Spinningistä

aloitinjo

oisko kukaan kokeillut, että voisi kertoa kokemuksiaan ja spinningin tuomia tuloksia vartalossa?

10

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

Spinning on perseestä. Takapuoli leviää, kun istuu, muita muutoksia ei tule.

• Irti pitkänä

Riippuu spinningistä, osalla tunneista mennään pitkään peppu irti satulasta...

• spinninginharrastaja

Mulla takapuoli on hyvässä kunnossa nimenomaan spinningin ansiosta! Pyöreä ja nätti, miehet kehuneet. Suosittelen! :)

Eikä kannatta vaan poljeskella ilman vastusta, ei tule tuloksia. Suosittelen pitämään seisaaltaankin polkiessa yläkropan paikallaan, pyllyn satulan yllä ja jalat hieman koukussa nii johan alkaa tuntua ja tuloksia tulla.. :)

• 30

Ylökropan paikallaan !!! Että silleen.

• spinnaaja..

Yläkropan paikallaan pitämisellä tarkoitetaan ilmeisesti liikkeen "jäädyttämistä" eli tosiaankin yritetään pitää yläkroppa melko liikkumattomana, jolloin jaloille tulee enemmän rasitusta. On todellakin raskasta polkea kyseisellä tavalla. Tosin en kyllä suosittele niin koko ajan ajamaan. Spinningpyörän päällähän ei tietenkään heiluta, mutta normaalisti esim. hölkässä ylävartalo toki hieman liikkuu ja pitää liikkuakin.
      Spinningissä käytetään eri tekniikoita, kuten myös tuota pylly satulan yllä eli matalampi asento ikäänkuin tunnelissa "putkella". Silloin liike kohdistuu enemmän pakaroihin. Tuo jalat koukussa tarkoittanee matalampaa asentoa yläasennossa polkiessa. Ainakin todella nopealla temmolla yläasemmossa polkiessa on syytä pitää polvia hieman enemmän koukussa kuin vaikka hölkässä. Näin estää sen, etteivät polvet "muljahda". Ainahan polvissa pitää olla se hyvin pieni kulma eli ei siis jalkaa täysin suoraksi polvesta koskaan. Saattaa muuten tulla urheiluvammoja.
      Kaiken kaikkiaan spinning on loistava laji. Kuluttaa energiaa ja muokkaa vartaloa. Erityisesti tietenkin jalkoja ja takapuolta, mutta myös keskikroppaa johtuen siitä, että keskivartalo pitää hallita kunnolla. Kunnon spinningtekniikassa homma lähtee siitä, että keskikroppa on tiukkana.
      Suosittelen polkemaan eri tasoisia tunteja eli sekä peruskestävyyttä ja vauhtikestävyyttä. Ja onhan sitten vielä tunteja, joilla nostetaan sykettä jopa maksimikestävyysalueelle. Peruskestävyystunnit polttavat tehokkaasti rasvaa.
      Olen siis itse ahkera spinnaaja, mikä tarkoittaa itselläni 4 - 5 tuntia viikossa. Noin kerran kuukaudessa ajan myös maratoneja, jos tarjontaa on. Loistava laji, jota suosittelen lämpimästi.

• lisä huomio

Ja kannattaa hankkia kunnon spinningkengät. Ei niillä remmi kiinnityksillä tee mitään, pilaa vain suorittamista.

• Niin spinningkengistä... Miksi sellaset tartteis?

Olen nyt jonkin aikaa käynyt spinningissä. Vielä hakemista, et olkapäät pysyy rentoina sun muuta, mut mikä niiden kenkien tarkotus on?

• spinnaaja..

Spinningkengät ovat ehdoton hankinta, jos aiot lajia enemmän harrastaa. Ensinnäkin tavallisten urheilukenkien pohjat ovat melko pehmeät, kun taas spinning kengän pohja on melko kova ja jäykkä. Minulla ainakin tuli pidemmillä tunneilla päkiät kipeiksi, kun poljettiin paljon seisaallaan. Spinning-kengässä on siis lukot, joilla kenkä kiinnitetään polkimeen. Oikeaoppinen polkeminen on paljon helpompaa, kun on tiukasti kiinni polkimissa. Saa siis myös tehokkaammin pyöritettyä poljinta, jolloin homma on myös tehokkaampaa. Tuntuu paljon paremmin pakara- ja reisilihaksissa. Myös seisaallaan polkeminen on paljon helpompaa ja mukavampaa. Lisäksi saat pidettyä paremmin jalkojen linjat suoraan eteenpäin (polvet ja jalkaterät samansuuntaisesti). Tässä ainakin mielestäni tärkeimmät asiat.

Hankin itse spinningkengät noin puolitoista vuotta sitten, kun aloin lajia enemmän harrastaa. Nykyisellään käyn tunneilla keskimäärin neljä kertaa viikossa. En voisi kuvitellakaan enää polkevani tavallisilla urheilukengillä. Samat kokemukset ovat olleet tutuillani, jotka tunneilla käyvät. Ensimmäisellä ja ehkä toisellakin tunnilla saattaa tuntua oudolta ja pelottavalta varsinkin seisaallaan polkien, kun polkee lukkojen varassa polkimen päällä. Mutta siihen tottuu nopeasti.

Suosittelen siis hankkimaan kunnolliset spinningkengät. Koska kengät ovat melko kallis hankinta, niin kannattaa varmasti ensin jonkin aikaa katsoa onko kysymyksessä oma laji.

• Hei kiitti! En tiiä alanko mikskää himospinnaajaks. Tykkään vaihtelevista liikuntamuodoista. Ne kengät olis ehk vähän jo "hifistelyä".

• spinnaaja..

Tuli vain vielä mieleen, että joissakin kuntokeskuksissa voi spinningkenkiä vuokrata tunneille. Näin pääsisi testaamaan eroa. Omalla salillani tähän ei ole mahdollisuutta, mutta hoksasin että eräällä toisella kenkiä saa vuokrata 2 €:n hintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2356
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      190
      1939
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      184
      1527
    4. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      82
      932
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      248
      927
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      809
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      712
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      631
    Aihe