Narsistin uhri..

Jätin sen!

Varokaa näitä ihmisiä! Pysykää erossa!

Aamusetissa 7.3.2012 taas hyvä juttu narsisteista:

>>
– Narsistilta puuttuu empatia muita ihmisiä kohtaan. Hänellä ei ole mitään normeja ja he tekevät periaatteessa mitä sattuu huvittamaan. Narsisti projisoi omat pahat ominaisuudet tosiin ihmisiin ja kaipaa samaan aikaan muilta ylenpalttista ihailua. Narsistit ovat pelottomia, he haluavat haasteita, elämä on heille peliä.
>>
– Jos sattuu olemaan narsistin kanssa suhteessa, niin ainoa keino päästä tästä eroon on lähteä lätkimään, tai joutuu elämään loppuelämänsä koiran elämää. Valitettavasti uhreilla ei monesti ole enää voimaa ja tahtoa tehdä näin. Heidät on alistettu ja he eivät osaa lähteä. He luulevat että elämä kuuluu elää näin.
>>
AAMUSET
http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/kaupunki/narsistit-keskuudessamme

Tästä taudista ei parane!

48

4044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opin ja lopetin suhteen.En kuvittele edes olevani ystävä hänen kanssaan.Nyt on asioita hoidettavana mutta eivätköhän ne järjesty.Oli kauheaa tajuta olleensa marionettina.Tälläinen jättää epäluulon ihmiseen pitkäksiaikaa.Miten selviytyä peloistaan?Kun narsismia ei huomaa heti.Vasta kun rakastumisen tunteet haihtuvat.Nyt nautin sinkkuudestani.Olen vapaa.Kertokaa kokemuksistanne.

• fs34324324

Itseäni ärsyttää koko tämä narsisti nimitys. Tuntuu että jokaisen ex on ollut narsisti ja taas he itse täydellisiä ja marttyyrejä.

Jopa minua on kutsuttu jälkeenpäin narsistiksi. Ihan vaan sen takia että joskus saatan olla hyvin vahva mielipiteissäni ja tavoissani nähdä maailma. Sekö on sitten narsismiä? Taitaa jokainen ihminen olla narsisti silloin.

Itsekäs ihminen ei ole välttämättä narsisti. Kyllä narsistisen persoonallisuuden tunnistaa hyvin nopeasti. Se että teidän puolisonne ei ole täydellinen kumppani tai teidän ex jätti teidät... tai petti teitä ei tarkoita, että he kaikki ovat narsisteja.

Mutta helpompihan se on aina syyttää muita, kun välillä myös katsoa peiliin.

Mutta hetkinen.. eikö narsistinen ihminen ole juuri sellainen, joka haukkuu muita?

• Mieti sitä!

Nii-i..

• niinpä !!

Jep. Ei vahvat mielipiteet kenestäkään narsistia tee, vaan se että niitä mielipiteitä löytyy nimenomaan toista satuttavassa muodossa, päivittäin, esim. parisuhteessa tai esimies-alaissuhteessa. Ei yleismaailmalliset mielipiteet ole narsismia, mutta toisen mielipiteiden tai sanomisien, tekemisien ym. lyttääminen kyllä voi olla.

• Uhri-74

Vain toinen narsistin "uhri" voi tajuta mistä erottaa narsistin, ja normaalin narsismin, jota meissä on kaikissa.

Kyseessä on niin sairas maailma ettei sitä pysty selittämään. Osaat kenties kertoa joitakin tapahtumia, mutta kuulijasta ne eivät välttämättä kuullosta kovinkaan pahoilta. Tai jos kuulostavatkin, saat itse hullun maineen kun suhteessa olet. Myöskin sitä on vaikea selittää miksi narsistista on vaikea erota. Narsismi on vähintäänkin verrattavissa fyysiseen väkivaltaan, arvet ovat vaan syvemmät ja niitä ei välttämättä näe.

Yksi narsistin perussyytteitä on "teet musta narsistin" - kuten kaikki muukin ikävä tapahtunut on aina jonkun toisen syy.

Totta on, että melko moni kutsuu exäänsä narsistiksi, ja se ei ole sallittua. Oikeita narsisteja löytyy, ikävä kyllä.

• Aivan kamalaa..

Narsisti on aina oikeassa ja saa sinutkin niin uskomaan, vaikka mikä olisi. Vaikka kuinka olisit asian itsellesi selvittänyt ja miettinyt, niin narsisti saa kaiken kääntymään sinun syyksi.

• Fokker-Lentäjä

"Vain toinen narsistin "uhri" voi tajuta mistä erottaa narsistin, ja normaalin narsismin, jota meissä on kaikissa."

Eiköhän psykiatrit ja psykologitkin sen tiedä...

• Rux

Hankala tapaus heillekin, koska osaavat näytellä hyvinkin vakuuttavasti. Parisuhdeterapiassa saattaa tulla helpommin esiin, koska silloin läsnä juuri se kenelle narsku on raadoillisin.

Moni ammattilainen nostaa kädet pystyyn kohdatessaan narskun, raskas case heillekin hoidettavaksi.

• hohohooo

Oh hoijaa ai että taas oikein narsisti?? Silloin kuin tämä ns,,,, narsisti tuli muoti villitykseksi! ja kun olette lukeneet näitä narsisti juttuja niin oletteko kenties löytäneet itsenne sieltä? miettikää hieman ensin kun luette niitä lehti/kirjoja? narsistin uhri?? joopa joo, moniko teistä on ihan oikeasti ollut narsistin uhri? jos suomessa on todettu narsismia 0.00007% väestöstä, niin panee vain ajattelemaan tätä narsisti asiaa ja ns,, narsistin uhreja siitä, moniko on? joten lopettakaa jo toi hölmöily ja lietsominen

• Uhri-74

Itse olen psykopaatti narsistiksi diagnosoidun henkilön uhri, että oh hoijaa vaan. Sen kokemuksen jälkeen luin paljon asiaan liittyen ja myös siitä voiko uhrikin muuttuu hetkeksi narsistiksi. Tai hänen käytöksensä. Narsistisuus kasvaa kyllä ihan lapsuudesta, eli ei voi. Muita psyykkisiä ja jopa fyysisiä ongelmia kyllä oli. Siksi hain myös apua.

Kuten aiemmin kirjoitin, tuntuu olevan vähän trendijuttu - mutta oikeitakin uhreja ja narskuja on.

Tämä ei ole asia mistä tulisi vaieta, kuten ei perheväkivalta tai vaikka insestikään. Näistä ei myöskään saa syyttää suutuspäissään ketään, kyse on vakavista asioista.

• Kyllä se on pakko todeta että ihmisen mielen pystyy murtamaan ja sitä ei edes huomaa ennen kuin se tapahtuu.

• clueless

voiko narsisti parantua? oppia empatiaa? onko sellainen narsisti joka ei sääli kun loukkaa omaa kumppania fyysisesti/henkisesti niin että tämä itkee? Kun esim. elokuvasta kuitenkin liikuttuu kyyneliin..tai säälii kun jotain muuta loukataan..että jonkinlainen empatian tunne siitä ihmisestä on kuitenkin havaittu..

• clueless

unohdin lukea linkin , sain vastauksen jo toisessa kappaleessa :(

• niin se menee

narsisti lyö ja nauraa räkäsesti päälle, kun toinen itkee...

saattaa pyytää anteeksi, mutta ei kadu oikeasti, koska lyönti on ansaittu ja sen tarkoituksena on opettaa toista olemaan niin kuin narsku tahtoo....

• sieluton

Totta. Narsistin voi kuitenkin jättää. Olla pitämättä tähän mitään yhteyttä - ei mitään yhteyttä, vaikka toinen soittaisi, kirjoittaisi, rukoilisi tai kerjäisi sitä ja selittäisi aiempaa käytöstään. Aikanaan hän kyllä lopettaa - ja kun hän etsii uutta uhria on tullut aika - aika kostaa. Vai luuliko narsisti oikeasti, että hän sai lyödä, kiusata, alentaa, nöyryyttää, mustamaalata, haukkua ja viedä sielunkin ilman maksua? Maksu seuraa ja se on kova, se on hyvä, se on armoton ja parasta kaikessa on, että narsisti ei ikinä arvaa kuka sen teki, hän näkee siinä vain kohtalon, sen hetken aikaa, minkä vielä maailmassa viipyy...usko minua....kosto on parasta kylmänä

