Onko Suit-sila hyvä paikka??

assi

Joo eli oon kuullu paikasta pahoja asioita ja haluaisin tietää onko ne totta??

Ja olen joskus käynyt tuolla ja en oikein tiedä mihin siellä oikein parkataan auto??Ja missä talli on.Haluaisin kuulla hyvät puolet sekä pahat jos et tykkää ollenkaan tästä tallista voit sanoo:)Minkälaisia hevosia siel on?Siis onko kilttejä jne.Opetus??Opettaja?Saako esim.Laittaa hevoset tunnille?Onko hevosilla hyvät oltavat?Ja Onko siellä maneesia ja minkälainen pakkasraja tuolla on?Maastot?Pystyykö hyppäämän esteitä menemään koulua?Minkälainen estekalusto tuolla on?
(Tästä tuli aika moinen kysymysten paraati:Dmut vastailkaa)

47

6253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assi

      Vastailkaa!:D

    • janxku--------93

      Olen käyny siellä ja ihan oikeasti en menisi sinne. Mulla on todella huonoja kokemuksia sieltä. Ensinnäkin paikan omistaja on kauhea mäkättäjä ja raivoaa hevosilla ja myös oppilaille. Jotkin hevosista on pahatapaisia ja äksyjä. Talli on tehty vanhasta junasta ja laitumet on iha KARSEASSA kunnossa.

      • iajijijjiojdsijdsijd

        Kröhömm... Et ole tainnut nähdä tallia?? Se on ihan oikea talli. Opettaja ei mäkätä tosiaankaan:D:DD Laitumet on hyvät ja tilavat, menetkö nyt kiltisti pois yleistämästä?


      • Anonyymi

        Mä käyn Suit Silassa aktiivisesti, ja talli on hyvässä kunnossa, hevoset on koulutettu kyllä hyvin ja tallilla on hyvä meininki ja opetus on laadukasta. En tiedä missä harhaluuloissa oot elänyt, mutta sun kuvaus tallista on kyllä kaikkee muuta kun oikea. :D


    • fjgnklsjglheoiu9oewu

      Ei kannata uskoa muitten ihmisten juttuja!kannattaa ihan rohkeasti käydä itse paikan päällä!sitten saa ainakin varmuuden siitä onko paikka itselle sopiva.aina löytyy joku jolla on haukuttavaa jostakin tallista.toiset tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen ja toiselle huono paikka voi olla toiselle täydellinen paikka.vaikka kuulostas kuinka pahalta mut uskokaa pois valitettavasti löytyy paljon pahempiakin paikkoja miltä toi kuulostaa...

    • assi

      Joo oon käynyt paikan päällö ja minunkin mielestäni laitumet ovat todella pahassa kunnossa.En tiedä minne auto parkkeerataan???!!!Mut siis onko siellä maneesia,maastoja,minkälaiset hevoset ne on??Ja kaikki muut kysymykset mitä tossa esittelyssä sanottiin niin varsinkin niihin haluaisin vastauksen.

      • KathyRine

        Kannattaa käydä kokeilemassa tuolla tallilla! :)


      • Nimetin

        Pääsee maastoon ja on estevalmennuksia ja hevoset on ensi luokkaa ja koulua mennään usein uskokaa Oon käynyt siällä jo 7-8 vuotta😃


      • Anonyymi

        Moi! Nykyään laitumet on hyvässä kunnossa, auto parkkeerataan siihen hiekka-alueelle mihin saavutaan heti tallin pihaan ajaessa, maneesia ei ole mutta kaksi hyväkuntoista hiekkakenttää kylläkin sekä mukavat maastot. Hevoset on kivoja ja jokainen oma persoonansa eikä sellaisia ylityöllistettyjä ja kuuliaisia ratsastuskouluponeja ole. Hevoset ovat eritasoisia, opetusmestareista hieman vaikeampiin kisaponeihin.


    • assi

      Ok.Mut en oikeen pysty kun mun vanhemmmat tai minä ei tiedetä mihin auto parkeerataan.

    • Hopsiskopsis

      Mitäs jos soittaisitte tallille ja kysyisitte niin saisitte varmaan nuo tiedot ja ajo- ja parkkeerausohjeetkin? Sillä lailla pääsette käymään esim. tuntia katsomaan ja loputkin asiat selvenevät. Kivempi se on omistajallekin tietää, että tulette, kuin että haahuilette siellä satunnaiseen aikaan etsimässä parkkipaikkaa ja nurkkia koluamassa. Talli on kuitenkin hevosten koti niin kivempi että vierailette sovitusti. :)

    • assi

      soitettiin

    • aikuisratsastaja

      Paras paikka autolle on hoitopuomin vieressä eli kun kääntyy tieltä kentälle niin ajaa vaan suoraan. Yleensä rivissä on muita auoja, niin siihen vaan muiden viereen. Ensimmäisen tunnin ratsastajat saa laittaa hevoset kuntoon ja viimeisen tunnin ratsastajt hoitaa ne talliin. Jos tulee ajoissa ja pyytää niin taatusti löytyy jotain tallihommia mitä saa tehdä, esim. harjata niitä hevosia, jotka ei ole tunnilla.

      Hevoset on aika normaaleja tuntsareita hoidettaessa eli osavat vähän isotella, mutta muuten ihan peruskilttejä. Öpi osaa olla oikeasti hankala hoidettaessa huonona päivänään, Siirikin voi joskus näykätä. Kiisa taas oikein varoo, ettei vaan satuttaisi ketää edes vahingossa. Ratsastaessa kaikki on yksilöitä, mutta kaikilla hevosilla on omat faninsa. Öpi, Manta, Siiri, Nuhru ja Lola ainakin on osaavia, joten jos niitä ei saa kulkemaan niin vika on ratsastajassa. Muutkin osaa perusasiat ja vähän enemmänkin.

      Maneesia ei ole. Ulkokenttä on hyvän kokoinen ja pohjaltaan hyvä. Tietenkin nyt keväällä on muutaman viikon kurjuus, kun on liukasta. Tunneilla mennään enimmäkseen koulua, esteitä harvemmin (muta aina välillä kuitenkin). Lauantaisin on muutaman viikon välein estevalmennukset, joissa pääsee hyppäämään (ryhmät tehdään kiinnostuksen mukaan eli kokemattomammatkin pääsee mukaan) Maastossa käydään sillloin tällöin, mutta maisemat on aika yksitoikkoiset eli samoja polkuja ravaillaan ja laukkaillaan ristiin rastiin. Talvella pakkasraja on n.20 astetta.

      Tallin tilat on ihmisen näkökulmasta aika kamalat. Ahtaat ja epäkäytännölliset. Hevosia asuu kahdessa paikassa. Myökin tarhojen aidat on hiukan rempallaan. Laitumilla on sama ongelma kuin monessa muussakin paikassa eli lannoitukset ja muut hoidot tuppaa unohtumaan. Myös hevosten varusteet ovat kuluneita ja "ei ihan uusia". Toisaalta hevosista pidetään tosi hyvää huolta (asian huomaa kun seuraa meininkiä vähän aikaa) ja varusteet ovat kuitenkin hevosten kannalta hyviä eli eivät paina tai hankaa.

      Leenasta eli opettajasta voidaan olla montaa mieltä. Pätevä hän on eli ratsastuksenopettajan paperit löytyy ja kokemustakin on. Opetustyyli on välillä vähän armeijamainen eli desibelit nousee ja kieli ei ole aina kaunista. Toisaalta välillä toivoisi hiukan enemmän panostusta opettamiseen ja tasapuolisuuteen eli helposti keskittyy muutamaan ratsukkoon ja ne jolla menee aika hyvin jää ilman neuvoja. Pääosin kuitenkin hoitaa hommansa hyvin. Ja vinkkinä voisi sanoa, että kysyjälle vastataan... Eli jos joku jäi epäselväksi tai tuntuu että ei onnistu niin kannattaa kysyä niin Leena varmasti neuvoo.

    • heppahullu3

      Mun mielestä suit-sila on TOSI huono paikka! Opettaja istuu vain puutarhatuolilla, polttaa tupakkaa ja puhuu kavereittensa kanssa! Ei kannata käydä. Kerrankin sain tallin jukurimman hevosen kaksi kertaa peräkkäin, vaikka olin vasta kolmatta kertaa siellä!

      • Anonyymi

        Aito heppahullu pystyy menemään millätahansa hevosella valittamatta, kannattaa oppii ratsastaa kaikenlaisia hevosia ;)


    • LoveSiiri

      mulla on suitsilasta molempia kokemuksii hyvii sekä huonoi Leena on välillä vähän oma peränen ja se kyllä polttaa tupakkaa siellä ja huuta mutta kun leenaan tutustuu se on ihan paras olin suitsilassa 3 vuotta ja kävin paril leirilkin mutta jotkut hepat on siellä jääräpäisii ja jotkut vähä sekasinkin esim Arskasta mantasta ja Siiristä mulla on huonoimmat muistot mutta ei öpi ole ees niin hirvee se on vähä omatahtonen mutta niin ihana ja Kiisa ja Nuhry ja Bimpo oli ihan paras mut se myytiin en oo käyny siellä vähä aikaan kohta 2 vuyoteen ja se on harmi koska paikka on loppupeleissä aivan ihana siellä täytyy tutustuu siihen talliin maastoon ja muihin juttuihin. Suitsila on Parhaita talleja maailmassa

      • LoveSiiri

        Tahon vaan lisätä ei ne hepat oo ees sekasin kaikki ne on niin oma luontoisii
        ja kaikilla hevosilla on erilainen luonne


    • omppu18

      Niin että nykyäänhän se talli on mukava ja se on muuttanut paikkaa. Nyky hevosetkin ovat todella kilttejä ja tallia on siivottu aika urakalla :) Pakkas rajotusta ei mun tietääkseni ole mut jos oikesastii tulee todella kovat lumipyryt niin ollaan menty pellolle ratsastaa.Maneesia ei ole mutta tilava kenttä on :) Hevoset saa (pitää) laittaa tunnille ja opettaja on mukava. se ei kyl pienistä asioista nipota :)
      Estevalkkuja on paljon ja joskus saatetaan tunnillaki hypätä.Esteet on hyvät :)

    • Outoa

      En kyllä tunnista Äiti ihmisen kuvauksesta Suit-silaa ollenkaan, ja olen kyllä siellä useamman vuoden käynyt. Jos asiat olisivatkin joskus olleet noin huonosti niin eivätpä ole enää. Jos eläinsuojeluilmoituksia on tehty, ja "mitään ei ole tapahtunut", niin eikös se tarkoita, että kaikki on ollut silloin tallilla kunnossa? Vuokratallia ei ehkä kannata ruveta laittamaan superhienoksi, mutta jos tilat ovat turvalliset ja hevosille sopivat niin sehän riittää. Jos haluaa hienot puitteet niin voi mennä omia vaatimuksiaan vastaavalle hienolle, viimeiseen pilkkuun asti puunatulle maneesitallille ja maksaa siitä sitten vastaavasti enemmän.
      Sen ymmärrän kyllä, ettei vastaanotto ehkä ollut kaikkein lämpimin, jos Äiti ihminen on kaverinsa kanssa tullut johonkin satunnaiseen aikaan kurkkimaan ympäriinsä, talli kun ei ole mikään yleinen paikka eikä ole aina auki asiakkaille ja kadunmiehille. Kohteliasta ja järkevää olisi ollut ottaa yhteyttä, ja sopia milloin voi tulla tallia katsomaan, niin olisi voinut nähdä vaikka tunnin ja hevosten laittoa ja muita ratsastajalle tärkeitä valintakriteerejä.
      Mutta kukin tyylillään, eiköhän meille kaikille löydy omia toiveita vastaava ratsastuskoulu jostakin. :)

    • i love suitsila

      no kaikki on iha tolloja jotka haukkuu suit-silaa!!!!!! se on toosi hyvä paikka ja opettaja on kiva ei tupakan poltto haittaa hevosia ei lyyä oon oppinu ihan hirveesti kaikkee

      • i love suitsila

        ja vielä lisäys opettaja on paras:D hepat on ihunia


      • i love suitsila
        i love suitsila kirjoitti:

        ja vielä lisäys opettaja on paras:D hepat on ihunia

        ja kaikilla on oma mielipide kuitenki mut ei sitä negatiivista palautetta tarttis lähettää noi paljoooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • i love suitsila
        i love suitsila kirjoitti:

        ja kaikilla on oma mielipide kuitenki mut ei sitä negatiivista palautetta tarttis lähettää noi paljoooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        en välitä siitä jos talli on vähä (välillä) ahas. ja siellä ei oo mitää hengen vaarallisii juttui/viritelmii!!!!!

