"Ilmat Pihalle"

TipppujA

Tuli tuossa mietittyä, kun olen tippunut monta kertaa selälleen ja ilmat ovat lähteneet pihalle.....Mitä siinä oikeasti tapahtuu, painuuko keuhkot jotenkin kasaan??voiko se olla vaarallista??Itse en ole huoannut mitään terveydelle haitallista, mutta jos joku tietää mitä pahaa voi seurata kun "ilmat lähtevät pihalle" nii kerrotko=)

15

11704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmaa...
    • TipppujA

      Tarkoitan että kun tippuu niin ei saa hetkeen henkeä kunnolla...-.- sama jos kaatuu selälleen, silloinkaan henki ei kulje normaalisti ja rintakehään sattuu.

    • assi

      Oikeesti just joo....

    • minavainn

      ei se vaarallist oo, mäki tipuin kerra selälteni 165cm (olin sillo joku 145cm pitkä) lämminverisen selästä ja meni ilmat pihalle riippuu kai miten tippuu

      • Anonyymi

        Itse tipuin ku vedin leukoja ja nyt siitä on 30min mutta silti hengittäminen vaikeaa ja selkään sattuu


    • Biologiaaopiskellut

      Keuhkoista lähtee siinä vaiheessa ihan kirjaimellisestikin ilmat pihalle. Kun tavallisesti yrittää puhaltaa keuhkot mahdollisimman tyhjiksi, jää sinne aina muutama litra ilmaa, mitä on lähes mahdoton itse tyhjentää. Nämä ilmat varmistavat nimenomaa sen, etteivät keuhkot painuisi kasaan. Isku palleaan, selkään yms. sen sijaan saattaa tyhjentää keuhkoja tavallista enemmän, jolloin tätä paria litraa ilmaa ei välttämättä jääkään tarpeeksi, siitä tukala tunne. Tosin, myös tässä "ilmat pihalle"-tilanteessa jää kuitenkin aina edes hieman ilmaa keuhkoihin, muussa tapauksessa se olis henki pois.
      Ja ei ole itsessään vaarallista,ellei ilmojen pakeneminen johdu juurikin jostain iskusta, mikä tietenkin riittävän kovana saattaa aiheuttaa vaurioita.

      • Anonyymi

        Entäs mistä johtuu että ei pysty heti hengittämään takaisin ilmaa keuhkoihin iskun jälkeen, vaan tilanteesta pitää palautua useita selunteja?


    • Sellälleen

      Keulin pyörällä ja kaaduin selälteeni lähti ilmat pois suurinpiirtein 30sek ajaksi ja kivulias kova paine tuntui selässä kauan mitä silloin pitäisi tehdä?

      • Selälleen

        Mulle kävi tänään just samalla lailla😂


      • Anonyymi

        No eihän siinä voi mitään muuta tehdä kuin oottaa että menee ohi.. Ite putosin puusta ja siinä makoilin selälläni muutaman kymmenen sekunnin ajan ilmat pihalla, kunnes sain taas henkeä


    • Anonyymi

      Mulla kävi vastikään niin, että olin tuulisena päivänä kävelemäsä kotia koulusta ja sitte yhtäkkiä lähti ilmat pihalle. Varmaan se tuuli vaikutti siihen. Kuiteski, joutu melkee polvistuu siihe kadulle, yskin siinä ja koitin hengittää. Vähä aja päästä hengitys tasaantu pikkusen, mutta oli vielä semmonen "raskas hengitys" Olihan se pelottavaa, ku tuntu ettei se hengitys ikään tasaannu ja siitä kuitenki ihmisiä meni ohi, eikä kukaa jääny miettiin, että pyörtyykö tuo ny tuohon vai ei : D Voin sanoa, että se pyörtymine ei ollu kovinkaan kaukana. Se yskimine kans aiheutti sen, että melkee lens laatta :: D

    • Anonyymi

      Mulla meni tänään ilmat pihalle

    • Anonyymi

      Olin rushissa siellä on se tasapaino köysi mä kaaduin siinä ja sitte maha osu sitte siihe katteen ja lähti ilmat pihalle

    • Anonyymi

      Anteeks köyteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe