Minkä ikäisinä alotitte ratsastuksen?

jumping

Hei, haluaisin tietää minkä ikäsinä olette ratsastuksen aloittaneet?
Haluan tietää olenko jälki junassa, koska aloitan nyt 14 vuotiaana ratsastuksen, raha syistä? :)

50

2188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • assi

Aloitin 10-vuotiaana ja olen nyt kymmenen:D

• assi

Ja et ole ollenkaan jäljessä jos haluat mennä pitkällekkin ratsastuksessa voi olla vain se ongelma, että et ehkä työltäsi ehdi tai rahat eivät riitä.Olet jo neljän vuoden päästä aikuinen joten sinun pitää päättää jatkatko vai et??

• Jumping

Totta, mutta kyllä minulle 4 vuottakin hevosien parissa riittää ja opiskelujen jälkeen voi tuota ratsastusta jatkaa. :)

• plaaplaaa

Hmm... Miksi pitäisi päättää jatkaako ratsastusta aikuisena vai ei? Hei haloo, ratsastus ei ole vain lapsien laji... KAIKKI huippu ratsastajat ovat ratsastaneet aikuisina, todellakin.
        Jumping, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa! Jos pidät ratsastuksesta, tottakai jatkat! Jos päätät yläasteen jälkeen muuttaa pois kotoa, voi silloin tulla eteen kysymys "riittääkö rahat?" ellei porukat maksa. Mutta jos ajattelit käydä lukion tai ammattikoulun vanhempienluona asuen, he todennäköisesti haluavat kustantavat harrastuksesi ja kyydit jne löytyy helpommin.
        Itse ainakin olen lukiossa, ja olen ajatellut alkaa käymään ilta- tai viikonlopputöissä, että saan rahaa säästettyä. Eli kunhan olen valmis muuttamaan pois kotoa, haluan rakkaan harrastukseni säilyvän.
        Ja jos rahaongelmat uhkaavat jo nyt, voithan pyytää jotain tuttua ja kokenutta hevosihmistä pitämään tunnin 10-15 eurosta (ratsastuskoulutunnit ovat 20-40e paikasta riippuen). Voithan tehdä myöskotitöitä, auttaa naapurin koirien uloiluttamisesta, hoitaa näin talvella lumitöitä jne. Näin voit ansaita osan ratsastustunnin hinnasta.

Mutta jos yhtään kiinnostaa, kannattaa mennä tallille! Et ole todellakaan liian vanha aloittamaan ratsastusta, päin vastoin!!! :)

• joomoikka

kyllä äitini alkoi ratsastaa vasta päälle 40 v. joten miksei 14v? ite taisin olla 9-10 ja nyt täytän 16 v. mutta minun mielestä ei ole koskaaan liian myöhäistä heppastella moni jopa vasta opiskeluiden päätyttyä sattuu päätymään tallille tuttujen luo ja oho, sitä onkin siellä kohta koko ajan:DDD ei minusta liian myöhäistä ollenkaan ja saatat tavata uusia ihmisiä;)

• <<<<<

ois joskus nastaa aloitaa ratsastus < haluaisin alottaa sen jossain vaiheessa

• Mä! :)

No ite alotin kyllä 6v. Mutta ikinä ei ole liian myöhäistä aloittaa heppailua. Joten et todellakaan ole missään jälki junassa!!! Nyt vaan heppailemaan ja pitämään hauskaa heppojen kanssa!!!!!!!! :)

• dadadadadadada

Aloitin 10 vuotiaana ja nyt olen 15. Et ole jälkijunassa, koska kaikki oppii omaan tahtiin riippuen esim. opetuksesta ja ihan itsestäänkin. Minulla auttoi baletti ja voimistelutausta :)

• Jumping

Kiva kuulla! Pitää kyllä vielä rohkeutta kerätä niin eiköhän se siitä :) Tuskin maltan odottaa! ja kiitos teille vastauksista! :)

• Jumping
        Jumping kirjoitti:

Kiva kuulla! Pitää kyllä vielä rohkeutta kerätä niin eiköhän se siitä :) Tuskin maltan odottaa! ja kiitos teille vastauksista! :)

Ja itsellänikin on telinevoimistelu ja tanssi tausta! ;)

• ...

Olen 20-v ja aloitin vasta viime syksynä. Rohkeasti vain tallille, moni alottaa paljon vanhempana kun sinä :)

• Aloitin 10-vuotiaana ja sillä tiellä ollaan edelleen... täytän tänä vuonna 19. Nyt on harrastus vähän jäänyt, kun vuokrahevonen loukkaantui ja lähimmälle ratsastuskoululle on helkkarin pitkä matka, eikä rahaa ole hirveästi, kun olen työttömänä...

• ;);)

11 vuotiaaana eli viime kesänä olen nyt 12:)

• AnSugar

10-11 en muista:DD

• Jumping

Eli en alota mitenkään liian myöhään, olen aina luullut että kaikki ovat aloittaneet heppailun 5-8 vuotiana! kiitos vastauksista! :)

• Amende

Minä aloitin joskus 8v mutta lopetin ja aloitin nyt kunnolla uudestaan alkeiskurssilla 11vuotiaana. Ja en osaa aisioita sen paremmin kuin kukaan minun ryhmässäni vaikka olin aikaisemminkin ratsastanut.

• Minä(:

Itse aloitin 12-vuotiaana, joten et mielestäni ole yhtään jäljessä!
      Tiedän monta ihmistäkin, jotka ovat aloittaneet ratsastuksen vasta aikuisiällä! :D

• minähh

alotin vuonna 2006

• cho-

Aloitin juuri ikäisenäsi ja samana kesänä pääsin ratsastusleirillekin :) Samasta syystä on tuo ratsastustunneilla käyminen "jäänyt" nuorempana. YH-äidillä kun ei ollut varaa maksaa tunteja. 8 vuotiaasta lähtien toki muuten talleilla käynyt. Harrastus jäi opiskelujen aikana myös rahattomuudesta, mutta nyt 23 vuotiaana olen alkanut käymään uudestaan ja tykkään edelleen ja editynyt huimasti!

Eli eikun tuntia varaamaan siitä vaikka ikää olisi kuinka paljon :)

• innanen

Aloitin seitsemännen luokan syksyllä, eli 13-vuotiaana.

• taraseri

Minä aloitin 34-vuotiaana, kaks vuotta mennyt ja käyn säännöllisesti 2-3 krt viikossa ratsastamassa ja hyvin menee.. huippu en oo, mut pikkuhiljaa :)

• Anonyymi

Ite haluan mennä ratsastustunnille olen 12v mutta harrastan 3kr viikos tanssii
        Lopetanko tanssin ja käyn 1kr viikos tanssia ja 1-2kr ratsastuskessa

• Dumdididum

Et ole yhtään jälkijunassa, itse olen samanikäinen ja aloitin ratsastuksen aika vasta juuri samasta syystä. Jos rahat ei yksinkertaisesti riitä heti, niin ei sille mitään voi. Tunnen moniakin ihmisiä, jotka ovat aloittaneet 13-15 vuotiaina ratsastuksen syystä tai toisesta.

• Jumping

Tosi paljon kiitoksia vastauksista, on hyvä kuulla että olette tämänkin ikäisinä ratsastuksen aloittaneet! :)

• IIIHAHAA

Hei!
      mä oon ite nyt 13v ja oon rasastanut edellisellä tallillani ja siitä on nyt 2 vuotta,pidin siis 2vuoden tauon,ja en ole ratsastanut kuin ehkä 10kertaa,jos edes sitäkään?
      aloitan myös nyt,olen samaa miettinyt ,mutta kaikki ajallaan-1!

• Stronzo-Popo ;D

No, alotin kai 9 tai 10 vuotiaana ja oon nyt 12. Jos sinulle riittää 4 vuotta heppastelua, niin olen sitä mieltä että harkitse tarkkaan haluatko sittenkään aloittaa oikeasti ratsastuksen, sillä se on tosi kallista ja jos sinua puree hevoskärpänen oikein kunnolla, niin voi olla, että jäät "koukkuun :)" ratsastukseen ja siinä sitten sitä rahaa menee. Ja olettaen, että hankit sitten oman kodin ja maksat itse laskusi, voi olla, että sitten joudut luopumaan harrastuksesta ja sitten se on aika ikävää, mutta esim. hoitsua voit hakea ja hyvässä lykyssä siitä voi saada pienen summan rahaa ja tunnin ratsastusta ilmaiseksi hoidetulla hevosella (jos tämä ei tapahdu ratsastuskoululla, sillä siellä siitä tuskin saa näitä etuja). Siinä sinulle pari neuvoa ja toivottavasti minusta oli apua! ;D

• minävaa

Sinä päivänä kun täytin 13v

• 11-4

8 vuotiaana

• myöhääne

Aloitin 12 vuotiaana ja nyt oon kohta 17 ja menossa esteleirille.
      Et alota liian myöhään.

• Aloitin 9 vuotiaan ja oon ratsastanut 5 vuotta.
      Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa ratsastusta.

• aloitin 6-7 vuotiaana tai en muista

• minä

Itse aloitin ratsastuksen kun olin 4v. Mutta ratsastuksen voi aloittaa milloin vaan, 50v:kin voi hyvin vielää aloittaa.

• SussuR13

Aloitin 8-vuotiaana ja oon nyt 13-vuotias:D

• minävaa

alotin ratsastuksen 4 vuotiaana ja oon nyt 13 v:)

• <<<

kävin joskus 10 v kokeilemassa olis nastaa aloittaa se uudelleen

• Amppuliiii

Ekan kerran kävin 6v. ja oon nyt 11v. mut pidin siinä n. 4 vuotta taukoa joten aloitin uudestaan kun olin 10v. :)

• Falabellafani

Aloitin säännölisen ratsastuksen 8 v. Mielestäni ei ole mitään rajaa! Yksi nainenkin, joka on jo yli 60, aloitti samassa ryhmässä kuin äitinikin. Äitinikin aloitti vasta aikuisiässä!

• =)

no en itse sanoisi että olet myöhässä luulis et ryhmiin sopii kaiken ikäisiä (aikuisia, lapsia, nuoria...) jotkut aloittaa vasta aikuisena. itse olin 11

• dfgdfgs

Ekan kerran hepan seläs olin 4 vuotiaana. Kunnolla alotin vasta 6-7 vuotiaana olen nyt 13wee.

• heppahullu

alotin 8w. ekaa kertaa seläs 2w. nyt 13w.

• sdjhgf

itse aloitin 10 vuotiaana mutta ei ole myöhäistä aloittaa :)

• 9 w-> nyt 12 w. Ja ratsastuksenhan voi alottaa minkä ikäsenä tahansa ! :)

• mitä

Aloitin 2 vuotiaana

• k,rz

Aloitin 9 vuotiaana ja olen nyt 11 ;D
      KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ ALOITTAA RATSASTUS!!

• O_o

Alotin neljä vuotiaana :DDD tasapainon kannalta varmaa nuorena ku alottaa, nii on parempi, ei siin oo mitää muuta ongelmaa :) Rohkiasti tallille, ja kysele neuvoja. Kirjojen luku auttaa myös :D

• Ite alotin kai vähä ennen eskarin alkuu eli olin kai joku kuus kai?? ;D

• oon kymmene vuotta ja aloitin vajaa vuosi sitten. et ole minusta ainakaan :)

• kizku

Ite alotin 4weenä ja oon nyt 11

• alfahda

olisi joskus upeaa harrastaa ratsastusta ja 7 saappaat. 5 housut ja 3 kyparaa. ja 2 punaiset ratsastushousut vakiona. 4 kyparaa

• ---

9-vuotiaana alotin ja vuoden alussa täytän 17.
      Ja ei oo myöhästä alottaa, saatat jopa oppia nopeemmin nyt vanhempana kun pienempänä ei välttämättä ymmärrä kaikkia asioita :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2492
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      302
      2108
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      23
      1882
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1625
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      24
      1475
    6. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      41
      1381
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1366
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1349
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1305
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1076
    Aihe