Virtuaalitukkanuottasilla

penelopex

Naurattaa lueskella näitä uskottomuusosaston kirjoituksia. Sitä katkeruuden määrää naisten välillä. Ei miehet arvaa, millaisen härdellin he aiheuttavan naisten välille pörrätessään ruususta ruusuun. Miksi miehiä puolustetaan niin paljon näissä uskottomuuskeiseissä, vaikka hehän oikeasti ovat syyllisiä? Onko syynä se, että mies on kuitenkin yhä se, joka tuo taloudellisia resursseja myös naisten elämään ja siksi heistä pitää pitää kiinni kaikin keinoin? Laantuuko miehessä roikkuminen sitten, kun nainen on jo vanhempi ja ehkä hieman taloudellisesti turvatummassa asemassa? Vai aiheutuuko miehen suojelu jostain ns. syvällisemmästä tarpeesta käsin?

En ole kakkonen enkä ykkönen.

34

325

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aletheia

Hmm... Olen itse "ykkönen" ja ihmettelen tuota, että jos haluaa jatkaa uskottomuuden jälkeen, niin leimataan heti roikkujaksi.
      Itselleni taloudelliset asiat eivät ole niin tärkeitä, että niiden takia jäisin jotenkin kynsin hampain roikkumaan jossain, mikä ei tyydytä muuten. Kyllä jatkamiseen on ihan muut syyt taustalla. Kaiken kaikkiaan suhteessa jollakin tapaa väkisin oleminen ei vain kuulu hyvän suhteen tunnusmerkkeihin. Toisen kanssa ollaan siksi, koska hänen kanssaan halutaan olla. Jos taas ei halua olla, niin miksipä sellaisessa ihmisessä roikkuisi, eihän se ole silloin aitoa.

Ja mitä miehen puolusteluun tulee, niin todellakaan en tekosiaan ala kaunistelemaan, hän toimi väärin, mutta onneksi joillain ihmisillä on kyky ottaa virheistään myös opiksi.

Katkeruudesta on täällä tosiaan ilma sakeana. Itse lähinnä ihmettelen sitä, miten hirvittävän määrän energiaa ihmiset tuhlaavat kaunaiseen kiusantekoon, panetteluun ja ilkeilyyn. Se lienee joidenkin ihmisten ainoa keino käsitellä asioita, ei osata kasvaa ja jatkaa elämää eteenpäin, taas yhtä kokemusta rikkaampana.

• minä vaan

Samaa mieltä. Jos haluaa jatkaa parisuhteessan uskottomuuden jälkeen, niin heti on roikkuja, heikko, tyhmä ja hyväuskoinen. Hetken päästä on joku huutelemassa, että salasuhde jatkuu kuitenkin selkäsi takana.

• EIEIEIEIEI

Sehän riippuu siitä onko kyse yhdestä kerrasta. Jos kaksikin kertaa mies käryää niin vaimo ON roikkuja ja tyhmä jos vielä antaa mahdollisuuden.

• houston33

En ole minäkään ykkönen enkä kakkonen olen se ainoa. Tulin hyvin vuoksi tänne kurkistamaan ja ei ollut mikään kiva löydös. Tää on härdellikeskustelusaitti ihan todella! Naiset ovat kuin naarassusia toistensa kimpussa. Suurin osa keskustelijoista on naisia ja hyvin harva kestää erimielistä keskustelua. Ei osata ensinkään keskustella vaan rummutetaan sitä omaa oikeaa opinionia kaikki muut on sitten väärässä. Olen onnekas kun minulla on ystäviä joiden kanssa voin keskustella ja purkaa sisintä että ei tarvitse tänne oksennella. Huvin vuoksi täällä tietenkin voi vierailla.

• ikämies julle

Kuules penelopex,kysymykseesi : Miksi miehiä puolustetaan niin paljon näissä uskottomuuskeiseissä, vaikka hehän oikeasti ovat syyllisiä?

En tiedä missä maailmassa elät mutta jotain nähneenä ja kokeneena kysyn miksi syyllistät vain miehet ?

Ajatus että naimisissa oleva mies pettää on se perinteinen ja tottakin liian usein mutta kun se mies usein pettää suhteessa olevan naisen kanssa tai jopa sinkkumies varatun naisen kanssa niin mikäs miehen rikos on varrattuna naiseen ?

Se että hän on mies ?

Kun menen ulos,harrastuksiin tai ravintolaan ja seuraan ilmestyy nainen joka aika suoraan kertoo haluavansa hetken seuraa ja sitten jälkeenpäin sanoo olevansa suhteessa mutta ei saa kotona mitä haluaa ja siksi hakee seuraa niin mikä on miehenä rikokseni ?

Jos tiedän naisen varatuksi teen toki väärin mutta olenko se paha tässä ?
      Jos saan kuulla seksin jälkeen että hän on varattu,mikä oli rikokseni?
      Jos jään siihen uskoon että hän oli sinkku ja tavataan uudelleen niin mihin syyllistyn !

Houston 33 on harvinaisen oikeassa keskustelun tasosta,omaa kokemusta ja mielipidettä pidetään totuutena eikä suvaita mitään muuta !

En ainakaan itse kuvittele olevani maailman napa jota muiden pitäisi seurata,olenpahan ihminen omine virheineni ja yritän elää muita loukkaamatta ja omaa onnea etsien.
      Tosin en aina onnistu ja olen tehnyt virheitäkin mutta olen erehtyväinen.

Minua on petetty ja olen pettänyt mutta en syyttele enkä varsinkaan katkeroidu,
      ne ovat tapahtumia elämäni varrella mutta elämä jatkuu.

aletheia sanoo todella viisaasti :

-Katkeruudesta on täällä tosiaan ilma sakeana. Itse lähinnä ihmettelen sitä, miten hirvittävän määrän energiaa ihmiset tuhlaavat kaunaiseen kiusantekoon, panetteluun ja ilkeilyyn. Se lienee joidenkin ihmisten ainoa keino käsitellä asioita, ei osata kasvaa ja jatkaa elämää eteenpäin, taas yhtä kokemusta rikkaampana. -

Lisään :

Yrittäkää elää omaa elämäänne,jos joku kohtelee teitä väärin lähtekää pois ja unohtakaa.
      Katkera roikkuminen,kostaminen yms on pois omasta loppuelämästänne joka taas voi olla ohi ennen huomisaamua,miksi siis tuhlata aikaa menneeseen.

• vk

ensinnäkin jos petetään se on seurausta avioliiton ongelmista jollakin tasolla.
        On ihmisiä, jotka ei sitä myönnä, mutta silti pettävät.
        Sanovat, että kaikki on hyvin ja onnellista. Onko syynä persoonallisuushäiiriö vai mikä ? jos kuitenkin pettää. Ihmettelen myös suuresti sitä, että vaikka ed, avioliitto päättyi mustasukkaisuusasioihin...edelleenkin tuo mies syyttää "sairasta" puolisoaan. HALOO....OLI AIHETTA...PETITHÄN!! Vaikkei tiennytkään kohdetta, eikä osannut aavistaa, että olin se!! Kyllä hän varmasti naisen vaistolla tiesikin....et niin ovela varmaankaan ollut...sanoithan, että oli usein hollilla, kun istuit koneella.

On olemassa vast puoli joka sanoi, että ei halua satuttaa minua. Mitä sitten teki?!!
        Satutti!! vedättämällä..ei voinut sanoa ns. sopimistamme irti!!
        Miksi??vaikka niin sovittiin.
        Voiko koskaan tuollaiseen luottaa...EI VOI!!
        Joko muisti pettää pahasti joissain kohdin tai ei edes halunnut vaivautua moiseen enää...olisin odottanut kuitenkin hiukan parempaa kohtelua silloin. voiko kakkosille vaatiakaan, kun ei edes ykkösille sitä annettu !!

MUTTA menneet on menneitä...mitäs siitä..... elämä jatkuu kaikesta huolimatta...tulipahan sanottua suu puhtaaksi !!

Olin lähtenyt jo ajat sitten, tajusin asina laidan jo kauan sitten..en kääntänyt enää uudestaan toista poskeani sulle.

Tää ei ole kuin mun ihan omaa aikaa...eikä ole keneltäkään pois tämä kirjoittelu, joskus on vaan kiva ottaa kantaa kirjoituksiin, kun on jonkinlaista kokemusta aiheesta ;)

• onnellinen aviov
        vk kirjoitti:

ensinnäkin jos petetään se on seurausta avioliiton ongelmista jollakin tasolla.
        On ihmisiä, jotka ei sitä myönnä, mutta silti pettävät.
        Sanovat, että kaikki on hyvin ja onnellista. Onko syynä persoonallisuushäiiriö vai mikä ? jos kuitenkin pettää. Ihmettelen myös suuresti sitä, että vaikka ed, avioliitto päättyi mustasukkaisuusasioihin...edelleenkin tuo mies syyttää "sairasta" puolisoaan. HALOO....OLI AIHETTA...PETITHÄN!! Vaikkei tiennytkään kohdetta, eikä osannut aavistaa, että olin se!! Kyllä hän varmasti naisen vaistolla tiesikin....et niin ovela varmaankaan ollut...sanoithan, että oli usein hollilla, kun istuit koneella.

On olemassa vast puoli joka sanoi, että ei halua satuttaa minua. Mitä sitten teki?!!
        Satutti!! vedättämällä..ei voinut sanoa ns. sopimistamme irti!!
        Miksi??vaikka niin sovittiin.
        Voiko koskaan tuollaiseen luottaa...EI VOI!!
        Joko muisti pettää pahasti joissain kohdin tai ei edes halunnut vaivautua moiseen enää...olisin odottanut kuitenkin hiukan parempaa kohtelua silloin. voiko kakkosille vaatiakaan, kun ei edes ykkösille sitä annettu !!

MUTTA menneet on menneitä...mitäs siitä..... elämä jatkuu kaikesta huolimatta...tulipahan sanottua suu puhtaaksi !!

Olin lähtenyt jo ajat sitten, tajusin asina laidan jo kauan sitten..en kääntänyt enää uudestaan toista poskeani sulle.

Tää ei ole kuin mun ihan omaa aikaa...eikä ole keneltäkään pois tämä kirjoittelu, joskus on vaan kiva ottaa kantaa kirjoituksiin, kun on jonkinlaista kokemusta aiheesta ;)

vk nimimerkille

Tuntematta tapausta voin kokemuksesta kertoa että todella mustasukkaisen puolison kanssa on erittäin vaikea rakentaa mitään mutta rakkaudella ja hyvällä tahdolla voi päästä pitkällekin.
        Mutta kauanko itse kukin kestää turhaa syyttelyä ja epäilyjä ilman että taustalta löytyy mitään tai on mitään,kunnes tulee se päivä ettei jaksa enää ja ajattelee että ihan sama kun on tuomittukin jo valmiiksi.

Itse kestin vuosia,yritin auttaa ja olin uskollinen mutta en jaksanut enää.
        Sitten petin ja loppu olikin alkanut siinä suhteessa.Nyt onnellisesti naimisissa jo 10v.

Tuosta "sanovat että kaikki on hyvin ja onnellista",ehkä kaikki eivät halua avoimesti kertoa,onhan jokapäiväinen kysymys ja vastaus :kaikki ok?,vastaus,juu kaikki hyvin.Niin sanoin itsekin aina,en jaksanut enää selitellä.

vk ilmeisesti sinkkuna on helppo arvostella,itsehän et pettänyt mutta veit toisen miehen ?
        Eikä kirjoittelu ole pois keneltäkään mutta ellet ole sinkku petät tavallasi kumppania elämällä historiassa toista ajatellen.

• 1+1
        onnellinen aviov kirjoitti:

vk nimimerkille

Tuntematta tapausta voin kokemuksesta kertoa että todella mustasukkaisen puolison kanssa on erittäin vaikea rakentaa mitään mutta rakkaudella ja hyvällä tahdolla voi päästä pitkällekin.
        Mutta kauanko itse kukin kestää turhaa syyttelyä ja epäilyjä ilman että taustalta löytyy mitään tai on mitään,kunnes tulee se päivä ettei jaksa enää ja ajattelee että ihan sama kun on tuomittukin jo valmiiksi.

Sitten petin ja loppu olikin alkanut siinä suhteessa.Nyt onnellisesti naimisissa jo 10v.

Tuosta "sanovat että kaikki on hyvin ja onnellista",ehkä kaikki eivät halua avoimesti kertoa,onhan jokapäiväinen kysymys ja vastaus :kaikki ok?,vastaus,juu kaikki hyvin.Niin sanoin itsekin aina,en jaksanut enää selitellä.

vk ilmeisesti sinkkuna on helppo arvostella,itsehän et pettänyt mutta veit toisen miehen ?
        Eikä kirjoittelu ole pois keneltäkään mutta ellet ole sinkku petät tavallasi kumppania elämällä historiassa toista ajatellen.

ajattelen sitä toista petturina. En rakkaana ihmisenä. Sydämeni on täynnä vihaa ihmistä kohtaan joka loukkaa toista olemalla "ystävä" valheellisin perustein.
        Olis jättäny sitten reilusti. Se ei olis ollu niinkään paha asia. Olisin ymmärtänyt sen. Olimmehan niiin sopineetkin, että sitten kun tuntuu siltä sanomme reilusti, että tämä on tässä.
        Hän ei vaan voinut sitä tehdä...kysynkin, että miksiköhän??
        siksikö, että halusi jättää takaoven auki, jotta voisi tarpeen tullen käyttää taas.??!!

Se, että miksi kirjoittelen...Asiat jäi loppuun asti puhumatta tuon miehen kanssa.
        No olihan siinä kaikenlaista, mutta olisin luullut, että olisi sivisstyneesti osannut hoitaa tämänkin, mutta ei osannut :(
        o

• vk

vk nimimerkille

ja sekö oikeuttaa pettämään puolisoaan???
        Jos toinen jää kiinni pettämisestä, niin ikäänkuin saa luvan itsekin pettämiseen.

Kosto on niin ihanaa ja siiloin on puntit tasan ?? eikö??

Jos/kun on mustasukkaisuutta ja epäilyjä, niin sekin oikeuttaa sitten pettämään "kun on jo valmiiksi epäilty"

Ei herranjestas sentään...en voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa..en!!

No.... kukin taaplaa tyylillään tietenkin.

Kaikesta motiiviksi jää kuitenkin se, että tuo salarakkaasi onkin ollut se kostonväline jo ihan alun alkaen !!
        huikeaa matematiikkaa...eikös ??

Siinä se motiivi kaikelle on, jota joskus penäsin eräältä !!
        oikein herttaisesti toimittu toista kohtaan, jotkut vaan osaa nää omaan pussiin peluut !!

• onnellinen aviov
        vk kirjoitti:

ja sekö oikeuttaa pettämään puolisoaan???
        Jos toinen jää kiinni pettämisestä, niin ikäänkuin saa luvan itsekin pettämiseen.

Kosto on niin ihanaa ja siiloin on puntit tasan ?? eikö??

Jos/kun on mustasukkaisuutta ja epäilyjä, niin sekin oikeuttaa sitten pettämään "kun on jo valmiiksi epäilty"

Ei herranjestas sentään...en voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa..en!!

No.... kukin taaplaa tyylillään tietenkin.

Kaikesta motiiviksi jää kuitenkin se, että tuo salarakkaasi onkin ollut se kostonväline jo ihan alun alkaen !!
        huikeaa matematiikkaa...eikös ??

Siinä se motiivi kaikelle on, jota joskus penäsin eräältä !!
        oikein herttaisesti toimittu toista kohtaan, jotkut vaan osaa nää omaan pussiin peluut !!

Ei tietenkään oikeuta.

Meillä kaikilla on rajamme jolloin voimat eivät riitä ja minun rajani oli siinä,
        en osannut toimia muutenkaan vaikka jälkeenpäin voin viisastella omille teoille.

Elin siinä,erittäin vaikeassa tilanteessa etsien poispääsyä.Ei helppoa pitkän suhteen jälkeen.Ei halua jäädä,ei haluaisi lähteäkään.

Kostoakaan en oikein ymmärrä tai ehkä joku saa siitä voimaa jatkoon en tiedä.

Kun erilaiset ihmiset tekevät ratkaisujaan ja ovat parisuhteissa keskenään milloin missäkin olosuhteissa ja mitä ihmeellisimmistä lähtökohdista,
        lienee selvää että on äärimmäisen harvinaista mikäli ajatukset menevät täysin samaa rataa eikä väärinymmärryksiä tule.

Laki on ainakin teoriassa sama kaikille mutta moraalikäsitykset sekä käyttäytymismallit ja tavat vaihtelevatkin maasta,ajasta,kulttuurista,uskonnosta ja mistä kaikesta johtuen.

Sinun mallisi ja ajatuksesi ovat omiasi,minä ajattelen omalla tavallani kuten muutkin ihmiset.

Syntyessäni homous on ollut rikos,nyt meillä oli homo ehdolla valtionpäämieheksi eli aika muuttuu ja me mukana.

Ei salarakas ollut mikään kostonväline ainakaan minulle,ehkä pakopaikka pahasta olosta ilman mitään matematiikkaa.

Toisaalta olen onnellinen siitä mitä tein.Sain onnen vaikka teinkin jotain joka soti omaa moraalia vastaan silloin kauan sitten.

• vk

Ei tietenkään oikeuta.

Meillä kaikilla on rajamme jolloin voimat eivät riitä ja minun rajani oli siinä,
        en osannut toimia muutenkaan vaikka jälkeenpäin voin viisastella omille teoille.

Elin siinä,erittäin vaikeassa tilanteessa etsien poispääsyä.Ei helppoa pitkän suhteen jälkeen.Ei halua jäädä,ei haluaisi lähteäkään.

Kostoakaan en oikein ymmärrä tai ehkä joku saa siitä voimaa jatkoon en tiedä.

Kun erilaiset ihmiset tekevät ratkaisujaan ja ovat parisuhteissa keskenään milloin missäkin olosuhteissa ja mitä ihmeellisimmistä lähtökohdista,
        lienee selvää että on äärimmäisen harvinaista mikäli ajatukset menevät täysin samaa rataa eikä väärinymmärryksiä tule.

Laki on ainakin teoriassa sama kaikille mutta moraalikäsitykset sekä käyttäytymismallit ja tavat vaihtelevatkin maasta,ajasta,kulttuurista,uskonnosta ja mistä kaikesta johtuen.

Sinun mallisi ja ajatuksesi ovat omiasi,minä ajattelen omalla tavallani kuten muutkin ihmiset.

Syntyessäni homous on ollut rikos,nyt meillä oli homo ehdolla valtionpäämieheksi eli aika muuttuu ja me mukana.

Ei salarakas ollut mikään kostonväline ainakaan minulle,ehkä pakopaikka pahasta olosta ilman mitään matematiikkaa.

Toisaalta olen onnellinen siitä mitä tein.Sain onnen vaikka teinkin jotain joka soti omaa moraalia vastaan silloin kauan sitten.

Vieläpä olet onnellinen tehdessäsi aviorikosta??

Minä en sen asian kanssa ainakaan voinut elää. Siksi olen kertonut miehelleni pettäneeni häntä. Enkä todellakaan näe mitään onnellista enää niissä tapahtumissa, mitä tapahtui salasuhteessani.

• onnellinen aviov
        vk kirjoitti:

Vieläpä olet onnellinen tehdessäsi aviorikosta??

Minä en sen asian kanssa ainakaan voinut elää. Siksi olen kertonut miehelleni pettäneeni häntä. Enkä todellakaan näe mitään onnellista enää niissä tapahtumissa, mitä tapahtui salasuhteessani.

vk vääristelet sanojani.Ei kai kukaan onnellinen ole pettäessään mutta minulle se oli portti pois pahasta olosta.Löysin onnen.

Sinulle ehkä seikkailu.En tiedä mitä löysit ?

En osannut tehdä sitä ratkaisua lähipiirin neuvoista ja tuesta huolimatta ennenkuin löysin ihmisen lähelleni joka sai avaamaan silmät silloin vuosituhannen vaihteessa.

En varmasti kadu kun nyt elän onnellisena,voisin olla samassa jamassa edelleen ja tietämäni mukaan exän nykyinen on samassa asemassa.

Suhteessa mutta yksin.Ilman hellyyttä.Ilman seuraa.Patjana toisen joskus sattumalta halutessa.Poispääsy siitä ei tosiaan aiheuta mitään moraaliongelmia mutta tee sinä omat ratkaisusi siten että löydät onnen.

Minulle kertominen ja jääminen ei tosiaan ollut vaihtoehto.

• syytön narttu
        1+1 kirjoitti:

ajattelen sitä toista petturina. En rakkaana ihmisenä. Sydämeni on täynnä vihaa ihmistä kohtaan joka loukkaa toista olemalla "ystävä" valheellisin perustein.
        Olis jättäny sitten reilusti. Se ei olis ollu niinkään paha asia. Olisin ymmärtänyt sen. Olimmehan niiin sopineetkin, että sitten kun tuntuu siltä sanomme reilusti, että tämä on tässä.
        Hän ei vaan voinut sitä tehdä...kysynkin, että miksiköhän??
        siksikö, että halusi jättää takaoven auki, jotta voisi tarpeen tullen käyttää taas.??!!

Se, että miksi kirjoittelen...Asiat jäi loppuun asti puhumatta tuon miehen kanssa.
        No olihan siinä kaikenlaista, mutta olisin luullut, että olisi sivisstyneesti osannut hoitaa tämänkin, mutta ei osannut :(
        o

1 1 taitaa olla edelleen rakastunut ja lujasti.

Kyllä se helpottaa mutta muista että toisille on helppo pukea tunteensa sanoiksi
        kun taas toisilta ei saa tietoa hohtimillakaan.(ainakaan miehiltä)
        Sivistyksen tasosta voi olla montaa mieltä ja parisuhdedraamoista tuskin sivistystä löytyy muutenkaan.

Tietenkin kukin katsoo omaa napaansa ja syyhän on AINA vastapuolessa eikö vain ?

• 1+1
        syytön narttu kirjoitti:

Kyllä se helpottaa mutta muista että toisille on helppo pukea tunteensa sanoiksi
        Sivistyksen tasosta voi olla montaa mieltä ja parisuhdedraamoista tuskin sivistystä löytyy muutenkaan.

Tietenkin kukin katsoo omaa napaansa ja syyhän on AINA vastapuolessa eikö vain ?

kyllä...tämä syyllinen narttu rakastui ja tunnusti rakkauttaan onnettomasti ihmiseen, joka osoittautuikin aivan muuksi kuin oli kuvitellut.

• 1+1
        1+1 kirjoitti:

kyllä...tämä syyllinen narttu rakastui ja tunnusti rakkauttaan onnettomasti ihmiseen, joka osoittautuikin aivan muuksi kuin oli kuvitellut.

vielä edelliseen jatkan.Tuo ihminen tiesi tunteeni kyllä, kerroin ne hänelle kyllä, vaikka kieltääkin sen, mutta torjui tunteeni kuitenkin. Eikä siinä mitään...olisin sen hyväksynytkin toisella tavalla, jos olis ajoissa sen kertonut, mutta vaan jatkoi kuitenkin kanssani.

Pieleen menevässä suhteessa ei kukaan ikuisuuksia jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan, vaan luovuttaa, kun raja tulee vastaan.
        Näin tapahtuu avieroissa kuin onnettomissa suhteissa, jossa vain toinen osapuoli on oikeasti osallisena ja tekemässä jotakin ratkaisuja suhteen eteen.
        Ei kukaan jaksa sellaista ikuisuuksiin...näin se vaan on.

Asiat olisi varmasti toisin jos olisi ajoissa lopettanut kaiken, koska ei tuntenut minua kohtaan mitään niin suurta, että olisi ollut valmis kanssani ns. avoimesti jakamaan asioitaan.

• sivistymätöntä
        syytön narttu kirjoitti:

Millainen ihminen käyttää itsestä tai toisesta naisesta sanaa "narttu"..? Tasotonta on kovin...

• syytön narttu
        sivistymätöntä kirjoitti:

Millainen ihminen käyttää itsestä tai toisesta naisesta sanaa "narttu"..? Tasotonta on kovin...

Millainen ?

Itsestään varma itseironiaa ymmärtävä vahva nainen kenties !

Monet positiivisessa mielessä kaveripiirissä käyttävät narttu,vosu,ämmä yms.
        termejä mutten hyväksy haukkuma ja nimittely sanoina mitään niistä.

• MarusjA

Ilmapiiri on pilaantunut. Suvaitsemattomuus on pop. Aikaisemmin täällä pystyi pohdiskelemaan omia mieltäpainavia asiota nyt on ilmassa keskusteluja joissa syytellään täällä anonyymeinä olevia ihan kuin olisivat niitä syyttelijöiden oman elämän henkilöitä. Milloin on kakkonen löytänyt täältä ykkösensä ja ykkönen kakkosensa. Onko jäänyt asiat selvittämättä vai miksi on tuo suuri tarve ja halu vakuuttaa että hei sinä olet minun elämästä. Tuollainen metsästys pilaa ajatustenvaihdon kokonaan. Saalistus on syytä jättää pois mutta jos huomaa itsessään piirteitä että epäilee jokaista kirjoittajaa "omaksi" joksikin olisi syytä hakea apua muualta kuin täältä.

• elämänkoulu

Miksi tosiaan tuomita yleisesti muita oman huonon kokemuksen perusteella.Se ihminen joka teki sinulle väärin on yksilö ja toimi noin juuri tällä kertaa.

Jollekin toiselle hän voi olla se oikea ja toimiakin aivan eri tavalla.

• H.K

Nyt osu ja upposi
        Minä juuri olen löytänyt täältä ihmisen joka on minulle ilkea livenäkin. Se on täysin totta tuo henkilö on täällä. EN ole halunnut alkaa hänen kanssa tukkanuottasille olen halunnut saada hänetkin keskustelemaan omista kokemuksistan rehellisesti eikä syytellen.
        KAikki tekevät virheitä olisin tosi onnellinen jos joskus voisimme tuon henkilön kanssa kesksutella ilman vihaa. Olen livenäkin ojentanut kättä monet,monet kerrat olen poliisille ilmoittanut haluni sovitteluun, mutta ei käy.

Maailma on pieni sanotaan.
        Minut on niin helppo tunnistaa kirjoitustyylini perusteella kuten kiusaajani tuoll a yhdessä ketjussa sanookin.

• aletheia
    • vaimo vieläkin

Kun tunteet ovat niin pinnalla kuin ne pettämisessä ovat, niin silloin tulee ylilyöntejä. Puolin ja toisin. Silti jollain tasolla sitä toivoisi, että toisen pettymys tai kipu saisi edes oikeuden olla olemassa. Jälleen puolin ja toisin. Omaa totuuttaan voi toki julistaa, hakea omille ajatuksilleen vahvistusta, mutta täytyykö se tehdä muiden kustannuksella? Muita haukkumalla tai mitätöimällä toisia?

Joku jo ketjussa kirjoittikin, että omia valintoja ei edes kritisoida tai kyseenalaisteta, vaan ilmoitetaan suoraan, että toinen on luuseri. Lähinnä kun kyse on puolisonsa luokse jäävästä petetystä. Itse tein aikoinani sen ratkaisun, enkä ole katunut. Mutta se vihamielisten vastusten määrä minulle oli käsittämätön. Minut leimattiin alta aikayksikön luuseriksi, tyhmäksi, läheisriippuvaksi ja pelkuriksi. Onneksi kävin samanaikaisesti terapiassa selvittelemässä ajatuksiani, ja sain sieltä aivan päinvastaisen viestin rohkeudesta ja vahvuudesta. Mutta jäi kaivelemaan aika pahasti se ajatus, että jos joku yrittää selvitä yksin, siis ilman ulkopuolista apua, ja turvautuu purkautumistarpeessaan näihin sivuihin, niin jälki voi olla rumaa. Omat jatukset voivat horjua, tai nehän horjuvat joka tapauksessa, ja voi olla vaikea löytää itseään ja omaa ääntään jos uppoutuu näihin sivuihin. Täällä on niin paljon vihaa, pettymystä ja kapeita näkökulmia. Sama on aivan varmasti niiden sivusuhteiden kohdalla, jotka tulevat jätetyksi. Pettymys on aivan takulla valtava, ja menetys on heidänkin kohdattava ja siitä selvittävä. Ei täällä pyöriminen ole heikkohermoisten hommaa.

• 1+1

kysyn, ettö mitä sinä sitten teet näillä sivuilla ??Jos asiasi ovat voin mallikkaasti ?Miksi sinun täytyy sitten lukea tätä täällä ??

• vaimo vieläkin

Käyn täällä vielä joskus harvakseltaan. Huono tapa tai tottumus. Aiemmin pahimmassa vaiheessa kävin tosi tiuhaan, joskus meni muutama tunti päivässä. Meni myös aika kauan, ennen kuin siinä kaiken keskellä tajusin, että se vihamielisyys ja paha olo, joka täällä oli, sai minut (ihan oikeasti) vielä vihaisemmaksi ja voimaan pahemmin. Kun oma elämä alkoi selvitä ja päätökset kirkastua, tuli jollain tavalla sellainen tunne, että haluasin tänne kaiken keskelle kirjoittaa, että selvitäkin voi, ja vielä yhdessä. Ainakin itse siinä alussa minulle oli tärkeitä ne muutamat selviytymistarinat, joita luin. Ajattelin silloin alussa, että jos joskus pääsen samaan, annan hyvän siltä osin kiertää.

En missään vaiheessa ole julistanut minun tieni olleen oikea tai ainoa. Minusta sellaista keskustelua on ylipäätään ihan järjetöntä käydä. On monia teitä, ja joku saa lohdun lukiessa näiltä sivuilta, että lähteä ja jättää voi, ja ihan hyvällä omallatunnolla. Kaikkea ei tarvitse sietää. Mutta toisinkin voi olla, joskus jäämisen takana on muutakin kuin pelkuriutta tai sitä luuseriutta. Sekin tieto voi olla jollekin hyödyksi.

Vastaukseksi edelliselle kysyjälle; en ole ihan varma miksi käyn yhä täällä. Välillä menee kuukausia ilman, ja välillä jopa kaksi kertaa päivässä, kuten nytkin. Tätä asiaa varmaan työstää jollain tavalla koko ikänsä vaikka sitä ei enää sen kummemmin ajattele. Ja toisaalta haluan, että joku tänään petetytyksi tullut saa myös toisenlaisen näkökulman asioihin.

• 1+1

tosiasiassa minäkin olen paljon hyvääkin täältä saanut ja juuri kannustusta siihen, että myös pettämisen ja sen tunnustamisen jälkeenkin voi olla toivoa vielä parisuhteessa, jos vaan molemmilla riittää uskoa siihen.
      KYLLÄ- terapiassa on käyty ja monesti. Voimat eikä taidotkaan olisi riittäneet kahden tätä selvittämään.

Omalta osaltani se jää nähtäväksi. Asia on vasta niin tuore. me molemmat puolisoina käymme sitä läpi yhä.
      En voi koskaan unohtaa sitä ilmettä ja sitä tuskaa, joka toisen kasvoilta kuvastuu, kun saa kuulla tulleensa petetyksi.Se on niin suuri loukkaus toista kohtaan. Nyt sen minäkin ymmärrän vasta.

Mieheni ei tässä vaiheessa edes halunnut tietää, kuka toinen osapuoli edes oli.
      Saattaa tulla päivä jolloin ,ehkä haluaa sen tietää.

Se, että tuleeko tämän jälkeen kaikki ennalleen?? sitä ei koskaan tiedä, kuin elämällä. Kaikki se mitä puuttui. Se on kuitenkin saanut aivan uuden arvon tämän myötä.
      Eli jotain hyvääkin, mutta kovan työn kautta ja kovalla hinnalla.

Tähän oli vaan mentävä.En voinut enää elää tuon asian kanssa. Menetin yöuneni, sain siitä seurauksena korkeat verenpaineet, sekä muut henkiset oireet mm. masennus, johon on tällä hetkellä lääkitys.

pettämisasiat on kylmäpäisten puuhaa ja sellaisten joilla todella kantti kestää. Kauan se minullakin kesti, mutta loppu tuli siihenkin.

Ken siihen leikkiin ryhtyy....ja toivottavasti ei kukaan!!
      ja jos niin kannattaa tehdä pelisäännöt selväksi alunalkaen...kenenkään tunteilla ei saa leikkiä ei oman puolison, eikä muidenkaan.

• kärähdintavallaan

Siis et jäänyt kiinni (vai jäitkö)vaan päätit kertoa ja siirtää osan tuskaa petetylle puolisollesi.
        Rehellistä toki ja nyt voit jakaa pahan olosi tekemistäsi virheistä puolison kanssa, varmasti hänelle kovaa.

Vaihtoehtoisesti et olisi kertonut vaan käynyt asian läpi itse mutta et jaksanut.

Ymmärrän tuon puolison "edes halunnut tietää, kuka toinen osapuoli edes oli" koska samassa tilanteessa olleena satunnainen pettäminen jonkun kasvottoman kanssa oli ehkä hyväksyttävissä mutta tietoisuus siitä kuka oli kyseessä olisi tuhonnut kaiken.

Toki olin vannonut etten kerro enkä kertonutkaan,myöhemmin kysyttäessä valehtelin kyseessä olleen vieraan josta hävitin kaikki yhteystiedot.

Jos olisin paljastanut kuinka läheltä ko.henkilö oli,olisi se ollut viimeinen niitti eikä mitään mahdollisuuksia jatkaa,liian suuri nöyryytys miehelleni.

Aikaa on mennyt kolmisen vuotta ja asia painuu unholaan.
        Salaisuus menee hautaan mukanani enkä aiheuta lisää tuskaa muille,
        itsekin selviän mutta joskus asia tulee mieleen.

No,virheistä oppii.

• mummeli

hyvä nyrkkisääntö :ajattele kuitenkin ensin muita ennenkuin itseäsi. Sillä pääsee pitkälle. Omahyväisyydellä ei voita mitään.

• 1+1

En jaksanut pitää asiaa omallatunnollani pidempään. Viime kesästä asti olin itkuinen, masentunut. TOTTAKAI se kummastuttaa puolisoa. Sen jälkeen kaikki terapiat ym.

Ei kenenkään tarvitse jaksaa määräänsä enempää...ei minunkaan. Halusin tuoda asian julki hänelle.
      Annoin hänelle tässä vaiheessa mahdollisuuden joko jatkaa tai hakea eroa minusta.
      Nyt on kaikki puitu terapeutin kanssa ja tällä hetkellä pelataan ns. avoimin kortein.

Ja todellakin näillä mennään nyt eteenpäin.
      Voin sanoa, että vaikeuksista huolimatta paljon on muuttunutkin parempaan suuntaan.

Tämä oli minun heikkouttani, ehkä jonkun mielestä, mutta tein tämän omalla tavallani. Joku voi unohtaa pettämisensä ja antaa itselleen sen anteeksi...minä en !!

• kärsi kärsi

Omalla tavalla kuitenkin siirsit pahan olon puolisollesi. Omaatuntoasi helpottaaksesi. Onko sekään oikein? Itse olisin kärsinyt omissa nahoissani tekemiseni.

• 1+1
        kärsi kärsi kirjoitti:

Omalla tavalla kuitenkin siirsit pahan olon puolisollesi. Omaatuntoasi helpottaaksesi. Onko sekään oikein? Itse olisin kärsinyt omissa nahoissani tekemiseni.

kyllä kärsinkin !! edelleen...kaikki seuraukset. mutta tein oikein. puolisollani oli oikeus tietää !!
        se kenen kantti kestää niin kestää...minun ei !!

en vaan voi elää valheessa enempää!!

nyt on pöytä puhtaana...ja uusi alku..vaikea toki, mutta mies haluaa jatkaa kanssani ja minä hänen !!

• 1+1

vielä tähän...kävin yksilöterapiassa minäkin ja pitkään keskustellessamme kerroin kaiken tapahtuneen. Tuo ihminen tuki minun ajatuksiani siitä,että kertoisin puolisolleni pettämisestä, rohkaisi siihen.

Asia mieittyäni tein sen.....puolisollani oli silloin valta päättää antaako anteeksi vaiko jättää??

Ja hän on antanut anteeksi....en olisi ansainnut tuollaista miestä rinnalleni kaiken tapahtuneen jälkeen.

Hän on kasvatukseltaan vanhanaikainen ja sanoi luvanneensa rakastaa minua myötä ja vastoinkäymisissä tapahtui mitä tapahtui. Olen oikeasti sitä mieltä, että tämä on uuden ja paremmankin alku. Mieheni suunnittelee tulevaisuutta kanssani yhä. Syksyllä matkaamme pariisiin viettämään hopeahäitämme. Muutamme kahden mökille ensi kesäksi.
        Nämä kaikki on puolisoni toiveita ja paljon muuta tulevaisuuden suunnitelmaa..eli elämä jatkuu kaikesta huolimatta.

Ehkä voin muutaman vuoden päästä jopa julistaa jollekin vastaavassa tilanteessa olevalle, että voi tästä jopa selvitäkin, mutta niinkuin sanottu päivä kerrallaan!!

• Yksi petetty
        1+1 kirjoitti:

vielä tähän...kävin yksilöterapiassa minäkin ja pitkään keskustellessamme kerroin kaiken tapahtuneen. Tuo ihminen tuki minun ajatuksiani siitä,että kertoisin puolisolleni pettämisestä, rohkaisi siihen.

Asia mieittyäni tein sen.....puolisollani oli silloin valta päättää antaako anteeksi vaiko jättää??

Ja hän on antanut anteeksi....en olisi ansainnut tuollaista miestä rinnalleni kaiken tapahtuneen jälkeen.

Hän on kasvatukseltaan vanhanaikainen ja sanoi luvanneensa rakastaa minua myötä ja vastoinkäymisissä tapahtui mitä tapahtui. Olen oikeasti sitä mieltä, että tämä on uuden ja paremmankin alku. Mieheni suunnittelee tulevaisuutta kanssani yhä. Syksyllä matkaamme pariisiin viettämään hopeahäitämme. Muutamme kahden mökille ensi kesäksi.
        Nämä kaikki on puolisoni toiveita ja paljon muuta tulevaisuuden suunnitelmaa..eli elämä jatkuu kaikesta huolimatta.

Ehkä voin muutaman vuoden päästä jopa julistaa jollekin vastaavassa tilanteessa olevalle, että voi tästä jopa selvitäkin, mutta niinkuin sanottu päivä kerrallaan!!

Oliko sinun miehellä epäilyjä, että petät vai tuliko pettäminen ihan yllätyksenä?

Itse halusin ehdottomasti tietää totuuden, kun oli epäilyjä mieheni pettämisestä. Sitä olen kyllä miettinyt, että jos en olisi mitään huomannut, niin olisinko ihan varmasti halunnut tietää. Nimittäin sen verran pahasti pettäminen sattui, meni usko ja luottamus ihan kaikkeen ja terveytenikin kärsi pahasti. Vaikka periaatteessa olen aina totuuden puolesta, niin ei voi ajatella kuin, että kylläpä sain totuudesta maksaa kovan hinnan. Niin on saanut kyllä miehenikin maksaa kovat oppirahat. Mekin olemme jääneet yhteen. Kai se sitten kuitenkin niin on, että kaikki mikä rakennetaan, niin täytyy rakentaa rehelliseltä pohjalta. Vaikka kuinka kovaa sattuisi.

Hyvää jatkoa sinulle ja miehellesi!

• 1+1
        Yksi petetty kirjoitti:

Oliko sinun miehellä epäilyjä, että petät vai tuliko pettäminen ihan yllätyksenä?

Itse halusin ehdottomasti tietää totuuden, kun oli epäilyjä mieheni pettämisestä. Sitä olen kyllä miettinyt, että jos en olisi mitään huomannut, niin olisinko ihan varmasti halunnut tietää. Nimittäin sen verran pahasti pettäminen sattui, meni usko ja luottamus ihan kaikkeen ja terveytenikin kärsi pahasti. Vaikka periaatteessa olen aina totuuden puolesta, niin ei voi ajatella kuin, että kylläpä sain totuudesta maksaa kovan hinnan. Niin on saanut kyllä miehenikin maksaa kovat oppirahat. Mekin olemme jääneet yhteen. Kai se sitten kuitenkin niin on, että kaikki mikä rakennetaan, niin täytyy rakentaa rehelliseltä pohjalta. Vaikka kuinka kovaa sattuisi.

Hyvää jatkoa sinulle ja miehellesi!

joissain sivulauseissa joskus tuli sellaistakin epäilyä, mutta ei koskaan mitään "kyttäilyä" taikka "pistareita" tehnyt.

Siten pettäminen tuli yllätyksenä hänelle...luulen.

Totuudesta saa maksaa kovan hinnan, mutta olen virheeni tehnyt,,,sille en voi enää mitään.
        Olen vain ihminen ja erehtyväinen siinä missä joku muukin.

Meidän / minun toimintamallini oli tämä. Toivon sen rakentavan uudelleen luottamuksen välillemme.

• peace and love

mentii kakarana naimisii sillon. Mukuloita on kolme.
      meillä myös omakohtasia kokemuksia vastaavasta ( avioliitossa oltu 17vuotta)
      mulle tuli ihan täytenä yllätyksenä kaikki.
      Käytiin terapiassa sen jälkeen ja kauan.puhutti ja puhuttii. Harva tietää mitä liittyy tällasee elämän vaiheesee ja mitä tunnustamisen jälkeen tapahtu.
      aikaa on kulunu tuosta viis vuotta ja ollaan yhes vieläki.
      Teit rohkean, mutta silti oikean teon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      957
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      82
      775
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe