Kaikki pääsevät taivaaseen!

Sapere aude

Jos Jumala (mikäli sellainen on olemassa) on Kaikkivaltias ja Rakkaus, ainoa looginen johtopäätös tästä on se, että kaikki pääsevät taivaaseen.

65

186

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaa päätelmäsi

Unohdit, että hän on myös oikeudenmukainen. Lisää se yhtälöösi ja kerro mihin lopputulokseen korjattu päätelmäsi johtaa.

• Ei ainakaan helvetin olemassaoloon.

• Miksi ei
        gloriana_demeter kirjoitti:

Ei ainakaan helvetin olemassaoloon.

Perustele.

• Miksi ei kirjoitti:

Perustele.

Kiduttaminen on oikeudenmukaisuuden vastakohta. Luulisi tämän olevan itsestäänselvyys.

• Perustele edelleen

Kiduttaminen on oikeudenmukaisuuden vastakohta. Luulisi tämän olevan itsestäänselvyys.

Perustele, että jotakuta kidutetaan.

Perustele, että kidutus ei voisi olla oikeudenmukainen seuraus riittävästä teosta.

• Perustele edelleen kirjoitti:

Perustele, että kidutus ei voisi olla oikeudenmukainen seuraus riittävästä teosta.

En voi perustella epätotta, on sinun tehtäväsi perustella helvetin olemassaolo.

"Perustele, että kidutus ei voisi olla oikeudenmukainen seuraus riittävästä teosta. "

Ei pelkästään pieni kidutus vaan ikuinen kidutus. Mikään teko mitä voi tehdä, ei voi olla niin paha kuin ikuinen kidutus.
        Rangaistus, joka on vain hyödytön väkivallalla mässäily, ei ole oikeudenmukaisuutta.

Miksi sinusta kidutus on oikeudenmukaista?

Ja epäuskoko on "riittävä" teko?

Kristinopissa on sellainen paradoksi, että esimerkiksi ihminen joka on omistautunut koko elämänsä tekemään hyvää: vaikkapa auttamaan köyhiä, sairaita ja halveksittuja, on vaikka vieläpä harras uskova joka uskoo, että hänen tulee toimia kuten toimii koska se on korkeamman tahto tuomitaan iänkaikkiseen kadotukseen koska tuo korkein sattui olemaan väärä jumala.

Varsinainen paradoksi on kuitenkin tämä, edellinen on vain epäoikeudenmukaisuutta: Kukaan uskovakaan ei voi varmasti vannoa etteivätkö tapaa Hitleriä ja Stalinia Taivaassa. Mikään syntihän ei ole niin suuri etteikö sitä voi saada anteeksi kun vain uskoo. Molemmille edellisille hemmoille kristinopppi, armo ja pelastus olivat tuttuja, heidän viimeiset hetket tuntemattomia joten kaikki on mahdollista... Jos Jumala vain on.

Sitä voi sitten miettiä oliko diktaattorien palkinto ansaittu ja hyväntekijän tuomio oikeudenmukainen.

• Älkää eksykö !

Ei ainakaan helvetin olemassaoloon.

Monelle jo tämäkin elämä on yhtä helvettiä, että sokea pitää olla jos luulee, ettei sitä lopullistakin helvettiä ole.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 10
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin ...

" Jos Jumala (mikäli sellainen on olemassa) on Kaikkivaltias ja Rakkaus,"

Salliiko RAKKAUS kaiken ? Jos sinulla on pieniä lapsia, annatko heidän tehdä mitä he haluavat, koska sinä rakastat heitä ? Laskea vaikka pulkalla ajotielle ?

Rakkaus nimenomaan asettaa ne RAJAT ! Jos elät miten huvittaa omien himojesi mukaan, miten kuvittelet pääseväsi taivaasen ??

Kirje heprealaisille 9 luku
        27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle. 28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ...

Hän ottaisi, mutta ei väkisin jos et anna ottaa.. Päätös on tehtävä tässä elämässä.

• Älkää eksykö ! kirjoitti:

Monelle jo tämäkin elämä on yhtä helvettiä, että sokea pitää olla jos luulee, ettei sitä lopullistakin helvettiä ole.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 10
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin ...

" Jos Jumala (mikäli sellainen on olemassa) on Kaikkivaltias ja Rakkaus,"

Salliiko RAKKAUS kaiken ? Jos sinulla on pieniä lapsia, annatko heidän tehdä mitä he haluavat, koska sinä rakastat heitä ? Laskea vaikka pulkalla ajotielle ?

Rakkaus nimenomaan asettaa ne RAJAT ! Jos elät miten huvittaa omien himojesi mukaan, miten kuvittelet pääseväsi taivaasen ??

Kirje heprealaisille 9 luku
        27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle. 28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ...

Hän ottaisi, mutta ei väkisin jos et anna ottaa.. Päätös on tehtävä tässä elämässä.

"Salliiko RAKKAUS kaiken ? Jos sinulla on pieniä lapsia, annatko heidän tehdä mitä he haluavat, koska sinä rakastat heitä ? Laskea vaikka pulkalla ajotielle ?"

Ei mutta normaali ihminen ei lastaan kiduta edes väliaikaisesti saati ikuisesti.

"Rakkaus nimenomaan asettaa ne RAJAT ! Jos elät miten huvittaa omien himojesi mukaan, miten kuvittelet pääseväsi taivaasen ?? "

Ainakaan minä en kuvittele mitään tuollaista. Enkä elä miten sattuu, omien himojeni mukaan.

"Hän ottaisi, mutta ei väkisin jos et anna ottaa.. Päätös on tehtävä tässä elämässä. "

Miten voi tehdä päätöksen, jos ei saa mitään vinkkiä edes siitä mikä olisi oikea päätös? En minä ole päättänyt olla uskomatta, minä en vain näe kristinuskossa mitään joka tekisi siitä enemmän todelsta kuin muistakaan uskonnoista.

• Älkää eksykö !

"Salliiko RAKKAUS kaiken ? Jos sinulla on pieniä lapsia, annatko heidän tehdä mitä he haluavat, koska sinä rakastat heitä ? Laskea vaikka pulkalla ajotielle ?"

Ei mutta normaali ihminen ei lastaan kiduta edes väliaikaisesti saati ikuisesti.

"Rakkaus nimenomaan asettaa ne RAJAT ! Jos elät miten huvittaa omien himojesi mukaan, miten kuvittelet pääseväsi taivaasen ?? "

Ainakaan minä en kuvittele mitään tuollaista. Enkä elä miten sattuu, omien himojeni mukaan.

"Hän ottaisi, mutta ei väkisin jos et anna ottaa.. Päätös on tehtävä tässä elämässä. "

Miten voi tehdä päätöksen, jos ei saa mitään vinkkiä edes siitä mikä olisi oikea päätös? En minä ole päättänyt olla uskomatta, minä en vain näe kristinuskossa mitään joka tekisi siitä enemmän todelsta kuin muistakaan uskonnoista.

" En minä ole päättänyt olla uskomatta, minä en vain näe kristinuskossa mitään joka tekisi siitä enemmän todelsta kuin muistakaan uskonnoista. "

Hyvä, että suhtaudut avoimesti, mutta uskon ymmärtää vasta, kun sen ottaa vastaan.
        Kristinusko on vain uskonto jos se ei elä. Ja miten se saadaan eläväksi ?

Ottamalla Jeesus vastaan : Sano vaikka näin: Jeesus en tunne sinua, mutta haluan tulla tuntemaan sinut, ilmaise minulle itsesi ja ota minut lapseksesi.

Kirje roomalaisille 10
        "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. "

Monelle usko syntyy, kun kuulee julistettavan evankeliumia, siellä missä Pyhä Henki toimii sana sattuu sydämeen, se ei ole vain kuollutta paperin makuista julistusta. Mene kuuntelemaan, tai kuuntele vaikka aluksi tv 7:aa

Evankeliumi Matteuksen mukaan 11
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14 luku
        6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Jeesus on tie, kun olet pyytänyt häntä sydämeesi hän alkaa johdattamaan sinua.. Haluat lukea Raamattua ja oppia tuntemaaan häntä enemmän ja paremmin. Voi käydä niin, että se mistä ennen pidit, ei nyt enää miellytä.

• Ota vastaan ..
        a-teisti kirjoitti:

Ja epäuskoko on "riittävä" teko?

Kristinopissa on sellainen paradoksi, että esimerkiksi ihminen joka on omistautunut koko elämänsä tekemään hyvää: vaikkapa auttamaan köyhiä, sairaita ja halveksittuja, on vaikka vieläpä harras uskova joka uskoo, että hänen tulee toimia kuten toimii koska se on korkeamman tahto tuomitaan iänkaikkiseen kadotukseen koska tuo korkein sattui olemaan väärä jumala.

Varsinainen paradoksi on kuitenkin tämä, edellinen on vain epäoikeudenmukaisuutta: Kukaan uskovakaan ei voi varmasti vannoa etteivätkö tapaa Hitleriä ja Stalinia Taivaassa. Mikään syntihän ei ole niin suuri etteikö sitä voi saada anteeksi kun vain uskoo. Molemmille edellisille hemmoille kristinopppi, armo ja pelastus olivat tuttuja, heidän viimeiset hetket tuntemattomia joten kaikki on mahdollista... Jos Jumala vain on.

Sitä voi sitten miettiä oliko diktaattorien palkinto ansaittu ja hyväntekijän tuomio oikeudenmukainen.

En nyt ihan ymmärtänyt mikä bointtisi oli.. Mutta, vaikka tekisimme kuinka paljon hyvää.. Ei se riitä pelastumiseemme.

Kirje roomalaisille 11
        6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Pelastus on jo valmis, ei tarvitse kuin ottaa vastaan !

Väärä Jumala ?! Mitä tarkoitat ? Että loppumetreillä, et kuitenkaan pelastuisiko ?

Ei Raamattu ole mikään ompas eipäs kirja. Uskomattoman on vaikea tajuta sitä, että uskova elää jo täällä maanpäällä yhteydessä Jumalaan !
        Ei se ala vasta taivaassa !
        Sinä voit nähdä vajavaisen uskovan mikä ei ehkä täytä kaikkia sinun kriteerejäsi, siitä millainen uskovan pitäisi ehkä mielestäsi olla..

Mutta, Jumala näkee sen ihmisen sydämen, vaikka hän on vajavainen, ( koska sama liha ja veri hänellä on kuin uskomattomallakin.).
        Mutta henki on eri ! Uskova haluaa elää lähellä Jumalaa ja joskus jopa muutkin ihmiset näkevät sen.. Monet uskoontulleet kertovat siitä,esim. siitä ihmisestä huokui RAUHA !

" etteivätkö tapaa Hitleriä ja Stalinia Taivaassa. Mikään syntihän ei ole niin suuri etteikö sitä voi saada anteeksi kun vain uskoo."

Tämä on asia myös mikä on uskomattomien vaikeaa tajuta..
        Ja onhan se inhimillisesti väärin.. Mutta Jumalan armo, koskee myös sitä suurinta syntistä !

Jos hän vain katuu ja anoo armahdusta Jumalalta. Mutta eikö se ole loppupeleissä silti oikeudenmukaista, ainakin niitä kohtaa jotka eivät elä ihan pyhäkouluopin mukaan ?

Ei Jumala ole väärämielinen vaan hän on armahtavainen !

Kirje roomalaisille 11
        " Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia: 3. ...
        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus ? ...
        Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."

Sinuakin hän on odottanut jo monet vuodet, milloin käännyt hänen puoleensa, että hän armahtaisi sinua ja pääsisit siihen iloon ja saisit rauhan sydämeesi, sitä maailma ei anna.
        Ps. 103
        3. hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, ... Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti. ... Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

• Ota vastaan .. kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt mikä bointtisi oli.. Mutta, vaikka tekisimme kuinka paljon hyvää.. Ei se riitä pelastumiseemme.

Kirje roomalaisille 11
        6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Pelastus on jo valmis, ei tarvitse kuin ottaa vastaan !

Väärä Jumala ?! Mitä tarkoitat ? Että loppumetreillä, et kuitenkaan pelastuisiko ?

Ei Raamattu ole mikään ompas eipäs kirja. Uskomattoman on vaikea tajuta sitä, että uskova elää jo täällä maanpäällä yhteydessä Jumalaan !
        Ei se ala vasta taivaassa !
        Sinä voit nähdä vajavaisen uskovan mikä ei ehkä täytä kaikkia sinun kriteerejäsi, siitä millainen uskovan pitäisi ehkä mielestäsi olla..

Mutta, Jumala näkee sen ihmisen sydämen, vaikka hän on vajavainen, ( koska sama liha ja veri hänellä on kuin uskomattomallakin.).
        Mutta henki on eri ! Uskova haluaa elää lähellä Jumalaa ja joskus jopa muutkin ihmiset näkevät sen.. Monet uskoontulleet kertovat siitä,esim. siitä ihmisestä huokui RAUHA !

" etteivätkö tapaa Hitleriä ja Stalinia Taivaassa. Mikään syntihän ei ole niin suuri etteikö sitä voi saada anteeksi kun vain uskoo."

Tämä on asia myös mikä on uskomattomien vaikeaa tajuta..
        Ja onhan se inhimillisesti väärin.. Mutta Jumalan armo, koskee myös sitä suurinta syntistä !

Jos hän vain katuu ja anoo armahdusta Jumalalta. Mutta eikö se ole loppupeleissä silti oikeudenmukaista, ainakin niitä kohtaa jotka eivät elä ihan pyhäkouluopin mukaan ?

Ei Jumala ole väärämielinen vaan hän on armahtavainen !

Kirje roomalaisille 11
        " Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia: 3. ...
        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus ? ...
        Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."

Sinuakin hän on odottanut jo monet vuodet, milloin käännyt hänen puoleensa, että hän armahtaisi sinua ja pääsisit siihen iloon ja saisit rauhan sydämeesi, sitä maailma ei anna.
        Ps. 103
        3. hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, ... Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti. ... Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

Pointti taisi olla juurikin se että siinä ei ole mitään järkeä, että hyvät ihmiset kituvat jos eivät ole tajunneet sokeasti uskoa taivaalliseen diktaattoriin ja lepytelleet sitä tarpeeksi. Joko Jumala tosiaan on luonut ihmiset omaksi kuvakseen tai mitä luultavammin ihmiset ovat luoneet jumalan omakseen.

• Älkää eksykö ! kirjoitti:

" En minä ole päättänyt olla uskomatta, minä en vain näe kristinuskossa mitään joka tekisi siitä enemmän todelsta kuin muistakaan uskonnoista. "

Hyvä, että suhtaudut avoimesti, mutta uskon ymmärtää vasta, kun sen ottaa vastaan.
        Kristinusko on vain uskonto jos se ei elä. Ja miten se saadaan eläväksi ?

Ottamalla Jeesus vastaan : Sano vaikka näin: Jeesus en tunne sinua, mutta haluan tulla tuntemaan sinut, ilmaise minulle itsesi ja ota minut lapseksesi.

Kirje roomalaisille 10
        "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. "

Monelle usko syntyy, kun kuulee julistettavan evankeliumia, siellä missä Pyhä Henki toimii sana sattuu sydämeen, se ei ole vain kuollutta paperin makuista julistusta. Mene kuuntelemaan, tai kuuntele vaikka aluksi tv 7:aa

Evankeliumi Matteuksen mukaan 11
        Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14 luku
        6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Jeesus on tie, kun olet pyytänyt häntä sydämeesi hän alkaa johdattamaan sinua.. Haluat lukea Raamattua ja oppia tuntemaaan häntä enemmän ja paremmin. Voi käydä niin, että se mistä ennen pidit, ei nyt enää miellytä.

Miten hihhuleiden voi olla niin vaikea käsittää että joku ei usko?
        Mutta vaikka uskoisin en pystyisi koskaan palvomaan verenhimoista diktaattoria, jonka mielestä kiduttaminen on oikeudenmukaisuutta.

Pyydä ihmeessä Jesseä ilmoittamaan minulle olemassaolostaan mutta en minä silti kristityksi kykenisi. En ole tarpeeksi moraalisesti korruptoitunut.

• Raamatussa on tällanen kohta (Johanneksen ilmestys, luku 20 jakeet 11-14):

"11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
      12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
      13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
      14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
      15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen."

Jos arvelet, että kaikki pääsevät taivaaseen, niin miten saat sovitettua tuon Raamatun kohdan arveluusi? Etenkin tuo jae 15 on huomionarvoisa. On kaksi eri joukkoa ihmisiä - ne, joiden nimi on elämän kirjassa, ja ne, joiden nimeä ei siellä ole. Miksi tällainen jako eri porukoihin, jos kaikki mielestäsi pääsevät taivaaseen?

TMIV

• Sapere aude

Raamattu ei olekaan looginen.

• Sapere aude kirjoitti:

Raamattu ei olekaan looginen.

Mutta Raamatulle usko perustuu, ja sille sen onkin perustuttava. Perustuminen tarkoittaa siis sitä, että usko ei voi pitää totena sellaista väitettä, mitä Raamattu ei vahvista.

Jos ihminen luo sellaisia päätelmiä ja näkemyksiä Jumalasta, joita Raamattu ei vahvista, hän luo vain itselleen epäjumalan. Sellainen on todella vaarallista.

TMIV

• toisintulkitsija
        tmiv kirjoitti:

Mutta Raamatulle usko perustuu, ja sille sen onkin perustuttava. Perustuminen tarkoittaa siis sitä, että usko ei voi pitää totena sellaista väitettä, mitä Raamattu ei vahvista.

Jos ihminen luo sellaisia päätelmiä ja näkemyksiä Jumalasta, joita Raamattu ei vahvista, hän luo vain itselleen epäjumalan. Sellainen on todella vaarallista.

TMIV

Usko perustuu Raamatulle, ainakin kunkin omalle tulkinnalle siitä. Mutta entä jos Raamattu onkin väärässä? Jos se on vain tavallisten ihmisten kirjoittama ja kokoama. Ja jos silti on olemassa Jumala, joka sallii taivaaseen kaikille paikan? Olisiko sinun uskollesi tai arjellesi tässä elämässä musertavaa, jos saisit tietää, että olet uskonut ihmisten tekemään kirjakokoelmaan ja totuus olisikin se että kaikki pääsevät taivaaseen? Jos se olisi musertavaa, miksi?

• Aamen !
        toisintulkitsija kirjoitti:

Usko perustuu Raamatulle, ainakin kunkin omalle tulkinnalle siitä. Mutta entä jos Raamattu onkin väärässä? Jos se on vain tavallisten ihmisten kirjoittama ja kokoama. Ja jos silti on olemassa Jumala, joka sallii taivaaseen kaikille paikan? Olisiko sinun uskollesi tai arjellesi tässä elämässä musertavaa, jos saisit tietää, että olet uskonut ihmisten tekemään kirjakokoelmaan ja totuus olisikin se että kaikki pääsevät taivaaseen? Jos se olisi musertavaa, miksi?

" Mutta entä jos Raamattu onkin väärässä? "

Mutta, kun ei ole.
        Ramatun profetiat ovat toteutuneet tähän asti.. Ja toteutuvat loppuun asti.
        Tuossa alla olevassa linkissä on mielenkiintoinen Raaamatun selitys,kuuntele se.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5365

" että olet uskonut ihmisten tekemään kirjakokoelmaan "

Ei se ole mikää ihmisten tekemä kirja kokoelma, vaan Pyhä Henki on innoittanut heidät kirjoittamaan sen mitä he kirjoittivat.
        Jos se olisi vain ihmisten kirjoittama opus, ei siinä olsi mitään voimaa, eikä elämää, kuten Raamatussa uskovalle on.

Se on JUMALAN SANA,.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15
        51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

• poispotkittu

Raamatusta löydät useita kohtia joissa Jumala lupaa pääsyn taivaaseen, mutta edellyttää myös ihmiseltä uskoa.
      Laitan pari hyvin tuttua kohtaa
      Psalmi 50:15 15 Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua.»
      Joh 3: 16 16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
      Ja lisää on Sinulle annettu - Hyvää Jumalan Sanan tutkistelua

• Sapere aude

Eikö "kaikki pääsevät taivaaseen" ole todettu aivan oikeaksi luterilaisen kristinopin mukaiseksi opiksi. Pastori Antti Kylliäinen oli Helsingin tuomiokapitulin kuultavana kyseisestä asiasta, eikä häntä todettu millään tavalla harhaoppiseksi.

• Antti Kylliäinen, vaikkakin pappi, on myös ihminen - inhimillinen ja erehtyvä, niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Koska hänen sanansa ihmisten taivaaseen pääsemisen suhteen ovat ristiriidassa sen sanoman kanssa, joka Raamatussa on tuhansien vuosien ajan kestänyt lukemattomat yritykset vesittää ja muuttaa sitä, on väistämättä todettava, että Kylliäinen ei vielä ole ymmärtänyt asiaa kokonaisuudessaan - tai ei ymmärtäessäänkään halua uskoa sitä todeksi ja sen takia levittää asiasta totuudenvastaisia ajatuksia.

• Sapere aude
        tmiv kirjoitti:

Antti Kylliäinen, vaikkakin pappi, on myös ihminen - inhimillinen ja erehtyvä, niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Koska hänen sanansa ihmisten taivaaseen pääsemisen suhteen ovat ristiriidassa sen sanoman kanssa, joka Raamatussa on tuhansien vuosien ajan kestänyt lukemattomat yritykset vesittää ja muuttaa sitä, on väistämättä todettava, että Kylliäinen ei vielä ole ymmärtänyt asiaa kokonaisuudessaan - tai ei ymmärtäessäänkään halua uskoa sitä todeksi ja sen takia levittää asiasta totuudenvastaisia ajatuksia.

Raamattu on myös inhimillisten ja erehtyväisten ihmisten kirjoittama. Ainoastaan sinäkö olet "ymmärtänyt asian kokonaisuudessaan"?

• Anfrin Bergman

Pitää muistaa, ettei taivaalta ole toistaiseksi löydetty yhtään "varmaa" paikkaa, mihin ihmiset vois päästa.... kenties jossain toisessa aurinkokunnassa saattaisi olla tämä uskonnon tuputtama "taivas"

• Taivas, niinkuin helvettikin ovat jotain tämän koko maailmankaikkeuden ja meidän käsityskykymme ulkopuolella olevia "tiloja" (paremman sanan puuttuessa). Me emme voi niitä välineillämme täältä käsin tutkia - niistä voidaan ainoastaan tehdä päätelmiä sen nojalla, mitä Jumalan sana Raamatussa niistä kertoo.

Myöskään Jumalaa emme saa mikroskooppiimme tutkittavaksi, että voisimme sitten päättää, miltä osin voimme uskoa Häneen ja miltä emme.

TMIV

• RaamatussaMainitaanH

Jumala on rakkaus, mutta kaikki eivät pääse taivaaseen. Vain ne pääsevät taivaaseen, jotka ottavat vastaan Jeesukselta eli Yeshualta pelastuksen. Yeshuan uhri Golgatan ristillä oli kallis ja osoitti suurta rakkautta syntisiä ihmisiä kohtaan.

Jos ihminen torjuu Yeshuan pelastuksen, niin hän ei voi vaatia mitään taivaspaikkaa. Silloin hänet tuomitaan oikeudenmukaisesti ja se paikka on helvettti. Raamattu kertoo tästä.

• Mitä oikeudenmukaista on kiduttaa ihmistä, joka ei kykene uskomaan mitä tahansa?
        Mitä oikeudenmukaista on kidutuksessa ylipäätään?

• Sapere aude

Mitä oikeudenmukaista on kiduttaa ihmistä, joka ei kykene uskomaan mitä tahansa?
        Mitä oikeudenmukaista on kidutuksessa ylipäätään?

Jumala vaikuttaa sadistilta:(

• Tosi kuin vesi

Ei voi olla mahdollista. Miten ihminen joka ei usko Jumalaan (ateisti) voisi päästä taivaaseen? Hänen oma vakaumuksensa kieltää häntä pääsemästä sinne. Jumala ottaa kyllä ihmisen vakaumuksen huomioon. Ei hän toimi ihmisen omaa tahtoa vastaan vaan hienotunteisesti jättää ateistin taivaan ilojen ulkopuolelle.

• Tuo oli minusta hyvin sanottu. Jokainen ihminen saa vain sen, mitä itse haluaa, ja vain niistä vaihtoehdoista, mitkä Jumala on antanut. Vaihtoehtoja ei voi ihminen itse tietenkään keksiä lisää, koska tämä on Jumalan luoma maailmankaikkeus.

Jumalakin saa lopulta täsmälleen sen, mitä Hän haluaakin, sillä yli kaiken Hänen olemuksensa on rakkaus, joka ei pakota, vaan antaa todellisen vaihtoehdon.

TMIV

• tmiv kirjoitti:

Tuo oli minusta hyvin sanottu. Jokainen ihminen saa vain sen, mitä itse haluaa, ja vain niistä vaihtoehdoista, mitkä Jumala on antanut. Vaihtoehtoja ei voi ihminen itse tietenkään keksiä lisää, koska tämä on Jumalan luoma maailmankaikkeus.

Jumalakin saa lopulta täsmälleen sen, mitä Hän haluaakin, sillä yli kaiken Hänen olemuksensa on rakkaus, joka ei pakota, vaan antaa todellisen vaihtoehdon.

TMIV

Entä jos ei ei usko tämän jumalan sinun mukaasi antamista vaihtoehdoista?
        Miten voi tehdä valintaa asioista, joihin ei usko?

Ja mikä todellinen vaihtoehto on se, että joko teet näin tai kidut....järki käteen nyt.

• Niinhän se

Entä jos ei ei usko tämän jumalan sinun mukaasi antamista vaihtoehdoista?
        Miten voi tehdä valintaa asioista, joihin ei usko?

Ja mikä todellinen vaihtoehto on se, että joko teet näin tai kidut....järki käteen nyt.

"Entä jos ei ei usko tämän jumalan sinun mukaasi antamista vaihtoehdoista?"

Sitten et usko ja kannat siitä koituvat seuraukset.

"Ja mikä todellinen vaihtoehto on se, että joko teet näin tai kidut"

Niinhän se viime kädessä menee. Valinta on omasi. Valinnallasi on seurauksensa.

• Niinhän se kirjoitti:

"Entä jos ei ei usko tämän jumalan sinun mukaasi antamista vaihtoehdoista?"

Sitten et usko ja kannat siitä koituvat seuraukset.

"Ja mikä todellinen vaihtoehto on se, että joko teet näin tai kidut"

Niinhän se viime kädessä menee. Valinta on omasi. Valinnallasi on seurauksensa.

"Sitten et usko ja kannat siitä koituvat seuraukset."

Epäuskolla ei nimenomaan ole mitään vaikutusta asiaan. Kaikkien tietoisuus loppuu ihan yhtälailla.

Mutta koska olet ilmeisesti kristitty, niin sinusta minun tulisi kuolemanjälkeen kitua. Ja ainoastaan sen takia, etten usko kaikkea mitä kuulen tai luen.

"Niinhän se viime kädessä menee. Valinta on omasi. Valinnallasi on seurauksensa. "

Sairasta. Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä?

• Tosi kuin vesi

Epäuskolla ei nimenomaan ole mitään vaikutusta asiaan. Kaikkien tietoisuus loppuu ihan yhtälailla.

Mutta koska olet ilmeisesti kristitty, niin sinusta minun tulisi kuolemanjälkeen kitua. Ja ainoastaan sen takia, etten usko kaikkea mitä kuulen tai luen.

"Niinhän se viime kädessä menee. Valinta on omasi. Valinnallasi on seurauksensa. "

Sairasta. Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä?

"Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä? "

Eihän se enää mitään uskoa ole, jos on näyttöä. Raamattu puhuu, että aikojen lopussa Jumala näyttää itsensä kansakunnille. Mutta silloin on taas liian myöhäistä uskoa, koska usko tai uskottomuus on muuttunut vedenpitäväksi näytöksi. Silloin kaikki näkevät Jumalan: ateistit ja uskovat. Jopa itse Saatanakin. Ja lopulta kaikki tuomitaan. Kaikki joutuvat kadotukseen, mutta Jumala armahtaa poikansa johdosta ne, jotka uskovat Häneen. Niin yksinkertaista ja mutkatonta on kristinusko!

• Tosi kuin vesi kirjoitti:

"Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä? "

Eihän se enää mitään uskoa ole, jos on näyttöä. Raamattu puhuu, että aikojen lopussa Jumala näyttää itsensä kansakunnille. Mutta silloin on taas liian myöhäistä uskoa, koska usko tai uskottomuus on muuttunut vedenpitäväksi näytöksi. Silloin kaikki näkevät Jumalan: ateistit ja uskovat. Jopa itse Saatanakin. Ja lopulta kaikki tuomitaan. Kaikki joutuvat kadotukseen, mutta Jumala armahtaa poikansa johdosta ne, jotka uskovat Häneen. Niin yksinkertaista ja mutkatonta on kristinusko!

Suomenkieli ei taas ymmärrä sana vivahteita. Usko, jolle ei ole näyttöä on sokeaa uskoa (faith). Minä puhun eri asiasta (believe).

Mutta kuitenkin en kykene uskomaan sokeasti, eli olen kristinuskon mukaan tuomittu sen vuoksi.
        Edelleen olen vailla vastausta siitä, että mikä logiikka tässä on...

Olen tuomittu sen vuoksi että en pysty vain automaattisesti uskomaan johonkin.
        Reilu meininki :D

• sivusta seurannut

Suomenkieli ei taas ymmärrä sana vivahteita. Usko, jolle ei ole näyttöä on sokeaa uskoa (faith). Minä puhun eri asiasta (believe).

Mutta kuitenkin en kykene uskomaan sokeasti, eli olen kristinuskon mukaan tuomittu sen vuoksi.
        Edelleen olen vailla vastausta siitä, että mikä logiikka tässä on...

Olen tuomittu sen vuoksi että en pysty vain automaattisesti uskomaan johonkin.
        Reilu meininki :D

Vastaus piilee Jeesuksen vastaanottamisessa. Vaikka et nyt uskokaan häneen niin puhupa Jeesukselle, että hän ottaisi sinutkin omaksensa, niin hän ottaa ja sinäkin sitten ymmärrät mistä on kyse uskossa.

Joh 1:9-14 "Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta:

• sivusta seurannut kirjoitti:

Vastaus piilee Jeesuksen vastaanottamisessa. Vaikka et nyt uskokaan häneen niin puhupa Jeesukselle, että hän ottaisi sinutkin omaksensa, niin hän ottaa ja sinäkin sitten ymmärrät mistä on kyse uskossa.

Joh 1:9-14 "Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta:

Miksi kukaan puhuisi millekään, johon ei usko?

Olen muuten tehnyt noin joskus huvikseen. Mitään ei kuulunut. Sitten tulee hihhuli kertomaan, etten tarkoittanut sitä...no en helvetti voi tarkoittaakaan kun en usko.

Ei sillä että kristinusko olisi mitenkään ainutlaatuinen tai ansaitsisi mitään ertyiskohtelua ennen kuin joku onnistuu tuottamaan todisteita.

• Sinä valitset

"Kaikkien tietoisuus loppuu ihan yhtälailla."

Me olemme kaikki ikuisuusolentoja.

"sinusta minun tulisi kuolemanjälkeen kitua"

Minä toivoisin, että sinä pelastuisit.

"etten usko kaikkea mitä kuulen tai luen."

Ei sinun kaikkea pidäkään uskoa.

" Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä? "

Etkö sinä itse päätä minkälaisen näytön sinä vaadit?

• Sinä valitset kirjoitti:

"Kaikkien tietoisuus loppuu ihan yhtälailla."

Me olemme kaikki ikuisuusolentoja.

"sinusta minun tulisi kuolemanjälkeen kitua"

Minä toivoisin, että sinä pelastuisit.

"etten usko kaikkea mitä kuulen tai luen."

Ei sinun kaikkea pidäkään uskoa.

" Minkä valinnan on tehnyt jos ei vain pysty uskomaan ihan mitä tahansa, ilman näyttöä? "

Etkö sinä itse päätä minkälaisen näytön sinä vaadit?

"Me olemme kaikki ikuisuusolentoja."

Tämän puolesta ei ole mitään näyttöä mutta sitä vastaan on kaikki näyttö.

"Minä toivoisin, että sinä pelastuisit."

Miltä? jumalasi kuvitteelliselta "oikeudenmukaiselta" rangaistukselta.

"Ei sinun kaikkea pidäkään uskoa."

Kerro ihmeessä miten minun tulisi erotella yksi toisesta, muutoin kuin näytön perusteella?

"Etkö sinä itse päätä minkälaisen näytön sinä vaadit? "

En minä sitä hatustani vedä. Vaadin vakuuttavan näytön, joka ei anna tilaa hallusinaatiolle yms.
        Tieteellinen näyttö siis kelpaa hyvin.

• "Ei hän toimi ihmisen omaa tahtoa vastaan vaan hienotunteisesti jättää ateistin taivaan ilojen ulkopuolelle. "

Antaako jumalasi hienotunteisesti ateistin kuolla pois?

Ja usko on eriasia kuin tahto. Useat ateistit toivoisivat voivansa uskoa. Minä en toivo pystyväni uskomaan asioihin, joista ei ole näyttöä.

• Tosi kuin vesi

"Ei hän toimi ihmisen omaa tahtoa vastaan vaan hienotunteisesti jättää ateistin taivaan ilojen ulkopuolelle. "

Antaako jumalasi hienotunteisesti ateistin kuolla pois?

Ja usko on eriasia kuin tahto. Useat ateistit toivoisivat voivansa uskoa. Minä en toivo pystyväni uskomaan asioihin, joista ei ole näyttöä.

"Antaako jumalasi hienotunteisesti ateistin kuolla pois?"

Ei hän antaisi, mutta ateisti antaa itsensä kuolla pois kääntämällä selkänsä Jumalalle.

• Tosi kuin vesi kirjoitti:

"Antaako jumalasi hienotunteisesti ateistin kuolla pois?"

Ei hän antaisi, mutta ateisti antaa itsensä kuolla pois kääntämällä selkänsä Jumalalle.

Hienoa. En ole muuta halunnutkaan kuin yhden elämän.

• Tosi kuin vesi

"ennen kuin joku onnistuu tuottamaan todisteita"

Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
      "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• Kyllä minä uskoisin muihinkin kuin voodoo zombeihin jos joku nousisi kuolleista. Se ei vain todistaisi mitään jumalista.

Jos löytyisi näyttöä JUMALISTA, niin sitten uskoisin niihin.

• Sapere aude

Rikkaus näyttää aika pahalta asialta tämän raamatunkohdan mukaan:(

• gloriana_demeter kirjoitti:

Kyllä minä uskoisin muihinkin kuin voodoo zombeihin jos joku nousisi kuolleista. Se ei vain todistaisi mitään jumalista.

Jos löytyisi näyttöä JUMALISTA, niin sitten uskoisin niihin.

Et uskoisi. Noin parisen tuhatta vuotta sitten Jumala todella oli itse ihmisenä tässä maailmassa. Hän teki kaikenlaisia tekoja, joita ei kertakaikkiaan voi ihminen saada aikaan. Silloinkin oli tuhansia ihmisiä, jotka eivät omin silmin nähdessäänkään suostuneet uskomaan.

Mikä sinut saisi toimimaan yhtään erilailla?

TMIV

• toisintulkitsija
        tmiv kirjoitti:

Et uskoisi. Noin parisen tuhatta vuotta sitten Jumala todella oli itse ihmisenä tässä maailmassa. Hän teki kaikenlaisia tekoja, joita ei kertakaikkiaan voi ihminen saada aikaan. Silloinkin oli tuhansia ihmisiä, jotka eivät omin silmin nähdessäänkään suostuneet uskomaan.

TMIV

Mistä muualta kuin Raamatusta tiedät, että kuvaamasi tapahtumat ovat joskus tapahtuneet? Siis että Jumala inkarnoitui ihmiseksi, että hän teki jumalallisia ihmetekoja ja silti tuhannet ihmiset eivät uskoneet?

Eikö se ole ihmeellistä, ettei niistä asioista mikään muu lähde kerro mitään ennen kuin niistä tuli kristittyjen perimätietoa?

• tmiv kirjoitti:

TMIV

Kyllä minä vaan uskoisin (muihinkin kuin voodoo) zombeihin jos kuolleet heräisivät ja lähtisivät kävelemään. Miksi en uskoisi?

"Hän teki kaikenlaisia tekoja, joita ei kertakaikkiaan voi ihminen saada aikaan"

Väite on tyhjä jos sille ei ole perusteita.

• uskissss

Jumala on rakkaus. Jeesuksen pelastuksen vastaan ottanut pääsee taivaaseen.

Jos Jeesusta ei ota vastaan pelastajanaan niin joutuu helvetttiin. Tästä on aivan selvät sävelet Raamatussa. Helvettti on olemassa ja tulinen järvi on olemassa. Rangaistus on ikuinen.

• miss ei kirj.

Miltä tuntuu uskoa tuollaista? Itse en kestäisi. Sairasta.

• Sapere aude

Tuntuu todella irvokkaalta kun puhutaan Jumalan rakkaudesta ja ikuisesta tulijärvestä samaan aikaan. Kuinka sairas oletkaan?

Jeesuksen vastaanottaminen merkitsee käytännössä yleensä jonkin uskonlahkon orjuutta. Jeesus taipuu moneen muottiin palvelemaan uskonnollisten vallanpitäjien etuja.

• Kui
        Sapere aude kirjoitti:

Tuntuu todella irvokkaalta kun puhutaan Jumalan rakkaudesta ja ikuisesta tulijärvestä samaan aikaan. Kuinka sairas oletkaan?

Jeesuksen vastaanottaminen merkitsee käytännössä yleensä jonkin uskonlahkon orjuutta. Jeesus taipuu moneen muottiin palvelemaan uskonnollisten vallanpitäjien etuja.

"Jeesuksen vastaanottaminen merkitsee käytännössä yleensä jonkin uskonlahkon orjuutta".

Noinhan se menee, se että "Vain uskoo" ei riitä.

• Ex-hellari
        Kui kirjoitti:

"Jeesuksen vastaanottaminen merkitsee käytännössä yleensä jonkin uskonlahkon orjuutta".

Noinhan se menee, se että "Vain uskoo" ei riitä.

Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllä kymmenysten maksaminen on "pelastumisen" ehto. Et ole "uskossa", jos et anna rahaa seurakunnalle.

• uskisssss
        miss ei kirj. kirjoitti:

Miltä tuntuu uskoa tuollaista? Itse en kestäisi. Sairasta.

Jos kaikki pääsisivät taivaaseen, niin täällä maan päällä voisi elää oman elämänsä kuin paholainen.

Jumala on luonut ihmisen sellaiseksi, jolla on vapaa oma tahto. Jos ihminen ei ota vastaan Jeesuksen eli Yeshuan pelastusta eikä tottele Jeesusta, niin sellainen ihminen ei pääse Jumalan valtakuntaan. Sellaiselle ihmiselle luetaan pahuudestaan rangaistus, joka on ikuinen kärsimys helvetttissä.

Mutta vaikka olemme kaikki epätäydellisiä ja syntisiä, niin jos nöyrästi kadumme tekojamme, pyydämme syntejämme anteeksi Jeesukselta sekä alamme totella Jeesusta eli teemme parannuksen, niin silloin silloin meille annetaan taivaspaikka. Taivaaseen pääsee Jeesukseen uskoneet ja Jeesusta vapaasta omasta tahdosta totelleet ihmiset.

• yx vaan
        Ex-hellari kirjoitti:

Puhutaan mitä puhutaan, mutta kyllä kymmenysten maksaminen on "pelastumisen" ehto. Et ole "uskossa", jos et anna rahaa seurakunnalle.

Kirkkohan se vaatii vaikka ulosottoteitse rahansa kaikilta jäseniltänsä. Se taitaapi olla ev lut kirkon 2pelastumisen" ehto.

• --------------------
    • Ei kaikki pääse taivaaseen. Jos on vähänkään Raamattua lukenut niin ei voi kuin hämmästellä sitä että joku ajattelee kaikkien pääsevän taivaaseen.

• Lisään vielä, että ei sinne ketään väkisin viedä. Eihän sinne kaikki edes halua mennä, viittaan siihen kun lukee tätäkin palstaa. Viimeisellä tuomiolla se selviää ketkä pääsevät ja ketkä eivät.

• BFE
        uskotar kirjoitti:

Lisään vielä, että ei sinne ketään väkisin viedä. Eihän sinne kaikki edes halua mennä, viittaan siihen kun lukee tätäkin palstaa. Viimeisellä tuomiolla se selviää ketkä pääsevät ja ketkä eivät.

Voisitko tehdä ytimekkään listan siitä ketkä noin yleisesti eivät pääse?

• BFE kirjoitti:

Voisitko tehdä ytimekkään listan siitä ketkä noin yleisesti eivät pääse?

Jos nyt kuitenkin annettaisiin tuomiovalta Pojalle niinkuin Raamatussa sanotaan
        " Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, [Matt. 25:31

• Kui
        uskotar kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin annettaisiin tuomiovalta Pojalle niinkuin Raamatussa sanotaan
        " Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, [Matt. 25:31

Entäs jos sittenkin jonakin kauniina päivänä/aikana tapahtuisi sellainen 'ihme' että jokaikinen yhtäkkiä "haluaisikin" päästä taivaaseen -niin mitä mieltä? -Pääsisivätkö, tai haluaisitteko edes todella että kaikki sinne pääsisivät.?

Minä en oikein ymmärrä itseäni, - mutta mulla vaan kaiken aikaa on sellainen fiilis,(rivien välistä luettuna) että tosi uskova ei oikein ihan pohjaan asti edes haluakaan että kaikki pelastuisivat.

Tosi uskova kun pitää hyvinkin tiukasti kiinni ajatuksesta että suurinta osaa ihmiskunnasta kidutetaan loputtomasti, joka ajatus valitettavasti kyllä kalskahtaa siltä vain, että kosto on niin suloinen. Minkäänlaista "rakkautta" olen kyllä kyvytön tuossa näkemään.

--

Tai onko niin, että no hätä, koska Raamatussa sanotaan että kaikki eivät pääse, -niin noin ei voi käydä? - Kuitenkin Raamatunkin mukaan Jumala tahtoo kaikkien pelastuvan, mutta tässä tapauksessa Jumalan on kai mahdoton toteuttaa tahtonsa?

• Sapere aude
        uskotar kirjoitti:

Lisään vielä, että ei sinne ketään väkisin viedä. Eihän sinne kaikki edes halua mennä, viittaan siihen kun lukee tätäkin palstaa. Viimeisellä tuomiolla se selviää ketkä pääsevät ja ketkä eivät.

"Viimeisellä tuomiolla se selviää ketkä pääsevät ja ketkä eivät."

Mielenkiintoista on lukea Viimeisestä tuomiosta (Matt. 25). Loppusijoituspaikkaansa ei voi tietää etukäteen.

• Sapere aude
        Sapere aude kirjoitti:

"Viimeisellä tuomiolla se selviää ketkä pääsevät ja ketkä eivät."

Mielenkiintoista on lukea Viimeisestä tuomiosta (Matt. 25). Loppusijoituspaikkaansa ei voi tietää etukäteen.

Tämä oli siis tarkoitettu nimimerkille uskotar

• seppo seponpoika

Pääseekö kaikki taivaaseen oikeasti? Voiko pahaa tehdä ilman tuomiota ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4801
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      188
      3745
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      182
      3395
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      76
      3175
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2899
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1984
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1921
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      179
      1724
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1676
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1385
    Aihe