Olen ollut muutaman viikon asumuserossa. Aina kun menen entisessä kodissa käymään, niin siellä tuntuu olevan paljon parempi olla puolisoni luona, kuin yksin uudessa asunnossa.
Olenko ollenkaan erokypsä, jos puolison kanssa vielä menee noinkin hyvin? Olen täällä näitä ketjuja lukenut ja vaikuttaa yleensä tilanne olevan, ettei siedetä silmissä ollenkaan entistä puolisoa.
Olenko valmis eroamaan?
23
826
Vastaukset
- csf6
Jos olette vielä tekemisissä, menee hyvin ja viihdyt entisessä kodissa, niin miksi sitten erositte? Jos on vielä rakkautta, eikä mitään kamalaa ole tapahtunut puolin tai toisin, kannattaa olla yhdessä.
- ap
Seksi on vaan loppunut, eikä ole ollut vuosiin. En sitä jaksanut. En tiedä löytyykö sitä täältä aidan toiseltakaan puolelta. Tai jos löytyy, niin vaan hetkeksi..ja taas on etsittävä.
- joku
Parisuhteen erottaa ystävyydestä vain seksi.
- näinmeilläentäteillä
Jos seksi on loppunut, niin myös parisuhde on loppunut. Teet vain itsesi onnettomaksi.
Kestää aikansa, ennen kuin pystyy päästämään kauan kestäneestä suhteesta ja kumppanista irti. Joo joo, ajattelin minäkin vielä puoli vuotta sitten, kun minulle näin sanottiin. Mutta se on totta. Jossain vaiheessa huomaat eläväsi omaa elämääsi ja olevasi onnellinen ja katselevasti optimistisesti eteenpäin. Ja silloin uusi rakkaus voi hyvinkin tulla vastaan.
Älä jää kitkuttamaan huonoon suhteeseen, joka perustuu ainoastaan ystävyydelle. - """"""
Ap:lle: Jos tunteita vielä on, oletko yrittänyt saada seksielämäänne kuntoon? Voihan olla, että puolisolla on sama toive, mutta on tullut torjutuksi. Seksittömyys on harvoin vain toisen "pihtaamisesta" kiinni, vaan kokonaisvaltainen ja monisyinen juttu.
Seksi saattaa loppua siihenkin, että toisella on aina mielessä "nurmi aidan takana". Silloin ei panosteta omaan suhteeseen ja puoliso jää jatkuvasti seksuaalisten ajatusten ulkopuolelle.
- inkaliina
jos olette jo eronneet ja nyt tuntuu oliko fiksua tai kannattavaa,ihan normaalia ajattelua on miettiä eikö ollutkaan tarpeeks syitä erota.yleensä eroon on aina SYY.oli se mikä tahansa sitten vaikka se että kyllästyi toiseen.kaikkeen on syynsä ja uskon erästä parisuhdeammattilaista joka sanoi että eroja harkitaan aina paljon että helpolla eroamista ei ole helppoa erota,joten harvemmin kukaan eroaa helpolla.asia erikseen jos on vain vähän aikaa tapaillut tai seurustellut.älä syyllistä itseäsi,vaan ajatele että mikään ei olisi ratkennut jos ei olisi tehnyt radikaalisti.helppoa sanoa eikö totta itse olen samassa tilanteessa.
- just a friend
Ettet nyt vain sekoittaisi ystävyyttä ja parisuhdetta... Toiseen kuuluu seksi ja toiseen ei.
Todella hienoa ja fiksua, että voitte erota ystävinä. Molemmilla on tilaisuus etsiä aidosti uusi ihminen rinnalleen. - Puhun kokemuksesta
Oletko/olitteko miettineet miksi seksi loppui? Etkö jaksanut/viitsinyt osoittaa hellyyttä vaimollesi päivittäin. Tunsiko hän ikinä olevansa sinulle maailman ihanin ja tärkein nainen. Luulenpa, että jos mies jaksaa ja viitsii kohdella naistansa "kuningattarena" hän tulee saamaan ihanaa seksiä loppuikänsä. Naisilta menee halu, kun ne on kotitalousautomaatteja ja miehelleen itsestään selvyyksiä, panopuita. Näin on naisen aivot rakennettu. Tämä on se hinta mikä miehen on maksettava. Sitten voi saada sen mukavan ja ihanan kotielämän ja sen lisäksi huikean seksielämän. Hellyysrutiinit kehään. Mutta kun suomalainen mies ei vaan voi, kun se tuntuu teeskentelyltä. Voihan shit.
- tuuli
Vaikka mies antaisi kuinka huomiotaan ja hellyyttään niin ei se automaationa tarkoita että nainen on onnensa kukkuloilla. Jos tunteet viilenneet aikojen saatossa niin hellyyden saaminen ei välttämättä tunnu hyvältä, päinvastoin saattaa ahdistaa jos kokee ristiriitaa omien tunteidensa ja puolison tunteiden välillä. Eri asia tietysti on jos tunteita on jäljellä, hellyydellä niitä voi silloin herätellä.
- MK
Se, ettei puolisoa siedetä enää silmissä johtunee hyvin paljon siitä, ettei ole osattu erota ns. hyvän sään aikana. Kun vähintään toinen yrittää venyä ja vanua, sopeutua, sietää jne niin jossain vain tulee äärimmäinen raja vastaan. Sitä ei olisi kannattanut odottaa, vaan erota silloin, kun vielä pystyy olemaan puheväleissä yms.
- km
Eri mieltä kuin MK. Ei kannata erota heti, vaan ensin pitää yrittää saada asiat kuntoon. Tietenkin vain jos molemmat ovat siinä mukana. Jos ero kuitenkin tulee, helpottaa tietää, että on tehnyt kaikkensa, mutta siitä huolimatta ei vain onnistunut.
Itse asiassa erossa auttaa myös jos toista ei kamalasti halua nähdä. Ei eksän kanssa tarvitse olla kavereita. Riittää että saa välttämättömät asiat hoidettua, jos on esim. lapsia.
Pikaerossa voi joutua miettimään olisiko sittenkin voinut tehdä vielä jotain... - systeemi
km kirjoitti:
Eri mieltä kuin MK. Ei kannata erota heti, vaan ensin pitää yrittää saada asiat kuntoon. Tietenkin vain jos molemmat ovat siinä mukana. Jos ero kuitenkin tulee, helpottaa tietää, että on tehnyt kaikkensa, mutta siitä huolimatta ei vain onnistunut.
Itse asiassa erossa auttaa myös jos toista ei kamalasti halua nähdä. Ei eksän kanssa tarvitse olla kavereita. Riittää että saa välttämättömät asiat hoidettua, jos on esim. lapsia.
Pikaerossa voi joutua miettimään olisiko sittenkin voinut tehdä vielä jotain...Jep, pikaero ei kannata. Usein vain tuo yrittämisvaihekin jää päälle ja väleistä tulee oikein huonot ja erosta tosi hankala. Sitten miettii miksei eronnut aiemmin...
- riina*
systeemi kirjoitti:
Jep, pikaero ei kannata. Usein vain tuo yrittämisvaihekin jää päälle ja väleistä tulee oikein huonot ja erosta tosi hankala. Sitten miettii miksei eronnut aiemmin...
Minulla jäi ainakin yrittäminen pahasti päälle, vuosikausiksi. Ihminen taitaa uskoa mahdottomaan, jos se on jotain tuikitavallista mitä tavoitellaan ja sitä luvataan. Uskoin varmaan 10 v ajan, että ex todella haluaisi viettää aikaa yhdessä minun ja lasten kanssa, kuten hän aina lupasi, senhetkisiin kiireisiin vedoten. Kun lapsista nuorinkin lähestyi teini-ikää, minulle valkeni totuus: suhteemme ei muutu mihinkään, paitsi huonompaan, vuosi vuodelta, hissunkissun.
Hitaassa erossa voi todellakin joutua miettimään miksei eronnut jo ajat sitten.
- riina*
Mieti myös asiaa puolison kannalta. Onko hän "erokypsä"? Ellei kumpikaan ole, miksi edes erositte? Mitä tapahtuu vierailujesi suhteen, kun puoliso löytää toisen?
Minusta teidän ei kannattaisi tavata ollenkaan entisessä kodissa, jos oikeasti aiotte erota. - 3333
Mikä aiheutti muuton erilleen? Yrittäminen kannattaa jos on rakkautta. Monet eroaa, koska luovuttaminen on helppoa. Mutta jos ei ole valmis ja asiat on kesken, saattaa ruveta pidemmän päälle kaduttamaan.
- kumman aloitteesta
muutitte erilleen? Kumpi haki asumuseroa ja mitä sillä halusi saavuttaa?
- ap
Minä hain asunuseroa ja halusin selvittää, auttaako erillisyys tilanteeseen. Aiheuttaa vaan ikävää toisen luo, eikä hyvää oloa, kun on erillään.
- xzet
No höh. Eikö pitäisi miettiä jo ennen eroa onko valmis eroamaan? Kumpi teistä oli eroaloitteentekijä?
Ihmiset miettivät liitoissaan joskus vuosiakin ovatko valmiita eroon. Sitten kun viimein saavat eron aikaiseksi, ei tosiaankaan siedetä enää silmissä entistä puolisoa. - kumman al.. jatkaa
mitä mieltä vaimosi on? Haluaako hän sinut takaisin? Oletko oppinut läksysi? ja jos, niin mitä opit?
- naisen mielipide
Miten ajattelet, että ap on mies? Mun mielestä hän on nainen, joka haluaa selvittää aivan yksikseen, mitä elämältä jatkossa haluaa. Jos hän ikävöi puolisoaan, ei ero varmasti ole täysin harkittu. Meillä eroa tehtiin monta vuotta. Kun se tapahtui, olin helpottunut. Eksääni en ole ikävöinyt yhtään. En käy hänen luonaan kuin lasten asioissa, kerran vuodessa. Ahdistun pelkästä ajatuksesta mennä entiseen kotiini. Mennyt on mennyttä.
- kumman al... jatkaa
naisen mielipide kirjoitti:
Miten ajattelet, että ap on mies? Mun mielestä hän on nainen, joka haluaa selvittää aivan yksikseen, mitä elämältä jatkossa haluaa. Jos hän ikävöi puolisoaan, ei ero varmasti ole täysin harkittu. Meillä eroa tehtiin monta vuotta. Kun se tapahtui, olin helpottunut. Eksääni en ole ikävöinyt yhtään. En käy hänen luonaan kuin lasten asioissa, kerran vuodessa. Ahdistun pelkästä ajatuksesta mennä entiseen kotiini. Mennyt on mennyttä.
jaa, nyt kysyit osuvan kysymyksen. Ehkä minulla on syynä se, että mies lähti kuukausi sitten omaan asuntoonsa miettimään mitä elämältään haluaa. On aika "pihalla", ei puhu eikä osaa eritellä tunteitaan, ei sano mitään järkevää syytä, lapsellista syyttelyä suoltaa ainoastaan. Ja nyt ravaa kodissani miltei päivittäin, vaikkei ollut onnellinen kanssani. itse taidan haluta eron, saattaapa tuosta jättäjästä tulla kohta jätetty.
Ihan omakohtaisiin kokemuksiin perustuen oletin... - ioioi
kumman al... jatkaa kirjoitti:
jaa, nyt kysyit osuvan kysymyksen. Ehkä minulla on syynä se, että mies lähti kuukausi sitten omaan asuntoonsa miettimään mitä elämältään haluaa. On aika "pihalla", ei puhu eikä osaa eritellä tunteitaan, ei sano mitään järkevää syytä, lapsellista syyttelyä suoltaa ainoastaan. Ja nyt ravaa kodissani miltei päivittäin, vaikkei ollut onnellinen kanssani. itse taidan haluta eron, saattaapa tuosta jättäjästä tulla kohta jätetty.
Ihan omakohtaisiin kokemuksiin perustuen oletin...Mulla on aika lailla vastaava tilanne. Mies lähti myös joitakin viikkoja sitten pois miettimään asioita.
En kuitenkaan ole kokenut miehen vierailuja kotona rasittavina tai mitään sellaista. Vaikeinta on ollut yrittää ymmärtää tilannetta ja sitä miksei voida puhua. Välillä on kova ikävä ja ahdistunut olo.
Tässä tilanteessa on hyvä olla vähän aikaa yksin, koska suhteen pitää olla sellainen, johon molemmat ovat sitoutuneet. Jos toinen ei halua, niin sille ei voi mitään.
Jos on rakkautta, kannattaa yrittää kaikkensa.
- ioioi
Mulla on aika lailla vastaava tilanne. Mies lähti myös joitakin viikkoja sitten pois miettimään asioita.
En kuitenkaan ole kokenut miehen vierailuja kotona rasittavina tai mitään sellaista. Vaikeinta on ollut yrittää ymmärtää tilannetta ja sitä miksei voida puhua. Välillä on kova ikävä ja ahdistunut olo.
Tässä tilanteessa on hyvä olla vähän aikaa yksin, koska suhteen pitää olla sellainen, johon molemmat ovat sitoutuneet. Jos toinen ei halua, niin sille ei voi mitään.
Jos on rakkautta, kannattaa yrittää kaikkensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1095971- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056