nenälävistys

josh

Olen kuullut, että tuoreeseen nenälävistykseen olisi rengas paras koru lävistyksen puhtaanapitoa ja hoitoa ajatellen. Pitääkö paikkansa? Minä kun haluaisin pienen siistin napin nenuuni, enkä mitään hervotonta killutinta.

Miten nenälävistyksen putsaus tapahtuu? Meikin käyttö lienee pannassa nenän alueella?

Olen menossa alan liikkeeseen ottamaan lävistystäni. Luulisi heidän osaavan tehdä homman oikein, ettei löydy "nenä poskelta"? Vai onko kämmäämisen riski olemassa myös osaavissa käsissä?

Minkälaisia riskejä nenälävistykseen liittyy ja miten olette tulleet lävistyksenne kanssa toimeen? Miten flunssan aikana? Kuinka nopeasti nenälävistys umpeutuu?

21

17831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _-*-_-*-_

      mä ainakin putsasin sen puhdistus aineella ja pumpulilla..lävistys liikkeet kyllä osaa asiansa..
      mulla parani hyvin..mutta flunssan kanssa hieman hankala mutta ei pahasti...
      mä otei kolmeks vuorokaudeks pois ja enää ei menny sen jälkeen..:(

    • Ankka

      Mulla oli nappi, ja ei se oo
      sen vaikeempaa kun rengaskaan.
      (puhdistus siis)

      Mä puhdistin sitä tavallisella
      pumpulipuikolla yleensä vedellä.
      Ja meikkiä ei kannata pitää, mikäli
      haluu lävistyksen pysyvän mahollisimmat
      puhtaana!

      riskejä...ei pitäs ammattilaisilla tulla!

      Mulla on flunssa heti samalla viikolla
      kun otin lävärin (flunssa tuli yhenäkin)
      Eikä siinä mitään. nenää niistin tavallisesti
      ja koru ei tulehtunu tms..kannattaa puhistaa vaan
      enemmän.

      Umpeutuminen on yksilöllistä.
      Mulla umpeutui kaksi kertaa yön aikana!
      (koru on siis mulle pistetty kaksikin kertaa...)

      • Tiina

        ei kyllä se on nii että rengasta on paljon parenpi puhistaa koska se pyörii.suihkussa kun suihkutat vettä siihen reikään ja pyörität samalla ni kyllä sieltä ne pöpöt lähtee paremmin.ja siihen pistetää liikkeissä varmaan ja ainoastaan rengas uuteen lävistykseen..en oo ihan varma.ja saahan sitte siihen ostettua uuden pienen timantin.puhistus tapahtuu vaan ja ainoastaa puhtaalla lämpimällä vedellä ei millää DESIFIOINTI aineella..


      • Ankka

        Kyllä siihen nappi laitetaan jos vaan haluaa.
        rengas on tietty parempi puhistuksen kannalta,
        mutta muuten nappi on aina parempi!
        eipä tuo tulehtunu napilla.
        mutta miten sit ite tykkää.


      • lävistäjä
        Tiina kirjoitti:

        ei kyllä se on nii että rengasta on paljon parenpi puhistaa koska se pyörii.suihkussa kun suihkutat vettä siihen reikään ja pyörität samalla ni kyllä sieltä ne pöpöt lähtee paremmin.ja siihen pistetää liikkeissä varmaan ja ainoastaan rengas uuteen lävistykseen..en oo ihan varma.ja saahan sitte siihen ostettua uuden pienen timantin.puhistus tapahtuu vaan ja ainoastaa puhtaalla lämpimällä vedellä ei millää DESIFIOINTI aineella..

        jokainen lävistäjä tietää, ettei rengasta saa pyörittää!


    • Hanna

      Heips!

      Mulla on ollut neälävistys nyt n. 8 vuotta ja hyvin ollaan pärjäilty!
      Flunssa ei ole mikään ongelma, ihan normaalisti voit niistää ym.
      Ite puhdistin aluksi korua (nappi) kerran päivässä desinfiointiaineella ja kerran päivässä vedellä (liikkeen ohje), ja tätä jatkui n. 2 ekaa viikkoa. Nyt täytyy tunnustaa että en edes muista koska olen viimeksi korua puhdistanut muuten kuin normaalisti kasvopesun yhteydessä. Irti en ole korua ottanut moneen vuoteen.
      Kertaakaan ei ole tulehtunut! :)

    • Goretool

      Itsellä on kohta puoli vuotta ollut septumlävistys elikkä sellainen härkärengas tuossa keskellä nenää. Ei ole tulehtunut, puhdistin sitä paranemisvaiheessa pari kertaa viikossa suolaliuoksella ja sittemmin pesin vain puhtaalla vedellä. Nuhasta selvisin ihan kunnialla, ja niistämisenkin oppi aikanaan. Täytyy vain aina katsoa ettei renkaaseen jää roikkumaan räkää.

    • kokenut

      1.pitää paikkaansa, rengas on paras. mitä paksumpi, sitä parempi. näin aluksi. mulla oli nappi, mutta tulehtu. kun vaihoin renkaaseen niin parani. vaihoin myöhemmin takas nappiin.
      2.puhdista päältä ja alta. älä pyöritä rengasta.
      3.tiedän liikkeen, jossa on tapahtunut kämmejä.. älä luota nuoriin:)
      4.jos läväri on uusi, ja tulee nuha, niin se niistäminen sattuu... tiedäthän:) naaman pesu tuntuu oudolta mutta siihen tottuu. ainahan on halvaantumisen riskejä kasvojen alueelle, mutta eiköhän kokeet lävistäjät osaa.

    • anoppipelko

      milloin voi ottaa pois? siis voiko esim viikko lävärin teon jälkeen ottaa päiväksi pois? anoppi järjestää sellasen hirmumyrskyn että huh jos heille menen sellainen nenässäni kyläileen....

    • ööjoomoi

      mihin noi väitteet perustuu että pitäis olla rengas? nappi on nimenomaan parempi. jos rengasta pyöräyttää ja siihen on kuivunut kudosnestettä niin kudosneste repäisee haavan auki. nenään tulee helposti patteja, ja monilla niitä tulee herkemmin renkaan kanssa. miksi siis ensikoruksi täytyisi rengas laittaa?

    • ;))

      Mulla itselläni on nenälävistys ja otin napin aluksi. Se kannattaa koska rengas voi revetä helpommin esim, kun nukkuu koska et ole tottunut siihen vielä. Ja jos laitat napin, voit laittaa yöksi laastarin napin päälle ettei se putoa.

      Itse putsasin nenääni aamuin illoin lämpimällä vedellä. Se riitti. Ja jos välttämättä haluaa desinfointi aineita, niin lävistäjältä saa ostaa siihen kuuluvia tai septumia. Äläkä laita meikkiä nenään. Jätä siihen turvaväli ja laita vähän kauemmas jos on pakko laittaa meikkiä.

      Lävistäjät kyllä osaa työnsä. Luota heihin. Kaikkien käsissä on vaaroja, mutta lävistäjät ovat koulutettuja ja heillä on parempi mahdollisuus lävistyksen paranemiseen.
      Harvoin lävistäjällä epäonnistuu lävistyksen teko. Mars lävistäjälle.

      Riskejä ovat tietenkin tulehtuminen. Kun hoidat sitä oikein se ei mahdollisesti tulehdu.
      Hyvin olen tullut lävistyksen kanssa toimeen. En rasita sitä liikaa rämpläämällä ja koskettelulla. Flunssan aikana voi joko ottaa korun pois tai yrittää varoa sitä. Itse en ole ottanut sitä pois ollenkaan. Jos otat napin, niin flunssa sujuu ihan niinkuin normaalistikin. Minulla ainakin. Lävistys umpeutuu noin parissa tunnissa, jos se on tuore. Jos se ei ole tuore siinä voi mennä kauankin. Muista, jos korusi putoaa tuoreena, osta tai laita uusi koru siihen heti kun mahdollista.

      • anu`

        mulla olisi tarkotuksena ottaa syksyllä nenälävärin. mutta kantsiiko ottaa ampumalla tai neulalla ? onko enemmän riskejä ampumalla entä parantumisessa eroa?vastakaa pliis:)


      • Titta75
        anu` kirjoitti:

        mulla olisi tarkotuksena ottaa syksyllä nenälävärin. mutta kantsiiko ottaa ampumalla tai neulalla ? onko enemmän riskejä ampumalla entä parantumisessa eroa?vastakaa pliis:)

        Itse otin nenälävistykseni ampumalla joskus 14 v sitten ja hyvin on pysynyt. Se oli suhteellisen kallis(60 €) ja jouduin allekirjoittamaan paperin, jossa ko. koruliike ei vastaa siitä, jos lävistyksen kohta tulehtuu. On ollut joskus pieniä tulehtumisen riskejä, kun nenä on ollut kipeä, mutta ei onneksi ole päässyt tulehtumaan.

        Otan välillä pois oman nenäkoruni ja annan olla viikonkin pois ja sitten laitan taas uudelleen takaisin...tietenkin putsaan sitä edelleen aina silloin tällöin haavanpuhdistusaineella tai jos vaihdan nenäkorun toiseen. Likaisin käsin nenäkorun koskettamista kannattaa välttää.

        Sitä en osaa sanoa, että kumpi tapa on parempi...lävistysalan liikkeet tietenkin suosittelevat, että heillä otettaisiin, koska osaavat asiansa, mutta en tiedä sitten. Itselläni on neulakammo, joten silloin valitsin tämän vaihtoehdon.

        Toivottavasti tästä oli jonkin verran apua :) .


      • miten ?????
        Titta75 kirjoitti:

        Itse otin nenälävistykseni ampumalla joskus 14 v sitten ja hyvin on pysynyt. Se oli suhteellisen kallis(60 €) ja jouduin allekirjoittamaan paperin, jossa ko. koruliike ei vastaa siitä, jos lävistyksen kohta tulehtuu. On ollut joskus pieniä tulehtumisen riskejä, kun nenä on ollut kipeä, mutta ei onneksi ole päässyt tulehtumaan.

        Otan välillä pois oman nenäkoruni ja annan olla viikonkin pois ja sitten laitan taas uudelleen takaisin...tietenkin putsaan sitä edelleen aina silloin tällöin haavanpuhdistusaineella tai jos vaihdan nenäkorun toiseen. Likaisin käsin nenäkorun koskettamista kannattaa välttää.

        Sitä en osaa sanoa, että kumpi tapa on parempi...lävistysalan liikkeet tietenkin suosittelevat, että heillä otettaisiin, koska osaavat asiansa, mutta en tiedä sitten. Itselläni on neulakammo, joten silloin valitsin tämän vaihtoehdon.

        Toivottavasti tästä oli jonkin verran apua :) .

        Nenä-renkaan saa paikoilleen koska itteleni ostin sen mutta mä en saa sitä helvetin palloo siihen väliin mitenkään niin osaisko joku neuvoo miten sen saa siihen kaikista helpoiten ???


    • ehdottomasti nappi!!!

      itse ottaisin mielummin pienen napin aluksi nenään. Otan keskiviikkona ( 9.10.2009. ) lävistyksen nenään. Kävin kysymässä liikkeessä että minkähintainen on laitto, ja samalla kysyin että kumpi on parempi aluksi nenään nappi vai rengas..? Myyjä vastasi että kannattaa aluksi ottaa nappi, koska jos ottaa renkaan, niin se tulehtuu kuulemma helpommin alussa. Eli, kannattaa ottaa aluksi nappi, ja sitten vaihtaa myöhemmin renkaaseen jos haluaa.. (ei ole pakko ottaa nappia, mut suosittelen.)

      Toivottavasti tuosta oli jotain apua. (:

      • CalistoRaven

        Hei!
        Harkitsen vakavasti nenäkorun ottamista ja olen lukenut niistä paljon. Korun laittaminen ei oikeastaan pelota mutta olen kuullut että joillain on tullut 'patteja' reijän lähettyville. Ne tässä eniten pelottavat. Osaako joku kertoa miksi niitä patteja tulee? Tuleeko niitä esim. jos kayttää Septidiniä? Entä kuinka nopeasti ne katoavat?

        Olen iloinen jos joku osaa vastata!


      • diudaudou
        CalistoRaven kirjoitti:

        Hei!
        Harkitsen vakavasti nenäkorun ottamista ja olen lukenut niistä paljon. Korun laittaminen ei oikeastaan pelota mutta olen kuullut että joillain on tullut 'patteja' reijän lähettyville. Ne tässä eniten pelottavat. Osaako joku kertoa miksi niitä patteja tulee? Tuleeko niitä esim. jos kayttää Septidiniä? Entä kuinka nopeasti ne katoavat?

        Olen iloinen jos joku osaa vastata!

        ne ovat ns, rustopatteja, joita voi tulla myös korvien rustoihin varsinkin alussa parantuessa. Itselleni on esim. tragukseen tullut jos olen vahingossa repäissyt lävistystä, räpläillyt liikaa jne.
        Perus rustopatti lähtee aina helposti pois, esim. bacibact-jauhetta muutamana päivänä pari kertaa päivässä kummallekin puolelle tai itselläni on lähteny myös ihan normaalilla, hellällä puhistamisellakin muutamassa päivässä.


      • CalistoRaven
        diudaudou kirjoitti:

        ne ovat ns, rustopatteja, joita voi tulla myös korvien rustoihin varsinkin alussa parantuessa. Itselleni on esim. tragukseen tullut jos olen vahingossa repäissyt lävistystä, räpläillyt liikaa jne.
        Perus rustopatti lähtee aina helposti pois, esim. bacibact-jauhetta muutamana päivänä pari kertaa päivässä kummallekin puolelle tai itselläni on lähteny myös ihan normaalilla, hellällä puhistamisellakin muutamassa päivässä.

        Kiitos avusta Diudaudou! Nyt tunnen valaistuneeni!


    • Sin tti

      jos ottaa lävistyksen niin miten semmonen pallero koru on kiinni nenäs?? esim: semmonen melkein niinku korvakoru?

    • Sin tille

      Mulla ainakii on sellane kierre nenäkoru. Nenän sisältä kierre.

    • Jjjuu

      No mitäs helvettiä. Kyllä sitä nenäkorua voi iha helposti pyöritellä, mitä haittaa siitä muka tulis? Itellä ei mtn haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7711
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3734
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      1005
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      708
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe