Tuli tuossa mietittyä, kun olen tippunut monta kertaa selälleen ja ilmat ovat lähteneet pihalle.....Mitä siinä oikeasti tapahtuu, painuuko keuhkot jotenkin kasaan??voiko se olla vaarallista??Itse en ole huoannut mitään terveydelle haitallista, mutta jos joku tietää mitä pahaa voi seurata kun "ilmat lähtevät pihalle" nii kerrotko=)
"Ilmat Pihalle"
15
12548
Vastaukset
- Ilmaa...
Ilmat tulossa pihalle:
http://www.youtube.com/watch?v=hzc_DA6MPCg - TipppujA
Tarkoitan että kun tippuu niin ei saa hetkeen henkeä kunnolla...-.- sama jos kaatuu selälleen, silloinkaan henki ei kulje normaalisti ja rintakehään sattuu.
- assi
Oikeesti just joo....
- minavainn
ei se vaarallist oo, mäki tipuin kerra selälteni 165cm (olin sillo joku 145cm pitkä) lämminverisen selästä ja meni ilmat pihalle riippuu kai miten tippuu
- Anonyymi
Itse tipuin ku vedin leukoja ja nyt siitä on 30min mutta silti hengittäminen vaikeaa ja selkään sattuu
- Biologiaaopiskellut
Keuhkoista lähtee siinä vaiheessa ihan kirjaimellisestikin ilmat pihalle. Kun tavallisesti yrittää puhaltaa keuhkot mahdollisimman tyhjiksi, jää sinne aina muutama litra ilmaa, mitä on lähes mahdoton itse tyhjentää. Nämä ilmat varmistavat nimenomaa sen, etteivät keuhkot painuisi kasaan. Isku palleaan, selkään yms. sen sijaan saattaa tyhjentää keuhkoja tavallista enemmän, jolloin tätä paria litraa ilmaa ei välttämättä jääkään tarpeeksi, siitä tukala tunne. Tosin, myös tässä "ilmat pihalle"-tilanteessa jää kuitenkin aina edes hieman ilmaa keuhkoihin, muussa tapauksessa se olis henki pois.
Ja ei ole itsessään vaarallista,ellei ilmojen pakeneminen johdu juurikin jostain iskusta, mikä tietenkin riittävän kovana saattaa aiheuttaa vaurioita.- Anonyymi
Entäs mistä johtuu että ei pysty heti hengittämään takaisin ilmaa keuhkoihin iskun jälkeen, vaan tilanteesta pitää palautua useita selunteja?
- Sellälleen
Keulin pyörällä ja kaaduin selälteeni lähti ilmat pois suurinpiirtein 30sek ajaksi ja kivulias kova paine tuntui selässä kauan mitä silloin pitäisi tehdä?
- Selälleen
Mulle kävi tänään just samalla lailla😂
- Anonyymi
No eihän siinä voi mitään muuta tehdä kuin oottaa että menee ohi.. Ite putosin puusta ja siinä makoilin selälläni muutaman kymmenen sekunnin ajan ilmat pihalla, kunnes sain taas henkeä
- Anonyymi
Mulla kävi vastikään niin, että olin tuulisena päivänä kävelemäsä kotia koulusta ja sitte yhtäkkiä lähti ilmat pihalle. Varmaan se tuuli vaikutti siihen. Kuiteski, joutu melkee polvistuu siihe kadulle, yskin siinä ja koitin hengittää. Vähä aja päästä hengitys tasaantu pikkusen, mutta oli vielä semmonen "raskas hengitys" Olihan se pelottavaa, ku tuntu ettei se hengitys ikään tasaannu ja siitä kuitenki ihmisiä meni ohi, eikä kukaa jääny miettiin, että pyörtyykö tuo ny tuohon vai ei : D Voin sanoa, että se pyörtymine ei ollu kovinkaan kaukana. Se yskimine kans aiheutti sen, että melkee lens laatta :: D
- Anonyymi
Mulla meni tänään ilmat pihalle
- Anonyymi
Olin rushissa siellä on se tasapaino köysi mä kaaduin siinä ja sitte maha osu sitte siihe katteen ja lähti ilmat pihalle
- Anonyymi
Anteeks köyteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255