Kysymys ns.vauvakastelijoille,eikös tässä kun luetaan kokonaisuutena eikä nypitä yksttäistä jaetta kysymys Israelin kansasta ei suinkaan vauvoista synnittömistä taivaskelpoisista ihmisistä.
JESAJA 43
1. Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti
sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
2. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
3. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
4. Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
Miten tämä sopii kasteeseen???
13
63
Vastaukset
Sopii hyvin jeesus otti kasteen jordanvirrassa,kun aloitti työnsä.
Henki laskeutui hän ylleen,ääni vahvisti kuulkaa häntä.
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.Room 5:15
Vauvatkin ovat synnialaisia,yhden ihmisen vuoksi,niin kuin edellisessä mainitaan."Sopii hyvin jeesus otti kasteen jordanvirrassa,kun aloitti työnsä.
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.Room 5:15
Vauvatkin ovat synnialaisia,yhden ihmisen vuoksi,niin kuin edellisessä mainitaan. "
-vauvoilla on lihan heikkouden takia taipumus syntiin, taipumus ei kuitenkaan ole syntiä.
Jos on taipumus varastaa, muttei varasta, ei ole varas.
Jos ihmistä kiusaus syntiin koettaa kietoa, muttei anna jatkua pidemmälle, se kiusaus ei oe syntiäJumalanhullu kirjoitti:
"Sopii hyvin jeesus otti kasteen jordanvirrassa,kun aloitti työnsä.
Vauvatkin ovat synnialaisia,yhden ihmisen vuoksi,niin kuin edellisessä mainitaan. "
-vauvoilla on lihan heikkouden takia taipumus syntiin, taipumus ei kuitenkaan ole syntiä.
Jos on taipumus varastaa, muttei varasta, ei ole varas.
Jos ihmistä kiusaus syntiin koettaa kietoa, muttei anna jatkua pidemmälle, se kiusaus ei oe syntiäSynnin palkka on kuolema. Vauvakin kuolee ja on siis syntinen jo syntyessään (Ps.51:7).
weha kirjoitti:
Synnin palkka on kuolema. Vauvakin kuolee ja on siis syntinen jo syntyessään (Ps.51:7).
Jeesusken ruumiiseen kastaminen on hänen kuolemaansa kasetettu.
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.Room 5:15- jep ja
kuulija1 kirjoitti:
Jeesusken ruumiiseen kastaminen on hänen kuolemaansa kasetettu.
Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.Room 5:15uudestikasetettu on kusetettu.
- mathetes
weha kirjoitti:
Synnin palkka on kuolema. Vauvakin kuolee ja on siis syntinen jo syntyessään (Ps.51:7).
wehalle!
Kirjoitit:
>>Synnin palkka on kuolema. Vauvakin kuolee ja on siis syntinen jo syntyessään - mathetes
mathetes kirjoitti:
wehalle!
Kirjoitit:
>>Synnin palkka on kuolema. Vauvakin kuolee ja on siis syntinen jo syntyessäänLisään vielä - jäi pois!
Kun Jeesuksen luo tuotiin pieniä lapsia, niin heitähän ei tuotu kastettavaksi, vaan Jeesuksen siunattavaksi! Näinhän Jeesus myös toimi! Hän olisi tuossakohdin voinut hyvin kastaa nuo lapset, mutta ei tehnyt niin, eikä antanut muillekaan kehoitusta siten toimia, vaan Jeesus siis siunasi nuo lapset! Lue -(Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!
Toimitaan mekin samoin!
Kun nuo pienet lapset sitten aikanaan kasvavat ja varttuvat, niin he itse päättävät tykönään haluavatko he vastaanottaa uskossa Jeesuksen vapahtajakseen!? Elikä vartuttuaan he tulevat tilivelvollisiksi omista syntiteoistaan Jumalan edessä! Jeesus siihen on vastaus silloinkin! Jeesuksen kautta, uskon perusteella ovat syntimme anteeksiannetut! (Jumala iotse oli Kristuksessa golgatalla ja sovitti koko maailman synnit itsensä kautta)! Siis tuo kaikki vain siis pitää uskossa ottaa jokaisen yksilöihmisen henkilökohtaisesti vastaan "sydämen uskolla"! -(Room 10:9-10)! Kukaan toinen ihminen ei voi pelastusta lahjoittaa toiselle ihmiselle minkään "kasterituaalin kautta", näin se vaan on ystävä hyvä!
Terv, mathetes :) - toinen Hega
Jeesuskin oli vauva syntyessään.
Väitätkö että hän teki syntiä ennen syntymistään?
Jokainen tuomitaan hänen omien tekojensa tähden, eikä esi-isien! - toinen Hega
weha kirjoitti:
Vauva joka kuolee tekemättä syntiä, ei voi kuolla!
Eihän Jeesuskaan kuollut!
Miksi israelilaiset kivittivät synnintekijät? No tietenkin siksi, että nämä olivat jo kuolleita, koska olivat jo langenneet.
Jeesus ei ole kuolleitten Jumala! toinen Hega kirjoitti:
Jeesuskin oli vauva syntyessään.
Väitätkö että hän teki syntiä ennen syntymistään?
Jokainen tuomitaan hänen omien tekojensa tähden, eikä esi-isien!toinen hega
Ei siinä mitään väittämistä ole,jeesus oli synnitön jo sytyessään,vaikka oli ihminen,katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.Matt.1:23
Siinä on ero jeesuksen syntymä ja ihmisen syntymän välillä.toinen Hega kirjoitti:
Vauva joka kuolee tekemättä syntiä, ei voi kuolla!
Eihän Jeesuskaan kuollut!
Miksi israelilaiset kivittivät synnintekijät? No tietenkin siksi, että nämä olivat jo kuolleita, koska olivat jo langenneet.
Jeesus ei ole kuolleitten Jumala!Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.Jaak.2:11
koska rikkoivat lakia,jeesus tuli täyttämään lainkirjaimen jota ei ihminen voi täytää.jep ja kirjoitti:
uudestikasetettu on kusetettu.
jep ja
Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste. EF 4:5
meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.1.Kor 8:6
Toinen kaste on omaa vanhurskautta.- toinen Hega
kuulija1 kirjoitti:
toinen hega
Ei siinä mitään väittämistä ole,jeesus oli synnitön jo sytyessään,vaikka oli ihminen,katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.Matt.1:23
Siinä on ero jeesuksen syntymä ja ihmisen syntymän välillä.Olet oikeassa ettei asiassa ole väittämistä: ihminen kuolee ainoastaan siksi, koska synti erottaa hänet Jumalasta.
Jeesuksen sanat Juudas Iskariotille:
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun SANOJANI; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt."(Joh 14:23-24)
Jeesuksen SANAT aviorikoksesta syytetylle naiselle:
"En minäkään sinua tuomitse; mene, ÄLÄKÄ TÄSTEDES ENÄÄ SYNTIÄ TEE."
Room 6 luku (kasteesta):
Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, ETTEMME ENÄÄ SYNTIÄ palvelisi;
sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
...jne...
...Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Jeesuksessa Kristuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5711972- 93960
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18947Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki3785Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 69728
- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74668- 65553