Mitä chapsit on??

assi

Joo eli on tullu luettua yhtä keskustelua missä puhuttiin chapseista niin mitä ne on???Olen nähnyt yhden kuvan ja ovatko ne vaan joku suoja ratsastuskenkien päällä?????Vai onko niiden vähän niinkuin tarkoituksena olla?Onko ratsastussaappaat ja ratsastuskengät erilaiset?(siis muutenkin kuin niiden koossa)Ja ovatko minichapsit erilaiset kuin chapsit??
Joo eli tämmöne kysymys sitte tällä kertaa.

2

6825

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu

Minichapsit ovat ns saappaanvarret, joita käytetään jodhpur- kenkien kanssa. Niiden tarkoitus on tukea nilkkaa ja pohjetta. Chapsit eli kokochapsit peittävät kummatkin jalat ja niissä on vyötärön kohdalla vyö.
      Ratsastus saappaissa on paljon pidempi varsi kuin ratsastuskengissä.

käy vaiika katsomassa horzen taia hööksin sivuilta jos tämä jäi nyt vähän epäselväksi :)

• _katherine_

Petun vastaukseen vähän tarkennusta:

Chapsit on yleensä taipuisaa nahkaa, mokkanahkaa tai kangasta. Tuki ei ole kovin merkittävä, riippuu toki chapsin laadusta ja mallista.
      Chapseja on alunperin käyttäneet lännenratsastajat, joilla jalassa usein tavalliset farkut. Chapsit fgarkkujen päällä vähentää liukkautta ja auttaa pitämään jhalan paremmin paikallaan. Samalla ne suojaavat housuja.

Minichapsit on yltää vain polveen asti ja suojaa jalkaa siinä pohkeen kohdalla.
      http://www.hippodome.com/images/large/2007/pfiff_11448.jpg

Saappaanvarret on kovempaa nahkaa ja muistuttavat ratsastuskenkien kanssa käytettynä ratsastussaappaita. Saappaanvarret on sallittu myös virallisessa kilpailuasussa. Ne tukevat nilkkaa chapseja paremmin ja ovat kalliimmat kuin minichapsit.
      http://www.hippodome.com/images/large/2007/ec_saapasvarsi.jpg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1061
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      828
    Aihe