tähtiartisti kilipailu!.

sammunut tähti

Taas alkaa Tähtiertistikilpailu,käykäähän katsomassa kilipailukalenterista missä ja milloin ovat sinun kotiseudulla.

19

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artistitähteet

      Ovatko aiemmat voittajat saavuttaneet kovastikin mainetta ja kunniaa - vai menettäneet pelkästään rahaa kisamatkoihin ym?
      Taitavat olla edelleen kaljabaarin nurkassa kara-ookkaavia nobodeja.

      • KK

        Minä ainakin tunnen monta voittajaa, jotka keikkailevat orkesterin kanssa tai muuten esiintyvät ja harrastavat musiikkia. Kaikkihan eivät edes halua ammatikseen tehdä laulamista, vaan harrastavat muun työn ohella.
        Vanhemmissa sarjoissa on jo paljon eläkeläisiä, tuskin he kaipaavat mitään suurta menestystä.
        En yhtäkään voittajaa tiedä, jotka toikkaavat vain kaljabaarien nurkissa , vaikka joskus saattavat käydäkin laulamassa karaokea, mikä paha asia se nyt sitten on?
        Yksi oululainen voittaja on TV:ssä siinä Voice of Finland-ohjelmassa ja pääsi kaksintaistelusta jatkoon.
        Mielestäni minkään kilpailun voitto ei takaa pelkästään mainetta ja kunniaa, jos itse ei tee sen eteen mitään, tämähän on vain hyvä ponnahduslauta, jota voi hyödyntää.


    • milenkiinnolla...

      Kuka tietää, että näistä kaiken maailman karaoke kisoista olisi noussut joku tähti, joka olisi levyttänyt tai ainakin saanut tehdä keikkaa. Vanhat kisojen voittajat miten on

      • KK

        Tähtiartistikisassa kaikki voittajathan ovat levyttäneet ainakin sen itselle tehdyn laulun ja muitakin. Sen ainakin tiedän, että moni keikkailee. Vastasin jo tuohon edelliseen.


    • SalainenAgentti 007

      Kilpailuthan taitavat olla ravintoille vain hyvä tapa hankkia lisää asiakkaita. Siksi jokaisessa ravintossa on joka perjantai joku kilpailu...

    • mielenkiinnolla...

      No kerropa joku nimi, joka on siis noussut kuuluisuuteen karaokekisoista ja päässyt esiintymään esim. televisioon tai viihdetoimiston listoille, jotka välittävät keikkoja.

      • KK

        Kerroin tuolla aiemmin, että karaokekilpailut ovat vain ponnahduslauta ja jos itse ei tee mitään, niin ei varmasti pääse huipulle.
        Kerroin myös että tiedän monia, jotka keikkailevat, en ole kysellyt minkä toimiston kautta tekevät työtään vai mainostavatko itse.
        Ainakin viime vuonna eräs tuttavani sai levytyssopimuksen erään ko.toimiston edustajan kautta, mutta sekin on vielä niin alussa, etten kerro nimiä.

        Mutta seuraapa tuota Voice of Finland-ohjelmaa, siellä on jatkossa oululainen Tanja, joka on vuoden 2005 Tähtiartistikisan kuningatar ja vuonna 2010 Valtakunnan mestarit kisan nuorten sarjan voittaja.

        Tunnettuja laulajia, jotka ovat sanoneet harrastaneensa karaokea mm. Jari Sillanpää, ensimmäinen tangokuningatar Arja Sipola laulaa karaokea (olen ollut samassa paikassakin) ym., mutta eihän meillä voi olla mitenkään sitä tietoa, ketkä kaikki ovat osallistuneet k-kilpailuihin ja onko se antanut lisäpontta.

        Vain osallistumalla ja olemalla aktiivinen on mahdollisuuksia, jos on musiikillisia valmiuksia.
        Osallistuuhan noihin tangokisoihinkin samat henkilöt vuodesta toiseen ja kun ovat kehittyneet, opetelleet lisää, niin jopa saattaa onnistuakin, ei heistäkään suurin osa ikinä tule menestymään ammattilaulajana, mutta harrastuksenakin se on hieno asia ja mukava on kuunnella erilaisia tulkintoja, joita ei pelkällä tekniikalla ole pilattu.

        Eiköhän se ole ihan itsestä kiinni, miten suhtautuu noihin kisoihin, onko pakko mennä sillä mielellä, että vain minä olen hyvä laulaja ja paras ja minun on pakko voittaa.

        Minä ite kyllä oon hyvä ja se on niin väärin, etten vieläkään oo voittanu, enkä oo saanu kruunua päähäni, kyllä nuo tuomarit ei tiijä mittään, eivätkä ymmärrä hyvän päälle, plääh, byääh:D. Mukavaa kevättalvea, nautitaan elämästä:)


    • laululeijaa

      Jep. Ja noista isommista karaokekisoista sais vielä paremman, jos finaaliinkin päässeet saisivat laululistat etukäteen, jotta omia biisejä voisi treenata. Esim. alkukarsinnassa voi olla pelkästää melplayn levyjä ja loppukisassa pelkästään finkaraoken levyjä. Itselläni on hyllyssä reilut 3000 biisiä ja kyllä eroja löytyy sovituksissa ja sävelkorkeuksissa. Toisaalta onhan se yksi kisan henki, ettei pääse vaikuttamaan omiin biiseihin ennen kilpailua, mutta uskon myös, että moni hyvä laulaja jää pois juuri tuosta syystä, kun kappaleita ei löydy mitä on treenaillut. Mikä siinä sitten väärin on jos kappalelistat julkaistaisiin hyvissä ajoin ennen finaalia, kun se on sama kaikille.

      • KK

        Minäkin menin kerran yhteen karaokekisan finaaliin ja olin ihan varma, että ainahan melplayn levyt on nykyään joka paikassa, harvemmalla finnkaraoke, niin harjoittelin lähes kymmenen melplaykipaletta, kun eivät suostuneet sanomaan mitä levyjä heillä on.
        Perillä sitten, kun ilmoittauduin, tutkin listaa, ei ollut sitä kpl, ei toistakaan, ei kolmattakaan, ei neljää, eikä viittäkään, kunnes älysin kysyä, mitä levyjä heillä on, niissä kun ei ollut sitäkään merkintää, niin oli vain finnkaraokea ja tais olla jotain muutakin, mutta ei melliä. Siinähän harmittelin, olin kyllä laulanut monia muitakin, mutta en tähän kisaan siis harjoitellut:(

        Minusta olisi fiksua, että laittaisivat levyn numerot nettisivuilleen, se on kaikille sitten tiedossa ja takaa yleisöllekin, että on hyviä ja harjoiteltuja esityksiä.
        Eroja on todella paljon monissa laulujen sovituksissa.

        Tässä Tähtiartistikisan sivuilla on omat kappaleluettelot alkukisoihin, aluekisoihin, studiolauluihin ja orkesterikappaleet semifinaaliin ja finaaliin. Semiin ja finaaliin pitää ilmoittaa tekstarilla 3 kpl ja ensimmäinen laulu hyväksytään, jos joku muu ei ole ehtinyt ilmoittaa nopeammin. Sitten otetaan toinen laulu, jos näin on käynyt jne.

        Näitä siis pystyy harjoittelemaan etukäteen.
        Nythän se kohta taas alkaa.


      • kisna
        KK kirjoitti:

        Minäkin menin kerran yhteen karaokekisan finaaliin ja olin ihan varma, että ainahan melplayn levyt on nykyään joka paikassa, harvemmalla finnkaraoke, niin harjoittelin lähes kymmenen melplaykipaletta, kun eivät suostuneet sanomaan mitä levyjä heillä on.
        Perillä sitten, kun ilmoittauduin, tutkin listaa, ei ollut sitä kpl, ei toistakaan, ei kolmattakaan, ei neljää, eikä viittäkään, kunnes älysin kysyä, mitä levyjä heillä on, niissä kun ei ollut sitäkään merkintää, niin oli vain finnkaraokea ja tais olla jotain muutakin, mutta ei melliä. Siinähän harmittelin, olin kyllä laulanut monia muitakin, mutta en tähän kisaan siis harjoitellut:(

        Minusta olisi fiksua, että laittaisivat levyn numerot nettisivuilleen, se on kaikille sitten tiedossa ja takaa yleisöllekin, että on hyviä ja harjoiteltuja esityksiä.
        Eroja on todella paljon monissa laulujen sovituksissa.

        Tässä Tähtiartistikisan sivuilla on omat kappaleluettelot alkukisoihin, aluekisoihin, studiolauluihin ja orkesterikappaleet semifinaaliin ja finaaliin. Semiin ja finaaliin pitää ilmoittaa tekstarilla 3 kpl ja ensimmäinen laulu hyväksytään, jos joku muu ei ole ehtinyt ilmoittaa nopeammin. Sitten otetaan toinen laulu, jos näin on käynyt jne.

        Näitä siis pystyy harjoittelemaan etukäteen.
        Nythän se kohta taas alkaa.

        Hyvä laulu ääni on luonnonlahja, miksi sillä retostella, kylläk ehuskella saa kuinka ollaan hyviä laulamaan mutta sen kyllä kuulee kuka on puhdas luonnollinen Ei koulutusta, harjoittelua ammatti muusikoiden kans työskentelyä pohjalla. Harvat pystyy tähän.


      • KK
        kisna kirjoitti:

        Hyvä laulu ääni on luonnonlahja, miksi sillä retostella, kylläk ehuskella saa kuinka ollaan hyviä laulamaan mutta sen kyllä kuulee kuka on puhdas luonnollinen Ei koulutusta, harjoittelua ammatti muusikoiden kans työskentelyä pohjalla. Harvat pystyy tähän.

        Meinaakko mua, että minä retostelen ja kehuskelen kuinka hyvä oon laulamaan?
        Tuo aiemmin kirjoitettu lause, jossa sanon, että "Minä ite kyllä oon...", niin kai huomasit siinä sen ironian ja naurun lopussa?

        Enkä tuossaaan (mihin siis vastasit) kehu taidoillani lainkaan, vaan kerroin tapauksena laulun valikointia. En ole myöskään missään sanonut, että minulla olisi koulutusta laulamiseen tai että harjoittelen/työskentelen ammatti muusikoiden kanssa, sillä siihen ei todellakaan minulla ole ollut mahdollisuutta.

        Ihan itse olen harjoitellut ja lauleskellut hyvinkin aktiivisesti ja uteliaisuuttani olen osallistunut monenlaisiin kisoihin. Olen ollut jopa tuomarina, joten tiedän kyllä mistä puhun.
        Hyvä laulu ääni on luonnonlahja, mutta sekään ei yksistään riitä, täytyy olla myös nuottikorvaa ja rytmitajua ja myös osata esiintyä.

        Tuosta vielä, että olisi hyvä tietää ainakin finaalikappaleet jo senkin takia, että vaikka on kuinka hyvä luonnonlahjakkuus, niin jos on huono tausta tai eri sävellaji, mikä sopii omalle äänelle, niin ei se ole kaunista kuunneltavaa, eikä ole hauskaa, että finaalissa joutuu kesken laulun muuttamaan sitä.

        Olen kerran nähnyt, kuinka nuori mies, todella hyvä laulaja, alkoi laulaa omaa lauluansa ja oli väärä korkeus, sitä kesken laulun alennettiin kerran ja toisenkin kerran, eikä se lähtenyt menemään sittenkään, niin hän itkien lähti kesken laulun pois lavalta. En soisi kenellekään tällaista tapahtuvan.

        Esimerkiksi Melplaylla ja Finnkaraokella on monissa lauluissa eri sävellaji.


    • sivusta seuraaja

      Tähtiartisti-laulukisasta(ei ole karaokekisa) pongahtaneita suomen tähtitaivaalle esim.Heikki Koskelo tangomarkkinoiden kakkonen myös tähtiartisti-kilpailun kakkonen muistaakseni vuosi 2010,Tanja Vähäsarja tähtiartisti-kilpailun kuningatar 2005 on Voice Finlandiassa mukana ja häntä Paula Koivuniemi kehui,että Suomen paras Naislaulaja tällä hetkellä!Tähtiartisti-kilpailussa mukana olleita mm,tangokuningas Henry Stenrot jne.Tämä Tähtiartisti-kisa ei tietääkseni kovinpaljon ns.kaljabaareja kierräkkään,vaikkakin just kaljabaareista ja karokesta voi niitä Suomen helmiäkin löytää!

    • kettukuittaa

      Nimimerk.KK...
      "en oo yhtään itsevarma".. tääkin lause on leikkiä vai mitä..

      • KK

        Kettukuittaa, kerrotko missä minun kirjoituksessa on lause "en oo yhtään itsevarma"..., kun en tästä ketjusta sitä löytänyt, vaikka luin kahteen, kolmeen kertaan, joten en pysty vastaamaan tuohon, onko leikkiä?

        Tuo, johon aiemmin viittasin, oli täysin huumoria, luithan loppuun koko lauseen? Siis; "Minä ite kyllä oon hyvä ja se on niin väärin, etten vieläkään oo voittanu, enkä oo saanu kruunua päähäni, kyllä nuo tuomarit ei tiijä mittään, eivätkä ymmärrä hyvän päälle, plääh, byääh:D


      • mukaan vaan
        KK kirjoitti:

        Kettukuittaa, kerrotko missä minun kirjoituksessa on lause "en oo yhtään itsevarma"..., kun en tästä ketjusta sitä löytänyt, vaikka luin kahteen, kolmeen kertaan, joten en pysty vastaamaan tuohon, onko leikkiä?

        Tuo, johon aiemmin viittasin, oli täysin huumoria, luithan loppuun koko lauseen? Siis; "Minä ite kyllä oon hyvä ja se on niin väärin, etten vieläkään oo voittanu, enkä oo saanu kruunua päähäni, kyllä nuo tuomarit ei tiijä mittään, eivätkä ymmärrä hyvän päälle, plääh, byääh:D

        Marita Taavitsaisen ura on kuulemma lähtenyt käyntiin karaokesta.


    • normi keijo

      Erittäin kyseenalaista toimintaa koko "kilpailu"! Muutama vuosi sitten olin paikalla kun järjestäjä käyttäytyi ala-arvoisesti erään pikku pubin karsinnoissa. Ravintoloitsijan kanssa oli närää, asiakkaita kohtaan käyttäytyi ylimielisesti ja avustamassa ollut poika sai kunnon haukut koko ravintolaväen edessä.

      Rahastus ja korruptio paistaa läpi säälittävän huonosti peiteltynä ja nettisivujen perusteella koko homma vaikuttaa lähinnä vitsiltä.

      Ottaako joku tämän toiminnan tosissaan?

      • kaupunkilainen

        höpö, höpö toimintaa koko tähtiartisti kilpailu, rahastusta, epäoikeudenmukaista kohtelua, humalaisetkin saavat osallistua, en arvosta yhtään vaikka joku voittaa kilpailun.


      • hatuttaako
        kaupunkilainen kirjoitti:

        höpö, höpö toimintaa koko tähtiartisti kilpailu, rahastusta, epäoikeudenmukaista kohtelua, humalaisetkin saavat osallistua, en arvosta yhtään vaikka joku voittaa kilpailun.

        etkös pärjännyt?


    • Ei pettynyt

      Parrein ettei pärjää, on kiinni omilla kustannuksillaan seuraavan vuoden ja joutuu käymään läpi kolmet kisat istumassa ja kuuntelemassa. Yhden laulun saat laulaa ja levytyssopimuskin on radiosinkku, joka ei radiossa soi, Saatti itse keikalle pääsee. Parhaiten ilman tuota naurettavaa oman klaanin kilpailua voi keikkaa tehdä ja niillä kylpylämajoitus hinnoilla tekee jo oman sinkun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      163
      6863
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4067
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1581
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1555
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe