Nuoret-palstalla ei ollut sopivaa otsikkoa tälle, joten kirjoitan nyt tänne "aikuisten" palstalle.
Suoritan kaksoistutkintoa rakennuslinjalla ja haluaisin kuulla kokemuksia/vinkkejä kesätyönhakuun.
Olen laittanut kesätyöhakemuksia isoimmille raksafirmoille esim. YIT ja NCC. Hyvä, että jostain saisi jotain työtä, kun työkokemusta ei näin nuorella ole paljoa (kaksi kesää konepajalla). Mietin mikä olisi paras kesäduuni nimenomaan raksapuolella? Nämä isot firmat vai hakea timpurin apumieheksi? Ahkera olen ja kätevä käsistäni.
Jos omalla nuorellasi on kokemuksia tai itselläsi on kokemuksia, olen kiitollinen kaikista neuvoista.
NUOREN RAKSA KESÄTYÖ
3
2159
Vastaukset
- Amatööri
Jos tykkäät kannella säkkejä ja tehdä laastia niin kannattaa hakea muurarin apupojaksi. Itse olen 3 kesää ollut 2 eri firmassa ja palkka on hyvä! Monet firmat hakee just näitä niin sanottuja "apulaisia". Rakennustyötkin pitää aloittaa pohjalta:) Itse en ole rakennusalan tutkintoa suorittanut mutta silti vain olen jo 6 vuotta ollut rakennusalalla töissä. 5 vuotta kokemusta = Rakennusalan tutkinto :)
- 17 + 17
Kiitos hyvästä vinkistä! Kehtaanko kysyä mitä apulainen voi pyytää palkkaa?
- Tervetuloa alalle
Riippuu firmasta, kokemuksesta ja tehtävästä. "yleisapumies" jossain isossa rakennusliikkeessä saa varmaan vain 12-13e/h, mutta jossain erikoisliikkeessä erikoisasentajan apulaisena 18-20e/h
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841