vatsan kiristys ja rintojen suurennos kokemus

kokemusta rikkaampi

minulle tehtiin vatsankiristys, nahkaa lähti n 10cm alavatsalta ja samalla tyhjiin imetyksen jälkeisiin pusseihin täytettä. toimenpiteestä kohta vuosi. vatsan arpi punoittaa mutta siisti,vatsa näyttää PALJON paremmalta kuin ennen! :) tätä voin kaikille lämpimästi suositella jotka harkitsevat!itselleni jäi vielä raskausarpia leikkauksen jälkeenkin kun kaikkea sitä nahkaa ei saatu poistettua mutta maha on tosi slimmi. vatsalihakset myös ommeltiin yhteen ja tyrä korjattiin. Rintoihin olen hieman pettynyt, olisi pitänyt tehdä kohotusleikkaus samalla mitä lääkäri suosittelikin silloin, lopputulos aika roikko mutta täyteläinen ja luonnollinen. parempi kuin lähtökohta muttei niin hyvä kuin olisin toivonut. toinen implantti ei ole kiinittynyt alaosastaan ja tuntuu vähän oudolta ja sellaiseksi jääkin. arvet tosi huomaamattomat. loppujenlopuksi hyvä kokonaisuus kuitenkin! Jos joku haluaa kuvia esim vatsasta ennen ja jälkeen voin sähköpostilla laitella. :) siihen ehdottomasti kannattaa satsasta,ehkä ennemmin kuin rintoihin joiden kanssa voi näitä erinäisiä ongelmia tulla.

21

2231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roikko

Suunnittelen vastaavaa, mutta olen ihan alkumetreillä vasta enkä edes tiedä, miten asiassa aletaan edetä....

Eli missä sinut leikattiin, mitä maksoi ja miten kauan kesti, että kykenit töihin?

• alkuper

teen hyvin fyysistä työtä, olin 6vkoa sairaslomalla ja senkin jälkeen oli ainakin kolme viikkoa todella vaikeaa. vatsaleikkauksen vuoksi lähinnä,selkää ei saanut suoraksi,piti käyttää tukivaatteita ja varoa vatsaa ja liikaa nostamisia. rintaleikkauksen takiakin pitää varoa nostamista mutta rinnat eivät tuntuneet missään vatsaan verrattuna. suosittelen syys aikaa,tukivaatteita on paljon ja niitä on pidettävä kokoajan. itse meinasin kuolla kuumuuteen kun kesällä olin. meni vähän koko kesä siinä sitten.. rinnat 6600e ja vatsa 5500 sairaala kl:ssä helsingissä. tukivaatteet. kotiutus oli seuraavana päivänä ja olisin mieluusti ollut pidempään sairaalassa kuin sen yhden päivän. oli aika kamalaa ensipäivät,isot lääkitykset ja mitään ei saanut tehtyä ainakaan viikkoon. kävely,istuminen ,makaaminen ja kaikki oli vaikeeta.ei tietenkään kipeetä kun hyvät lääkkeet mutta silti vaikeaa!

• alkuper
        alkuper kirjoitti:

teen hyvin fyysistä työtä, olin 6vkoa sairaslomalla ja senkin jälkeen oli ainakin kolme viikkoa todella vaikeaa. vatsaleikkauksen vuoksi lähinnä,selkää ei saanut suoraksi,piti käyttää tukivaatteita ja varoa vatsaa ja liikaa nostamisia. rintaleikkauksen takiakin pitää varoa nostamista mutta rinnat eivät tuntuneet missään vatsaan verrattuna. suosittelen syys aikaa,tukivaatteita on paljon ja niitä on pidettävä kokoajan. itse meinasin kuolla kuumuuteen kun kesällä olin. meni vähän koko kesä siinä sitten.. rinnat 6600e ja vatsa 5500 sairaala kl:ssä helsingissä. tukivaatteet. kotiutus oli seuraavana päivänä ja olisin mieluusti ollut pidempään sairaalassa kuin sen yhden päivän. oli aika kamalaa ensipäivät,isot lääkitykset ja mitään ei saanut tehtyä ainakaan viikkoon. kävely,istuminen ,makaaminen ja kaikki oli vaikeeta.ei tietenkään kipeetä kun hyvät lääkkeet mutta silti vaikeaa!

niin ja pitkän aikaan maha oli sellainen että se tuntui tarvitsevan sitä tukiliiviä, ja vieläkin se on hieman kosketusarka. en usko että toimistohommiinkaan nopeesti pystyy kun istuminenkin oli hankalaa

• RömppänäLyyli

Heissan!! Ja kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Itselläni myös kamala löllykkä vatsa ja raskausarpia vaikka muille jakaa. Kiitos kaksosraskauden. Olen haaveillut vatsaleikkaksesta jo 13v.!! Nämä vuodet ovat olleet minulle henkisesti vaikeita, kun olen hoikka ihminen ja kaksikypmmisestä asti aina joutunut uimarannoilla kulkemaan uimapuvussa, kun muut ikäiseni kyättävät bikineitä. Vaateostoksilla pitää aina miettiä että vatsan saa piiloon...Eli tarpeeksi pitkiä paitoja ja sopivan löysiä ettei löysä makkkara paista vaatteen läpi :-(( Samoin jos sattuu tilanne että porukalla pitäisi mennä sekasaunaan, niin jätän väliin. en todella halua näytellä lauteilla miten "ihanasti" löysä makkara laskeutuu istuessa reisien päälle!!!
      Nyt sain asuntokaupasta hieman ylimääräistä ja todellakin aion mennä leikkaukseen. En kyllä millään malta odottaa syksyyn, vaan toivon leikkausta mahd. pian. Ensiviikolla ajattelin soittaa konsultaatio käynnille ajan.
      Harkinnassa on rinnat, raaskinko niitä laittaa samalaa kertaa. Tyhjät nahkapussit nekin. Lähinnä rintojen kohdalla pelottaa jos keho alkaa hylkimään ym.

Olisin erittäin kiinnostunut näkemään kuvia ennen ja jälkeen leikkauksen :-)))

• Roikko

Hei RömppänäLyyli!
        Minne aiot mennä leikkaukseen? Joko olet käynyt konsultaatiossa?
        Itse asustelen täällä Itä-Suomessa ja mietin kovasti, mikä sairaala olisi paras vaihtoehto varsinkin leikkauksen jälkeistä kotiutumista ajatellen. Ilmeisesti siinä ei ihan heti ole itse edes ajokunnossa...?!??

• Alunper

Laitatko jonkin sähköposti os tms niin voin sinne laittaa muutaman kuvan. Ehdottomasti jos miettii kummasta oli enemmän hyötyä vatsasta vai rinnoista niin vatsasta. Rinnatkin näyttävät usein paremmilta kuil vatsa siisti. Itsellä niitä raskausarpia vielä jäi ja se harmittaa toki mutta kaikkia ei vaan saa pois.

• Menossa samaan

Olisiko kuvia vielä mahd. Saada?

• RömppänäLyylikkä

Moikka taasen!!
      Voit laittaa kuvia tähän osoitteeseen : [email protected]

Itse tosiaan vielä mietin silikooneja, vatsan leikkautan varmasti!

• RömppänäLyylikkä

Ja mullekkin jää varmasti leikkauksen jälkeen raskausarpia(niitä on meinaan paljon)...Mutta saapahan ainakin sen ylimääräisen nahkan pois ja navan taas kohdilleen :-)

• kokon
        RömppänäLyylikkä kirjoitti:

Ja mullekkin jää varmasti leikkauksen jälkeen raskausarpia(niitä on meinaan paljon)...Mutta saapahan ainakin sen ylimääräisen nahkan pois ja navan taas kohdilleen :-)

Navan yläpuolella olevat arvet siirtyvä alavatsalle, mutta siis jäävät joka tapauksessa.

• RömppänäLyylikkä

Römppänälyylikkä odottelee kuvia :-D

• Kissstree

Tehdäänkö nuo kaikki operaatiot yhdellä kertaa? Kumpi leikkasi A vai H?

• leikelty

Mulle tehtiin toissapäivänä vatsan muotoilu (abdominoplastia, 4alueen rasvaimu vatsan alueelle),rintojen kohotus ja suurennus samalla kertaa. Olen siis vielä aika kipeä,mutta tyytyväinen... Minut leikattiin Virossa ja täältä eivät kyllä yhden yön jälkeen päästä,vaan olen yhteensä 5yötä tässä klinikan läheisessä hotellissa ja päivittäin lääkäriin yhteyksissä. Nyt suurimpana pulmana rintojen massiivinen turvotus, hirmu pinkeät ovat kudosnesteestä ja sitä pitäs varosvasti yrittää hieroa..

• Suomenvirotar

Leikelty; Minäkin olen ajatellut mennä Viroon leikkaukseen ja nyt kysyisinkin sinulta missä klinikalla sinut leikattiin?

Kuinka kauan kesti konsultointi kerrasta päästä leikkaukseen ja mitä tuo tuli maksamaan?

Todellakin olen kiinnostunut koska asia on minulle erittäin ajankohtainen ja toivotan sinulle hyvää toipumista siellä Virossa.

Osaako lääkäri ja hoitajat miten Suomea?

Itse asusin Virossa vuoden ja nyt olen muuttanut takaisin Suomeen mutta enemmän ymmärrän kuulemaani Viroa eli kun Virolaiset puhuu mutta itse en osaa rääkiä palju Eestin keelt!

Minulla on suomalainen henkilötunnut sekä Virolainen henkilötunnus kanssa, vaikka Suomalainen olenkin.

• leikelty

Suomenvirotar, kiitoksia, kovasti koitetaan toipua, mutta onhan nämä isoja leikkauksia ja aikaa vie palautuminen. Ajan sai konsultaatiosta n. kuukauden päähän, voi olla että saa nopeamminkin, mutta itse toivoin juuri tätä pääsiäistä edeltävää viikkoa. Lääkäri puhuu suomea, muttei ymmärrä ihan kaikkea ja selittää kyllä osan viroksi, mutta hyvin on tullut ymmärretyksi. Hoitajat sensijaan ovat osanneet todella hyvin suomea ja on tuntunut siltä,että pidetään hyvin huolta. Tulet varmaan hyvin toimeen, kun sulla kuitenkin tietyllä tavalla molemmat kielet hallussa. Kiitosta pitää antaa myös siitä,ettei täällä Viron päässä ole tarvinnut mitään odotella, vaan leikkaukseen mentiin suoraan paperientäytön ja keskustelun jälkeen. (erikseen keskustelin vielä nukutuslääkärin kanssa) Maksuista, ne tuli ihan täysin hinnaston mukaisesti, ja hintaa jäi vähän alle 10000. melkoinen summa, mutta tekisin tämän uudelleen (tämänhetkisestä kivuliaasta olotilasta huolimatta) , kyllä itsensä ja oman vartalonsa kanssa sinut oleminen on tärkeä asia ja useiden raskauksien ja laihdutuksen jälkeen ei ollut muuta mahdollisuutta kuin käyttää kirurginveistä. Tsemppiä sulle ja kerrohan, jos ja kun päädyt leikkaukseen lähtemään! :)

• VihdoinEroonLöysästä

Itse olen lähdössä huhtikuun lopulla viroon leikkaukseen. vatsanmuotoilu ja silikonit. Itse menen Jylhän kautta, entäs sinä Leikelty; Kenen konsultaation kautta ja kuka oli leikkaava lääkäri?

• leikelty

Minut leikkasi Katrin Krüunvald eli ei ollu toi Look, mitä kyllä myös mietin. Kannattaa muuten sitten varautua siihen, että joutuu olemaan pidemmän aikaa täällä Viron päässä, ja matkalle mukaa löysiä verkkareita tai lökäreitä,toppeja ja vetskarillisia huppareita. Turvotus on melkosta tonne kainaloihin asti eikä käsiä voi nostaa kovin korkealle,joten toi vaatetuspuoli pitää miettiä sen mukaan. Mulla oli löysiä pitkähihaisiakin,muttei niihin pysty pukeutumaan, en saa niitä pois päältä... vielä 2 yötä täällä ja sitten kotiin, huomenna vaihdetaan haavateipit ja tehdään kotiinlähtötarkastus, sitä jo ootellen :)

• Plötsimaha

Katri Kruunval oliko jälki siisti? Minäkin harkitsen leikkausta joten vastaus olisi tärkeä.

• Suomenvirotar

Hei leikelty; Kiitos tiedosta oli erittäin positiivista luettavaa ja nyt onkin säästöpudjetti päällä ja kun tarpeeksi saan rahaa niin hoidan itseni kyllä kuntoon, olen se ansainnut!

Hyvä asia oli myös että tiedän millaisia vaatteita minun kannattaa ja ei kannata pakata laukkuuni.

Jos voisit vielä kertoa missä klinikalla kävit?

Olen niin tohkeissani lukemastasi että toivon saavani nopeasti rahat kasaan ja itsenikin uuteen uskoon.

Kiitos paljon ja kaikkea hyvää sinulle ja ihanalle miehellesi joka on siellä sinun apuna ja tukena.

• Kanssamatkaaja

Mitenkäs teillä mennyt leikatut?

• justthinking

Olisiko kuvia vielä saatavilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe