Diesel nykii voimakkaassa kiihdytyksessä

Ideat loppu

Olisko vinkkejä mistä vikaa etsiä, kun ei edes maahantuoja omilla laitteillaan löydä vikaa.
Kone on muuttuvasiipisellä turbolla ja muutaman vuoden vanha.
- Ei nyi 1. vaihteella, mutta kaikilla muilla. (Ahtoa rajoitettu 1. vaihteella.)
- Voimakkaassa kiihdytyksessä 2 vaihteella on kova nykäys kierrosten ollessa noin 2800-3000, 3-6 vaihteella nypytystä joskus tasakaasullakin. Rauhallisella kiihdyttämisellä ei nyi ollenkaan, tai vain hyvin lievänä.
- Kulutus on suurempi kuin normaalisti ja selvästi enemmän kuin ajotietokone näyttää.
- Joskus kone toimii kuin unelma, ei nyi ollenkaan. Joskus ei nyi kun kone on vielä hieman vajaalämpöinen.
- Ei jätä minkäänlaisia vikakoodeja

13

12979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no prob

      Eikö ole takuuta? VW?

    • harmittava vika

      auton merkki ja malli olisi syytä tietää,ennenkuin pystyy sanomaan mitään.jokaisella valmistajalla on omat ohjelmansa tietokoneessa.vika voi olla toki myös mekaaninen.tsekkaa nyt ensi alkuun konehuone,ettei siellä ole mitään vuotoja ulospäin.sitten vois tutkia,ettei ole alipaine vuotoja,niin se puoli on ainakin pois suljettu mahdollisuus.myös joku liitin,tai liitokset voivat olla hapettuneet(vanhemmissa autoissa)eikä näin ollen sähkö puoli saa kunnollista kontaktia.toisaalta omassa autossani on ns."kultaiset" liitokset,joilla on estetty tämä hapettumis ilmiö.ehkä myös suuttimet olisi syytä käydä läpi.sitten vielä joku anturi saattaa olla toiminnaltaan ns.puolinainen,elikkä toimii ja ei toimi,mutta se on kiusallinen juttu,kun saattaa toimia juuri silloin kun maahantuoja laitteillansa sitä testaa,ja sitten kun lähtee sieltä pois,niin taas temppuilee.

    • Ideat loppu

      Antaa merkin olla ettei tänne eksy noita merkkidissaajia joilla ei ole mitään asiallista annettavaa. Mikään merkin tyyppivika ei ole kyseessä, kun ei ole useammassakaan merkki- tai muussahuollossa ja osattu sanoa mitään, muuta kuin vaihtoehtoja jotka seuraava huolto on aina hylännyt.
      Tietokoneessa on uusimmat ohjelmat ja vika tuli huollonkin koeajaessa autoa, mutta siitä ei ollut hyötyä koska siihen asti kaikki arvot ja muut on ihan siinä mihin on ohjelmoitukin, mutta kun vika iskee päälle, niin arvot seilaa laidasta laitaan ja silti ei tee mitään vikakoodia! Ja kun arvot seilaa, niin ei pystytä erittelemään vikaa sieltäkään suunnasta.
      Jotenkin tuntuu että polttoaineen saanti loppuu hetkellisesti ihan kokonaan...joko mekaanisen tai sähköisen vian vuoksi...vian ilmenemistä kuvailisi hyvin että sähköauton"kaasusta" olisi joku kohta kulunut puhki. Liittimien kosketushäiriöthän tekisi vikaa milloin milläkin käyntinopeudella, samoin turbovika on aika hyvin perustellusti poissuljettu. Polttoainepumpun vian luulisi myös ilmaantuvan milloin vain tai hajoiaisi kerralla. Viimeksi on epäilty ahtopaineensäätimen solenoidia, painekelloa (eikös sekin olisi kerralla hajalla, jos kalvo on puhki?), ahtopaineensäätimen alipaineletkunkin kiinnitys on tarkastettu, mutta nyt täytyy varmaan käydä kaikki letkut läpi mahdollisten halkeamien havaitsemiseksi. Polttoainesuodatinkin on juuri vaihdettu.

    • Jotain arvailuja..

      Sähkötoimisen egr-venttiilin läppä irti, liikkuu miten sattuu, mikään järjestelmä ei sitä huomaa, tarkkaileen vain läppää käyttävän sähkömoottorin liikkeitä.
      Tai sitten egr.n yhteydessä oleva toinen sähkökäyttöinen läppä.

      Voihan ne turbon johdinsiivet jumittaa, mutta silloin menee yleensä vikatilaan, ja palautuu vasta kun kone sammutetaan.
      Ja oireena on kesken kiihdytyksen yhtäkkinen hyytyminen. Ei niinkään nykiminen.
      Jos johdinsiipiä käytetään alipainekellolla, siipien liikkuvuus on helposti testattu

      Jos lisäksi käyntiinlähtö vaikeaa, niin suutinvikaa.

    • asentaja..

      Tuontiautossa on ollut ns. viritysboxi aikaisemmalla omistajalla. ECU vaurioitunut. korjaus, vaihda ECU.

    • Ideat loppu

      Käyntiin lähtee ihan ongelmitta ja normaalissa ajossa toimii ihan moitteetta, mutta kun joutuu vähän polkasemaan, niin ruoka ei riitä? Eikös se egr-läppä irtiollessaan aiheuttais nykimistä vähän silloin tällöin? Tää kun nykii niin tarkasti samoilla kierroksilla ettei vaikuttais miltään satunnaiselta heilumiselta.
      Ihan on ns. suomiauto, voihan silti olla että on ollut viriboxi...mutta eikö ECUvaurio näkyisi tehtaan omalla tietokoneella...joka on ollut ajon aikanakin kiinni. Huollot tehty aina merkkiliikkeessä ja nyt mittarissa vähän yli 100tkm. Tosin ilmanputsari näytti niin paskaiselta ettei taida olla koskaan vaihdettu...

      • 7+10=17

        Lähes kaikilla automerkeillä on jonkinlaiset omat nettipalstat, etsi sellainen ja kysy sieltä mikä voisi olla vikana, täältä Suoli24 palstalta harvoin saa oikeaa/asiallista vastausta ja tosiaan se auton merkki/malli kannattais laittaa, sillä joku saattaa oikeasti osata auttaa, vaikka yleensä saa "amis" vastauksia, mutta kuitenkin, sekä joku ehkä saattaa tietää nettisaitin josta apua kannattais kysyä, niin ei tarvitse edes itse etsiä ;)).


    • V6 200hp

      Parin kuukauden päästä kelit jo plussalla, yrität sitten uudestaan saada kiisselin tulille.

    • harmittava vika

      kymppi pisteitä tuohon vastaukseen sikäli,että et maininnut,etkä sen jälkeenkään,mistä automerkistä on kysymys! aiheuttaa vaan turhia provoja asialliseen kysymykseen! yritin itse vaan avittaa oman tietämykseni mukaisesti.

    • ranta-juoppo

      Pistä p#¤%a vaihtoon, nyt on hyviä tarjouksia.

    • hyvin kulkoo

      Mun farkku RS Skoda nykäsee joka vaihteella vitosellakin ihan kivasti 210 hv

    • Ideaa

      Juu, turbo oli karstassa...kyllä nyt lähtee. Vaikka olis 30 senttiä luntaki...enstalvea odotellessa.

    • Anonyymi

      DPF- paine-eroanturin tyypillisiä oireita. Ei kallis laite ja helppo itsekin vaihtaa. Anturi löytyy kaikista nokipönttöautoista merkistä riippumatta. Kannattaa kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe