Suuret ihohuokoset ja retinolin käyttö

simpsukka

Olen 21-vuotias nainen ja ongelmani ovat suuret ihohuokoset. Nenässäni ja silmien alla nenän vieressä on mustapäitä ja tukkeutuneita ihohuokosia, ja poskissa taas on semmoista "reikää". Ihoni ei kuitenkaan ole kovin rasvainen, en saa finnejä juuri koskaan ja enemmänkin iho on kuivahko. Lisäksi iho ja sen väri on myös melko epätasainen, punoitusta on vähän, ja saan semmoisia näppylöitä jotka eivät kuitenkaan ole finnejä.

Kuulin että kannattaisi käyttää tretinoiinia, mutta koska sitä saa vain reseptillä ja kuulemma käytetään vain vaikeiden aknetapausten hoidossa niin tämä retinoli (tiedän, enimmäkseen käytetään ryppyihin mutta tähänkin kuulemma auttaa) olisi sitten toinen vaihtoehto.

Iho on kuitenkin vähän kuiva, niin mitenkähän tuo mahtaa vaikuttaa? Ilmeisesti pitäisi olla sinnikäs vaikka punoitusta ja hilseilyä esiintyisikin..

Toinen juttu on että käyn silloin tällöin solariumissa ja otan myös kesällä kohtuullisesti aurinkoa, eli eikö aurinkoa voi enää ottaa jos ainetta käyttää?

Myös hyviä retinolivoide vinkkejä otetaan vastaan!

8

2702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole sitkeä!!

      Paras on Avitcid 0.025 tai 0,05 tretioni voide. Sain reseptin ihan terveyskeskus lääkäriltä. Voide ei minulla ole liian voimakas, eli ei sivuvaikutuksia.

      MUTTA parhaan avun kuvaamaasi tilanteeseen sain itse himalajan suolasaippualla. Huokoset pienenivät ja iho parani huomattavasti. Harrastan myös erilaisia naamioita ja paras mikrokuorintavoide on Frantsilan uudistava kuorintavoide. Sen suolasaippuan saa tilattua netistäkin. Suolasaippua itseasiassa kosteuttaa ja tappaa bakteereita sekä pienentää ihohuokosia.Mulla on pienentyneet todella paljon:)

      • ..sama..

        Eikä mulla ole edes paha acne iho vaan semmonen sekaiho, silti avitcid voide ei ollut liian voimakas. Jättää aika matan pinnan.


      • tyuhxrty

        Minulla on kyllä voimakasta hilseilyä (sekaiho), mutta muuten on kyllä sopinut. Punoituskin on vähentynyt.


      • B

        Hei,
        Minua kiinnostaisi tietää, miten olet kyseistä tuotetta käyttänyt? Hieromalla kasvoihin?


      • Anonyymi

        Retinoli on läheistä sukua reseptilääke tretinoiinille, vielä tymäkämmälle tavaralle, jota käytetään aknen hoidossa ja joka myös häivyttää vanhenemisen merkkejä iholta. Tretinoiini ilman reseptiä - https://tonzes.com/retinolfi.htm


    • 2929

      Minua ihmetyttää, etää netissä mainostetaan tuota avicid voidetta.
      Käytin sitä 4 kuukautta ja sinä aikana ihoni kuivui ja meni todella huonoon kuntoon.
      Odottelin josko iho olisi siitä elpynyt, mutta ei.
      Avicidista jäi jäljelle ennenaikaisesti vanhentunut ja entistä veltompi iho.
      Olen vasta 30 vuotias ja harmittaa todella tuon käyttö.

      Avicid myös laajensi ihohuokosiani ja jätti jälkeen ihmeellisiä onteloita kasvoihin. Otsassakin on ollut aikaisempaa enemmän epäpuhtauksia itseensä imeviä pieniä laajentuneita ihohuokosia.

      Todella huono aine. Olen pettynyt lääkäriin joka sitä minulle suositteli.

      • ööööjö

        Ikävä kuulla, jos iho on veltostunut, alkoi vähän pelottaa mitä tapahtuu jos käytön lopettaa. :( Kärsin itsekin ensin kuivuudesta, ennen kuin tajusin laittaa alle kosteusvoiteen, jonka annoin imeytyä puoli tuntia. Päälle laitettuna kosteusvoide ei riittänyt, mutta alla toimii hyvin.

        Nuo epäpuhtaudet voivat muuten johtua voiteen apuaineistakin.


      • dsrsersr
        ööööjö kirjoitti:

        Ikävä kuulla, jos iho on veltostunut, alkoi vähän pelottaa mitä tapahtuu jos käytön lopettaa. :( Kärsin itsekin ensin kuivuudesta, ennen kuin tajusin laittaa alle kosteusvoiteen, jonka annoin imeytyä puoli tuntia. Päälle laitettuna kosteusvoide ei riittänyt, mutta alla toimii hyvin.

        Nuo epäpuhtaudet voivat muuten johtua voiteen apuaineistakin.

        Tretinoiinin epäsuotuisista vaikutuksista muuten keskustelua muualla http://www.essentialdayspa.com/forum/viewthread.php?tid=44866


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe