Tatuointi on ruumiinvamma

Al-Hambra

Mun mielestä tää 20 vuotta jatkunu tatuoinninottamistrendi on ällöttävä - Suurin osa tatuoinneista tekee kantajastaan kaikkea muuta ku persoonallisen näkösen- Tatuoijat ei todellakaan oo mitään artisteja vaan rahastajia, useimmilla heikot piirtäjänlahjat, en pitäis useimpia edes kunnon käsityöläisinä - Ja mitä itse tatskaan tulee, niin se on ruumiinvamman aiheuttamista toiselle ihmiselle, iho on ihmisen suurin elin, sitä ei pitäis tökkiä neuloilla ja änkee ihon kudoksiin myrkyllisiä värejä - Ihmiset on arvostelukyvyttömiä usein ja tatuoijat rahastaa sillä.

Joskus harvoin jollain näkee kauniin tatskan, mut ei koskaan niin kaunista etteikö ko. henkilö ois vielä paremman näkönen ilman sitä.

81

2601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I + 2ink

"The only difference between tattooed people and non tattooed people is ...
      ... Tattooed people don't care if you're not tattooed."

Kaikenlaisia mielipiteitä saa olla ja niitä arvostettava. Tässä jatkeeksi "minun".

• kiljutiinu

kaksikymmentä vuotta?!?! w00t?!?
      r u stupid or ignorant or sumtin?
      ...geez!!

• Shole

Mun mielestä tää sukupolvien ajan jatkunut trendi tuhota itseään röökillä, brenkulla ja verisuonet tukkivalla sapuskalla on myös ällöttävä, mut en mä jaksa siitä sen kummemmin vikistä.

• asetesatrs

no siitä jo vois..

• Shäle

No mitä sitte vikiset?
        Samat ihmiset tuhoavat lisäksi viellä tatuoimalla itseään jotka tekev'ät nuo edellä mainitsematsemasikin virheet.

• Shole
        Shäle kirjoitti:

No mitä sitte vikiset?
        Samat ihmiset tuhoavat lisäksi viellä tatuoimalla itseään jotka tekev'ät nuo edellä mainitsematsemasikin virheet.

Miten tatuointi tuhoaa ihmistä? Nouseeko verenpaine vai tuleeko syöpä?

• Shole kirjoitti:

Miten tatuointi tuhoaa ihmistä? Nouseeko verenpaine vai tuleeko syöpä?

Tulee kuolema

• 19+13

Sellaiset tatuoinnit jotka peittää esim. koko käsivarret ovat todella rumia töherryksiä. Jokin pieni tatuointi ehkä johonkin, mutta ei liikaa.

• kndskjcb

do not feed the troll

• missmarilyn

Tatuoinnit voi olla hyvinkin kauniita ja usein niiden tärkein tarkoitus on muistuttaa kantajaansa jostain asiasta, esimerkiksi perheestä tai elämänasenteesta.

http://chiquine.blogspot.com

• eix näin

Ja paskat ! ei ne mitään kauniita voi olla.
        Jos ilman tatuointia ei jotain muista,se
        jokin ei ole silloin tärkeää.

• harakankuvia

Voiko nahkansa värjäyttää kokonaan mustaksi, tai tummanruskeaksi ja tuleekohan
        paljon maksamaan, tai ainakin pää ja käsivarret, kun tuli noita harakankuvia otettua
        nuorempana enemmänkin ja ne on rumia nyt, kun käsivarret on laihtuneet ja
        otsamerkki on pudonnut kohta silmien väliin??

• tatustupid

Tarvii olla aika huono muisti jos ei asennettaan ilman tatuointia muista?
      Rumia ne läiskät on! Itelläkin pari, mutta ei niitä pestyäkään pois saa.

• Nojo on taas aiheet! Miks kenenkään pitää otta paiseita toisten tatskoista????
      Mulla on niitä ja yleensä kehuttu, ne on ammattitaidolla tehty ja mulle tärkeistä asoistakertovia. Antakaa jokaisen olla sellainen kun haluu olla.
      Mä inhoon läväreitä, mut en huomauttele niistä niille joilla niitä on

• 19+20

Ammattitaidolla tehdyt tatuoinnit nuorilla ihmisillä ovat hienoja, alkuun.
        Mutta paljonko olette nähneet vanhojen ihmisten tatskoja, kun ne ovat haalistuneet ja nahka roikkuu? Kaunista?
        Laserilla ja ihonsiirroilla voi yrittää poistaa, mutta arvet jää...

• I + 2ink
        19+20 kirjoitti:

Mutta paljonko olette nähneet vanhojen ihmisten tatskoja, kun ne ovat haalistuneet ja nahka roikkuu? Kaunista?

Vanhenemme, nahka tulee roikkumaan, sekö ilman tatuointeja on sitten kaunista?

Tämähän on itsestäänselvyys, että muutoksia kehossamme tulee tapahtumaan iän kertyessä. Ei siinä mielestäni (ehkä) pilalle menneen tatuointikuvan ulkonäkö paljoa paina.

"Tattoo picture live with me."

• nimimerggi
        19+20 kirjoitti:

Tässä olen kyllä samaa mieltä. Minulla on pieni fiilinki siitä, että jopa jokainen itsensä tatskoihin peitnnut ihminen katuu sitä vanhana kun tatuointi alkaa hajoilla ja veltostuu. Nuorillahan ne on ihan siistejä. Paitsi jos tatuoimatonta ihoa ei ole enää ollenkaan havaittavissa.

IMO.

• Ei jaksa harmittaa
        19+20 kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun mä olen vanha, on paljon muitakin rupsahtaneita tatuoituja mummoja ja pappoja. Kannan roikkuvan nahkani ja haalistuneet kuvani hautaan saakka. :D Tää on vaan elämää, mitä sitä niin vakavasti ottamaan.

• paljas iho

Aivan samaa mieltä, että tatuointi rumentaa ihmistä, ainakin jos kyseessä on nuori ihminen

• Feedataan trollia vähän. Sanon vaan sen että tää aihe alkaa olla aika vanha. Ite menen ottamaan kolmatta tatskaani ensi kuussa. Melkein jokaisella perheessäni on vähintään yksi tatska, kavereillani on monilla tatskoja, esimiehellänikin on tatska. Joten jatka ihmeessä urputtamista, se ei saa ihmisiä ajattelemaan kuten sinä toivot. Hyvää päivänjatkoa! = )

• tytärr

Minäkin nyt keski-iässä aion ottaa ensimmäisen ja varmaan viimeisen tatuoinnin. Ihan sama mitä muut siitä ja yleensä aiheesta ajattelevat.

• Non Tattoo

Al-Hambra.. kirjoitit asiaa. Itse ajattelen samoin kuin sinä ja moni muu. Nuorena ja kysymättömänä ja lapsellisena ihmisenä ajattelin tatuointien ja dokaamisen, röökäämisen ja koviksena olemisen olevan niin hiton cool. Näin myöhemmin tajusin olevani täysin väärässä monessakin asiassa. Onneksi en ottanut yhtään tatuointia, mutta alkoholia sitäkin enemmän jossa ei ollut mitään järkeä. Se elämäntapa on sellaisille ihmisille jotka vain haluavat jotain todistella itselleen ja muille. Tatuoinnit on rumia. Rehellisesti sanottuna olen antanut lukemattomille naisille pakit tai muuten jättänyt ja vältellyt tatuoinnin paljastuttua. En ole sitä naisystäville koskaan sanonut mutta näin se vain on etten voi sietää tatuointeja. Ikää kun tulee lisää ne menettää muotonsa ihon veltostuttua ja ryppyjen vuoksi. Ällöttävän näköistä todella.

Shole kirjoitti:
      "Mun mielestä tää sukupolvien ajan jatkunut trendi tuhota itseään röökillä, brenkulla ja verisuonet tukkivalla sapuskalla on myös ällöttävä, mut en mä jaksa siitä sen kummemmin vikistä."

Olette oikeassa että dokaaminen on syvältä ja samoin tatuoinnit. ne jotka tajuavat nuorena pysyä kaukana moisesta teatraalisesta - esittämisen haluisesta elämäntyylistä ovat voittajia. Olen todennut että tatuoimattomat ihmiset ovat monellakin tapaa fiksumpia ihmisiä ja menestyjiä.

• lukematon

Siis lukemattomille? Pikkuasiaan puuttuen kysyn mitä se käytännössä tarkoittaa? Jos tatuoituja on ollut lukemattomia niin paljonko on ollut tatuoimattomia vai onko kaikki tapaamasi naiset sattuneet ollemaan tatuoituja. Lukematon määrä tuntuu tosi paljolta...
        Voihan ne olla fiksuja ja menestyjiä mutta ei kaikkien ihmisten vaatteiden alle näe eikä tiedä mitä siellä piilee. Vaikka olisi tatuointi...

• Shole

Mikä ihme on menestymisen mittari? Mä en jaksa viitsiä juoda enkä röökinkään kanssa oikein ikinä ollut sinut. Mustetta on ihossa kyllä, rahaa ei ole ylimääräistä, mutt on koti, työ ja ympärillä aivan mahtavia ihmisiä. Ja siksi ja siitä huolimatta tunnen itseni menestyjäksi.

• ........
        lukematon kirjoitti:

Siis lukemattomille? Pikkuasiaan puuttuen kysyn mitä se käytännössä tarkoittaa? Jos tatuoituja on ollut lukemattomia niin paljonko on ollut tatuoimattomia vai onko kaikki tapaamasi naiset sattuneet ollemaan tatuoituja. Lukematon määrä tuntuu tosi paljolta...
        Voihan ne olla fiksuja ja menestyjiä mutta ei kaikkien ihmisten vaatteiden alle näe eikä tiedä mitä siellä piilee. Vaikka olisi tatuointi...

Toisilla nyt vain on hieman huonompi tuo "lukutaito", joten heille lukematon merkitsee eri asiaa kuin muille. Oma kaksivuotiaani kokee lukemattomaksi kaikki yli kaksi.

• Ei tatuointeja

Olen samaa mieltä siitä, että tatuoinnit ovat aivan ällöttäviä ja kertovat kantajastaan todella paljon. Lisäksi Jumalan sana kieltää ottamasta mitään tatuointeja ja lävistyksiä ihoonsa. Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, eikä siis salli sitä, että Hänen luomistyötään mennään muuttamaan millään tatuoinneilla ja lävistyksillä tai muillakin keinoin. On todella turhamaista elää joittenkin trendien mukaan ja mennä lauman mukana. Se on aika pelottavaakin, kun sitä ajattelee pidemmälle. Jokaisen kannattaisi ottaa Pyhä Raamattu esille ja katsoa sieltä Jumalan antamia ohjeita jokapäiväiseen elämään. Voin sanoa, että se on todella tärkeintä täällä katoavassa maailmassa . Hyvää kevättä kaikille lukijoille ja myös Jumalan siunausta.

• Olen monesti miettinyt, että millä sitä fiksuutta ja menestystä mitataan? Omistan tatuointeja ja koulutukseltani olen kuva-artesaani. En ole ehkä kuvailemasi fiksu ja menestyjä, mutta olen onnellinen ja se riittää. :)

• Värikkäät tatuoinnit

Näyttävät kauempaa katsottuna pahoilta mustelmilta. Monet tatuoinnin ottaneet haluavat korostaa erilaisuuttaan,mutta joka toinen kantaa tribaldi-tatuointia ihollaan,joka on aivan naurettavaa,samoin japanilaiset kirjaimet,kuten myös linnut ja perhoset. Taas useat nuoret ihannoivat leffatähtiä tai muusikki artisteja,joilla kuitenkin tauointi onkin vain siirtokuvana iholla. Yksikään tauointi ei ainakaan lisää naisella viehätysvoimaa,vaan suonikohjua muistuttava raaputus on luotaan työntävä.

• kohjut

Onko suonikohju luotaan tyntävä?

• Tatuoitu ex-arpinen

Kaikesta ihmiset viitsiikin "urputtaa".Itse otin eka tatuoinnin yli 40v. Sillä sain peitettyä tosi pahat kolari arvet. Jos tämä takia joku mies olisi minut jättänyt, niin eipä olisi suurta vahinkoa tullut :) Eipä taida tuollasen jätkän pääkopassa paljo liikkua,muuta ku keltaista nestettä. Kukin eläköön tavallaan! Toisilla tatskat, toisilla lävistykset tai mikä kenelläkin. Itse en pysty myöskään työni vuoksi pitämään esim. koruja, joten tatuoinnit toimivat myös koruina. Sitten vanhana kun iho "roikkuu" on muuten ihan sama vaikka roikkuu tatuointikin :) :) Sehän on vain ulkoista, mutta nuorempana sitä haluaa vähän peittää ulkoisia arpia yms. Vanhana ovat muut arvot tärkeämpiä, tietty silloinkin, kuten olen huomannut on myös ulkoiset asiat, kuten hiukset yms. tosi tärkeä asia.Ne vain ovat jokaisen henkilökohtaisia juttuja, joiden eivät vaikuta siihen mitä ihminen on "SISÄLTÄ". Oletko ajatellut sinä ulkoisiin asioihin tuijottava ukko sitä? Jos sulla vaikka roikkuu maha vyötärön päällä, niin olisko kiva ku muijat ajattelis ett yöäk tuollanen kaveri on kyllä vähemmän fiksu eikä voi olla menestyjä. Voi hitto,että olet harvinaisen pienisieluinen äijä. Mutta maailman mahtuu kaikenlaisia lahopäitä, jotka luulevat olevan toisia fiksumpia ja vielä menestyjiä. Salli mun nauraa!!!Toivottavasti et ikinä tule vastaan!!!!! Olet todella syvältä äijä!!!!Taidat olla persuja :) :) tai ei voi siinäkään asiassa yleistää.Heihin mahtuu myös fiksuja ja vähemmän fiksuja kuten mihin tahansa. Anteeksi persut !

• 2 tatskaaaa

Eli tatuoimaton mutta roikkuva ja ryppyinen ihoko on kaunis?!?! Vanhana ollaan rumia olkoon tatuointeja tai ei!

• ylpee kantaja:))

Eiköhän se ole jokasen oma asia ottaako tatuoinin! Hyvin tehty tatuointi on todellakin hienon näköinen.Jokanen joka tatuoinin ottaa on sen varmasti miettynyt loppuun asti ja sen mitä se itsellen merkitsee.Ittellä on kaksi pientä kuvaa ja otin ne ihan itseeni varten en muita varten.

• Live and let live.

No ei todellakaan jokainen mieti loppuun asti! Mulla on kaksi "päähänpistotatuointia" ja kolme "loppuun asti mietittyä". Jotkut hyvillä tekijöillä, jotkut huonommilla. Mutta on tässä maailmassa suurempiakin murheita. Onko todella ujkonäkö noin paljon tärkeämpää ihmisille kuin "sisin"??? Surullista.

• jebba, hyvät naurut taas sai vaihteeks, ihmiskehoa ja yhteiskuntaa tuhotaan monella muulla tavalla tatuoinnin ottaminen ei aiheuttaa toki hetkellisen avo haavan ja muste historia menee pikkasen syvemmälle kuin 20 vuotta aika janaa taakse päin. mielipide asioista ei voi kuin kiistellä, jokainen kulkee omaa vbalitsemaansa polkua, ei täällä pikku planeetalla ole tarkoitus olla massavirtaa mikä on valitettavasti tänne koto suomeenkin rantautunut tuolta valloista! erillaisuus on rikkaus! 'n tatuoinnin ottaja kantaa suurimmaksi osaksi ylpeänä kuvansa :] we don't give a fck how we look when we are 70 years old. ja niinkuin tuolla on varmaan sanottu että tatuoinnin ottamiseen liittyy yleensä henkilökohtainen syy toki tatuointi on myös tuote ja menee yhtä lailla koristeena kuin esim taulu seinällä, mutt jooh, tatuoidut naiset silmälasineen on erittäin hottista kamaa ;3 peace!

• Tuherruksia

Useimmat näkemäni tatuoinnit ovat olleet aika mauttomia, etten sanoisi banaaleja. Yksilöllisyys on useimmista kaukana. Moniväriset tatuoinnit näyttävät lähinnä siltä kuin joku olisi tuhertanut sinisellä ja punaisella kuulakärkikynällä jotain sarjakuvahahmoja käsivarsiinsa. Muutaman todella siistin ja kantajaansa pukevan tatskan olen nähnyt, ja ne ovat kaikki olleet vai mustalla värillä tehtyjä geometrisiä kuvioita joiden viivat ovat suht paksuja.Tykkään myös Kat Von Dn kasvoissa olevista pieistä tähtikuvioista, ne ovat veikeät ja sopivat hänelle.

• hetken ilmiö

Tatuointi kertoo jotain tatuoijasta ei tatuoidusta. Tatuoituhan on pelkkä kuviointialusta. Ikävää, ettei kuviointi lähde millään pois.

• EX-TATOOED

Usein tatskat on rumia täällä oulussakin yks rovaniemeläinen takoo pimeänä rumia mittasuhteettomia "kuvatuksia" tyhmänrohkeiden ihoon...

Tatskan takojan pitäisi olla huipputaiteilija että näkisi kehonosaan sopivat aihet ja mittasuhteet mutta usein niin ei ole ja tulos on KAUHEAN NÄKÖINENNN!!!

• cattityttö71

En ottaisi itselleni tatuointia, mutta suotakoon se heille, jotka niitä haluaa. Meneehän ne nuoressa ihossa ja ovat jopa trendikkäitä, mutta sitten kun iho veltostuu, niin se olikin sitten siinä. Erästä tuttua 80 v mummoa katselin ja mietin, et olishan näkönen jos käsivarret olis joskun 60 vuotta sitten maalattu ties millä kuvilla :D Mulla ruukaa mennä ruokahalut, kun nään oikein tatuoidun ihmisen. Mutta sehän on vain minun oma ongelma.

• Epäilijä...

No se on tosiaan vaan sinun ongelmasi. Jos joku ystävistäsi ottaisi tatuoinnin niin et varmaan voisi enää olla hänen ystävänsä?

Sama koskee sukulaisia..

• mitä vanhuuteen ja tatuointeihin tulee... http://i.imgur.com/972GU.jpg not bad at all
      itse rakasta tatuointeja. mulla niitä on vasta yksi, mutta aivan varmasti on paljon paljon lisää ja vähät välitän, mitä muut ajattelee, koska ne on niin upeita yms.

• asian ytimeen, meinasin itekkin saman kuvan postata :9 juuri näin :3

• Ei niin vakavaa...

IHANA tuo aenoran linkki! Kiitti.

• TatuoituNainen25

Minun mielestäni kaikki ei tuu katumaan tatuointiaan. Mitä helvettiä sitä enää vanhana mitään katumaan. On ainakin ollut vaiherikas elämä ja vanhana voi muistella nuoruuttaan, aika kultaa muistot.

Itselläni on yksi tatuointi selässä oikean lapaluun kohdalla. Siinä iho nyt ei taida alkaa kovinkaan roikkua vaan mitäpä se haittaa.

Tatuointi on itse suunniteltu ja olen siihen tyytyväinen. Se ei haittaa miestäni, hänen mielestään olen kaunis juuri tälläisenä kuin olen. Sukuani ei haittaa, sillä äidilläni, kolmella siskollani, serkkutytölläni ja isäpuolellani on tatuointi. Kaikki työssäkäyviä ja kunnollista väkeä. Eivätkä he minusta rumia ole vaikka tatuointi onkin.

Äitini on jo 50-vuotias eikä hän kadu tatuointiaan. Ja luulenpa etten itsekään tule tatskaani katumaan. Joitakin asioita kadun mutten tatskaani.

• Noaer Espoo

Terveydellisistä syistä otetut tatuoinnit, esim vioittunnut nänni tai arven peittäminen on ok tietysti! Mutta miksi pitäisi pilata kaunista ihmis vartaloa muste sotkulla? Lisäksi se kertoo ihmisen heikosta itsetunnosta että yrittää saada huomion kiintymään johonkin tälläiseen kuvaan. Lisäksi heikosta itsetunnosta siksi että haluaa olla tällä tavalla kovempi mitä muut. Ja vielä se että tatuoinnit on todellakin alemman sosiaali luokan juttu. Vai oletko nähnnyt tatuonteja jollain ihmisillä jotka on päässyt elämässä johto paikoille?

• somebudy

Onko tästä jokin perusteellinen ja paikkaansa pitävä tutkimus, kysely tai ihan mikä tahansa, että tatuoinnin omistava henkilö omaa tavallista heikomman itsetunnon?

Ei taida olla.. Ja tahdon ehdottomasti lainta 'I 2Ink':n lausetta:

"The only difference between tattooed people and non tattooed people is ...
        ... Tattooed people don't care if you're not tattooed."

Ei paremmin voisi sanoa!

• Shole

"oletko nähnnyt tatuonteja jollain ihmisillä jotka on päässyt elämässä johto paikoille? "

Mikä on johtopaikka? Toimihenkilö? Aluemyyntipäällikkö? Puolueen puheenjohtaja? Miljoonaliikevaihtoa pyörittävän yrityksen hallituksen jäsen? Kantaupseeri?
        Vai tarkoitatko oikeasti elämässä eikä yritysmaailmassa, siis isä, äiti, aviomies, vaimo, isoisä/äiti kummisetä/täti?

Vai heitteletkö vain epämääräisiä käsitteitä ilmaan, kun ei ole oikeasti mitään argumentteja aiheeseen liittyen?

• If you just knew...
        Shole kirjoitti:

"oletko nähnnyt tatuonteja jollain ihmisillä jotka on päässyt elämässä johto paikoille? "

Mikä on johtopaikka? Toimihenkilö? Aluemyyntipäällikkö? Puolueen puheenjohtaja? Miljoonaliikevaihtoa pyörittävän yrityksen hallituksen jäsen? Kantaupseeri?
        Vai tarkoitatko oikeasti elämässä eikä yritysmaailmassa, siis isä, äiti, aviomies, vaimo, isoisä/äiti kummisetä/täti?

Vai heitteletkö vain epämääräisiä käsitteitä ilmaan, kun ei ole oikeasti mitään argumentteja aiheeseen liittyen?

Olen nähnyt. Olen kosmetologi ja meikkaaja-maskeeraaja ja minulla on asiakas, joka haluaa tatuoinnit peittoon aina ennen firman tms. saunailtoja. Siellä on paljon ihmisiä, jotka eivät kuulemma hyväksyisi. Aika tiukkapipoista meininkiä. Herralla on kyllä aika rankat kuvat ja isolla. Jotkut voisi erehtyä luulemaan saatananpalvojaksi. No, muutaman kerran vuodessa ne laitetaan piiloon ja muuten hän joutuu käyttämään pukua aina töissä ja sen altahan ne eivät näy. Ja tämä mies on siis erittäin "johtopaikalla". Myös Noaerin mielestä. :)

• ikävä sinulle mutta.

No en ole samaa mieltä kanssasi tuosta, että kertoo huonosta itsetunnosta.
        Minulla oli itsetuntoni erittäin hyvä ja on edelleen kun tatskani otin, en hakenut huomiota keltään sillä se on paikassa, joka ei ole useinkaan esillä. Ei sitä nää ellei minulla ole narutoppi tai mekko päälläni ja minä en niitä usein käytä. En aina edes muista tatuointini olemassa oloa, peilin kautta sen sitten näen jos käännyn selin ja muistelen vaiherikasta elämääni, tatuointi on muisto noista nuoruusajoista.

Ei ole tarvetta olla esittää kovaa, elämäni on runnonut ihan tarpeeksi joka itsessään tekee minusta kovakuorisemman. Ei se tatuointi tee mitään, se on vain kuva ihossa, muisto rankasta nuoruudesta.

Ai niin, ja tiedän muutamia johtopaikalla olevia tatuoituja.
        Toki sinulla saa olla mielipiteesi mutta se ei valitettavasti ole totuus, vaan vain mielipide.

• Shole

Meillä duunissa on pari alkkista ja yks rattijuoppo. Niillä kellään ei ole tatuointeja, tämä kertoo tatuoimattomista ihmisistä aika paljon, vai kuinka?

• Shole kirjoitti:

Mun veli on op pankin johtaja ja sillä on 30% nahasta tatuoitu. Että tiedoksi vaan .

• Shole
        Shole kirjoitti:

Siis noi kaikki olen itse nähnyt minäkin, lukuunottamatta vasemmistoliiton johtaja Arhinmäkeä, jolla myös on kait joku tatska jossain.

• totuus

OON TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

• ?

Mistä?

• Typykkä ei tatskaa

Samaa meltä edellisten kanssa. Minusta kuvottavinta on jos miehellä miksei naisellakin on koko käsivarret tatskojen peitossa, oikeen kylmää tekee katella niitä, hyi. Kyllä se nimenomaan on itsetunnon kohotus yriystä, jos ei muuten saa hyväksyntää tai huomiota. Papallani oli kämmenselässä yksi tatuointi, oli ottanut sen merellä aikoinaan, lapsena siitä aina häneltä kyseltiin.

• MäVaanTäältä

En tiä miks vaivaudun ees kirjottamaan aiheeseen liittyen, mutta sanonpa nyt kuitenkin.

Mulla itelläni on tatuointeja paljon. Sormista kaulaan, rinta, reidet ja pohkeet. En ole harrastanut asiaa kuin vain itseäni varten, joitain se ällöttää ja joitain kiinnostaa. En niitä mainosta eikä mua palaakaan kiinnosta mitä muut niistä tykkää.
      Muotia kyllä ja huonojakin tekijöitä riittää. Valtaosa niistä, jotka voivat itsensä sillä elättää ovat todellakin taiteilijoita. Piirtäminen kynällä on sitäpaitsi ihan eri asia kun tatuointikoneella vääntäminen. Sen tietää todellisuudessa se joka on sitä tehnyt. Otappa takapainoinen kone käteesi ja ala tikkaamaan ja huomaat, että se on pikkasen eri asia kuin puuvärit!

Se, liittyykö tatuointiin muistoja tai syvempiä merkityksiä on jokaisen ihan oma asia. Mitä väliä vaikkei liittyiskään? Nää on kuitenkin taas jokaisen henkilökohtaisia asioita ja huonompiakin harrastuksia maailmassa on. Ja toisaalta, joistain kuvista voi lukea hyvin pitkälti mitä toinen on elämässään kokenut. Sanattomia viestejä asioista ymmärtäville.

Eiköhän kuitenkin oo ihan hyvä vaan antaa ihmisten elää rauhassa niin tatuoitua kuin tatuoimatontakin elämää. Tuskin on hirveen tärkee asia noin niinku maailman mittakaavassa? Varmaan isompiakin vääryyksiä löytyy?

• MäVaanTäältä

Mun ehkä vielä pakko sanoa tähän jotain ... :)

Luin tuossa vielä tämmösen, jossa kirjottajana oli nimimerkki Noaer Espoo.
        "Lisäksi se kertoo ihmisen heikosta itsetunnosta että yrittää saada huomion kiintymään johonkin tälläiseen kuvaan. Lisäksi heikosta itsetunnosta siksi että haluaa olla tällä tavalla kovempi mitä muut. Ja vielä se että tatuoinnit on todellakin alemman sosiaali luokan juttu. Vai oletko nähnnyt tatuonteja jollain ihmisillä jotka on päässyt elämässä johto paikoille?"

Mistä ihmeestä oikeesti löytyy näin hurjia yleistäjiä? Ei millään pahalla Noaer. :)
        Ensinäkin oikeinkirjoitus? Tiedän, kirjotan itekkin puhekielellä, mutta yhdyssanat!

No joo, mutta kuitenkin. Eihän kukaan voi sanoa, että tatuoinnit olis jonku tietyn sosiaaliluokan juttu? Ei kukaan arvaa ikinä mun ammattia ja tuloja. Näytän ehkä esim. Noaerin mielestä rikolliselta, mutta olen vastuullisessa ja "arvostetussa" asemassa työpaikallani. Enkä todellakaan ns. "alemman sosiaaliluokan" kansalainen. :)
        Enkä myöskään kärsi huonosta itsetunnosta. Tiedän oman arvoni ja niin tietävät muutkin. :)

Jännää miten ihmiset vielä vuonna 2012 voivat olla niin kapeakatseisia. Mutta hei, onneks meitä on moneen junaan. Olishan tää kovin tylsä paikka muuten! ;D

• Samppä

Tatuoinessa ei oo mitää vikaa ne on hienoja mut ymmärrän sen ettei kaikki niistä pidä.Sanan lasku tähä loppuun MAKUNSA KULLAKIN

• 2+1

Vaan rosvot ja merihiehet tatuoi itseensä. Ja rosvojen järkyttäviä sätöstelyjä vuosia ihastelleena, en koskaan tule itselleni moista hankkimaan. Lapsiakin kielletään piirtämästä itseensä... Kaikista vastenmielisintä on naaman tatuoiminen.

• Ei hyvää päivää....

Eli suurin osa on sitten kriminaaleja tai merimiehiä?

Right.. KUmma kun minä, sisareni, äitini, serkkuni ja muut tatuoidut ystäväni emme koskaan ole tehneet mitään rikosta emmekä ole merimiehiä. Olemme tavallisia kunnon ihmisiä, tatuoinnillamme on meille itsellemme merkitystä ja jokainen meistä on ottanut sen itseään varten, ei siksi että saisi esitellä sitä kaikille.

Joten metsään menee sunkin mielipide. Tatuointeja ottaa ihan kaikenlaiset ihmiset, ei vain rikolliset ja merimiehet.

• Sahavandoh

Rumia ällötyksiä, kuvan ottajat lapsellista friikkejä tai kriminaaleja!!

• mörkö 11

sahavandoh...että lapsellisia friikkejä tai kriminaaleja..haista ja pitkät, jokaisella on oma valintansa...peittää itsensä kuvilla tai ei ...mutta kattopa peiliin..tee valintas ja pudota 30 kg painostasi niin meidän tatuoitujen ei tartte kattella sun ihraista olemusta....että mikä se sitten rumaa on...valintas tee...niin minäkin

• Kaikenmaailman kukkahattutädit ja sedät tännekin kirjoittelee =)

Mitä se muille kuuluu, miltä se tatska näyttää. Jos se on itselle tärkeä, ni muut voi suksia kuuseen. Omilla kuvillani on kaikilla jokin merkitys minulle ja ei kiinnosta pätkääkään mitä muut niistä ajattelee..

• Splats

Tatskasta mulle tulee aina mieleen Tony Halme, ja varsinkin se "exit only".
      Elämän asenne "attitude" - joo - "vit-tu komoon... tuu kehään !"
      Älykkyys - no ei...

Nuori kaunis nainen, jos sillä tatskoja, niin taas tulee mieleen Tony Halme.. yok!
      Yleensä ne näyttää paskatahroilta - ja nykyään niitä on todella paljon, tosi uniikkia xD

• booooooooooored

Tatuoinnit ovat mielestäni rumia, kuten kaikki lävistyksetkin. Itselläni ei ole edes korvakorujen reikiä. Hirveä trendi tullut tatskoista, niitä on joka juntilla tänä päivänä. Tuntuu nykyään olevan sellainen meininki, että kaikkien kuuluisi ihailla niitä, tyyliin "Ooo, kylläpäs olet erilainen ja rohkea kun otit tatskan, voi kun hienoa kun on jotain söhryä ihossa!". EVVVK teidän tatuoinnit, lävistäkää vaikka aivonne.

• Mmmliii

Itselläni on mielestä tosi persoonallinen ja nätti tatuointi joka sopii mun vartaloon ku nakutettu, haluaisin sun mielipiteen mun tatuointiin :)

• Piirros paperille

Monien mielestä tatuoinnit ovat vaan yksinkertaisesti rumia ja aloittajan tapaan ällöttäviä, eikä sillä tarkoiteta, että otettaisiin paiseita toisten tatskoista. Itse olen myös tätä mieltä. Jokin ihopiirroksissa etoo luontaisesti ja se johtuu siitä, että Raamattu kieltää ihopiirrokset. Luojamme on meidät luonut ilman ihokuvioita. Miksei se sitten kaikista ole ällöttävää? Eihän meistä kaikkikaan usko, että Jumala on olemassa. Toisilla on sisäinen herkkyys voimakkaampi ja ihopiirros etoo siksi.

Tuo aloittajan mainitsema 20 vuoden tatuointitrendi tarkoittaa siis, että se alkoi levitä suuren yleisön tavaksi tuolloin; onhan tatuointi ollut iät ja ajat pienten ryhmittymien tapa, jo Raamatun syntyaikoihin, siksihän sen kielto on siellä.

Sanoessani, että tatuoinnit ällöttää, oli nuori tai vanha, en sillä kuitenkaan ketään kiellä niitä ottamasta, sehän on jokaisen henkilökohtainen asia. Mutta mielipiteen oikeushan meillä jokaisella on. :)

• ammuuuu

miks vitussa mun aamiaismuroissa on oksa!!!???

• Yualle

En tiedä, mutta pyrin kiertämään tatuoidut akkelit kaukaa. Jokin mielenhäiriö kenties, mutta olen pitänyt sitä ihan terveellisenä =)

• vaalea ihoinen

Olen aivan samaa mieltä! Joku pieni tatuointi voi olla joskus kaunis mutta yleisesti ottaen tuo on karannut kyllä suurimmalla osalla lapasesta. Sitten kun iho vielä vanhenee niin nuo tatskat ovat todellakin rumentavia.

• Kyllä veetuttaa

katsoa jo näitä kokkiohjelmia,eiköhän sinnekkin jo ole pesiytynyt muutama ylimaalattu tuhkamuna.

• Tyttöystävällä on tatuoituna entisen poikakaverin nimi suurena rakkauden osoituksena. Olen sanonut ettei kannata poistattaa kun ei se hyvin onnistu.
      Itse asiassa minua huvittaa se, Jotenkin tunnen itseni voittajaksi kun nään tuon tatuoinnin?

• nomoreink

Oon samaa mieltä, tatuointeja otetaan samoin perustein kun hiuksia värjätään mutta se piru ei lähdekkään pois. Olen nähnyt pääasiassa kännissä otettuja lomatatuointeja ja harmittaa ottajan puolesta. Miehillä tatuoinnit ei haittaa kun olen mies enkä niitä huomaa, naisella tatuoinnin tarvii olla todella hyvä että olisi edes välttävä

• .............

vanhat ihmiset ja vanhat tatuoinnin on just hienoimpia,ku ne on sellasia vähän kulahtaneita ja niistä näkee sen elämän :3 mulla ainakin tulee olemaan vaan merkityksellisiä kuvia- ees jollain tapaa. Tribaalit yms muoti-ilmiöt on taas ihan kauheita,niitä en suosittelis kellekkää ja ne ihmiset kierrän kaukaa,muuten kokemuksesta voin sanoa,et tautoidut on sitä parasta seuraa ;)

ja hei,mie oon ollu merillä ,oikeilla laivoilla ei millään siljahotellilla, ja oon vielä nainen JÄRKYTTYKÄÄ :''D ja ikääki alle 20 ja oon varmasti saanu elämästä irti enemmä ku ykskää kukkistäti/mies täällä!

• Al-Hambra

Mä kirjotin ton ap. viestin ja tässä vähän korjausta tai jotain: Vaikka sanoinki et tatskat on ällöttäviä, niin en tarkota et se mitenkään mulle kuuluis jos jollakulla on tatskoja, enkä koskaan siitä kenellekään huomauttele enkä hylkää ystävää sen takia -
      Sitte mua ihmetyttää täällä tää suomalaisten lempitermi "menestyjä" ? Ite en millään lailla yhdistä jotain tatuointia tai muutenkaan ulkonäköä menestymiseen, menestymisellä ei oo mulle muutenkaan mitään merkitystä vaan ihmisen henkisellä kehitystasolla, sivistyksellä, huumorintajulla -

En vaan voi sille mitään et tatskat on mun mielestä tyylillisesti rumia koska suurin osa tatskojen vääntäjistä ei oo taiteellisesti mitenkään erityisen lahjakkaita tai omaperäsiä -Yks parhaita tatuoijia on tanskalainen Erik Reime, ihan eri luokkaa ku 90 % muista tatuoijista -

Myöskään sillä miten ne kuvat käyttäytyy ku ihminen vanhenee ei oo IMO merkitystä, jos ne tosiaan on kauniita - Itse olen 50 , eikä iho viel pahemmin roiku - Ja toi väite et vanhemmiten "paljo millään ei oo mitään väliä", joopa joo, vanhemmiten asioilla nimenomaan on väliä -

Monet täs ketjussa selittää et sit vanhana voi muistelle hurjaa nuoruuttaan ku otti tatskoja - Mite se tatskojen ottaminen liittyy hurjaan nuoruuteen ? Mä sanosin et suurin osa tatskojen ottajista elää suurinpiirten aika keskivertoelämää, ne ei korreloi keskenään.

Mut all in all, jokainen taaplaatkoon tyylillään, mulla nyt oli tää mielipide.

• Kukkahoususerkku

"ja hei,mie oon ollu merillä ,oikeilla laivoilla ei millään siljahotellilla, ja oon vielä nainen JÄRKYTTYKÄÄ :''D ja ikääki alle 20 ja oon varmasti saanu elämästä irti enemmä ku ykskää kukkistäti/mies täällä!"

No moni kukkistäti on aikoinaan nuoruudessa kierrelly ympäri maailmaa, itekin matkustin -70-luvulla bussilla läpi Afghanistanin matkallani kohti Intiaa, se oli enne ku ryssät hyökkäs sinne. Ja muuallaki ja vaikka mitä - Ei siinä oo mitään järkyttävää et joku nainen on töissä laivoilla, eihän niillä pelkästään miehet työskentele, maailma on värikäs ja ihmiskohtalot pääsääntösesti on kaikki omalla tavallaan värikkäitä ja ainutlaatusia, myös ne ihan tavalliset harmaat kylän mummot ja äijät -

Mun mielestä vanhat ihmiset ryppyineen ja persoonallisuuksineen on AINA kauniita, en oo rumaa viel nähny - Monista tatuoiduista tulee mieleen jotenki sellanen tekemällä tehty olemus, varsinkin jos on viel hiustenpidennykset, tekokynnet ja hoikka , muodikas olemus - Joo, en oo kateellinen, mut em. tyylissä ei oo mitään mielenkiintosta; moni pintajulkkis on just tälleen tylsä, ja monilla tatskoja, ne on niin tylsiä et käy unilääkkeestä.
      Mut tottakai joillekki esim karheille miestyypeille tatskat jopa sopii, ei välttämättä komenna mut ei nyt häiritsekään - Nuorella naisella ku näkee tatuoinnin, se on mun mielest aina rumaa ja aina jotenki väärässä paikassa - Sellaset vyötäröttömät nuoret naiset joil on lantiofarkut ja selässä näkyy joku tribaali, niin se on niin mautonta et säälittää.

• Tylsää!

Samaa mieltä kuin edellinen, suuri osa tatskoista vain on tooodella tylsiä. Aina niitä samoja lintuja, skorpioneja, pääkalloja ja lohikäärmeitä ja mukasyvällisiä mietelauseita. Miksi ihmiset eivät viitsi keksiä edes jotain omaperäistä ja pukevaa.

Ja miten se muka edustaa raisusti elettyä ja tapahtumarikasta nuoruutta että on kerrassaan kävellyt jonkun tatskaputiikin ovesta sisään ja maksanut maalarille kuvan tekemisestä? Jos tuo edustaa nykyporukalle aksionin ja uskalluksen huippua niin ei voi kuin sanoa että tapahtumaköyhää on nykynuorten elämä.

• musteinen

Todella suppeeta. Samaa jänkkäämistä kerrasta toiseen tään aiheen äärellä. Tatuoidut puolustautuu suu vaahdossa ja "vastustajat" länkyttää veren maku suussa. Hohhoijaa.. Eiköhän jokaisen oma keho ole kuitenki oma asia.
      Kuvitellaanpa tilanne että tutustun töissä johonkuhun henkilöön, jonka kanssa se on molemmin puoleista suurta ihastusta heti ja kasvaa jokaisella tapaamisella.
      Mutta tämä toinen vastustaakin tatuointeja, on sitä mieltä että tatuoidut ovat vastenmielisiä ja perustelee kantaansa sillä että tatuoinnit ovat rumia ja niiden ottajat pinnallisia ja huonolla itsetunnolla varustettuja yms.
      Kumpihan meistä on tuota kaikkea edellä mainittua, minulla on seitsemän tatuointia ja yksiään niistä ei töissä t-paidassakaan näy, jollen tatuointien kanssa kelpaisikaan?
      Eikö sen toisen ihmisen sisimmän kuuluisi olla kuitenkin se ratkaisevin perustelu kaikessa ja kaikille?

• dsgewrgt

Väsyttävää kyllä. Olisi vallan hyvä, jos jokainen tatuoitu jättäisi vastaamatta tatuointeja dissaavien trollaamis ja "mun mielest" kommentteihin.
        Todella harvoin näillä on edes keskustelu tarkoituksenakaan.
        Näin hautautuisi turhanpäiväinen loanheitto puolin ja toisin. Niin täältäkin voisi aitoa tietoa tatuointeihin löytyä, kun trolliviestit jäisi lukematta.

• Taffhuh
    • Villen tatska OK

No tuossa Villen tatuoinnissa on jo särmää! Tuollaista lisää, jos meinaatte ottaa tatskoja niin ottakaa sitten kunnollinen. Jos ihmisten tatskat oliskin noin siistejä, haukkuisin niitä paljon vähemmän.

• ...............

''No moni kukkistäti on aikoinaan nuoruudessa kierrelly ympäri maailmaa, itekin matkustin -70-luvulla bussilla läpi Afghanistanin matkallani kohti Intiaa, se oli enne ku ryssät hyökkäs sinne. Ja muuallaki ja vaikka mitä - Ei siinä oo mitään järkyttävää et joku nainen on töissä laivoilla, eihän niillä pelkästään miehet työskentele, maailma on värikäs ja ihmiskohtalot pääsääntösesti on kaikki omalla tavallaan värikkäitä ja ainutlaatusia, myös ne ihan tavalliset harmaat kylän mummot ja äijät -
      ''

no mut eihä nää oo kukkisihmisiä,eli tarkotin ihan jotai muuta nyt :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3852
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      33
      2746
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1608
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1508
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      27
      1446
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1443
    Aihe