Kirkon lopetettava yhteistyö vl-yhteisön

kanssa!

Miksi kirkon papit tekevät yhteistyötä hurmoshenkisen vl-uskonyhteisön kanssa, vaikka tietävät, että jokainen heidän tapaamansa vl-uskovainen tuomitsee helevettiin kaikki muut -aina arkkipiispaa myöten? Miksi tehdä tuollaisen yhteisön kanssa mitään, jossa vallitsee erittäin vakavien rikosten salailukulttuuri ja -oppi, sekä se luulee voivansa ottaa taivaspaikan pois keneltä haluaa oman harkintansa mukaan?

103

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liittyisit..

.. Ite ensin kirkkoon, ennenkuin tuommoisia höliset.

• Tervemenoa!

Kuulun toki kirkkoon ja maksan runsaasti kirkollisveroja. Siksi minulla on oikeus mielipiteeseeni. En hyväksy lastenraiskaamistanne, enkä harjoittamaanne henkistä ja hengellistä väkivaltaa.

Siksi voisitte perustaa oman saastaisen kirkkonne ja harrastaa siellä riettauttanne ihan keskenänne!

• Tervemenoa! kirjoitti:

Kuulun toki kirkkoon ja maksan runsaasti kirkollisveroja. Siksi minulla on oikeus mielipiteeseeni. En hyväksy lastenraiskaamistanne, enkä harjoittamaanne henkistä ja hengellistä väkivaltaa.

Siksi voisitte perustaa oman saastaisen kirkkonne ja harrastaa siellä riettauttanne ihan keskenänne!

Kirkko tarvitsee VL-liikettä ja toisinpäin, että se siitä...

• Potkiiko?..
        Tervemenoa! kirjoitti:

.. Kirkko kaikki langenneet ihmiset (raiskaajat, murhaajat, juopot, rikoksiin syyllistyneet jne..) saatanalle ja toivottaa tervemenoa? aikaisemmin luulin, että siellä autetaan, lohdutetaan, ohjataan kristuksen yhteyteen. Verorahatko on tärkein?

• wehalle:
        weha kirjoitti:

Kirkko tarvitsee VL-liikettä ja toisinpäin, että se siitä...

MIHIN kirkko tarvitsee vl-yhteisöä?

• kaveri:
        wehalle: kirjoitti:

On tarvinnut tähänki asti...mieti asiaa itse, äläkä kiistä...

• etsivä-xx
        Tervemenoa! kirjoitti:

Etko kristillisellä mielellä itse. Oletko vakavissasi sitä mieltä että 100 000 ihmistä harrastaa lasten raiskaamista. Tule järkiisi hyvä ihminen.

• wehalle: kirjoitti:

Mihin kirkko tarvitsee?

No tietenkin kirkko tarvitsee vanhoillislestadiolaisten kirkollisveroja. Ja piispat vähät välittää siitä, että vl-herätysliike opettaa SAATANALLISIA Raamatun vastaisia VALHEOPPEJA tuomiten opetuksessaan muiden mukana piispat ja kirkon ei-vl-papit helvettiin.

Kun raha kirstuun kilahtaa, niin .....

• Et osaa vastata?
        kaveri: kirjoitti:

On tarvinnut tähänki asti...mieti asiaa itse, äläkä kiistä...

Siis MIHIN IHMEESEEN kirkko vl-yhteisöä tarvitsee?

• 3-5% naisista uhreja
        etsivä-xx kirjoitti:

Etko kristillisellä mielellä itse. Oletko vakavissasi sitä mieltä että 100 000 ihmistä harrastaa lasten raiskaamista. Tule järkiisi hyvä ihminen.

VL-lastenraiskaajia on jäänyt kiinni vasta noin 300, joten ettehän te kaikki lapsianne varmasti raiskaa, mutta lukumäärä on erittäin suuri. Noin 50-kertainen verrattuna maamme keskiarvoon. Olette onnistuneet salaamaan valtaosan lastenne raiskaamisista, joten uhreja teillä on tuhansia...

• etsivä-xx
        3-5% naisista uhreja kirjoitti:

VL-lastenraiskaajia on jäänyt kiinni vasta noin 300, joten ettehän te kaikki lapsianne varmasti raiskaa, mutta lukumäärä on erittäin suuri. Noin 50-kertainen verrattuna maamme keskiarvoon. Olette onnistuneet salaamaan valtaosan lastenne raiskaamisista, joten uhreja teillä on tuhansia...

Jos uskot näin, uskotko, että tilanne parenee erottamalla nämä ihmiset uhreineen päivineen ev lut kirkostakin. Muuttuuko perheiden sisäinen kauhea rikos siitä jotenkin? Keneen ehdottamasi toimenpide viimekädessä tässä suhteessa kohdistuu?

• Olette mätäpaise.
        etsivä-xx kirjoitti:

Jos uskot näin, uskotko, että tilanne parenee erottamalla nämä ihmiset uhreineen päivineen ev lut kirkostakin. Muuttuuko perheiden sisäinen kauhea rikos siitä jotenkin? Keneen ehdottamasi toimenpide viimekädessä tässä suhteessa kohdistuu?

Jos ja kun haluatte jatkaa saastaista toimintaanne, saatte kernaasti jatkaa sitä kansankirkkomme ulkopuolella. Kirkko ei tarvitse pedofiiliherätysliikettä keskuuteensa. Olette mätäpaise kirkon kyljessä.

• ?
        Olette mätäpaise. kirjoitti:

Jos ja kun haluatte jatkaa saastaista toimintaanne, saatte kernaasti jatkaa sitä kansankirkkomme ulkopuolella. Kirkko ei tarvitse pedofiiliherätysliikettä keskuuteensa. Olette mätäpaise kirkon kyljessä.

Mutta mitenkäs ne lapset. Kiinostiko se sinua oikeastaan ollenkaan.

• Itse vastaatte!
        ? kirjoitti:

Mutta mitenkäs ne lapset. Kiinostiko se sinua oikeastaan ollenkaan.

Yrität siis sälyttää itse raiskaamistanne lapsista vastuun muille?

Hoitakaa omat asianne kuntoon ja viritelkää sen jälkeen kirkon kanssa yhteistyötä uudestaan.

• Onko?
        Itse vastaatte! kirjoitti:

Yrität siis sälyttää itse raiskaamistanne lapsista vastuun muille?

Hoitakaa omat asianne kuntoon ja viritelkää sen jälkeen kirkon kanssa yhteistyötä uudestaan.

..kirkko täydellisten ihmisten paratiisi?

• Olet sairas.
        Onko? kirjoitti:

..kirkko täydellisten ihmisten paratiisi?

Kun vajaavaisuus lakkaa, täydellisyys alkaa. Siihen tarvitaan kuolema väliin.

Mutta tuollaisillako heitoilla yritätte epätoivoisesti saada oikeutusta lastenne raiskaamiselle?

• pata kattilaa soimaa
        Olet sairas. kirjoitti:

Kun vajaavaisuus lakkaa, täydellisyys alkaa. Siihen tarvitaan kuolema väliin.

Mutta tuollaisillako heitoilla yritätte epätoivoisesti saada oikeutusta lastenne raiskaamiselle?

Tai sinä yrität esitää pyhimystä ajattelemalla että kun asiat lakaistaan matonalle erottamalla lestat ev lut kirkosta kaikki on hyvin. Onko mitään tuttua jos verrataan omiin teksteihisi.

• Ei raiskaamiselle!
        pata kattilaa soimaa kirjoitti:

Tai sinä yrität esitää pyhimystä ajattelemalla että kun asiat lakaistaan matonalle erottamalla lestat ev lut kirkosta kaikki on hyvin. Onko mitään tuttua jos verrataan omiin teksteihisi.

VL-uskovaisten harrastama lasten raiskaaminen on niin törkeä rikos, ettei kirkossa tulisi sitä enää hyväksyä.

• SRK ulos KIRKOSTA!
        Et osaa vastata? kirjoitti:

Siis MIHIN IHMEESEEN kirkko vl-yhteisöä tarvitsee?

Eivätpä vl-agitaattorit uskalla tähän vastata. Kirkko ei tarvitse YHTÄÄN MIHINKÄÄN vl-uskontoa eikä koko porukkaa. Jos tosiaan maksatte niin paljon kirkollisveroja, niin perustakaa se oma kirkkonne ja lakatkaa uhkailemasta!

• ?
        Ei raiskaamiselle! kirjoitti:

VL-uskovaisten harrastama lasten raiskaaminen on niin törkeä rikos, ettei kirkossa tulisi sitä enää hyväksyä.

Kun puhut niistä lapsista. Kerro nyt mitenkä niiden LASTEN tilanne siellä perheen sisällä muuttuu paremmaksi.

• Ei raiskaamiselle!
        ? kirjoitti:

Kun puhut niistä lapsista. Kerro nyt mitenkä niiden LASTEN tilanne siellä perheen sisällä muuttuu paremmaksi.

Lasten tilanne ei muutu niin kauan kuin SRK pitää kiinni rikosten rippisalailuopista. SRK:ta tulee painostaa vaikkapa kirkon yhteydenpidon lopettamisella siivoamaan saastainen yhteisönsä lasten raiskaamisesta, rikosten salaamisesta, rikollisten suojelemisesta, uhrien vaientamisesta ja lastenpuolustajien kimppuun käymisestä. Tämä on yhteisönne oma opillinen ongelma, josta ulkopuolisten syyllistäminen on aivan järjenvastaista!

• vl-jumala on julma
        Ei raiskaamiselle! kirjoitti:

Lasten tilanne ei muutu niin kauan kuin SRK pitää kiinni rikosten rippisalailuopista. SRK:ta tulee painostaa vaikkapa kirkon yhteydenpidon lopettamisella siivoamaan saastainen yhteisönsä lasten raiskaamisesta, rikosten salaamisesta, rikollisten suojelemisesta, uhrien vaientamisesta ja lastenpuolustajien kimppuun käymisestä. Tämä on yhteisönne oma opillinen ongelma, josta ulkopuolisten syyllistäminen on aivan järjenvastaista!

Tuollaista ei todellakaan hyväksytä missään vl-jumalan valtakunnan ulkopuolella. Normaali rehellinen ihminen asettuu uhrin puolelle, eikä rikollisen, kuten vl-jumala.

• vl
        3-5% naisista uhreja kirjoitti:

Tarkistappa nuo luvut Hurtigin Johannalta. Hän sentään etsii totuutta. Tuo suhde koko maan lukuihinhan on vl-liikkeen kohdalla matalampi. Nyt on kyse ollut taitamattomista tavoista hoitaa asiat oikein ja opin mukaan korjaten ne myös uhreille ja mennen vastuuseen maallisen esivallan tuomittavaksi. Suurempi osa tapauksista on kyllä hoidettu ihan oikein. Itse tiedän että eräs setä oli aikanaan istunut bosessa monta vuotta ja saanut psykiatrista hoitoa. Sen jälkeen elänyt nuhteettomasti ja hiljaisesti uskovaisena. Asia tulikin minulle aivan vahingossa ilmi. Olin tuntenut hänet jo monta vuotta. Tieto menneisyydestä ei ole ystävyyttämme vahingoittanut, vaikka kyllähän siihen henkilöön aina pieni sisäinen sivumaku jää.

Mutta ei siis aina ole huudeltu, vaikka homma hoidettu. Valitettavinta, kauheaa näissä on uhrin / uhrien traumat.

Kaikki synnit saa anteeksi, mutta anteeksiannolla on asioiden hoitamisen edellytys. Näin uskotaan vl-liikkeessä. Usein voima asioiden hoitamiseseen tulee evankeliumista. Se tekee paljaaksi ja nöyräksi. Se armo antaa voimia siihen julkiseenkin häpeään, joka monen asian hoitamisesa kuuluu siihen, jos tahtoo todella olla sydämestään uskomassa.

• VL-aivopestylle:
        vl kirjoitti:

Tarkistappa nuo luvut Hurtigin Johannalta. Hän sentään etsii totuutta. Tuo suhde koko maan lukuihinhan on vl-liikkeen kohdalla matalampi. Nyt on kyse ollut taitamattomista tavoista hoitaa asiat oikein ja opin mukaan korjaten ne myös uhreille ja mennen vastuuseen maallisen esivallan tuomittavaksi. Suurempi osa tapauksista on kyllä hoidettu ihan oikein. Itse tiedän että eräs setä oli aikanaan istunut bosessa monta vuotta ja saanut psykiatrista hoitoa. Sen jälkeen elänyt nuhteettomasti ja hiljaisesti uskovaisena. Asia tulikin minulle aivan vahingossa ilmi. Olin tuntenut hänet jo monta vuotta. Tieto menneisyydestä ei ole ystävyyttämme vahingoittanut, vaikka kyllähän siihen henkilöön aina pieni sisäinen sivumaku jää.

Mutta ei siis aina ole huudeltu, vaikka homma hoidettu. Valitettavinta, kauheaa näissä on uhrin / uhrien traumat.

Kaikki synnit saa anteeksi, mutta anteeksiannolla on asioiden hoitamisen edellytys. Näin uskotaan vl-liikkeessä. Usein voima asioiden hoitamiseseen tulee evankeliumista. Se tekee paljaaksi ja nöyräksi. Se armo antaa voimia siihen julkiseenkin häpeään, joka monen asian hoitamisesa kuuluu siihen, jos tahtoo todella olla sydämestään uskomassa.

Lastenpuolustajien tietämien vl-pedofiilien yhteenlaskettu määrä on noin 300 ja heillä on lähes 1000 uhria. Kahdestakymmenestätuhannesta yhteisönne yli 15-vuotiaasta miehestä siis 1,5% on lastenraiskaajia. 1000 uhria on noin 30.000:sta kaikenikäisistä naispuolisista henkilöistä yli 3%, kun oletetaan, että olette raiskanneet myös poikia.

Mihin tämä venkoilemalla muuttuu?

• Moneytalks2

40 000 ihmisen jäsenmaksut kirkolle on pitkä rivi euroja

• Menkää ja perustakaa
        Moneytalks2 kirjoitti:

40 000 ihmisen jäsenmaksut kirkolle on pitkä rivi euroja

Ei mitään väliä. Voitte ottaa vaivaiset roponne ja lähteä nillä omaa kirkkoa perustamaan. Siitä vaan ja vauhtia!

KUKAAN ei jää peräänne itkemään -kuka kaipaa mätäpaisetta kylkeensä takaisin, kun siitä kerran eroon pääsee?

• etninen vl
        VL-aivopestylle: kirjoitti:

Lastenpuolustajien tietämien vl-pedofiilien yhteenlaskettu määrä on noin 300 ja heillä on lähes 1000 uhria. Kahdestakymmenestätuhannesta yhteisönne yli 15-vuotiaasta miehestä siis 1,5% on lastenraiskaajia. 1000 uhria on noin 30.000:sta kaikenikäisistä naispuolisista henkilöistä yli 3%, kun oletetaan, että olette raiskanneet myös poikia.

Mihin tämä venkoilemalla muuttuu?

Ei. Kyllä se luku 80 l alkaen tähän päivään on virallisten tutkimusten valossa n. 80 varmaa tapausta ja arvio 100-130. Esim. Turussa. Väkimäärä suht. verrannollinen luvut ovat ko. ajalta lähs 1200.
        Soittelin tutulleni Turun poliisiin, kun alkanyt tympiä tämä raiskaamisyleistys.
        Itse olen tavallaan sivustaseuraaja.

• SRK:n vasallille:
        etninen vl kirjoitti:

Ei. Kyllä se luku 80 l alkaen tähän päivään on virallisten tutkimusten valossa n. 80 varmaa tapausta ja arvio 100-130. Esim. Turussa. Väkimäärä suht. verrannollinen luvut ovat ko. ajalta lähs 1200.
        Soittelin tutulleni Turun poliisiin, kun alkanyt tympiä tämä raiskaamisyleistys.
        Itse olen tavallaan sivustaseuraaja.

Johanna hurtigille 30.6.2010 mennessä (jolloin Johanna lopettu tutkimusaineistonsa keräämisen) soittaneiden uhrien perusteella löytyi 80 vl-pedofiilia. Mutta silloin vl-pedofiliaskandaali oli vasta alussa.

Tällä hetkellä kiinni jääneiden vl-pedofiilien määrä on yhteensä noin 300 ja heillä on lähes 1000 uhria.

Venkoilemalla ja valehtelemalla ette saa ongelmaanne poistumaan, ettekä edes pienenemään!

• kaleviiii
        Melperi1 kirjoitti:

Mihin kirkko tarvitsee?

No tietenkin kirkko tarvitsee vanhoillislestadiolaisten kirkollisveroja. Ja piispat vähät välittää siitä, että vl-herätysliike opettaa SAATANALLISIA Raamatun vastaisia VALHEOPPEJA tuomiten opetuksessaan muiden mukana piispat ja kirkon ei-vl-papit helvettiin.

Kun raha kirstuun kilahtaa, niin .....

kuuluuko LAAKSO kirkkoon?

• Ei laaksoa, ei kukku
        kaleviiii kirjoitti:

kuuluuko LAAKSO kirkkoon?

Ei varmaan, mutta KUKKULA kuuluu maastoon.

• WL

Ennemminkin mihin vl-yhteisö tarvii kirkkoa, sitä minä olen omassa pienessä mielessäni miettinyt.

Varmaan ollaan siinä kiinni vain käytännön syistä. Mm. hautajaiset, on tilat ehtoollisten vietolle, vihkimiset... Vähän niinkun on puitteet tehdä nuita. Ei olisi varmaan jaksua perustaa omia hautuumaita jne. Vaikka kyllähän seurakunnan hautuumaille pääsee haudattavaksi vaikka ei kirkkoon kuulukkaan mutta eihän se olisi moraalisesti oikein meiltä, vai olisiko, en tiedä...

Toinen syy minkä olen kokenut on se että vaikka emme usko epäuskoisten pappien pääsevän taivaaseen niin on silti ihan jees kuunnella niiden saarnoja jotta oppii raamatun kirjainta (ei tulkintaa). Vähän niinkuin uskonnon tunneilla on hyvä käydä vaikkei jaa kaikkea opettajan kanssa.

• WL
        Potkiiko?.. kirjoitti:

.. Kirkko kaikki langenneet ihmiset (raiskaajat, murhaajat, juopot, rikoksiin syyllistyneet jne..) saatanalle ja toivottaa tervemenoa? aikaisemmin luulin, että siellä autetaan, lohdutetaan, ohjataan kristuksen yhteyteen. Verorahatko on tärkein?

Ihmisillä tuo uutislukutaito nykyään vähän hukassa.

Jos iltalehti kirjoittaa että Matti Vanhanen on valehtelija niin ajatellaan että koko Keskusta on roskapuolue.

Sama tässä, jos jotkut liikkeestämme syyllistyvät rikoksiin niin ajatellaan että koko liike on mätä. Näin lehdissä annetaan ymmärtää. Ja kansa uskoo.

Ehkä medialukutaito kehityy ihmisellä siinä vaiheessa kun itsestä tehdään juttu lehteen. On monet julkkikset sanoneet että eivät tunnista itseään lehtijutuista.

Monia väärin toimineita liikkeessämme on, eli ovat pyytäneet anteeksi raiskatulta ja sanoneet että tämä on tällä hoidettu ja hys hys. Mutta ei tämä 0,01% liikkeemme jäsenistä tee koko jäsenkuntaa raiskareiksi:) Vai tekeekö?

• WL
        vl kirjoitti:

Noin itsekkin ajattelen. Jos pyytää aidosti raiskaamaltaan lapselta anteeksi niin teon kyllä tunnustaa myös maalliselle oikeudelle. Tulee sisäinen halu siihen. Jos ei tule, niin syytä miettiä tarkemmin omaa uskon tilaansa että missä menee.

Kiinnostava kysymys on se että jos pyytää anteeksi lapselta ja tulee HALU sovittaa teko myös rikosoikeudellisesti mutta EI USKALLA tätä tehdä maineen menemisen takia. Onko henkilö oikein uskomassa? Vain Jumala tietää, ite en uskalla täällä lähteä tuomitsemaan ketään.

• Ei siunattuun maahan
        WL kirjoitti:

Ennemminkin mihin vl-yhteisö tarvii kirkkoa, sitä minä olen omassa pienessä mielessäni miettinyt.

Varmaan ollaan siinä kiinni vain käytännön syistä. Mm. hautajaiset, on tilat ehtoollisten vietolle, vihkimiset... Vähän niinkun on puitteet tehdä nuita. Ei olisi varmaan jaksua perustaa omia hautuumaita jne. Vaikka kyllähän seurakunnan hautuumaille pääsee haudattavaksi vaikka ei kirkkoon kuulukkaan mutta eihän se olisi moraalisesti oikein meiltä, vai olisiko, en tiedä...

Toinen syy minkä olen kokenut on se että vaikka emme usko epäuskoisten pappien pääsevän taivaaseen niin on silti ihan jees kuunnella niiden saarnoja jotta oppii raamatun kirjainta (ei tulkintaa). Vähän niinkuin uskonnon tunneilla on hyvä käydä vaikkei jaa kaikkea opettajan kanssa.

VL-kirkkoon kuuluvat saisivat tulla sitten haudatuksi siunaamattomaan maahan muiden rikollisten joukkoon...

• Yleistä teillä!
        WL kirjoitti:

Ihmisillä tuo uutislukutaito nykyään vähän hukassa.

Jos iltalehti kirjoittaa että Matti Vanhanen on valehtelija niin ajatellaan että koko Keskusta on roskapuolue.

Sama tässä, jos jotkut liikkeestämme syyllistyvät rikoksiin niin ajatellaan että koko liike on mätä. Näin lehdissä annetaan ymmärtää. Ja kansa uskoo.

Ehkä medialukutaito kehityy ihmisellä siinä vaiheessa kun itsestä tehdään juttu lehteen. On monet julkkikset sanoneet että eivät tunnista itseään lehtijutuista.

Monia väärin toimineita liikkeessämme on, eli ovat pyytäneet anteeksi raiskatulta ja sanoneet että tämä on tällä hoidettu ja hys hys. Mutta ei tämä 0,01% liikkeemme jäsenistä tee koko jäsenkuntaa raiskareiksi:) Vai tekeekö?

Onhan tuo ilman Iltalehteäkin nähty, että Keskusta on pelkkä roskapuolue.

VL-lastenraiskaajia on jäänyt jo tällä hetkellä kiinni noin 300 ja heillä on lähes tuhat uhria. Kahdestakymmenstä tuhannesta vl-miehestä jo 1,5% on jäänyt siis kiinni astenraiskamisesta. Ja nämä rikokset ovat lähes kaikki 2000-luvuta. Vanhemmat rikoksenne olettekin näppärästi rippisalailleet vanhentuneiksi saakka.

• Olette sairaita.
        WL kirjoitti:

Noin itsekkin ajattelen. Jos pyytää aidosti raiskaamaltaan lapselta anteeksi niin teon kyllä tunnustaa myös maalliselle oikeudelle. Tulee sisäinen halu siihen. Jos ei tule, niin syytä miettiä tarkemmin omaa uskon tilaansa että missä menee.

Kiinnostava kysymys on se että jos pyytää anteeksi lapselta ja tulee HALU sovittaa teko myös rikosoikeudellisesti mutta EI USKALLA tätä tehdä maineen menemisen takia. Onko henkilö oikein uskomassa? Vain Jumala tietää, ite en uskalla täällä lähteä tuomitsemaan ketään.

Olettehan keksineet nimenkin lapsena raiskatulle ja rikosilmoituksen tehneelle uhrille: ISÄNSÄ HÄPÄISSYT TYTÄR.

Tämä kertoo arvomaailmastanne ihan riittävästi, lähes kaiken.

• oma kokemukseni
        WL kirjoitti:

Niinpä. Eli lestadiolaiset napsivat rusinat pullasta välittämättä mitään siitä, miten tällainen napsinta oikeasti näivettää ev.-lut. kirkkoa hengellisesti. Kun ettehän te mitään painoarvoa anna sen uskonnollisen yhteisön tavalle uskoa, mihin kuitenkin itse muodollisesti kuulutte.

Jotkut kirkollisverot ovat hyvin pieni ja riittämätön korvaus sen rinnalla, mihin hengellisiin kompromisseihin lestadiolaiset ovat ev.-lut. kirkon saaneet houkuteltua. Tällä en tarkoita tavallisia rivilestadiolaisia vaan lähinnä lestadiolaisia pappeja ja vahvimpia maallikkojohtajia.

Voin kertoa tavallisena ev.lut. kirkon jäsenenä, että esimerkiksi rippikoulun käyminen pienellä paikkakunnalla ainoana vaihtoehtona lestadiolaisen leipäpapin hoteissa oli karu kokemus. Ei puhettakaan mistään hengellisistä keskusteluista vaan kaikki oli ulkoaopettelua konsensuksen ja hyssyttelyn hengessä.

Tällainen evankelis-luterilaisen kirkon virassa muodollisesti leipänsä hankkiva lestadiolaispappi ei tietenkään voi aidosti ja vilpittömästi työskennellä sen seurakunnan jäsenten hyväksi, jonka sielunpaimeneksi hänet on valittu. Hän on siellä "vain" töissä ja käyttää muuten aikansa ja tarmonsa "oikeauskoisten" kanssa rauhanyhdistyksellä.

• VL-leipäpapit...
        oma kokemukseni kirjoitti:

Niinpä. Eli lestadiolaiset napsivat rusinat pullasta välittämättä mitään siitä, miten tällainen napsinta oikeasti näivettää ev.-lut. kirkkoa hengellisesti. Kun ettehän te mitään painoarvoa anna sen uskonnollisen yhteisön tavalle uskoa, mihin kuitenkin itse muodollisesti kuulutte.

Jotkut kirkollisverot ovat hyvin pieni ja riittämätön korvaus sen rinnalla, mihin hengellisiin kompromisseihin lestadiolaiset ovat ev.-lut. kirkon saaneet houkuteltua. Tällä en tarkoita tavallisia rivilestadiolaisia vaan lähinnä lestadiolaisia pappeja ja vahvimpia maallikkojohtajia.

Voin kertoa tavallisena ev.lut. kirkon jäsenenä, että esimerkiksi rippikoulun käyminen pienellä paikkakunnalla ainoana vaihtoehtona lestadiolaisen leipäpapin hoteissa oli karu kokemus. Ei puhettakaan mistään hengellisistä keskusteluista vaan kaikki oli ulkoaopettelua konsensuksen ja hyssyttelyn hengessä.

Tällainen evankelis-luterilaisen kirkon virassa muodollisesti leipänsä hankkiva lestadiolaispappi ei tietenkään voi aidosti ja vilpittömästi työskennellä sen seurakunnan jäsenten hyväksi, jonka sielunpaimeneksi hänet on valittu. Hän on siellä "vain" töissä ja käyttää muuten aikansa ja tarmonsa "oikeauskoisten" kanssa rauhanyhdistyksellä.

Ei tietenkään vl-pappi antaudu mihinkään hengellisiin keskusteluihin teidän epäuskoisten kanssa. Hän opettaa oppikirjasta juuri niin vähän ja kaavamaisesti kuin kykenee, sillä eihän hänellä ole evankelis-luterilaista vakaumusta, vaan vanhoillislestadiolainen ja rippikoulun opettajan työ pelkästään leipäpapin hommaa.

Vähän niinkuin kommunisti laitettaisiin opettamaan markkinataloutta...

• kaketsutki

Ei ois ekumeenista.

Toinen juttu on se että kyseessä ei ole hurmoshenkiset vaan vanhoilliset tulkitsijat ja kirkko katsoo tarvitsevansa sekä vanhoilliset että liberaalit.

• Menkää vaan!

Voitte harrastaa tuota "ekumeenista" rikostensalaamista sekä henkistä ja hengellistä väkivaltaanne ihan keskenänne ja kantaa nekin vaatimattomat kirkollisvero-leskenroponne ihan omaan kirkkoonne ja yrittää tulla niillä toimeen.

• asdöflkajsädlfkj

Hah, tämä oli kaiken huippu, milloin vanhoillislestadiolaisuudessa on kannatettu ekumeniaa??? Siellä ei tosiaan uskota mihinkään Kristuksen maailmanlaajuiseen kirkkoon, joka kattaa kaiken sorttiset kristityt. Kyllä se on se oma pieni piiri, joka taivaaseen menee, ja muut =KAIKKI MUUT helvettiin tuomitsee. Äiti Teresakin on odottamassa helvetin piinaavia tuskia.

• Hemesti

Kukaan ei toiselta ota taivaspaikkaa, mutta pitää esillä sellaista Raamatun sanaa, syntien anteeksiantamuksen evankeliumia, jonka armon avulla ihminen on mahdollinen ja taivaskelpoinen. Jeesuksen sovitustyön tähden meillä kaikilla on mahdollisuus tälle taivastielle .

• Olette sairaita!

SRK ja Kimmo Puolitaival ilmoittivat ttaneensa Mari Leppäseltä taivaspaikan pois (sulkivat hänet Jumalanvaltakunnan ulkopuolelle). Teillä ei ole tuollaista valtaa, vaikka näin farisealaisuudessanne luulette. Mutta lastenraiskaamisen pikkusyntiin langenneet ovat rakkaita raiskaajaveljiänne ilman mitään ongelmaa...

• sairaskos
        Olette sairaita! kirjoitti:

SRK ja Kimmo Puolitaival ilmoittivat ttaneensa Mari Leppäseltä taivaspaikan pois (sulkivat hänet Jumalanvaltakunnan ulkopuolelle). Teillä ei ole tuollaista valtaa, vaikka näin farisealaisuudessanne luulette. Mutta lastenraiskaamisen pikkusyntiin langenneet ovat rakkaita raiskaajaveljiänne ilman mitään ongelmaa...

Tiedotustoimikunnan paikka ei liene sama kuin taivaspaikka.

• Olet sairas.
        sairaskos kirjoitti:

Tiedotustoimikunnan paikka ei liene sama kuin taivaspaikka.

Sekä SRK, että Turun Ry ovat julistaneet Mari Leppäsen olevan "Jumalan valtakunnan ulkopuolella".

• fffffffff
        Olet sairas. kirjoitti:

Sekä SRK, että Turun Ry ovat julistaneet Mari Leppäsen olevan "Jumalan valtakunnan ulkopuolella".

Oiskohan ihan näin. Julistuksenahan se olisi tarpeeton. Tämä taitaa olla jonkin ihmisen käsitys asiasta kuin jokin julistus.

• Ihan miten haluatte
        fffffffff kirjoitti:

Oiskohan ihan näin. Julistuksenahan se olisi tarpeeton. Tämä taitaa olla jonkin ihmisen käsitys asiasta kuin jokin julistus.

Saata.nalle heittäminen, saa.tanan haltuun luovuttaminen, synteihinsä sitominen, helevetin matkailaiseksi julistaminen, yhteistä rakkaudesta ulos sulkeminen, pakanaksi ja publikaaniksi julistaminen, Ry:n jäsenyydestä erottaminen... Ihan miten haluatte.

• moikkales
        Ihan miten haluatte kirjoitti:

Saata.nalle heittäminen, saa.tanan haltuun luovuttaminen, synteihinsä sitominen, helevetin matkailaiseksi julistaminen, yhteistä rakkaudesta ulos sulkeminen, pakanaksi ja publikaaniksi julistaminen, Ry:n jäsenyydestä erottaminen... Ihan miten haluatte.

Raamattu kieltää heittämästä ulos ketään, joten sitä tuskin tullaan näkemään. Se homma on tuomarin tehtävä. Nämä julistukset mitä tässä tarjoillaan on propagandaa.

• luehan itse--
        moikkales kirjoitti:

Raamattu kieltää heittämästä ulos ketään, joten sitä tuskin tullaan näkemään. Se homma on tuomarin tehtävä. Nämä julistukset mitä tässä tarjoillaan on propagandaa.

Mitäs Jeesus itse sanoo:
        " Matt. 18:
        15 Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vstaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut.
        16 Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis.
        17 Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina. "

• gtyjy
        luehan itse-- kirjoitti:

Mitäs Jeesus itse sanoo:
        " Matt. 18:
        15 Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vstaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut.
        16 Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis.
        17 Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina. "

Tämä on tosi, mutta näitä pakonoita ja publikaaneja ei ole lupa heittää ulos.

• gtyjy kirjoitti:

Tämä on tosi, mutta näitä pakonoita ja publikaaneja ei ole lupa heittää ulos.

Juuri näin.

Jeesuksen vertus jyvistä ja lusteista todella sanoo - Teidän työnne ei ole erotella.

Ihmisellä ei ole siihen lupaa eikä viisutta.

Kes.

• SRK-teologiaa...
        Kesitas kirjoitti:

Juuri näin.

Jeesuksen vertus jyvistä ja lusteista todella sanoo - Teidän työnne ei ole erotella.

Ihmisellä ei ole siihen lupaa eikä viisutta.

Kes.

VL-uskonnolla on omasta mielestään "hengenerottamisen lahja" ja "avainten valta", eli he ottavat taivaspaikan pois keneltä tahansa ja antavat sen oman harkintansa mukaan takaisin. Näin SRK ja Turun Ry ottivat taivaspaikan ja vl-jumalan valtakunnan jäsenyyden pois esimerkiksi Mari Leppäseltä, kuten tuhansilta muiltakin vuosien saatossa!

• Sielun valinnat
        luehan itse-- kirjoitti:

Mitäs Jeesus itse sanoo:
        " Matt. 18:

Eipä ole juurikaan todistusaineistoa siitä, että Jeesus varmasti olisi juuri noin sanonut.
        En usko että on sanonut, koska se on ristiriitaista sen kokonaisopetuksen kanssa, eli sen punaisen langan kanssa, joka Jeesuksen opetukseen sisältyy.
        Itse tulkitsen ja uskon Raamattua sen pohjalta minkä olen käsittänyt Jeesuksen puhtaaksi opetukseksi, opetuksen ytimeksi. Mikä tuntuu sen suhteen ristiriitaiselta ja väärältä saa jäädä omaan arvoonsa.

• Vali-tetta-vasti
        fffffffff kirjoitti:

Tuomio löytyy K. Puolitaipaleen lausunnoista.

• On julistettu!
        Vali-tetta-vasti kirjoitti:

Tuomio löytyy K. Puolitaipaleen lausunnoista.

Kimmo Puolitaipaleen lisäksi SRK on antanut samanlaisen lausunnon aiheesta, eli siitä että Mari Leppänen on nyt vl-jumalan valtakunnan ulkopuolella.

www.kotimaa24.fi

• WL
        Olette sairaita! kirjoitti:

Leppäsen tapauksessa näkisin että hän tietoisesti tekee syntiä, eli ei ole halua elää niinkuiin seurakunta opettaa.

Raiskarit ovat veljiämme koska ovat pyytäneet tekonsa anteeksi, eli pyytäneet armoa. He siis haluavat elää niinkuin seurakunta opettaa.

Eri asia on se että seassamme on varmaankin niitä jotka raiskaavat mutta asia ei tule ilmi. Näitä susia lampaiden vaatteissa keskuudessamme toki varmasti on (eivät uskovaisia vaikka niin uskovaiset niin luulevat -taivaassa sen näemme), mutta varmastikkaan emme pidä uskovaisena henkilöä joka julkisesti ilmoittaa olevansa raiskari muttei asiasta tee parannusta.

ARMO on siis se sana minkä takia (entiset)raiskarit ovat veljiämme. Katuva saa syntinsä anteeksi. Jeesuskin "hengaili" porttojen ym. kanssa. Ei se sano että pääseekö taivaaseen että onko maallisessa ajassa ollut arkkipiispa vai portto, vaan se että uskooko syntinsä anteeksi ja näin ollen kuoleeko uskovaisena.

• Ihan pikkujuttu!
        WL kirjoitti:

Leppäsen tapauksessa näkisin että hän tietoisesti tekee syntiä, eli ei ole halua elää niinkuiin seurakunta opettaa.

Raiskarit ovat veljiämme koska ovat pyytäneet tekonsa anteeksi, eli pyytäneet armoa. He siis haluavat elää niinkuin seurakunta opettaa.

Eri asia on se että seassamme on varmaankin niitä jotka raiskaavat mutta asia ei tule ilmi. Näitä susia lampaiden vaatteissa keskuudessamme toki varmasti on (eivät uskovaisia vaikka niin uskovaiset niin luulevat -taivaassa sen näemme), mutta varmastikkaan emme pidä uskovaisena henkilöä joka julkisesti ilmoittaa olevansa raiskari muttei asiasta tee parannusta.

ARMO on siis se sana minkä takia (entiset)raiskarit ovat veljiämme. Katuva saa syntinsä anteeksi. Jeesuskin "hengaili" porttojen ym. kanssa. Ei se sano että pääseekö taivaaseen että onko maallisessa ajassa ollut arkkipiispa vai portto, vaan se että uskooko syntinsä anteeksi ja näin ollen kuoleeko uskovaisena.

Juuri noin. Lapsiaan vuosikausia raiskaava vl-pedofiili-isä ei tietoisesti tee syntiä, vaan lankeaa pikkusynteihin, joihin jokainen vl on sydämessään valmis, joten hän saa koko ajan uskoa itsensä keskelle taivasta. Samaa armoa ei naispapeille anneta vaan heidät heitetään saa.tanalle.

Tiedätkö sinä aivopesty raukka edes mitä lapsen raiskaaminen tarkoittaa?

• vl:n vaate

"mutta pitää esillä sellaista Raamatun sanaa, syntien anteeksiantamuksen evankeliumia, jonka armon avulla ihminen on mahdollinen ja taivaskelpoinen. Jeesuksen sovitustyön tähden meillä kaikilla on mahdollisuus tälle taivastielle . "

Tätähän muut herätysliikkeet pitävät esillä, syntien anteeksiantamusta Jeesuksessa Kristuksessa, mutta vl:ät vain oman liikkeen sisältäpäin tulevan synninpäästön kautta.

• 12+2

Onhan kirkossa muitakin harhaporukoita - kyllä yksi lisää mahtuu !

• SRK ulos kirkosta.

Erittäin törkeiden lapsiin kohdistuneiden seksuaalirikosten salaamiseen eriskoituneita järjestöjä ei kirkon helmoissa LUOJAN KIITOS ole muita. VL-uskonto saa tehdä oman kirkkonsa ja tehdä mitä tykkäävät poliisien tiukassa valvonnassa...

• Tarkoitat kai
        SRK ulos kirkosta. kirjoitti:

Erittäin törkeiden lapsiin kohdistuneiden seksuaalirikosten salaamiseen eriskoituneita järjestöjä ei kirkon helmoissa LUOJAN KIITOS ole muita. VL-uskonto saa tehdä oman kirkkonsa ja tehdä mitä tykkäävät poliisien tiukassa valvonnassa...

.. ettei LUOJAN KIITOS muut ole vielä paljastuneet. Voit siis rauhassa jatkaa sitä..

• Kerro tietosi!
        Tarkoitat kai kirjoitti:

.. ettei LUOJAN KIITOS muut ole vielä paljastuneet. Voit siis rauhassa jatkaa sitä..

Minkä kansankirkkomme herätysliikkeen vihjailet olen teitäkin vielä kovempi lastenraiskaaja?

• SRK kuittaa tylysti
        Tarkoitat kai kirjoitti:

Väittääkö yllä kirjoitteleva SRK:n agentti, että joku muu herätysliike raiskaa lapsiaan vielä vl-uskovaisiakin enemmän? Ilmoita poliisille jos jotain tuollaista tiedät, vai sitooko sinua jokin harhaoppinen rikosten rippisalailupakko?

• Ehkä on parempi puhu Luterilaisesta kirkosta, koska maassa on lukemattomia muitakin kirkkoja.

Kes.

• Ei raiskaamiselle!
        Kesitas kirjoitti:

Ehkä on parempi puhu Luterilaisesta kirkosta, koska maassa on lukemattomia muitakin kirkkoja.

Kes.

Muut kirkot tuskin edes pitävät yhteyttä vl-pedofiliauskontoon?

• 10+12

Kumpi tuhoaa ihmisisä enempi - bandidos vai srk-johtoinen liike ?

• SRK on julmin.

Bandidos ja kaikki muutkin maamme rikollisjärjestöt yhteenlukienkaan eivät pärjää SRK:lle.

• yhteydet poikki!

Suomen ev.lut. kirkon on katkaistava kaikki yhteydet SRK-lestadiolaisuuteen.

• Kevättä

Kirkollisverokertymä on n. 842 milj. Euroa. Jokainen maksaa kirkollisveroa n. 200 euroa, johon on laskettu normaaliväestön osalta myös alaikäiset. Lestadiolaisten porukan kohdalla luku ei ole yhtä suuri, koska alaikäisiä on suhteessa paljon enemmän, eivätkä naiset ehkä ole työssä ansaitsemassa yhtä paljon kuin muu väestö. Joka tapauksessa näitä huomioimattakaan 100 000 lestaa maksaisi keskimäärin 20 milj euroa veroa vuodessa, oikeasti paljon vähemmän. Kirkosta eroaa vuodessa väkeä, osa heistä juuri kirkon lestadiolaisten suhteen liian sallivan politiikan takia. Laskekaa siitä kuinka " pakko" ev.lut.kirkon on verorahojen takia katsella tuota opillista ristiriitaa, siis pelastusopillista sekä lain rikkomista.

• liityn takaisin jos

" Kirkosta eroaa vuodessa väkeä, osa heistä juuri kirkon lestadiolaisten suhteen liian sallivan politiikan takia."

Minä olen juuri tuollainen, joka olen eronnut Suomen ev.lut. kirkosta, koska en voi kuulua samaan kirkkoon jonka jäseninä lestadiolaiset ovat. Jos lestadiolaiset epälterilaisina heitetään ev.lut. kirkosta pois, liittyn heti takaisin ev.lut. kirkon jäsenyyteen.

• erotaankirkosta

Paremminkin vanhoillisten tulisi erota kirkosta, sen harhaoppisuuden vuoksi.

• asiat keskustelkoon

Näetkö että vl-liikkeen pitäisi jotenkin hyväksyä arkkipiispan väärä usko. Siis jos n. 100% vl-liikkeen opin omakseen kokevista näkee arkkipiispan opilliset lausunnot ja moraalin täysin raamatunvastaisena.
      Siis vl:t eivät hyväksy mielipiteitä, mutta keskustelevat ja tekevät yhteistyötä. Kirkon maalliset tehtävät nähdään kansalle maallisen elämän kannalta hyvinä ja niitä kunnioitetan. Ja onhan siellä kirkossa paljon pappeja joiden kanssa on helpompi toimia, kuin arkkipiispan kanssa.
      Seuraavia piispanvaaleja rukouksella odotellessa.

• Vääriä kannanottoja?

SRK:n mielestä nykyinen arkkipiispa on siis ikävä ihminen, kun kävi kahden muun piispan kanssa vaatimassa SRK:lta toimia hoitokokousjulmuuden selvittämisessä. Onhan se ikävää kun SRK on suurella vaivalla saanut alamaisensa vaienettua asiasta jo vuosikymmeniä...

Eikä arkkipiispa hyväksy vl-lastenraiskaamistakaan. Todella ikävä ihminen.

• ensin tutkitaan, sit

Eiköhän tuo ole jo tullut selväksi, että ei lastenraiskaaminen kuulu vl-oppiin kovin suositeltavana tekona. Ja sekin että vl-oppi vaatii siitä tehtävän parannuksen ja myös tunnustuksen maalliselle esivallalle ja kärsimään seuraukset ja menemään hoitoon (vankilassa tai ehdollisessa). Tämän kyllä piispa tajuaa, mutta ainakin jotkut ex vl-papit haluavat kovassa katkeruudessaan pitää väärää kuvaa yllä vahingoittaakseen liikettä. Koittakaa jo ymmärtää, ihan peruskuvio.

• uhrien puolesta

SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittonen suuttui pedofiilin uhrille ja kun uhri haki apua Voittoselta pedofiilin hoitoon saamisesta. Voittonen jopa kyseenalaisti uhrin uskon, mutta pedofiilin uskoa Voittonen ei kyseenalaistanut, vaan saarnasi hänelle kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Samoin SRK:n entinen puheenjohtaja Matti Lääkkö hyökkäsi Kalevan kimppuun, kun Kaleva toi esille niitä epäkohtia, mitä SRK on tehnyt pedofiilien uhreille, kuten jättänyt he pedofiilien armoille.

Minkäälaista apua SRK ei ole antanut pedofiilien uhreille, ainoastaan vihaa heitä kohtaan, jotka ovat lähteneet auttamaan uhreja.
        Hyvänä esimerkkinä Johannes Alaranta, jonka SRK heitti saa.tanan haltuun, kun hän lähti hakemaan apua SRK:lta pedofiilien uhreille.
        Monet vl-ihmiset ovat olleet yhteydessä SRK:n vl-pedofiiliongelman vuoksi, kaikki heidät SRK on mitätöinyt.

Naurettavaa on myös se, miten SRK on muka lähtenyt hoitamaan vl-pedofiliaongelmaa, nimeämällä Sami Pikkuahon perhetyön sihteeriksi.
        Jokainen tietää, ettei hänen ammattitaito riitä pedofiliaongelman hoitamiseen.

Vl-liikkeessä olisi paljon ammattitaitoa hoitamaan tätä kauheaa pedofiliaongelmaa, jos SRK:lla olisi siihen halua.
        Johanna Hurtig, Johannes Alaranta ja Eero Salin olisivat hyvät henkilöt tiimiin, joka alkaisi hoitamaan tätä ongelmaa, myös vl-liikkeen ulkopuolista apua pitäisi tiimiin pyytää.

SRK:lla on viimeset hetket ottaa asia omaan haltuu, hakemalla apua ammatti-ihmisiltä, kohta se on jo liian myöhäistä, sitten leikit on leikitty.

• Koillismaan kovat
        uhrien puolesta kirjoitti:

SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittonen suuttui pedofiilin uhrille ja kun uhri haki apua Voittoselta pedofiilin hoitoon saamisesta. Voittonen jopa kyseenalaisti uhrin uskon, mutta pedofiilin uskoa Voittonen ei kyseenalaistanut, vaan saarnasi hänelle kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Samoin SRK:n entinen puheenjohtaja Matti Lääkkö hyökkäsi Kalevan kimppuun, kun Kaleva toi esille niitä epäkohtia, mitä SRK on tehnyt pedofiilien uhreille, kuten jättänyt he pedofiilien armoille.

Minkäälaista apua SRK ei ole antanut pedofiilien uhreille, ainoastaan vihaa heitä kohtaan, jotka ovat lähteneet auttamaan uhreja.
        Hyvänä esimerkkinä Johannes Alaranta, jonka SRK heitti saa.tanan haltuun, kun hän lähti hakemaan apua SRK:lta pedofiilien uhreille.
        Monet vl-ihmiset ovat olleet yhteydessä SRK:n vl-pedofiiliongelman vuoksi, kaikki heidät SRK on mitätöinyt.

Naurettavaa on myös se, miten SRK on muka lähtenyt hoitamaan vl-pedofiliaongelmaa, nimeämällä Sami Pikkuahon perhetyön sihteeriksi.

Vl-liikkeessä olisi paljon ammattitaitoa hoitamaan tätä kauheaa pedofiliaongelmaa, jos SRK:lla olisi siihen halua.
        Johanna Hurtig, Johannes Alaranta ja Eero Salin olisivat hyvät henkilöt tiimiin, joka alkaisi hoitamaan tätä ongelmaa, myös vl-liikkeen ulkopuolista apua pitäisi tiimiin pyytää.

SRK:lla on viimeset hetket ottaa asia omaan haltuu, hakemalla apua ammatti-ihmisiltä, kohta se on jo liian myöhäistä, sitten leikit on leikitty.

Ai onko SP SRK:n hommissa? No eipä olisi uskonut jos nuoruuden touhuja muistelee. Terveisiä vain entiseltä kaveriporukalta.

• Tietääkseni SP on

koulutukseltaan ainakin sairaanhoitaja, mutta riittäneekö tuo..

• Olette idiootteja!

"Lasten raiskaaminen ei kuulu vl-oppiin kovin suositeltavana tekona."

Olet asian ytimessä. Ihan siinä keskellä. Älä liiku mihinkään, tai joudut laitamille.

Lasten raiskaaminen on erittäin törkeä rikos, eikä mikään "ei niin ovin suositeltava teko".

• SRK on SAIRAS!

Jos SRK olisi käynyt yhtä ankaraan taisteluun vl-pedofiliaa vastaan ja vl-lastenraiskaajien kiinni saamiseksi kuin se on käynyt naispappeutta vastaan, JOKAINEN vl-lastenraiskaaja olisi jo tiilenpäitä lukemassa, mutta kun ei kiinnosta lasten hyvinvointi niin ei kiinosta.

Jeesuksen Pyhässä nimessä ja kalliissa, maahan vuotaneessa sovintoveressä vaan kaikki lastenraiskaamispikkusynnit anteeksi jopa etulahjana ja kaikki on taas niin helevetin hyvin!

• putasjärvi
        Tietääkseni SP on kirjoitti:

Onko hän erikoistunut psykiatriaan?
        Lasten seksuaalinen hyväksikäyttöön pitäisi paneutua psykologit, psykiatrit, psykiatrian sairaanhoitajat ja teologit ryhmänä.

• vl perheen huoltaja puol
        Tietääkseni SP on kirjoitti:

Myi mummoille kalliita remontteja kunnes alan maine pilaantui ja markkina katosi. Voi googlettaa remonttialeksia niin tietää millaisen maineen yritys sai. Seuraavaksi myi sitten fixi-nimellä rohkeasti hinnoiteltuja ilmanvaihtotorven rassauksia. Siitäkin on googlessa hyvin tietoa. Tällaista akateemisesti koulutettua hoitopuolen ihmistä kummastuttaa se, minkä luonteisia ihmisiä ja millä näytöillä valitaan SRK:n töihin. Miksei avointa hakua?

• VL-hevoskauppiaat?
        vl perheen huoltaja puol kirjoitti:

Myi mummoille kalliita remontteja kunnes alan maine pilaantui ja markkina katosi. Voi googlettaa remonttialeksia niin tietää millaisen maineen yritys sai. Seuraavaksi myi sitten fixi-nimellä rohkeasti hinnoiteltuja ilmanvaihtotorven rassauksia. Siitäkin on googlessa hyvin tietoa. Tällaista akateemisesti koulutettua hoitopuolen ihmistä kummastuttaa se, minkä luonteisia ihmisiä ja millä näytöillä valitaan SRK:n töihin. Miksei avointa hakua?

Hämäräperäinen suoramyynti on vl-uskovaisille vähän samanlainen tunnusmerkki kuin romaneille hevoskaupat. Jos niissä menestyy, on hyvä uskovainen ja sillä siisti!

• Rikokset esiin!

Ainakin niin pitkää, kunnes SRK lopettaa tarmokkaalla kampanjalla lasten raiskaamisen yhteisössään rippisalailun avulla...

• kirkostako ulos

Pikkuaho ei yritäkään itse olla asiantuntija vaan käyttää ulkopuolisia asiantuntijoita, sellaisiakin joilla ei ole mitään tekemistä vl liikkeen kanssa. Teidän pitäisi esittää vaatimuksenne vl liikkeen kirkosta erottamiseksi piispoille, pankaapa merkille, että ei ole kuulunut mitään muuta lausuntoa Leppästen kohdalla kuin Mäkisen lausunto jonka mukaan kehitys on huolestuttavaa ja on vaarana että liike sulkeutuu, siinä kaikki... Eivät taida piispat olla teidän kanssanne samaa mieltä vai miksi kukaan piispoista ei ota kunnolla kantaa asiaan?

• SRK pakki

Mitä täällä poskea paukutetaan, Olavi veli hyvin tietää että evl-piispat nuolevat kaikkia joilta euroja heltiää. Vl-liike kukoistaa syntisen kirkon siipein suojassa, hallelujaa.

• Perustakaa kirkkonne

Miksi uhkailette samalla asialla vuosikymmeniä?

Kukaan ei enää edes usko, että kykenette mitään kirkkoa perustamaan, kunhan uhkailette. Mutta jos toteutatte uhkauksenne, olemme kaikki tyytyväisiä!

• kaikella on aikansa
        Perustakaa kirkkonne kirjoitti:

Miksi uhkailette samalla asialla vuosikymmeniä?

Kukaan ei enää edes usko, että kykenette mitään kirkkoa perustamaan, kunhan uhkailette. Mutta jos toteutatte uhkauksenne, olemme kaikki tyytyväisiä!

Saarnaaja:
        3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
        3:2 Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
        3:3 Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
        3:4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
        3:5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
        3:6 Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
        3:7 Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
        3:8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.

• reiskat ja aleksit

Jos Pikkuaho ei ole asiantuntija, niin minkä ihmeen takia hänet on valittu vl-liikkeen tärkeimpään tehtävään, auttaan lapsiuhreja pedofiilien kynsistä.

Siinä hommassa ei remonttireiskat ja myyntialeksit pärjää, siihen tarvitaan psykologista koulutusta.
        Jo Pikkuahon valinnasta näkee, miten SRK hoitaa tätä kammottavaa lasten raiskausten vyöryä, joka on vyörynyt ulos maton alta.
        Kauan onnistui SRK:lla piilotella kaikkein pienimpien silpomista vl-liikkeessä, jopa 50 vuotta.

• vl-sivistymättömyytt
        reiskat ja aleksit kirjoitti:

Jos Pikkuaho ei ole asiantuntija, niin minkä ihmeen takia hänet on valittu vl-liikkeen tärkeimpään tehtävään, auttaan lapsiuhreja pedofiilien kynsistä.

Siinä hommassa ei remonttireiskat ja myyntialeksit pärjää, siihen tarvitaan psykologista koulutusta.
        Jo Pikkuahon valinnasta näkee, miten SRK hoitaa tätä kammottavaa lasten raiskausten vyöryä, joka on vyörynyt ulos maton alta.
        Kauan onnistui SRK:lla piilotella kaikkein pienimpien silpomista vl-liikkeessä, jopa 50 vuotta.

SRK:N johto on aina pitänyt lastenraiskaamista pikkusyntinä, johon jokainen vl on sydämessään valmis. SRK laittoi pääsihteerinsä Tuomas Hännisen kertomaan tämän julkisesti Lahdessa 2009. Ei minkäänlaista käsitystä vl-pedofiliarikollisuuden vahingollisuudesta -kunhan vaan hengellistettiin koko rikollisuus pikkusynniksi. Tämä Hänninen ei näe eroa edes tyttärensä halaamisen ja kahden tyttärensä kahdeksan vuoden mittaisen raiskaamisen välillä!

• kirkostako ulos

Ei Pikkuahon tarvitse olla itse asiantuntija, riittää, että hän osaa hankkia oikeat henkilöt asioita hoitamaan, ei johtajan tarvitse olla kaiken asiantuntija vaan henkilö joka löytää asiantuntijat. Tuohon viimeiseen kommenttiin, aika rohkeaa väittää Hännisen raiskanneen tyttöjänsä kahdeksan vuoden ajan koska tällaista asiaa ei ole tapahtunut.

• Sisälukutaito!

Kuka on väittänyt Hännisen raiskanneen tyttäriään kahdeksan vuoiden ajan?

• kirkostako ulos

edellinen kommentti oli näin: "Tämä Hänninen ei näe eroa edes tyttärensä halaamisen ja kahden tyttärensä kahdeksan vuoden mittaisen raiskaamisen välillä!" sanassa tyttärensä on omistusliite joka viittaa siihen, että Hänninen olisi raiskannut tyttäriään, eikä näe eroa halaamisen ja sen välillä... Sisälukutaito on hyödyllinen! Mutta edelleen, ainoa tapa jolla te saatte vl:t pois kirkosta on armoton painostuskamppanja piispojen suuntaan, piispat eivät halua vl liikettä ulos kirkosta, jos he haluaisivat olisivat he ottaneet jotain todellista kantaa Leppästen tapaukseen, nyt ainoa lausunto on ollut Mäkisen ilmoitus jonka mukaan kehitys on huolestuttavaa ja voi johtaa liikkeen sulkeutumiseen. Jos kirkon syvät rivit ovat sitä mieltä että vl on erotettava, pitää siitä kertoa piispoille, jotta he osaavat toimia syvien rivien tahdon mukaisesti, vaan taitaa olla niin, että suurempi osa kirkon jäsenistä ei sitä tahdo koska muuta hankkeen edistämiseksi ei ole tapahtunut kuin muutaman tyypin Suomi24 kirjoittelu...

• etsivä-xx

Kirkkolain mukaan kirkko ei voi erottaa ainoatakaan yksittäistä kirkon jäsentä. Mitä kirkon syvien rivine tahtoon tulee kaikki herätysliikeet olisivat näiden suomi24 ja muiden foorumien ja jopa kirkon omien lehtienkin kirjoitusten perusteella heitettävä ulos. vain körttiseurat sallittaisiin mutta kuinka kauan niitäkään. Onkohan perinteisen körttikansan käsitys jumalanpalveluksesta tämän tanssimessun mukainen, mene tiedä. Jossakin luulisi körttiliikkeenkin kipurajan olevan.

Esikoislestadiolaiset ovat osa kirkkoa vaikka eivät hyväksy omaan liikkeeseensä pappeja ollenkaan. Eivätkä kannata naispappeutta.

• etsivä-xx
        etsivä-xx kirjoitti:

Kirkkolain mukaan kirkko ei voi erottaa ainoatakaan yksittäistä kirkon jäsentä. Mitä kirkon syvien rivine tahtoon tulee kaikki herätysliikeet olisivat näiden suomi24 ja muiden foorumien ja jopa kirkon omien lehtienkin kirjoitusten perusteella heitettävä ulos. vain körttiseurat sallittaisiin mutta kuinka kauan niitäkään. Onkohan perinteisen körttikansan käsitys jumalanpalveluksesta tämän tanssimessun mukainen, mene tiedä. Jossakin luulisi körttiliikkeenkin kipurajan olevan.

Esikoislestadiolaiset ovat osa kirkkoa vaikka eivät hyväksy omaan liikkeeseensä pappeja ollenkaan. Eivätkä kannata naispappeutta.

Kysympä vielä senkin, että olisko jotenkin Leppästen tilanne helpompi, jos he eivät olisi ev. lut. kirkon jäseniä koskaan olleetkaan. Eikö olisi tullut ero jo siinäkin tapauksessa, että olisivat kokonaan toisen kirkkokunnan papeiksi halunneet.

• jonakijossaki

Eivät tahdo kirkon puolelta, koska pelkäävät että lestat "omassa erinomaisuudessaan" jatkavat sairaaloisia touhuja kenenkään huomaamatta.

• Mätäpaiseille:

Lopettakaa jo uhkailunne, ottakaa kurjat roponne joita jatkuvasti mainostatte ja perustakaa se oma kirkko!

Jaksa kuunnella vuosikymmeniä tuota uhkailua, kun ei kuitenkaan ole mitään pohjaa koko touhulla. Ette kykene omaa kirkkoa perustamaan, joten tyhjiä ovat puheenne.

Miksi roikutte väkisin kirkossamme?

• Raha ratkaisee.
        etsivä-xx kirjoitti:

Kysympä vielä senkin, että olisko jotenkin Leppästen tilanne helpompi, jos he eivät olisi ev. lut. kirkon jäseniä koskaan olleetkaan. Eikö olisi tullut ero jo siinäkin tapauksessa, että olisivat kokonaan toisen kirkkokunnan papeiksi halunneet.

Miksi vängällä väkisin tungette kirkkoomme?

Miksi rahanne eivät riitä oman Maailman Parhaan Kirkon perustamiseen, kun olette niin erinomaisia?

Olette vaan niin onnettomia ja velkaisia, ettette kykene irrottautumaan sekä liian monet perheenne ovat täysin riippuvaisia kirkon maksamasta palkasta.

• olis hauska tietää
        Mätäpaiseille: kirjoitti:

Lopettakaa jo uhkailunne, ottakaa kurjat roponne joita jatkuvasti mainostatte ja perustakaa se oma kirkko!

Jaksa kuunnella vuosikymmeniä tuota uhkailua, kun ei kuitenkaan ole mitään pohjaa koko touhulla. Ette kykene omaa kirkkoa perustamaan, joten tyhjiä ovat puheenne.

Miksi roikutte väkisin kirkossamme?

Minkä nimisen kirkon olet perustanut?

viite kirjoituksestasi: >>Miksi roikutte väkisin kirkossamme?

• Luetun ymmärtäminen
        olis hauska tietää kirjoitti:

Minkä nimisen kirkon olet perustanut?

viite kirjoituksestasi: >>Miksi roikutte väkisin kirkossamme?

Kannattaa teikäläisen pikaisesti hankkia harjoitusta sisälukutaidossa ja luetun ymmärtämisessä.

• Syntymäoikeus
        Raha ratkaisee. kirjoitti:

Miksi vängällä väkisin tungette kirkkoomme?

Miksi rahanne eivät riitä oman Maailman Parhaan Kirkon perustamiseen, kun olette niin erinomaisia?

Olette vaan niin onnettomia ja velkaisia, ettette kykene irrottautumaan sekä liian monet perheenne ovat täysin riippuvaisia kirkon maksamasta palkasta.

"Miksi vängällä väkisin tungette kirkkoomme?"

Kutakuinkin jok' ikinen on sinne ev. lut. kirkkoon syntynytkin.

• Ota vuotees ja käy
        Syntymäoikeus kirjoitti:

"Miksi vängällä väkisin tungette kirkkoomme?"

Kutakuinkin jok' ikinen on sinne ev. lut. kirkkoon syntynytkin.

Nyt olette aikuisia, joten tehkää se parempi kirkko. Haluamme nähdä, kuinka pärjäätte pedofiliakirkkonanne.

• Pedofiliveneessä?

Juuri tuolla rikostensalaamis- ja vähättelytoiminnallaan vl-yhteisö leimautuu pedofiliauskonnoksi, mikä on väistämätöntä jos ei tahti muutu nopeasti -mitä suuresti epäilen. Mutta miksi kirkko haluaa olla samassa veneessä, se ihmetyttää eniten.

• Potkiiko?

Kirkko kaikki langenneet ihmiset
      (raiskaajat, murhaajat, juopot,
      rikoksiin syyllistyneet jne..)
      saatanalle ja toivottaa tervemenoa?
      aikaisemmin luulin, että siellä
      autetaan, lohdutetaan, ohjataan
      kristuksen yhteyteen. Verorahatko
      on tärkein?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1434
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1354
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1105
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1061
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      71
      708
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      681
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    9. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      102
      541
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    Aihe