8 vk -9,8 kg

Hyvin menee :)

Aloitin Dukanin dietin 8 vk sitten. Lähtöpaino oli 88 ja nyt on tippunut jo 9,8kg. Olen erittäin tyytyväinen. Nälkä ei ole vaivannut ensimmäisten päivien jälkeen ja paino todella putoaa hyvää vauhtia. Tilasin kirjan netistä.

Voin todella suositella :)

http://www.dukandiet.co.uk/

http://www.menaiset.fi/artikkelit/hyva-olo/painonhallinta/art2427-Nain-toimii-Dukanin-dieetti--nelja-vaihetta-ja-sitoutuminen-loppuelamaksi.html

3

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfs23132131331

      Aika sairasta luettavaa.

    • Hyvin menee :)

      No eipä todellakaan ole sairasta. Verrattuna nykyisin niin muodikkaaseen karpaukseen, Dukanin dieetti on terveellinen. Rasvojen määrä on vähennetty minimiin. Vain kalan osalta sitä ei ole rajoitettu. Kalaa olenkin syönyt useita kertoja viikossa.

      Kävin ihan uteliaisuuttani kehonkoostuusmittauksessa. Sama mittaus on tehty minulle 2 vuotta sitten. Painoindeksini on laskenut 31,9:stä 28:n. Kehon rasvaprosentti on pienenttynyt 38,8:sta 33:n ja sisäelinten ympärillä oleva rasva on vähentynty 28:sta 22:n eli huikeasti. Lihasmassa ei ole pienentynyt yhtään - kiitos proteiinien. Vyötärönympärys on pienentynyt 8 cm ja reisistä on lähtenyt 5 cm.

      Olo on tosi energinen ja mieli hyvä. Ei väsytä, eikä ummeta. Vettä olen juonut runsaasti. Ravintolasakin olen syönyt useita kertoja, mutta olen valinnut ruoaksi yleensä kalaa ja salaattia. Päivien vuorottelua olen pääosin noudattanut, mutta en orjallisesti, jos tilanne on muuta vaatinut.

      Eilen sovitin 5 v vanhoja kesävaatteita, joita olen säilyttänyt. Osa on toki jo aika hassun näköisiä, mutta kaikki mahtuivat päälle ja jopa tyhjää jäi. Voipi olla, että ensi kesänä saan ostella uusia ihania vaatteita.

      Minulle ylipaino alkoi kertyä, kun sain hormonihäiriöihin lääkitystä reilu 10 vuotta sitten (olen 51v). Sen jälkeen olen tehnyt erilaisia laihdutusyrityksiä, mutta tulokset ovat olleet heikohkoja. On kokeiltu painonvartijat, Nutriletet, karppaukset ja omat konstit. Painonvartijoiden ruokavaliolla paino kyllä putosi, mutta oli koko ajan nälkä. Nutriletteen kyllästyin kolmessa päivässä ja kalliitakihnhan nuo ovat. Karppauksesta tuli tosi huono olo ja sappivaivoja. Tämä on ensimmäinen kerta, kun joku dieetti todella sopii minulle. Jos luet Dukanin kirjan, huomaat, että ei ole kysymys ainoastaan laihduttamisesta, vaan pysyvästä painonhallinnasta. Kirja on englanninkielinen ja en tiedä, saako sitä vielä suomeksi käännettynä.

      Ei pidä tuomita ketään jyrkästi. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Painonhallinta on tosi vaikeaa. Ei minullakaan ollut ylipainoa nuorena, eikä raskauksienkaan jälkeen jäänyt yhtään ylimääräistä. Hormonihäiriöt ja sittemmin vaihdevuodet pistivät vaan kehon sekaisin.

      Kannustan kaikkia laihduttajia etsimään itselleen sopivimman tavan painon pudottamiseen ja ennen kaikkea pysyvään painonhallintaan. Minulle sopii Dukanin malli, sinulle joku muu ja se on ihan ok.

      jk. tänään vaaka näytti jo -10,6 :)

    • veganism

      Itseäni ihmetyttää kyllä nämä kasvisten poistaminen kokonaan ekaksi 10 päiväksi ja sen jälkeen on lista, mitä kasviksia saa syödä.

      En jaksanut lähteä lukemaan koko sivustoa, mutta mikä syy näihin tiettyihin kasviksiin on, siis mitä saa syödä. Esimerkiksi miksi porkkanaa saa syödä, mutta harvoin, kun taas kesäkurpitsaa saa syödä enemmän?

      Onko tässä teoriassa mitään hienonpaa selitystä kuin katotaan kaloria ja sitä, että saadaan paljon proteiiniä?

      Ehkä eniten mikä minut sai tuossa sivustolla ihmettelemään on tämä:

      "Lisäksi laihduttaja saa palkita itsensä kerran tai kahdesti viikossa juhla-aterialla, jossa myös jälkiruoka ja lasillinen viiniä on sallittu."

      Paras tapa ihmisen oppia näkemään ruoka eritavalla on oppia pois siitä tavasta, jolloin palkitsemme itseämme ruualla.

      Loppujen lopuksi keho tarvitsee niin paljon muuta, kuin pelkkää sitä proteiiniä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe