Naapurissa hakataan

Ahdistunut naapuri

Naapurissa riideltiin TAAS ja kuului TAAS avunhuutoja, kirkumista, töminää yms. TAAS piti kutsua poliisit. Todennäköisesti tilanne rauhoittuu taas hetkeksi, kunnes herään muutaman viikon päästä jälleen siihen, että yläkerran nainen kirkuu apua ja mies huutaa takaisin "turpa kii".

Mitä voi tehdä, kun poliisitkaan eivät tee muuta kuin hakevat välillä vaan jannun säilöön, kunnes tulee taas sama tilanne? Soitanko vuokranantajalle ja teen valituksen?

36

4434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskaväki ulos

      Joo, mutta valitat metelistä isännöitsijälle. Laita tarkkaan ylös päivämäärät ja kellonajat, kun meteliä on kuulunut.. Tsemppiä häätöprosessiin!

    • rauhallinen talo

      Sama homma vuosi sitten tässä talossa. Naapurin mies veteli muijansa nokkaan kunnes puutuin ja sanoin sille miehelle et kuulen kaikki mitä se tekee naiselleen. Sitte ilmoitin miehen vanhemmille et se hakkaa muijaansa harva se viikonloppu. ilmeisesti vanhemmat otti asian hoitaakseen ja sen jälkeen niille tulikin ero. Muija asuu täs talos vielä ja on kiitollinen mulle kun puutuin niiden riitelyyn

      • HullujaPsykoÄmmiä

        Aloittaja sanoi että ämmä huutaa täyttä häkää ja mies vaan käskee pitämään turpansa kiinni.

        Suomi on aivan täynnä sekopää ämmiä. Meidän talosta on useammin ämmä kannettu poliisiautoon ja putkaan, kuin miehet.


    • kerta riitti

      Olen hengissä, koska naapuri hälytti apua. Kiitos.

    • wpotkpwer

      MENE SANOMAAN NIILLE NAAPUREILLE ETTÄ NYT LOPPUU TOI HUUTAMINEN, ETTÄ SÄKIN HALUAT NUKKUA _rauhassa_. SANO ETTÄ SÄ HAKKAAT SEN ÄIJÄN JOS SE EI LOPETA SITÄ PERHEVÄKIVALTAA JA SANO MYÖS ETTÄ HAKKAAT SEN MUIJAN JOS SE EI LOPETA SITÄ KIRKUMISTA. kiitos olen puhunut :-)

      • Lekalla oveen

        Ota semmoinen metrinen leka ja nuiji naapurin oveen reikä kun alkaa seuraavan kerran kuulua. Jos mies tulee avaamaan niin sano että loppuu se. Siinä vaiheessa jos poliisi ei voi mitään ja turvataloon et tajua mennä niin mieluusti mä otan ne sakot ja syytteet jos se paska kehtaa mulle semmosia.. ei kaada taloutta eikä pieni merkintä mitään meinaa kun on vakimiehenä duunissa. Jos otat lekan niin muista katsoa kanssa lempeästi loppuun että tajuaa ettet ole vain omaa vihaasi purkamassa.


      • Anonyymi

        Juurikin näin. Miten tuo kirjotus tuntu niin oudon tutulta..😄😜 Nooh..pitäs kyl tirvasta kunnol sitä äijää nenuun! Kyl mä luulen näin et se muija tosi tiukas paikassa. Harvoin se mies karjuu että ai hitto mua sattuu ja LOPETA! Eiku ihan nyt aikuisten oikeesti..sitä muijaa varmasti sattuu. Ja mies yleensä fyysisesti paljon vahvempi kuin nainen. Mä en oo kai nähnyt kuin max 2 kertaa tän naisen..en ihan varma oo, mut kerran ainakin. Se pipipää pitää salee muijaa vankina ja käyttää vielä hyväksi! Mä lähen lätkii heti täst kolhoosista ku mahollista. Muuten mä joudun kuseen. Että näin Kotkassa..


      • Anonyymi

        😆 NO OLET PUHUNUT. 🥳


    • itkujen kevät

      Asutko slummissa, kaupungin vuokra-asunnossa vai missä tuollaista tapahtuu?

      Onko tuo niin yleistä, että ihmiset ovat turtuneet, kun sinä ainoana olet asiasta huolestunut? Oletko puhunut muiden naapureiden kanssa asiasta?

      • 3971

        Sattuu sitä hei paremmissakin piireissä! Pahimmillaan tilanne on omakotitaloissa, kun niitä apua soittavia naapureita ei ole niin vaan kuulolla.

        Aika paha, jos lähimmäiset turtuvat väkivältaan! Ei niin pitäisi käydä! Joka kerta on yhtä paha ja asiaan pitää puuttua, vaikka se olisikin toistuva. Naapurina et voi tietää kuinka tiukkoja lankoja hakkaaja on sitonut uhrin ympärille (huomaa sukupuoleton ilmaisu). Joskus sellaisesta on vaikea päästä eroon ja ulkopuolinen apu tulee tarpeeseen.


    • Ahdistunut naapuri

      Joko muut naapurit eivät uskalla puuttua asiaan tai sitten minun asuntoni on ainoa, johon äänet kuuluvat. Olen huomannut, että saman kerroksen asunnoista ei kuulu oikeastaan koskaan mitään ääntä omaan huusholliini, mutta yläkerrasta kuuluu (jossa siis tuota väkivaltaa tapahtuu). Talossa asuu jonkin verran vanhuksiakin, ehkä he eivät joko oikeasti kuule tai sitten pelkäävät puuttua asiaan oman turvallisuutensa takia. Paha sanoa.

      Itse en uskalla mennä rimputtelemaan asianomaisten ovikelloa, koska olen nainen ja pelkään, että minuakin voitais satuttaa.

      • sdfsdfsdf

        "Itse en uskalla mennä rimputtelemaan asianomaisten ovikelloa, koska olen nainen ja pelkään, että minuakin voitais satuttaa."

        EI MISSÄäN NIMESSÄ pidä mennä soittamaan ovikelloa tuollaisessa tapauksessa, ellei sitten ole oikeasti sekä henkisesti että fyysisesti valmistautunut tappelemaan.

        Naisena tuollaista tilannetta ei tule ja jos sinne mieskin menee, niin saattaa vain saada provosoitua tappelun. (toki meteli lakkaisi nopeammin, jos sinne menisi itse ja yksinkertaisesti löisi äijän tajuttomaksi, poliisin tulo kumminkin kestää)

        Nuo ovat poliisien heiniä.

        Eli ainoa järkevä menettely on tehdä kirjallinen valitus ja sitten toisen valituksen jälkeen häätö.


    • bliss

      Valitus isännöisijälle.

      Ja osta korvatulpat. Jotkut akat nauttii hakkaamisesta, ei se siitä äijästä eroon halua kun se "RAKASTAA" sitä niinkamalasti ja se on muuten NIIN IHANA mies ja.. ja..!

      • Anonyymi

        On tehty Suullinen valitus, ja korvatulppiakin löytyy.
        Mut en oo tottunu niitä kunnol pitää!
        Ja vielä omas himassa, Hei! 😉😯 Ps. En oo kovin naapureiden kans jutellu, mut tuskin niitä nimiä saa paperiin. Oon saanu sähköpostii Isännöisijältä.
        Ja asiaa kyselty joiltakin naapureilta, mutta ei ne MITÄÄN TIEDÄ EIKÄ KUULE.


    • 3 kerta häätöön

      Ei sun tarvitse tehdä muuta kun kutsua aina poliisi paikalle. isännöitsijälle menee aina tieto missä asunnossa on ollut häiriötä jot a poliisi on joutunut toppuuttamaan.

    • pilluralli pro

      tapa naapurisi niin saat nukkua rauhassa:D troll lolololol xd megalol

    • realisti....

      " Soitanko vuokranantajalle ja teen valituksen?"

      Jep. mutta valitus kyllä tehdään kirjallisena. SElvästikin metelistä on todisteet kun poliisitkin ovat paikalla käyneet.

      Eli suosittelen pariskunnan häätämistä asunnosta. Nainen selvästi mielummin ottaa turpaansa kuin lähtee kävelemään ja sille ei kukaan muu voi mitään.

      • Kiitos Sinusta

        Miksiköhän muuten ei VAIN TOISTA asukasta voitaisi häätää naapureiden valitusten perusteella? Pitäisi voida. Jos pahoinpidelty nainen sitten haluaa seurata "Kohtaloaan", niin hän voi irtisanoa vuokrasopimuksensa. Ainakin jos pariskunnalle tulee häätö, on naisellakin helpompi lähteä omaan suuntaansa, jos niin haluaa. Ei tule ajatelleeksi avuttomana vain, että mistä minä saisin asunnon ja miten tulisin toimeen, jos lähtisin, kun tilanne on päällä ja pitää vain keksiä keinot.

        Joka kerta tosiaan ilmoitus poliisille. Huomaa ukko pian nollatoleranssin tehon. Niin ne lapsetkin oppii, kun ollaan johdonmukaisia. Naiselle voisi pistää postiluukusta lähimmän turvakodin esitteen puhelinnumeroineen, kun ukko on putkassa tai muuten poissa.


      • Anonyymi

        Täs nyt vaan semmonen onkelma, että kukaan ei välitä, ja kaikki kääntyy mua vastaan. Ja musta tehdään jotain ilmoituksia esim. Lastikseen. Oon puun ja kuoren välissä..oon kuulemma ainoa joka näitä ÄÄNIÄ KUULEE! VIIMEX KUN NÄÄ KYTÄT KÄVIVÄT. TULIVAT MUNKIN KÄMPPÄÄN, JA KYSYY ET ONX MUL ONKELMIA, JA VIHJASIVAT POKKANA ET OONKO VARMA ETTEI MIELIKUVITUKSENI TEE TEPPOSIA, ET KELASIVAT KYLMÄN VIILEESTI ET OON JOKU KAHELI TYYLIIN! JA MUL HEI VIEL MUKSU 7V.LIKKA JONKA KANS ASUN NI NÄÄ KYTÄT TEKIVÄT MUSTA HUOLI ILMOITUKSEN..VARMAAN SIKS KU SOITIN AIKA MONTA KERTA HÄTÄKESKUKSEEN VÄLIL. JA KERROIN KAIKKI MITÄ TIEDÄN. VEIKKAAMPA ET TÄS JOTAIN HUUMEHOMMII. PÄIHTEIT LUULTAVASTI KÄYTTÄVÄT NÄÄ MEKASTAVAT NAAPURIT. JA NEHÄN SAA KAIKKEE JÄNNITTÄVÄÄ AIKAAN. HYI HITTO! KUKA LIE IKINÄ SE MUIJA, TÄYTYY OLLA TOSI HUKAS HÄNKIN KU EI MIHKÄÄN PÄIN USKALLA LÄHTEE KÄMPÄSTÄ. HARVOIN NÄKYY..MUTTA KUULUU. MIEHESTÄ EN TIIÄ. OMAT TOKI EPÄILYKSET ON MUT MITÄ SE AUTTAA? EHKÄ SE LEKA OIS JEES. HILJENTÄS MOLEMMAT..NO ENHÄN MÄ NYT SELLASTA..MUT SIEPPAA, TUNTUU PAHALTA. JA SÄÄLIKSI KÄY SITÄ NAISTA. KUMPA JOKU PUUTTUIS TOHON..MÄ EN PYSTY ENEEMPÄÄN!


    • jk

      soita poliisille

    • kett235qer

      Jos haet takaa että haluat rauhaa, varmasti valitukset auttavat. Jos taas naisen kohtalo sinua mietityttää (nimimerkistäsi päätellen ehkäpä), ei siihen häädöt auta. Mitä jos kysyisit naiselta hänet nähdessäsi haluaako hän sinun puuttuvan asiaan mitenkään? Mielestäni voit kysyä asiaa suoraan superystävällisesti, koska he varmasti tietävät poliiseista päätellen että naapurit tietävät asiasta.

    • mies naapurissa

      Kauhulla odotan et milloin naapurin 24 v nainen kuolee kun sen mies sitä hakkaa. kerran jo huitoili puukolla ja 4 kertaa olen poliisit soittanut 2 kuukauden aikana. Oltiin naapuri naisen kaa hyvii kavereita kunnes se löysi jonkun juopon jostain baarista ja sen jälkeen olen kuunnellut niiden riitoja vähän väliä. Poliisillekkin sanoin et en soita enään niille kun se nainen ei tajua lopettaa suhdetta. Sanoin et soitan jos ei muijaa näy kuukauteen ja en soita poliisille jos se mies hakkaa sitä. Mulle on aivan sama kun poliisit kerta toisen jälkeen päästää sen miehen kuitenkin vapaaksi. Pas.ka laki suomessa on, sen jokainen tietää.

    • kett235qer

      Jos olet ap, ''mies naapurissa'', eikös kannata tuo sanoa sille naiselle itselleen. Ehkäpä on tuudittautunut siihen, että aina joku tulee auttamaan. Jos tietää ettei sitä apua ehkä enää ole tarjolla, saattaa tehdä jotain oman asiansa eteen? Suomen laki on ihan ok, on omaa tyhmyyttä jos ei esim hae lähestymiskieltoa.

    • Auttakaa ihmeessä!

      Olen nainen ja kerran lomalla espanjassa seinän takaa rupes kuuluu että mies hakkas naista ja se kirku apua. Ajattelematta pomppasin ylös ja menin jyskyttää niitten oveen ja nainen tuli vähän ajan kuluttua ja avas ja mä sänoin että me kuullaan kaikki ja mitä täällä on meneillään. Kysyin että onko hän ok? hän vastas peloissaan ja häpeissään että joo. Raukkis mies ei tullut ovelle ollenkaan. Mä sanoin että oon soittanut hotellin managerille ja että nää seinät on paperin ohuita niin kuulen kaikki. Kuulin myöhemmin kun manageri kävi tarkistamassa myös että oliko kaikki ok siellä. Sen jälkeen tuli tosi hiljasta ja heistä ei kuulunu mitään eikä näkyny myös altaalla. Näimme heidät ainoastaan parvekkeellaan eli ainakin olivat hengissä. Minusta meidän pitää auttaa toisiamme koska olemme tulossa välinpitämättömiksi toisistamme. Ajatelkaa että se apua tarvitseva voisi ihan hyvin olla vaikka oma äiti, tai sisko tai tytär ja miksei lähin mieskin.

    • tutkimattomia on...

      Minua nyt jälkeenpäin ihmetyttää, kun pääsin eroon väkivaltaisesta miehestä, että hän oli huolissaan kun naapurista kuulu ääntä tappelussa, mutta ei yhtään huolissaan kun minuun kävi kiinni?

    • Osku2345

      Niin, kyllähän näissä paras ja nopein tapa toimia on ottaa ohjat omiin käsiin. Marssia ovelle ja tehdä selväksi tälle rähinäroopelle, että seuraavasta kerrasta se on rähinöitsijä itse joka on sairaalakunnossa. Uhrille myös muistuttaa, että on syytä muuttaa erilleen pikimmiten.
      Jos tilanne sitten jatkuu niin ei muuta kuin nyrkillä/pesismailalla/lekalla yms. sellainen opetus että rähinäroopelle jää kunnon muisti mitä tuollaisesta käytöksestä seuraa.
      Jos tällaisessa yhteisössä eletään (kuten esim. Suomi), niin vastuuta on kannettava laajemminkin, ei virkavallasta mihinkään kunnolliseen ja nopeaan toimintaan vaan ole.

      • ei kiinnostais kyllä

        "Marssia ovelle ja tehdä selväksi tälle rähinäroopelle, että seuraavasta kerrasta se on rähinöitsijä itse joka on sairaalakunnossa."

        Mitähän järkeä on alkaa tappelemaan jonkun tyhmän akan puolesta, joka ei edes tajua omaa parastaan? Kyllä minäkin kerran menin väliin kun naapurissa tapeltiin ja ne jopa eros samantien sen jälkeen, mutta jos eivät olisi eronneet niin ei paljoa kyllä olisi enempää kiinnostanut erotuomariksi mennä.

        "Kos tilanne sitten jatkuu niin ei muuta kuin nyrkillä/pesismailalla/lekalla yms. sellainen opetus että rähinäroopelle jää kunnon muisti mitä tuollaisesta käytöksestä seuraa. "

        Mitäpä järkeä on ottaa sakot ja muutaman satkun/tonnin vahingonkorvaukset jonkun tyhmän akan takia? Parhaimmassa tapauksessa akka itse on ollut yhtä aktiivnen osapuolu (just kuten naapurissani, tasapuolusesti mätkivät toisiaan kunnes lopulta äijällä meni hermot ja sitten alkoi se oikea mättäminen...)

        Sitten jos kyseessä olisi oma siksi tai joku vastaava niin tilanne olisi eri. Oma naapurin akka on vaan niin typerä ettei kyllä huvittaisi sen takia ottaa edes sitä pienintä rikesakkoa.


      • Osku2345
        ei kiinnostais kyllä kirjoitti:

        "Marssia ovelle ja tehdä selväksi tälle rähinäroopelle, että seuraavasta kerrasta se on rähinöitsijä itse joka on sairaalakunnossa."

        Mitähän järkeä on alkaa tappelemaan jonkun tyhmän akan puolesta, joka ei edes tajua omaa parastaan? Kyllä minäkin kerran menin väliin kun naapurissa tapeltiin ja ne jopa eros samantien sen jälkeen, mutta jos eivät olisi eronneet niin ei paljoa kyllä olisi enempää kiinnostanut erotuomariksi mennä.

        "Kos tilanne sitten jatkuu niin ei muuta kuin nyrkillä/pesismailalla/lekalla yms. sellainen opetus että rähinäroopelle jää kunnon muisti mitä tuollaisesta käytöksestä seuraa. "

        Mitäpä järkeä on ottaa sakot ja muutaman satkun/tonnin vahingonkorvaukset jonkun tyhmän akan takia? Parhaimmassa tapauksessa akka itse on ollut yhtä aktiivnen osapuolu (just kuten naapurissani, tasapuolusesti mätkivät toisiaan kunnes lopulta äijällä meni hermot ja sitten alkoi se oikea mättäminen...)

        Sitten jos kyseessä olisi oma siksi tai joku vastaava niin tilanne olisi eri. Oma naapurin akka on vaan niin typerä ettei kyllä huvittaisi sen takia ottaa edes sitä pienintä rikesakkoa.

        No siksipä siellä ensimmäisellä kerralla käydäänkin varoittamassa ja annetaan vielä mahdollisuus. Jos osapuolilla on yhtään järkeä, niin lopettavat riehumisen siihen paikkaan.
        Mutta jos ei järkeä ole niin sitten sitä on opetettava. Ymmärrän kyllä että mies voi suuttuessaan huitaista päälle käyvää naista, mutta toistuva kunnon pahoinpitely on ihan jotain muuta. Jos vaimo on niin väkivaltainen/nalkuttava että se on pakko hakata melkein sairaala kuntoon ennen kuin rauhoittuu, niin kyllä miehen on syytä jättää tällainen nainen, eikä aloittaa jatkuvaan hakkaamiskierrettä.
        Usein kuitenkin kyse on siitä että hakkaaja on sekopää (sukupuolesta riippumatta) ja toinen on alisteisessa riippuvuussuhteessa hakkaajaansa ja eivät ilman "kädestä taluttamista" osaa lähteä pois. Nämä on niitä tapauksia joihin on syytä puuttua, koska viranomaisista ei siihen ole kuin yleensä vasta liian myöhään.


    • yksin

      Miten voi olla noin auttavaista väkeä? Kun minut hakattiin, (ystävä näki sen) kaverini oli entinen kaveri. Teki mukavaa kun kaverikin käänsi selkänsä hädän hetkellä. Ei apua.

    • Hetipoliisi

      HYVÄ että soitat aina poliisille. Tästä käytännöstä ei saa lipsua. Ei ole edes tarpeen nostaa meteliä naapurille tai isännöitsijänä,mutta heti posliinit paikalle. Tunsin naisen jonka mies hakkasi kuoliaaksi, ja toisinkin päin voi käydä.

      Nuorempana kävin ovikelloa soittamassa kun naapurin poikapariskunta tappeli, ryske oli sellaista että vaadin saada kuulla kummaltakin että tilanne ohi. Eivät suuttuneet, kiittivät kohteliaasti.

    • oppeliini1

      Tee kirjallinen valitus talosi johtokunnalle, hellä on oikeus häätää asukkaat. Johtokunta on taloyhteisön valitsema ja palkkaama, johtokunta on siten sinun palkkaamasi. Sinulla on oikeus asunnon maksajana vaatia rauhallinen asuinala! Jossain tapauksissa isännöitsijä( myös sinun palkkama) voi hoitaa häädön.

      missään tapauksessa sinun ei täydy kuulla tuollaista häiriköintiä!

      • Anonyymi

        Mist mä tiedän mihin johtokuntaan tääl kukakin kuuluu?
        En oo lappusta lukenu tai nähnyt rapus semmosta ollenkaan.
        Oon nähnyt vaan sellasii lappui mis opetetaan kierrättää ja lajittelee roskii.
        Mut joo..tää äijä, joka riuhtoo kai nytkin sitä muijaa ni se pitäs työntää roskikseen. Välil nainen kiljahtelee ja sit kuuluu töminää ja mul alkaa loppuu kärsivällisyys. Tätä on jatkunu piiitkäään!!!


    • Anonyymi

      Minä kerroin aikoinaan isännöitsijälle. Jonkun ajan päästä muuttivat pois .

    • Anonyymi

      Joskus känniset liioittelee, jos esim nainen haukkuu miestä ivallisesti ja mies vähänkin lähenee alkaa nainen kirkua. Mä olen joskus kuullut kun joku paiskataan seinään mutta kerrostaloissa vaikea paikantaa mistä kuuluu.

    • Anonyymi

      joo no mutta tota soita sit vaik poliisille

    • Anonyymi

      Siinä vaan kuuntelet ja vikiset. Tartu luuriin ja soita poliisit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe