Läskifobia uhkaa suhdetta

Walther

Ollaan oltu kimpassa tyttöystävän kanssa kohta vuoden päivät. Tämä varmasti tuntuu monesta uskomattomalta, mutta mulla on hirvee pelko, että tyttöystävä lihoo. Sen takia olen jo puolen vuoden ajan tehnyt tarkkaa lukua mitä hän syö. Lasken hänelle kalorit valmiiksi ja teen liikuntaohjelman. Myös joka päiväinen painonseuranta kuuluu kuvaan. Alkuun meni asiat hienosti, sillä haluaahan tyttöystävänikin pitää loistavat muotonsa. Mutta viimeaikona olen alkanut epäillä, että hän syö salaa silloin kun en ole paikalla. Pariinkiin otteeseen paino on noussut hitusen, joka on onneksi saatu kuriin. Mutta entä jos paino yhtä-äkkiä nousee liian paljon? Ajattelen asiaa jatkuvasti. Ylipaino on suomalaisten naisten suurin vitsaus ja ajatus omasta kullasta lihavana on alkanut oksettaa eikä pelkästään kuvainnollisesti, vaan pari kertaa on oksennus tullut pahimpien fobiakohtausten aikana. Eniten kuitenkin ärsyttää suhteessamme se, että tyttöystäväni ei tunnu aina olevan kiinnostunut hänellä lasketusta ruokavaliosta vaan syö oman päänsä mukaan pelkästään ärsyttämismielessä. Ei kovin kypsää käytöstä vai tarkoittaako tämä, että hän ei enää halua olla yhdessä? Olen häntä pari vuotta vanhempi (19v), joten olen opiskellut häntä enemmän ja tiedän varmasti mikä on terveellistä ja mikä ei. Miksi hän silti tieten tahtoen haluaa syödä joskus epäterveellisesti ja näin uhata suhdettamme. Toisaalta sittenhän jää yksin jos lihoo. Kirjoitin aika suoraan asiasta, mutta luulen, etten ole ainoa joka potee vastaavaa fobiaa. Haluaisin kovasti kuulla mielipiteitänne asiasta.

29

7244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

      Kiva provo... mutta ei mene läpi.

      • Provinssi

        Paljosta vetoa, että menee läpi?


      • Provinssi
        Provinssi kirjoitti:

        Paljosta vetoa, että menee läpi?

        Ihan hyvin purenut noin selkeäksi provoksi.


      • Provinssi
        Provinssi kirjoitti:

        Ihan hyvin purenut noin selkeäksi provoksi.

        Tämä provo puree tasaisella tahdilla. Ihmiset eivät "viisaudessaan" edes tajua kuinka mahdoton tilanne todellisuudessa olisi. On niin kova kiire moittimaan, kun on löytänyt jonkun, joka on itseään typerämpi. Ja provo saa kaipaamiaan lukijoita.


    • Kuntohirmu

      Mulla on samatyyppisiä pelkoja omasta muijasta, mutta en mä silti sille mitään ruokavaliota tee. Vaihdan sitten hoikempaan, jos lihoo.

      • Anonyymi

        Kuvittele että muijasi sattuisi lukemaan sun kommentin


    • zaraztus

      jos toi on totta ni mee hoitoo! oot varmaa jonku snobi perheen pikku lellikki kakara, jonka äiti on käyny rasva imut läpi satoihin otteisiin ja yritätä pitää tyttöystäväsi samannäköisenä, koska sinulla on ollut aina perverssejä mielikuvia äitiäsi kohtaan.

      • Tohtori

        Ei kukaan tykkää katsoa läskiä tyttöystävää. Tyttöystävän terveydestä huolehtiminen osoittaa vastuuntuntoa.


    • Sigrid

      sinnulle Walther ei koskaan kasva kaljamahaa!

      • Kuntohirmu

        pitää tarkkaa lukua kaloreistaan. Ei sille kaljamaha kasava. Sen muija vähän arveluttaa...


      • XzX

        Walther on onnekas!


    • SoppaKukko

      sitten helvetin kapeakatseinen ja onttopäinen pojanklobbi.

      Vai että oikein 19 vuoden elämänkokemus! Oikea neitipoika.

      • naikkonen-84

        Vittu mä sanon että jos mun kundikaveri tekisi mulle moista niin mä en eläisi sen kanssa päivääkään, onhan se kiva että kun kokkaillaan ja näin et katotaan vähän mitä syödään tyyliin että on kurkkuja tomaatteja pöydässä ja näinpoispäin. Mutta tollainen laskeminen on oikeasti ihan skitsoa. Moisesta asiasta "kärsivät" teidän on syytä hankkia sellainen 14 vuotias tyttöystävä joka on langan laiha ja ei lihoa vaikka kuinka syö. Mutta sitten murrrosiän jälkeen on ihan normaalia että tytön vartalo muuttuu naisenmuottiin joka tarkoittaa että siihen tulee hieman muotoja. Eikös ole kiva että on muodokas nainen!? Mulle ihan sama mitä ajattelette mutta ajatelkaa edes vähän syvällisemmin mitä ajattelette. Eikai se vartalo muuta rakkautta mitenkään kyllä se on luonne mikä loppujen lopuksi ratkaisee.
        Oletko muuten miettinyt että entä jos se erehtyy joskus sun kanssa tekemään lapsen niin miten se sitten lihoaa ja mahaan vaan repeytyy suuret raskausarvet, mieti kuinka kauheaa ja oksettavaa, omalla tyttöystävällä jota rakastat, hyi että OKSENNA!
        Joo mutta nyt en jaksa enemäpää jauhaa paskaa. Kasvakaa aikuisiksi ihmisiksi ja antakaa muidenkin. Varsinkin sinä joka alunperin aiheesta kirjoitit. Mene hoitoon ja anna tyttöystäväsi syödä mitä tahtoo.


      • pupu
        naikkonen-84 kirjoitti:

        Vittu mä sanon että jos mun kundikaveri tekisi mulle moista niin mä en eläisi sen kanssa päivääkään, onhan se kiva että kun kokkaillaan ja näin et katotaan vähän mitä syödään tyyliin että on kurkkuja tomaatteja pöydässä ja näinpoispäin. Mutta tollainen laskeminen on oikeasti ihan skitsoa. Moisesta asiasta "kärsivät" teidän on syytä hankkia sellainen 14 vuotias tyttöystävä joka on langan laiha ja ei lihoa vaikka kuinka syö. Mutta sitten murrrosiän jälkeen on ihan normaalia että tytön vartalo muuttuu naisenmuottiin joka tarkoittaa että siihen tulee hieman muotoja. Eikös ole kiva että on muodokas nainen!? Mulle ihan sama mitä ajattelette mutta ajatelkaa edes vähän syvällisemmin mitä ajattelette. Eikai se vartalo muuta rakkautta mitenkään kyllä se on luonne mikä loppujen lopuksi ratkaisee.
        Oletko muuten miettinyt että entä jos se erehtyy joskus sun kanssa tekemään lapsen niin miten se sitten lihoaa ja mahaan vaan repeytyy suuret raskausarvet, mieti kuinka kauheaa ja oksettavaa, omalla tyttöystävällä jota rakastat, hyi että OKSENNA!
        Joo mutta nyt en jaksa enemäpää jauhaa paskaa. Kasvakaa aikuisiksi ihmisiksi ja antakaa muidenkin. Varsinkin sinä joka alunperin aiheesta kirjoitit. Mene hoitoon ja anna tyttöystäväsi syödä mitä tahtoo.

        tää sairas maailma on menossa?!! Onkohan tytölläsi järki jäässä ku kestää tollasta ukkoa katella? Ja muutenkin, miehet teillä ei ole oikeutta vaatia naisilta täydellisyyttä ja on sairasta tuijottaa ulkonäköä pelkästään ja ajatella, että vaihtaa sit parempaan. Jos on oikeasti tunteita, niin ulkonäöllä ei oo väliä!


      • vain lihava nainen
        pupu kirjoitti:

        tää sairas maailma on menossa?!! Onkohan tytölläsi järki jäässä ku kestää tollasta ukkoa katella? Ja muutenkin, miehet teillä ei ole oikeutta vaatia naisilta täydellisyyttä ja on sairasta tuijottaa ulkonäköä pelkästään ja ajatella, että vaihtaa sit parempaan. Jos on oikeasti tunteita, niin ulkonäöllä ei oo väliä!

        .. ja seuraavaksi pupu varmaan väittää olevansa vähintäänkin malli Lontoosta.

        Itse naisena olen sitä mieltä, että naisella ja miehellä, molemmilla siis, on velvollisuus pitää huolta itsestään. Ei tarvi - eikä saa - olla anorektisen laiha ja kasvoilleenhan ei juuri mitään voi, mutta kyllä selvä ylipaino on jokaisen ihmisen oma HÄPEÄ.


    • cache-man

      hyvä provo.
      vastakohta ois semmonen ns "lihottaja". eli mies, joka haluaa että nainen on mahdollisimman läski. sekin on aika sairasta.

      • comment

        joskus keväämmällä. Ei se vetänyt yhtä paljon lukijoita eikä kommentteja kuin nämä ainaiset porut liiasta läskistä.Tosin tämä on nyt jo aika huippu, kun on kyse ilm. 17v. tytöstä ja hänen mahdollisista tulevista liikakiloista. Tässä on jo ainesta päästä viikon luetuinpiin. Mitä vetoa ? pari kiloa silavaa, sopisko ?


    • fitness

      olet todellakin sairas ja tiedän melkein jo että tyttöystäväsi on löytänyt uuden vähemmän fanaattisen poikaystävän.kuka haluaisi elää kaltaisesi kanssa?jokainen terve nainen tietää kuinka huolehtia itsestään.
      jatka samaan malliin niin olet koko elämäsi yksin.
      sitäpaitsi nuorilla naisilla kuten tyttöystävälläsi tuollainen voi johtaa anoreksiaan ja KUOLEMAAN!sitäkö haluat?

      • femina

        Jostain tuollainen mielenhäiriö on tullut, sen syy pitää selvittää ja pian! Jos tämän kirjoittaja ei edes tarkoita sanaakaan vaan vain kirjoittelee, niin sekään ei osoita mitään terveyden merkkejä nimenomaan psyykkisesti.

        MUTTA JOS OLET TOSISSASI NIIN SUOSITTELEN MIELENTERVEYSTOIMISTOSSA KÄYMISTÄ.Sinun täytyy itsekin ymmärtää, että miten toimit ei ole normaalia käytöstä!


    • -Mies-

      ei vittu ei sullakaan hyvin mee... toi on jo ihan sairasta.. jos oikeesti rakastat muijaas ni ei oo todellakaan ulkonäöllä väliä... menisit ny vittu hoitoon... ei toikaan enää normaalia oo!!!

    • Nainen

      ihan siltä varalta, että olisit tosissasi:
      Hakeudu hoitoon ja nopsaan :)

      Kukaan täysjärkinen, itseänsä kunnioittava nainen ei alistu tuollaiseen. Asia on naurettavan typerä ihan siis asianakin, ja kun tytön kaverit, suku ja lähipiiri saavat tuon selville, sinusta tulee oikein globaali naurunaihe :)
      Aiheesta nauravat ja pilkkaavat.
      Lisäksi olen aivan varma, että naiskumppaniasi savustetaan ja painostetaan niin kauan, että jättää sinut. Todennäköisesti kuitenkin tajuaa itse asian paljon varhaisemmassa vaiheessa, kunhan tutustuu normaaleihin miehiin...

    • töpö

      Niin sanon että toi ei ole rakkautta.
      Fakta.Mitäs kun hän tulee raskaaksi? 13kg on aika normaalia lihota ja terveellistäkin sekä äidille että lapselle.Kannattaa etsiä nainen joka ei halua lapsia..

    • uuu

      Pikkupoika... Kyllä sinäkin vielä elämästä opit.

    • marde

      mitä ajattelet... Viestissäsi itse tunnustat kärsiväsi fobiasta, niin tosiaan on. Kehotan sinua hakemaan itsellesi apua, en tyttöystävällesi joka mielestäni on järkevä olematta noudattamatta ruokavalioitasi! Jos minulla olisi tilaisuus, kehottasin tyttöystävääsi jättämään sinut välittömästi.
      "Ei ole kovin kypsää käytöstä", tuntuu ironiselta sinulta, joka itse osoitat täydellistä kypsymättömyyttä kirjoituksellasi. Miten opiskelusi tähän liittyy, 19 vuoden ikään mennessä et kovin paljon ole ehtinyt opiskella. Miten on armeijan laita, oletko edes sitä ehtinyt käydä, siellähän perinteisen ajattelun mukaan pojista tehdään miehiä! Katso itseäsi peiliin ja mieti.

    • eronnukarannu

      siis todella sairasta..et kyllä oo tosissas?? mieti hetki mielessäs jos joku kytsis sun syömisiäs päivätpäästään ja laskis kaloreita..tsiisus mikä pönttö,toiv. ämmäs on jo tajunnu lähteä..

    • Sirkku

      Hah no olette molemmat vielä teinejä joten ette oikeen tajua elämästä mitään. Tuskin hänellä nyt hätää on tulla joksikin hirmu läskiksi.. Sitäpaitsi tuo suhtautumisesi on NAURETTAVAA..... Ei ihme, että hän haluaa ärsyttää sua. Jos nyt et ala miettiin jotain muuta ja elämään normaalisti nii toisaalta jäät yksin loppuiäksesi jos aiot olla tuollainenn.

      Mieti tuollaisia vasta sitten kun on aihetta vai onko tyttöystäväsi sinulle pelkästaan joku näyttelyesine? Teidän suhteessa ei taida olla paljoakaan sisältöä. Puhutkin varmaan vain ulkoisista pinnallisista seikoista päivät pitkät? Ja itsekkin mietit ja satsaat ulkonäköösi TODELLA PALJON?

    • tervejärkisiäkin

      Munki tyttöystäväni on lihonut, mutta asia ei ole mulle mikään *fobia* olemme onnellisia ja meillä on hauskaa. Ei hän mikään läski ole vaan ehkä 7-10kg ylipainoinen, mutta hän on kaunis ja seksikin on upeaa kaikki muukin sujuu. Aion olla hänen kanssaan loppuelämäni. Jos ajattelisin niinkuin sinä mä olisin jo kakolassa.

    • Barbinukke

      Sun juttusi sai niskakarvani nousemaan! Ihanko oikeen lasket kalorit?? kait pidät kirjaa kauanko pesee hampaitaan jne. Ei sul oo mitään läskifobiaa, vaan HALUAT HALLITA ja KONTORILLOIDA muijasi elämää.Mun yx exä yritti samaa ja oikeesti piti kirjaa mm. hampaitteni pesustakin jne.Itse se oli läski ja mussutti suklaata ym..enkä mä sil valittanut. Yrität varmaankin kohottaa omaa olematonta itsetuntoasi hoikan muijan avulla. Itse et pysty tekee ittelles mitään,joten oot keksinyt kaiken syyksi sen, että muijasi haluaa elää normaalia elämää ja syödä muutakin kun laskemasi kaloriannokset. Anna muijasi elää ja syödä, tuskinpa lihoo, mutta saa edes nauttia ruokailemisestaan. Huomaatkos jo nyt, että sähän pelkäät ettei se välitä susta ja luulet muka normaalin syömisen olevan "eroamishalua". Taatusti kontrolloit muutenkin hänen elämäänsä?? Mietipäs ny tarkkaan, mikä mahtaa olla koko läskifobian juju...Ettet vain haluaisi muijasi jotenkin koko ajan todistelevan rakkauttasi sinulle sekä pysyvän sairaalloisessa kontrollissasi. Mieleeni tuli oitis henkinen painostus, jota muijasi varmaankin kokee joka päivä. Jospa tarkkailisit omaa syömistäsi ja antaisit muijasi huolehtia omastaan. Rakkautta on se, kun näkee rakastamansa ihmisen mieluiten onnellisena. Jos oma rakkautesi on parista kilosta kiinni, ei tunnu olevan mitenkään syvällistä tunnetta

    • jenny

      sähän olet ihan sekaisin!! Mene äkkiä hakeen jostain ammattilaiselta apua. Itsekin olet vielä noin nuori ja vahtaat kaverisi ruokailua. Ymmärän kyllä että terveydestä pitää huolehtia, mut ei tuolla tavoin. Kaverisi on ilmeisesti aikuinen ja osaa varmasti pitää huolen itsestään, eikä tarvitse siihen sinun "vahtaamistasi"!! Itsekin söisin varmaan kiusallani et pääsisin sinunlaisesta tyypistä eroon!
      Menethän jutteleen jonkun ammattiauttajan kanssa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe