Onko aika ajanut ohitseni?

nainen26vee

Olen 26v nainen. Usko, toivo ja rakkaus on heitetty jo kankkulan kaivoon. Seurustelin 5v sitten miehen kanssa ja erotessani luulin että helpostihan minä uuden löydän. Alussa en edes hakenut parisuhdetta ja nyt huomaan että parinhakutori on mennyt jo kiinni.

Torilla on jäljellä enää huonoa tavaraa, joka ei ole aikaisemmin mennyt kaupaksi. On ulkonäöllisesti heikkoa, työtöntä, kouluttamatonta, sosiaalisesti vetäytyvää ja toisen kierroksen isiä. On kertakaikkiaan toivotonta enää löytää hakemaansa.

Ja mitä vaadin? No omasta mielestäni en kuuta, en tähtiä taivaalta. Haluan ok-näköisen, mukavan, sosiaalisesti taitavan, hyvin toimeentulevan ja rehellisen miehen. Varmasti minua syyllistetään vaatimuksistani, mutta eivät nuo vaatimukset olleet yhtään liikaa nuorempana. Tuon kaltaisia miehiä/poikia tapasi vähän väliä ja vaikka missä. Myös exäni lukeutui tuonkaltaiseen mieheen.

Nyt kun jossain vaikka töissä joskus tapaa tosi mukavan, fiksun ja sosiaalisen miehen... vieläpä ehkä hyvässä asemassa, niin tarviiko edes arvata onko hän varattu. Kokemuksella 110% varmuudella näin on ollut.

Kai tässä on masennuttava, tunnustettava se tosiasia että minä olen jo vanha ja laskettava kriteerit sitten alaspäin. Ottaa vaan päähän sekin, että useat kaverini tekivät mies-kiinnityksensä nuorempina ja saivat tuollaisen hyvän miehen.

96

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egbujt

Oliko tuo oikeasti sinulle yllätys? Totta kai 26-vuotiaan naisen on äärettömän paljon vaikeampaa löytää hyvä kumppani kuin 21-vuotiaan. Todennäköisesti et ole enää puoliksikaan yhtä kaunis kuin olit 21 vuotiaana. Ja naisen taso määräytyy täysin ulkonäön mukaan. Sinulla ei todellakaan ole enää varaa pitää naurettavia kriteereitä miesten suhteen.
      Itse olen hyvännäköinen, todella mukava, sosiaalisesti normaali, en vielä hyvin toimeentuleva, rehellinen mies. Mutta enhän minä sinulle kelpaisi koska sinulle kelpaa vain hyvin toimeentulevat supliikkimiehet. Et kaikesta päätellen osaa nähdä miehen tulevaa potentiaalia vaan haluat kaiken saman tien. Miehen on oltava valmis pakkaus.
      Mutta kiitos, kun kerroit tarinasi. Toimit taas yhtenä varoittavana esimerkkinä naisille. Valitkaa kunnolla se kumppani silloin kun olette nuoria. Jos löydätte oikeasti kiltin miehen, älkää päästäkö häntä käsistänne. Niitä ei nimittäin riitä kaikille naisille.

• olet selvä ATM

Mitä helvettiä sä raukkaparka oikein horiset?

• egbujt
        olet selvä ATM kirjoitti:

Mitä helvettiä sä raukkaparka oikein horiset?

Juuri sen mitä sanoin. Mitä helvettiä sä raukkaparka et ymmärtänyt?

• Naisasialooseri.

Minkäs takia persaukinen ja mt-ongelmien takia työelämästä syrjäytynyt mies ei sinulle kelpaa? Käytetty kun kuitenkin olet. Ja iäkäskin.

• mm

ole homo hiljaa.

• Rimaalas

Rimaa vaan alas, tuossa iässä miehet alkavat katsomaan yhä useammin nuorempia naisia, mutta kolmekymppiselle miehelle sopisit ainakin iän puolesta oikein hyvin.

Mahdollisuudet löytää kumppani myös huomattavasti paranee, jos olet itse aktiivinen etkä odota miesten aina tekevän aloitetta. Se voi laajentaa sun reviiriä jos koitat tehdä aloitteen niitä miehiä kohtaan jotka itse sinua kiinnostavat.

• Naisasialooseri.

Aivan, mutta pitää muistaa se tosiasia että aloittajan kuten kaikkien naisten seksisuhde MA on huomattavasti korkeampi kuin parisuhde MA:nsa. Hänen on siis varottava sekoittamasta niitä keskenään jos YT-miehille meinaa aloitteita tehtailla.

Muuten huomaa pian olevansa jollekin alfalle pelkkä varareikä.

• mm
        Naisasialooseri. kirjoitti:

Aivan, mutta pitää muistaa se tosiasia että aloittajan kuten kaikkien naisten seksisuhde MA on huomattavasti korkeampi kuin parisuhde MA:nsa. Hänen on siis varottava sekoittamasta niitä keskenään jos YT-miehille meinaa aloitteita tehtailla.

Muuten huomaa pian olevansa jollekin alfalle pelkkä varareikä.

Vain homo voi tietää mikä on MA. Muna anaalissa.

• ei tietoo
        mm kirjoitti:

Vain homo voi tietää mikä on MA. Muna anaalissa.

Vai on se semmoinen tieto sinulla

• NÄin on.

Taas nämä vajukit ovat täälä haukkumassa. No, ei teiltä muuta osaa odottaa, mutta ette naista tuu saamaan vaan rypekää omassa pas'kassa.

• Juna meni jo

Onneksi tuo aloittaja EI haukkunut ketään:
        ". On ulkonäöllisesti heikkoa, työtöntä, kouluttamatonta, sosiaalisesti vetäytyvää ja toisen kierroksen isiä. "

• adsfasdfasd
        Juna meni jo kirjoitti:

". On ulkonäöllisesti heikkoa, työtöntä, kouluttamatonta, sosiaalisesti vetäytyvää ja toisen kierroksen isiä. "

Narsismi on naisille niin yleistä, että heistä on vallan käsittämätöntä, jos mies ei ole mielistelemässä munapystyssä vaan kyseenalaistaa naisen itsekkyyden.

• NÄin on.
        Juna meni jo kirjoitti:

Kertoi teistä totuuden ja ette kestä sitä. Kummaa porukka, heti otetaan herneet nenään. Teitä ei kukaan pakota rypemään pas'kassa, mutta itse haluatte keinolla millä hyvänsä seistä kuin tikku pas'kassa. Kaikkien naurettavinta on se, että jaksetaan valittaa vielä ja itkeä. Pitäisitte suunne kiinni kun, ette tee asiollenne mitään.

• NÄin on.
        adsfasdfasd kirjoitti:

Narsismi on naisille niin yleistä, että heistä on vallan käsittämätöntä, jos mies ei ole mielistelemässä munapystyssä vaan kyseenalaistaa naisen itsekkyyden.

Tarkoitit omaa narsismiasi.

• ..............
        NÄin on. kirjoitti:

Kertoi teistä totuuden ja ette kestä sitä. Kummaa porukka, heti otetaan herneet nenään. Teitä ei kukaan pakota rypemään pas'kassa, mutta itse haluatte keinolla millä hyvänsä seistä kuin tikku pas'kassa. Kaikkien naurettavinta on se, että jaksetaan valittaa vielä ja itkeä. Pitäisitte suunne kiinni kun, ette tee asiollenne mitään.

Kerro toki mitä me voisimme tehdä? Tämän komeammaksi tai pidemmäksi en ikävä kyllä voi muuttua.

• Juna meni jo
        NÄin on. kirjoitti:

"Kertoi teistä totuuden ja ette kestä sitä."
        Wrong!
        Jotenkin kumma kun ei oikein osu yksikään noista haukuista kohdalle.
        Tuskin olen ulkonäöllisesti "heikko", työtä on, koulutusta on, sosiaalisesti ihan virkä ja en ole kenekään isä (vielä).

"heti otetaan herneet nenään. Teitä ei kukaan pakota rypemään pas'kassa, mutta itse haluatte keinolla millä hyvänsä seistä kuin tikku pas'kassa. Kaikkien naurettavinta on se, että jaksetaan valittaa vielä ja itkeä. Pitäisitte suunne kiinni kun, ette tee asiollenne mitään. "

Aloittajahan se täällä itki? Me muut kommentoidaan vain hänen itkemistään, kukin tavallaan.

Aloittajan ongelma on hänen asenteensa ja jos hän sitä korjaisi niin tiedä vaikak löytäisikin jonkun. Tuskin korjaa ja tuskin siten löytää.

Oma vika, mitäs läksit.

• Miksi erosit tuosta miehestä, jos kerran oli kaikin puolin mainio tyyppi?

• werreerwerwer

Vaihtoehtoja on monia. Esimerkiksi:
        1) hän ei enää ollut ok-näköinen
        2) hän ei enää ollut sosiaalisesti taitava
        3) hän ei enää ollut hyvin toimeentuleva
        4) hän ei enää ollut rehellinen

• ...................

Huhhuh mitä mielipuolia tähänkin ketjuun on vastannut. Kannattaa ignooraa täysin. Nuo poistelevat selaushistoriaansa parin minuutin välein ja käyvät miinustamassa ja plussaamassa. Tähänkin kommenttiin tulee vittuilua joltain vinksahtaneelta ja vihaiselta tyypiltä, mutta voin jo etukäteen sanoa, etten aio noteerata sitä mitenkään.

Noniin, eli asiaan. Olen aloittaja kanssasi täysin samoilla linjoilla. Olen myös samaa ikäluokkaa. Satutko asumaan pk-seudulla? Itse asun, mutta paljon ystäviä muualta päin Suomea, ja muuttaneet tänne päin... He sanovat, että täällä pk-seudulla on jotenkin ihan erityisen vaikeaa löytää ketään. Muualla kuulemma vähän eri meininki. Monesti baareissakin olen mennyt juttelemaan jollekin miehelle, ja hän on todennut ettei olisi uskaltanut tulla juttelemaan, mutta on kiinnostunut jne... Ei vain aina jaksaisi itse olla tekemässä aloitetta. En tiedä mikä nysverösyndrooma täällä päin noita monia sinkkumiehiä oikein vaivaa.

• Juna meni jo

"En tiedä mikä nysverösyndrooma täällä päin noita monia sinkkumiehiä oikein vaivaa. "

Varmaan sama mikä vaivaa sinuakin?

En ole pk-seudulta.

• Torrential

Helsingissähän asuu tuhansittain muualta muuttaneita opiskelijoita joten en nyt ihan purematta niele, että olisi vaikeampaa löytää ketään kuin jossain muualla. Joillakin ihmisillä on taipumus tulkita oma kelpaamattomuus paikkakunnan viaksi että kun siellä kaupungissa x on niin ikäviä ihmisiä mutta jos asuisin kaupungissa y niin minulla olisi hauskaa 24/7.

Todellisuudessa aivan samanlaiset ihmiset vetävät muita ihmisiä puoleensa tai karkottavat syystä tai toisesta ihmiset luotansa, oli sitten missä tahansa.

• eräs n
        Torrential kirjoitti:

Helsingissähän asuu tuhansittain muualta muuttaneita opiskelijoita joten en nyt ihan purematta niele, että olisi vaikeampaa löytää ketään kuin jossain muualla. Joillakin ihmisillä on taipumus tulkita oma kelpaamattomuus paikkakunnan viaksi että kun siellä kaupungissa x on niin ikäviä ihmisiä mutta jos asuisin kaupungissa y niin minulla olisi hauskaa 24/7.

Todellisuudessa aivan samanlaiset ihmiset vetävät muita ihmisiä puoleensa tai karkottavat syystä tai toisesta ihmiset luotansa, oli sitten missä tahansa.

En käsitä miksi ihmisten pitäisi olla täysin samanalaisia tai ulkoisesti täysin samanlaisia, ja että siten vetäisi puoleensa. Hohhoijaa.. Tulisi aika tylsä elämä. Rahalla saa ja hevosella pääsee. :s
        Luulen että esim. itse en löydä kumppania koska en käy riittävästi menoissa tai usko että baarista löytyy pakosti. Enkä tiedä missä sitten kävisi. Jos joku olisi niin pinnallinen ettei kiinnosta, minkä minä sille voin. On hyviä puolia paljon kuitenkin.

"Todellisuudessa aivan samanlaiset ihmiset vetävät muita ihmisiä puoleensa tai karkottavat syystä tai toisesta ihmiset luotansa, oli sitten missä tahansa."

Ehkä ylipinnalliset vetävät ylipinnallisia... muuten en itse ole huomannut tuota "aivan samanlaiset" juttua. Voi kokea itse että on samanlainen ja toisen mielestä on erilainen.. silti on kohdattu. Karkoittaako.. se on kummastakin osapuolesta kiinni miten kokee ja ajattelee.. ei pelkästään toisesta.

• kakskytneljä

Ehkä se, että on sattunut liian monta tai ignooraavaa naista sattunut kohdalle.

• kakskytneljä
        kakskytneljä kirjoitti:

Ehkä se, että on sattunut liian monta tai ignooraavaa naista sattunut kohdalle.

liian nirppanokkaista tai muuten vaan ignooraavaa naista sattunut kohdalle.. siis.. en tiedä mikä suurta osaa naisista vaivaa mutta elämä tässä menee hukkaan ennen kuin keksii mitä hitto teille oikein kelpaa..

• Poikuus tallella 26v

Aika hyvä trolli. Jos nyt satut kuitenkin olemaan tosissaan, niin annat itsestäsi kuvan äärimmäisen kusipäisenä, narsistisena ja suvaitsemattomana ihmisenä, joka on ansainnut yksinolonsa täysin. Suosittelisin sitä täälläkin usein mainittua terapiaa sinulle ennen kuin edes yrität hankkia suhdetta, koska ajatusmaailmasi on niin lapsellisella tasolla tekstisi perusteella.

• Juna meni jo

Siis mitä ihmettä?
      Minun viestini poistettiin?

Ihme ylläpito.

• 789347892378978935

Meni sulta jo juna?

• Juna meni jo
        789347892378978935 kirjoitti:

Meni sulta jo juna?

Ei kun täällä on joku vit-tupää ylläpidon jäsen joka käyttää oikeuksiaan väärin poistaen asiallisia viestejä.

Idiootti mikä idiootti.

• Mies23vkl

Ikäisesi sinkkumiehet, jotka ovat komeita ja sosiaalisesti taitavia, ovat nuorempien naisten silmissä niin kovaa valuuttaa, että miehillä ei ole mitään tarvetta lähteä parisuhteeseen.

• Jostakin

kitkeröitynyt?

• Jos suhtaudut miehiin "tavaroina", niin enpä voi hirveästi potea myötätuntoa. Miksi sitten erosit aikoinasi, jos sinulla oli hyvää tavaraa taskussa? Et kai vain siksi, että ajattelit että helpostipa löydät uuden tavaran? Että vähän niin kuin shoppailisit itsellesi vähän kivaa?

Äh, tämä taisi olla provo? Osui.

• Juna meni jo

Varo lordi.

Kommenttisi on liian asiallinen tähän ketjuun. Ylläpito voi sen poistaa.

• Tsemppiäää

Älä nyt itseäsi vanhana ala pitää! Johan on kummallista kun pitäisi noin nuorena tuntea itsensä vanhaksi. Hui hai. Rupea ajattelemaan järkevämmin.

Suomessa on paljon ikäisiäsi ja kaltaisiasi miehiä, jotka ovat aivan samassa tilanteessa kuin sinäkin.

Nykyään harvat parikymppisinä pariutuneet onnistuvat säilyttämään suhteen, eli eroja tulee. Kyllä niitä potentiaalisia laatumiehiäkin vapautuu kokoajan. Kaikilla EI ole lapsia. Kaikki EIVÄT halua nuorempaa. Mikset sinä kelpaisi??

Ikähaarukkakin on laaja. Voithan sinäkin katsella nuorempia jos tuntuu että ikäisissäsi on vaan niitä "toisen kierroksen isiä".

Eniten väliä on omalla asenteellasi ja itsetunnollasi. Tajua, että olet arvokas, kaunis ja nuori! Hymyile ja anna mennä, löydät varmasti vielä sen oikean :)

• cheer up?

MIelestäni jos olet 26v. niin aika ei todellakaan ole ajanut ohitsesi.

• 30v mies..

Omia kriteerejään kannattaa tosiaan arvioida. Ovatko esim. isot tulot edellytys onnelliselle suhteelle? Eikö vakituinen työpaikka tai pian päättyvät opinnot riitä? Harva nuori mies kuitenkaan on vielä rikas. Oletko itse kaikkea mitä toivot toiselta? Siinäkin tapauksessa kannattaa miettiä voisiko jostain joustaa. Valtaväestöstä poikkeavan ihmisen on vaikea löytää kaltaistaan. Tiedän kokemuksesta.

Et sinä vielä liian vanha ole. Pariutuminen on kiinni omasta aktiivisuudesta ja tuurista. Tosin pienellä paikkakunnalla tarjonta voi olla niin heikkoa, että jää sinkuksi jos muuta muualle.

• kysyjä..

"Valtaväestöstä poikkeavan ihmisen on vaikea löytää kaltaistaan."

Kuka on poikennut valtaväestöstä??

• nainen26vee

Eipä ollut vaikea arvata millaista keskustelua avaukseni herätti. Ihan kuten sanoin, niin minua pidetään ylimielisenä diivana joka pitää miehiä tavaroina yms. Väkisinkin tulee mieleen, että näiden kirjoittajina ovat ikäiseni poikamiehet, jotka ottivat kriteerini jotenkin itseensä.

No siitä ei kuitenkaan ollut kysymys. En hauku ketään, mutta kyllä minulla vieläpä JOPA 26-vuotiaana on olemassa kriteerit miehen suhteen. Voi olla että epätoivo ne rapistuttaa, mutta en nyt ihan vielä niin anna käydä. Kaikki mainitsemani kriteerit ovat ihan tavallisia. Kuten jo sanoin, tuollaisia miehiä oli tarjolla vaikka kuinka monta, mutta silloin 5v sitten.

Ja en tosiaan väitä ettäkö miehet muuttuisivat siinä viidessä vuodessa. Eivät varmasti muutu, vaan noita samanlaisia "prinssejä" löytyy kyllä. Fakta vain on se, että he ovat 110% varmuudella varattuja tässä iässä. Ja tämä on kokemuksen ääni, been there done that! Ja esimerkki (hieman muutettuna, jottei tunnista) kaverini avomiehestä: hauska, sosiaalinen, kohtalaisen komea ja harrastaa paljon urheilua, DI, työskentelee konsulttina ja hän on yleensä porukassa se kaikkien tykkäämä tyyppi. Eli erittäin lämmin ja helposti lähestyttävä. Onko tämä nyt joku "prinsessasatu" jota minä en voisi ikinä saada? Onko kaverini iskenyt jonkun leffatähden tai formulakuskin? Ei ole ei! Ihan tavalliseta miehestä on kysymys, mutta miksi tällaisia ei enää löydä? Tai pikemminkin - mitä tehdä ja minne mennä että löytäisi?

• Kyllä mies on enemmän kuin tavallinen, jos kerää useampien naisien ihailua. Sosiaaliset saavat kaiken ihailun, harmi meille ujommille.

• Huomautan nyt kuitenkin, että sinä itse käytit ensin nimitystä "huono tavara".

Toisekseen minusta kombo komea, urheilullinen, DI, kaikkien tykkäämä (vieläpä SE kaikkien tykkäämä) ei ole kamalan yleinen. Oikeastaan tuo "kaikkien tykkäämä" vähän särähtää. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin sitä porukkaa, jotka tykkäävät sitten siitä yhdestä. Plus sitten että pitäisi vielä muutenkin olla kaunis paketti.

Tavallinen mies on vähän mitäänsanomaton, joidenkin mielestä ehkä komea; harrastaa urheilua korkeintaan pysyäkseen kunnossa (ei siis "paljon"), moni ei työskentele konsulttina, ja suurin osa tulee toisten kanssa paremmin toimeen kuin joidenkin toisten. Ja ennen kuin pääset naljailemaan: ei, en minäkään tulisi luultavasti sinun kanssasi toimeen, en ainakaan sen ensivaikutelman perusteella jonka täällä onnistuit antamaan. Ja joo, tiedän kyllä "ettei ole mikään menetys".

• Realismuksen haamu

"minua pidetään ylimielisenä diivana joka pitää miehiä tavaroina yms. Väkisinkin tulee mieleen, että näiden kirjoittajina ovat ikäiseni poikamiehet, jotka ottivat kriteerini jotenkin itseensä."

Niin, onpa todella ihme, että sinua pidetään ylimielisenä diivana. Voisit vaikka ensi alkuun miettiä noita kahta yllä olevaa lausetta.

Kriteerisi ovat ehkä sinun mielestäsi tavalliset, mutta sellainen ihminen, joka täyttää kaikki nuo kriteerit ei todellakaan ole mikään tavallinen pallinaamainen suomalainen. Ihmisistä 2/3 on ekstroverttejä, noin kolme kymmenestä urheilee säännöllisesti, luultavasti vain kuusi kymmenestä on riittävän hyvässä työssä sinun mielestäsi ja ehkä joka toinen taas on kohtalaisen komea ja tarpeeksi hauska. Hupsista, vain kolme prosenttia miehistä täyttää nuo kriteerit, enkä edes laskenut sitä, että miehen pitäisi olla kaikkien tykkäämä. Että tungepas se tavallinen mies perseeseesi. t. assburger

• Mies vastaa

Kysymys: oletko itse lääkäri, juristi, DI tai muun arvostetun koulutuksen omaava? Tai edes valmistumassa hyvään ammattiin? Kaikkien naisten huomiota keräävä, älykäs ja menestyvä mies haluaa vastaavan naisen. Ei pelkkä ulkonäkö ja muut pinnalliset ominaisuudet riitä pidemmän päälle mihinkään. Ne ovat edellytyksiä, mutta tarvitaan paljon muutakin.

Se on prinsessasatua, että nätti kaupan kassa tai sihteeri nappaisi johtajan pysyvään suhteeseen.

• nainen26vee
        Mies vastaa kirjoitti:

Kysymys: oletko itse lääkäri, juristi, DI tai muun arvostetun koulutuksen omaava? Tai edes valmistumassa hyvään ammattiin? Kaikkien naisten huomiota keräävä, älykäs ja menestyvä mies haluaa vastaavan naisen. Ei pelkkä ulkonäkö ja muut pinnalliset ominaisuudet riitä pidemmän päälle mihinkään. Ne ovat edellytyksiä, mutta tarvitaan paljon muutakin.

Se on prinsessasatua, että nätti kaupan kassa tai sihteeri nappaisi johtajan pysyvään suhteeseen.

Keskustelua nyt tahallaan harataan äärimmäiseen suuntaan. En minä siis etsi kirurgia, huippujuristia tai pörssiyhtiön johtajaa. Tavallinen hyvä ammatti riittää aivan hyvin. Mutta kyllä minulla on akateeminen loppututkinto ja mukava työ. Eikä hyvä koulutus & ammatti tarkoita sitäkään, että miehen pitäisi olla akateeminen.

Toisekseen keskustelun ei pitänyt mennä siihen suuntaan, että ovatko kriteerini miestä kohtaan liian korkeat. Sanoin jo pariin kertaan, että noilla kriteereillä miehiä löytyi ennen ihan kivasti. Mutta onko aika ajanut minun ohitseni? Olisiko mies pitänyt napata silloin vähän reilu parikymppisenä?

LordBoredomille: Kun puhun "kaikkien tykkäämästä" miehestä, en tarkoita sitä siis seksuaalisesti. Puhun ihmistyypistä joka on lämmin ja helposti lähestyttävä. Sellainen joka on juhlissa helposti vähän kaikkien kaveri ja josta kaikki sanovatkin, että "onpas se mukava tyyppi". Tuollaisen ihmisen lähellä on nimittäin useimmiten todella helppo olla. Ei tarvi esittää tai näytellä mitään.

• No miksei se fiksu ja filmaattinen mies kelvannut sinulle viisi vuotta sitten, kun niitä vielä oli runsain mitoin tarjolla?

Niin se vain näyttää olevan, että mentäessä 20:stä 30:iin, naisten markkinat muuttuvat miesten markkinoiksi.

Eipä sen puoleen, minä lapsettomana, täyspäisenä ja asianihoitavana miehenä löysin kolmekymppisenä kaltaiseni naisen. Sinun vain täytyy olla asian suhteen aktiivinen. Enää ei naisen passiivinen valikointi johda toivottuun lopputulokseen.

• nainen26vee
        Ratikkakuski kirjoitti:

No miksei se fiksu ja filmaattinen mies kelvannut sinulle viisi vuotta sitten, kun niitä vielä oli runsain mitoin tarjolla?

Niin se vain näyttää olevan, että mentäessä 20:stä 30:iin, naisten markkinat muuttuvat miesten markkinoiksi.

Eipä sen puoleen, minä lapsettomana, täyspäisenä ja asianihoitavana miehenä löysin kolmekymppisenä kaltaiseni naisen. Sinun vain täytyy olla asian suhteen aktiivinen. Enää ei naisen passiivinen valikointi johda toivottuun lopputulokseen.

Ei parisuhteen päättyminen ole kelpaamisesta kiinni. Ei tämä elämä nyt aivan niin helppoa sentäs ole. Se miksi meillä meni ex-mieheni kanssa poikki aikoinaan on pitkä tarina. Kaikki eivät vain sovi lopulta toisilleen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö voisi olla edelleenkin samoja kriteerejä kumppanin suhteen.

Voisi vaikka verrata näin: asuntoni pitää olla tilava, keskustassa ja omalla parvekkeella. Vaikka ne ovat kriteerini en silti pidä jokaisesta tilavasta, keskustassa olevasta parvekkeellisesta asunnosta.

Enkä kyllä tiedä kenen markkinat ne näin lähempänä kolmikymppisillä on. En usko että on yhtään enempää miesten kuin naistenkaan. Ehkä pikemminkin jäljelle jääneiden miesten & naisten markkinat.

• nainen26vee kirjoitti:

Ei parisuhteen päättyminen ole kelpaamisesta kiinni. Ei tämä elämä nyt aivan niin helppoa sentäs ole. Se miksi meillä meni ex-mieheni kanssa poikki aikoinaan on pitkä tarina. Kaikki eivät vain sovi lopulta toisilleen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö voisi olla edelleenkin samoja kriteerejä kumppanin suhteen.

Voisi vaikka verrata näin: asuntoni pitää olla tilava, keskustassa ja omalla parvekkeella. Vaikka ne ovat kriteerini en silti pidä jokaisesta tilavasta, keskustassa olevasta parvekkeellisesta asunnosta.

Enkä kyllä tiedä kenen markkinat ne näin lähempänä kolmikymppisillä on. En usko että on yhtään enempää miesten kuin naistenkaan. Ehkä pikemminkin jäljelle jääneiden miesten & naisten markkinat.

Lähes koko kaveripiirini, minä mukaan lukien, erosi nuoruudenihastuksestaan puolivälissä 30:tä, eli sinun iässäsi. Lähes kaikki, niin miehet kuin naisetkin ovat sen jälkeen löytäneet uudet kumppanit, joten ei se voi olla kovin ylivoimaista.

Ja kuten totesit, ei kyse ole kelpaamisesta. Mutta sen minä sanon, että naistenkin kannattaa olla aktiivisia, jos mielivät haluamansa saada. Ainakin oman kokemukseni mukaan naiset kävivät paljon aktiivisimmiksi, kun 30 lähestyi. Päättelin sen johtuvan biologisen kellon tikityksestä. Miehillähän on periaatteessa aikaa vaikka miten lasten saamiseen ja perheen perustamiseen.

• otan taviksen next

Kyllä se unelmien nainenkin voi olla vit..tumainen kumppani. Seurustelin todella hyvännäköisen naisen kanssa mut pian paljastui et se olikin todella vit..tumainen diiva jota piti palvella koko ajan. Sillä ei ollut ammattia, ei halunnut käydä kouluja, ei halunnut opiskella eikä halunnut tehdä töitä. Koko ajan sille piti ostaa jotain helvetin kauneustuotteita ja sille oli tärkeetä vaan se miltä se näyttää. piti viedä kylpylöihin, olis pitänyt ostaa sille kuntosali jäsenyys vuodeksi. ruokaa se ei halunnut ikinä omilla rahoilla ostaa vaan mä jouduin syöttämään sita. ravintolaan se halus kolmesti viikossa ja kaikkee muuta.Kyllästyin ja sanoin sille et tää suhde on ohi. Ei sen kanssa voinut elää ja suunnitella tulevaisuutta vaikka se oli kaunis mut luonne on se joka ratkaisee ainakin mulla.

• perusjm

taidat elää jossakin sadussa mutta nuo sun kriteeris eivät ole tästä maailmasta. Kaikki eivät voi olla DI, eivät voi harrastaa urheilua, eivät voi työskennellä konsulttina eivätkä olla kaikkien tykkäämä tyyppi. eivät edes vaikka kaikki edellytykset täyttyisivätkin. mutta tuohan taitaa vaan osoittaa, mikään muu kuin miehen status ei merkkaa mitään. Vaikka musta tulisi maailman menestynein DI, tykätyin ja helposti lähestyttävin niin dissaisin välittömästi naisen joka odottaisi minulta niitä ominaisuuksia. Sanoisin vaikka olevani siivooja tai roskakuski ja katsoisin miten nainen suhtautuisi. Jos ei osaisi niin ajaisin pois saman tein...

• Veturikuskit heiluu

Se on kova paikka naiselle kun huomaa ettei herätäkään miehissä samanlaista mielenkiintoa kuin silloin raikkaassa nuoruudessa. 26-vuotias on vielä verrattain nuori, mutta kaikki ei vanhene kauniisti, fyysisesti tai henkisesti.

Ettäkö "kaikki hyvät miehet on varattuja" on samaa sarjaa väitteitä kuin "kaikki parhaat miehet on homoja" tai kaikki "miehet on sikoja".

Suosittelen että menet huomenissa Vepsäläiselle ja ostat oikein komearaamisen peilin josta voit itseäsi katsella silmästä silmään ja miettiä missä mennään. Jatkuva vetoamisesi siihen että "5 vuotta sitten kyllä vielä kaikki oli toisin" ei päde enää. Juna meni jo, tosiaan. Asenteinesi seisot odottamassa ihan väärällä laiturilla.

• Totuudentorvi

Itse olen juuri 30v täyttänyt nainen ja kanssasi samassa tilanteessa. Tai itse asiassa huonommassa, koska olenhan vähän vanhempi :D Hyviä miehiä tuntuu olevan vaikea enää löytää tässä iässä. Baarissa iskemään tulevat joko ukkomiehet, jotka hakevat yhden illan seuraa, tai sitten miehet jotka eivät ole kelvanneet kenellekään.

No joo, rumasti sanottu – myönnetään. Mikä minussa sitten on vikana, enkö minäkään ole kelvannut kenellekään? Kelpasin kyllä vielä vuosi sitten, minkä jälkeen avomieheni nappasi nuoremman työkaverinsa. Että sillälailla, nyt sitä ollaan taas kumppania etsimässä.

Tämänkin palstan nuoret herrat vetävät ihan turhaan herneen nenukkiin siitä, että uskalletaan puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Epäilen ettei yksikään mielensäpahoittaja ole ollut mikään naistenmies koskaan. Eli eikö silloin voida rehellisesti sanoa, että jokin klikkaa. Se voi olla naamataulu, ylipaino, hiljainen persoona, työttömyys tai vaikka alkoholismi... mutta jokinhan siinä täytyy olla syynä. Miehet helposti tästä loukkaantuvat, koska maailma on heille parinhakumarkkinoilla julmempi. Rumemmat ja alipalkatut naiset kuitenkin tuntuvat aina saavan seuraa, ainakin jonkinlaista. Miehien kohdalla tilanne voi olla toinen, kun ei saa ketään.

Itse olen siis nyt ”toisella kierroksella” ja luulen vahvasti että tuleva miehenikin löytyy samasta lokerosta. Juuri tuollainen kuvailemasi kaltainen fiksu mies, jolla on jostain syytä mennyt poikki. Tai sitten pitää yrittää napata varattujen joukosta ;) Ei sekään ihan mahdoton ajatus ole.

Näillä palstojen peräkammarin pojilla tuntuu olevan mentaliteetti, että ”tavara jakoon”. Eli he suuttuvat siitä kun eivät löydä seuraa ja joku sanoo syyn että miksi ei kelpaa. Heidän mielestään nainen ei saa jäädä ”hyödyntämättä”, vaan jollekin miehelle se on pakko antaa. Melko sairasta ajattelua sanon minä. Mieluummin elän vaikka kuolemaani saakka yksin, kun otan sieltä tynnyrin pohjalta sakkaa. Suoraa puhetta, mutta niin se nyt on!

• 11+17

Jos te kuvittelette, että vanheneminen on vain naisten ongelma, niin voin kyllä sanoa ettei se miehelle sen helpompaa ole. 25w jälkeen ei ole vastaan tullut 4 vuoden aikana yhtään mukavaa sinkkunaista, jotain teinejä lukuunottamatta. Ja ei kyllä mua joku 18-vuotias kakara kiinnosta :D

Kylmä tosiasia on, että noin 30 vuotiaiden sinkkujen prosentuaalinen osuus väestöstä on aika pieni. Näistä sinkuista moni on sitten vielä elämäntapasinkkuja, joita ei enää parisuhde edes kiinnosta. Sitten heitetään soppaan vielä aiemmissa suhteissa niin pahasti siipeensä saaneet, etteivät enää luota vastakkaiseen sukupuoleen.

Ja näin meillä on ilman mitään ulkonäkökriteerejäkin häviävän pieni todennäköisyys edes törmätä omanikäisiin sinkkuihin missään. Ja tuo ei siis ottanut vielä mitään kantaa mihinkään ulkonäöllisiin tai luonteen takia luotaantyöntäviin ominaisuuksiin, joiden takia jonkun voisi luokitella "parisuhteeseen kelpaamattomaksi".

Sitten jos satut törmäämään johonkin sinkkuun pitäisi vielä sattua loton jättipotti eli jostain ihmeen tai kumman syystä molemmat pitäisivät toisistaan. Toisten ihmisten seurassa vaan viihtyy paremmin kuin toisten..

Että ei se mikään ihme ole, että nyt on vaikeampaa kuin parikymppisenä. Sinkkuja on vaan niin perhanan paljon vähemmän... Ja mitä vähemmän tarjontaa, sitä pienempi todennäköisyys törmätä sinkkuun, saati sitten törmätä "laadukkaaseen" sinkkuun.

• vcxvxcvcx

Ei ehkä kannata olla ikärasisti jos haluaa saada seuraa. Nuoret naiset ovat nättejä ja osa heistä on fiksujakin. Tietenkin liian suuren ikäeron voi kokea hankalana parisuhdetta ajatellen.

• Oho!

Asiallinen vastaus mieheltä.

• kiva.

Hyvä kirjoitus. Etsin 30 miestä (muukin ok), ja olen myös 30 . Asiaa voisi pohtia monelta kannalta. Ikäiseni mies otti paljon nuoremman naisen kun olin 24 ja jäin ilman. Katson mihin elämä kuljettaa, tuntuu joskus että on jumissa tilanteessa. :) Koittaa johonkin uskoa, vaikka ikäluokka kai sitten on pieni.

• M28v

"Kun puhun "kaikkien tykkäämästä" miehestä, en tarkoita sitä siis seksuaalisesti. Puhun ihmistyypistä joka on lämmin ja helposti lähestyttävä. Sellainen joka on juhlissa helposti vähän kaikkien kaveri ja josta kaikki sanovatkin, että "onpas se mukava tyyppi". Tuollaisen ihmisen lähellä on nimittäin useimmiten todella helppo olla. Ei tarvi esittää tai näytellä mitään. "

En syytä mistään, mutta neuvoisin silti miettimään, miten tuollaisen miehen, jonka kanssa on helppo olla, lopulta tunnistaakaan. Ja sama koskee tietysti myös vastaanvanlaisia naisia.

Itse nimittäin saan usein kuulla, että kanssani on helppo olla, juuri siksi, kun ei tarvitse olla mitään mitä ei oikeasti ole. Silti tiedän myös, että en todellakaan ole ainakaan päälle päin se kaikkien kaveri, vaan lämpenen uusille tuttavuuksille melko hitaasti.

• Kohtalon oma

No nyt löytyi harvinaisen hyvä ja todenmukainen kirjoitus elämästä. Itse olen kanssasi samanikäinen nainen Helsingistä. Olen viettänyt ns. villiä nuoruutta, eikä minulla ole ollut halua vakiintua kenenkään kanssa. Ehkä noin vuosi sitten aloin tajuta, että melkein kaikki ystäväni ovat jo vakiintuneet. Paras ystäväni alkoi tänä syksynä odottamaan lasta ja myös kahdet häät ovat tiedossa ensi kesänä. Jotenkin sitä alkoi jo huolestumaan ajan kulumisesta ja siitä, että elämässä pitäisi nyt löytää se oma kumppani. Ikuisesti ei voi bailata ja juhlia.

Minulla ei ole korkeaa tutkintoa, ihan pelkkä merkonomi olen. Mutta käsittääkseni ei ne miehet ole ennenkään naisia tutkinnon perusteella valinneet. Olen omasta mielestäni ihan kaunis ja mallin töitä myös tehnyt vaalea nainen. Edelleen olen mallin mitoissa, eikä minulla ikinä ole ollut vaikeuksia löytää seuraa. Mutta nyt tässä iässä se ei enää auta, koska hyvät miehet ovat aina varattuja. Onhan minulla nytkin baarissa seuraa yli tarpeen ja drinkkien tarjoajia niin paljon, etten ehtisi niitä juomaan. Mutta paljonko se sitten lämmittää, että pokaajat ovat varattuja miehiä, joilla vihkisormus on pantu illaksi avainnippuun.

En halua enää mitään yhden illan seuraa tai salasuhdetta varattuun mieheen. Toisaalta en yksinkertaisesti pysty edes harkitsemaan suhdetta vapaaseen, mutta muutoin ”kriteerit täyttämättömään” mieheen. Kriteerit täyttämätön on ehkä väärä sanavalinta, mutta sosiaalisena ja avoimena ihmisenä en esimerkiksi voisi elää vetäytyvän ja hiljaisen ihmisen kanssa. Minulla on myös oma asunto ja auto. En enää lähde opiskelijaboksiin asumaan, enkä toisaalta ala maksamaan kenenkään toisen elämää. Kyllä miehellä pitää olla siksi oma työ ja elanto.

Olen huomannut myös miesten petollisuuden. Usein tapaan fiksun, mukavan ja sosiaalisen miehen, joka osaa puhua maat ja taivaat. Tietenkin hän vannoo olevansa sinnku jne. Sitten kuukauden tai kahden tapailun jälkeen paljastuukin, että sillä on vaimo ja lapsi kotona. Olen ottanut motoksi miesten suhteen, että jos se vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin onkaan sitä.

No olenko sitten kokeillut nettideittailua? Arvatkaapa vain olenko! Miehet valehtelevat ikänsä, ulkonäkönsä, ammattinsa ja vaikka mitä. Eräs ”urheilullinen herrasmies” oli todellisuudessa väärällä kuvallaan esiintynyt, vanhempiensa luona yhä asuva tietokonenörtti. Herrasmiesmäisyyttä hän osoitti oudolla tavalla, kun kahvitkin sai itse maksaa. No treffit oli nopeasti ohi ja nykyään välttelen tuota nettitreffailua kuin ruttoa.

Nettitreffit ei toimi, baarista ei löydä kuin yhdenillan seuraa, niin olen miettinyt että onkohan parasta yrittää löytää mies työkuvioista tai harrastuksesta. Pitää varmaan niistä ympyröistä yrittää löytää joku varattu, mutta ihana mies. Koska kyllä ne parhaat on päältä jo viety, valitettavasti.

• rswyzf4wsy

Toiset on mulkkumagneetteja tietämättään. Ehkä olis itsetutkiskelun paikka sullekin.

• huoh...
        rswyzf4wsy kirjoitti:

Toiset on mulkkumagneetteja tietämättään. Ehkä olis itsetutkiskelun paikka sullekin.

katkeraa... niin katkeraa...

• Yksi sinkkumies

Aika surkeaa olla sinkkumies koska on pakko olla ylipainoinen, työtön, alkoholisti, katkeraluuseri jne. kun näille naisille ei ole löytynyt sitä sosiaalisesti aktiivista statusvoimaista komeaa isokullista menestyjää.

Voi naisparkoja.

Menenpä nyt tappamaan itteni kun en näillekään naisille kelpaisi. nyyh.

• 11+5

Eikö se ole vieläkään mennyt jakeluun, että se vähintään alemman korkeakoulututkinnon omaava nuorten miesten joukko on pienempi kuin nuorten naisten vastaava (viim. 10v aikana yli 55% valmistuneista naisia ja kokoajan prosentti kasvaa. lähde: Sosiaali- ja terveysministeriö). Sitten kun vielä vaaditaan hyviä sosiaalisia taitoja, ulkonäköä, hyvää toimeentuloa, yms. niin jäljelle jäävästä joukosta EI RIITÄ yhtä jokaiselle koulutetulle naiselle, ja jos vastaan tulee yksi tuohon joukkoon kuuluva niin arvaappa vaan kuinka saatavilla hän yleensä on?

• ............

Ongelmana taitaa olla se että aloittajaa ei kiinnosta tutustua miehiin vaan ruksia omalta ostoslistalta sopivia ominaisuuksia ja etsiä jotain oman käsikirjoituksen mukaista ("sellaista kuin kavereillakin" - iske se kaverisi mies jos se niin paljon sinua kiinnostaa). Sinänsähän noin voi tehdä mutta sopii olla rehellinen myös oman markkina-arvon kannalta. Jos viiden vuoden aikana ei ole tavannut sopivaa miestä edes vähän syvempään tutustumiseen niin kyllä vikaa löytyy jo itsestäkin eikä vain niistä miehistä.

• help me!

Hei, mitä mieltä olette 17vuoden ikäerosta? (itse olen 19 vuotias nainen, mies 36)
      Meillä osuvat ajatukset samoille linjoille ja hänen kanssaan on helppo olla. Mutta muille ihmisille ikäeromme tuntuu olevan ylitsepääsemätän este:/ Nyt rehellisiä mielipiteitä ja neuvoja tarvittaisiin!

• .............

Just hyvä ikäero. Mitä välität muiden mielipiteistä jos suhde toimii.

• onko se liikaa

Sauli Niinistö

• voi teitä!

No jos järjellä ajatellaan 17vuoden ikäeroa, niin onhan se suuri.... vois olla vaikka isä sinulle...( kun täytät 30 mies on jo 47v)

• voi jeesus kristus

Ei ihme ettei kukaan löydä ketään, jos asenne on tarpeeksi perseestä! Luuleeko ihmiset tosissaan, että pitäisi olla ikinuoren näköinen ja erittäin hyvin toimeentuleva/rikas???? Miten kuvittelette asioiden olevan niillä, jotka on vakiintuneet? Kyllä heidän kumppaninsa vanhenee tismalleen samaa tahtia ja välillä voi joutua työttömäksi. Ero on siinä, että fiksut osaavat parisuhdetaidot, eivät petä eikä jätä vastoinkäymisistä huolimatta!

Toinen asia mikä risoo, on ikäeron paisuttaminen ja jauhaminen. Onko ihmiset todella niin perseestä, että vanhat miehet etsii nuoria naisia ja vanhat naiset nuoria miehiä, ns. puumabuumi? Tyytykää nyt jumalauta oman ikäisiinne ja hyväksykää oma ikänne!!!! Minua iljettää isot ikäerot. Toisaalta sen ymmärtää, että iäkkäämmät miehet käyttäytyvät kypsemmin kuin nuoret sällit, mutta poikkeuksia tietysti löytyy.

Täytyy myös muistaa, että ne kaikista helmeimmät/timantit on myös vapaina "korkeassa iässä" sen takia, että osaa elää myös yksin, täyttää elämänsä mielenkiintoisilla asioilla, eikä välttämättä tahdo lapsia ylipursuavaan maailmaan. Heitä tuskin löytää baareista ja on vaikea tavoittaa, sillä sellaiset ihmiset eivät aktiivisesti etsikään seuraa, ei ainkaan seksiseuraa baareista/netistä.

• AlfaUrosHärkä

Tottakai ihmisellä - niin miehellä, kuin naisellakin - saa olla kriteerit kumppanin suhteen. Tai pikemminkin PITÄÄ olla kriteerit kumppanin suhteen. Sillä mikäli näin ei ole, eli jokainen vastaantulija käy kunhan se vain tykkää musta, on jo äärimmäisen epätoivoista. Toisaalta tuo on jo niin epätoivoista, ettei enää epätoivoisemmaksi se voi mennä. Se onkin sen ainoa hyvä puoli.

Parinmuodostuksessa on iät ja ajat olleet 3 pääkohtaa:

1. ulkonäkö
      2. raha / asema / valta
      3. sosiaaliset taidot

Yhdessäkin osa-alueessa todellinen vahvuus voi kompensoida muita. Useimmiten ihminen on sekoitus näistä ja mitä enemmän näitä ominaisuuksia on, sitä paremmin hän pärjää parinhakumarkkinoilla.

Musta on idioottimaista syyllistää ihmistä, mikäli jokin näistä primitiivisistä kriteereistä hänellä esiintyy. Susiruma, rutiköyhä ja täydellisen autistinen ihminen ei ole kovin kovaa valuuttaa, vaikka hänellä olisikin "sydän kultaa".

• Womn Without A Man

Kriteerit kumppanuuden suhteen:

1. luottamus eli todellinen henkinen kohtaaminen
        2. rakkaus eli kosketuksen myötä runsaasti oksitosiinia ensi hurman jälkeen
        3. valtapelitön fyysinen kumppanuus

Kognitiiviset taidot ja aito pyrkimys parempaan voivat korjta puutteita jossain näistä.

• Woman Without A Man
        Womn Without A Man kirjoitti:

Kognitiiviset taidot ja aito pyrkimys parempaan voivat korjta puutteita jossain näistä.

Ja näitä voi löytää VAIN, jos ulkoiseen keskittyvin kriteerein ei leimata joukkoa kanssaihmisistä epäkelvoiksi.

• AlfaUrosHärkä
        Womn Without A Man kirjoitti:

Henkinen kohtaaminen in my ass... Toi on rumien ihmisten puhetta, niin ne isot pojat sanoo. Mitä se henkinen kohtaaminen oikeasti on? Kerrohan... se on sitä että juttelette, olette "samalla aaltopituudella", jaatte samat arvot ynnä muuta sen sellaista. Se on sitä sosiaalisia taitoja. Jos henkilö ei osaa viestiä sinulle oikealla tavalla, et ikinä löydä sitä hakemaasi "henkistä kohtaamista".

Rakkaus ja koskettelu... ei tämä ole mikään parinmuodostuksen juttu. Rakkaus tulee kyllä, mutta nyt puhuttiin parinhausta.

Valtapelitön fyysinen kumppanuus... what? Puhu nyt suomea, että voidaan keskustella. Valtapelitön fyysinen kumppanuus on samalla viivalla kuin interaktiivinen aatteellinen intressi.

• trtrttw
        Woman Without A Man kirjoitti:

Ja näitä voi löytää VAIN, jos ulkoiseen keskittyvin kriteerein ei leimata joukkoa kanssaihmisistä epäkelvoiksi.

Kerrankin järkevää tekstiä naiselta!

• Poikamies 38-v.

"Olen 26v nainen. Usko, toivo ja rakkaus on heitetty jo kankkulan kaivoon. Seurustelin 5v sitten miehen kanssa ja erotessani luulin että helpostihan minä uuden löydän. Alussa en edes hakenut parisuhdetta ja nyt huomaan että parinhakutori on mennyt jo kiinni.

Torilla on jäljellä enää huonoa tavaraa, joka ei ole aikaisemmin mennyt kaupaksi. On ulkonäöllisesti heikkoa, työtöntä, kouluttamatonta, sosiaalisesti vetäytyvää ja toisen kierroksen isiä. On kertakaikkiaan toivotonta enää löytää hakemaansa."

No, omia sanojasi lainatakseni voi todeta, että eihän se ole asiakkaan vika, jos huono tuote (= sinä) ei mene kaupaksi. Tuotevalikoimaan kuuluu tietysti myös nämä parisuhteensa ryssineet (= eronneet), joissa on selvästi jokin laadunvalvonnallinen valuvika, jota edes tuotetakuu ei kata.

Tuolla asenteella on hyvä lähteä liikenteeseen...

• Dee Dee

kaikki muu on ok, mut en ole hyvin toimeentuleva, kannattaa mennä vanhainkotiin kyttää perintöö (Anna Nicole) juuri tuo on naisissa aika häiritsevää raha puhuu ei muu, just näitä riittää, miljonääriäitejä...hah, koittakaa onnea ulkomailla siellä teidät joku voi blokata, mut katsokaa minne clubiin eksyttte, onnea vaan toivottaa sinkkumies :)

• Huoh, jos joku heittää aloituksessa seurustelleensa 21 vuotiaana, jolloin ihminen on hädin tuskin ajatteleva olento vielä, ja on tällä hetkellä 26 - ei mikään merkittävä parannus äskeiseen tilaan! Niin, siinä ei ole mitään toivoa tms. mennyt vielä... ainakin oman kokemuksen mukaan 20-30 v. ollaan kaikki aika samalla kokemustasolla, on paljon uutta häppeninkiä elämässä, mutta sitten 30-40 v. vasta ihmiset alkaa olla "vanhoja", eli suurin osa mahdollisista asioista on jo koettu ja mikään ei enää yllätä, ja aivotoiminta/aineenvaihdunta hidastuu myös...

Mmm, siis - 26 v. ihmisen parisuhdeongelmat ei vielä ole kauhean pahoja ongelmia, piti sanomani :)

• J25

Ei munkaan mielestä 26v. todellakaan mikään vanha ole, mutta kyllä mielestäni yli parikymppiset kykenevät jo pohtimaan asioita laajemmassa mittakaavassa. Ihmisen henkinen kehitys on nuoruudessa vaihtelee pitkälti yksilöstä toiseen.

• ajan hammas

Juna meni jo.

• sinkku26

Hei aloittaja. Olen myös 26-vuotias nainen joka täyttää tänä vuonna 27. Tunnistan tekstistäsi omia ajatuksiani ja tunteitani. Olen myös aiemmin ollut pitkässä suhteessa ja nyt jo useamman vuoden sinkkuna. Tapaillut olen kyllä miehiä, mutta eihän sille mitään voi jos ei vaan kolahda sillä tavalla. Vientiä minulla on aina riittänyt ja tuntuu riittävän edelleen. Haluaisin niin löytää jo tulevan mieheni ja alkaa suunnitella elämää yhdessä hänen kanssaan. Varsinkin viimeisen vuoden aikana pelko yksin jäämisestä on jotenkin korostunut.

Ehkä se on tuo kolmenkympin lähestyminen joka alkaa hirvittää. Olen myös viimeisen parin vuoden aikana tiedostanut asian, että hyvin moni ikäiseni on jo parisuhteessa, jotkut naimisissa ja joillakin jopa perheenlisäystä. Mutta kaikkia näitä tapauksia yhdistää yksi ja sama asia: he ovat yleensä löytäneet kumppaninsa jo hyvin nuorella iällä. Onneksi kuitenkin minulla on vielä muutama ikäiseni sinkkuystävä. Pelko yksin jäämisestä alkaa kasvaa päivä päivältä enemmän. En itsekään haluaisi vain tyytyä johonkin, edellytän kuitenkin molemmin puoleista ihastumista parisuhteelle.

Olen mielestäni vielä ihan hyvännäköinen ja normaalipainoinenkin. Usein olen saanut kuulla kehuja ulkonäöstäni. Kyse ei siis ole siitä etten kelpaisi. Olen myös ollut itse aktiivinen ja lähestynyt kiinnostavan oloisia miehiä. Tässä iässä ei kuitenkaan viitsisi enää alkaa olemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa ei heti natsaa. Etsin loppuelämän kumppania ja tulevaa aviomiestä, joten en vaan voi tyytyä "kriteerieni" ulkopuolella olevaan mieheen. En ainakaan vielä tässä vaiheessa....ehkäpä sitten viimeistään 30-vuotiaana niin on tehtävä. Jos vielä kelpaan jollekkin.

• Todellisuudesta

"Tässä iässä ei kuitenkaan viitsisi enää alkaa olemaan ihmisen kanssa, jonka kanssa ei heti natsaa"

Naisten pahin virhe on tässä.

Kaiken pitää tulla heti ja nyt sekä tekosyynä käytetään "tässä iässä...."

Jos et löydä ketään. Vika on täysin sinun tuolla perusteella.

Turha siis ruikuttaa, itkeä, uikuttaa tai valittaa.

• ykä84

Oon 28v mies ja mulla on sama ongelma naisten suhteen. Tuntuu kovasti että enää parinhaussa on ne naiset jotka ei kelpaa kellekään. Lihavia ja rumia, tai muuten vaan naisia joilla korvien välissä on tuuli-tunneli.

• yksinäinen mies

Kyllä joku juoppo vielä ton aloittajankin saa loukkuun. Ensin tosin näyttää et mies on unelmien mies kun sellasen löytää ja sit se myöhemmin paljastuu juopoksi ja jonkinlaiseksi narsistiksi. Meinaan vaan et kaikki juopot löytää aina naisia ja sellanen joka juo harvoin ja ei käy baareissa nin ei saa naista. Juopot on vaan niin sosiaalisia ja naiset rakastuu rentuihin

• ..5ye

Katkeraa ja viinapelkoista puhetta. Se että käy joskus baarissa tai humaltuu kerran kuussa ei tee vielä kenestäkään juopporenttua.

Siellä peräkammarissa tuntuu olevan aika pelokasta väkeä. Kokeilisit joskus sitä alkoholia, vaikka äiti onkin pelotellut.

• turha elämä

Minä aion ainakin elää yksinään loppu elämäni. En usko et kukaan nainen koskaan tykkää minusta. Mulla ei ole edes naisystäviä niin miksi sit joku nainen alkais seurustelemaan mun kanssa?! Tää mun elämäkin on niin turhaa ettei mitään rajaa.

• turha elämä

Ja toiseks. Se nyt on ihan sama olenko työssä vai työtön kun naiset ei minusta ole kiinnostunut. Olen ollut työssä jossa tienaan 4000 kuussa monen vuoden ajan joka on mielestäni aika hyvin, mut ei se naisia tuo et tienaa hyvin jos on ruma naama. Se tuo niitä kaikkia hyväksikäyttäjiä vaan oven taakse jotka ei jaksa tehdä töitä vaan lainaavat rahaa muilta.

• 33n

Ehkä kannattaa uskoa, oli ikä mikä vaan. Ainakin tietää minkätyyppisen haluaa, vaikka voi joku muukin tulla vastaan. Ehkä ihmiset kuitenkin myös eroavat ja joku vapautuu. Kun sattuisi sitten kohtaamaan ja kiinnostus myös.
      Ulkomuoto ja kulissit eivät aina kerro todellista luonnetta, esim komea voi olla salaa kova pelimies ja tod. ilkeä toistuvasti jollekin. Vaikka ei ikinä uskoisi. Olen nähnyt tämän. Toisaalta joku muu, voi olla henkisesti enemmän kehittynyt.

Sillä aikaa minä menen nyt vaikka ulos kävelemään, kun ei ole sitä oikeaa. Jokaisessa on ne huonotkin puolet, hyvien lisäksi.

• Et sinä ole kiinnostunut miehistä, vaan heidän yhteiskunnallisesta asemastaan.

"Hyvässä asemassa"...eikö naisten päässä pyöri mitään muuta?

• N1980...

Kyllä sulla taitaa olla lukutaidossa vikaa. Miten onnistuit lukemaan aloittajan tekstin niin, ettei millään muulla ole väliä kuin hyvällä asemalla? On tietenkin muillakin asioilla väliä, ei se ainoa pointti ole.

"Pikkutyttönä" ei minullekaan ollut mitään väliä missä asemassa poika/mies oli. Seurustelin aikoinaan pelkän peruskoulun käyneen työttömän miehenkin kanssa. Mutta en voi valehdella, etteikö nyt kolmikymppisenä asia olisi muuttunut. Eikä tätä asiaa pidä liioitella. En etsi rikasta elättäjää, enkä edes halua mieheltä rahaa lainkaan. Tätä on hirveän vaikea edes selittää mitä oikeastaan hakee, mutta kyllä hyvällä asemalla työelämässä vain on merkitystä.

Kolmikymppinen mies hakee parikymppistä naista. Ei muuta väliä, kunhan on kaunis. Kolmikymppinen nainen taas hakee helposti nelikymppistä, hyvässä asemassa olevaa komiaa miestä. Näin se elämä menee!

• fotoni

Kaikilla meillä on mahdollisuus toteuttaa elämäämme miten haluamme.
      Kaikki valinnat, jota olemme jo tehneet voivat vaikuttaa tulevaisuuteemme niin että emme sitä voi nähdä, mutta se voi olla juuri se mitä olet halunnut.
      Kohtalokin voi olla sevä mutta, sinä et voi sitä tietää.
      Kohtaloa voit tietysti muokata jos olet viisas, mutta auttaako mikään, sitä et tiedä vielä.
      Jos onnesi on täysin kiinni toisesta, onko toisen onni kiinni varmasti sinusta?
      Jos pystyt olemaan onnellinen itsestäsi, tulee toinenkin olemaan sinusta.
      Elämä on aikaa joka kuluu myös ikävillä hetkillä, miksi pitäisi olla jatkuvasti ikävää, ja vieläpä omasta halusta, täysin järjetöntä.
      Et voi mitenkään tietää ketä tulet tapaamaan tulevaisuudessa, mutta turha sitä on surra, koska kaikki vaikeat valinnat voivat johtaa siihen että tapaat ihanan ihmisen, juuri silloin kun vähiten siihen uskot.
      Tarkoituksen löytäminen on itsestänsä kiinni.

• sinkkumies__30v

Olen huomannut itsekin että ei tuo pariutuminen vaikuta kovin helpolta naisten näkökulmasta. Kysyntää on kyllä kauniilla ja fiksuilla naisilla paljon, mutta ns. täydellisiä miehiä on vähän ja heille on kyllä tarjolla kauniita naisia ihan rajattomasti. Rehellisesti voin myös sanoa että lähes kaikki tuntemani komeat ja menestyneet miehet on narsisteja, mikä johtaa naisen näkökulmasta ikävään eroon ennemmin tai myöhemmin.

En ehkäpä itsekään ole ihan siellä tasomittarin pohjalla, ainakaan teoritasolla. Olen melko pitkä, hoikan urheilullinen, pukeudun hyvin ja tienaan 100k€/vuosi. Itsellä vaan jäi tuo naisiin tutustuminen kokonaan väliin nuorempana, joten en koskaan ns. "ollut markkinoilla". Kun näin sivusta seuraa nykyistä pariutumiskulttuuria, on pakko ihmetellä miksi ihmiset edes haluaa olla toistensa kanssa tekemisissä, kun koko touhu tuntuu niin itsekeskeiseltä ja pinnalliselta. Työkeskeisenä miehenä ei kyllä koskaan ole tekemisen puutetta, joten eipä sitä parisuhdetta ja naista oikeen osaa edes kaivata. Sinänsä kyllä pidän hyvinkin paljon tietyntyyppisistä naisista, mutta en silti koe minkäänlaista pakottavaa tarvetta yrittää tutustua heihin.

• 111

Itse olen 28 vuotias nainen, jolla on tutkinto ammattikorkeasta ja yliopisto-opintoja takana. On huvittavaa katsella baareissa miten oman ikäiset miehet iskevät narutoppein varustettuja teinejä.
      Minulle ja sinkkuystävilleni ei miehen koulutus merkitse mitään, mutta tosiasia on että tällä iällä sitä haaveilee jo perheestä, eikä työtön alkoholisti vaikuta ihannekumppanilta tässä mielessä. Niitä miehiä ei vain löydy, tai sitten niitä ei kiinnosta normaalit suomalaiset naiset.

• smeegoan

...tai sitten niitä ei kiinnosta "perhe", jos sillä tarkoitetaan rääkyviä paskapistooleita ja 18 vuoden elatustuomiota. Omalla kohdalla perheeksi riittäisi puoliso ja mahdollisesti koira.

Kavereiden kohdalla on nähty jo tarpeeksi monta varoittavaa esimerkkiä siitä, miten lisääntyminen pilaa onnellisen elämän ja usein myös koko parisuhteen. Turhan usein pitkäaikainenkin seurustelukumppani muuttuu täysin eri ihmiseksi siinä vaiheessa, kun eka kakara syntyy. Siinä vaiheessa kuitenkin ilmainen vaihto- ja palautusoikeus on jo mennyt ohi ja joutuu maksamaan osamaksuja varsin pitkään, ellei sitten tahdo tehdä katoamistemppua tai vetää itseään kiikkuun.

Optimitilanne olisi tietenkin onnellinen lapseton parisuhde suunnilleen samanikäisen, samanlaiset elämänarvot jakavan naisen kanssa, mutta jos sellaista ei ole tarjolla, tyydyn mieluummin kompromissina satunnaissuhteisiin itseäni selvästi nuorempien tai selvästi vanhempien naisten kanssa riippuen siitä, mikä milloinkin miellyttää, kuin hankin sen 18 vuoden elatustuomion pilaamaan elämäni. En kärsi lapsettomuudesta, nautin siitä.

• baaba maal

Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän naisten suosiossa olevia miehiä on varattuna. Ja se naisten suosio tulee siitä, että on muun muassa noita ominaisuuksia mitä kerroit etsiväsi.
      Eli etsintä tulee koko ajan vaikeammaksi.

• kaksviis ja risat.

Mielestäni keskityt liikaa siihen, minkä ikäinen olet. Ei mun mielestä 26 mikään vanha ole, ehkä vain oletat niin. Eikös sitä kliseisesti sanota, että ihminen on niin vanha kuin itse tuntee olevansa?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2578
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      230
      1437
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      84
      1287
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      79
      1184
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1179
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      133
      1075
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      11
      1012
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      900
    9. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      27
      861
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      800
    Aihe