Korvakäytävän tulehdus uimarilla

Juha_H

Moi,

Onko muilla ollut haasteita korvakäytävä tulehduksen, eli otitis externa kanssa? Ymmärtääkseni otitis externa on yleisin uimareilla. Kirjoittelin tänne omia kokemuksia korvakäytävän tulehduksen hoidosta -> http://www.kohinaa.com/keskustelu/viewtopic.php?p=8306 .

2

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesti pitkään

      No minulla pamahti juuri tuo viime syksynä. Kuulemma uimalabakteeri, tehtiin viljely. Järkyttävä kipu ja ulkokorva ja korvakäytävä turposi niin että käytävä oli tukossa. Ei tullut nukkumisestakaan mitään. Ei korvalehteen kärsinyt koskea. Lääkäri ei antanut antibioottia vaan pelkkää kortisonitippaa, mikä ei auttanut yhtään. Joku periaatepäätös varmaan alkaa kieltämään antibioottihoitoja. Pari päivää pystyin kitumaan ja oli pakko pyytää kunnollisia kipulääkkeitä sillä meinasi hermo mennä kun tulehdus vaan paheni eikä 800mg buranat tuntuneet missään. Pääsin sairaalan korvapolille missä lääkäri sanoi että mulla on ulkokorvan ja korvakäytävän tulehdus, mihin annettiin antibiootit joilla tulehdus lähti heti paranemaan ja seuraavana päivänä oli jo helpottanut huomattavasti.

      Kun valitin tarkastuksessa parin viikon päästä että korva tuntuu edelleen omituiselle, kuin ontolle ja kumisevalle niin lääkäri väitti että se johtuu vaan imusolmukkeen turpoamisesta. Imusolmuke ei kuitenkaan yllä ohimolle asti, mistä kumiseva ääni tuli. Annoin asian olla ja ihmettelin vaan milloin korva toimii taas kunnolla, tyhmä kun uskoin korvatautien erikoislääkäriä, jonka pitäis olla asiantuntija. Nimittäin joulun pyhinä makasin lattialla ja yhtäkkiä tunsin että korvasta tulee jotain eritettä. Laitoin sormen korvaani (vaikka ei sais) ja sormiin tarttui valtava määrä liimamaista töhnää, ihan kuin puolijähmeää erikeepperiä. Soittelin tästä tutulle hoitajalle, ja hän sanoi, että mulla on ollu selvästi välikorvan tulehdus. No, resonointi loppui tämän eritteen ulos tulemiseen ja aloin taas kuulla kunnolla.

      Tämä opetus nyt sitten tuli, että uimareissulla ei saa raapia korvia eikä ihoa muutenkaan.

    • remo-wax

      48 vuotta uintia harrastaneena olen jotenkuten jo oppinut elämään "korvieni" kanssa.
      Joskus nuorena hain tippoja lääkäreiltä,mutta ei ne mitään auttaneet,usein päinvastoin.
      Jostain sitten sain vinkin,että lapsille tarkoitettu vaikun pehmennysaine Remo-wax saattaisi auttaa.
      Sehän on toiminut minulla tosi hyvin.Tippa pari korviin,kun tuntuu,että (tulehdus)kipuja alkaa tuntua.Minulla tuo aine toimii.
      Apteekit vaan hinnottelee pikku pullon reilun 10-14 euron hintaan.No ei sitä paljon kulu ja uintiharrastus jatkuu.Hyvä näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2816
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      12
      1875
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      124
      1666
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      18
      1564
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1414
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1230
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1003
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      958
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      955
    10. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      938
    Aihe