Mitä sanoja inhoat?

sanaseppo.

Mitä sanoja vältät normaalissa keskustelussa, vaikka muut niitä käyttävätkin?

38

256

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääkkä.

      Globalisaatio.

    • Ei tule yhtäkkiä muuta mieleen kuin "timmi". Siitä tulee jotenkin inhottava mielikuva. Jostain 80-luvun aerobic-asusta tai jotain..

    • Yleensä kaikkia

      sivistyssanoja, sellaisten viljely hermostuttaa ja tekee kanssakeskustelijasta mukafiksun oloisen.

      • Joo, se on ärsyttävää. Mä sanoin kerran baarissa sellaiselle herralle, joka viljelee lehtikirjoituksissaan kauheasti sivistyssanoja, että sun kirjoitukset ei ole lukijaystävällisiä, koska niitä pitää lukea sivistyssanakirja kädessä, kauhean hidasta tankkaamista. Se oikeasti tuntui olevan pahoillaan.Jotkut ei huomaa sitä itse, että niiden puheesta/kirjoituksesta ei tavallinen ihminen ota mitään tolkkua.


      • y.b häips..
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, se on ärsyttävää. Mä sanoin kerran baarissa sellaiselle herralle, joka viljelee lehtikirjoituksissaan kauheasti sivistyssanoja, että sun kirjoitukset ei ole lukijaystävällisiä, koska niitä pitää lukea sivistyssanakirja kädessä, kauhean hidasta tankkaamista. Se oikeasti tuntui olevan pahoillaan.Jotkut ei huomaa sitä itse, että niiden puheesta/kirjoituksesta ei tavallinen ihminen ota mitään tolkkua.

        Miinustelijalle terveisiä, että sanoin sen tositosi nätisti, enkä töksäyttänyt ikävästi kuten nyt tässä. Tyyppi muutenkin semmoinen, joka ottaa tunnetusti herneen nenuun.Eikä nyt ottanut.


    • "emämoka" piti palata duuniin kun jäi noi himaavaimet tänne, ei täällä näytä olevan kukaan muukaan kiinnostunut kvartaali tuloksesta. Voi'han pehko! Mitähän nyt tekis, jäi hyvä juttuseura tonne Kämpin paariin, mut jos mä sinne meen takas niin se on ihan varma... rai rai pai pai. Viilis on nyt 110 rosenttia niin et vois vaikka lähtee hyppää mäkee. Ai nii se sana---> no kaikki e:llä alkavat sanat:D

    • ~cissi~

      No yks ruma on "huomiohuoraaminen". Ei sillä että sitä normaalissa keskustelussa käytettäisiin, ainoastaan epänormaaleissa eli täällä. Mutta on se liian pitkäkin.

      Ja sitten tuolta sinkkupuolelta yritetään välillä invaasiota tänne, lyhenteet ATM ym. on tylsiä.

      • Ratikka..

        käyttää kumpaakin.


      • Mun mielest HHR on ystäväni Genion lanseeraama superlatiivin vastakohta ja näin ollen epänormaali sana, mutta toimii. Jos sinä olisit poliisi ja pidättäisit mykän, niin sanoisitko, että teillä on oikeus olla hiljaa.


      • ~cissi~
        modelli kirjoitti:

        Mun mielest HHR on ystäväni Genion lanseeraama superlatiivin vastakohta ja näin ollen epänormaali sana, mutta toimii. Jos sinä olisit poliisi ja pidättäisit mykän, niin sanoisitko, että teillä on oikeus olla hiljaa.

        Erittäin defensiivinen sana, sopii Suomeen ja suomalaisille kaikenlaisen sosiaalisen kanssakäymisen ennaltaehkäisemiseksi.

        Oikeuksien latominen on Amerikan ihmevaltojen proseduuristoa. Jimiltä tulee suomalaisen kytän työstä kertova sarja, astellaan kurahaalareissa kankeasti tilanteeseen ja siitä pois.


    • megamättö

      mättö

    • Nyt Oikeesti hei

      Oikeesti

    • Ne on sikakivoja

      Sikakiva

    • ~cissi~

      Miehet: älkää laittako tekstariin/meiliin tai yhtään mihinkään: "pus pus". Se on hirveetä. Ensisijaisesti laitetaan jotain tuhmaa tai tosi tuhmaa ja toissijaisesti "suukko"

    • aikusiten oikeesti

      on aivan megatyhmää inhota joitain sanoja! Hei kamoon, tosi, tosi, ihan tositosi tyhmää!!!!!!!!

    • puskalisko

      tampsu, paituli, lopputulema

    • Yleensä vältän vaan kiroilemasta rumasti ja ms. Yhtään ärsyttävää sanaa en muista, mut sattuneesta syystä inhoan lausahdusta "mites meillä menee?", kun mun mielestä minulla ei mennyt mitenkään ko. kysyjän kanssa.

    • sulkee silmät

      verottaja
      hillonuija

    • ...

      Enemmän inhottaa sanojen käyttäjä, kun joku sana. Toiset ei nimittäin osaa käyttää sanoja oikein oikeissa asiayhteyksissä.

      Camoon hei...se vähän kuulostaa joskus lapselliselle.

      • sairaan sairaan

        Sairaan hyvää!!


    • sohvalle ja äkkiä

      ( nyt alkaa bondi subilta. Katsokaa se ihana suihkukohtaus *juoksee sohvalle*)

    • Loppupeleissä. Pitkässä juoksussa. Viivan alle jää (muuten kuin jossain tuloslaskelmassa).

      • puskalisko

        nuo on minustakin jotenkin ärsyttäviä, jos ne toistuvat koko ajan. Mutta toisaalta monet suosikkisanani ovat syntyneet juuri siten, että olen inhonnut niitä. Kuten terse.

        Siis loppupeleissä, pitkässä juoksussa ja viivan alle jää, ja sitten vielä lopputulema siihen kaupan päälle.


      • puskalisko kirjoitti:

        nuo on minustakin jotenkin ärsyttäviä, jos ne toistuvat koko ajan. Mutta toisaalta monet suosikkisanani ovat syntyneet juuri siten, että olen inhonnut niitä. Kuten terse.

        Siis loppupeleissä, pitkässä juoksussa ja viivan alle jää, ja sitten vielä lopputulema siihen kaupan päälle.

        Lopputuleman vastakohta on alkumenemä. Alan hokea sitä joka paikassa ja saavutan mainetta. Kyseenalaista mainetta mutta kuitenkin.

        Sitten vielä entisen urheiluselostaja Juha Jokisen helmi: pelaaja sai ikävän näköisesti kiekon otsikkoonsa kaksikymmentätoisella minuutila.


    • Muilutus:.!1%#+
    • Hulppea ja umpirakastunut, sekä salarakas ovat sanoja, joita en tajua, enkä käytä.

      • ummessa

        Etkö sä ole koskaan ollut umpirakastunut?


    • En!

    • Sanojen inhoaminen liittyy yleensä elämäntilanteisiin.
      Olen pitkään inhonnut sanoja esim: hajalla, käyttökelvoton, pintaremontti, putkiremontti, uusittava, korjattava, varaosa/ puuttuva varaosa/ väärä varaosa, eräpäivä, varastoon/ varastosta.

      Ehkä vielä joku päivä opin taas tykkäämään näistäkin sanoista, nyt on liian aikaista sanoa mitään.

      • mm

        Kokeile tätä:

        tositypyn salarakas teki hulppean putkirempan hämärähommana ja nyt sitä niinku aikuisen oikeesti ollahan kusessa. Asianajaja ei kerkiä kommentoimaan ja seiskalehti on kärkyllä pihapuskissa ja salarakkaan sormessa on nähty vaalea raita poistuessaan aamun hämärissä paikalta. Kuka on se mies?


      • mm kirjoitti:

        Kokeile tätä:

        tositypyn salarakas teki hulppean putkirempan hämärähommana ja nyt sitä niinku aikuisen oikeesti ollahan kusessa. Asianajaja ei kerkiä kommentoimaan ja seiskalehti on kärkyllä pihapuskissa ja salarakkaan sormessa on nähty vaalea raita poistuessaan aamun hämärissä paikalta. Kuka on se mies?

        Olet hauska sepittelemään aikuisten satuja. Tarina kaipaa hieman hiomista, muuten se on oikein viihdyttävä. :)


      • mm
        tosi..typy kirjoitti:

        Olet hauska sepittelemään aikuisten satuja. Tarina kaipaa hieman hiomista, muuten se on oikein viihdyttävä. :)

        Kyllä mediaväki ne tarinat hioskelee mieleisekseen.

        Nyt lähden kartanoni länsisiipeen kattamaan hänelle päivällispöytää. Suljen piruuttani kaihtimet, niin jäävät avotakan kuvaajat penkalle ihmettelemään :)


      • mm kirjoitti:

        Kyllä mediaväki ne tarinat hioskelee mieleisekseen.

        Nyt lähden kartanoni länsisiipeen kattamaan hänelle päivällispöytää. Suljen piruuttani kaihtimet, niin jäävät avotakan kuvaajat penkalle ihmettelemään :)

        Tee niin, hauskaa loppupäivää. :)


    • "Niinku"

    • lörppö-lissuli

      Ihquu ja muksaa kun pojat aina kiusii.

    • sana-arkku

      Jaa mitäkö? Erityisen ikävää on kuunnella puhetta jossa joka toinen sana on v-alkuinen. Myös kiroilu ärsyttää, jos se kattaa lähes puolet sanomasta, sen sijaan taidokkaasti käytetty, yhdellä kirosanalla terästetty teksti vain alleviivaa sitä, että sanoja on tosissaan. Ja kuten evekki, jatkuva "niinku"- ja "nituota"-sanojen käyttö saa hermot riekalaiksi. Niinpä kutsunkin erästä herraa "Pekka niinku N:ksi". Myös "johtuen" sanaa käytetään useimmiten väärin: "liukkaasta kelistä johtuen auto suistui tieltä". Ei auto JOHDU liukkaasta kelistä! Aikoinaan suomenkielen opettajamme sanoikin, että älkää koskaan käyttäkö "johtuen"-sanaa sillä useimmiten käyttäisitte sitä väärin; sanokaa "johdosta", "takia" tai "vuoksi". Ja lisäksi ärsyttää poliitikkojen suosima ilmaisutapa "sanoisin että ... tai näkisin että .. tai korostaisin että ...". Kun törmään näihin jossittelijoihin, kysyn heti että no, sanotko, näetkö, korostatko ... jne.

      Kyllähän noita ärsyttäviä ilmaisuja on varsinkin puhekieli pullollaan mutta yrittäkäämme sietää.

    • sana-arkku

      Lisäänpä edelliseen listaan vielä yhden sanan: "lähtökohtaisesti". Mikä ihmeen muotisana tämä oikein on? Lähes joka ilta TV:ssä jokin äijänkuva ja miksei akankuvakin on "lähtökohtaisesti sitä mieltä että ...". Toinen taasen "lähtökohtaisesti" ajattelee että ... Tekisi aina huutaa väliin: Mitenkäs sinä sitten noin muuten vain ajattelet?

    • Yleismaailmallinen, niin sanottu, silleesä, oiskohan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe