ostin Thaimaasta muistoesineen

Kunnian mies

Kyseessä on neliönmuotisen lasin takana lootusasennossa tyyneyttä henkivä istuva munkki. Se ei ole siis buddha, mutta sitä uskoa tunnustava munkki. Minulla on tuon matkan jälkeen, taisi olla vuosi 2008, asunnossani tuo muistoesine. Tämän jälkeen vuonna 2009 koin tässä samassa asunnossa, jossa tuo esine on, Pyhän Hengen kosketuksen rukoilun aikana.

Mitä ajatuksia tämä herättää uskovissa? En palvo tuota esinettä tai mitään siihen liittyvää, e on vain matkamuisto, pieni esine, jonka sain käsimatkatavaroihin eli reppuuni, koska matkallani oli mukana matkatavaroina vain reppu. Sitä lentokentällä ihmeteltiin kun oli kuukauden Thaimassa ja vain reppu mukana. Hotelleissakin sitä ihmeteltiin toisinaan, koska reppumatkailijoiden oletetaan majoittuvan halvempiin hotelleihin. Majoituin matkallani jokaisen tähden hotelleihin väliltä 1-5. Bangkokissa Sheraton chao-praya nimisen joen lähellä on muuten mukava hotelli ja palvelu oli ensiluokkaista vaikkakin siinä oli yksi elementti, jota voi pitää tunkeilevuutena. Huoneeseen nimittäin kävi hotellin henkilökuntaan kuuluva työntekijä tarjoamassa ostettavaksi jotakin ylihintaista, muistaakseni alkoholia hetimiten huoneeseeni päästyäni. Muistin samaisen tuotteen maksaneen jossakin kaupassa huomattavasti vähemmän.Sellaiseen en ole ennen hotelleissa törmännyt. Maisema huoneesta ja hotellin puutarhamaiset puitteet olivat kiva elämys.

Harrastan vakioveikkaustakin. Kohtapuolin lähden viemään kuponkeja, lähes jokaisessa täyttämässäni rivissä on kohde 8 valittu ristiksi. Vakioveikkauksen hinnaksi tulee 8 euroa. Lisäksi otan 7 riviä lottoa. Pitkävetoakin pelaan 10 eurolla, kohde 19 ja siihen merkiksi 2. Mitäpä tästä olette mieltä?

Meinasi ihan unohtua, että ostan 4 putelia keskiolutta.

20

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei! Kiitos kirjoituksestasi ja pohdinnoistasi. Hienoa kuulla, että olet kokenut Pyhän hengen koskettavan sinua rukoillessasi.
      Mitä tulee tuohon muistoesineeseen, en oikein muuta osaa sanoa, kuin että kuulostaapa hienolta reissulta ja varmasti monestikin juuri joku tuollainen pieni muistoesine joltain tärkeältä matkalta voi muodostua tunnearvoltaan hyvin tärkeäksi.
      Veikkaustahan harrastavat monet suomalaiset ja onnea sinulle omiisi. Eihän veikkauksessa mitään pahaa ole, jos peleihin ei jää riippuvaiseksi tai niihin ei mene liikaa rahaa. Suomessa vieläpä veikkausvaroja ohjataan hienosti hyväntekeväisyyteen. Samaten nuo neljä keskiolut putelia kuulostavat varsin kohtuullisilta viikonlopun eväiltä. Mukavaa viikonloppua siis sinulla ja siunausta elämääsi!

Sanna Husso, pappi

• Daaviddd

Sanna opetat kelvottomasti täällä.

Tuossa edellä on kuvattu, että matkamuistoksi on ostettu epäjumalankuva. Sitä ei pidä pitää kotona. Jumala on Raamatussa kieltänyt kuvien teon, mikä tarkoittaa myös sellaisen ostamista ja hallussapitoa. Jumala on myös raamattussa sekä muutenkin monta kertaa sanonut olevansa mustasukkainen Jumala.

Ohjeeni aloittajalle on se, että hävität tuon matkamuiston. Toinen ohje - älä luota Sanna Hussoon silloin, kun haluat kuulla, mikä on kristinuskon mukaista. Voit kysellä asioista tällä palstalle, mutta saat luotettavat vastauksen muilta kuin Sanna Hussolta.

• en kestaaaaaaaaaaa

Voi hyvä Sanna.
        Etkö todellakaan näe ....aarghhhhhhh..
        Tuo aloittaja Trollllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargghhhhhhhhhhhhhhhh

• Ukkiikääpaljon

Onko tämä joku provo? En voi muuten uskoa!

• Kunnian mies
        Ukkiikääpaljon kirjoitti:

Onko tämä joku provo? En voi muuten uskoa!

Ei ole. Perusteluita ihmetyksen syytä avaamaan, kiitos.

• näin on

Kerrotaan perheetä johon oli tuotu epäjumalan kuva niin yksi perheen jäsen sairastui

Muuten oletko uskossa ei s aa tana omijaan kiusaa - ehkä on muusta hegestä kyse

ei Pyhästä Hengestä

• Jep. Noita tarinoita on lukuisia eri variaatioineen. On myös kehoitettu hävittämään tuollaiset pakanalliset matkamuistot. Kerrotaan myös tarinoita kuinka uskoonulon alkuhuumassa on tuhottu arvokkaita levykokoelmia ja paljon mm. henkistä pääomaa, kirjallisuutta.

Thaimaasta kerrotaan sitten paljon ikävämpiä tarinoita, on ostettu jotakin joka lähemmässä tarkastelussa olekaan ollut ihan sitä miltä näytti vaan ladyboy.

• omistuista

Mitä oikein esität ? Aika outoa sepustusta, vai oletko se neitsyt vaimon etsijä ?

• Puolikristitty

Itselläni on luontainen vastenmielisyys buddhamunkki/buddhapatsaita kohtaan. En ole mielestäni uskovainen, vaan jonkinlainen puolikristitty. (En tiedä miksi koen yleensäkin idän uskonnot vastenmielisinä.) Vetoa en tunne muuhun kuin kristinuskoon, enkä voi mitenkään pitää sitä vain yhtenä tienä tai uskontona muiden joukossa.

Saatan juoda siideriä. (En silti pidä sitä hyvänä itselleni ja murehdin tätä riippuvaisuutta.)

Mutta sanon olevani rehellisesti puolikristitty.

• pelastustaihelvetti

Puolikristittyjä ei ole olemassa. On vain pimeyden lapsia ja valon lapsia. Joko saatana on isäntäsi tai Jeesus Herrasi.

• Laiska kristitty
        pelastustaihelvetti kirjoitti:

Puolikristittyjä ei ole olemassa. On vain pimeyden lapsia ja valon lapsia. Joko saatana on isäntäsi tai Jeesus Herrasi.

En ole ollut koskaan körttiläisissä piireissä, mutta kaiketi arvelen että olen "armon kerjäläinen" joten luulisin että puolikristityllä tarkoitin jonkinlaista synnintuntoa kuitenkin, mutta täydellistä voimattomuutta ja samalla nykylänsimaissa hallitsevaa hengellistä laiskuutta, eli olisiko parempi sana "laiska kristitty" sitten. Olen aika armoton välillä itseäni kohtaan, mutta siis rehellinen enkä muuta voi ollakaan Hengen paljastamana. Mutta kyllä uskon Kristukseen Vapahtajana.

Sitä en tiedä miksi kristityn tie on kuitenkin tätä, käsitystä nimenomaan siitä, että on vielä herkästi sortuva tuota kamalampaa isäntää palvelemaan, jopa tietämättään. Vaihdanpa sitten nimimerkkiäni.

• Laiska kristitty
        Laiska kristitty kirjoitti:

En ole ollut koskaan körttiläisissä piireissä, mutta kaiketi arvelen että olen "armon kerjäläinen" joten luulisin että puolikristityllä tarkoitin jonkinlaista synnintuntoa kuitenkin, mutta täydellistä voimattomuutta ja samalla nykylänsimaissa hallitsevaa hengellistä laiskuutta, eli olisiko parempi sana "laiska kristitty" sitten. Olen aika armoton välillä itseäni kohtaan, mutta siis rehellinen enkä muuta voi ollakaan Hengen paljastamana. Mutta kyllä uskon Kristukseen Vapahtajana.

Sitä en tiedä miksi kristityn tie on kuitenkin tätä, käsitystä nimenomaan siitä, että on vielä herkästi sortuva tuota kamalampaa isäntää palvelemaan, jopa tietämättään. Vaihdanpa sitten nimimerkkiäni.

Eli klassisesti Paavalin sanat: "Minun lihassani ei asu mitään hyvää.

Sitä pahaa minä teen, mitä en halua tehdä etc.

Kylläpä sanoi Paavali osuvasti.

Sääli, etteivät nykyihmiset enää lue Raamattua tai sitten jos lukevat, eivät ainakaan usko siihen. Totuudesta pidän. Mutta heihin verrattuna olen todellakin laiska.

• Laiska kristitty
        Laiska kristitty kirjoitti:

Eli klassisesti Paavalin sanat: "Minun lihassani ei asu mitään hyvää.

Sitä pahaa minä teen, mitä en halua tehdä etc.

Kylläpä sanoi Paavali osuvasti.

Sääli, etteivät nykyihmiset enää lue Raamattua tai sitten jos lukevat, eivät ainakaan usko siihen. Totuudesta pidän. Mutta heihin verrattuna olen todellakin laiska.

Siis Paavaliin ja näihin verrattuna. Nykyihmisen mittapuulla olen aika paljon samaa laiskaa sakkia kuin ympäröivä maailma. Pysykäämme rehellisyydessä.

• ??

Ehkä sinulla on tahto hyvään, mutta ei voimaa toteuttaa ? Paavalia siteeratakseni.

Jeesus lupasi Pyhän Hengen omilleen ja hän on se uskovan voima !

Johanneksen mukaan 1
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

• Laiska kristitty

Silmäni menevät näissä riveissä sekaisin, joten en tiedä oliko ?? minulle vai tuolle aloittajalle vastaus. Aihe sinänsä on hyvä: tahto hyvään, ei voimaa toteuttaa. Itselle tulee kyllä mieleen, että koska ihmisessä riippuu syntinen puoli, se saattaa olla myös Jumalan keino sillä tavalla, olisin kaiketi sitä tyyppiä, joka tulee sangen ylpeäksi, pysyessään erossa synnistä. Ja kunpa muutaman siiderin juominen olisikin ainoa syntini! Eikä sinänsä se siideri, vaan se, että on heikkoutta juoda sitä silloin tällöin (harvoin tosin) ja sitten koska luonne on sellainen innostuva, joka saattaa mennä överiksi eli joskus se ei jääkään pariin kolmeen siideriin...

En täten voi tietenkään julkisesti tunnustautua täyskristityksi, tai ruveta kovasti puhumaan Jumalan sanaa tai todeta, että tämän on ihan hyvä minulle.

• Laiska kristitty

Itse asiassa tämä on äärimmäisen mielenkiintoinen aihe, että tästä voisi puhua pitempäänkin. Ihmisessä kuitenkin on taistelu kuolemaan asti pahaa vastaan, kaikenlaista pahaa vastaan itsessään. Ajattelen, että Kristus voitti sen taistelun, onneksi siis vaikka sortuu kaikenlaiseen, onkin pitäydyttävä siihen, että Kristus voitti puolestani. Enkä tarkoita tällä sitä että sortuisi täydelliseen laiskuuteen, hälläväliä-tyyliin.

Itselle on nimittäin jäänyt arvoitukseksi, miten Pyhältä Hengeltä saadaan tuo voima irtautua synnistä, ja senkin jälkeen eihän ihminen täysin synnittömäksi tässä elämässä tule.

...tulla Jumalan lapsiksi...tarkoittaa minulle, että jossainhan minussa se Jumalan lapsikin täytyy olla, koska kuitenkin myönnän, että Jumalan sanoma on hyvä, ja kuten sanottu tahtoa hyvää on, muttei voimaa. Mistä se tahto muuten olisi tullut?

Avaus tästä aiheesta olisi hyvä, mutta kuten sanottu, tuskinpa olen parasta tästä puhumaan.

• YAK-42

Olen asunut kaukoidässä ja kokenut monet kerrat Pyhän hengen kosketuksen buddhalaisissa paikossa. Ainakaan minä en voi ymmärtää ns. buddhalaista rauhaa muuksi kuin Pyhän hengen läsnäoloksi. Ja voihan joku matkamuistokin välittää samaa tunnelmaa.

Munkin kuvalla varustettu esine on mielestäni ihan O.K. eikä noissa buddhalaisissa esineissä sinänsä mitään pahaa ole. Suurin osa buddhalaisista uskoo, että buddha oli esimerkillinen ihminen, ei jumala. (Poikkeuksena mahayana-buddhalaiset.) Sitä paitsi esim. temppelien yhteydessä olevissa myymälöissä myydään kaikenlaista matkamuistoa, ja niiden esineet ovat pikemminkin matkamuistoja. Lieköpä myyjäkään osaisi selittää tuon munkinkuvan uskonnollista merkitystä - jos sillä ylipäätään sellaista on.

Buddhan patsasta en minäkään nurkkiini kuitenkaan haluaisi. Minullakin on jokin selittämätön vastenmielisyys niitä kohtaan, mutta se ei taida johtua uskonnosta vaan ihmishahmosta, koska tunnen ihan samanlaista vastenmielisyyttä krusifikseja kohtaan.

• Näkeväkirkkokuntalai

Mitä sinä rukoilit buddhaa vaiko Jeesusta? Vaiko Jumalaa vaiko Väinämöistä, kerro tarkemmin.

• Kunnian mies

Jeesusta.

• thaimatkamuistotpois

Sain tietää, että Jumala pitää huolta kedon kukista ja taivaan linnuista niin ihmisistä sitäkin enemmän.

Jos tulee mieleen tsunamissa kuolleita niin sanon että esim thaimaalaiset on epäjumalankuvien palvojia. Palvovat pahoja henkiä ja kuolleita patsaita, jotka eivät puhu eivätkä kävele, eivät kuule, mitä thaimaalaiset epäjumalanpalvelijat kultapatsailleen puhuvat.

Thaimatkamuistot murskattuina ja syljettyinä pois ja Jeesuksen turvaa länsäolevaksi, mieluiten uskontoveri seurassa tai seurakunnan tiloissa niin saa uskovien porukasta enemmän tukea jos esineestä tulee paha voima päälle niin uskovat vastustaa pahaa rukouksin esineen tuhoamista varten jos uskontoonsa mitenkään liittyvät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4669
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2415
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2342
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2199
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      425
      2020
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      175
      1555
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      101
      1285
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      33
      1097
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      986
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      870
    Aihe