• Minulla kesti 2vuotta ymmärtää mistä ahdistukseni johtui. Se johtui miehestäni joka on narsistinen. Hän määrää, komentaa, alistaa. Nyt kun olen päättänyt lopettaa suhteen hän ei suostu hyväksymään sitä. Hän on myös todella epärehellinen ja kaiken sen hän kääntää minun syykseni. Onneksi tajusin asian ja sen että kynnysmattona ei tarvitse olla.

• clueless

voi teitä.. tai siis meitä :D Olispa kiva istua saman pöydän ääreen ja jakaa ikävät kokemukset. On niin tutun kuuloista!

• Wandering man

Voitais teettää T-paita, jossa lukee: I had a relationshipi with a narsicistic person and all I got is this lousy t-shirt:D

• clueless

Niinpä! Kiitos, nauroin pitkästä aikaa! :D

• lkfjoir

Kiitti tästä! :D kaiken paskan keskellä, tulipa naurettua - tälle omalle tilanteelleni nimittäin. Kiitti, hyvä että täällä löytyy mukaviakin viestejä -> EI KUN ETEENPÄIN!

• who cares

onkohan mitään koetta, millä testata onko kiinnostuksen kohde, jota ei vielä kovin hvyin tunne, narsisti?

• Wandering man

Itekin sellaisen tarttisin, sillä jotenkin ainakin toivon, että kaks viimeisintä tyttöystävää olivat jollakin tavalla poikkeavia naisia, eivätkä olleet vain normaaleja vastakkaisen sukupuolen edustajia. Sillä jos näin oli, niin olen kyllä varmaan pitkään yksin.
      Nämä molemmat olivat jo 30 kieppeillä ja kuulemma eivät koskaan olleet ketään rakastaneet. Asenne oli se, että parisuhteen eteen ei tarvitse mitään, koska aina tulee uusia miehiä. Hyi hitto!

Ite yritän pitää pahimmat narskut erossa itsestäni sillä, että kysyn het alussa mitä heikkouksia sussa on? Tää edellinen tapaus ei siihenkään osannut mitään vastata.
      Oisimpa vuos sitten tienny mihin leikkiin olin lähdössä ja olisin miettinyt ratkaisuani pari kertaa uudelleen.

• kNowing

Wandering man: kovin heppoisesti tuon perusteella luokittelet ihmiset narsisteiksi. Ei ole tavatonta ettei rakastu helposti. Se ei ole narsismia. Ei myöskään itsekkyys parisuhteessakaan. Narsisti-diagnoosin saamiseksi tarvitaan paljon muuta ja härskimpää ja kieroutuneempaa toimintaa.

• Wandering man

Täydellinen empatian puuttuminen ei ole ihan terveen ihmisen merkki. Jos suhteessa koet, että sillä ei ole mitään väliä toiselle, mitä sanot ja tunnet, niin väittäisin, että seurustelet silloin jonkinasteisen narskun kanssa.

En nyt ehkä ihan paatuneimmaksi narsistiksi noita välttämättä väittäisi, mutta paljon narsistisia luonteenpiirteitä omaaviksi ihmisiksi kylläkin.

Väittäisin, että narsismi esiintyy naisilla ja miehillä hieman eri tavoilla. Mies saattaa olla väkivaltanen ja alistaa sillä, kun taas naisilla väkivalta on henkistä ja paljon paremmin naamioitunutta. Samanlaista tuhoa saavat kuitenkin aikaan.

• Mieluummin yksin
        Wandering man kirjoitti:

Täydellinen empatian puuttuminen ei ole ihan terveen ihmisen merkki. Jos suhteessa koet, että sillä ei ole mitään väliä toiselle, mitä sanot ja tunnet, niin väittäisin, että seurustelet silloin jonkinasteisen narskun kanssa.

En nyt ehkä ihan paatuneimmaksi narsistiksi noita välttämättä väittäisi, mutta paljon narsistisia luonteenpiirteitä omaaviksi ihmisiksi kylläkin.

Väittäisin, että narsismi esiintyy naisilla ja miehillä hieman eri tavoilla. Mies saattaa olla väkivaltanen ja alistaa sillä, kun taas naisilla väkivalta on henkistä ja paljon paremmin naamioitunutta. Samanlaista tuhoa saavat kuitenkin aikaan.

Voiko samalla henkilöllä olla sitten useita näitä tunnekylmiä kumppaneita?

Kuvailet tuossa 80% niistä ihmisistä joitten kanssa olen seurustellu :D jotka siis miehiä.

Onko miehillä ongelma olla naisen kanssa ok?

• Nykyään taas SINKKU

Kuten jo edellä on kirjoitettu on hyvin helppo, meidän jokaisen, analysoida ihmisiä esim. narsisteiksi. Kuitenkaan sitä on vaikea jopa ammattihenkilöiden tunnistaa. Olen sitä mieltä, että ainakin parisuhteessa voi kumppanaiden viestintä olla niin erillaista, että se saa käyttäytymään jomman kumman ihan oudosti.
      Itse olen ollut kahdessa sellaisessa suhteessa jotka ovat saaneet minussa esiin outoja piirteitä. Ensimmäisen suhteen aikana en tajunnut sitä. Nyt toisessa suhteessa ymmärsin, että meidän viestintä ja ajatusmallit asioista olivat kuin yö ja päivä. Aina tuli riitaa ja mustasukkaisuutta. Onneksi voitiin jutella asiosta hyvin syvällisesti. Kunnes yksi kerta asioita selvitellessä tajusin, että toinen oli kertonut asiasta oman näkökantansa sanomatta kuitenkaan mitään. Minulle jäi vain ISOJA kysymysmerkkejä hänen kertomastaan.
      Avoimuutta ja rehellisyyttä kuulutettiin molemmat jo heti alkuun. Kuitenkin useimmiten tuli tunne, että toinen salaa jotain. Itse olin kertonut avoimesti sukulaisistani, ystävistäni , lapsistani. Yleensä kaikista joiden kanssa olin tekemisissä ja jotka kuuluivat elämääni. Hänelle jos tuli esim. soitto niin hän ei edes maininnut kuka soitti. Alkuun hieman ihmettelin ja annoin asian olla, mutta aika myöten jokin paha olo alkoi kasvaa sisälläni ja otin asian puheeksi. Hän vain ei ollut ymmärtänyt, että avoimuutta on juuri sellainen vilpittömyys asiassa kuin asiassa. Hän oli ajatellut riittävän sen, kun kertoo vain omista henkilökohtaisista asioista.
      Sitten taas minä en alkuunkaan ymmärtänyt hänen herkkyyttään. En ymmärtänyt esim. töihin lähtiessä, kun hän alkoi itkemään ja sanoi " tulee ikävä". Tai jos sanoin, että "eihän sinulla ole vaan jotain muuta suhdetta ", hän alkoi kyynelehtimään ja sanoi "kuinka noin voit edes ajatella". (Hän siis mies).
      Samoin, jos oltiin minun luonani ja suunittelin laittavani ruokaa. Toki yhdessä on kiva laittaa ruokaa, mutta hän tuli ja vei tavallaan "tilan" minulta omassa kodissani. Otti ohjat käsiinsä ihan ihmeellisellä tavalla. Ei mitenkään "riistäen" vaan omalla auktoriteetillään. Minulle tuli tunne, että viisain väistyä. Tästä asiasta keskusteltaessa hän halusi vain NIIN auttaa minua ja minä koin asian ihan toisin.
      Sitten jos mennään itse riita tilanteeseen niin molemmat aina siinä mylläkässä vain syytteli toisiaan, mikä tietysti on ihan tavallista riidan aikana.....näin ainakin luulen useimmiten olevan. Vaikka käytiin monesti läpi sitä, miten tärkeää on ymmärtää toisen tunteita ja kuunnella, niin joka kerta iskettiin samalla mitalla takaisin. Nyt olen ajatellut senkin johtuvan vain erillaisista tavoista ymmärtää asioita. Me ei vaan osattu ilmaista asioita niin, että toiselle ei olis noussut ne niskakarvat pystyyn, vaan kuunteleva osapuoli alkoi heti miettiä vastahyökkäystä, eikä silloin enään kuunnellut mitä toinen OIKEASTI kertoo.

Näiden asioiden ristiriitaisuus vei minua etäämmälle itsestäni. Aloin voida pahoin hänen seurassaan. Halusin omaa aikaa yhä enemmän. Minun olla helppo olla yksin. Alkoi tulla rytmihäiriöitä, ahdistuksen tunnetta ja iloisuus huumori hävisivät elämästäni. Tuntosarveni olivat koko ajan pystyssä hänen seurassaan.
      Nyt suhteen loputtua vasta ymmärän miten olinkaan ahdistunut. Enkä tarkoita tätä kirjoitusta vain syyttämiseen miten paha toinen oli , vaan miten voi kohdata ihan toisella aaltopituudella olevan henkilön ja yrittää suhdetta väin väkisin. Ei se vaan onnistu vaikka kuin pystyisi asioista riidan jälkeen keskustelemaan. Toista eikä itseään, kovin paljon peroonastaan voi muuttaa.....SE ON VAIN NIIN!

• lmlkllkjlkmlmlmlml

Olipas tuo yllä oleva teksti niinkuin minun nykyisestä suhteestani...riitaa ja mustasukkaisuutta ja nimenomaan tuo ruoanlaitto...mies haluaa aina määrätä mitä syödään ja missä.Jopa ravintolassa pyrkii määräämään mitä minä otan...Ei kuuntele mitä sanon, eli minulla on tunne että IHAN SAMA kuka hänen vierellä on...ja kertoo samat asiat kaikille naisille..eli en ole mitään erityistä hänelle. Ei muista syntymäpäivääkään, mikä on kyllä piiiiitkä miiinus.

• pilakuva

minunkin mielestä narsismi on muotiilmiö. On aivan liian helppo nimitellä omasta mielestään hankalaa ihmistä narsistiksi.
      Esimerkkinä kertoisin tässä sen kun eräs naineni alkoi nimittelemään aviopuolisoani narsistiksi. LAitteli minulle tietoa kyseisetä tunnevammasta ja kehotti seuraamaan puolisoani sillä hänen mielestään narsismin tunnemerkit täyttyivät puolisossani. (En ikikuuna päivänä ollut kuullutkaan sana narsismi).

Luin ne erittäin tarkoin ja hain itsekin lisää tietoa netistä ja tunnistinpa joitakin piirteit ä itsessänikin, en vain miehessä. Miehen kanssa siitä keskusteltiinkin. Hän nauroi tuon naisen hömpötyksiille ja kehotti minua hävittämään nuo sähköposit.

Kuinka ollakaan selvisi että miehelläni oli suhde kyseisen naisen kanssa ja narsismista kertovan tiedon levittäminen oli vain tapa manipuloida minua miestäni vastaan.

Erohan siitä tuli, he ovat nyt yhdessä ja narsisti olekin kuuleman minä.Olen monelta taholta kuullut kuinka minua nimitellään narsistiksi.

KErroin tuon siksi koska mielestäni on melkeinpä vaarallista alkaa väittämään jotain ihmistä narsistksi.

• Idi Amin

Tämä narsismiläppä on mennyt naurettavuuksiin asti. Joka toisen eksä oli narsisti nykyään. Varmasti narsistejakin on liikkeellä, en epäile, mutta monet narsistiksi sanotut ihmiset ovat varmaan vain liian itsekeskeisiä, ja voivat olla vähän tunnekylmiä. Ei se taida vielä narsistiksi tehdä.

• Jean-Bedel Bokassa

Jotkut narsistiksi kutsutut ihmiset ovat sellaisia, joita halutaan kohdella huonosti ja kun se ei annakaan tehdä niin voi mikä harmi bim! Se on narsisti. Tai niitä, jotka eivät anna manipuloida itseään bim! Ne ovat narsisteja. Eksät ovat narsisteja ja eri mieltä olevat.

• Samaa miettinyt

mutta myös 100% narsistin kanssa suhteessa ollut..

Ja olenkin miettinyt, onko ajassamme jotain erityispiirteitä, jotka helpommin narsisteja tekevät..?

• Idi amin frendi

Olen sinun kanssasi samaa mieltä idi.....

Kai naisten tarttee saada sympatiaa jotenkin..

Menkää lenkille,tai edes ulos haukkaan raitista ilmaa.
      Sielä lähtee paha mieli.

• vuosien painajainen

Pääsiskin neitsytmiehestä noin helpolla.

Neitsytmies tulee painajaisiin vuosienkin jälkeen.

• tunteet riekaleina
        vuosien painajainen kirjoitti:

Pääsiskin neitsytmiehestä noin helpolla.

Neitsytmies tulee painajaisiin vuosienkin jälkeen.

Taistelin narsistisesta neitsyt miehestä yli vuoden eroon oltuamme yhdessä 6-v. ja juuri täl viikol luulin päässeeni hänestä lopullisesti, erhdyin!
        Jatkuvasti muutaman viikon, keskim. 5 viikkoa menee, ettei kuulu mitään ja alan jo unohtaa ja elää elämääni ja kas kumma, ilmaantuu kuin tyhjästä, soittaa tai viestittelee jne.
        Hän on horoskoopiltaan neitsyt.

• avemaria6
        tunteet riekaleina kirjoitti:

Taistelin narsistisesta neitsyt miehestä yli vuoden eroon oltuamme yhdessä 6-v. ja juuri täl viikol luulin päässeeni hänestä lopullisesti, erhdyin!
        Jatkuvasti muutaman viikon, keskim. 5 viikkoa menee, ettei kuulu mitään ja alan jo unohtaa ja elää elämääni ja kas kumma, ilmaantuu kuin tyhjästä, soittaa tai viestittelee jne.
        Hän on horoskoopiltaan neitsyt.

erosin itse kalamiehestä jolla oli persoonallisuushäiriö, älyllinen narsisti. Ei itserakkaus tee ihmisestä narsistia. Mun miehellä oli heikko itsetunto. Hän halusi aina pakottaa kaikkeen, kaiken piti mennä niinkuin hän halusi. Jos joskus halusinkin jotain minun mukaan olinkin sitten määräilijä.. lopetin tupakanpolton niin hän työnsi tupakkaa suuhuni tai jos en halunnut syödä jotain niin tivasi toistuvasti vaikka vastasin ei kiitos, tai sitten hän työnsi syötävän suuhuni. Kaikki kodin ulkopuoliset "aktiviteetit" hänen ilmaisullaan olivat hänelle kauhistus, kaverit, työ, harrastukset kaikki toiminnot jotka tekivät minut iloiseksi , kaikki olisi pitänyt tapahtua hänen kauttaan tai hänestä. Ei ollut valmis jakamaan minua minkään asian kanssa josta minulle tuli hyvä fiilis. Sanoi kyllä ettei haittaa jos harrastan omiani mutta oireili kyllä heti ja osoitti mieltään. Raskas ja ahdistava avioliitto joka jätti jälkensä. Heräsin henkiin ja elämäniloon uuden suhteen kautta, mutta siihen meni aikaa.. kynnys oli korkea ylittää.

• maria11111

voi kuule ku olis ihana lähteä lenkille, mutta ku ei voi, narsisti seuraa jopa lenkkipolulle.....

• neitsyt epäilee aina

Jumankauta juu. Yritäpä lähteä lenkille.

Kyllä siinä neitsytmies keksii kaiken mahdollisen, että minne ja miksi sitä oikeasti ollaan menossa.

Ehkä neitsytmiehellä epäileminen on niin helppoa, kun hän itse on kaikki konstit pettämiseen käyttänyt! Ja mikäkö muka ei olisi helppoa neitsytmiehelle!

• seon vainoharhainen
        neitsyt epäilee aina kirjoitti:

Jumankauta juu. Yritäpä lähteä lenkille.

Kyllä siinä neitsytmies keksii kaiken mahdollisen, että minne ja miksi sitä oikeasti ollaan menossa.

Ehkä neitsytmiehellä epäileminen on niin helppoa, kun hän itse on kaikki konstit pettämiseen käyttänyt! Ja mikäkö muka ei olisi helppoa neitsytmiehelle!

tuo on vainoharhaa ei välttämättä nearsismia

• Irti ei pääse

Taas nousee mieleen nää vanhat jutut.

• kamala kokemus

Onneksi pääsin eroon pitkäaikaisesta huonosta suhteesta narsistimiehen (leijona) kanssa. Petti, valehteli, manipuloi, väitti mustankin valkoiseksi, täysi huijari. Eikä huomaa edelleenkään itsessään mitään vikaa.

• sssss

Tunnen kans erään keski-ikäisen leijonamiehen, valehtelee sen kun ehtii, ihan naurattaa ne tarinat nyt jälkeenpäin, aivan uskomattomia juttuja. Lisäksi aivan häpeämätön, ei ole moksiskaan valheistaan. Ja se tuska, huoli ja murhe, mitä muille aiheuttaa, vain naurattaa häntä. Asiaa vielä vaikeuttaa se, että hän on huomattavan älykäs, joten potentiaalia riittää.

• rebekka1
        sssss kirjoitti:

Tunnen kans erään keski-ikäisen leijonamiehen, valehtelee sen kun ehtii, ihan naurattaa ne tarinat nyt jälkeenpäin, aivan uskomattomia juttuja. Lisäksi aivan häpeämätön, ei ole moksiskaan valheistaan. Ja se tuska, huoli ja murhe, mitä muille aiheuttaa, vain naurattaa häntä. Asiaa vielä vaikeuttaa se, että hän on huomattavan älykäs, joten potentiaalia riittää.

Minäkin taidan tuntea sen, millä kirjaimella nimi alkaa, puhutaanko samasta ihmisestä

• rebekke1

olisiko sama mies, anna tuntomerkki

• usein äidin vika

Äitien ei pitäisi lelliä poikalapsia pilalle, vaan antaa rangaistus virheistä, ei pitää poikaa liian lähellä vaan antaa kasvaa oikeaksi mieheksi. Kunnon äiti EI tuo pojalle kaljaa käteen jääkaapista, vaan toisinpäin!

Toinen mahis narsistisen vamman syntymiseen on vauvan hoitajan poissaolevuus tai muu liian vähäinen vauvan tarpeiden huomioiminen n. 8 kk.n iässä.

Narsistia EI voi eikä pidä rakastaa enemmän parantaakseen, koska se ei auta.

• Minkäs teet

Narsisti - sadisti? Mikä pistää ihmisen muuttumaan täysin? Olen sitä pohtinut kun 7 oikein ihanan yhdessäolo vuoden jälkeen toinen muuttuu väkivaltaiseksi räyhääjäksi.
      Humalassakin hän oli ollut ihan hyväntuulinen-nyt kauheat raivokohtaukset.

• jokin vialla

Henkiset paineet töissä, väärään seuraan joutuminen, aivokasvain, muuttaa käyttäytymisen. Yrittäkää saada apua, ellette perheneuvojalta niin kertakaikkiaan neurologiselta osastolta.

• sessi

yhdestä narsista on varoitus nettideittailu sivulla ja kahvikeskustelussa

• Muistakaapa tämä

Yleensä narsismi leimataan "miesten ongelmaksi", vaikka tosiasiassa naispuoleisia luonnehäiriöisiä on suunnilleen yhtä paljon, ellei jopa enemmän. Syy tähän on luultavasti se, ettei naisnarsistien pyöritykseen joutuneet miehet juurikaan avaudu julkisemmin tapahtumista. Jos siis olet mies ja luet tätä ketjua pohtien oman vaimosi/puolisosi mielentilan epävakautta, niin saatat olla hyvinkin oikeassa. Jos tunnistat merkit ja jos tuntuu, ettei mikään riitä, niin LÄHDE SUHTEESTA PIKIMMITEN - tuo tilanne ei tule ikipäivänä tuosta paremmaksi muuttumaan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe