Kyselisin hyviä vinkkejä hiusten kasvuun. Siis ihan koti konsteja... Ei mitään lääkkeitä tms. sillä olen vasta 11vuotias..... Kiitos jo etukäteen =))) ei kettuiluja pleaseee (--:
auttakaa hiusten kasvamisessa ! :)
34
1743
Vastaukset
- ronjatytsy124
ja liisään vielä äsköiseen että MITKÄ asiat hidastavat hiusten kasvua ? ja rikkovat ?
- eikaljua
-Käytä hiusnaamiota kerran viikossa.
-Suosittelen suihkutettavaa suklaa-vanilja hoitoainetta XZ:lta. Myydään marketeissa.
-Harjaa hiuksia mahd. vähän.
-Kannattaa pitää hiuksia kiinni(ponnaria ei lasketa) esim nutturoilla, leteillä.. Latvat kärsii hurjasti kun ovat auki, ja kiva yllättää aukinaisilla hiuksilla jos siltä tuntuu!
-Käytä saunassa pyyhettä hiuksissa, äläkä kastele ennen saunaa.
-Jos käytät lämpölaitteita, vähennä käyttöä, tai koeta lopettaa kokonaan. Jos tykkäät suoristaa, käytä suoristavaa hoitoainetta, minulla ainakin auttoi! Se kannattaa kuitenkin ostaa kampaamosta, markettituotteet ei toimi kovin hyvin.
-Jos et syö lääkkeitä, koeta vitamiineja tai ravintolisiä. Niitä voivat syödä myös lapset.
-Syö monipuolisesti salaattia, hiilihydraatteja ja lihaa!
Tässä pari vinkkiä:)- 14 v
Oon kyllä eri mieltä tosta "harjaa hiuksia mahd. vähän."
Koska eikös juuri harjaaminen, ynnä muu pään hierominen vilkastuta verenkiertoa, ja saa kuulemma hiuksetkin kasvamaan nopeammin. - geenit..
14 v kirjoitti:
Oon kyllä eri mieltä tosta "harjaa hiuksia mahd. vähän."
Koska eikös juuri harjaaminen, ynnä muu pään hierominen vilkastuta verenkiertoa, ja saa kuulemma hiuksetkin kasvamaan nopeammin.se on kaupunki lekenda, hiusten kasvu on geneettistä. Normaalisti hiukset kasvaa 1-1,5 cm kk.
- ronjatytsy124
Kiitos paljon ! :--)
- ronjatytsy124
Oisko lisää vinkkejä ? ;---)
- täti jolla on nätit
Hei,
jos hiuksesi yltää niin laita ne yöksi letille harjauksen jälken. aamulla kun avaat letin pöyhennä hiuksiaki sormilla ja ne eivät kaipaa harjausta/ kampausta sen enempää.
mutta älä hyvä lapsonen ainakaan ala syömään mitään lääkkeitä hiusten kasvuun.
se on tarpeetonta.
- samatitta
No niitähän on kasapäin mutta itse käytän myös lääkkeitä;) tai no, ravintolisiä jotka ainesosiensa tähden luokitellaan lääkeaineiksi..
Tärkeintä on mahdollisimman vähä lämpö! Ja jos sinulla on huonoja päitä, napsaise pois. Ei ne kasva jos katkeilee, mutta ylenpalttinen leikkaaminen silti pois, ei ne silläkään kasva.- voi yksinkertaisia
Hiusten latvoilla ei ole mitään tekemistä kasvamisen kanssa. Hiuksilla on tietty nopeus mitä kasvavat, hiukset kasvavat juurista eivät latvoista = siksi latvat menee huonoksi koska ovat jo "vanhentuneet". Ruoalla on merkitystä, hiustenkin kasvuun, ei latvojen leikkuulla.
- ronjatytsy124
No olisko jotakin nettisivua missä kerrotaan niitä ? :--)
- hiukset*********
Googlesta löytää tietoa kun kirjotat vaikka hiusten kasvu tai hiukset tai hiusten hoitaminen ym.
Itse en käytä ollenkaan hiustenkuivaajaa, en suoristusrautaa jne.
En käytä ollenkaan mitään muotoilutuotteita.
Käytän hoitoaineita joka hiustenpesun yhteydessä, yleensä poishuuhdeltavaa ja joskus jätettävää hoitoainetta sekä suihkeita. Ostan kampaamosta mutta joskus myös ihan marketeista.
Syön paljon hedelmiä, kasviksia ja proteiinipitoisia ruokia.
Lisäksi syön ravintolisä valmisteita (biotiinia, sinkkiä..)
Värjään hiukset kerran puolessa vuodessa.
En harjaa hiuksia kovin paljon päivässä.
Suojaan hiukset saunan kuumuudelta. Kietaisen kuivien hiusten päälle pyyhkeen.
Vältän kesäisin liiallista auringon ottoa. Lippalakki onkin hyvä keino suojata hiukset auringon kuumuudelta.
Tehohoitoa käytän kerran viikossa, joskus harvemmin.
Käyn tasoittamassa latvoja 4-6kk välein kampaamossa.
Hiukseni ovat peppuun asti ja en niitä tästä enään aijo kasvattaa. Hiukset ovat paksut, kiiltävät, hyväkuntoiset ja sileät. Noita ohjeita ainakin olen noudattanut monien vuosien ajan, kauan siinä menikin että sai hiuksia kasvatettua. Mutta muista että ei kaikilla pitkiksi hiukset edes kasvakkaan mutta oikeanlaisella hoidolla hiuksista voi saada hyväkuntoiset! - Kokeiltu, hyväksi
Seiso paljainjaloin lehmän lannassa. siitä ne saa voimaa kasvaa, niinhän perunakin kasvaa.
- kanakukko
miksei kanan paskassa
- kuukuukuuuuuu
Omat hiukset hapertuivat latvoista kun olivat olkapäille asti. Hiukset siis kasvoivat mutta latvat "hajosivat" niin etten saanut pitkiä hiuksia.
Aloin syömään D3 vitamiinia ja otan joka päivä teelusikallisen kookosöljyä. Hiukset on terveet, kasvavat kovaa vauhtia ja ovat jo puoleen selkään asti!
Käytän fööniä ja suoristusrautaa joka päivä. Teen myös paljon kampauksia jotka vaativat tupeeraamista ja silti latvat ovat hyvässä kunnossa. - suolahuuhtelu
Käytä naamiona itse tehtyä kananmunanvalkuaista, hunajaa ja vaahdota. Sitten levität hiuksiin ja annnat vaikuttaa noin 20 min. tai kunnes aine on kuivanut päähäsi. Sitten shampoo pesu miedolla shampoolla ja suolavesi huuhtelu kylmällä vedellä lopuksi. Laita astiaan ekaksi lämmintä vettä, suolaa ja sitten ihan kylmä vesi ja sillä huljuttelu noin 1-5 min....
tulee tosi puhtaat kiiltävät ja varmasti kasvaa , ainakin minulla. Teen naamion 2 kertaa viikossa. KOKEILE. Ja anna palaute....- moivaankaikillejakok
Kokeilin tätä hiusnaamioita! Aluksi kun tein tota naamiota nii epäilin toosi paljon ko se näytti nii epäilyttävältä ja ajatus pistää kanamunan valkuaista ja hunajaa päähän ei houkutellu. Noo pistin mössön päähän ja aloitin lukemaan kirjaa vaikutuksen ajaksi. Yhtäkkiä huomasin hunajamaista ainetta tippuvan kirjan sivuille ja tajusin, että aine alkaa valumaan, sitä oli rinnuksissa ja kasvoilla ja se valu ihan hulluna. Suutuspäissäni kietaisin koo hiushunajamunanvalkuais mössön elmukelmuun ja voitte kuvitella miltä se näytti! Elmukelmu ei auttanu vaan aine valui läpi. Luovutin ja menin suihkuun pesemään tököötin pois, odotin tahmaisia hiuksia, mutta ne olivat normaalit märät hiukset. Laitoin shampoota joka vaahtosi oikeen kunnolla! Sitten pesin suolavedellä ja sen jälkeen kylmällä vedellä. Eli annoin aineen vaikuttaa max 10 min valumisen takia. Kuivasin hiukset viileällä puhalluksella ja tadaa, hiukset olivat pehmeät ja tuuheat! Suosittelen lämpimästi! Vaikka onkin sotkuista touhua..
- 32
levitä s....aa hiuksiin auttaa myös sisäisesti otettuna joka päivä. Hyvä proteiinin lähre kanssa
- n178
Säännöllisesti lyhyet yöunet hidastavat kaikkea kasvua...
luontaistuote priorin mitä saa apteekista..
- nuranura
avain terveisiin ja hyväkuntoisiin hiuksiin on ruokavalio! hyvästä ruokavaliosta on tietoa netti pullollaan, joten en siitä lähde tässä erittelemään.
ravintolisät on perkeleestä, ei auta mitään, vaikka jotkut niin väittävätkin (paitsi D-vitamiiini imeytyvä ja hyödyllinen, mikäli tarvetta).
hiuksia kannattaa myös yrittää hoitaa mahdollisimman luonnonmukaisilla tuotteilla, eikä survoa kaikenmaailman kemikaaleja hurjaa määrää hiuksiin. luonnon mukaisilla tuotteilla en kuitenkaan tarkoita mitään "mukamas-eko"-shamppoita, joissa on INCI-listaa tarkastelemalla sulfaatteja ja silikooniyhdisteitä kuitenkin.
tiesittekö, että paras tulos saadaan jättämällä KAIKKI kemikaalit pois hiuksista, ja käyttämällä ainoastaan vesipesua? :) silloin voi unohtaa kaikki sulfaattien ja muiden kökköjen kuivattavat ja räjäyttävät vaikutukset. Semmonen ravintolisä kuin Piimax. Söin sitä yhteen väliin ku kynnet oli niin heikot ja hiukset kasvo kuukaudessa ihan älyttömästi.
- PitkähiuksinEN
Hiuksia PITÄÄ harjata, jotta ne kasvaa....! 100 vetoa päivässä on mun ohje, ja tepsii!!!!!!!!
- kissantassutlumessa
Mulla vois jotenkin hidastaa tätä hiustenkasvua. Pidän lyhyitä ja alle kuukaudessa on leikattu malli kateissa. Jos haluan olla huolitellun näköinen, niin joka toinen kuukausi vähintään pitäis käydä kampaajalla. Mut enpä viiti. Tulis jo turhan kalliiks.
- ronjatytsy124
Muuten, suoristan joka päivä hiukseni niin olisiko jotakin oma tekosta hoitaainette ? :----) Ja kiitos KAIKILLE suuresti (-=
- ajattelinvain
"Hiusten latvoilla ei ole mitään tekemistä kasvamisen kanssa."
- kampaaja0857959
no tottahan juu ne kasvaa, mut hapertuu sitä mukaa latvasta -> tuntuu siltä ettei kasva. jokaisen hiuksilla on oma elinkaarensa, riippuen hiuksen rakenteesta, joillain tukka kasvaa alaselkään asti, toisilla vaan hartioille! ikusuus kasvatusprojektit harmittaa vaan, kysy kampaajaltasi mitä mieltä on sun latvan perusteella, voiko ees kasvaa enempää.. ja jos suoristelet päivittäin nii käytä lämpösuojaa ja hoitoainetta ehdottomasti. äläkä tosiaan tuon yhden neuvon mukaan jätä pesuaineita käyttämättä..paitsi jos rupeet peikoks, hyi hitto. hiukset ei puhdista itteään, siihen tiettyyn likasuuden tasoon vaan tottuu.. YÖK!
- nuranura
siis ootko nyt ihan tosissas? :) otappa huvikses selvää hiuksien vesipesusta, eläkä yököttele siellä. sinä aivopesty lurjus, muka kampaaja. pöh
- hamppuhius. ):
MInullakin on todella huono kuntoiset hiukset suoristan joka päivä suunnilleen mutta minä ostin muutama päivä sitten tresemme kuumuudenesto ainetta .. en sitten tiedä tepsiikö ? hiukseni ovat aivan hamppua mutta kun ostin samalla kun ostin kuumuudenesto suojaaineen niin ostin herbinan päähän jätettävän hoitoaineen niin se on hieman auttanut mutta tahtoisin pitkät ja sileät hiukset paksut ehkä turhankin paksut ja tuuheat ne ovat jo toivoisin vain sileämpiä ja pidempiä hiuksia s: joilla olisi mukava tehdä kampauksia .. ja olen siis kohta 14 vuotias niin pyytäisin kotikonsti vinkkejä jos vain löytyy.. (=
- mä<3hiukset
Olen värjäillyt hiuksia pikku naperosta asti, ekan kerran kakkosella..vai ykkösellä..hmm.. no kummiskin, oletettavasti hiukseni ovat kamalan karheat, katkeilee, kakshaarasia löytyy joka hiuksesta! Kamalaa tuskailua.. Haluaisin siliät ja terveet hiukset. Pituutta näillä on vaan olkapäähän, eikä ole kasvanut kahessa kuukauessa mihinkään. Käytin ennen joka ikinen päivä suoristusrautaa without lämpösuoja. Nykyään kun leikkasin otsiksen, en suorista muutakuin otsatukan ja siihen käytän lämpösuojaa. Ajatten kokeilla tuota kotitekoista hiusnaamiota, sillä olen kuullut että se toimii. Hiukset eivät kestä lämpöä joten kannattaisiko pestä kylmällä vedellä hiukset'? Nii ja sitä mää vielä, että ei kannat pitää pompulalla jatkuvatsi varsinkaan samasta kohtaa! Jos hiukset ovat sulla aina kiinni keskellä takaraivoa, niin siittä kohdasta todennäköisesti katkeilee eniten hiukseia, sillä ponnari hiertää hiuksia.
Mun vinkki on intialainenpäähieronta. Mun isosiskolla toimi ja kasvo paris kuukaudes ehkä 20 cm? Piti vaan hieroo ehkä viis kertaa viikossa.
Toinen vinkki on päähierontavispilä. Se auttaa pään verenkiertoon, nukkumiseen, stressiin ja hiusten kasvuun. Eivät ole kauhean kalliita. Ehkä 7€? Jossain myydään parilla eurollakin.- oho valetta.
älä puhu sontaa.............
- ....................
kova paskanpuhuja ainakin olet..
- brunette100
20cm kuukaudessa? Selväpä tuo..
- jepulies
Tämäkin ketju on jo lähes vuosi sitten aloitettu. Olisi mukava tietää, kuinka paljon aloittajan hiukset ovat näiden vinkkien avulla kasvaneet. ^^
Ja pakko vastata: Että hiukset ei kyllä EDES intialaisen päähieronnan avulla mitään 20 cm kasva kuukaudessa - parissa. Vaikkakin intialainen päähieronta kyllä tekee hyvää päänahalle ja auttaa se kai myös hiuksia kasvamaan, mutta tuo kasvumäärä on kyllä täyttä potaskaa. Hiuksethan kasvaa n. sentin normaalisti kuussa joten tuossa olisi mun kasvuvauhdillakin jo puolentoistavuoden kasvatus. :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872