Asiakaspalvelu? Mitä se täällä tarkoittaa?

Nyt en ymmärrä

Täällä näkyy käytettävän sanaa "asiakaspalvelu" aika halveksuvaan ja negatiiviseen sävyyn. Tiedän, että tällä ja uskovaisten palstoilla ihan normaalit sanat saavat käsittämättömiä sisäpiirin merkityksiä, joten voisiko joku valaista nyt vähän tätä tapausta?

51

297

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ola Pallonivel

      Oletko nainen? Jos olet, niin tuskin voit ymmärtää.

      • ed.

        En ole. Voisitko selventää.


      • Ola Pallonivel
        ed. kirjoitti:

        En ole. Voisitko selventää.

        Asiakaspalvelun 1. sääntö:

        Asiakas on aina oikeassa.


    • HRM

      asiakaspalvelulla naisten iskennässä tarkoitetaan sitä supliikkia, elekieltä, tilanteen hallintaa, jne. eli sitä miehen kokonaisvaltaista olemusta, jolla nainen saadaan viihtymään ja nauttimaan tilanteesta. Käytännössä siis mies toimii esittävänä artistina pyrkieessään saamaan naisen viihtymään, jotkut saattavat puhua jopa persoonallisuudesta. Toisilla tuollainen tulee täysin luonnostaan, ja yleensä nämä kaverit ovatkin kysyttyjä ja jopa jahdattuja naisten keskuudessa.

      Asiakaspalvelu viittaa kuitenkin tähän toiseen puoliskoon, jotka joutuvat opiskelemaan sosiaalisia taitoja, ihmismielen toimintaa ja tilanteen hahmottamista esimerkiksi psykologian tai pelimieskirjojen kautta. Näitä taitoja soveltamalla he pystyvät sitten luomaan samanlaisen ilmapiirin, jossa homma johtaa hyvin paljon todennäköisemmin edes johonkin suuntaan eikä kuole ensi metreille.

      Se miksi asiakaspalvelu esitetetään miesten keskuudessa negatiivisessa valossa johtuu siitä, että siinä pitää esittää jotain muuta kuin itse oikeasti on tai jopa pyrkiä muuttamaan persoonallisuuttaan, jotta saisi edes jonkin asteisen kontaktin luotua naiseen. Hommasta tekee erittäin vittumaisen tuo hokema "ole vaan ihan oma itsesi", mutta kukaan ei koskaan sano, että mitäs sit tehdään jos tuo "oma itsesi" ei kelpaa.

      Itse olin neitsyt poikanen noin 24v asti. Aina ihmettelin miksi en kelvannut vaikka olin raitis, kunnollinen, omillaan toimeentuleva, ok näköinen ja kiltti mies, jolla oli koulutkin mallillaan. Monen naisen mielestä olin tulloin ihan kiva kaverina ja ne "kyllä sä jonkun vielä joskus löydät" ja "miten noin ihana mies voi olla sinkku" tokaisut tuli ERITTÄIN tutuksi.

      Nykyään reilut 3 vuotta myöhemmin, pelimiesoppeja ja psykologiaa lukeneena on tilanne ratkaisevasti eri, naisiin tutustuminen sekä tilanteen eteenpäin vieminen onnistuu ja kokemusta on karttunut ihan tarpeeksi. Käyttäytyminen on jo muokkautunut osaksi itseäni, enkä juurikaan mieti näitä asioita vaan toimin intuition varassa. En oikeastaa enää tiedä mikä on sitä "omana itsenä" olemista.

      Itseäni jo vittuttaa tuo asiakaspalvelun vaatiminen ja erityisesti silloin kun huomaan näiden naisten, joilta sain pakit ennen tätä kaikkea opiskelua, olevan kiinnostunut "uudesta" minusta.

      • hohtopepsodent

        Minusta on todella kummallista, miten monet uskovat siihen, että "omana itsenään oleminen" olisi paras tapa toimia näissä pokaus- ja suhdeasioissa. No, uskovathan ihmiset moniin muihin myytteihin ja järjettömiin asioihin, joten ei kai tämä vielä sieltä järjettömimmästä päästä ole.

        Mutta yleisyydessään ainakin tosi rasittava ja helposti kumlottavissa oleva väite.


      • .........

        Jos noin on niin miksi tunnen parikin ekstroverttiä "supliikkimiestä" joilla ei koskaan käy flaksi? Treffeille pääsee, mutta pidemmälle ei sitten.


      • bona fide

        Aivan. Tietyt käyttäytymistavat kannattaa omaksua ja ne muuttuvat osaksi sitä kuuluisaa omaa itseä vuosien kuluessa. Silloin voi siis olla oma itsensä ihan hyvällä omallatunnolla, mutta ennen sitä joidenkin (useimpien?) miesten täytyy patistaa itseään olemaan aloitteellisempi, flirtimpi jne.

        Naisetkin voisivat vain hyväksyä, että se "ole oma itsesi" riittää neuvoksi niille tuntemillenne miehille, joilla on jo aika hyvin pullat uunissa ja jotka ymmärtävät mies-naissuhteiden dynamiikkaa jollain tasolla. Sosiaalisesti naiivimmille pitää sanoa vähän muutakin.


      • Väärää supliikkia
        ......... kirjoitti:

        Jos noin on niin miksi tunnen parikin ekstroverttiä "supliikkimiestä" joilla ei koskaan käy flaksi? Treffeille pääsee, mutta pidemmälle ei sitten.

        No niiltä onnistuu sellainen tavanomainen viihdyttävä paskanjauhanta, mutta eivät sitten osaa sujuvasti siirtyä heittämään "kohta työnnetään kyrpä vittuun" -tyylistä läppää.


      • HRM
        ......... kirjoitti:

        Jos noin on niin miksi tunnen parikin ekstroverttiä "supliikkimiestä" joilla ei koskaan käy flaksi? Treffeille pääsee, mutta pidemmälle ei sitten.

        Ei naisten iskentä ole pelkkää supliikkia. Supliikkia tarvitaan lähinnä ensi metreillä ensi tutustumisessa ja persoonan ohittamisessa. Huomattavasti tärkeämpää on tilanteesta riippumaton asennoituminen ja tilanteen johtaminen suuntaan, johon sen itse haluaa menevän.

        Esimerkkinä otettakoon vaikka koomikot, kyllähän he ihmisiä naurattaa osaavat, mutta se ei yksinään johda mihinkään. Kyse on kokonaisvaltaisesta kokemuksesta, jossa pitää luoda tunnelma oikeaksi, edetä tilanteen vaatimalla tavalla ja johtaa nainen tuon tutustumisprosessin lävitse. Eli käytännössä pitää osata luoda sellainen "normaalin tutustumisen/ihastumisen ilmapiiri" keinotekoisesti.


    • Ola Pallonivel

      ASIAKASPALVELUN ABC

      Asiakaspalvelu on yksinkertaisuudessaan sitä että ymmärretään että nainen on asiakas, jolla on rahaa (p*llu) jota me halutaan. Asiakas tulee pitää tyytyväisenä ja häntä pitää palvella jotta sitä rahaa (p*llua) saa. Asiakaspalvelun ensimmäinen kultainen sääntö on että 'asiakas on aina oikeassa'. Jos asiakkaan kummallisimpiakin oikkuja ja valituksia, oli ne sitten miten epäoikeudenmukaisia tai sopimattomia hyvänsä, pitää hyväksyä ja sallia ja asikas pitää yrittää saada taas tyytyväiseksi ettei asiakas mene toisen asiakaspalvelijan palveltavaksi.

      Asikaspalvelua asiakas (nainen) odottaa kaikkialla missä asikaspalvelijoita (miehiä) on. On olemassa paikkoja (baarit/yökerhot) joihin mennään nimenomaan asiakaspalveltavaksi eikä mistään muusta syystä.

      Joku saattaisi tähän huomauttaa että miksi olet niin tyhmä että asiakaspalvelet naisia. Tähän ei voi vastata kuin toteamalla että naiset vaativat asiakaspalvelua miehiltä, koska ovat tottuneet siihen ja koska ymmärtävät vähintäänkin alitajuisesti että heillä on jotain mitä miehet haluavat enemmän kuin miehillä on jotain mitä naiset haluavat. Tästä markkinatilanteen epäsuhdasta (naisten p*llu vs. miesten kulli/raha) syntyy automaattisesti markkinatalouden lakien mukaisesti tilanne jossa nainen on aina etulyöntiasemassa ja voi vaatia palvelua.

      Vastaiskuun voi ja kannattaa ryhtyä, esim. jos nainen vaatii baarissa tarjoamaan drinkin niin jokaisen itseään kunnioittavan miehen tulee kieltäytyä tai vaatia naista tarjoamaan itselleen drinkkiä tai voi myös huomauttaa ettei maksullisen naisen seura kiinnosta.

    • Nyt en ymmärrä

      En minä oikein ymmärrä tuota negatiivisuutta vieläkään. Kysynnän ja tarjonnan laki on nimittäin ihan selvä ja reilu periaate aika monessa asiassa.

      Nimimerkki "HRM" kertoo, että asiakaspalvelu on miehen olemus, joka saa naisen viihtymään ja nauttimaan tilanteesta, ja jos miehellä ei sellaista persoonaa ole, se on hankittava harjoittelemalla. No ihan niin. Ei kai nyt kovin moni nainen riehaannu miehestä, jonka seurassa on tylsää ja mälsää? Jos persoonallisuus ei ole muiden ihmisten mieleen, kehitetään sitä oman kyvyn mukaan eikä vaadita muita tykkäämään semmoisesta, josta eivät tykkää. Ei näin selvissä tilanteissa kannata ruveta hämärtämään termejä - ei siitä kenenkään olo parane.

      "Ola Pallonivel" ottaa graafisemman asenteen: jos pilua tahtoo, pitää osata olla niin kuin sen pilun omistaja katsoo sopivaksi. Voi hyvänen aika. Jos sitä pilua tekee niin hirveästi mieli, että suostuu ihan mihin tahansa hyppyyttämiseen, saa syyttää ihan vain itseään. Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. (No, voi se pyytäjäkin olla tyhmä, mutta se taas ei tähän kuvioon kuulu.)

      Mikä teidän "asiakaspalvelusta" niin nillittävien miesten mielestä olisi parempi ja kaikille reilumpi tilanne? Eikö jokainen saa ihan itse päättää, kenelle sitä pilua tai piliä suostuu antamaan? Ettehän te ihan joka jampalle mopoannekaan anna rällättäväksi, jos ei jampan naama ja ajotapa miellytä?

      • ..........

        Reilua olisi jos naisetkin tulisivat näissä asioissa vastaan. Nyt naisten ei tarvitse tehdä_yhtään_ mitään. Mies vetää showta ja nainen vain olla möllöttää.


      • Ola Pallonivel

        Vastasin kysymykseesi osittain jo kirjoitukseni loppukappaleissa, jos et jaksanut lukea loppuun asti.


      • Nyt en ymmärrä
        .......... kirjoitti:

        Reilua olisi jos naisetkin tulisivat näissä asioissa vastaan. Nyt naisten ei tarvitse tehdä_yhtään_ mitään. Mies vetää showta ja nainen vain olla möllöttää.

        Nyt sitten vain miehet yksissä tuumin möllöttämään ja istumaan seinän vieressä ihan mitään tekemättä. Kyllä ne naiset lopulta kyllästyvät ja käyvät hakemassa omakseen ne, jotka miellyttävät tarpeeksi. Luulenpa vain, että hakematta jäävät ne samat, jotka eivät panosta siihen "asiakaspalveluun" tarpeeksi. Eikä tuo muutenkaan toimi niin kauan, kun riittää niitä pilun takia voltteja heitteleviä miehiä.

        Tuosta "ole vain oma itsesi" -sanonnasta kyllä on todettava, että se on ihan yhtä turha ja turhauttava kuin valhe "kyllä jokaiselle on joku jossain". Jos teeskentelee olevansa kovin erilainen kuin on, saa siitä kärsiä myöhemmin, kun karu totuus paljastuu ja kumppani suuttuu ja/tai häipyy. Ei kaikille löydy kumppania, valitettavasti näin on. Sitä voi vain yrittää kehittyä semmoiseksi, että alkaa olla kiinnostava. Muuten voi vain yrittää parastaan ja tyytyä sitten siihen, minkä omana itsenään mahdollisesti onnistuu pyydystämään.


      • sdjyjdrthy
        .......... kirjoitti:

        Reilua olisi jos naisetkin tulisivat näissä asioissa vastaan. Nyt naisten ei tarvitse tehdä_yhtään_ mitään. Mies vetää showta ja nainen vain olla möllöttää.

        Sekin olisi myös hyvä, että niille umpitylsille, ujoille ja epäsosiaalisille naisille kelpaisi edes joskus se heidän kaltaisensa umpitylsä ja ujo epäsosiaalinen mies.


      • jookosta
        sdjyjdrthy kirjoitti:

        Sekin olisi myös hyvä, että niille umpitylsille, ujoille ja epäsosiaalisille naisille kelpaisi edes joskus se heidän kaltaisensa umpitylsä ja ujo epäsosiaalinen mies.

        Vittu mä olen kurkkjani täynnä tuota whinetystä. Palsta täynnä miehiä, joille on tärkeämpää valittaa asioista kuin tehdä jotakin, yhtään mitään. Sehän tämän palstan lopullinen funktio on, olla whinetysareena, paikka jossa voidaan surkutella ja valittaa, ivataja vähätellä. Ja taas vähän valittaa. Mikä vittu siinä on, että vaikka koko ajan ahdistaa ja vituttaa, niin ei ole valmis tekemään asialle mitään muuta kuin tulemaan palstalle herjaamaan ja öykkäröimään. "Minulla on oikeus", vittu teillä mitään oikeuksia ole. Ei tämä ole tasa-arvoasia, eikä mikään demokratia. Nämä asiat menevät niinkuin menevät, eikä se ole mikään vääryys, tai sen puoleen hyvä asiakaan. Kaiken huippuhan on sitten se, kun nämä jotkut öykkärit ja suurimmat paskanjauhajat vielä jossain kohtaa alkavat hakemaan sääliä että kun se on niin hirveää se pilluton elämä. Ei kyllä sääliä heru ainakaan lutkittelijoille ja muille vastaaville. Normaaleille kyllä, jotka vaikuttavat siltä että ovat yhä kanssaihmiset huomioon ottavia ja valmiita myös jollain tapaa käymään keskustelua asiasta muutenkin kuin täysin omilla ehdoillaan, ja omista lähtökohdistaan. Ja loppujen lopuksi on valmis myös ongelmien esittämisen lisåksi yös etsimään ratkaisua rauhallisessa hengessä.

        Muut saavat hikikomeroida ihan vapaasti lopun ikäänsä. Ei sääliä.


      • En vittu tee mitään
        jookosta kirjoitti:

        Vittu mä olen kurkkjani täynnä tuota whinetystä. Palsta täynnä miehiä, joille on tärkeämpää valittaa asioista kuin tehdä jotakin, yhtään mitään. Sehän tämän palstan lopullinen funktio on, olla whinetysareena, paikka jossa voidaan surkutella ja valittaa, ivataja vähätellä. Ja taas vähän valittaa. Mikä vittu siinä on, että vaikka koko ajan ahdistaa ja vituttaa, niin ei ole valmis tekemään asialle mitään muuta kuin tulemaan palstalle herjaamaan ja öykkäröimään. "Minulla on oikeus", vittu teillä mitään oikeuksia ole. Ei tämä ole tasa-arvoasia, eikä mikään demokratia. Nämä asiat menevät niinkuin menevät, eikä se ole mikään vääryys, tai sen puoleen hyvä asiakaan. Kaiken huippuhan on sitten se, kun nämä jotkut öykkärit ja suurimmat paskanjauhajat vielä jossain kohtaa alkavat hakemaan sääliä että kun se on niin hirveää se pilluton elämä. Ei kyllä sääliä heru ainakaan lutkittelijoille ja muille vastaaville. Normaaleille kyllä, jotka vaikuttavat siltä että ovat yhä kanssaihmiset huomioon ottavia ja valmiita myös jollain tapaa käymään keskustelua asiasta muutenkin kuin täysin omilla ehdoillaan, ja omista lähtökohdistaan. Ja loppujen lopuksi on valmis myös ongelmien esittämisen lisåksi yös etsimään ratkaisua rauhallisessa hengessä.

        Muut saavat hikikomeroida ihan vapaasti lopun ikäänsä. Ei sääliä.

        No on se nyt vittu naurettavaa, että aikuisen miehen pitää tehdä aivottoman tortun oikkujen mukaan jotain typeriä sirkustemppuja ennen kuin se suostuu antamaan. Kyllä reikää on irrottava ihan normaalilla käytöksellä ilman mitään palvelua ja nöyristelyä. Mitä vittuja nämä vitut oikein luulevat olevansa? Pillu on siallakin.


      • vedä handuun vaan
        En vittu tee mitään kirjoitti:

        No on se nyt vittu naurettavaa, että aikuisen miehen pitää tehdä aivottoman tortun oikkujen mukaan jotain typeriä sirkustemppuja ennen kuin se suostuu antamaan. Kyllä reikää on irrottava ihan normaalilla käytöksellä ilman mitään palvelua ja nöyristelyä. Mitä vittuja nämä vitut oikein luulevat olevansa? Pillu on siallakin.

        Sinun EI TARVITSE tehdä mitään sirkustemppuja. Ei todellakaan. Ihan itse te miehet olette teatterinne luoneet kun on niin kisa naisista.


      • jou mama
        jookosta kirjoitti:

        Vittu mä olen kurkkjani täynnä tuota whinetystä. Palsta täynnä miehiä, joille on tärkeämpää valittaa asioista kuin tehdä jotakin, yhtään mitään. Sehän tämän palstan lopullinen funktio on, olla whinetysareena, paikka jossa voidaan surkutella ja valittaa, ivataja vähätellä. Ja taas vähän valittaa. Mikä vittu siinä on, että vaikka koko ajan ahdistaa ja vituttaa, niin ei ole valmis tekemään asialle mitään muuta kuin tulemaan palstalle herjaamaan ja öykkäröimään. "Minulla on oikeus", vittu teillä mitään oikeuksia ole. Ei tämä ole tasa-arvoasia, eikä mikään demokratia. Nämä asiat menevät niinkuin menevät, eikä se ole mikään vääryys, tai sen puoleen hyvä asiakaan. Kaiken huippuhan on sitten se, kun nämä jotkut öykkärit ja suurimmat paskanjauhajat vielä jossain kohtaa alkavat hakemaan sääliä että kun se on niin hirveää se pilluton elämä. Ei kyllä sääliä heru ainakaan lutkittelijoille ja muille vastaaville. Normaaleille kyllä, jotka vaikuttavat siltä että ovat yhä kanssaihmiset huomioon ottavia ja valmiita myös jollain tapaa käymään keskustelua asiasta muutenkin kuin täysin omilla ehdoillaan, ja omista lähtökohdistaan. Ja loppujen lopuksi on valmis myös ongelmien esittämisen lisåksi yös etsimään ratkaisua rauhallisessa hengessä.

        Muut saavat hikikomeroida ihan vapaasti lopun ikäänsä. Ei sääliä.

        "whinetystä"?

        Mä olen kurkkuani myöten täynnä tuollaista suomen kielen raiskaamista.


      • HRM

        Eniten itseäni tuossa asiakaspalvelun vaatimuksessa ärsyttää se, että sitä "väärää tietoa" tuputetaan miehille ihan liikaa. Miksi minun pitäisi olla herrasmies, kaikkien tarpeet huomioon ottava ja mukava? Näin opetettiin kouluissa ja tarhoissa sekä myös vanhempieni taholta. Samaa roskaa tulvii myös naisten suusta varsinkin jos erehtyy kysymään neuvoa naisten iskennästä heiltä.

        Käytännössä kuitenkin paremmin toimii omapäisyys ja oman tien kulkeminen muiden mielipiteistä huolimatta, lisäksi tietynlainen väliinpitämättömyys ja uskallus kyseenalaistaa toisten (tässä tapauksessa naisten) asiota/asenteita toimii helvetin paljon paremmin kuin herrasmiesmäinen kaiken hyväksyminen.

        Nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa tältä kantilta, niin oikeastaan itse asiakaspalvelu ei minua niinkään vituta vaan se minkä takia minulle uskotellaan virheellistä kuvaa asioiden oikeasta toiminnasta elämäni 20 ensimmäistä vuotta, jonka aikana minä luon perustan ajatuksilleni, asenteilleni ja olemukselleni. Ja nyt sitten joudun tekemään aktiivista työtä monta vuotta, että saan kaiken tuon roskan häädettyä alitajunnastani pystyäkseni toimimaan luonnollisesti.

        Ehdoton kiltteys, toisten huomioon ottaminen ja asioiden hyväksyminen sellaisenaan ei vaan toimi naisten iskennässä, koska se saa sinut näyttämään tahdottomalta nössöltä, joka ei säväytä. Edellisen kaltaista miestä lähinnä käytetään hyväksi "valtavana olkapäänä" eli pahanolon kaatopaikkana. Sen sijaan paremmin toimii huonon käytöksen kyseenalaistaminen, kunnioituksen vaatiminen ja väliinpitämättömyys toisten sinua koskevia mielipiteitä kohtaan. Silloin mies näyttää siltä "itsevarmalta" yksilöltä ja johtajalta, jolla on statusta.


      • Paitsi että
        sdjyjdrthy kirjoitti:

        Sekin olisi myös hyvä, että niille umpitylsille, ujoille ja epäsosiaalisille naisille kelpaisi edes joskus se heidän kaltaisensa umpitylsä ja ujo epäsosiaalinen mies.

        Mutta jos ei kelpaa, saa rauhassa olla yksin. Kaikilla on vapaus myös valita tämä vaihtoehto.


      • fujhlohgvolhfl
        jou mama kirjoitti:

        "whinetystä"?

        Mä olen kurkkuani myöten täynnä tuollaista suomen kielen raiskaamista.

        Luehan muutama kerta reippaan miehen tekstejä. Siinä tapaus joka ei ole oma itsensä jos ei saa työntää joka lauseeseen noita kömpelöitä englanti-suomi-väännöksiä.


    • jaha, tää onkin ihan uusi nillityksen muoto mulle. vai että asiakaspalvelua pöh

      • adfadsfadsfsdafasdfa

        Jos ei palstan asiakaspalvelu neidille kelpaa niin hakee palvelua muualta tai opettelee juttelemaan niistä asioista jotka voisivat kiinnostaa myös muita keskustelijoita eikä purnata keskustelun aiheesta.


    • hieno esimerkki

      Glittergirl olikin ketjun ensimmäinen nainen, joka kyllästyi tämän ketjun asiakaspalveluun. Aihe ei häntä naisena syystä tai toisesta miellytä. Sen sijaan että hän ottaisi osaa keskusteluun, hän päättää purnata keskustelusta aloittamalla metakeskustelun "nillittämisestä". Metakeskustelun aloitus osoittaa naisen tyytymättömyyden ketjun asiakaspalveluun. Tämä keskustelu ja vastaukset eivät miellytä ja viihdytä asiakaspalvelua odottavaa naista.


      Mikäli palstalla on päivystävä ritarimies, hän säntää asiakaspalvelemaan kyllästynyttä neitoa. Koska ritarimies ei välttämättä voi vaihtaa keskustelun aihetta, paraskeino viihdyttää naista on halventaa keskustelun miespuolisia osapuolia esimerkiksi mikkihiiriksi. Tämä siitä huolimatta, että vaikka keskustelun aloittajan kysymys ja siihen vastanneiden miesten vastaukset olisivatkin vilpittömiä, vilpittömyydessään ne eivät vastanneet naisen toiveisiin asiakaspalvelusta. Keskustelu oli naisen mielestä pahaatietoa, nillittämistä, ja sellaiseen osallistuvat miehet ovat leimattavissa mikkihiiriksi naisen miellyttämiseksi.

      Ritarimiehen velvollisuus on asiakaspalvella naista ja antaa tämän tuntea olevansa aina oikeassa, myös silloin kun tämä syyllistyy metakeskusteluun ja erityisesti silloin. Naisen etuoikeus on olla jumalatar, jonka ei tarvitse edes osata keskustella aiheesta, vaan pelkkä metakeskusteleva purnaus varsinaisesta aiheesta riittää.

      • ritarimies

        Ottakaa oppia Hännikäisestä ja hakekaa sitä pillua. Ei sekään lopun elämäänsä sitten itseään surkutellut. Kun sille se ei sitten tainnutkasn olla se elämän rakkain asia.

        Rakkain terveisin,

        Ritri Ässä


      • Helppohan sen on
        ritarimies kirjoitti:

        Ottakaa oppia Hännikäisestä ja hakekaa sitä pillua. Ei sekään lopun elämäänsä sitten itseään surkutellut. Kun sille se ei sitten tainnutkasn olla se elämän rakkain asia.

        Rakkain terveisin,

        Ritri Ässä

        Hännikäinen ei ole ATM.


      • ritarimies
        Helppohan sen on kirjoitti:

        Hännikäinen ei ole ATM.

        Blaa blaa blaa. Whine whine. Buhuuuuju. ATMATMATMATMATM.

        VITTU ETTÄ KIINNOSTAA.


      • jooooo
        Helppohan sen on kirjoitti:

        Hännikäinen ei ole ATM.

        lopettakaa jo toi ruikutus, se ei ole kovinkaan miehekästä.


      • Ritarimies
        jooooo kirjoitti:

        lopettakaa jo toi ruikutus, se ei ole kovinkaan miehekästä.

        Jatkuva ruikuttaminen on lapsellista. Ainoastaan lapset ovat usein sellaisessa asemassa, missä valittamalla voi vaikuttaa siihen mitä saa ja mitä ei saa. Tai siis surkuttelemalla ja parkumalla. Byääää äitiiiii miks muut saa pilluuuuu ja mä eeeeeen? Ja sitten äiti käy hakeöassa kaupungilta vähän pillua ja kaikki hyvin. Joku tällainen ajatus tässä on taustalla. Ei ihmekään että ei toimi.


      • hem
        Ritarimies kirjoitti:

        Jatkuva ruikuttaminen on lapsellista. Ainoastaan lapset ovat usein sellaisessa asemassa, missä valittamalla voi vaikuttaa siihen mitä saa ja mitä ei saa. Tai siis surkuttelemalla ja parkumalla. Byääää äitiiiii miks muut saa pilluuuuu ja mä eeeeeen? Ja sitten äiti käy hakeöassa kaupungilta vähän pillua ja kaikki hyvin. Joku tällainen ajatus tässä on taustalla. Ei ihmekään että ei toimi.

        Keskustelun aiheena ei ole ruikutus vaan asiakaspalvelu. Ole hyvä ja pysy keskustelunaiheessa äläkä metakeskustele itse aiheen miellyttävyydestä. Täällä on muita ketjuja joissa keskustellaan ruikutuksesta.


      • Ritarimies
        hem kirjoitti:

        Keskustelun aiheena ei ole ruikutus vaan asiakaspalvelu. Ole hyvä ja pysy keskustelunaiheessa äläkä metakeskustele itse aiheen miellyttävyydestä. Täällä on muita ketjuja joissa keskustellaan ruikutuksesta.

        Ruikuti ruikuti. Jos olisi keskusyelua, niin ei olisi metakeskustelua. Mutta tämä muu keskustelu on ruikuti ruuta, niinkuin kaikki keskustelu täällä sinkuissa. Äitiiiiiii noi kiussa ja sanoo et me ruikutetaaaaan. Byääääääääääääää.


    • ....

      Eikö naisten kanssa kuitenkin paradoksaalisesti menesty parhaiten miehet jotka EIVÄT harrasta asiakaspalvelua. Eli nämä röyhkeät panoeinot jotka suhtautuvat naisiin kuin esineisiin jollainen käytös naisia kiihottaa.

      Onko asiakaspalveluvaatimukset vain naisten testailua? Miehet jotka alkavat palvelemaan päätyvät sinne kaverisektorille tekemään ilmaisia palveluksia mutta pillupotin korjaa ne röyhkeä einot jotka eivät ala nöyristelemään.

      • testailua vai ei?

        Ei tee palveluksia =/= suhtautua naisiin kuin esineisiin. Taas hauskaa kärjistämistä palstalla.

        "Onko asiakaspalveluvaatimukset vain naisten testailua?"

        Monesti voi olla. Olennaista on, että miehellä pitää olla oma linja mitä se tekee naisen eteen. Ja saman jutun sivujuonne on, että pitää olla, tai ainakin näyttää olevan niin, että jos mies tekee jotain naiselle, hän tekee sen omasta halustaan. Eli tekisi saman vaikka hyvälle kaverille, eikä ole "ostamassa" mitään naiselta.

        Yhtenä ajatuksena tuossa testailuteoriassa on, että jos miehellä ei ole linjaa mihin naisen vaatimuksiin suostuu ja mitä mies itse tarjoaa, niin se ei pidä puoliaan muuallakaan. Ja nainen pitää sitä epämiehekkäänä tai jotain.


    • Reipas Mies

      Hyvä että tässä asiassain on ollut opetuslapsia kuulolla.

      Eli asia on juuri kuten ed. on poikkitieteellisesti luodattu.

      Meidän kulttuurin suurin propaganda on mielestäni miehelle nämä lauseet 1. ole oma itsesi (en tarkoita assarilla valehtelua naisen vokotteluun tai minuutensa naamioimista), 2. Löydät naisen kun vähiten etsit.

      Näillä opeilla kyllä tulee iki-sinkkuja että huutokuoro kasvaa.

      Assari on sitä että kun naiseen on tehty perus-tutustuminen niin supliikilla mies vie tilannetta romanttisessa mielessä eteenpäin tarjoillen naiselle ne haluttavuuden sekä hyvänolon tunteet jotka naiselle ovat tarkeitä miehessä.

      Nainen ei valkkaa miestä rationaalisella valinnalla, kuten mies vaikka uuden auton (kömplelö vertaus toki) vaan tämä tunne-tason vuoro vaikutus on monelle miehelle, aatee-sektorilla toimivalle, kovin uusi. Kuten oli minulle, enhän minä nuorena kapakoissa hionut iskureploja kuten miehen kuuluu.

      Ei se tuottanut mitään tulosta naisten kanssa puhua "arkisesti" omista jutuista. Nolla tason supliikilla on huono iskeä siis naista. Jotain siis tarvitaan puheeseen joka erottaa miehen "moi vaihdoin autooni renkaat" tasolta naisen silmissä kiinnostavaksi.

      Toki jos mies olisi niin helvetin upee ja komee että naiset tulevat itse kiehnäämään baareissa niin that's dingl let's go.

      Kehitin osittain palstalla tämän termin Jeffriessin teoriankin varjolla, Suomen kielessä ei ole oikein muuta sanaa tälle.

      Sukupuoliroolit ovat vain tällaiset meidän parisuhdekulttuurissa että miehen työ naisen iskemisessä on kivikkoisempi mitä naisen tutustua mieheen.

      Avoimemmissa kulttuureissa joissa naisen on sallittu lähestyä miestä tämä assari-ero kaventuu.

      • testing testing

        "Avoimemmissa kulttuureissa joissa naisen on sallittu lähestyä miestä tämä assari-ero kaventuu."

        Missäs tällaisia kulttuureja on, joissa naiset lähestyvät miestä paljonkin enemmän?


      • 11111111111111
        testing testing kirjoitti:

        "Avoimemmissa kulttuureissa joissa naisen on sallittu lähestyä miestä tämä assari-ero kaventuu."

        Missäs tällaisia kulttuureja on, joissa naiset lähestyvät miestä paljonkin enemmän?

        Muistan lukeneeni jostain tutkimuksesta, että espanjalaiset naiset tekivät eniten tutustumisaloitteita miehille. Ei seksialoitteita, vaan tutustumisaloitteita. Suomi ei ollut vertailussa mukana. Jos olisi ollut, niin olisi ollut varmasti häntäpäässä. Suomalaiset naiset eivät tee tutustumisaloitteita. Seksialoitteita suominaiset tekevät, nimittäin ulkomaalaisille miehille ja muille ytm miehille.


      • Hyvä aloitus

        Lopulta koko tämä mukamasteoria palautuu sen tosiasian, että mies syttyy silmän, nainen korvan kautta, epäreiluna pitämiseen. Ei se mitään "asiakaspalvelua" ole - tai jos on, on sitä molemmin puolin.


      • Ruohon väri
        Hyvä aloitus kirjoitti:

        Lopulta koko tämä mukamasteoria palautuu sen tosiasian, että mies syttyy silmän, nainen korvan kautta, epäreiluna pitämiseen. Ei se mitään "asiakaspalvelua" ole - tai jos on, on sitä molemmin puolin.

        Tunsin aikanaan miehen, joka ei koskaan lähestynyt ainuttakaan naista, koska "kaikissa naisissa on jotain kaunista, yhdellä hiukset, toisella takamus" jne. Yhtä lähestyessään hän olisi kääntänyt selkänsä toiselle/ toisille.

        Ravintola, paljon miehiä, paljon naisia. Miehen katse valitsee, ketä hän lähestyy. Nainen odottaa saavansa korvan kautta muun kuin ulkonäköön pohjaavan motiivin siitä, miksi mies lähestyi juuri häntä. Onko mies todella kiinnostunut hänestä, etenkin sitten, kun nainen avaa suunsa. Nainen tietää, että ulkonäkö on pintaa ja haluaa selvittää, kohtaavatko hänen ja tuon miehen AJATUSMAAILMA.

        Tämä ei tietenkään koske naispuolisia päänahanmetsästäjiä ja yhdenyönromantikkoja.

        Ettekö muka koskaan ole nähneet viehättävien naisten poistuvan yksin ravintolasta?


    • ertwert

      Keskusteluaiheet "parisuhteessa piereskely" tai "suhteen ensimmäinen pieru" selventävät paremmin koska asiakaspalvelu loppuu.

      Eli molemmat sukupuolet asiakaspalvelevat kunnes tulee suhteen ensimmäinen pieru.

    • Palstasanakirja

      ATM:t tarkoittavat "asiakaspalvelulla" kaikenlaista toisen ihmisen huomioonottamista, kohteliaisuutta ja hyvää käytöstä.

    • playoff-parta

      Palstan erheitä on se, että miehen pitäisi suostua lähestulkoon kaikkiin naisten pyyntöihin ja vaatimuksiin. Nainen tulee pyytäneeksi kaikenlaista ja mitä mies on jos suostuu niihin kaikkiin? Sellainen on palvelija, ei edes asiakaspalvelija.

      • -----

        Mitä kertoo naisista että esittävät niitä vaatimuksia?


      • playoff-parta
        ----- kirjoitti:

        Mitä kertoo naisista että esittävät niitä vaatimuksia?

        Että ne haluavat jotain?


      • Hae parempaa seuraa
        ----- kirjoitti:

        Mitä kertoo naisista että esittävät niitä vaatimuksia?

        Sivuraiteella taas mennään.

        Sehän kertoo naisista ihan sitä, mitä haluat sen kertovan. Mutta mietipä samalla, miksi näitä vaativia naisia sekä haluat että halveksit. Ja valitat kun et saa.

        Hirvee akka, kauhee nainen! Mä haluuuuuun kimppaan! Mikset sä tykkää musta?!


      • Hiljaa muna suussa
        Hae parempaa seuraa kirjoitti:

        Sivuraiteella taas mennään.

        Sehän kertoo naisista ihan sitä, mitä haluat sen kertovan. Mutta mietipä samalla, miksi näitä vaativia naisia sekä haluat että halveksit. Ja valitat kun et saa.

        Hirvee akka, kauhee nainen! Mä haluuuuuun kimppaan! Mikset sä tykkää musta?!

        Eihän naisessa kiinnosta muu kuin se reikä. Yläpäällä ei ole muuta käyttöä kuin kyrvänimentä.


      • hakee jotain muuta
        Hiljaa muna suussa kirjoitti:

        Eihän naisessa kiinnosta muu kuin se reikä. Yläpäällä ei ole muuta käyttöä kuin kyrvänimentä.

        Noh noh. Jotkut naiset pitävät siitä eivätkä muuta etsikkään miehestä kun sitä että meisseliä jyystetään ja pääsee imemään.


      • Onneksi kuolema korj
        Hiljaa muna suussa kirjoitti:

        Eihän naisessa kiinnosta muu kuin se reikä. Yläpäällä ei ole muuta käyttöä kuin kyrvänimentä.

        Ennustan, että saavutatte tavoitteenne hyvin pian: yhä useampi näitä keskusteluja lukeva nainen alkaa vihata miehiä ylipäätään.


    • Reipas Mies

      "ATM:t tarkoittavat "asiakaspalvelulla" kaikenlaista toisen ihmisen huomioonottamista, kohteliaisuutta ja hyvää käytöstä. "

      Moni aatee-mies on oikeasti naisille liian kiltti ja väritön mies, ei rohkene astua siihen naisen sosiaaliseen "tilaan" romanttisessa mielessä.

      Varatut sekä enemmän ps-kokeneet miehet käyttävät tätä "tilaa" ihan arkenakin siihen "kipinä jutskailuun" naisen kanssa vaikka tietävät vallan hyvin että duuni/koulu/ yms. naiset jätetään sikseen. Mutta naiset tykkää ja on niih ihanaa juttua.

      Valju aatee taas kamumies-jutskineen jää duuniin kahvipöydässä vaille duuni naisten kikatusta jutuillaan. Hiffaatko pointin?

      olen nähnyt loistavia assari miehiä (yt:eet usein) ja olen nähnyt naisen seurassa mykkiä miehiä.

      Kaikki valttikortit ovat naisella millä perustein vaivautua miehestä kiinnostumaan- vice versa miehen tulee naiselle tarjoilla ne tykötarpeet joista naisen kiinnostus alkaa miestä kohtaan herätä.

      Nuorempana koulun ryhmässä minuun tutustui italialainen ihana naisen alku, tapaus jäi ikimuistoiseksi minulle miten tutustuminen voi olla spontaani ilman sitä kotimaista varautuneisuutta.

      Ei se kyllä ole miehellekkään helppoa olla hurmaava naiselle joka on kuin jääpala odottaen kipinöintiä.

    • hurlummheimmallei

      Jokainen täällä ymmärtää mitä asiakaspalvelu täällä tarkoittaa. Eikä sitä viitsisi tänne kirjoittaa. Itsestään selvä asia.

    • kalöflökq

      No tällä palstalla mellastavilla ATM-häiriköillä on menneet puurot ja vellit sekaisin. Eivät käsitä että jos haluu saada on pakko antaa: "asiakaspalvelu" on ihan normaalia flirttiä ja houkuttelutaktiikkaa, jolla ilmaistaan kiinnostusta toista kohtaan. Jos ei vastakaikua tule, niin normaalilla järjellä varustettu mies ymmärtää, että naista ei kiinnosta. Jos naista oikeasti kiinnostaa, niin kyllä sitä "palvelua" sieltäkin suunnalta tulee - miksi kukaan haluaisi itseään täynnä olevan prinsessan, joka vain odottaa suolapatsaana?

      Siksi toisekseen kyllä ne naisetkin sitä "asiakaspalvelua" harrastavat. Meikataan, laitetaan hiuksia, pukeudutaan seksikkäästi, ollaan vähän kikattelevia, avuttomia bimboja ja ihaillaan vahvaa miestä jne. Käytetään alistuvaa kehonkieltä. Siis kärjistäen ja yleistäen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      95
      4121
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2142
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1668
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1534
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      317
      1498
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1401
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1303
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      127
      1290
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1259
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1107
    Aihe