joogasta huono olo :(

oksupoksupoksis

Olen yrittänyt käydä ihan iisissä joogassa (hatha) alkeiskurssilla, mutta joka kerta minulle tulee siellä huono, oksettava olo. Pään alaspäin laittaminen ja sisäelimiä hierovat liikkeet saavat tämän ilmeisesti aikaan. Myöskin tunnin jälkeen vatsani on ihan löysällä ja vessaan tulee kiire. Kysyisinkin nyt, että meneekö tämä ohi, vai eikö jooga vain sovellu minulle? Ihmettelen kuinka muut hehkuttavat miten hyvä olo siitä heille tulee.. Peruskuntoni ei ole kovin hyvä, enkä harrasta muuta liikuntaa.

37

9002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yogaforlife

      Jooga pistää kropan puhdistumaan. Luultavammin kokisit muustakin liikunnasta huonoa oloa huono kuntoisena, joten jos jaksat tätä niin olosi tasaantuu kun kuntosi paranee.

      Löysä vatsaisuus ei ole pahasta. Yleensä ihmiset kärsivät nykyaikana eri tyyppisistä ummetuksista ja käyttävät näihin paljon lääkkeitä ja apuvalmisteita. Kannattaa välttää ennen joogaamista kahteen tuntiin syömistä ja jos tarkemmaksi mennään niin ruokavaliolla on väliä joogaamisessakin, mutta tätä ei tarvitse paljon muuttaa. Varoo vain päivänä ennen joogaa syömästä ruoka-aineita jotka haittaa joogaamista mm. palkokasveja, sipulia yms.

      Keskustele kokemastasi huonovointisuudesta joogan opettajasi kanssa. Hän voi antaa käytännön vinkkejä välttää ne esimerkiksi korvaavat helpommat jooga asennot.

      • vcxvxvxc

        Miten palkokasvit ja sipuli haittaa joogaamista?


      • taer
        vcxvxvxc kirjoitti:

        Miten palkokasvit ja sipuli haittaa joogaamista?

        Sipuli ilmeisesti nostaa lämpöä, mikä ei ainakaan kesällä ole hyväksi, kun asanan vääntäminen meinaa muutenkin mennä pulikoimisen puolelle.
        Palkokasvit taas ovat aivan ehdotonta ravintoa joogille. Proteiinin lähteinä verrattomia.


      • Anonyymi
        vcxvxvxc kirjoitti:

        Miten palkokasvit ja sipuli haittaa joogaamista?

        Huonosti sulavia, aiheuttavat monille ilmavaivoja, ym vatsanväänteitä. Moni on myös, tietämättämään allerginen sipulikasveille.

        Härkäpapua ei pitäisi ihmisille syöttääkään, sen aiheuttamaa, anemian kaltaista tilaa, mutta äkillisempää ja pahempaa, punasolujen katoa, favismia, voi ilmetä joillekin ja toimia myös muille, autoimmuunisairauksien laukaisijana.


      • Anonyymi
        taer kirjoitti:

        Sipuli ilmeisesti nostaa lämpöä, mikä ei ainakaan kesällä ole hyväksi, kun asanan vääntäminen meinaa muutenkin mennä pulikoimisen puolelle.
        Palkokasvit taas ovat aivan ehdotonta ravintoa joogille. Proteiinin lähteinä verrattomia.

        Palkokasvit eivät todellakaan, sovi kaikille, aika harvalle itse asiassa.

        Ei tee kenestäkän "huonoa joogia", jos ei niitä pysty syömään.

        Proteiinia saa muustakin ravinnosta.

        Eikä sen takia tarvitse lopettaa joogaa ja filosofiaa, jos joutuu esim. autoimmuuni-reumasairauksien takia, syömään kalaa tai lihaa, lääkitystenkin takia.


    • ex-joogi

      Sama kokemus astanga-joogasta. Joka tunnin jälkeen huono ja oksettava olo. Keskusteltuani parinkin opettajan kanssa asiasta, he veikkasivat syynä olevan nopean verenpaineen vaihtelun. Liikkeet pitäisi vain tehdä hitaasti, varsinkin ne joissa on paljon pää alaspäin oloa tai jättää ne liikkeet tekemättä, jotka tuntuvat pahalta. Verenpaineen heilahtelu on ominaisuus, joka ei mene harjoituksella ohi.

      • herra jestas!

        ex-joogi5
        Sama kokemus astanga-joogasta. Joka tunnin jälkeen huono ja oksettava olo. Keskusteltuani parinkin opettajan kanssa asiasta, he veikkasivat syynä olevan nopean verenpaineen vaihtelun.
        *

        Sun astanga- jooga opettajasi on ollut tyhmä. Jos sulla on vaihteleva verenpaine sitten sä et voi joogata.


      • Anonyymi

        Verenpaine on yksilöllistä. Ihmisten joilla on alhaalla verenpaine, tuleekin tutustua joogaan hellempien ja lempeämpien joogalajien ja ohjaajien kanssa.

        Myös rauhanpuute, voi aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa.

        Syy huonovointisuuteen ja huimaukseen, voi olla siis moni muukin asia, kuin itse siihen joogaan liittyvät.

        Monien ns. henkisten lajien yhteydessä, on vakiovastaus tuo: "puhdistuminen", jonka sanotaan aiheuttavan oireita. Ei se jooga nyt mitenkään sen "puhdistavampaa" ole, kuin muukaan vaikkapa luonnossa kiipeileminen ja kulkeminen, hapekkaassa bioenergisessä ilmastossa liikkuminen. Se puhdistuminen on enemmän, siitä mitä suuhunsa pistää, seurausta.

        Kyllä oireilu kannattaa selvittää ja tutkia kunnolla, eikä selittää kaikkea sen lajin kautta, esim. joogan, mitä on aloittanut harrastamaan.


      • Anonyymi
        herra jestas! kirjoitti:

        ex-joogi5
        Sama kokemus astanga-joogasta. Joka tunnin jälkeen huono ja oksettava olo. Keskusteltuani parinkin opettajan kanssa asiasta, he veikkasivat syynä olevan nopean verenpaineen vaihtelun.
        *

        Sun astanga- jooga opettajasi on ollut tyhmä. Jos sulla on vaihteleva verenpaine sitten sä et voi joogata.

        Joogaopettajien selitykset, ovat kauppiaiden selityksiä, eli myyntipuheita. Onhan kyseessä heidän bisneksensä. Pitäisi vähän valvoskella tuotakin alaa jonkun, ettei ihmisten, kenties vakavempiakin sairauksia, selitellä vain "puhdistumisilla" ym.


    • dr feel good

      Huono olo on luonnollista jos aloittaa jonkun lajin ja on ollut vähällä liikunnalla. Jos ei mene ohi puhu valmentajan tai asiantuntijan kanssa.

      • levitationist

        Mielestäni paras jooga-asento on "kuolleen miehen asento".
        Siinä maataan selällään tasaisella alustalla rennosti ja aivan paikallaan.
        Ei muuten tule lainkaan huono olo. Kokeilepa sitä aluksi ja ota muutenkin rennosti. Meditaatiopitoinen hidas joogatyyli varmasti sopisi sinulle hyvin.


    • vcxvcxvxc

      Huono hengitysrytmi, pään roikottaminen alaspäin, joko liian vähän ravintoa tai ruuansulatus vielä käynnissä, niskojen tai selän jumittuminen, liian vähän nestettä, huono kunto.

      Mitä ovat sisäelimiä hierovat liikkeet? Ei kuulosta mielestäni kovinkaan järkevältä toiminnalta jos liikkeen nimi viittaa itse liikkeeseen.

    • varma tieto

      olet raskaana.onneksi olkoon =)

    • Jooga on OKKULTISMIA. vijollisen HENKIVALLAT SITOO IHMISEN . ainoastaan Kristinusko voi vapauttaa näistä siteistä. Vain yksin Jeesukseen uskominen vapauttaa, tällöin ihminen tulee todellisesti VAPAAKSI! KOKEILE, et häviä mitään, vaan saat kuoleman jälkeen IKUISE ELÄMÄN JUMALAN TAIVAASSA!

      • fakir1

        Joo joo joogaamaan, kaikki yhdessä vaan vapautumaan.


    • jooga on uskonto

      Jooga on loppupeleissä uskonto, siellä hoetaan mantraa, joka on kuolleen gurun nimi tms.
      Mikäli olosi on henkistä pahoinvointia, voit kokeilla, lopettamalla joogan ja harrastamalla ns. normi liikuntaa, tuleeko huono- olo siitäkin ?

      Kirjassa, Uus- uskonnot enemmän aiheesta.

      • fsdadfads

        Vai hoetaan kuolleen gurun nimeä mantrana? Heh, taitaa olla varsinainen "laatukirja" tuo. Eipä tarvitse lukea moista.


      • vcxvxcv

        Nykyään jooga on kyllä paljon muutakin kuin tuo perinteinen jooga. Tosin kyllähän näitä sekopäitäkin on ja ikävä kyllä moni heistä taitaa joogaa opettaakkin. Rentoutuminen sinäänsä ihan hyvä asia, mutta itse kyllä lähtisin muihin liikuntamuotoihin ja jättäisin joogan väliin.


    • Kokeilepa ihan vain ottaa rennommin seuraavalla kerralla. Et ota minkäänlaista painetta tunnista itsellesi etkä yritä pakottaa itseäsi mihinkää. Muista että joogatunnille ei mennä kilpailemaan eikä vertailemaan itseään muihin. Keskityt hengittämiseen ja oman kropan tuntemuksiin. Saattaa olla että tämä keino ei auta mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Vaikea tietysti neuvoa sinua täällä palsta kautta koska en tunne sinua enkä tiedä tilannettasi. Siksi annan tällaisen yleisen neuvon.

      Tietysti toinen kysymys tulee mieleen että onko joogaopettajasi kunnon ammattilainen? Millaisia asanoita olette tehneet?

      Jooga vaikuttaa tietysti vahvasti myös mieleen, riippuen tietysti siitä miten henkisen tunnin opettajasi on ohjannut. Jooga vapauttaa paljon tuntemuksia ja monet tuntemukset ovat voineet olla sisälläsi pitkään suljettuna. Ihminen pitää välillä tiettyjä tunteitaan suljettuna sisällään niin kauan että ne voivat jopa purkautua fyysisinä oireina joogatunnin aikana. Itselläni mm.kerran alkoi aloittelijaoppilas itkeä kesken tunnin ja lähti huoneesta pois. Myöhemmin jutellessamme selvisi että hän oli ensimmäistä kertaa vuosiin keskittynyt vain itseensä hetken ajan (teimme juuri keskitysharjoituksia) ja tämä oli yhtäkkiä ollutkin hänelle liikaa. Itsensä kohtaaminen voi joskus olla pelottavakin asia.

      Tästä tietysti pitäisi jatkaa pidemmin mutta en nyt tänne viitsi selitellä.

      Pahoittelut että teksti on hieman tökkivää, asun ulkomailla ja olen aina opettanut (ja opiskellut) joogaa vain englanniksi.

      ps. jooga EI ole verrattavissa kristinuskontoon millään tavalla eikä ole uhkana muille uskonnoille. Joogassa ihminen alkaa uskoa ja tutustua itseensä ja Universumiin jonka itse luo ympärilleen.

    • adelessa

      Monet ihmiset luulevat joogan olevan vain fyysisen terveyden ylläpitämistä, eli ikään kuin liikunnallinen harrastus. Jooga tähtää ihmisen terveyteen, hyvinvointiin sekä fyysisen harjoituksen avulla ihmisen fyysisen terveyden ja kunnon edistämiseen. Jooga on kuitenkin myös paljon muuta kuin pelkkiä fyysisiä harjoitteita.

      Joogan alkuperäinen merkitys ja tarkoitus on henkinen kasvu, jossa joogan avulla ihminen yhdistyy kaikkialla olevaan jumaluuteen itämaisten uskontojen oppien mukaisesti. Joogan avulla ihmisessä oleva henki pyrkii sielunyhteyteen maailmankaikkeuden hengen ja sielun kanssa.

      Jooga harjoitteiden ja meditaation avulla pyritään kasvamaan henkisesti, jonka kautta ihmisen tietoisuus kasvaa ja kehittyy. Joissakin joogan eri lajeissa pyritään joogan ja meditaation avulla saavuttamaan valaistumisen tila.

      Jooga ei siis ole pelkkä fyysinen harjoite, sillä joogan päämäärä on fyysisen harjoituksen ja meditaation avulla kasvaa henkisesti itämaisten uskontojen oppien mukaisesti. Edellä oleva tulisi aina muistaa silloin kun puhutaan joogasta.

      Toisin sanoen joogan kautta levitetään itämaisia uskontoja ja niiden oppeja monen sitä huomaamatta.

      Pikku hiljaa joogan harrastaja alkaa kuitenkin kiinnostua henkisyydestä ja itämaisten uskontojen opetuksista. Joogassa ei siis ole kyse pelkästään fyysisistä harjoituksista, toisin sanoen jooga ei ole jumppaa eikä voimistelua.

      Jooga gurujen joukossa on useita seksirikkeitä. Monet (ei kaikki) jooga gurut ovat harrastaneet seksiä oppilaidensa kanssa, jopa sellaisia tapauksia on joissa guru on harrastanut seksiä toisen miehen vaimon kanssa.

      Tämä osoittaa eksytyksen kavalan luonteen se kertoo kuinka voit saavuttaa siveyden ja puhtauden, mutta heti tilaisuuden tullen antaudutaan seksisyntien himojen valtaan. Pahuuden henkivallat toimivat juuri näin; he eksyttävät ihmisiä luuleman, että he ovat moraalisesti korkealla tasolla, siveitä, kuolleet himoille ja ovat valaistuneita. Todellisuus on kuitenkin sitä, että syntiset himot jylläävät ihmisen sydämessä odottaen oikeaa hetkeä päästä valloilleen.

      On tekopyhää luulla ja opettaa olevansa kuollut lihanhimoille sekä olevansa erikoisesti pyhittynyt ja elävänsä moraalisesti todella korkealla tasolla, kun sydämessä salaa himot jylläävät, joiden takia tekopyhä ihminen tilaisuuden tullen antautuu himojensa valtaan.

      Joogassa toimivat gurut, jotka harjoittavat synnillistä ja himokasta seksiä oppilaidensa kanssa ovat tekopyhiä teeskentelijöitä. He lupaavat oppilailleen pyhyyttä ja korkeaa moraalia ja ovat itse tekopyhiä, joiden moraali alhaisella tasolla. He huijaavat oppilaitaan lupaamalla heille korkean moraalin oppiensa kautta, mutta totuus on se että he eivät itse ole sitä saavuttaneet, eivätkä kykene sinuakaan auttamaan sen saavuttamisessa, vaikka kuinka sitä katteettomasti lupaavat.

      Jotkut gurut harrastavat jooga tantra seksiä, jonka he sanovat olevan universaalista rakkautta. Näillä sanoilla he pettävät ja huijaavat naisia harrastamaan seksiä heidän kanssaan.

      Jotkut (ei kaikki) gurut toteuttavat myös seksihimojen fantasioitansa koskettelemalla oppilaitaan seksuaalisista paikoista, jonka he koittavat pukea valheasuun ikään kuin joogan asennot ja niiden opastaminen vaati juuri himokkaan käden koskettelua ja puristelua naisten seksuaalisista paikoista.

      Tämä kaikki paljastaa myös henkisen joogan synnillisen taustan. Toki kaikki gurut eivät näin tee, mutta koska todella lukuisa joukko guruja on siihen syyllistynyt, niin se osoittaa sen, että joogan henkinen kasvu on huijaus ja eksytys.

      Tekstin lähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/jooga.html

    • Kohti hyvää oloa

      Pyydä joogaopettajaa tekemään sinulle henkilökohtainen ohjelma, jossa huonoaoloa aiheuttavat liikkeet (esim. pääalaspäin) muutetaan sinulle sopiviksi tai jätetään pois.

      • Anonyymi

        Joogaopettajat ovat harvemmin lääkäreitä, tai terveydenhoidon ammattilaisia, siinä mielessä, että jos on vakaviakin oireiluja, on syytä käydä terveysasemalla tutkituttamassa itsensä, eikä pitää joogaa myyvää joogaopettaja-myyntitykkiä, minään lääketieteen ja terveydenhoidon tuntijana ja ammattilaisena.


    • factodela

      Joogaohjaaja Rita Saari aloitti oman joogauransa vahvojen liikkeiden astangajoogalla. Saari on vetänyt joogaa kirkossa ja sanonut joogatuntien olevan joogaa kristityille, ei kristillistä joogaa. Saaren mukaan jooga on aina joogaa, eikä sitä voi muuttaa miksikään muuksi. Saari toi esille joogan filosofisen perinteen, joka ammentaa opetuksen hindulaisuudesta. Saari on sanonut, että kristityt voivat joogan kautta keskittyä oman uskonnon asioihin.

      Saaren ajatus on suuressa ristiriidassa sen kanssa ettei joogaa voi muuttaa miksikään muuksi, sillä se on hindulaisuutta. Toisin sanoen kristillistä joogaa ei voi olla edes olemassa. Saari myös itse myönsi ettei jooga ole kristillistä joogaa. Kuinka kristitty voisi sitten keskittyä oman uskonsa asioihin, kun joogassa vaikuttaa hindulainen uskon käsitys?

      Teksti kopsattu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesusjajoogaeisoviyhteen.html

      • Joogan uskomukset

        Joogassa vaikuttaa se uskonkäsitys minkä sinä tuot siihen.


      • Anonyymi

        Eiköhän useimmille, se ole vain yksi liikuntamuoto ja rauhoittumista kun sitä itsekseen tekee.

        Uskontoja sekoitetaan nykyisin joka paikkaan, ovathan ne politiikkaa ja bisnestä.

        Ihmisten pitäisi enemmän,tutustua omiin ajatuksiinsa, esim. lukea enemmän kirjoja, tai muuten hakea näkökulmia, että saa tietoa ja osaa varautua, myös huiputtajiin ja hyväksikäyttäjiin, joita jooga-alallakin riittää.


    • liikuntaa lisää

      Liikkeet, joissa verenpaine päässä voi vaihdella, pitäisi tehdä urheilullisella tyylillä niin, ettei lihaksisto ole jäykkä eikä lötkö vaan liikunnallisen toimiva. Kokeilepa muuta liikuntaa itseksesi tällä ohjeella: josko siinä kunto ja urheilulliset lahjat paranevat... :)!

      Tässä laatimani paljon onnellistuttava kaikille sopiva liikunnallisia lahjoja kasvattava ohje:

      "Do not make plans about how to move but decide each second and each fraction of a second anew what right now feels like the best idea about where to move, how to move, in which style, in which attitude, in which mood, with how much eager interest and quickness resulting from that or relaxed awareness or emotionally motivated force,... So you change all the time, your plans change and you learn to pick each fraction of a second just the things that you like best right then to be your goalsetting right then in practice in your movements. So you feel happy and fulfilled. Be wary of boredom and habits."
      http://happinesstipsblog.blogspot.fi

      Ehkä tusinan urautumattoman kokeilukerran tuoman kokemuksen myötä tämä liikkumistapaohje yleistyy elämänohjeeksi muille elämänaloille ja auttaa Sinua yltämään jatkuvasti parhaimpaasi, tai ainakin melkein. Et siis jää käytännön olosuhteittesi sanelemalle laatutasolle, vaan yllät haaveenasi olevaan tyylilajiin arjessasi.

    • HyppeliPomppeli

      Mulle tuli kanssa ihan järkyttävä olo, enkä osannut ensin yhdistää sitä mihinkään. Viimeksi alkoi oksettaa jo kun astuin huoneeseen. Olen tulkinnut sen henkimaailman läsnäoloksi, vaikka sitä ei suoraan oteta siellä esille. Jotkut meistä vaan on herkempiä aistimaan mikä henki missäkin vaikuttaa. Tämän tulkitsin pahaksi. Samaan kuvotuksen olen kokenut tiettyjen ihmisten lähellä. Teet viisaasti jos etsit itsellesi jotain muuta liikuntalajia.

      • Taaviankka

        Mikä teitä avohoitopotilaita vaivaa, eikö lääkitys ole osunut kohdalleen?

        Mä en jaksa lakata ihmettelemästä näitä (lihavia) ämmiä jotka päivästä toiseen lankeaa tähän "Joogan" nimellä tunnettuun pseudotieteiden alakulttuuriin (tässä on yksi syy miksi en ihmettele yhtään miksi naisen euro on työelämässä vain 80 centtiä!).

        Ylläpidolla näyttää olevan myös iso reikä yleissivistyksessä kun tällainen reiästä tuleva tavara on sijoitettu otsikon "URHEILU JA KUNTOILU" alle, täähän on enemmän typerysten aivopesua.......


      • Joogaa vaan
        Taaviankka kirjoitti:

        Mikä teitä avohoitopotilaita vaivaa, eikö lääkitys ole osunut kohdalleen?

        Mä en jaksa lakata ihmettelemästä näitä (lihavia) ämmiä jotka päivästä toiseen lankeaa tähän "Joogan" nimellä tunnettuun pseudotieteiden alakulttuuriin (tässä on yksi syy miksi en ihmettele yhtään miksi naisen euro on työelämässä vain 80 centtiä!).

        Ylläpidolla näyttää olevan myös iso reikä yleissivistyksessä kun tällainen reiästä tuleva tavara on sijoitettu otsikon "URHEILU JA KUNTOILU" alle, täähän on enemmän typerysten aivopesua.......

        Joogaa vaan. Laiska, jäykistynyt kroppa kohenee kummasti, kun tekee päivittäin jooga-venytykset. Venytellessä voi ajatella omaa jumalaansa, jos se tarpeelliselta tuntuu!
        Kaikenmaailman turhat hörinät pois hyvästä liikuntalajista. Jooga sopii yhtähyvin liikuntarajoitteiselle, kuin huipputasoiselle telinevoimistelijalle!


      • Anonyymi

        Tupakoiva ja dokaava joogaopettaja "henkinen" ? Tuskin.


      • Anonyymi
        Taaviankka kirjoitti:

        Mikä teitä avohoitopotilaita vaivaa, eikö lääkitys ole osunut kohdalleen?

        Mä en jaksa lakata ihmettelemästä näitä (lihavia) ämmiä jotka päivästä toiseen lankeaa tähän "Joogan" nimellä tunnettuun pseudotieteiden alakulttuuriin (tässä on yksi syy miksi en ihmettele yhtään miksi naisen euro on työelämässä vain 80 centtiä!).

        Ylläpidolla näyttää olevan myös iso reikä yleissivistyksessä kun tällainen reiästä tuleva tavara on sijoitettu otsikon "URHEILU JA KUNTOILU" alle, täähän on enemmän typerysten aivopesua.......

        Naisviha on erittäin typerää.


      • Anonyymi
        Joogaa vaan kirjoitti:

        Joogaa vaan. Laiska, jäykistynyt kroppa kohenee kummasti, kun tekee päivittäin jooga-venytykset. Venytellessä voi ajatella omaa jumalaansa, jos se tarpeelliselta tuntuu!
        Kaikenmaailman turhat hörinät pois hyvästä liikuntalajista. Jooga sopii yhtähyvin liikuntarajoitteiselle, kuin huipputasoiselle telinevoimistelijalle!

        Miks pitää joogata kun venytyksiä ja liikuntaa voi harjoittaa ilman joogaakin. Ihminen voi olla vapaa vain yhteydessä Raamatun Jumalaan, ei pahoihin henkiin tai vääriin uskontoihin.


    • britteri
    • Anonyymi

      Olen joogannut useampi vuosi sitten viimeksi ja ennen kehitystä on tapahtunut aina tosi nopeasti ja olen voinut todella hyvin joogan jälkeen. 3 tunnin jälkeen vaikutukset on näkyneet selvästi ja kaikki positiivisia. Nyt syksyllä aloitin joogan uudelleen usean vuoden jälkeen. Olen joogannut nyt siis jo monta kuukautta, mutta mikään ei ole kuten ennen. Mun lähtötasoni on nyt ollut se, että olen sairastellut vakavasti, mulla on sairauteen lääkitys, missä on jo itsessäänkin pahoinvointia aiheuttava vaikutus. Olen myös lihonut sen verran, että esim balasanassa olo tuntuu pahalle. Mulla tulee nykyään joogassa välillä huono olo, huimaa, oksettaa jne. Huomaan kuitenkin usean kuukauden harjoittelun jälkeen positiivisiakin puolia: mun rintaranka on auennut, ryhti parantunut, niskat ja selkä on vähemmän kipeät kuin ennen. On siis varsinkin tuota yläselkää ja rintarankaa avannut. Aion nyt jatkaa joogaa ensi keväänkin, koska on tarpeeksi lempeää (hathaa). Yritän olla syömättä pari tuntia ennen joogaa, teen harjoitteet itseäni kuunnellen, eli lintsaan, tai teen jonkun korvaavan liikkeen, jos tuntuu pahalle. Kun jooga on ohi, niin pyrin juomaan paljon vettä, koska kuonaa on lähtenyt liikkeelle ja päänsärky tulee helposti, jos en juo.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe