Kuka muistaa

Musikka Topin

kauniin Mersun kohtalon? Oli todella upea ilmestys se "Mese".
Muistoja Topin vaiherikkaista vuosista kanssa haluaisin kuulla.

13

1396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VeneiIijä

Perikunta myi jollekkin harrastelijalle?
      Topi oli kova ukko, polkupyörällä otti kiinni kaupungilla ylinopeutta ajaneet autoilijat ja motoristit. ; )

• 0900

Tapahtui nuoruudessa! Olimme poikaporukalla noin seitsemän pojan loppia palaamassa Huvikummundiskosta yhdellä pappatunturilla. Musikka Topi ajeli mustallamaijalla vastaan Yhteiskoulun kohdalla vastaan, kuulutti toinen pois mopon päältä, ilmeisesti huomasi meitä poistuvan enemmänkin joten kaarsi maijalla perään.........

• Masa

Oletko ihan varma, että Musikka ajoi autolla. Minulla on aivan varma muistikuva, että hän ajeli punaisella Crescent-polkupyörällä. Kerran hän jopa ajeli perässäni ja hetken päästä ohiajaessaan kertoi minun hallitsevan hyvin liikennesäännöt. Sen jälkeen en ole saanut poliiseilta tunnustusta.

• Historia
        Masa kirjoitti:

Oletko ihan varma, että Musikka ajoi autolla. Minulla on aivan varma muistikuva, että hän ajeli punaisella Crescent-polkupyörällä. Kerran hän jopa ajeli perässäni ja hetken päästä ohiajaessaan kertoi minun hallitsevan hyvin liikennesäännöt. Sen jälkeen en ole saanut poliiseilta tunnustusta.

Kemin kotiseutuyhdistyksen julkaisemassa viimeisessä Jatuli-kirjassa on mielenkiintoinen artikkeli Musikka Topista. Kirjaa voi varmaan lainata kirjastosta.

• Anonyymi
        Masa kirjoitti:

Musikka ajoi monesti autolla,yhden kerran vetäsin pappatunturilla 20 asteen pakkasessa valkoisen volkkarin ohi eiköhän sieltä noussu polliisimerkki,kysyi multa että oletko virittänyt mopoa kun vetäsit 70 kymppiä ohi,sanoin että en pakkaseessa huomioinot.Anto ohjeet ajele ainolankadulle 2 km ja myöhemmin otat rauhallisesti,loistava mies

• ex-melkein naapuri

itse asuin penskana 70-80 luvulla joitain vuosia melkein topin naapurissa,muistan hyvin tuon todella komean mersun,topi kuulemma säästi mersurahat lopettamalla tupakoinnin,en ole varma onko juttu totta,ja oli kova polkeen polkupyörällä lain rikkojia kiinni,tuosta topin mersusta vielä,ilmeisesti sama auto näkyy elokuvassa viinankätkijä missä on muutaman minuutin kuvaus keminkaupungilta 80-luvulta, löytyy myös youtubesta jos jotaki sattuu kiinnostaan, topi ilmeisesti myi itse mersunsa jollekkin ihan viimeisinä vuosinaan, näin ainaki ite muistaisin

• :o(, eipä löytyny

tubeesta tuota viinankätkijä pätkää.

• 485456489

Itse en asiaa tunne, joten voisiko joku ystävällisesti paljastaa, että minkälaisesta mesestä tässä on oikein kysymys ??

• Aika entinen ei.....

Topi kävi pitämässä meille liikennevalistustunteja koulussa. Osasi penskoille pitää kiinnostavia tunteja. Musta "siipiperämersu" sillä muistaakseni oli.

• 5

Se Musikan mersu ei ollut musta vaan tummansininen siipimersu, vuosimalli oli jotain 64 - 67.
      190 tyyppinen bensamersu oli ja aina niin viimeisen päälle vahattu.

• Baarikärpänen.

Tummansininen oli Topin mersu. Oli kuulemma laittanut takahemapellin pokkauseen öljyt ettei pääse ruostumaan,liekö totta? Ei Topi hullumpi poliisi ollut kun vertasi muihin Kemin poliiseihin. Lauantai-iltana pitivät katupartiota monesti Valtakadulla. Me kun ajelimme hitaasti pillurallia niin topi näytti,että paina kaasua.
        Sitten rupesivat sakottamaan 3-keikan jälkeen 3-kierrosta sai ajaa tunnissa.

Valtakatua ylös tai alas ja Keskuspuistokatua taas joko ylös alas.
        Sitten parkkiin Valtakadulle tai kaupungintalon parkkipaikalle.
        Sellaista pimperorallia ajettiin - 68>>>>> ja eteenpäin.

• urpo 62

emmie muista kettään topia

• Jaako.

Sie olet sitte liian nuori kläppi. Jos solisit syntyny 50-luvula sie muistasit varmasti jos olet hengittäny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe