ tunnustaa ennen kuin se muuttuu TEOKSI. Sitä Johanneskin opettaa. Synti siis pitää tunnustaa ja siitä pitää tehdä parannus ennen kuin se muuttuu teoksi!!!!

Tuosta täällä uskovaiset kertovat.

• Ei saa tehdä syntiä
        OPPIKAA JO!!!!!! kirjoitti:

Synti PITÄÄ tunnustaa ennen kuin se muuttuu TEOKSI. Sitä Johanneskin opettaa. Synti siis pitää tunnustaa ja siitä pitää tehdä parannus ennen kuin se muuttuu teoksi!!!!

Tuosta täällä uskovaiset kertovat.

1. Johanneksen kirje 3
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

• ?
        Ei saa tehdä syntiä kirjoitti:

1. Johanneksen kirje 3
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Tunnetko jonkun joka on Jumalasta syntynyt?

• tietoa sinne
        ? kirjoitti:

Tunnetko jonkun joka on Jumalasta syntynyt?

Kaikki uskovaiset ovat Jumalasta syntyneitä.

• body

Usko ja hengellisyys on tosi karhea laji kun se pitää uskoa ja ymmärtää yhtenä totuutena.
      Tyypillinen ihmisen ideloginen rakennelma ja joka ei sitä yksisilmäistä oppia hyväksy, hän on petturi, luopio,sanaa tuntematon tai jonkun muun palveluksessa.??

Uskon tulee olla yksilöllinen ja kuin veteen piirretty viiva, tosin sitä on vaikea hallita ja orjuuttaa.

Villi ja vapaa kuin taivaan lintu on järjestöille kauhistus.

• Gb

Tuo opetus löytyy kirjasta; The Most Important Decision You Will Ever Make.
      Siitäkin on "lievennettyjä" versioita jälkipainoksena. Opetus perustuu hyvään vaellukseen ja menestykseen tässä ajassa. Varsinainen evankeliumi jää kokonaan sanomatta, ainut sanoma on, miten Jumala haluaa meidän menestyvän tässä maailmassa.

• täälläkin

Tapio522 täällä odotetaan mainitsemiasi kirjoituksia synnittömiltä.

• Typerykset maksaa

En tarvinnut katsoa montakaan Meyerin esitystä kun tajusi mistä on kyse.
      Hänhän on pelkkä ADHD sirkuspelle. Sopii enemmän teatteri alalle, mutta rahakastahan tämä uskonnolla ratsastaminen on. Sen on Meyerkin huomannut ja epäilemättä siksi juuri tämän alan valinnut.
      Hengellisyyttä näiden tyyppien esityksistä on turha hakea, paitsi sellaiset jotka näkevät hengellisyyttä sellaisessakin missä sitä ei varmastikaan ole.

• koleerikko

Tapio522 tervehdys. Tuntematta tarkemmin tuota asiayhteyttä, josta lainaus on otettu, siinä ei liene uutta. Nämä super-teologit juotuvat usein tekemään kompromissejä, että vaan heidän missio pyörisi. Keinoja kaihtamatta.
      Itse en ole koskaan tykännyt Joyce Mayeristä. En tiedä mikä naisessa tökkii, mutta vastenmielinen. En aio vastaisuudessakaan kuunnella häntä.

• Aika on jo

Minua tökkii tuo Tapio522 uskomaton ulkokultaisuus. On niin olevinaan uskossa, mutta silti löytää milloin kenestäkin pahaa sanottavaa. Pitää ihmisiä epäluotettavana. Näyttää, että täällä on monta tuollaisen hengen omaavaa. Tuollainen henki TARTTUU.
        Tehkää parannus. Jättäkää pahan levittäjät ja lähtekää parannuksen tielle.

• Huomioitavaa
        Aika on jo kirjoitti:

Minua tökkii tuo Tapio522 uskomaton ulkokultaisuus. On niin olevinaan uskossa, mutta silti löytää milloin kenestäkin pahaa sanottavaa. Pitää ihmisiä epäluotettavana. Näyttää, että täällä on monta tuollaisen hengen omaavaa. Tuollainen henki TARTTUU.

Pahaa kyllä puhutaan, mutta kun todisteita pahan puhumisen kohteista vaaditaan, niin alkaa VAIKENEMINEN.

Täällä on pyydetty todisteita synnittömyydestään kerkaavien kirjoituksista, mutta syyttäjät ovat VAIENNEET. Eivä ole kyenneet tuomaan todistuksia, kun sellaisia kirjoittajia ei ole, jotka kerskaisivat synnittömyydellään. Syyttäjät tietävät nieleensä valheen ja jos sitä ei heille olisi selvästi osoitettu olisivat jatkaneet valheen jakamista!!!!

Kamalaa touhua ja aivan irti Jumalasta.

• Syntiin langenneille
        Huomioitavaa kirjoitti:

Pahaa kyllä puhutaan, mutta kun todisteita pahan puhumisen kohteista vaaditaan, niin alkaa VAIKENEMINEN.

Täällä on pyydetty todisteita synnittömyydestään kerkaavien kirjoituksista, mutta syyttäjät ovat VAIENNEET. Eivä ole kyenneet tuomaan todistuksia, kun sellaisia kirjoittajia ei ole, jotka kerskaisivat synnittömyydellään. Syyttäjät tietävät nieleensä valheen ja jos sitä ei heille olisi selvästi osoitettu olisivat jatkaneet valheen jakamista!!!!

Täällä on sentään jaksettu taistella totuuden puolesta. Se on hyvä. Mietityttää se, että kuinka monista on valehdeltu? Valhe näyttää olevan ruokaa joukkohysterialle ja joukkovihalle. Miten paljon pahaa ovatkaan nuo "viattomat" asioista selvää ottamattomat saaneet aikaiseksi? Nuo, jotka "viattomana" levittävät mitä kamalampia valheita.
        Eikö ihmisillä ole sen vertaa uskon ripettä jäljellä, että jättäisivät omaan syntiinsä ihmiset, joilla ei ole mutta sanottavaa kuin etsiä vääryyttä lähimmäisistä. Hälytyskellojen pitäisi heti soida, kun tapaa sellaisia ihmisiä!
        Tai vähintään pitäisi tutkia noiden vääryyttä hakevien kohteet, jotta voisi itse tietää mihin uskoa ja mihin ei uskoa. Täällä niellään valhetta silmät ummessa ja se on kamala synti. Sitä syntiä ei voi puolustaa laittamalla se valehtelijan päälle. Valheeseen ei pidä osallistua ja yksikään uskovainen ei sitä teekkään.

• Tapio522eikirj
        Huomioitavaa kirjoitti:

Syntinen vai synnitön?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8752718#comment-41920335

• HUUTAVAN ÄÄNI

Syntinen vai synnitön?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8752718#comment-41920335

Edelleenkin sinä Tapio522 tuot tänne syyttäjien alkamia ketjuja, joissa valehdellaan ihmisen mainostavan itseään synnittömäksi. Tuo nyt synnittömien omia kirjoituksia. Aloituskirjeesi mukaan heitä ei ole vain yksi, vaan usemampi!!!

Otin tuomastasi ketjusta Jaikalin oman kirjoituksen, jossa hän itse kertoo, että EI OPETA IHMISEN SYNNITTÖMYYTTÄ.

Jakalin kirjoitus:
        "Ei jaikal opeta
        uskovan synnittömyyttä. Jaikal opettaa Kristuksen meille hankkimaa ja lahjoittamaa lahjavanhurskautta.
        Ymmärrättekö te kriitikot mitä minä puhun?

Te tahdottte jatkuvasti puhua uskovan synneistä ts. hänen suoritustasostaan joka on aina puutteellinen. Minä puhun Jumalan vanhurskaudesta jonka uskova on saanut lahjaksi Jumalalta. Jumala näkee synteihin lankeilevankin uskovan puettuna Kristuksen viattomuuteen ja puhtauteen ts. Kristuksen ja Jumalan vanhurskauteen. Jumala näkee siis uskovan vanhurskaana Kristuksessa. Tästä minä puhun ja kirjoitan.

Tämä on merkillistä että vanhurskauttamisoppia ei kovinkaan monet näytä ymmärtävän.
        En tiedä ovatko minut harhaoppiseksi tuomitsevat uskovia vaiko uskonnollisia ihmisiä. Vanhurskauttamisoppi on Raamatun ja kristinuskon keskeisimpiä ja tärkeimpiä oppeja.
        Tästä opista kiisteltiin jo alkuseurakunnan keskellä. Apostolien piti kokoontua keskustelemaan asiasta.
        Niin ei siis ole mitään uutta taivaan alla. Paavali piti kiinni syntisen vanhurskauttamisesta hänen uskosta Kristukseen. Tästä Paavalin opista minäkin tahdon pitää kiinni ja julistan sitä."

• Aika on jo kirjoitti:

Katse Kristukseen Jeesukseen!
        jaikal toteaa minusta: "Olet liian itse- ja syntikeskeinen."

KALLIS HUNAJANPISARA
        (http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html

Raamatussa ei ole ainoatakaan pahaa sanaa köyhää syntistä vastaan, jolta itsevanhurskaus on riisuttu (Vrt. publikaanin rukous, Luuk.18:13).
        Ei, selvästi Raamattu osoittaa, että juuri sellainen ihminen, eikä kukaan muu, on evankeliumin armon kohteena.

Luota vain Kristuksen halulliseen mieleen, se tekee sinutkin halulliseksi.
        Jos huomaat, ettet voi uskoa, niin muista, että on Kristuksen tehtävä saada sinut uskomaan. Jätä asia hänelle. Hän vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen hyvän tahtonsa mukaan, Fil. 2: 13.

Murehdi epäuskoasi, joka tekee omassatunnossasi olevan syyllisyyden Kristusta suuremmaksi, aliarvioiden Kristuksen ansiota ja pitäen Kristuksen verta epäpyhänä, halpana ja riittämättömänä.

Sinä valittelet paljon omaa kohtaasi. - Saako syntisi sinut katsomaan enemmän Kristukseen, vähemmän itseesi? Se on oikein, muuten on valituksesi vain tekopyhyyttä.
        On säälittävää katsella hyviä tekoja, armonkokemuksia, aikaansaannoksia, kun pitäisi katsoa Kristusta. Niiden katseleminen tekee sinut ylpeäksi,
        Kristuksen armon katseleminen tekee sinut nöyräksi. Armosta sinä olet pelastettu, Ef. 2: 5, 8.

Älä masennu moninaisissa kiusauksissa, Jaak. 1: 2. Niiden aaltojen tehtävänä ei ehkä olekaan hukuttaa sinua, vaan nostaa sinut pois itsestäsi Kristus-kalliolle”.
        (Kallis Hunajanpisara)

Rukous: ”Jumala, ole minulle syntiselle armollinen”.(Luuk.18:13).

• HUUTAVAN ÄÄNI
        Tapio522 kirjoitti:

Katse Kristukseen Jeesukseen!
        jaikal toteaa minusta: "Olet liian itse- ja syntikeskeinen."

KALLIS HUNAJANPISARA
        (http://www.kirjasilta.net/wilcox/hy/hy.html

Raamatussa ei ole ainoatakaan pahaa sanaa köyhää syntistä vastaan, jolta itsevanhurskaus on riisuttu (Vrt. publikaanin rukous, Luuk.18:13).
        Ei, selvästi Raamattu osoittaa, että juuri sellainen ihminen, eikä kukaan muu, on evankeliumin armon kohteena.

Luota vain Kristuksen halulliseen mieleen, se tekee sinutkin halulliseksi.
        Jos huomaat, ettet voi uskoa, niin muista, että on Kristuksen tehtävä saada sinut uskomaan. Jätä asia hänelle. Hän vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen hyvän tahtonsa mukaan, Fil. 2: 13.

Murehdi epäuskoasi, joka tekee omassatunnossasi olevan syyllisyyden Kristusta suuremmaksi, aliarvioiden Kristuksen ansiota ja pitäen Kristuksen verta epäpyhänä, halpana ja riittämättömänä.

Sinä valittelet paljon omaa kohtaasi. - Saako syntisi sinut katsomaan enemmän Kristukseen, vähemmän itseesi? Se on oikein, muuten on valituksesi vain tekopyhyyttä.
        On säälittävää katsella hyviä tekoja, armonkokemuksia, aikaansaannoksia, kun pitäisi katsoa Kristusta. Niiden katseleminen tekee sinut ylpeäksi,
        Kristuksen armon katseleminen tekee sinut nöyräksi. Armosta sinä olet pelastettu, Ef. 2: 5, 8.

Älä masennu moninaisissa kiusauksissa, Jaak. 1: 2. Niiden aaltojen tehtävänä ei ehkä olekaan hukuttaa sinua, vaan nostaa sinut pois itsestäsi Kristus-kalliolle”.
        (Kallis Hunajanpisara)

Rukous: ”Jumala, ole minulle syntiselle armollinen”.(Luuk.18:13).

Tapo522 tuo juuri on sitä omavanhurskautta, josta te muita syytätteä. Te kehutte Jumalan rakastavan syntisiä ja niin Hän tekeekin, mutta Hän ei totisesti jätä omiaan synnin orjiksi. Sen tekee ihmiset epäuskollaan ja omavanhurskaudellaan. Jeesus tuli VAPAUTTAMAAN synnit ojat täydelliseen VAPAUTEEN ja sen voit lukea Raamatusta. Eri asia onkin se, USKOTKO sitä. Tähän asti et ole uskonut. Et usko Vapahtajan olevan Parantaja ja Jumala, jolla on KAIKKI VALTA tehdä kansastaan puhdas ja täydellisen valmis.

.ei.nimmaria.

• Netmissionilla on myös toinen viestiketju, jonka aloittaja oli kysynyt tätä synnittömyysasiaa JM ministry:lta. Sieltä kommentoitiin, että JM on luopunut tästäkin opista, eikä sitä enää löydy heidän sivustoltaan.

Näyttää siis siltä, että JM on luopunut sekä JDS- että synnittömyysopetuksistaan.

• HUUVAVAN ÄÄNI

Tännekin odotetaan kirjoituksia, jossa kirjoittajat kertovat olevansa itsessään synnittömiä. Älkää vaietko silloin, kun teitä vaaditaan vastaamaan sanoistanne. Vastuuseen te joudutte kumminkin!

Tapio522 tuo noiden itseään synnittöminä pitävien kirjoituksia tänne, jotta voimme todeta yhdessä pitävätkö he todella itseään synnittöminä.

• HUUTAVAN ÄÄNI

Jaikal kertoo aivan samaa mitä minäkin olen kokenut. En ollut koskaan ns. suuri syntinen. En edes käsittänyt olevani syntinen ennen Jeesuksen tulemista elämääni. Jeesus kirkasti minulle piilosynnit ja sain tehdä parannuksen huutamalla Herraa apuun. Muuten en sitä parannusta kyennyt tekemään. Jeesus auttoi ja sain tulla parannetuksi ja vapautetuksi synnistä Jumalan VOIMALLA.

Tunsin itseni täysin puhtaaksi ja ihmettelin sitä puhtautta, mutta tiesin, että se EI OLLUT MINUN TEKONI, VAAN JEESUKSEN TEKO. Iloitsin Jeesuksen voitosta ja iloitsen edelleenkin. Sain huomata pitkän uudestisyntymiseni tien varrella, että kuitenkin elin vielä sen verran lihassa, että vain Jeesuksen usko ja Jumalan Hengessä eläminen pitivät minut puhtaudessa. Itsesasäni en ole puhdas, vaan olen sitä Jeesuksessa, Hänen uudestisynnyttävässä voimassaan ja kalliissa sovintoveressään.

ON AIVAN TOTTA, ETTÄ JEESUKSEN VERI PESEE SYNTISEN TEHDEN HÄNET VANHURSKAAKSI, ELI VIATTOMAKSI. Sitä ei tee ihminen itse. Kukaan ei siihen kykene, joten jos te pilkkaatte meidän uskovaisten kokemuksia, te pilkaatte Jumalan tekoja.

Olen kiitollinen greeeenille, että hän jaksoi paljastaa syntinne ja vikanne Jumalan edessä. Hän ei antautunut valheen hengelle, vaan taisteli Jumalan pyhän seurakunnan puolesta.

.ei.nimmaria.

• HUUTAVAN ÄÄNI
        HUUTAVAN ÄÄNI kirjoitti:

Jaikal kertoo aivan samaa mitä minäkin olen kokenut. En ollut koskaan ns. suuri syntinen. En edes käsittänyt olevani syntinen ennen Jeesuksen tulemista elämääni. Jeesus kirkasti minulle piilosynnit ja sain tehdä parannuksen huutamalla Herraa apuun. Muuten en sitä parannusta kyennyt tekemään. Jeesus auttoi ja sain tulla parannetuksi ja vapautetuksi synnistä Jumalan VOIMALLA.

Tunsin itseni täysin puhtaaksi ja ihmettelin sitä puhtautta, mutta tiesin, että se EI OLLUT MINUN TEKONI, VAAN JEESUKSEN TEKO. Iloitsin Jeesuksen voitosta ja iloitsen edelleenkin. Sain huomata pitkän uudestisyntymiseni tien varrella, että kuitenkin elin vielä sen verran lihassa, että vain Jeesuksen usko ja Jumalan Hengessä eläminen pitivät minut puhtaudessa. Itsesasäni en ole puhdas, vaan olen sitä Jeesuksessa, Hänen uudestisynnyttävässä voimassaan ja kalliissa sovintoveressään.

ON AIVAN TOTTA, ETTÄ JEESUKSEN VERI PESEE SYNTISEN TEHDEN HÄNET VANHURSKAAKSI, ELI VIATTOMAKSI. Sitä ei tee ihminen itse. Kukaan ei siihen kykene, joten jos te pilkkaatte meidän uskovaisten kokemuksia, te pilkaatte Jumalan tekoja.

Olen kiitollinen greeeenille, että hän jaksoi paljastaa syntinne ja vikanne Jumalan edessä. Hän ei antautunut valheen hengelle, vaan taisteli Jumalan pyhän seurakunnan puolesta.

.ei.nimmaria.

Sen sijaan opetus, jota täälä palstalla hellitään, vie ihmisiä kadotukseen. Opetus rististä on niin vääristynyt kuin vain olla ja voi. Sen opetuksen mukaan ihmiset jatkavat täällä loputtomasti syntisinä kantaen ristiä, jolle joka päviä sitä syntiä naulaavat. Se on niin vääristynyttä opetusta kuin opetus olla voi ja sen opetuksen uskovat kulkevat laveaa tietä. Heidän lihansa ei ole kuollut parannuksen tekon, eli Jumalan Sanan etusiajlle ottamisen kautta, vaan he jatkvat lihassa ja syntiä he eivät hallitse, vaan heidän on kerta toisensa jälkeen naulattava sitä ritille. Hedelmistä näkyykin, että he elävät synnin orjuudessa.

Jumalan opetus on se, että jokaisen ihmisen pitää tehdä parannus ja naulata Jumalan Sanaa vastustava liha ristille. Sen jälkeen he saavat kyvyn elää Hengessä, jossa ei tarvitse syntiä tehdä.

.ei.nimmaria.

• Kysytään kysyjältä!

Kun olet niitä kysymystehtailijoita, niin kysytään sinultakin joskus, että olisiko sinullakin aika sivistyttää paksua päätäsi, luupäätäsi ja lukea Joyce Meyerin kirjallisuutta ja sen jälkeen heittää niitä ilmakysymyksiä, jotta olisit edes jonkun verran mukana mistä itse kysyt,...

• suntia ei tiia

Synnista ei suomen maassa tiieta niin paljo ku kreikassa ku ei osata kaantaa kielta vaan hoono soomi tieto puute, tapio, sinulla tieto puute,...Uusi testamentti ja Vanhan testamentin kreikankielinen käännös käyttävät synnistä useimmiten sanaa hamartia, jonka alkukielinen merkitys on laajempi kuin mitä suomenkielisessä käännöksessä pystytään tuomaan esiin. Alkukielellä sana merkitsee erehdystä, tieltä eksymistä, maalin ohi ampumista.

• harmi se on ei synti

,...voisiko sanoa harmi, eikä käyttää sanaa syntia ollenkaan kun sanavarasto on niin kapia,...suomen kieli ei ole kehittyny yhtaan,...

• jaikal.se

>>>Oliskohan hekin, jotka tällä palstalla pitävät itseään synnittöminä, saaneet oppinsa Meyerin kaltaisilta opettajilta?

• jaikal.se

>>>Oliskohan hekin, jotka tällä palstalla pitävät itseään synnittöminä, saaneet oppinsa Meyerin kaltaisilta opettajilta?

• No huh sitä synnin paljous ja sitä monien oppien synnin puolustus puheita ja vuodatuxia..

• perämela

Mikä siinä on vaikeaa käsittää, että ihminen on pelastustuvan osansa puolesta täysin synnitön, ja lihan puolesta täysin syntinen samaan aikaan.

tämähän nyt tulee jokapaikassa esille uudenliiton sanomassa.

vai onko täälä joku uskovainen jonka liha olisi tehnyt parannuksen ?

ei ole nyt eikä ole ollut koskaan.

mutta,

yhtä selvästi kuin edellisen, ilmoittaa Raamattu senkin, että JOS olemme täynnä Jumalan Henkeä, silloin emme lihan himoa täytä, ok !

ja jos olemmme uskovanakin täynnä mailmanhenkeä, teemme syntiä silloin vähän joka käänteessä, koska Jumalan Henki on laitettu kellariin ja kansi päällä.

kuka voi olal tietämätön näin selvästä asiasta !

Meyrihän nyt teke episnestä Jumalalla, ja on siinä ihan sokea, kuten lähes kaikki mitä amerikoista tulee on dollarivetoista koska se on heidän jumalansa.

• No sitä vaan on vaikea tajuta---> että ihminen jää sitten siinä tilassa missä hänellä ei ole mitään merkkejä ja näyttöä että olis erilainen kun syntinen pakana maailassa,, joka todistaa uskovaisista näin sanoen --> että ihan samanlaisia paskiaísia nuo kristityt ovat !!

Niin se vaan on että kahdentienkulkijat jotka ovat skitsofreenisessä tilassa mistä meyer ja sinä opetat,, on perceleestä ja hyvä juoni näköjään,, kun jopa valitutkin exytetään sillä..

• ~~Siivetön~~

Itse oletan niin, että ihminen ei kykene synnitön / syntinen asiaa käsittämään siten, kuin sen Raamattu opettaa ja ilmaisee, ilman että Pyhä Henki sen ihmiselle kirkastaa ja siksi on toisaalta ihan turhaa lähteä sellaisen ihmisen kanssa vääntämään asiasta, joka kykenee lukemaan Raamattua vain kirjaviisaudella.

Silloin on ns. peite silmillä ja vaikka ihminen itsekin yrittäisi / haluaisi kuinka ymmärtää, hän ei voi, joten on turhaa silloin myöskään "halveerata" tällaista henkilöä, sillä ei se asia "halveeraamalla" kummene.

Eli on hyvä täälläkin keskustellessa olla rukouksin yhteydessä Jumalan puoleen, että kykenisi näkemään, mistä milloinkin on kysymys.

Eli en sitä mieltä ole, että asioiden selvittäminen täällä olisi turhaa, sillä saattaahan täällä olla niitäkin, jotka todella etsivät totuutta ja silloin voi Pyhä Henki avatan jonkun tekstin kautta hänelle tämänkin asian.

Mutta näiden erilaisten keskustelijoiden erottaminen olisi mielestäni ihan viisasta, muuten saattaa itsekin harhautua sellaiseen epäasialliseenkin väittelemiseen, josta ei ole Jumalan Sanan totuuksille ja niiden julki tulemiselle mitään hyötyä.

• SelväPeli

Nainen opettaa siis sanaa? Opettakoon, mutta itse en kuuntele naisen opetusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      42
      3116
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      4
      1891
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      323
      1822
    4. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      129
      1736
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      65
      1293
    6. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      9
      1229
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      75
      1209
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      141
      1171
    9. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1163
    10. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      72
      1117
    Aihe