Veken Kaluste

aikoihin eletty

Joulun alla olin ostamassa sieltä vuodekulma divaania,tarjouksessa.
Palvelua joutui odottamaan lähes tunnin.Odotin ja varasin sohvan itselleni.Eteen tuli ongelma,väri.Värivaihtoehtoja kyllä oli,mutta toimitusaika lähes kuukausi.Päädyin mustaan,toimitus viikon kuluessa.Toinen ISO ongelma tulikin eteen,kun halusin sohvan osamaksu erissä.Kyseltiin työnantajaa,eihän sitä ollut,kun olin vajaakuntoisena työnhakijana.Ei Voida myöntää luottoa,sitten tarjottiin firman omaa luottojuttua,sekin kaatui työnantajan puuttumiseen.Kysyttiin tilaanko vielä sohvan,tilasin toki ja kerroin maksun järjestyvän.Sohva tulikin reilun viikon päästä,menin hakemaan ja maksoin käteisellä.Samalla ihmettelin heidän maksumenettely käytäntöään.Juu ei voida antaa luottoa ja niin edelleen,kerroin,ettei ole häiriöitä luottotiedoissa,enkä ole milloinkaan ennemmin törmännyt moiseen ongelmaan.Opiskelijatkin saavat luotolla,vaan ei työtön,vaikka luotot kunnossa.Luonnollisesti kysyin käteisalennusta,eisaa,kun sohva jo alennus hintaan.Tarvitsin kuljetuksen,joka maksoi sikamaiset 29e,keskustaan.Kovan väittelyn jälkeen sain parikymppiä alennusta,myyjä kertoi,että saat sillä rahalla käydä vaikka kahvilassa.Kerroin saavani sillä parillakympillä viisi kahvipakettia ja keittelen kahvit kotona.Sohva tuotiin samana päivänä kotiin ja kiitos "pojille",se palvelu oli erinomaista.Päätin,etten sen liikkeen ovea enää avaa.

102

24319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinetallaaja

      Hyvinhän tuossa on palveltu lukuunottamatta odotusaikaa. Nykyisin vaan on monenlaista viheltäjää ettei voi olla liian varovainen.
      Kuljetusjutut kannattaa jo sopia etukäteen.

      • Anonyymi

        Kuljetus, hiljainen kuljetus oven taakse toteutuuko? Kesti todella kauan???


    • ಠ_ಠ

      Aikoihin eletty... kyllä on tosiaan aikoihin eletty kun aloitusviestin kirjoittaja kehtaakin vinkua kuin mikäkin sika turhista asioista!

      Mitäs liike voi toimitusajalle? Syytä tehdasta älä liikettä!

      Ja tottakai jokainen elinkeinonharjoittaja haluaa varman maksun, vai kuvitteletko että tuntemattomat henkilöt voivat tietää oletko sinä luotteva vai et? Luuletko että ihmisillä on kristallipalloja joista näkee onko henkilö tulevaisuudessa maksukykyinen työttömyyden takia?

      Ja kehtasit vielä kaiken päälle vinkua alennusta JO ALENNETUSTA TUOTTEESTA, on sinulla otsaa! Sinunlaisia henkilöitä kutsutaan aiheesta "aasiakkaiksi".

      PS. Kannattaisi oppia jäsentämään kirjoitukset, tuo tekstisi on aivan hirveää pötköä.

      • vanha sohvi

        Aika monta sohvaa saa myydä, kun yksi jättää sohvansa maksamatta. Joku raja pitää olla vinkumisellakin.


      • koiranpaskatkevääll

        näitä kommentteja selaillessa tulee kuluttajana mieleen että onkohän kuinka moni näistä kirjoituksista muiden kuin huonekaluyrittäjien. no samapa tuo kun viihdyttäviä ovat jo pelkästään aiheen takia: valitusta ja kehuja...jep jep kilpailu on näemmä kovaa ja netissä varsinkin hiphei


      • sladu

        Jota ei ole pakko lukea


    • kantamaanko

      Kuljetushintaa voi sanoa jopa halvaksi. Reissuun meni todennäköisesti kahdelta työntekijältä kaikkineen tunti auton kulut, joten ei se ilmaista ole kauppiaallekkaan. Palkkaa se pitää "pojillekkin" maksaa. Kannattaa miettiä asiaa vähän laajemmin ennen arvostelua ja olisithan voinut itse kuskata, jos kalliilta tuntuu! Jos omaa autoa ei ole, niin mieti mitä sen ylläpito maksaisi ja vertaa perittyyn hintaan. Oli se sittenkin halpaa vai mitä?

    • mietv67

      Kuule aloittaja, ei kyse ollut erityisesti sinusta. Näin toimitaan kaikissa liikkeissä ja se on tapana, ei se ollut henk.koht. loukkaus sinulle. Toki voit olla rehellinen ja maksukykyinen, kyllä sen jokainen ymmärtää. Yrittäjät vaan joutuvat nykymaailmassa toimimaan näin.

    • riippuu yrittäjästä

      Tiedän minäkin Roissa useita liikkeitä,jossa osamaksuun ei tarvitse edes käsirahaa.Luottotiedot toki tarkistetaan,se on ok.Aloittajalle,et ole ainoa,joka on kokenut saman Veken Kalusteessa.Meitä on useita ja tässä kohdin olemme eriarvoisessa asemassa muihin ostajiin nähden.

    • 444Pettynytasiakas

      Minulla on myös HYVIN HUONOA KOKEMUSTA VEKELTÄ! En heidän liikkeeseen astu jalallakaan. Sohva tuli kaksi kertaa pidemmällä toimitusjalla kun oli luvattu.

      Enkä kiitokseksi saanut edes rahtia kaupan päälle. Täydellisen huonoa palvelua.

    • Aku Better

      Veken Kalusteessa on todellakin Kaupungin HUONOIN palvelu huonekaluliikkeistä, toinen on Jysk, minne en jalallanikaan astu.

      Vekessä ei todellakaan tiedetä myytävistä tuotteista yhtään mitään. Tavarat lahoaa suorastaan käsiin.

    • ketä palvellaan23

      Saman koin minäkin.Odottelin tunnin palvelua ja vasta lähtöaikeissa ollessani myyjä huomasi minutkin.Valitettavasti tuote,jota kuumeisesti etsin kaupungista,oli Vekellä tarjouksessa.Sain viimein etsimäni,mutta tämän liikkeen ovea en enää avaa.Erittäin huono palvelu.

    • Kevätkiima

      Hahaa!!!

      Minä tein semmosen tempun että menin liikkeeseen ja mumisin itsekseni haluavani sohvan!
      Myyjän lähestyessä kiersinkin sänkyosaston kautta ulko-ovelle ja aivan nauratti pirusti.
      Vielä ulkona hyppelin tasajalkaa ja uikutin.

      Ei sitä monesti näin iloisella päällä ole pieni ihminen.

    • pwttwwwg

      Veken kalusteella olen kokenut huonoimman ostokokemukseni. Tavara myöhässä, ja kun se vihdoin tuli perille, oli koko tuote aivan väärä. Täysin piittaamatonta ja välinpitämätönta asiakaspalvelua.

      • montako?

        Kuinka monta viestiä tuli aloittajalta?


      • aikoihin eletty
        montako? kirjoitti:

        Kuinka monta viestiä tuli aloittajalta?

        Yksi,ensimmäinen viesti.Viidakkorumpu kertoo palvelun ja tuotteiden tasosta.
        Ymmärrys hoi !


      • Ainaki kymmene
        montako? kirjoitti:

        Kuinka monta viestiä tuli aloittajalta?

        Kaikki Veken kalustetta haukkuvat viestit ovat tämän yhden ja saman pöpin höpinöitä.


    • Voi hyvänen aika ! Haloo, viestin aloittaja !? Kauppa toimi ihan oikein, ja sinua on kohdeltu asiallisesti. Olisiko sinun pitänyt OIKEASTI saada alennetusta sohvasta lisäalennus, maksu osissa hatarin perustein ja kotiintuonti ilmaiseksi ? Sekö olisi ollut mielestäsi reilua kauppaa ? Kehoitan katsomaan peiliin ja mikäli edelleen koet olevasi oikeassa, kehoitan sinua suuntaamaan asiakaspalvelualalle. Hetken työskenteltyäsi ymmärrät alennusten osamaksujen palvelumaksujen logiikan.

      • aikoihin eletty

        Sinulle,ikioma.En OIKEASTI kerjännyt käteis alennusta,ohimennen vaan kysyin.Sinulle tiedoksi, olen useita vuosia ollut asiakaspalvelu alalla,en Roissa,joten tiedän mistä puhun. Voin kertoa sinulle,että on asiakkaita,jotka ruinaavat alennusta jokaisesta tuotteesta.Mikä on mielestäsi reilu kauppa??Missään liikkeissä ei ole haloota nostettu,kun olen kysynyt alennusta.Jos ei alennusta saa,asia OK.Toisekseen, kysyin kotiintuontia ja liike ilmoitti,että heillä on sille päivälle muitakin toimituksia ja kuljetus järjestyi.Muuten olisin itse järjestänyt kuljetuksen.Toki saan esittää oman mielipiteeni asioissa.


      • www.aasiakas.net
        aikoihin eletty kirjoitti:

        Sinulle,ikioma.En OIKEASTI kerjännyt käteis alennusta,ohimennen vaan kysyin.Sinulle tiedoksi, olen useita vuosia ollut asiakaspalvelu alalla,en Roissa,joten tiedän mistä puhun. Voin kertoa sinulle,että on asiakkaita,jotka ruinaavat alennusta jokaisesta tuotteesta.Mikä on mielestäsi reilu kauppa??Missään liikkeissä ei ole haloota nostettu,kun olen kysynyt alennusta.Jos ei alennusta saa,asia OK.Toisekseen, kysyin kotiintuontia ja liike ilmoitti,että heillä on sille päivälle muitakin toimituksia ja kuljetus järjestyi.Muuten olisin itse järjestänyt kuljetuksen.Toki saan esittää oman mielipiteeni asioissa.

        Kyllä olet sitten säälittävä raukka. Jäikö ihan noin pahasti kaivertamaan kun liike ei nuollutkaan persettäsi vaikka itse käyttäydyit kuin aasi? Ja olet mukamas vielä "asiakaspalvelija"? Toivottavasti en ikinä joudu asioimaan sinun tiskillä, mahtaisi verenpaine kohota tappiin kun tuollainen avaisi suunsa. Ja mitä ihmettä horiset haloon nostamisesta? Etpäs ole aloitusviestissä maininnut että liike olisi nostanut haloon alennuksen kysymisestä. Päinvastoin sinä itsehän täällä mussutat kuinka sait pitkällisen tinkauksen jälkeen alennusta kotiinkuljetuksesta joka saattoi tehdä homman tappiolliseksi liikkeelle! Lisäksi olet raukka vielä tehtaillut useammankin viestin jossa haukut Vekeä esiintyen muka muina henkilöinä.
        Ei vittu, kyllä sitten pistää vituttamaan tuollaiset AASIAKKAAT!


      • :D
        www.aasiakas.net kirjoitti:

        Kyllä olet sitten säälittävä raukka. Jäikö ihan noin pahasti kaivertamaan kun liike ei nuollutkaan persettäsi vaikka itse käyttäydyit kuin aasi? Ja olet mukamas vielä "asiakaspalvelija"? Toivottavasti en ikinä joudu asioimaan sinun tiskillä, mahtaisi verenpaine kohota tappiin kun tuollainen avaisi suunsa. Ja mitä ihmettä horiset haloon nostamisesta? Etpäs ole aloitusviestissä maininnut että liike olisi nostanut haloon alennuksen kysymisestä. Päinvastoin sinä itsehän täällä mussutat kuinka sait pitkällisen tinkauksen jälkeen alennusta kotiinkuljetuksesta joka saattoi tehdä homman tappiolliseksi liikkeelle! Lisäksi olet raukka vielä tehtaillut useammankin viestin jossa haukut Vekeä esiintyen muka muina henkilöinä.
        Ei vittu, kyllä sitten pistää vituttamaan tuollaiset AASIAKKAAT!

        Ettet vaan ole liikkeen työntekijä, kun noin aiheesta kiihdyt :D Miksipä muuten sulla noin kova tarve on
        tuottaa agressiivista tekstiä liikkeen puolustamiseksi :D :D


    • Taalasmaa9

      Minä koin myös huonoa asiakaspalvelua Veken Kalusteessa. Olin menossa ostamaan sänkyä ja minulla oli joku käsitys paljonko haluan sänkyyn sijoittaa ja millaisen sängyn haluan. Siellä sattui sitten olemaan uuden teknologian sänkyjen maahantuojan edustaja. Kuuntelin aikani maahantuojan edustajaa, ja kaupan myyjää, jotka olivat kummatkin sitä mieltä, että mikään muu sänky ei ole hyvä (ihmettelin että miksi niitä kymmeniä muita sänkyjä edes pidetään siellä tilaa viemässä ;) ), ja mikäli en päädy tähän sänkyyn, olen sekä idiootti että tulen kuolemaan lähimmän kymmenen vuoden sisällä siksi, etten saa nukuttua öitäni. Olin jo kuitenkin päättäny millaisen sängyn halusin, joten ei auttanut muu kuin kävellä kaupasta ulos, ja mennä siihen liikkeeseen, missä sain itse valita mieluisimman. :)

      • näkökanta

        Kuulostaa sun juttu melko utopialta, en kyllä todellakaan jaksa uskoa että joku sanoisi asiakasta IDIOOTIKSI ja että kuolet yms. Tuntuu täällä keskustelupalstalla olevan kaikenlaista kirjoittelijaa. Minä olen ainakin saanut hyvän palvelun sieltä ja ostin juuri sellaisen sängyn kun halusin, toki minulle esiteltiin kaikki vaihtoehdot.

        Meitä on moneksi....


      • Sector 8
        näkökanta kirjoitti:

        Kuulostaa sun juttu melko utopialta, en kyllä todellakaan jaksa uskoa että joku sanoisi asiakasta IDIOOTIKSI ja että kuolet yms. Tuntuu täällä keskustelupalstalla olevan kaikenlaista kirjoittelijaa. Minä olen ainakin saanut hyvän palvelun sieltä ja ostin juuri sellaisen sängyn kun halusin, toki minulle esiteltiin kaikki vaihtoehdot.

        Meitä on moneksi....

        No hei, tämä aloitusviestin kirjoittajahan on selvästi vähän sellainen kukkuu-tyyppi. On kirjoittanut useammankin viestin mukamas muina henkilöinä joissa haukkuu Vekeä ja päälle sitten plussaa näitä omia viestejään ja miinustaa muiden.
        Noh, säälittäviä otuksia riittää joka kaupunkiin ja kylään.


    • BahamannisussiHia

      No jo on aikoihin eletty, kyllä tuo eka kirjoittaja on ihan kärryillä asiasta toisin kuin sinä AnuSector 8D

    • Vegenaari

      Vekessä on minusta aina ollut hyvä palvelu... ja 29 euroa kotiinkuljetuksesta ei ole paljon, vertaa sitä jos joutuisit vuokraamaan peräkärryn yms. Tottakai myyjien pitää esitellä tuotteita ja kehua niitä, ei muuten tule kauppaa, mutta idiootiksi en ole kyllä kuullut myyjien koskaan ketään nimittelevän (missään muuallakaan).. Itse olen ostanut Vekestä yhtä sun toista vuosien varrella, enkä voi palvelua moittia. Jyskiin en enää aio mennä, ei palvelun takia, vaan tavaran huonon laadun takia.

    • meeri2012

      Ranualaiset ovat just tällaisia. Kyl niistä kannattaa pysyä kaukana, oli kyse huonekaluista tai hiuksista.

      • susiruma akka

        Älä sinä meeri ala kiukkuamaan, johtui vain luoltaan työntävästä ulkonäöstäsi ettet mulkkua saanut ranulla....


    • Rikkooko lakia?

      Veken kaluste saattaa syyllistyä tekijänoikeusrikkomukseen.

      http://www.vekenkaluste.fi/ballox-pallotuoli-valkoinen-runko-musta-kangas-sisaosa-p-19474.html

      Ballox tuoli on tarkka kopio Aarnion tuolista.

      Designer revolt on myös sortunut samaan

      "
      Designers Revolt on markkinoinut näkyvästi suosituimpien huonekaluklassikoiden kopioita Suomessa. Joukossa on muun muassa suomalaisen Eero Aarnion pallotuoli.

      "Kopiotuote on suunnittelijan työn varastamista. Kuluttajankin on syytä ottaa huomioon, että laittoman kopion maahantuonti on rikos", sanoi Design Forum Finlandin toimitusjohtaja Mikko Kalhama tiedotustilaisuudessa tiistaina.

      "Enää ei ole kysymys siitä, että nämä olisivat "look alike" -tuotteita. Nämä ovat oikeita kopiota", Artekin toimitusjohtaja Mirkku Kullberg sanoo.

      Kopiohuonekaluja myyvät nettikaupat käyttävät hyväkseen porsaanreikää, jonka Britannian muita maita löysempi tekijänoikeuslaki on luonut.

      Britanniassa tekijänsuoja on 25 vuotta, kun esimerkiksi Suomessa suoja säilyy 70 vuotta taitelijan kuoleman jälkeen. Niinpä esimerkiksi Alvar Aallon, Eero Saarisen tai Eero Aarnion huonekalujen tekijänsuoja on Britanniassa jo lakannut.

      Kauppojen tulkinnan mukaan laillisesti Britanniaan tuotu kopio voidaan EU:n sisällä siirtää maasta toiseen rikkomatta lakia, vaikka kopiohuonekalujen tuonti suoraan vaikkapa Kiinasta Suomeen olisi rikollista.

      Asianajaja Marja Tommilan mukaan tulkinta on väärä.

      "Vapaan liikkuvuuden periaatteesta voidaan poiketa muun muassa teollisten ja kaupallisten oikeuksien suojelemiseksi. On myös tekijänoikeuslain vastaista, jos yksityinen henkilö tuo maahan teoksia, joiden hän tietää tai joita hänellä on perusteltua syytä epäillä valmistetuiksi ulkomailla olosuhteissa, jotka Suomessa olisivat rangaistavia", Tommila sanoo.
      "

      Lähde :

      Helsingin sanomat 25.04.2012

      http://m.hs.fi/inf/infomo?site=hs&view=favouritechild&feed:a=hs.fi&feed:c=news&feed:i=1305560613801&ref=mob-traf-is-frontpage-3


      Toisin sanoen vaikka mallisuoja on vanhentunut, tulkitaan pallotuolin tyyppiset tuotteet tekijänoikeuden piiriin.

      Muista, että ostaessasi piraatin, saatat syyllistyä myös itse rikokseen.

      • ?

        Eihän tuolla puhuta Aarniosta mitään, se on vain pallotuoli. Designer revoltin sivuilla sitä mainostetaan Aarnion nimellä.

        Sama ku aikoinaan oli niitä abibas verkkareita myynnissä. Jos ei halua merkistä maksaa niin mitä sitte. Johan se on otettu apteekeissaki käytännöksi tarjota halvempaa vastaavaa.


    • Gronni234

      Roistoja koko sakki. Toimitusajat ei pidä ja reklamaatioita ei hoideta. Minä ostin Laulumaan paskaa liikkeessä ja kun männystä paistaa kuin jouluvalo valkoisen värin alta, niin nämä vaan nauraa. Harmittaa kun käytinkin rahaa heidän tuotteisiin. Eipa tarvitse ostaa toiste. Asko on ainut kunnollinen huonekaluliike.

    • Metalal

      E N SUOSITTELE!!! VAROKAA"

    • ei toista kertaa

      Tilasin Veken verkkokaupasta parvisängyn. Toimitusajaksi oli ilmoitettu 2-7 päivää. Sänky toimitettiin 10 päivää tilauksesta. Kuljettajan piti sopia asiakkaan kanssa sopiva toimitusajankohta, mutta kukaan ei soittanut. Sattumalta olin kotona kun auto ajoi pihaan.
      Kun olimme sängyn kasanneet, niin huomasimme, että tuote on viallinen. Soitin asiakaspalveluun, ja sieltä pyydettiin laittamaan sähköpostia kuvat havaitusta virheestä. Kahden viikon aikana soitin asiakaspalveluun lukemattomia kertoja, koska mitään ratkaisua viallisen tuotteen korvaamiseksi ei syntynyt. Kaksi viikkoa meni myös siihen, että ensimmäisen kerran kuulin minkäänlaista pahoittelua siitä, että tuotteessa oli virhe., ja että asian hoitaminen ei edennyt.
      Halusin tuotteen puoleen hintaan, tai sitten uuden ehjän tuotteen tilalle. Lupasivat aina ottaa yhteyttä, mutta mitään ei kuulunut, itse piti soittaa ja kysellä. Vihdoin päättivät, että meille toimitetaan sänkyyn uusi osa, joka meidän tulee itse vaihtaa. Tämä tarkoitti sitä, että koko sänkykompleksi laatiostoineen ja kaappeineen piti purkaa osiin, jotta uuden osan sai vaihdettua. Aikaa kului tähän useita tunteja. Laitoin sähköpostilla palautetta, että en ole tyytyväinen siihen kuinka homma hoidettiin, ja kysyin, että ihanko oikeasti tällä tavalla heillä reklamaatiot hoidetaan. Neljä päivää on kulunut, eikä kukaan ole viestiini vastannut. En voi suositella firmaa! Asiakaspalvelu on todella alkeellista!!

      • Inkvar

        Mikset osta Ikeasta, tuppaa olemaan just kaikki osat mitä tarttee eikä tarvitte lastulevystä maksaa täyden puun hintaa.


      • Anonyymi

        Verkkokaupasta lähetetään rikkinäistä tavaraa ja korvaukseksi tarjoavat muutaman kympin.


    • b

      Itsekin kuulin juuri ystävältä, että hän oli ostanut tuotteen, jossa oli jo ruhjeita valmiina. Yritys pesi kätensä vastuusta ja laittoi asiakkaan soittelemaan tehtaat läpi.. Todellista asiakaspalvelua kerta kaikkiaan. Myydään viallisia tuotteita... Ikinä en astu tuohon liikkeeseen...

      • Nou mani nou fani

        Pysy, köyhä, vain poissa.


      • ...
        Nou mani nou fani kirjoitti:

        Pysy, köyhä, vain poissa.

        Sä olisit voinut pysyä koulunpenkillä, jotta oppisit, miten noita pilkkuja oikein lauseeseen viljellään. :)


    • hienoa palvelua

      Veken kalusteesta tilattu tuote piti tulla 4 viikon sisällä, aikaa kului kaiken kaikkiaan yli 3 kuukautta. Oli kuulemma tehtaan vika.

      • Semmosta...

        Juu, se on aina helppo tehdasta syyttää, ettei vahingossakaan joutuisi vastuuta ottamaan mistään.. Onhan se jo noista edellisista kokemuksista todettavissa. Liikkeeseen ei kannata jalallakaan astua jos ei sitten halua taistella seuraavia kuukausia siitä, kuka ottaa vastuun viottuneesta tuotteesta.


    • Onno Ostaja

      Veken Kalusteen myyjä ei onnistunut tehtävässään, jos asiakas päätti olla menemättä enää liikkeeseen. Ammattitaitoinen myyjä saisi viestinsä perille luotolla ostamisen vaatimuksista, eikä vinoilisi ostajalle kahvin ostosta alennusrahoilla. Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin, etelän maissa se on yleisempääkin. Kuka tahansa osaa heittää asiakkaan ulos liikkeestä, pätevä myyjä saa ostajan ostamaan toisenkin kerran. Suurin osa ihmisistä on pientuloisia, joten kannattaisi ja olisi vastuullista toimintaa muutenkin, palvella myös heitä.

      Eräs toinen huonekaluliike myi minullekin kuljetuksessa nirhaantuneen tuotteen, siinä kaupassa en myöhemmin ole käynyt.

      • fyifyifyi

        joka tinkailee niin älköön suuttuko jos myyjä vitsin heittää.


    • Aikoihin eletty

      Olen kanssasi samaa mieltä.Kerrankin joku käyttää
      jutuissaan järkeä.

    • rämmpylä

      Hyvääkin myyjää alkaa vituttamaan tuollainen ruikutus pikkuasioista.. Et selvästikään ole ajatellut asiaa laajemmalta kantilta.

      Vertailin netistä sohvien hintoja ja löysin tämän veken kalusteen joka myy nahkasohvia naurettavan edullisesti.(mikähän mahtaa olla kate noilla hinnoilla??!) En tunne liikettä koska asun etelämpänä. Googlasin sitten kokemuksia kyseisestä liikkeestä. Tämä oli ensimmäisenä eikä valaissut kyllä sitten yhtään.

      Olisit ostanut sohvan käytettynä!

      • oirravoirrav

        Jaa taas on kauppias linjoilla.


    • kuriztaja1

      Onko toi Veken kaluste menossa konkurssiin ku Laulumaa siirtyy Varrio Kalusteelle?

    • Ranualainenasia

      Vekenkaluste menettää laulumaan ja yhtiömuoto muuttunut, ei pysty enää toimitittamaan tilauksia. Ilmeisesti menossa nurin?

      • Anonyymi

        Vielä taitaa olla kyseinen firma pystyssä, ja menee aika hyvinkin tilastoista päätellen


    • kantaasiakas1

      taitaa mennä vekenkalusteella melko hyvin, olivat maalanneet seiniä ja laittaneet paljon uusia malleja. kaikkia siellä varastossa kuulemma on.

    • Son kerrasta poikki

      Kävimmepä mekin ko. liikeessä, emme enää. Palvelu oli hyvää, ei voi valittaa.. Ostimme ison sohvan ja ja tuolit, mitkä saimme viikossa niinkuin sovittiin.
      Sohva oli ok, tuolit olivat täyttä paskaa. Saumat ratkeilivat ja pursuilivat langanpätkiä. Soitimme ja palautimme tuolit. Sanoivat että tehtaanedustaja katsoo ensin. Odotimme viikkoja ja mitään ei kuulunut. Soitin ja kerrottiin että uudet tuolit ovat tulleet, oli unohdettu ilmoittaa meille. Toivat uudet kotiin asti veloituksetta. Harmi vain että olivat samat vanhat paskat jotka olimme paluttaneet.(olimme merkanneet) Ei jaksettu enää rutista joten annettiin asian olla. Nämä tuolit maksoivat lähes kahdeksansataa yhteensä ja ovat alle vuoden käytön jäljiltä todella huonossa kunnossa. Sohva on on ollut onneksi hintansa väärti. Mutta me ei enää asioida jatkossa tässä tietyssä liikkeessä.!!!

    • irma6

      Me ollaan kahden vuoden aikana ostettu tuolta jos jonkinnäköistä huonekalua. Suurin osa on ollu ihan ok tavaraa, mutta parissa on sitten ollu semmosia virheitä, ettei tuonne enää mennä. Isoin virhe on ollut se, että ovat myyneet kupruilla olevaa tavaraa, ja kun pakkausta purettaessa on huomattu virhe ja yritetty palauttaa, on vain naureskeltu että ei ne kuprut käyttöön vaikuta ja sanottu että tuotteen pitäisikin olla sellainen, vaikka esitteessä lukee "I-laatu".

      Ei siinä ettei tehtaalla saisi virheitä sattua. Oudoksuttaa vaan myyjän asenne viallisen tavaran reklamaatiotilanteissa - ihanko suoralla selällä hyväksytään se, että myydään paskaa 1-laatuna? Luulevatko tosiaan että asiakas tulee takaisin? Kun tyhjässä hehtaariliikkeessä on kuusi myyjää töissä ja varastossa neljä lisää, luulisi heidän tekevän kaikkensa etteivät menettäisi enää yhtään asiakasta.

    • näin33333

      Mepä ollaan ostettu melkein kaikki huonekalut Vekeltä. Pari Sotkalaista vielä kodistamme löytyy, mutta kyllä ne kohta menee vaihtoon ja todellakin vaihdetaan Veken tuotteisiin, ehdottomasti!
      Palvelu on ollut aina huippulaatua samoin tuotteet.

      • siitä vaan

        Ostakaa vaan.Hyvä,että Vekelläki on uskollinen asiakas.
        Minulle riitti yksi kerta,kun sain viallisen tuotteen,eikä
        palautus ollut ihan helppoa.


    • 20+13=?

      kauppa menettelikö ihan oikein, kyllä asiakkaan maksukyky on hyvä tarkistaa. Lisäksi ei kauppa voi kaikkea meidän mieltymyksiä varastoon tilata. On ihan normaalia että toimitus aika on noin 4 viikkoa. Itse olen kaikki hankkinut ko liikkeestä ja hankin myös jatkossa, koska yrittäjä ei kuulu mihinkään ketjuun. Paikallasia yrittäjiä tulee tukea, eikä puukottaa.

      • aikoihin eletty

        Toki on hyvä tarkistaa.Näinhän ilmoitetaan useissa paikoissa.Luottotiedot
        tarkistetaan.Se,että vajaakuntoinen työnhakija on toisen luokan kansalainen,
        kummastuttaa.Tuleehan minullekkin päiväraha.Kukahan opiskelijalle
        merkitään työnantajaksi ? Käytä sinä 20 13 vaan edelleenkin Veken kauppaa.
        Olen siirtynyt Sotkaan ja palvelu pelaa,samoin maksuhommat.


    • Ei enää ikinä

      Itse reklamoin vuoden ajan ja sitten lopulta kauppa purettiin kun lupasin viedä jo asian eteenpäin, silloin oli kyseessä lähes 3000€ kauppa.

      Kyllähän sen tietää mitä Ranulaisten tekemiset on !

      • Oululainen.

        Eipä Rovanimeläisten tekemiset Ranualaisista eroa. Yhtä sutki porukkaa kummatkin. Etenki asunto puolella.


    • sodankyläläinen

      Aivan hyvää palvelua siellä saa,ostin sieltä sohvan ja parisängyn.Olen tyytyväinen,kuljetusliike toi tänne Sodankylään(79e)ei auta kun maksaa.Silti edullisempaa kun ostaa täältä.

      • domdomdom

        Vekeltä tilattiin sohvakalusto, tehtaalta tilattiin kun oli vähän erikoismallinen, toimitusajaksi sanottiin 5 viikkoa. Maksaa ei tarvinnut kuin sitten kun toimitettu perille ja sittenkin maksuaikaa 2 viikkoa toimistuspäivästä. Reilua toimintaa Veke, kiitos!

        T. tyytyväinen asiakas


    • Puolueettomasti jees

      En osta yhtään huonekalua enää ikinä mistään liikkeestä. Pärjään entisillä vanhoilla.
      Huonoja kokemuksia mullakin huonekalumyyjistä.
      Sutkeja ja rahanahneita ovat niinkuin lähes kaikki myyjät.
      Kaiiki haukkuvat aloittajaa. Arvioni puolueettomasti on, että aloittaja on saanut ammattitaidotonta kohtelua osakseen.

    • 16+9

      Patjat ja vuodevaatteet ostan uusina kaikki muu on käytettyä, eikä tarvi vinkua mistään kun ei maksakaan juuri mitään.

    • Ihmettelijä

      Miksi Veken Kalusteesta tulee niin paljon negatiivista palautetta????

      • Oman sarjansa SM

        No juuri siksi!!! Kannattaisi ko. yrityksenkin miettiä tuota kysymystä todella, todella hartaasti. Ja vielä hiukan hartaammin siihenkin päälle. Kyllä nämä kaikki lafkat tiedetään, joista täältä löytyy näin pitkä nega-ketju. Ansiohan sekin tietty on. HYVÄ VEKE.


      • vekenasiakas
        Oman sarjansa SM kirjoitti:

        No juuri siksi!!! Kannattaisi ko. yrityksenkin miettiä tuota kysymystä todella, todella hartaasti. Ja vielä hiukan hartaammin siihenkin päälle. Kyllä nämä kaikki lafkat tiedetään, joista täältä löytyy näin pitkä nega-ketju. Ansiohan sekin tietty on. HYVÄ VEKE.

        mun mielestä suurinosa nuista oli positiiviiä juttuja.


    • Lukihäiriö

      Kannattaisikohan edellisen kirjoittajan opetella kirjoittamaan.

    • Ei vekenkalustetta!

      Näin vanhaan viestiketjuun kommentoiden, en suosittele veken kalustetta kenellekkään. Olemme tilanneet sohvan 3kk sitten ja soitelleet tasaisin väliajoin perään ja liikkeessä aina vastattu, että sohva loppunut, mutta tulee parin viikon sisällä. Kärsivällisellisesti odoteltuamme soitimme tänään taas kerran ja myyjä alkoi kyselemään henkilöiden nimiä joiden kanssa olemme aikaisemmin puhuneet ja sanoi pitävänsä silmällä tilaustamme ja laittavansa s-postia heti puhelun päätyttyä. 3h sitten puhelu loppui ja mitään viestiä ei ole tullut. Taidamme alkaa tilamaan sohvaa luotettavammasta paikasta. Harmillista.

      • ei parempaa

        Meillä 98 % hankinnoista Vekeltä! Muualta vain mitä ei sieltä saa. Myyjällä väliä, tulee tutuks.


      • raha hukkaan

        Itse ostin vuodesohvan,josta puuttui kiinnityspultteja.Reikiä oli kyllä laitettu reippaasti.Kokoaminen vaati melkoista akrobatiaa.Kiinnitykset,mitä ihmeellisimmissä paikoissa.Sohva ollut vähällä käytöllä yhden vuoden..Suojapeitettä pidetty päällä.Saumat ratkeilee ja langat roikku,joka paikassa.Vekessä harva tuote on kotimaista.Suurin osa tulee Virosta,vaikka muuta väittävät.Kaveri osti Suomisoffasta kulmadivaanin.Työn jälki on hyvää ja kokoaminen oli helppo.Vaikka tuoki firma sai suuret moitteet,niin kaverin sohva oli moitteeton.Vekeen en minäkään enää jalallani astu.


      • juuu-uuu
        ei parempaa kirjoitti:

        Meillä 98 % hankinnoista Vekeltä! Muualta vain mitä ei sieltä saa. Myyjällä väliä, tulee tutuks.

        Hah,taijat olla Veken myyjiä.


    • Sohvan ostanut

      Oikeassa reklamaatio tilanteessa (sohvan pehmusteet pettivät hyvin nopeasti), liikkeen ja työntekijöiden käytös todella ala-arvoista.

      Käydään vain sättimään ja yritetään luikerrella ulos tilanteesta.

      En käytä ko firman palveluita millään muotoa enään.

      Vaikka on suomalainen tuote, sen laatu on todella surkeaa !

    • pettynyt asiakas

      tilasimme veken verkkokaupasta helmikuun lopulla kaksi tuotetta toimitusaika n. viikko, kaksi kertaa sinne soitettuamme saimme toisen tuotteen kaksi viikkoa sitten toista eiole näkynyt, soitettiin kolmannen kerran luvattiin että tuote lähtee tänään. kyllä asiakaspalveluun kuuluu ilmoittaa asiakkaalle jos toimitus viivästyy, tällaisella palvelulla ei kauppa varmaankaan kauan käy, itse emme varmasti tilaa vekeltä enää yhtään mitään.

    • Pettynyt10

      Veken Kaluste on ihan perseestä. En tilaa sieltä enää mitään. Asiakaspalvelu surkeaa. Tilasin sieltä sohvan ja sängyn, eikä niitä tuotu kotiin vaan jätettiin pihalle! Oli vielä talvi ja lunta sato! Kuljettaja sanoi vaan, että "ei kuulu meille".

      En tilaa enää koskaan!!

    • 19ja14

      On se kumma, että minulla on vain hyviä kokemuksia ja samoin tuttavilla. Onko teillä muutenkin epäonnea elämässä?

    • ttuu

      Huonoja vehkeitä,ei se muuksi muutu.

      • LeenaMl

        Olen vuoden sisällä veken kalusteesta ostanut sohvan, sängyn ja lasten kalusteita. Ei kyllä ole moittimista. Nopea toimitus ja ainoa huonekalu verkkokauppa missä on tavaraa varastossa. Voin suositella


      • SAATANA159

        HAISTAKAA VITTU KOKO PORUKKA !


      • muikkis
        LeenaMl kirjoitti:

        Olen vuoden sisällä veken kalusteesta ostanut sohvan, sängyn ja lasten kalusteita. Ei kyllä ole moittimista. Nopea toimitus ja ainoa huonekalu verkkokauppa missä on tavaraa varastossa. Voin suositella

        Mistäs tiedät että on ainoa kenellä on tavaraa varastossa?


    • Menimaku

      Tilatessa sanottiin toimitusajaksi 3-5 päivää, meni lähemmäs kuukausi. Kuvittelisi myös tilaavansa uuden käyttämättömän tuotteen kun maksaa täyden (ja kalliin) hinnan, mutta olivatkin lähettämässä liikkeessä näytillä ollutta mallikappaletta josta oli osia hukassa, tämäkin asia paljastui vasta kun otin yhteyttä sinnepäin ihmetelläkseni missä toimitus viipyy. Ei voi todellakaan kyseistä paikkaa suositella.

    • Tollistelija-perässä

      Muutama vuosi sitten kävin Veken kalusteessa vain katselemassa. Myyjä käveli perässä epäluuloisen näköisenä ja kyseli, että mitä ostan. Sanoin vain katselevani. Tuli inhottava olo. Ei se niin mene ainakaan kaikilla, että jotain tavaraa lähdetty hakemaaan. Minä ainakin mietiskelen ja katselen vaikkapa uusia ideoita. En tykkää että myyjä kysymättä töllistelee vieressä. Silloin en pysty miettimään enkä mitään ostamaan. Eri asia, jos itse kysyn niin silloin myyjä on tarpeeseen.

    • Tilannut

      Meillä toimi hyvin. Tilasimme sohvan, tuotiin hyvissä ajoin. Tykkäämme ja olemme tyytyväisiä .

    • Näinniitäkauppojatehdään

      Jäi sohva ostamatta kun "edullinen toimitus" ei ollutkaan niin edullinen. Ulko-ovelle 49e ja sisälle asuntoon 49e=98e. Kysyin vielä asiasta ja sanoivat että ulko-ovelle toimitus tarkoittaa, että sohva jätetään oven ulkopuolelle loskaiseen maahan makaamaan jos ei kantajia heti ole valmiina omasta takaa. Kynnyksen yli ei tulla tolla toimitusmuodolla. No en ollut valmis tuosta "edullisesta toimituksesta" satasta maksamaan. Annoin hieman palautetta asiasta ja meni pari päivää että muuttivat toimitushintoja, nyt kun ottaa lisäpalvelun sisälle asuntoon, ei joudukaan maksamaan ulko-ovelle toimituksesta mitään. No, kannattaa siis jatkossa tilata suoraan sisälle asuntoon, sama hinta. Asiakaspalvelussa todella olisi parantamisen varaa ja hoksottimet vois olla pikkasen nopeemmat. Mä tilasin sohvani Stemmasta ☺️

    • Joonas1234567

      Mikäli netistä tilaa, en suosittele kyseistä yritystä. Palautuskäytäntöön kannattaa perehtyä kunnolla ennen tilaamista, sillä palautusoikeutta Veken mukaan ei ole, mikäli tuote on "otettu käyttöön" eli tuotetta on kokeiltu käyttötarkoitukseen. Paketin saa siis vain avata, ja katsoa tuotetta, mutta sitä ei saa kokeilla. Ostin itse Vekestä kattovalaisimet, jotka luonnollisesti asensin kattoon, nähdäkseni miltä ne näyttää. Samalla menetin palautusoikeuteni, ja nytten minulla on 4 kattovalaisinta, joilla en tee yhtään mitään.

    • Ekajavikakerta

      Itse tilasin vekeltä 300e pöydän tasan kaksi kuukautta sitten ja sivulla luki pöydän olevan tilaustuote, eli sitä ei ole varastossa. Laitoin vekelle sähköpostia ja kysyin toimitusajasta. Kaksi päivää meni ja sain vastauksen. Arvioitu toimitusaika 2-3 viikkoa ja pahoittelevat pitkää toimitusaikaa. Vielä 6 viikon päästä ei kuulunut mitään, ja 15.10 otin uudestaan yhteyttä sähköpostilla. Toimittajalla on kuulemma ongelmia pöytien toimittamisessa, ja arvioitu toimitusaika olisi nyt 1-2 viikkoa. Nyt kahden viikon jälkeen en ole edelleenkään kuullut pöydästä mitään, ja kärsivällisyys on todellakin loppumassa. Ymmärrän kyllä viivästyksen, mutta olisi kohtuullista että yritys itse ilmoittaisi siitä, ettei asiakkaan tarvitsisi jatkuvasti olla kyselemässä, miksei tilausta edelleenkään näy. Itseäni ainakin ärsyttää olla se asiakas joka on vähän väliä kysymässä, ja siksi odotankin vielä pari viikkoa ennenkuin soitan, mikäli pöytää ei nyt näy 😄

      Kysyin toisessa viestissäni myös, voisiko viivästyksen ottaa huomioon hinnassa, ja he tarjoutuivat hyvittämään 15e, tai vaihtoehtoisesti antamaan 30e lahjakortin. Ei tarvinnut kauaa miettiä, tekisinkö heidän lahjakortilla jatkossa mitään.

    • Exx

      Asiaton suhtautuminen reklamaatioihin ja tyyli toimia hyvin asiaton! Osa tuotteista hajoaa käsiin ja niillä ei ole palautusoikeutta vaikka virhe todettu!

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta!


    • Anonyymi

      Todella töykeää asiakaspalvelua sähköpostin välityksellä.
      Arvostelin heidän nettisivuilla tuotteen yhdellä tähdellä ja kerroin mikä vika tuotteessa on niin hetken päästä arvostelu oli poistettu :D

      • Anonyymi

        Sama tilanne tuli minullakin eteen, kriittinen arvostelu poistettiin välittömästi. Mutta tein seuraavaksi vastaavan google arvostelun Veken sivuilla. Sille puolen Veken sensuuri ei ylety.


    • Anonyymi

      Vaikka kävisitte myymälässä tutustumassa tuotteisiin, kannattaa tilata verkkokaupasta jotta teillä olisi edes joku mahdollisuus saada oikeutta tuotelaatuongelmien kanssa! Myymälän henkilökunta oli loistavaa mutta reklamaatio-osasto venkuilee ja tekee kaikkensa hyvän asiakaskokemuksen pilaamiseksi.

    • Anonyymi

      Veke on ihan kusetusfirma! Älkää missään nimessä tilatko mitään! He ottivat rahamme ja eivät toimittaneet tilattua ja maksettua tavaraa koskaan, aina muka viivästyksiä. Kuukaus kerralla viivästyksiä tuli enemmän ja enemmän. Otimme kuluttujasuojaan yhteyttä ja he sanoivat, että liekö olemassa koko tuotetta. Veke ei koskaan kommentinut tai vastannut meidän kysymyksiimme missä tuote menee, milloin sen saamme, onko sitä edes olemassa yms. 5 kk jälkeen he ilmoittivat että tuotetta ei ole enään mahdollista saada. Olimme siis pankkina Vekelle ilman että saimme mitään hyöytä aka korkoja siitä. eli jos haluatte maailman huonointa palvelua (eivät koskaan pahoitelleet tilannetta) ja lainata heille ilmatteeksi rahaa niin asioikaa toki veken kanssa. Naurettavaa, törkeää, halpamaista toimintaa.

    • Anonyymi

      Kateellisten kirjoituksia.

    • Anonyymi

      Lestadiolaisia "rehellisyyttä" käydään viikonloppuna pyytämässä kaikki anteeksi seuroissa ja seuraavalla viikolla voidaan tehdä taas syntiä!

    • Anonyymi

      Itselläni huonoja kokemuksia,pelkkää huijaamista ja rikollista toimintaa,olen odottanut rahojani takaisin jo useita kuukausia. Muutenkin huonolaatuista tuotetta. Todella kauan sain odottaa tuotteen toimitusta ja sitten sain viallisen tuotteen. Varoitan muitakin tilaamasta mitään täältä. En todellakaan suosittele kenellekään tätä kauppaa! Pitää varmaan kohta ottaa yhteyttä poliisiin.

    • Anonyymi

      Minu velipooli ei muutu lootolla sama ongelmi,ei toopaika ja loottotieto mennyt nimi olla kaapalehti

    • Anonyymi

      Ostin vuonna 95 sohvan oli liian kallis.....vieläkin oon katkera. Vttu mitä rahastusta. Digestive keksitkin kalliita. Se siitä lukunautinnosta taas.

    • Anonyymi

      On myös huonoja kokemuksia.Sohvaa ei ollutkaan saatavilla.Tuotteen toimitusaika erittäin pitkä.Vaikuttaa huijaukselta.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu on luokattoman huonoa, tänäpäivänä kun asiakkailla on vara valita mistä ostaa niin suosittelen miettimään kuinka teillä palvellaan noin yleisesti ja puhumattakaan reklamointi tapauksissa. En tule asioimaan teillä enää. P.S enkä tarvitse yrityksen työntekijän haukkumista tähän kommenttiin, niin kuin olet käynyt aika moneen kirjoittelemassa!!

    • Anonyymi

      Juuri tilaamani veken parveketuolit ovat aivan romu laatua ja kokoaminen todella hankalaa. Kierrän kyllä Veken jatkossa kaukaa. Huh huh…

    • Anonyymi

      Veke tekee samaa kuin muutkin c luokan liikkeet. Virittää ovh hinnat korkealle että saa isot alennukset. Olen seurannut yhtä nojatuoli ovh oli 399e ja oli tarjouksessa 299e, nyt 6 kk myöhemmin ovh 499e ja tarjouksessa 299e ja prosenteilla mainostetaan ikäänkuin parempaa diiliä. Itse arvostaisin mielummin oikeita hintoja pienemmällä alennuksella - esimerkki ikea edullusit hinnat ja harvemmin mitään massiivisia aleja.. ja mitä se pulju menestyy sillä että se ei koita hätäisillä hinta huijauksia saada pika kauppaa. Vaan ne myyvät tuotteen x hintaan x ja siinä se. Laatuun en ota kantaa.

    • Anonyymi

      aloitus on 12 vuoden takaa, lopeta jo

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe