Onko porukoissa ketään joka osaisi sanoa paljonko lenkkareiden tulisi kestää?
Minulla tuntuu menevän lekkarit 400 - 500 km jälkeen uusiksi, hinnasta riippumatta.
Kertokaa onko kokemuksia!
Paljonko lenkkarit kestää?
9
2118
Vastaukset
- pitäisi
Asicset ~2500 km, Reebokit ja Niket ~3000 km.
Ja noiden kilometrien jälkeen ne vielä Asicseja lukuunottamatta menevät kävelykäytössä.- Frank626
onko sinulla kokemusta paljonko juoksijan paino vaikuttaa kestoon. Itse painan 85 kg ja käytän joskus 14 kg lisäpainoliivejä. Tosin silloin en juokse kuin muutamia satametrisiä mutta lenkin pituus on 6 - 15 km.
Kiitos vastauksestasi. Hankin ko. lenkkarit välittömästi. - yksi kokemus
Mulla on nyt asicsin ds trainereilla jotain 3.000 kilsaa takana. Tosin olen suht kevytrakenteinen (68kg). Jousto-ominaisuudet tietty menneet jo aika päivää mutta itse kengän rakenne on pitänyt muotonsa. Joku joskus väitti että miesten käytössä kunnon lenkkari menee niin että jousto-ominaisuudet ei oo aivan loppu n. 800kilsaa, naisilla tuhannen pintaan.
- vaikutus
Frank626 kirjoitti:
onko sinulla kokemusta paljonko juoksijan paino vaikuttaa kestoon. Itse painan 85 kg ja käytän joskus 14 kg lisäpainoliivejä. Tosin silloin en juokse kuin muutamia satametrisiä mutta lenkin pituus on 6 - 15 km.
Kiitos vastauksestasi. Hankin ko. lenkkarit välittömästi.Paino tietysti vaikuttaa kestävyyteen. Tuleehan massasta vääntöä ja rasitusta itse tossun rakenteelle tuohan on itsestään selvää.
Oma painoni on tuossa 75-80 kg:n välimaastossa ja noita mainittuja kilsoja ovat nuo tossut kestäneet. Asicsin tossut ovat kaikki revenneet liitoksistaan, kun kilometrit tulevat täyteen. Toisaalta tuo on hvyä juttu, niin ei tule juostua jo parhaat ominaisuutensa menettäneillä kengillä...
- misu
about juoksen sanoilla lenkkareilla. kyllä niiden se pitää kestää, senverran kalliita ovat. riippuu varmaan myös juoksijan painosta...?
- urheilumyyjä
Kuten jo todettu aikaisemmissa viesteissä juoksijan paino, juoksutyyli (ylipronaatio,supinaatio) sekä alusta vaikuttavat olennaisesti kengän kestoon. Olen keskustellut aiheesta useamman maaahantuojan edustajan kanssa ja vastaukset kenkien kestosta liikkuvat juuri 1000-1500 km:n välillä. En ymmärrä miten joku viitsisi/uskaltaisi juosta 3000km samoilla tossuilla???
Itse suhtaudun juoksukenkiin suojina. Suojina jotka suojelevat kehoani toistuvilta iskuilta. En rupea tinkimään ainakaan kengistä.- pauligue
Puhut aivan asiaa. Minä kans haluan säilyttää niveleni hyvässä kunnossa ja varjella turhalta rasitukselta. Vaikka juoksukenkien ostaminen tekee ison loven opiskelijan lompakkoon niin ehdoton maksimi menee tuossa parin tuhanne kilsan kieppeillä. Tällä hetkellä olisi tavoitteena ostaa myöskin toisen juoksukengät vanhempien tilalle.
- misu
pauligue kirjoitti:
Puhut aivan asiaa. Minä kans haluan säilyttää niveleni hyvässä kunnossa ja varjella turhalta rasitukselta. Vaikka juoksukenkien ostaminen tekee ison loven opiskelijan lompakkoon niin ehdoton maksimi menee tuossa parin tuhanne kilsan kieppeillä. Tällä hetkellä olisi tavoitteena ostaa myöskin toisen juoksukengät vanhempien tilalle.
2000 km on maksimi. minulla on nyt käytössä kahdet lenkkarit samanaikaisesti. alennusmyynnistä ostin, sain kahdet yksien hinnalla. kengät kestävät pidempään kun juoksen niillä vuoropäivin, eikä tarvitse sadepäivän jälkeen lähteä märillä kengillä lenkille.
- Nylkky?
Itse en ainakaan edes uskaltaisi juosta samoilla tossuilla yli 1000km. Käytän aktiivisesti noin kuutta - kahdeksaa tossuparia vuodenajasta riippuen. Onnekseni seuralta ja kilpailuista saa kenkiä, joten kukkaroa tämä ehkä joidenkin mielestä tuhlaileva kenkien kulutus ei kevennä -- ainakaan minulta. Onhan sekin ymmärrettävää että hyvin istuvilla kengillä tulee mielellään juostua liikaakin, mutta kuten itse juoksen (70 - 160km/viikossa) suhkoht aktiivisesti en ota tietoisesti sitä riskiä, että kenkien ominaisuuksien kuluneisuus tuottaisi penikoita, murtumia, tulehduksia ym. Tuki pohjalliset saattavat lisätä kenkien kestoa, sillä ne pyrkivät korjaamaan jalan asentoa, esim pronaation normaaliksi. Tällöin myös kengän sisäsyrjän elastisuus pysyy kaueman ja vammariski vähenee. Nuorempana tuli juostua useinkin huonommilla kengillä. Reebook:ien hexalitestä askelien mukana kuuluva sihinä kuuluui kauas, tosin kuului myös penikoita hierottaessa allekirjoittaneen tuskanhuuto... t: 1.54 ja 3.53 nylkky.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423057Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452877100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472317Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451759
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361