        suitsila

        s-super
        u-upea paikka
        i-ihuna paikka ja ihanat hepat
        t-terveet hepat
        s-söpöt
        i-ihan best
        l-lallallaa
        a-aah ihana paikka

        hevoset ei oo aliravittuja!!!!!!!! en määkää jos mulla ois ratsutalli ni en pitäis niitä missää niityillä jotka olis täynnä ruohoo nehä vaa lihois ne on hyvii tarhoi, ei valittamista ja tallilla on HAUSKAA!!!!! JA HUONOIN JUTTU MIKÄ SIEL ON KU NE MOPO POJAT KERÄÄNTYY SINNE LÄHELLÄ JA NIITÄ ON AINAKI SATA NE AJAA TÄYSILLÄ OHI JA AJAA PÄIN NE ON URPOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • i love suitsila
        i love suitsila kirjoitti:

        en välitä siitä jos talli on vähä (välillä) ahas. ja siellä ei oo mitää hengen vaarallisii juttui/viritelmii!!!!!

        suitsila

        s-super
        u-upea paikka
        i-ihuna paikka ja ihanat hepat
        t-terveet hepat
        s-söpöt
        i-ihan best
        l-lallallaa
        a-aah ihana paikka

        hevoset ei oo aliravittuja!!!!!!!! en määkää jos mulla ois ratsutalli ni en pitäis niitä missää niityillä jotka olis täynnä ruohoo nehä vaa lihois ne on hyvii tarhoi, ei valittamista ja tallilla on HAUSKAA!!!!! JA HUONOIN JUTTU MIKÄ SIEL ON KU NE MOPO POJAT KERÄÄNTYY SINNE LÄHELLÄ JA NIITÄ ON AINAKI SATA NE AJAA TÄYSILLÄ OHI JA AJAA PÄIN NE ON URPOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ja jos ratsastuksen opettajaei olis tiukka ei siellä oppis mitää!!!!!! ja jos se puhuis liian hiljaa oppilaat ei kuulis mitää!!!


    • i love suitsila

      mä en tajuu niitä ketkä ei tykkää suitsilasta!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????

    • ToinenÄiti

      minkälaisia poneja suitsilassa on? koko ja luonteet kiinnostaa. :)

    • äiti minäkin

      Nimimerkille toinen äiti

      Poneja on tällä hetkellä neljä:

      - Tikru lämmiverisen ja eestinponin risteytys (säkä n.145cm). Osaa kivasti perusasiat ja hyppää hyvin n.80cm saakka. Kiltti ja perusreipas, mutta osaa linssatakin, jos ratsastaja ei ole napakka. Ei tee mitään tyhmiä temppuja (pukittele tms.) Voi yrittää potkia, jos ratsastaja ei ole napakka.

      -Roope risteytysponi (kai)(säkä n.130). Käytetty paljon talutusponina alkeitunneilla ja siinä toimii. Muuten vähän "harrastaa omiaa mielellään" eli haahuilee pitkin kenttää tai ravaa vaan uralla. Tämäkään ei siis pukittele tms. Osaavalla ratsastajalla menee kivasti, vaikka ei vielä osaakkaan kovin paljoa. Huhujen mukaan myynnissä/myyty

      - Prooke. Mantan varsa. Ei ratsasteta vielä, mutta muuten söpö ja ihana

      - Shettis (en muista nimeä) pieni musta eläin, joka ei ole vielä ollut juurikaan tunneilla (muutti tallille pari viikoa sitten). Osaa kuulemma kaikki perusjutut ja on kiltti, mutta vielä kokematon.

      • äiti minäkin

        Siis Tikrusta vielä. Ei potki ihmisiä, vaan muita hevosia, jos tulevat liian lähelle


    • i love suitsila

      suit-sila on paras

    • i love suitsila

      ja oot sitte joku sokee jos et nää mine auto parkkeerataan!!!!!!!!!

      • I love suitsila

        Roope ei oo suitsilassa:)


    • heppahullu3

      en oo käyny siel piiiiiiiiiitkään aikaan. se on voinu muuttua. pitäs käyä. käyn nyt mason ratsutallilla

      • heppahullu3

        se ei oo enää välttämättä huono. olin sillon ihan pöhkö


    • onko suit-sila hyvä?

      Haluaisin aloittaa ratsastuksen ja olen 11 vuotias (täytän tänävuonna 12). Kannattaisiko mennä suit-silaan vai johonkin muuhun ja jos johonkin muuhun nii mihin. asun siis Jyväskylässä.

    • Suitsilassa on hevoset, joilla oikeasti oppii ratsastamaan. Tunnelma on rento ja toiveet huomioidaan tosi hyvin! Voisin ostaa melkein minkätahansa leenan hevosista, upeita jokainen.

    • Epätietoinen_kysyy

      Onko talli vielä olemassa kun ei ole nettisivuja tai edes fb sivua..?

      • epätietoinen_minäkin_xd

        vastaus nimimerkille epätietoinen_kysyy

        en itse ole käynyt paikassa ja samoja asioita mietiskelin aiemmin. paikassa haluaisin käydä testaamassa, mutta minkäänlaista sivua ei löydy. kaverini siellä kuitenkin käy joten olemassa paikka on. oon kuullu tosi paljon kaikkea huonoa mutta kyllä se ite pitäis nähdä.


    • Anonyymi

      Upp

    • Anonyymi

      Paras paikka saadaan hoita hepppin paljon leirejäkin on 😘😍

    • Anonyymi

      Hei, en tiedä oletko käynyt SuitSilassa vielä, mutta onhan se myönnettävä että ennen talli oli mitä oli, mutta se on muuttunut, hevosten terveys on siellä kaikkikaikessa mutta oppilaiden vielä tärkeämpi.
      Maneesia siellä ei ole, mutta siellä on kiltteä hevosia ja jos on äksyjä hevosia se saattaa johtuu siitä että tallinomistaa pelastanut teurastamolta jotkut hevosista (1-2kpl).

      Opettaja tietää mitä tekee ja itse ainakin pidän enemmän semmosesta jäkättämisestä ja siitä että virheet korjataan. En pidä opettajista jotka kehuu joka asiasta mitä tekee koska ei siinä oopi muutaku "Vau oon paras kaikes" vaikka näytät apinata
      Tottakai joillakin menee paremmin se lelliminen kuin kuri.

      Auton parkkeeraaminen nykyään on helppoa ja kätevää, eli sinne ei eksy.

      Talli on pieni 8-10hevosen talli joten jos pidät enemmäs isommista talleista nn en suosittele tulemaa, kumminkin tällä ihanalla pikkuallilla kaikki ovat ystävällisiä toisilleen, hevosia hoidetaan hyvin, opettaja katsoo oppilalle sopivan hevosen, estevalmennuksia ja kouluvalmennuksia on, yksityis-ja itsenäistuntejakin löytyy, maastoilemaankin pääsee säänmukaisesti ja hevoset tuntevat maastot eli sielläkään ei ole hätää.
      Kesäsin pellot ovat isot ja ihanan vihertävät

      Nämä henkilöt jotka puhuvat pahaa ei ole tutustunut tallinomistajaan tai hevosiin kunnolla ;)

      Vaikka tämä sivu tehtiin 2012 niin toivon kyseiselle tallille menvä katsomaan paikkaa ennenkun kuuntelee huhuja.

    • Anonyymi

      Käyn suitsilassa vakio tunneilla. Talli on siisti, viime vuonna uusittu. Hevoset ovat kesäisin isoilla laitumilla. Tarhat ovat tilavat ja siistit. Hevoset ovat erittäin ystävällisiä. Lauantaisin järjestetään este sekä koulu valmennuksia. Opettaja on hyvä, mutta tarvittaessa sanoo tunnin jälkeen mihin pitää eniten ratsastuksessa keskittyä. Autot voi parkkeerata tien reunaan.

    • Anonyymi

      Olen saanut suitsilasta elinikäisiä parhaita ystäviä. valmentajat ovat aivan loistavia kunhan niihin vain tutustuu. Hevoset ovat ihania mutta kaikilla on omat luonteensa. Tallihommia saa tehdä kokeneiden ihmisten kanssa jotka mieluusti opettavat tallihommia. Tallin ilmapiiri on hyvä ja kaikki otetaan mukaan. Älkää perustako mielipiteitä muiden ihmisten mielipiteiden perusteella vaan käykää itse kokeilemassa.

      • Anonyymi

        Minkä hintaisia tunnit ovat ja mistä löytyy tietoja, että pääsisi tutustumaan? Etsinnässä edullisempi vaihtoehto nuoren harrastuksen jatkolle.


    • Anonyymi

      En suosittele käymään IKINÄ hirvein talli millä oon käyny! Kiimassa olevat ponit oli kerran samalla tunnilla:( Leena haukkuu ratsastajia jos ei osaa jotain ja on puhunu mun kuullen musta paskaa jollekkin tallilaisellle kun en saanu nostettua laukkaa. Mun kaverini kerran tippui ja poni juos vaan kentällä kun Leena poltti tupakkaa ja huuti ”ota se poni kiinni” ja mun kaverilla murtu käsi siinä…… tunnit järjestetään vaikka ois kuinka huono sää, Suit-Silassa ei ole myöskään maneesia joten oli kyllä kiva keli mennä kentällä.

      • Anonyymi

        Harmi jos sulle on käynyt näin ikävästi, ja huono kokemus. Leena ei puhu paskaa, varmaan vaan totesi mikä sun ratsastuksessa oli vikana kun laukka ei noussut — normaali asia mitä ratsastuksenopettaja tekee mutta ymmärrän että harmittaa. Kannattaisi puhua Leenan kanssa tästä asiasta mikä jäi painamaan mieltä niin saisit vastauksen.
        Tiedän mitä tapahtumaa tarkoitat tuolla käden murtumisella. Kyseessä oli kapea, hyppäämistä opettelva eksravuri jonka selästä henkilö tippui ja käsi murtui. Mietin tässä mitä muuta Leenan olisi pitänyt tilanteessa sanoa, kuin että ota hevonen kiinni? Kaikki tunnilla olijat olivat aiemmin olleet suitsilassa, ja tiesivät että jos hevonen pääsee vapaaksi niin muiden ratsukkojen pitää pysyä paikallaan ja pitää itsensä ja ratsunsa rauhassa.
        Suitsila on pikkutalli, jossa ei ole maneesia. Se on vain hyväksyttävä. Ukkosella, kovilla pakkasilla/helteillä tai kentän muuten huonossa kunnossa ollessa ei ratsasteta.


    • Anonyymi

      no itse kävin kerran siellä leirillä, en menis uudestaan enkä suosittelis muillekaan. Se opettaja on ihan kusipää. Ja minua haukuttiin isokokoiseks ratsastajaksi (painan 52 kg!!). Osa hevosista oli aika hyviä, mutta varusteet surkeassa kunnossa, talli huonossa kunnossa, kenttä aika pehmeä.

    • Anonyymi

      Joo tää tulee niinku 11 vuotta myöhässä mutta siis suit-sila oli eka talli missä kävin ratsastamassa ja käyn edelleen siellä. Kun luin näitä juttuja nii ketkään noista hepoista/ponsista ei oo siellä enää. Oon käynyt yhdellä toisella tallilla kokeilemassa yhdellä tunnilla mutta totesin, että suitsila oli huomattavasti kivempi. Se on pieni talli joo, mutta sen ansiosta siellä on myös hyvä meininki ja miten nyt sanois, tulee ”kotoisa” olo kun siellä käy. Hepat on ihania, kaikki erilaisia itselläni lemppari on Nappe, hän on todella kiltti tamma joka sopii hyvin aloittelijoille (menin sillä ekalla tunnilla jolle menin siellä) oon nyt mennyt napella toooooosi monta kertaa. Jotkut hepoista sopii paremmin kokeneimmille ja osa taas paremmin aloittelijoille. Tallin omistaja (Leena) on hyvä opettamaan, sanoo usein tiukasti asioista, mutta jos ei sanoisi niin ei oppisi yhtä hyvin. Itse kyllä tykkään tallista todella paljona ja on todellakin muuttunu tosta 2012 vuodesta. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe