Unelmani toteutui vuosi sitten, kun sain kuulla pääseväni töihin ulkomaille, vieläpä lontooseen ja suomalaiseen yritykseen Lontoon suomalaiseen Merimies kirkkoon!
Suomalaiset työkaverit ja pomot. Asuminen ilmaista ja pieni ylläpitokorvaus päälle.
Kuulosti heti alkuunsa turvalliselta paikalta. Myin koko omaisuuteni ja lähdin elämään unelmaani. Todellisuus oli kuitenkin toinen..
Kukaan ei ollut minua lentokentällä vastassa. olin yksin yksistä maailman suurimmista lentokentistä, ja jouduin omin avuin etsiä tieni itä-lontooseen.
olin ollut töissä muutaan viikon ja sairastuin äkisti.. en vakavasti ja olin poissa töistä YHDEN päivän. seuraavana aamuna kirkkomme pappi tuli ja kertoi että he olivat pitäneet työntekijä palaverin, ja että minun pitisi lähteä takaisin suomeen SEURAAVANA päivänä! olin ällikällä lyöty. Miten kirkko voi toimia noin? Minun ei annettu edes mahdollisuutta tutkituttaa vaivaani ja sain vain päivän aikaa lähteä lontoon asunnosta. palata takaisin suomeen. missä minulla ei ollut asuntoa, ei mitään! nukuin suomeen tullessani enismmäisen yöni rappukäytävässä.
Olkaa siis varovaisia kun haette töitä ulkomailta. suomalaisissakin paikoissa. Koskaan ei voi tietää... Minun äkillinen sairautuminen lähti pois särkylääkkeillä... muutamassa päivässä.
Töihin ulkomaille? Varo SUOMALAISIA MERIMIES KIRKKOJA ulkomailla
6
1546
Vastaukset
- Lontoolaistunut
No voi hyvä isä. Heathrowlta pääsee kirkolle aika helposti, jos ei ole ihan avuton. En ole koskaan kuullut tai tullut edes mieleen, että työnantaja tulisi lentokentältä hakemaan ja opastamaan O.o Jo pelkästään se, että sinulla oli asunto valmiina, on jo paljon paremmin kuin muilla Englantiin töihin tulevilla, joiden täytyy järjestää kaikki itse. Kuvittele nyt, aikuiset ihmiset itse hoitamassa asioitaan! Järkyttävää.
Sairauskertomuksesi taas kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä. Tosi on, että työntekijän turva ei ole täällä samaa luokkaa kuin Suomessa, mutta että yhden flunssapäivän takia potkittaisiin pihalle -.- Jos tosiaan jouduit lähtemään, niin taustalla on takuulla ollut muutakin. - Ex köyhä nyt rikas
Itse muutin norjaan 15 v sitten eikä mitään ollut valmiina..Kaksi vuotta asuntovaunussa & vanhassa asuntoautossa joka oli pitävä viimaa vastaan, kuin harakanpesä.
Nytkin olen norjassa, tulot euroissa 70 000 e, maksetut kotimatkat (Suomeen) ,ilmainen asunto,veroedut jne. Kannattaa olla omatoiminen!Täälä kans tarvis töitä norjast as,melkein kaikki kävis,autossa asuminen eikä viina ongelma,olisko jotain paikkaa missä pärjäis alkuun suomella/huonolla englannilla,esim.johkin missä toinen suomalainen tai vastaavaa,laittakaa vinkkejä ym.jos tietoa
- politi
Norjan laki kieltää vaunuissa ja teltoissa asumisen !
- ettäsellaista!
Ja tätä merimieskirkkoa Lontoon suurlähetystö mainostaa kovasti pulassa oleville suomalaisille, Englannissa ollessa pistin heille kerran sähköpostia josko voisivat auttaa asuntoasioiden kanssa niin minkäänlaista vastausta ei koskaan tullut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767